/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Varjúbácsi 432022 2009. november 7. 21:53
Válasz erre
sanyi 432021 2009. november 7. 19:30
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudjátok hogy honnan lehetne beszerezni a Revell 1:144 Gepard Schnellboot-ját? Valaki nem találkozott már vele?
Üdv
Sanyi
Simi 432020 2009. november 4. 22:40
Válasz erre
Hát tényleg igazad van, bajok vannak a kezekkel, de nem az a gondom, hogy rossz helyen lennének, hanem hogy nem akarnak eleget dolgozni...
Jozsi 432019 2009. november 4. 21:19
Válasz erre
Nagyon északi lett az akcentusod.
Laci 432018 2009. november 4. 18:45
Válasz erre
Üdv minden hajosnak.Jelenleg kint vagyok nemetben meg.Ezert nincsenek kezetek,ahol eppen lennie kellene.Jövöheten megyek haza vegre.Egesz novemberben otthon leszek ugyhogy remelem lesz idöm a hajot csinalnom.Voltam Hamburgban is,csak sajnos atutazoban.De azert lattam megint hajokat.
Addig is mindenkinek a legnagyobb üdvozletem kintrol!
Jozsi 432017 2009. november 2. 21:00
Válasz erre
Halihó!
Hát fekete macskát elütni...!
Van itt egy pár utcával tőlünk arrébb egy cég a FA-BAU kft. (WWW.FA-BAU.HU). Ők ragasztanak rétegelt lemezt és eladnak furnért is. Kb. 0,5 mm-től vannak lemezeik. Vettem tőlük 1 és 2 mm vastag hasított furnért is. Tényleg ritkaság az ilyen cég.
A Hűvös Feri hajóin azért jobban nézne ki egy ilyen furnérozott fedélzet, de gondolom Ő is alapanyag hiányában csinálta így.
Üdv.:Jozsi
BBalázs 432016 2009. november 2. 20:23
Válasz erre
A Tirpitz ma 73 éves!
:)
BBalázs 432015 2009. november 2. 19:50
Válasz erre
Nagyon tetszett a cikk a Musashiról, várom a Tirpitzről szólót!
Gonzo 432014 2009. november 2. 12:24
Válasz erre
Sziasztok Mindenki!

