/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Laci 431599 2009. június 14. 06:41
Válasz erre
Lucky!
Köszi a segítséget a linkkel kapcsolatban.
Valóban élőben teljesen más,mert itt például homályos a felvétel,majd talán kint a szabadban jobb lesz,meg nem látszanak a hegesztési varratok,meg a szegecsek sem,na meg ilyen olyan apróságok amik 1mm nagyságúak vagy annál kisebbek.

Jozsi!
Ez az 1mm vastagságú rétegelt lemez nekem is ismerős,a Titanic építésénél használtam elég sokat belőle.
Üdv!
Jozsi 431598 2009. június 13. 21:30
Válasz erre
Halihó!
Kénytelen vagyok kenni vágni, mert 35 évvel ezelőtt nem volt űvegszálas műanyag, meg ilyen újmódi huncutság, fiatalság bolondság, stb. De volt 1 mm -től bükk rétegelt lemez, tökéletes, méretpontos fenyőléc és építetted a hajód.
Üdv: jozsi
M.István 431597 2009. június 13. 20:44
Válasz erre
Miklóós!

Ezek már így is durván nézek ki nem hogy beépítve-lefestve. Gratula hozzá, jó szerzemény volt. Nagyon felfogja majd dobni az egész hajót. Türelmesen várd meg a többi maratást is. Megéri! Úgy sem unatkozol.

Sabre-s csávó
lucky 431596 2009. június 13. 20:08
Válasz erre
Kár, h nem voltam Szolnokon...Élőben egészen más.
lucky 431595 2009. június 13. 20:00
Válasz erre
Laci 431594 2009. június 13. 19:20
Válasz erre
Észrevettem!Na nem tudom miért,de ha rákerestek a Youtub-on erre akkor így megnézhetitek.
Youtube -> Bismarck go to up in Hungary
Így próbáljátok meg!
Üdv!
Sszabi 431593 2009. június 13. 18:54
Válasz erre
Laci nem műkszik nekem a link! Egyedül vok vele vagy télleg gubancos?
Narn 431592 2009. június 13. 17:23
Válasz erre
IMG_4195
IMG_4195
IMG_4196
IMG_4196

Sajnos még nincs meg a maratás a Borodinohoz, mert nincs raktáron a WEM-nek, de közben megérkleztek a csövek. Igen jól néznek ki. It van pár kép róluk.
Laci 431591 2009. június 13. 17:22
Válasz erre
Hajósok!
Tettem fel a Youtubra a hjaóról egy kis rövid ízelítőt.Bár a kép és hangminőség elég silány,de a lényeg ott van.Elvileg ez a link:
www.youtube.com/bismarck_go_to_up_in_hungary
Üdv!
lucky 431590 2009. június 13. 16:19
Válasz erre
Köszönöm!
Valami ilyesmire gondoltam én is, de biztos ami biztos..:)
Laci 431589 2009. június 13. 12:37
Válasz erre
Jozsi!
Ez pontosan így van ahogy írod.Látom te is kened vágod ezt a témát.Nekem annak idején azzal a magyarázattal álltak elő,hogy ez még nem is engedi a testet deformálni,amellett,hogy nélküle hajlamos lenne a repedezésre.
Üdv!
Jozsi 431588 2009. június 12. 21:56
Válasz erre
Hali!
A faléc palánkozás miatt. A fa "örök életű" és még ebben a formában is mozog. Párásabb időben dagad, szárazabb időben össze megy. Ezek a mozgások láthatatlanok és mérhetetlenek, de a gittelés és felette a festés megrepedezik. Ez egy eredetiben fatestű hajó makettjén nem gond, de egy vas hajón nem kívánatos. Van két hajóm ami több mint 30 éves, minden bajuk van már, de repedés az nincs, pedig fenyő léccel vannak palánkozva. A textil olyan mint a betonban a vasalás. Úszóképes hajónál ami evvel a fás technológiával épül elengedhetetlen. Képzeld el, a parton kint van a hajó, süt a nap a szürke szín szívja a meleget kb. 40 C fokos a felülete. Berakod a 20 fokos vízbe és kész a repedés. Az üvegszálas hajóknál ez nincs.
Üdv: Jozsi
lucky 431587 2009. június 12. 21:39
Válasz erre
Szia Jozsi!
A vásznazás miért kell?
Jozsi 431586 2009. június 12. 21:32
Válasz erre
Szia!
Na, a gézt hívom vásznazásnak. Én jóféle lepedőt használok és festékkel (trinát) ragasztom fel a palánkozásra, utána gitt, sika-mika stb.
Üdv.
EDE 431585 2009. június 12. 10:24
Válasz erre
SImi!

