/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Sszabi 432072 2009. december 4. 21:47
Válasz erre
Lucky!
Hogyan készültek a tornyok? Ha nem túl nehéz, a technikát bevetném én is.
Laci 432071 2009. december 4. 21:31
Válasz erre
Lucky!
Na ugye,hogy mégis csak van amit meg kell mutatni a nagy közönségnek...:D
lucky 432070 2009. december 4. 20:32
Válasz erre
PC042658 kis
PC042658 kis
PC042669kis
PC042669kis
PC042680kis
PC042680kis
PC042683kis
PC042683kis

A simi féle tornyok általam szaporítva
Simi 432069 2009. december 4. 13:50
Válasz erre
EDE!
A parancsnoki torony festése nekem is egy probléma, hiszen a mellvédek világosszürkék, mig a járófelületek sötétszürkék. A szinteket külön-külön kell lefesteni és csak a végén fogom összeragasztani az egészet. Ahol az illesztésekkel gondok lesznek, ott a kétkomponensű eporapiddal fogom eltömíteni. Ez a ragasztó olyan, mint a folyékonyabb méz; szépen be lehet folyatni. A felesleget pedig alkohollal egyszerűen le lehet törölni, amíg ki nem keményedik (2-3 órán belűl biztosan letörölhető).
EDE 432068 2009. december 4. 08:57
Válasz erre
SImi!

Köszönöm a kimerítő választ!
Csak a festéssel problémázok: pl. a parancsnoki toronynál minden szinten eltérő a padló és a mellvédek színe, meg minden más kisebb-nagyobb felépítményé. Itt összeépítés után már alig fér hozzá az ember a belső részekhez.
További jó építést!
karesz011982 432067 2009. december 3. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy valakink egészen véletlenül nincsen meg a Sea Hunters - Roncsvadászok Dresdennel (Canaris hajója) foglalkozó része magyarul akármilyen adatformátumban? Angolul megvan, de 100%-ban sajnos nem értem, de nagyon érdekelne a film.
Karesz
Simi 432066 2009. december 3. 17:40
Válasz erre
EDE!
- Nem én véstem, hanem az Evergreen. Mármint csak a hosszírányúakat, a keresztvésetek igazából grafittal vannak felrajzolva. A gyári pozitív osztású volt és az illesztéseknél okoz nagy problémát: ha tömítem-elcsiszolom, eltűnik az osztás; ha meg hagyom úgy, akkor meg nagyon otromba.
- Paravánok: a (tengerfenékre)rögzített aknák ellen nyujtott védelmet. Lánccal a hajó orrtőkéjéhez csatlakoztattak egyet jobbról, egyet ballról - persze csak a parti, sekélyebb vizeken. A paravánt úgy trimmelték, hogy a láncot kifeszítse a víz alatt kb 20-30 m -re az orrtól jobbra és ballra. Az akna kábele vagy elszakadt, vagy beletekeredve felrobbant - egyszóval nem a hajótesttel érintkezve robbant fel és ezzel a hajó megmenekült. Valószínűleg az utóbbi sokszor előfordulhatott (ilyenkor a paraván elszabadult és elveszett) , és ezért vittek belőle bőven tartalékot is.
-Már a Hood-on is voltak nyitott ajtók, ablakok, csak most egy kicsit továbbfejlesztettem a dolgot. A fedelek maratásból vannak, de a többi saját.
-A rakétavetők (UP-ok)nem okoznak már sok fejfájást, mivel a Hood-ról megmaradt egy szép példány, ami le lett öntve; így van belőle jónéhány darab.
-Én általában a festés előtt ragasztom rá a dolgokat, miért maszatoljak vele már akkor, amikor le van festve. Persze, ami takarásban van azt a ragasztás előtt lefestem - az egyszerűség kedvéért ecsettel, hiszen a takarásban úgysem látszik az egyenetlen festés. A korlátokat és más rácsos dolgokat csak a festés után - azokat külön vékonyan lefújva - ragasztom fel, mert nagyon megvastagítaná őket a normál fújás.
Sebi 432065 2009. december 3. 12:54
Válasz erre
Kedves Barátom !

Hát igyekszem. Azért ahogy látom te is szépen haladsz.
EDE 432064 2009. december 3. 10:07
Válasz erre
SImi!