Horváth Zoli oldalán új ismertető található:
www.freeweb.hu/olli/index.html

Dobszoló, harsonák, stb...:
IJN MUSASHI

Nagyon köszönjük, jó olvasgatást!
Simi 432013 2009. november 1. 18:43
Válasz erre
Szia Jozsi!
Hát ez se egy utolsó ötlet. De azt szeretném kérdezni, hogy te hol szerzel be ilyen funért? Mert nem egyszerű dolog hozzájutni.
Különben én láttam másik megoldást is pl a Hűvös Feri monarchiás hajóin: egyszerűen a fedélzetet kivágta valamilyen faanyagból és berajzolta rá az osztásokat garfittal. Egyszerűbb, de nem annyira látványos megoldás, mint az általad javasolt. Mondjuk én inkább vékony fekete filccel rajzolnám rá.
És persze egy ilyen művelet után minden kütyüt (nyílászárók stb) újra rá kell építeni az új fedélzetre - a legjobb, ha újakat készít az ember...
Június közepére rendbe is jöttem a balesetből, de sajnos szept.26-án újra történt egy másik: egy fekete macska felbuktatott Zalakomárban; a cigányok szedtek fel az útról és hoztak haza. Most törésem nem lett, de azért most se gyógyultam gyorsabban.
Jozsi 432012 2009. november 1. 16:37
Válasz erre
Hali Simi!
Igazad van, ezt mindenkinek magának kell eldönteni, hogy tudja-e alkalmazni ezt a technikát a saját méretarányában. Amúgy kicsiben a 0,7 mm vastag furnért 2 mm szélesben egymás mellé ragasztva és a fedélzeten a helyét kimélyítve (2 mm), a végén becsiszolva 0,7 mm-es deszkázást lehet csinálni. Nagy munka de megéri. Ilyenkor mindig keményre, ropogósra kötő ragasztót kell használni. Pl. PALMA TEX nem jó, mert száradás után is nyúlik.
Üdv: Jozsi
Ui.: A biciklis kalandod után rendbe jöttél?
Simi 432011 2009. október 31. 22:45
Válasz erre
Jozsi!
Nem akarok okoskodni, de a csíkok vastagsága a méretarány függvénye. Pl 1/350-ben ez kb 0.7 mm. Mert ha jól sejtem Sszabi ebben a méretarányban ténykedik, te viszont 1/100 - 150-ben - ha nem tévedek. Még egyszer ezer bocs...
Sszabi 432010 2009. október 31. 21:46
Válasz erre
Jozsi köszi szépen a segítséget!
Majd ki is próbálom amint időm is jobban engedi.
Jozsi 432009 2009. október 31. 17:52
Válasz erre
Szia!
A fedélzetet furnér lemezből csinálom. Nem tudom mennyire vagy otthon faismeretből. A furnér vékony, általában 0,4-0,8 mm vastag (van ettől vékonyabb és vastagabb is) fa lemez. Ezt vagy hasítással vagy úgy mint a ceruza hegyező működik, hántolással készítik. Ezt a vékony falemezt acélvonalzó mellett snitzerrel 2-3 mm széles csíkokra felszeleteled és kész a fedélzet alapanyaga. Ezt leragasztod az alapra, becsiszolod és kész a fedélzet deszkázása. Furnér szinte minden fából kapható. Hát röviden.
Üdv.: Jozsi
Sszabi 432008 2009. október 31. 07:57
Válasz erre
Üdv! Igen a Tiedre gondoltam.
Jozsi 432007 2009. október 30. 21:25
Válasz erre
Hali!
Az én hozzászólásomra gondolsz?
Üdv.:Jozsi
Sszabi1 432006 2009. október 30. 15:42
Válasz erre
Tiszteletem az uraknak!

Pár sorral lejjebb olvastam, hogy házilag is lehet bedeszkázni a fedélzetet.
Ilyesmit még nem csináltam soha de most szükségem lenne rá, mert a készülő Heller féle Hood-nak igencsak gyatra a fedélzete...
Hogyan és miből lehet ezt megcsinálni? Láttam videókat a neten h csinálják, de azt nem értettem h miből...
Az infókat előre is köszönöm!

SSzabi
epi85 432005 2009. október 27. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!

Most nincs kérdésem a makettezéssel kapcsolatban.Ami infót kaptam azzal egyenlőre beérem. :) Inkább csak megkérdezném,hogy ki min dolgozik mostanság?

Üdv.: Peti
Sszabi 432004 2009. október 25. 07:58
Válasz erre
Bismarckhoz van itt pl.:modellposta.hu/e_bolt_frameset.php
stug 432003 2009. október 24. 10:21
Válasz erre
1/700 as hajókhoz ( pl: bismarck, ijn mogami, bb-39 arizona) keresnék maratást. Pl eduardot. de nem tudom, hogy itthon ki forgalmazza őket, illetve hogyan tudnám beszerezni. köszönöm a segítséget.
BBalázs 432002 2009. október 23. 20:13
Válasz erre
Von Der Tann nagyon szép, tetszenek az első vh-s német csatahajók.
Simi 432001 2009. október 23. 13:37
Válasz erre
Sziasztok!
Érdemes megnézni a modelwarships-en a mai felhozatalt:www.modelwarships.com/index1.html Különösen is a Qeen Elisabeth és a Von der Than igen-igen figyelemre méltó. A Roma sajnos igen felejtős...
epi85 432000 2009. október 23. 12:11
Válasz erre
Kösz Sebi!

Ez is segít mert itt mondjuk van frankó színskála.
Sebi 431999 2009. október 22. 20:07
Válasz erre
005 (2)
005 (2
006 (2)
006 (2
007 (2)
007 (2
008 (2)
008 (2
009 (2)
009 (2
010 (2)
010 (2

Szia !

