<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 432104 | 2009. december 14. 22:02 | ![]() | |
Jozsi | Adatlap | 432103 | 2009. december 14. 22:02 | ![]() | |
Jozsi | Adatlap | 432102 | 2009. december 14. 21:40 | ![]() | |
Nézd meg a 7094-es hozzászólást. A 0,7 mm-es fedélzeti deszkázás egymás mellé történő ragasztásához nem ajánlanám mert csiszolás közben nyúlik. Kemény műanyaghoz a gyártó is ajánlja. | |||||
Simi | Adatlap | 432101 | 2009. december 14. 21:32 | ![]() | |
Szia! Az Uverapidot eddig csak a boltok polcán láttam, így véleményt se tudok róla mondani. Az Eporapid nekem eddig nagyon bejött. Eddig pl semmivel nem tudtam összeragasztani a plasztikot ezzel a celofánszerű díszcsomagoló anyaggal, aminek az egyik fele olyan tükrös krómozott-szerű. Ebből szeretem ugyanis a reflektorok foncsorozott belső részét megcsinálni, mert nagyon élethű - szerintem. Az Eporapid ezt is megragasztotta. Egyetlen hátránya ez a viszonylag hosszú kötési idő. A közepes rések eltüntetésére ("befolyatásos" technikával) is ideális - akár festés után is. A felesleg szépen eltávolítható alkohollal a kikeményedés előtt. Jól csiszolható, festhető stb stb. Megjegyzem, én még fával nem használtam, de szerintem ott is jó kell legyen; bár a fa fához ragasztásához biztos a Palmatex az ideális. | |||||
Simi | Adatlap | 432100 | 2009. december 14. 21:17 | ![]() | |
És a funér plasztikhoz való ragasztásához? | |||||
Jozsi | Adatlap | 432099 | 2009. december 14. 20:54 | ![]() | |
Nem. Én pont ajánlottam a furnérhoz a PALMATEX-et sík felületre történő ragasztáshoz. Ma is kentem belőle. | |||||
lucky | Adatlap | 432098 | 2009. december 14. 17:49 | ![]() | |
Simi! Ezek szerint te az epoxi ragacsot ajánlod. Ha nincs eporapid szóba jöhet még az Uverapid? ezekből van 5-20 perces és van 12-24 órás is.. | |||||
Simi | Adatlap | 432097 | 2009. december 14. 15:29 | ![]() | |
Szia! Ha jól emlékszem, Józsi barátunk nemrégiben óva intett, hogy Palmatexet használjunk ilyen célra. Én az Eporapid-ot javasolnám. Eddig nekem nem okozott csalódást. Úgyszólván mindent ragaszt; én eddig csak jót tudok róla mondani. Az nagyon fontos, hogy a két komponens aránya kb 50-50% legyen és alaposan össze legyen keverve. A felesleget alkohollal le lehet törölni a kikeményedés előtt - ami legalább 2-3 órát jelent. A végleges kötés kb 24 óra. Este szoktam használni, másnapra már keményen megköt. | |||||
Johnie | Adatlap | 432096 | 2009. december 14. 15:05 | ![]() | |
Sszabi | Adatlap | 432095 | 2009. december 14. 15:04 | ![]() | |
Tiszteletem! Az uraknak igaza van, a "piszmogás" rejti a nagy kihívást. Bár mostanában az árakat nézegetve az újabb készletek megvétele az ami nem kis kihívás (számomre legalábbis). Pl. amikor Simi írta h mennyiért szerezte be a Repulse-t leesett az állam. Aztán ránéztem az alig 9 ezerbe került heller féle Hoodra... Persze az ár nem fő mérvadó, hiszen ha elég ügyes az ember, sok mindent ki tud javítani, de csak könnyebb dolga van alkotónak, ha az alapanyag jó minőségű. Nade ha már a Hood-nál tartok, sikerült beszereznem furnérlemezt. A kérdésem arra irányulna, h miután szépen "szeleteltem" a fedélzetnek való kis csíkokat, mivel rögzítsem a műanyag fedélzetre? Mert a rögzítés után kicsit csak össze kell majd csiszolni az egészet, és nem lenne jó ha ki-ki potyognának... A választ előre is köszönöm! További kellemes napot! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 432094 | 2009. december 14. 14:09 | ![]() | |