- Mit jelent az, hogy a fedélzet vésett sztirolból van? Ta vésted?
- Azok a torpedó szerű valamik azok mire jók? Egyszer már írtad, hogy valami paraván a neve, de mire jó?
- Ezek, meg a többi cucc a fedélzeten (nyitott ajtókkal - eszméletlen jó!) totál saját gyártmány?
- A légvédelmi rakétavetőket hogy készíted majd el?
- És egy dolog, amira már régóta kíváncsi vagyok. Sokszor látni a profi munkáknál, hogy a sok fotomaratás, meg saját alkatrész rá van építve a hajóra, de még sehol semmi festés. Hogy lehet lefesteni a makettet úgy, hogy egy csomó felület takarásban van? Én mindent külön festettem, és aztán szereltem.
Bocs, hogy ennyit kérdezek, de hát úgy tanul a gyerek...
Kopi 432063 2009. december 3. 09:03
Válasz erre
Bocsi !

Az előadások lemaradtak :

Dr. Balogh Tamás:
- A SZENT ISTVÁN csatahajó története és roncsainak feltárása, 2010.01.12.(kedd),15:00-16:00
- A ZENTA cirkáló története és roncsainak feltárása, 2010.01.20.(péntek),14:30-5:30
- A STREITER romboló története és roncsainak feltárása, 2010.01.27.(kedd),15:00-16:00
- A KAISERIN ELISABETH cirkáló története és tengerészeink japáni hadifogsága, 2009.12.14.(kedd),14:30-15:00
- Az otrantói ütközet, 2010.02.03. (kedd) 15:00-16:00


Dr. Dezsényi Zoltán:
- A Cs. és Kir. Dunaflottilla története és harcai az első világháborúban, 2010.02.13. (szombat) 15:00-16:00- Az osztrák-magyar tengeralattjárók trörténete és első világháborús harcaik 2010.02.20. (szombat) 15:00-16:00

Smidt Antal:
- A Cs. és Kir. Tengeralattjáróflotta 2010.02.24. (kedd) 15:00-16:00

Ödv Kopi
Kopi 432062 2009. december 3. 08:54
Válasz erre
Meghívó2009 2
Meghívó2009 2
Meghívó2009 1
Meghívó2009 1
Plakat001
Plakat001

Hölgyek Urak !

Figyelem !

Érdekes kiállítás nyilík hamarosan a Hadtörténrtiben.

Üdv Kopi
Simi 432061 2009. december 2. 22:30
Válasz erre
Churchill a POW-on
Churchill a POW-on

Az "eredeti" alatt a gyári tamiyás kiadást értettem persze. Hogy mennyire áll közel a fedélzet színe az igazi POW-hoz, azt nehéz eldönteni; én ilyennek képzeltem el... az archiv (ff) fotókon elég világosnak tűnik.
Simi 432060 2009. december 2. 22:15
Válasz erre
Ilyen lett orrfedélzet
Ilyen lett orrfedé...

Nem tudom. A távolabbi képeken elég sötétnek tűnik az a fafedélzet, a közelin azonban világosnak látszik. Lehet, hogy csak a gép, exponálás, fényviszonyok stb a felelősek és igazából világos a deck. Ha viszont sötét, akkor szerintem nem igazán hiteles.
Az "én fedélzetem" sincs nagyon köszönő viszonyban az eredetivel, mert vésett sztirollal helyettesítettem - de azért reménykedek, hogy nagyjából autentikus lesz, ha nem is fából van.
Sszabi 432059 2009. december 2. 18:44
Válasz erre
És az orosz kolléga hajójának milyen szép fa fedélzete van...
Narn 432058 2009. december 2. 17:40
Válasz erre
Sebi, Simi !
Nagyon szép, amiket csináltok. Siminél ez a miniben átépítés már szinte megszokott és hozza a minőséget is.
Simi 432057 2009. december 2. 13:22
Válasz erre
Az se lehetett egy utolsó munka: kivágni egy hálóból a dipólokat. Igazából nem is a kivágás, hanem a helyére való beragasztás lehetett szivatós.
Van egy Maxim Vojtov nevű orosz ember, aki szintén POW -t épít, csak egy kicsit profibb, mint én. Ő így oldotta meg az MK IV -t:www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
lucky 432056 2009. december 2. 11:39
Válasz erre
ezekkel a radarantennákkal nekem is meggyűlt a bajom a Krakowiaknál.
Úgy látom jól gondoltam, h olyan mint egy TV antenna némi kiegészítéssel.
A dipólokat én egy fotómaratott hálóból vágtam ki.
Simi 432055 2009. december 2. 10:31
Válasz erre
A POW hátsó hídja, jól láthatók az MK IV távmérők - a ponyva elől fel van tekerve.
A POW hátsó hídja...
Betekintés az MK IV belsejébe.
Betekintés az MK IV...
1
1
2
2
3
3
Így néz ki a gyári...
Így néz ki a gyá...
A torony tetején...
A torony tetején