Lehet, hogy telhetetlen vagyok, de az a kis Tone cirkáló nem férne még el a Debrecen fedélzetén! :)
EDE 431584 2009. június 12. 10:20
Válasz erre
Balázs!

Nagyon szép a grafikád! Múltkor pont néztem az adataidnál, hogy milyen klasszul rajzolsz. Akartam is kérdezni, hogy hajókat szoktál e rajzolni, de elfelejtettem. Most megkaptam a választ.
Laci 431583 2009. június 12. 05:38
Válasz erre
Szia Jozsi!
Én úgy csináltam a testet,hogy ugye a bordára van palánkolva.Ezt nagyjából lecsiszoltam,majd legitteltem és megint csisz-misz.Idáig gondolom ismerős.Ezután tettem fel a gézt,amit vászonfeszítővel vittem fel.Majd megint legitteltem és csiszoltam,de itt már a végleges formára.Ezután megint gitteltem,de már szórógittel és 800-s papírral tükörsimára csiszoltam.
Tehát a sorrend:
1. Palánkolás-csiszolás
2. Gittelés-csiszolás
3. Géz+vászonfeszítő felhordása
4. Gittelés-csiszolás
5. Szórógittelés-csiszolás

Én így csinálom.Ezután teszem fel az apróbb alkatrészeket,mert szórógittelés előtt nem lenne kivitelezhető a tökéletesre csiszolás.Mindig beleakadna a csiszolópapír -vagy vászon- meg persze körülötte igen időigényes lenne elpiszmogni,ráadásul könnyen méret alá lehet csiszolni.Majd ha minden megvan és a fedélzet még nincs felrakva,lehet festeni.A fedélzetet azért hagyom festés után,hogy ne legyen véletlen összefestve,na meg nem kell vacakolni a maszkolásával.
Üdv!
lucky 431582 2009. június 11. 20:52
Válasz erre
sajna nappalos leszek...:(
Jozsi 431581 2009. június 11. 20:49
Válasz erre
Hali Laci!

A hajótestet vásznaztad vagy csak a palánkozásra gitteltél? ? Az apró dolgokat én is avval a technikával ragasztom amit a Simi ír, hogy vékonyan kikenem a ragasztót és abba mártom a ragasztandó alkatrészt. Így nincs az hogy a fölös ragasztó kitűremkedik.

ÉS MINDENKINEK ! ! ! Szombaton reggeltől a Hajókováccsal és még néhány önkéntessel rakjuk össze azt a kiállítást. Ha valaki a "közelben" lakik és úgyis rossz idő lesz és régen látta a Dunát és még nem látott 1939-ben épült kereskedelmi hajót belülről és eljönne segíteni pakolni, szerelni, kárpitozni, azt várjuk szombaton reggel (09.00-tól) a megadott címen. Hát az utcát azt nem lehet eltéveszteni mert az a Duna.
Üdv: Jozsi
lucky 431580 2009. június 11. 19:44
Válasz erre
Ha minden igaz az O'brien+ egy PBR ott lesz.
lucky 431579 2009. június 11. 19:42
Válasz erre
Hajókovács 431578 2009. június 11. 19:34
Válasz erre
Múzeumok Éjszakája

Múzeumok Éjszakája
Múzeumok Éjszaká...

Minden hajózást és hajókat kedvelőnek!

Bizonyára tudjátok , de itt is szeretném felhivni a figyelmeteket a Múzeumok Éjszakája alkalmából rendezett Hajózástörténeti Kiállitásra a " Bödön csónaktól az atom jégtörőig " cimmel a Debrecen " EX KASSA "
Duna- Tengerjáró hajó fedélzetén és kiállitó terében.
Az esemény időpontja : június 2O szombat 16 óra a megnyitás, a kiállitás további két hétig megtekinthető.
További információkat kaphattok a hajómakett.hu oldalon.
Simi 431577 2009. június 11. 12:51
Válasz erre
BBalázs!
Ez igen! Ez egy gyönyörű alkotás (lesz)! Én mindig arról álmodtam, hogy milyen jó volna rajzolni egy szép hajót - de nekem ez valahogy sose ment...
BBalázs 431576 2009. június 11. 12:31
Válasz erre
Gneisenau rajz
Gneisenau rajz

Sziasztok!
Bár nem makettezem mostanság, azért igyekszem néha hajókkal foglalkozni, remélem nembaj, h a topicba felraktam ezt, még nincs kész teljesen.
Gonzo 431575 2009. június 11. 10:28
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Egy kis nézegetni való a Youtube-ról (HMS Illustrius 1:350):www.youtube.com/watch

Lehet hogy karácsonyra elkészül vele az Airfix, PVB meg szilveszterre...