Simi, ezt csak a Te kedvedért! A régi háromszintes Kaga. Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 432093 | 2009. december 14. 13:40 | ![]() | |
Kedves EDE barátom! Hát az bizony igaz, hogy a kitek gyártóit nem igazán én és a hasonlóan gondolkodók/dolgozók tartkuk el. Nincs túl nagy titka az ilyenfajta építésnek: pusztán kicsit tökéletesíteni akarod a készletet és apróságokkal piszmogsz. Aztán egy idő után egyszer csak összeáll a hajó. Csak a napi "piszmogás"-ra kell törekedni (még ha csak 10 percre is!), a többi meg jön magától. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 432092 | 2009. december 14. 10:51 | ![]() | |
Látom, végre nem én vagyok egyedül, akit érdekel a húszas évek japán fantomflottája. Ez a fickó az Amagi csatacirkálót építi 1/350-ben, ahogy kinézett volna. Ez a hajó semmisült meg az 1923. szeptemberi nagy Kanto földrengés következtében. Az Akagi a testvérhajója volt. Ígéretesnek tűnik a projekt. És érdekes a bevezetőben felvázolt Tosa és Kaga csatahajókról szóló része is. Üdv! www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php | |||||
EDE | Adatlap | 432091 | 2009. december 14. 09:58 | ![]() | |
SImi! Dobozból nem sok ráfordítás... Hát nem tudom, én 10 éve raktam össze a Tamiya PoW-et. Arra emlékszem, hogy hetekig egész nap az alkatrészeket vagdaltam ,reszelgettem, festegettem, közben az Est FM rádió összes műsorát végighallgattam. Annyi pluszt tettem, hogy a lövegtornyokat forgathatóvá,meg a lövegeket emelhetővé alakítottam. Valahogy akkor ezt fontosnak éreztem. Nincs sok értelme... Szerintem egész tűrhető még így is, a csónak/repülő daruk persze nagyon gagyik, meg korlátrendszer sem ártana. Van egy két 1:700 hordozóm szintén hasonló szinten elkészítve. Nem esik tőle hasra senki, de nekem sokkal jobb ezeket nézegetni, mint a típuskönyben a rajzokat. Pl. marha jól látszik, menyivel nagyobb egy Essex osztályú hordozó egy Yorktown osztályúnál. Ti számomra csodákat műveltek, de ugyanakkor azzal is tisztában kell lenni, hogy nem Ti tartjátok el a fröcsöntött műanyag maketteket gyártó cégeket.(Igaz én sem, sajnos vagy öt éve nem csinálok szinte semmit.) | |||||
Simi | Adatlap | 432090 | 2009. december 13. 22:13 | ![]() | |
Szia! Végülis sok ráfordítás nélkül, dobozból megépíteni tényleg nem tart sokáig. De szerintem ennek sok értelme nincs. Esetedben persze más, hogy felkérésre dobtad össze. A Kaga a korai hordozók közül az én kedvencem. Abszolut szürrealisztikus monstrum ezekkel a sportkipufogókkal! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 432089 | 2009. december 13. 21:21 | ![]() | |