A Tirpitzhez még engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a Warship Pictorial 26-os füzetét és Miroslaw Skwiot-tól a Kriegsmarine Colors első részét, az Encyklopedia Okretow Wojennych sorozatban. Mellékeltem néhány képet az említett kiadványokból.
epi85 431998 2009. október 20. 21:22
Válasz erre
Ok kösz sz infót.Jó ez az oldal és a fórum is mert hála isten sokat segítenek az emberek egymásnak ill. ha tudok akkor én is.Bár még arrébb van a festés,még vissza van a szórókittelés stb.Csak hát lassan beköszöntenek a hideg téli napok és begyűjtöm az infót és nekiállok és folytatom a ragasztgatást aztán a festegetést.
lucky 431997 2009. október 20. 18:45
Válasz erre
Szia!
Én inkább akril párti vkok ,de az enamelt is hasonlóan hígítom.
50-50 v a hígítóból több úgy 60-70 % ig.
epi85 431996 2009. október 20. 16:06
Válasz erre
Szia!

Igen én is néztem már ezt az oldalt és én is ezt találtam a legmegbízhatóbnak.Azért én nem mondanám h gagyi. :)
BBalázs 431995 2009. október 20. 14:07
Válasz erre
Epi85!
Én készítettem réges rég egy kezdetleges Tirpitzet, a leggagyibb festékszórót használtam, vettem drágábbat, de azzal nem tudtam megbirkózni, maradt a gagyi, és szépen fújtam mindent mai napig. Maszkolásra Tamiya Masking Tape-t ajánlom. Azzal szépek lesznek a kontúrok.
A Tirpitz pontos álcafestései kizárólag itt (másra nem hagyatkoznék):
www.bismarck-class.dk

Nézd meg a nevemre kattintva az adatlapomon.
epi85 431994 2009. október 20. 13:50
Válasz erre
Kösz a segítséget Lucky!
A hígítási arányról már olvastam valahol és ott durván fele-fele arányban javasolják a festék hígítását humbrol ill. revell festékekre.Te milyen arányban szoktad kb.?Valamint ha valaki még tud javaslatot tenni az álca festésre akkor azt szívesen várom mert hát vannak igen csak tetszetős és egyben "kissé" bonyolult festése a Tirpitznek. pl.:
www.lancastermuseum.ca/photos/p_tirpitz2.jpg www.history.navy.mil/photos/images/h71000/h71390.jpg
feliratgyarhu.web-server.hu/3nr/1/nemet/1/tirpitz44.gif
lucky 431993 2009. október 20. 13:31
Válasz erre
Szia!
A hajó festése alapvetően nem különbözik a harckocsi festésétől.A dűzni méretét a festék pigmentje határozza meg.Sztem 0,3 alá nem menj, csak akkor ha van spec, grafikusok által használt festéked.
A nyomást a festék hígítása határozza meg.Ezt próbálkozással lehet a legjobban beállítani, mert sok mindentől ( hígítás, hőmérséklet ) függ. kb 0,8-1 bar táján szoktam fújni, ez az általam használt hígításhoz bevált.
epi85 431992 2009. október 20. 10:04
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni.Pisztollyal szeretnék festeni egy hajót.Konkrétan a a Tirpitzet 1:350-ben,tehát elég nagy felületeket kell lefestenem.A kérdésem az lenne,hogy mekkora düznit ajánlatok a nagyobb ill. a kisebb felületekre, valamint hány bar nyomással kell-érdemes dolgozni?Válaszotok és segítségeteket előre is köszönöm.Ja,még egy kérdés de ez a része még odébb van de az álcafestést hogyan érdemes,vagy pontosabban milyen technikát alkalmaztok,mivel maszkoltok stb...
Dzsonász 431991 2009. október 19. 13:20
Válasz erre
Szervusz Varjúbácsi!
Nem Feledkeztem meg a megállapodásunkról, éselnézést is kérek hogy nem jelentkeztem a Virbus Unitis tervrajzzal kapcsolatban de sajnos egy kissé tovább gyűrűznek anyagi jellegű gondjaim és ebből kifolyólag a hobbi szekcióra nem marad keretem ezért sajnálkozva de lekell mondjam a dolgot.
Ronin 431990 2009. október 16. 23:36
Válasz erre
Hát ez a lehetőség most nagyon elgodolkodtatott. Palánkoltam már hajót, úgyhogy tudom hogy nem lenne kis munka. De az eredmény..:) Lehet hogy kipróbálom.
üdv:Ronin
Simi 431989 2009. október 16. 23:24
Válasz erre
Azért az az academy-s fafedélzet nem biztos, hogy annyira jó is - különösen ha olyan szintű, mint a kit. Legutóbb - még a nyáron - egy Kongo-t láttam a neten gyári fafedélzettel (a híres PVB-től...www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/kongo-350-pvb/pvb-index.html); nem igazán percízek a fedélzet kivágásai (pl bizonyos tárolódobozoknál ill a barbettáknál)és ez tényleg a készlet hibája, nem PVB-é. Itt-ott jelentkezik egy 0.4 - 0.5 -ös rés, hogy fogod szépen eltüntetni? Vagy hagyod az egészet úgy? Lehet, az Academy még ezt a szintet se üti meg.
Jozsi 431988 2009. október 16. 22:29
Válasz erre
Nagyon szépen ki lehet deszkázni házilag. Sőt, jobban mint a gyári.
Ronin 431987 2009. október 16. 19:47
Válasz erre
Azt azért nem mondtam hogy most rögtön akarom!:) Amúgy Academy féle verzió, lejjebb raktam is fel róla képet. Félkész ugyan, de ahogy elnéztem ez a készlet akár utólag is felrakható lenne. Már ha nincsenek fotomaratott korlátok ugye...
Csak úgy a gondolat kedsvéért, milyen lehet házilag kideszkázni?:)
Ronin
EDE 431986 2009. október 16. 14:17
Válasz erre
Ronin!