Sziasztok!
És most én is mutatok néhány képet a Prince of Wales parancsnoki tornyáról, egész ponosan a torony tetején levő MK IV-es távmérőről. Ezekből az eszközökből 4 db volt a hajón 2 a parancsnoki torony tetején, 2 pedig a hátsó hídnál. A légvédelmi tüzérséget szolgálták ki; mégpedig - ha jól tudom - az 5.25'-es lövegeket. Eredetileg nem volt rajta radarantenna, azokat csak 1941. májusában - nem sokkal a Bismarck-akció előtt - szerelték fel. Ezekkel ekkor még a King George V sem rendelkezett. Így elmondható, hogy akkor májusban a Prince of Wales számított a Royal Navy legmodernebb hajójának. Az más kérdés, hogy a megbízhatósággal sok probléma volt, na és persze a rutinnal is.
A készletben található Mk IV-esek nem rosszak, de azért van mit feljavítani rajta. Eleve a kit zártan adja, én pedig nyitott állapotban szerettem volna elkészíteni - kis hatásvadászat céljából.Pl vékony a távmérő optika és nem is elég hosszú; ezt egy 0.9-es injekciós tűdarabból pótoltam. A jellegzetes gallért is elkészítettem alulemezből. A berendezést is próbáltam imitálni, bár az annyira bonyolult, hogy ebben a méretarányban nem sokat lehet belőle visszaadni-ráadásul nem is nagyon látszik. A radarantennák a WEM maratásából vannak, a tartószerkezet azonban saját. A későbbiekben lehet, hogy teszek rá némi ponyvát is, elől felcsavart állapotban.
Simi 432054 2009. december 2. 09:59
Válasz erre
Sebi!
Szépen alakul a torony, a festés is igazán szép lett. Most már remélem, a finisbe értél...
Sebi 432053 2009. november 29. 18:16
Válasz erre
Jó, jó. Csak vicceltem :) De mondjuk igazán látványos majd akkor lesz, ha felkerülnek a matricák, a hiányzó radarok, meg egy-két részlet ki lesz festve.
Laci 432052 2009. november 29. 10:39
Válasz erre
Sebi!
Ha ez nem látványos fázisnak számít,akkor azt hiszem valami hiba van az értelmezéssel!Már csak abból kiindulva is,hogy az a gyufásdoboz remekül érzékelteti a torony nagyságát.Azon belül is a híd ablakai,valamint a korlátok és egyéb ilyen szó szerinti apróságok.Nagyon jó!
Örülünk neki!Köszönjük!
Üdv!
Sebi 432051 2009. november 28. 23:06
Válasz erre
010
010
011
011
012
012
013
013
014
014

Az igazság az, hogy én sem egy látványos fázisnál tartok éppen, de íme...
Szamuráj 432050 2009. november 26. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!
Régen nem voltam itt. Nálam beindult a régi vitorláshajók építése, nézzetek át a történelmi vitorlásos topicba, ott bemutattam az épülő nagyszabású újabb diorámát. Egy 17. századi holland kikötő jelenet lesz. Az alapterülete nagyobb, mint az Általatok már megtekintett Kure diorámáé. 50 x 70 cm, méretaránya 1/144.
Üdvözlettel:
Szami tanárúr
BBalázs 432049 2009. november 26. 19:41
Válasz erre
Szia Laci!
Sajnos a munka lefoglalja időm javát, plussz mindig akad vmi tennivaló, eddig kanyarvadásztam (motoroztam) :D - ha tehettem. Bár mindig akad vmi más is...
Hogy valami ide illőt is közöljek, Karácsonykor lesz kb. 12 napom itthon, és akkor belefogok az 1:72-es Kawanashi Type-94-1 tipusjelzésű gépnek, melyhez van katapult is.
Szeretném szépen elkészíteni, de nem mai a készlet, van rajta javitani való.
lucky 432048 2009. november 26. 10:03
Válasz erre
Laci!
Jelenleg egy papírdobozban lévő piszkosfehér vmin kívül nem látszik semmi se...
De ha ragaszkodsz hozzá...:)
Laci 432047 2009. november 26. 09:37
Válasz erre
Simi!
Az én hajóm is épülőfélben van,és ugye még ez sem látványos festés nélkül.De mégis sejtet valamit.Igen a hidak a szivük a hajóknak,ezért is olyan bonyolultak.De éppen ez a szép bennük.