Szia Csatahajós! Köszönöm a segítséget. :) Azóta sikerült letölteni a Profile Warships 24-es számából pár képet a Furiousról, de sokkal előrébb nem jutottam. Volt olyan kép, ami jól mutatta, hogy a kéményből kicsapódó füst a leszállófedélzet végét teljesen beszennyezte. A japán Kagán volt még oldalt elvezetve a kémény mindkét oldalon, na az is szép volt. Üdv! Szamuráj | |||||
Szamuráj | Adatlap | 432088 | 2009. december 13. 21:15 | ![]() | |
Szia Simi! Sikerült kijavítani az árbocot, szerencsére tőből szakadt ki a helyéről, így egyben vissza tudtam ragasztani. Szép ez a Prince of Wales, azért az angolok is tudtak tervezni... Furcsa volt műanyag hajómakettet összerakni. Éveken át a sztirollapok, meg a kartonpapír és a csiszolás, dörzsölés volt a barátom, most meg ha jól emlékszem 2-3 nap alatt összeragasztottam a hajótörzset. Megfogadtam, hogy magamnak is meg fogom építeni ezt a csatahajót, de az a szokásos technikámmal történik majd. Üdv! Szamuráj Néztem alkatrészbontást az új 350-es Repulse-ról, igazán impozáns makett, személy szerint az Ark Royalnak, vagy a Furiousnak örülnék 350-ben. | |||||
csatahajós | Adatlap | 432087 | 2009. december 13. 17:29 | ![]() | |
Szia Szami! Eredetileg ezeket a bevágásokat a felszíni célpontok elleni 4"-es lövegek erkélyei voltak kialakítva, később itt szerintem csónakokat tároltak, de megkérdezem majd a fő szakértő kollégákat a téren (pl. zs180). A leghátsó nyílás egyébként a kémény, vagy jobban átgondolva füstelvezető rendszer részét képezték. Két kivágás volt így két oldalt amit akkor használtak ha légi műveleteket is végeztek, a másik két kivágás a repfedélzet hátuljába került, ezek zárhatóak is voltak. Nem volt igazán tökéletes ez az elrendezés, de ezt elmondhatjuk mind a 3 hordozós haditengerészet első hajóiról (talán kivéve Lexington/Saratoga). | |||||
Simi | Adatlap | 432086 | 2009. december 13. 15:56 | ![]() | |
Szia! Sajnos a Furious-hoz nem tudok hozzászólni... Kár, hogy hozzányúltál a POW-hoz. Az ilyen utólagos beavatkozásoknak nem igazán szokott jó vége lenni. Minden hajón volt blast bag, csak kivéve ezt a néhány brit "csónakot", erre pont kifogtad őket... Remélem, az árboc kijavítása nem lesz nagyon nagy feladat. Üdv: Simi | |||||
Szamuráj | Adatlap | 432085 | 2009. december 12. 17:22 | ![]() | |
Sziasztok! Simi, Csatahajós! Akkor jól elszúrtam a lövegtornyokkal. Próbáltam leszedni de nem sikerült, a milliput nagyon keményre kötött meg és már nem is nagyon merek hozzányúlni, mert egy hirtelen mozdulattal letörtem a hátsó árbocot. Egy makettbolt kirakatában lesz a hajó kiállítva. Legközelebb jobban odafigyelek minden részletre. Japánékkal kicsit alábbhagytam, jelenleg a korai brit hordozók és a 17. századi holland hajók érdekelnek. Érdekes mód, megtaláltam a kb 5 évvel ezelőtt elkezdett 1/350-es HMS Furioust. Máris fejtörést okozott a hajó felépítéséből akadó nehézségek. Bár Jim Baumann megcsinálta a második világháborús verziót, mégsem vagyok megelégedve a részletekkel, ugyanis sok dolog homályos számomra. A hordozó oldala ami gondolkodóba ejtett. A külső oldalfalat ugye meg lehet simán csinálni, csak ki kell vágni azt a sok nyílást, különösen az oldalt elvezetett kéményeknél. De mi van belül? Ha lusta volnék, akkor feketése befesteném az egészet, de mégsem az igazi így. Tudna valaki információval szolgálni? Üdv! Szamuráj | |||||