Szép dolog a szerelem!

Azért számítsd hozzá a postaköltséget, meg a vámot!

Milyen gyártótól van a Bismarckod? Az Academyhez, ahogy elnéztem, tényleg nem árt, de a Revell fedélzete nagyon szépen ki van dolgozva.
Ronin 431985 2009. október 16. 10:38
Válasz erre
Köszi!
Nagyon szép, az árán egy kicsit azért felszisszentem.. Az a baj hogy minnél többet nézem, annál kevésbé tudom nélküle elképzelni a hajót.:):):)
Ronin
EDE 431984 2009. október 16. 10:12
Válasz erre
EDE 431983 2009. október 16. 10:09
Válasz erre
BBalázs!

Az Eurocenteres üzlet megszűnt, a Váci úti van, ez bazi nagy, meg a Lurdi házban van egy üzletük, ott még nem voltam. Úgy tudom, kint lesznek a Stefin hétvégén.
A Stefin kint lesz a Szikla Főnix is, ők is trumpetereznek, náluk láttam Richelieut, de meg se mertem kérdezni mennyibe kerül. Ja meg USS San Francisco nehézcirkálót, 10 vagy 12 ezerért. Ebbe belenéztm, és nagyon tetszett a látvány.
Ronin 431982 2009. október 15. 22:06
Válasz erre
Sziasztok!
Egy ilyen fa fedélzet mondjuk Bismarckhoz, mennyibe kerülhet?
Üdv:Ronin
BBalázs 431981 2009. október 15. 19:35
Válasz erre
Ők a legkorrektebbek ilyen téren Mo-n. Áraik reálisak, ráadásul az Eurocenterben lévő üzletükben az eladó srác nagyon készséges, ellát tanácsokkal szivesen.
EDE 431980 2009. október 15. 07:53
Válasz erre
Szervusztok!

Tegnap a Modell & Hobbi váci úti üzletébenjártam. 1:350-es hajókkal jól el vannak látva.

Academy Admiral Graf Spee 9999Ft ért. Belenéztem, igen csinos darabnak tűnik, bár a típust annyira nem ismerem, hogy azonnal hibákat vehettem volna észre. Gyönyörűek a fröccsöntött darabok, még korlátok is vannak, bár azok egy kicsit vaskosak, profik biztosan nem használnák.