Józsi!
Szerintem ha nem is hadihajót épitesz,de mégiscsak hajó.Nem?Főleg őt árbócos vitorlást,ami ritkaságnak számit,a hagyományos három árbócosok között.Itt szerintem minden hajónak (hajósnak) helye van,és örömmel látjuk.Mégha polgári is.Mutassuk meg egymásnak,mit tudunk.
A hajóra nincs időm,ami van is az nagyon kevés.De van,hogy csak csinálok rajta valamit.Kis apróságokat ami hamar kész van.Jelenleg a szegecseket fejezném be,hogy utána le birjam festeni a testet.
-Simi!Visszaküldöm a szegecselőt,kint volt Dániában is.Nagy segitségemre volt a hajómtól 1600 km-re is.

Lucky!
Azért a POW tornyai is érdeel minket.Szóval tehetsz fel képeket róla.

Ui:teszek fel egy kis kedvcsinálót a hajóról én is.de csak jövőhéten leszek otthon.

Üdv mindenkinek!
Simi 432046 2009. november 25. 23:11
Válasz erre
Lacikám!
Majd teszek fel néhány képet a mostani dolgokról, bár szerintem még nem nagyon látványos az előrehaladásom. Egyelőre a parancsnoki tornyon dolgozgatok, és ugyebár az a legbonyolultabb része a hajónak.
Majd te is tegyél fel nekünk képeket, hogy jobb kedvünk legyen dolgozni!
Jozsi 432045 2009. november 25. 21:20
Válasz erre
Halihó!
Én békés természet vagyok. A katonaságnál is írnok voltam. A szegecselésre voltam kíváncsi. Meg, hogy nézne ki egy öt árbócos kereskedelmi hajó ebben a topikban!
Üdv.: Jozsi
U.i.: Mi lesz a hajóddal? Mikor lesz kész?
lucky 432044 2009. november 25. 20:46
Válasz erre
Siminek jelenleg másolom a POW tornyait...
Laci 432043 2009. november 25. 20:44
Válasz erre
Hajókovács!
Köszönjük a vendéglátást,örülök,hogy (nem tudom hanyadik próbálkozásra) ismét találkoztunk végre!Ja igen és külön köszönet a palacsintáért,finom volt!

Hajós társadalom!
Szomorúan veszem észre,hogy nem nagyon él a "csatahajók" topic.
Simi,BBalázs,Dcsabesz,Józsi!
Tessék feltenni az épülő vagy éppen épülőfélben lévő hajókat!
Ne vegyék sértésnek a fentieket,csak lelassult a kerék!Gyerünk lendítsük be!
Üdv mindenkit!
chris6 432042 2009. november 24. 17:46
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.

A Humbrol színek tetszenek ezeknél maradok.

Köszi.
Laci 432041 2009. november 23. 21:09
Válasz erre
Hajókovács!
Szerda reggel indulunk fel Pestre,és valamikor délelőtt vagy dél környékén leszünk ott.Végre már!Úgyhogy a szerdát azt veheted konkrétumnak,de előtte úgyis szólok,hogy egyeztessünk.Addig is minden jót!
Üdv!
Sebi 432040 2009. november 23. 20:14
Válasz erre
arleigh_sebi_01
arleigh_sebi_01
arleigh_sebi_02
arleigh_sebi_02
arleigh_sebi_06
arleigh_sebi_06

Szia Chris !