Simi | Adatlap | 432084 | 2009. december 12. 14:00 | ![]() | |
Csatahajós! Tényleg igazad van: a Nelson osztályú hajókon se volt blast bag. Nem lehetett kis dolog a DoY tüzéreinek teljesítménye a Scharnhorst elleni csatában. Láttam is valahol egy csoportképet a diadalittas DoY tüzérekről az ütközet után. Akikről viszont nem sok szó esik, azokról az egyszerű matrózokról, akik pl a radarantennákat szinte folyamatosan jégmentesítették a magasban, a dermesztő hidegben; és a lövedékek közepette semmi nem védte őket. Nélkülük (és persze a többiek nélkül) nem igazán lett volna eredményes a tüzérség. | |||||
csatahajós | Adatlap | 432083 | 2009. december 12. 11:20 | ![]() | |
Elnézést a kritikáért és tényleg építőnek szánom, de egyetértek Simivel, a blast bag-ek túl hangsúlyosak lettek és még soha egy képet sem láttam ilyenekkel KGV osztályú hajón. Simi: modern brit hajókon nem volt jellemző a blast bag, (lásd Nelson osztály, 6"es könyűcirkálók stb.) megpróbálták megoldani a lövegpajzzsal, hogy az szigeteljen rendesen. Persze szívtak is vele, főleg az Északi-tengeren ahol pl. a DoY tüzéreinek bokáig érő vízben állva kellett dolgozni a Scharnhorst elleni ütközetben. | |||||
Simi | Adatlap | 432082 | 2009. december 11. 21:08 | ![]() | |
Szamuráj! Nagyon dícséretes munkák. Számomra különösen a Kure dioráma, az nagyon impulzív. A végeredmény tényleg mozgalmas lett. A dobozból épült Prince of Wales is elfogadható, engem csak a lövegcsövek tövénél levő vászon szigetelés ("blast bag") zavar nagyon, mert eddig sehol sem láttam se archiv fotót, se mást, amin ezek szerepeltek volna. (Érdekes, de talán ez volt az egyetlen nagy csatahajó, amin valahogy máshogy oldották meg a csövek szigetelését.)És sajnos nagyon hangsúlyosak lettek... | |||||
Szamuráj | Adatlap | 432081 | 2009. december 11. 17:43 | ![]() | |
Sziasztok! Nagyon-nagyon régen mutattam készülő munkát. Most itt az ideje. Ezt az Airfix (Heller) féle Prince of Walest egy makettbolt számára készítettem el, szigorúan dobozból! A nagybátyám lefényképezte a hajót, kicsit eljátszott a képekkel, nekem sajnos nincs fényképezőgépem. Lefényképezte a tavalyi ezüstérmes Kure kikötőt és egy zseb-tengeralattjárót is. Üdv! Szami | |||||
csatahajós | Adatlap | 432080 | 2009. december 10. 09:30 | ![]() | |
EDE! Válaszoltam neked de visszapattannak az e-mailjeim, adj kérlek egy rendes címet nekem :) (el akartam küldeni a cikkből a frissebbet). Üdv.: Á | |||||
lucky | Adatlap | 432079 | 2009. december 7. 10:30 | ![]() | |
Szia EDE! Postázom Siminek az eredetiekkel együtt. A többi az Ő dolga. | |||||
EDE | Adatlap | 432078 | 2009. december 7. 10:22 | ![]() | |
Lucky! És mi lesz a sorsa ezeknek a szép tornyoknak? | |||||
karesz011982 | Adatlap | 432077 | 2009. december 7. 09:47 | ![]() | |
Sziasztok! Nekem az lenne a kérdésem, hogy valakink egészen véletlenül nincsen meg a Sea Hunters - Roncsvadászok Dresdennel (Canaris hajója) foglalkozó része magyarul akármilyen adatformátumban? Angolul megvan, de 100%-ban sajnos nem értem, de nagyon érdekelne a film. Karesz | |||||