Academy Bismarckja 15 e Ft körül volt, fa fedélzettel, és fotomart korlátokkal.
Tirpitz 10 000 Ft alatt volt, de az extrák nélkül. Sajnos a Revell Tirpitzet csak távoztomban láttam a kirakatban, így nem tudom mennyibe kerül.

Viszont a trumpetet teljes 1:350-es II. vh.-ús (vagy előtti) hordozó gyűjteménye 18750 FT-os egységáron megtalálható. Pl. a Saratoga kétfedelűekkel, Lexington '42 májusi állapotban, Hornet az elcseszett felszállófedélzetével, meg a fél Essex osztály.

Jó makettezést!
EDE 431979 2009. október 13. 14:44
Válasz erre
Bocs!

Természetesen SImi!
EDE 431978 2009. október 13. 14:43
Válasz erre
Sini, Chevy!

Köszi a választ! Igen, komoly dilemmának tűnik, hogy olcsó de rizikós, vagy drágább de biztosabb pisztollyal kezdjen az ember. Erről a retusbaj topikban vérre menő vitákat lehet olvasni. De legalább már annyit látok, hogy 0,3-0.4 düzni kezdetben bőven elég lesz halyókhoz, meg repcsikhez.

Gonzo!

Timur törölt cikkei alatti csevegésből mindent megtudhatsz a makett ABC-ben! Nekem is szimpi a H&S.
Azért magyar üzlet honlapja: www.neoart.com, de pofátlan áron nyomják, a nettel jobban jársz.
Simi 431977 2009. október 13. 14:00
Válasz erre
Sziasztok!
Én nem tudom, hogy valaki forgalmazza-e a Triplexet Mo-on, én Mosonmagyaróváron vettem mind a kettőt. Ott mindig szokta árulni - 2002 óta biztos, azóta mindig megyek - az a bácsi németből. Az idén vettem egyet tartalékba, ha jól emlékszem 18 ezer volt, minden cullang nélkül. Neten biztos, hogy lehet rendelni, ez a hivatalos oldal: gabbert-airbrushtechnik.de/ Annál a bácsinál eddig a netes ár alatt valamivel tudtam beszerezni. A kiegészítőket, alkatrészeket is meg lehet nála venni.
lucky 431976 2009. október 13. 13:57
Válasz erre
Szia!
Gabbert Úr tudtommal a Móvári versenyen szokott árulni.
Gonzo 431975 2009. október 13. 13:43
Válasz erre
Szia Simi!

A helyzet az ,hogy én is pisztolycsere előtt vagyok, és szeretném a meglévő Badger Crescendo-mat (kb 0.4mm dűzni) végérvényesen zárójelbe tenni.

A Puma makettesek oldalát olvasgatva megvilágosodtam (kissé) és az 1/400-as kis hajómat nem akarnám lefújni a Badgerrel.
Kérdésem, ha lehet mindenkihez: tudtok valahol egy olyan üzletet Pesten ahol az általad említett Triplex-et, vagy esetleg a német Harder & Steenbec -et árusítanak, vagy csak a net marad, megint. Ha igen akkor merre érdemes próbálkozni?

Kösz előrre is : Gonzo
ChevyG 431974 2009. október 13. 13:19
Válasz erre
Szia!
Triplex! én sokféle stukkert végig próbáltam, de hidd el, hogy ~25E Ft érte ajándék!
Most a másodlagos stukkerem egy 0,5 Revell master class. utóbbi is elég jó stukker, de a kisker ára kb 42-50E ft... én 15ért vettem használtan, 20 perc alatt kijavítottam azokat a bakaikat, amiket az előd elrontott. ennyit megért.

üdv!
Simi 431973 2009. október 13. 09:57
Válasz erre
Szia!
Én azt tudom mondani, hogy általánosságban a 0.3-as, vagy 0.35-ös düzni a legtöbb feladatra megfelel. Persze a légecset se mindegy, hogy milyen. Nekem már volt néhány; egyik szivatósabb volt, mint a másik és nehéz volt kipucolni is őket. A Gabbert Triplex viszont nekem minden szempontból nagyon bejött. És az ára is szerintem elfogadható; kiegészítők és alkatrészek is vannak hozzá.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.