Javaslom a Humbrol 126-ot a törzsre és a felépítményekre. A Humbrol 79-et pedig a fedélzetekre (pontosabban a Missourinál a fa fedélzetrészekhez a Humbrol 63-at).
Kb. ilyen lesz a végeredmény, ahogy a képeken is látod.
hajókovács 432039 2009. november 23. 19:09
Válasz erre
Szia Laci!
Ha minden igaz a kedd délután és a péntek napközben kivételével bármikor jó.
Ha tudod , hogy mikor jössz, szóljál és Én mindenféleképpen igazodom hozzátok.

Üdv!
Laci 432038 2009. november 23. 08:16
Válasz erre
Hajókovács!
Ezen a héten megyünk fel Pestre,és egyúttal meg is látogatnánk,ahogy ígértem.Kérdésem,hogy mikor érnél rá pontosan a héten?Viszek képeket,és tartok egy kis élmény beszámolót is.Kocsival mennénk (ha neked jó így),de ezt még előtte pontosítjuk előre telefonon,hogy hol találkozzunk pontosan.
Üdv!
kocsosz 432037 2009. november 22. 22:55
Válasz erre
Hello Chris

Elég jól használható festékátváltók találhatóak a neten többek között az alábbi címen is:
makete.jware.hr/humbrol.html

Gunze-ból Humbrolba lehet váltani, persze érdemes leellenőrizni.

Üdv.
Laci 432036 2009. november 22. 22:49
Válasz erre
BBalázs barátunk rakott össze már egy 1:350-s Missouri hajót,amit szépen ki is festett.Ő tudna neked segíteni ebben.
Üdv!
chris6 432035 2009. november 22. 19:52
Válasz erre
Hello.

Vettem egy Trumpeter "US Battleship BB-63 Missouri 1991" és egy Dragon "Aegis Destroyer 'U.S.S. Arleigh Burke' hajót. Már össze is raktam csak a színekkel gondban vagyok még sosem csináltam hajót. A festési útmutató Gunze festéket ír ezzel az a gondom hogy nálunk nem igazán lehet beszerezni másik meg hogy amit ír olyan színeket nemigazán találok nete se amit meg mégis az meg fényes.

Kérésem az hogy mondjatok már Humbrol vagy revell szürkés színeket a hajótestre ami megfelelő.

köszi.
Laci 432034 2009. november 18. 20:01
Válasz erre
Titanic 001
Titanic 001

Jani!
Ezt a rajzot egy ráérős hétvégén készítettem Dániában.
Laci 432033 2009. november 18. 19:43
Válasz erre
Szia Jani!
Persze áll még az ajánlat!A héten jönnek megvenni (elvileg) az autót,meg egyik rokon itt van ezen a héten nálunk.Amint lesz mindkettőnknek ideje,akkor felhívlak előtte és meglátogatlak.Még azt nem tudom,hogy vonattal menjek e,vagy kocsival,mert nem tudom melyik jönne ki olcsóbban.De nincs elfelejtve.Addig is minden jót!
Üdv!
hajókovács 432032 2009. november 18. 15:17
Válasz erre
Szia Laci!

Talán kimásztam a Déli sark hórétege alol, legalább is ugy hiszem.
Igérted , ha ithon vagy, összefutunk, illetve meglátogatsz. Áll még az ajánlatod?
Most a hétvégén Veszprémben leszek egy Országos Makettező Találkozón, ha minden igaz , még előadást is fogok tartani a fémépitésű hajómodellezés apró trükjeiről, December elejétől pedig egy három hónapos időszaki kiállitást kell összeraknunk a Budai Várban , pontosan a Hadtörténeti Múzeumban. A témája természetesen az Osztrák -Magyar Monarchia Haditengerészete. A megnyitója december 8. kedd.
Szóval mikor találkozhatunk? Várom az élménybeszámolóidat.

Üdv. János
Laci 432031 2009. november 18. 14:50
Válasz erre
Na ez jó hír!
Különösen ha az ember olyan jó kivitelben készíti el,mint te.Akkor ez egy aranybánya neked!Jó könyv jó kezekben-mondhatnám!
Üdv!
EDE 432030 2009. november 18. 07:49
Válasz erre
Szia SImi!