Sszabi | Adatlap | 432076 | 2009. december 6. 07:42 | ![]() | |
Lucky köszi szépen! | |||||
lucky | Adatlap | 432075 | 2009. december 5. 20:52 | ![]() | |
Szia! A minták ( mesterek ) készítéséről Simit kérdezd. Eléggé sokszor leírtam már, nem akarom felesleges foglalni a helyet. A másolási technológia itt van az infón a tippek trükkökben. Azon kívül a gyantás topicban is van egy radikalmod-os link. A gyantaöntésről sokkal többet nem lehet elmondani. | |||||
Simi | Adatlap | 432074 | 2009. december 4. 23:12 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 432073 | 2009. december 4. 23:02 | ![]() | |
Lucky! Na, ezt igazán örömmel nézem: szerintem egész szépek lettek. Remélem, a végeredmény is hasonlóan jól fog kinézni... | |||||
Sszabi | Adatlap | 432072 | 2009. december 4. 21:47 | ![]() | |
Lucky! Hogyan készültek a tornyok? Ha nem túl nehéz, a technikát bevetném én is. | |||||
Laci | Adatlap | 432071 | 2009. december 4. 21:31 | ![]() | |
Lucky! Na ugye,hogy mégis csak van amit meg kell mutatni a nagy közönségnek...:D | |||||
lucky | Adatlap | 432070 | 2009. december 4. 20:32 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 432069 | 2009. december 4. 13:50 | ![]() | |
EDE! A parancsnoki torony festése nekem is egy probléma, hiszen a mellvédek világosszürkék, mig a járófelületek sötétszürkék. A szinteket külön-külön kell lefesteni és csak a végén fogom összeragasztani az egészet. Ahol az illesztésekkel gondok lesznek, ott a kétkomponensű eporapiddal fogom eltömíteni. Ez a ragasztó olyan, mint a folyékonyabb méz; szépen be lehet folyatni. A felesleget pedig alkohollal egyszerűen le lehet törölni, amíg ki nem keményedik (2-3 órán belűl biztosan letörölhető). | |||||
EDE | Adatlap | 432068 | 2009. december 4. 08:57 | ![]() | |
SImi! Köszönöm a kimerítő választ! Csak a festéssel problémázok: pl. a parancsnoki toronynál minden szinten eltérő a padló és a mellvédek színe, meg minden más kisebb-nagyobb felépítményé. Itt összeépítés után már alig fér hozzá az ember a belső részekhez. További jó építést! | |||||
karesz011982 | Adatlap | 432067 | 2009. december 3. 18:08 | ![]() | |
Sziasztok! Nekem az lenne a kérdésem, hogy valakink egészen véletlenül nincsen meg a Sea Hunters - Roncsvadászok Dresdennel (Canaris hajója) foglalkozó része magyarul akármilyen adatformátumban? Angolul megvan, de 100%-ban sajnos nem értem, de nagyon érdekelne a film. Karesz | |||||
Simi | Adatlap | 432066 | 2009. december 3. 17:40 | ![]() | |
EDE! - Nem én véstem, hanem az Evergreen. Mármint csak a hosszírányúakat, a keresztvésetek igazából grafittal vannak felrajzolva. A gyári pozitív osztású volt és az illesztéseknél okoz nagy problémát: ha tömítem-elcsiszolom, eltűnik az osztás; ha meg hagyom úgy, akkor meg nagyon otromba. - Paravánok: a (tengerfenékre)rögzített aknák ellen nyujtott védelmet. Lánccal a hajó orrtőkéjéhez csatlakoztattak egyet jobbról, egyet ballról - persze csak a parti, sekélyebb vizeken. A paravánt úgy trimmelték, hogy a láncot kifeszítse a víz alatt kb 20-30 m -re az orrtól jobbra és ballra. Az akna kábele vagy elszakadt, vagy beletekeredve felrobbant - egyszóval nem a hajótesttel érintkezve robbant fel és ezzel a hajó megmenekült. Valószínűleg az utóbbi sokszor előfordulhatott (ilyenkor a paraván elszabadult és elveszett) , és ezért vittek belőle bőven tartalékot is. -Már a Hood-on is voltak nyitott ajtók, ablakok, csak most egy kicsit továbbfejlesztettem a dolgot. A fedelek maratásból vannak, de a többi saját. -A rakétavetők (UP-ok)nem okoznak már sok fejfájást, mivel a Hood-ról megmaradt egy szép példány, ami le lett öntve; így van belőle jónéhány darab. -Én általában a festés előtt ragasztom rá a dolgokat, miért maszatoljak vele már akkor, amikor le van festve. Persze, ami takarásban van azt a ragasztás előtt lefestem - az egyszerűség kedvéért ecsettel, hiszen a takarásban úgysem látszik az egyenetlen festés. A korlátokat és más rácsos dolgokat csak a festés után - azokat külön vékonyan lefújva - ragasztom fel, mert nagyon megvastagítaná őket a normál fújás. | |||||
Sebi | Adatlap | 432065 | 2009. december 3. 12:54 | ![]() | |
Kedves Barátom ! Hát igyekszem. Azért ahogy látom te is szépen haladsz. | |||||
EDE | Adatlap | 432064 | 2009. december 3. 10:07 | ![]() | |
SImi! - Mit jelent az, hogy a fedélzet vésett sztirolból van? Ta vésted? - Azok a torpedó szerű valamik azok mire jók? Egyszer már írtad, hogy valami paraván a neve, de mire jó? - Ezek, meg a többi cucc a fedélzeten (nyitott ajtókkal - eszméletlen jó!) totál saját gyártmány? - A légvédelmi rakétavetőket hogy készíted majd el? - És egy dolog, amira már régóta kíváncsi vagyok. Sokszor látni a profi munkáknál, hogy a sok fotomaratás, meg saját alkatrész rá van építve a hajóra, de még sehol semmi festés. Hogy lehet lefesteni a makettet úgy, hogy egy csomó felület takarásban van? Én mindent külön festettem, és aztán szereltem. Bocs, hogy ennyit kérdezek, de hát úgy tanul a gyerek... | |||||
Kopi | Adatlap | 432063 | 2009. december 3. 09:03 | ![]() | |
Bocsi ! Az előadások lemaradtak : Dr. Balogh Tamás: - A SZENT ISTVÁN csatahajó története és roncsainak feltárása, 2010.01.12.(kedd),15:00-16:00 - A ZENTA cirkáló története és roncsainak feltárása, 2010.01.20.(péntek),14:30-5:30 - A STREITER romboló története és roncsainak feltárása, 2010.01.27.(kedd),15:00-16:00 - A KAISERIN ELISABETH cirkáló története és tengerészeink japáni hadifogsága, 2009.12.14.(kedd),14:30-15:00 - Az otrantói ütközet, 2010.02.03. (kedd) 15:00-16:00 Dr. Dezsényi Zoltán: - A Cs. és Kir. Dunaflottilla története és harcai az első világháborúban, 2010.02.13. (szombat) 15:00-16:00- Az osztrák-magyar tengeralattjárók trörténete és első világháborús harcaik 2010.02.20. (szombat) 15:00-16:00 Smidt Antal: - A Cs. és Kir. Tengeralattjáróflotta 2010.02.24. (kedd) 15:00-16:00 Ödv Kopi | |||||
Kopi | Adatlap | 432062 | 2009. december 3. 08:54 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 432061 | 2009. december 2. 22:30 | ![]() | |
Az "eredeti" alatt a gyári tamiyás kiadást értettem persze. Hogy mennyire áll közel a fedélzet színe az igazi POW-hoz, azt nehéz eldönteni; én ilyennek képzeltem el... az archiv (ff) fotókon elég világosnak tűnik. | |||||
Simi | Adatlap | 432060 | 2009. december 2. 22:15 | ![]() | |
Nem tudom. A távolabbi képeken elég sötétnek tűnik az a fafedélzet, a közelin azonban világosnak látszik. Lehet, hogy csak a gép, exponálás, fényviszonyok stb a felelősek és igazából világos a deck. Ha viszont sötét, akkor szerintem nem igazán hiteles. Az "én fedélzetem" sincs nagyon köszönő viszonyban az eredetivel, mert vésett sztirollal helyettesítettem - de azért reménykedek, hogy nagyjából autentikus lesz, ha nem is fából van. | |||||
Sszabi | Adatlap | 432059 | 2009. december 2. 18:44 | ![]() | |
És az orosz kolléga hajójának milyen szép fa fedélzete van... | |||||
Narn | Adatlap | 432058 | 2009. december 2. 17:40 | ![]() | |
Sebi, Simi ! Nagyon szép, amiket csináltok. Siminél ez a miniben átépítés már szinte megszokott és hozza a minőséget is. | |||||
Simi | Adatlap | 432057 | 2009. december 2. 13:22 | ![]() | |
Az se lehetett egy utolsó munka: kivágni egy hálóból a dipólokat. Igazából nem is a kivágás, hanem a helyére való beragasztás lehetett szivatós. Van egy Maxim Vojtov nevű orosz ember, aki szintén POW -t épít, csak egy kicsit profibb, mint én. Ő így oldotta meg az MK IV -t:www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php | |||||
lucky | Adatlap | 432056 | 2009. december 2. 11:39 | ![]() | |
ezekkel a radarantennákkal nekem is meggyűlt a bajom a Krakowiaknál. Úgy látom jól gondoltam, h olyan mint egy TV antenna némi kiegészítéssel. A dipólokat én egy fotómaratott hálóból vágtam ki. | |||||
Simi | Adatlap | 432055 | 2009. december 2. 10:31 | ![]() | |
Sziasztok! És most én is mutatok néhány képet a Prince of Wales parancsnoki tornyáról, egész ponosan a torony tetején levő MK IV-es távmérőről. Ezekből az eszközökből 4 db volt a hajón 2 a parancsnoki torony tetején, 2 pedig a hátsó hídnál. A légvédelmi tüzérséget szolgálták ki; mégpedig - ha jól tudom - az 5.25'-es lövegeket. Eredetileg nem volt rajta radarantenna, azokat csak 1941. májusában - nem sokkal a Bismarck-akció előtt - szerelték fel. Ezekkel ekkor még a King George V sem rendelkezett. Így elmondható, hogy akkor májusban a Prince of Wales számított a Royal Navy legmodernebb hajójának. Az más kérdés, hogy a megbízhatósággal sok probléma volt, na és persze a rutinnal is. A készletben található Mk IV-esek nem rosszak, de azért van mit feljavítani rajta. Eleve a kit zártan adja, én pedig nyitott állapotban szerettem volna elkészíteni - kis hatásvadászat céljából.Pl vékony a távmérő optika és nem is elég hosszú; ezt egy 0.9-es injekciós tűdarabból pótoltam. A jellegzetes gallért is elkészítettem alulemezből. A berendezést is próbáltam imitálni, bár az annyira bonyolult, hogy ebben a méretarányban nem sokat lehet belőle visszaadni-ráadásul nem is nagyon látszik. A radarantennák a WEM maratásából vannak, a tartószerkezet azonban saját. A későbbiekben lehet, hogy teszek rá némi ponyvát is, elől felcsavart állapotban. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az Eporapid olyan keményre, ropogósra kötő ragasztó (amilyet javasoltál) - persze csak az említett 24 óra után. És persze fontos az arány betartása és az alapos keverés.