Szép ez a 3D Repulse. Egyébként egy ilen 3D "firka" se tart kevesebb ideig, mint egy modell elkészítése.
Simi 432029 2009. november 17. 15:35
Válasz erre
481-cover
481-cover
borító
borít
1a
1a
1b
1b
2a
2a
2b
2b

Sziasztok!
Tegnap sikeresen megkaptam két referencia-anyagot: az egyik a A Második Világháború Brit Csatahajói (Alan Raven/John Roberts). Az összes II.VH-s nagy brit hajó bent van rajzokkal jól megspékelve és persze vannak benne jó fotók is.
A másik egy lengyel kiadvány a Kagero-tól a "Super Drawings in 3D" sorozatból a HMS Repulse. Ebben a 40 oldalas füzetben csak 3D-s rajzok vannak. Az iromány elején idősorrendben végigveszi a hajó történetét, különösen is az átépítéseire fókuszálva. Utána következnek a teljes hajó, a felépítmények, végül a fegyverzet 3D-s képei. Külön mellékelnek egy festési sémát és egy 1/350-es méretarányú általános vonalrajzot (felül- és profilnézetben).
Mindkét anyag 20-20 Euro-ba kerül. Szerintem ennyit biztosan megér.
Laci 432028 2009. november 13. 13:02
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Na végre itthon vagyok 1 teljes hónapig,és próbálok magyarul tanulni...
Persze csak vicc volt,de szokatlan a majd 3 hónapi idegen nyelv után végre értelemes nyelvet hallani.
Toth Gabor!
Igazad van utána néztem én is gyorsan a neten németben,és "Frankfurter Air Rail Center" a neve.Igaz mekkora épület?Leesett az állunk mikor láttuk!Olyan,mint egy óceánjáró a szárazföldön.
Üdv mindenkinek!
Toth_Gabor 432027 2009. november 8. 21:51
Válasz erre
Laci!

Valóban úgy néz ki.Alatta a DB pályaudvara, S-Bahn, mellette a reptérre vezető autópálya. Valójában egy szálloda-konferencia-iroda-szabadidő komplexum. Ha elkészül, állítólag Európa legnagyobb épületrendszere lesz. Már építik vagy 5 éve. A múlt hónapban én is jártam ott, és mellbe vágott a mérete, pedig tudtam, hogy épül. Nekem is az óceánjáró-benyomás jött le azonnal.
www.airrail.de

Durva ami ott zajlik. Az elkövetkező 6 évben évi 1 Milliárd Eurót költenek a fejlesztésre. (2,3 millió/nap: ezt nem kell olyan lufikampányokkal eladni mint az itteniek...) A legfontosabb a 4. pálya és a T3 építése, amellyel betörnek a fapados piacra. (gyanítom át is rendezik azt...) Az A-380 műszaki bázis már épül.
Üdv,
T.G.
lucky 432026 2009. november 8. 17:28
Válasz erre
"Azoknak az angoloknak a leszármazottjaik akik nem tudtak úszni"
Meg hajózni se...
Helyette neveltek teheneket.
Jozsi 432025 2009. november 8. 16:43
Válasz erre
Szia!
Angol- német keverék. Ja. Azoknak az angoloknak a leszármazottjaik akik nem tudtak úszni. Bánatukba berúgtak és ha már itt maradtak megpróbáltak németül beszélni.
Laci 432024 2009. november 8. 11:40
Válasz erre
Jozsi!
Nem az akcentusom lett eszaki,csak sokat voltam kint Daniaba.Eleg erdekes egy nyelv.Angol es nemet kevereke.Itthon majd megint helyre all a beszedstilusom.pesze gondolom csak poenbol irtad az akcentust...
Masik tema.Erdekes epitmenyt lattam Frankfurt repülötere mellett.Ha idöm lesz es arra jarok megint akkor lefenykepezem.Szoval meg epülö felben van,de maris egy luxus oceanjaro benyomasat kelti.Szelessege,hossza,valamint magassaga megegyezik egy kikötöben rostoklo hajoval.Tele üvegekkel,raadasul kis kajütablakokhoz hasonlo megszakitasokkal.lenyüözö latvany volt.Az eleje es hatulja egyforma,viszont a hajo tatjat szimulalja.Qrva jo.
Üdv mindenkit!
sanyi 432023 2009. november 7. 21:55
Válasz erre
Köszi!
Érdekes, mert a magyar online boltokban nem láttam még - sajnos a fővárosban nem szoktam mindennap járni, de majd szólok valamelyik havernak!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.