Üdv
lucky 431574 2009. június 11. 09:21
Válasz erre
Laci 431573 2009. június 11. 06:18
Válasz erre
szegecselés az orron 001
szegecselés az...
Amerigo Vespucci

Itt aztán lesz mit aprítani a tejbe...
Amerigo Vespucci

Jozsi!
Utána néztem a neten és az a 10.000 db még lehet,hogy kevés is.Ahogy láttam az összes kajütablak meg illesztés stb mind mind szegecselve van.(Egy képet mellékeltem is róla!)Elég babra munka lesz de tuti megéri.Nekem a Bismarckra 3000 környékén van csak a testen.Pedig ott csak az orrnál és a tatnál van szegecs.Neked viszont az egész testet kell.Most van egy kép -Bismarck- a hajó orrnál levő szegecsekről.Érdemes megnézned,hogy nem olyan sűrű,mint a tied lesz.Még így is hangsúlyozom közel 3000 db kell rá.Szóval igen fel kell kötnöd a gatyát ha ezt így meg akarod csinálni.Viszont becsülöm a munkád,hogy Te is törekedsz a legapróbb részletekre.
Mint ahogy azt Simi javasolta,egy csepp pillanatragasztót kell egy papírlapra cseppenteni.Egy dróttal belemártasz a ragacsba és felviszed a testre.Majd egy szike segítségével ezeket a kis apró korongokat felrakod az előre kijelölt szegecs helyére.Szóval nem egyszerű...
Üdv!
Simi 431572 2009. június 10. 22:22
Válasz erre
Lucky!
Használok 2K epoxit is (Eporapid; nagyon jó! Kifejezetten ragasztásra és hézagok eltüntetésére javasolja a gyártó.) De jelen esetben ez egy egykomponensű anyag: Contactceys a neve. Állítólag 5-10 perc alatt köt; víz és hőálló, flexibilis. Az állaga nem sűrű, inkább folyadék. Állítólag a kötés előtt "oldószerrel" lemosható (nem tudom, mi az az oldószer? Majd igyekszem kinyomozni: nitró, vagy lakkbenzin?).Igazából még én is csak most fogom kipróbálni. A tapasztalatokat majd később tudom leírni.
lucky 431571 2009. június 10. 20:47
Válasz erre
Sőt néha még tesco-ba is...:)
De holnap is megyek!:)
Jozsi 431570 2009. június 10. 20:44
Válasz erre
Te Laci!
Ez nagyon jónak néz ki! Szerinted mennyi szegecs kell rá? Saccoltam és érdekel, hogy jó gondolom-e? Az AMERIGO VESPUCCI-t én is szegecsesen szeretném megcsinálni csak a legszerényebb számításaim szerint is kb. 10.000 db kellene.
Üdv: Jozsi
Jozsi 431569 2009. június 10. 20:35
Válasz erre
Ezek szerint nem csak a Praktikerbe jársz hanem az OBI-ba is? Te egy született áldozat vagy!
lucky 431568 2009. június 10. 20:11
Válasz erre
Simi!
Ez a ragacs nem vmi 2K epoxi volt?
Simi 431567 2009. június 10. 16:24
Válasz erre
Laci!
Nem rossz ez a "szegecselés"! De ha nagyon zavar a gyors kötés, akkor kereshetsz más, lassabban kötő ragsztót is. Pl a múltkor láttam az OBI-ban egy szupererősnek kikiáltott ragasztót, ami 5 perc alatt köt meg; igaz, a nevére nem emlékszem, de azt hiszem, én is fogok olyat venni és akkor majd megírom a nevét.
RCM 431566 2009. június 10. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!
Hátha itt célirányosabb.:-)

Eladó egy Revell New Jersey + korlát maratás.
Elkezdett ,de ami eddig kész az igényesen van megcsinálva.(nem én csináltam de szerintem az).
Kb 2 éve van nálam és ha eddig nem fejeztem be akkor már nem is fogom.
Ha valakit érdekel annak szívesen küldök fotókat is.
Csere is érdekel.
realcarmodels@tvnetwork.hu
Laci 431565 2009. június 10. 16:09
Válasz erre
szegecselés
szegecselés

...szóval folyamatban van a szegecselés!
A pillanatragasztóban az a roszz,hogy egyből köt szóval nincs időm igazgatni.De ettől függetlenül próbálom szépen csinálni.
Üdv!
Laci 431564 2009. június 9. 17:03
Válasz erre
Simi!
Még mindig a szegecsek készítésével vagyok elfoglalva,de már vízhólyagos lett az ujjam a sok nyomogatástól.De nem adom fel...
Üdv!
Narn 431563 2009. június 9. 10:47
Válasz erre
Varjúbácsi!
Megérkezett a pakk, mail ment :)
Köszönöm szépen a sok infót, anyagot.
BBalázs 431562 2009. június 8. 17:49
Válasz erre
Én i elolvastam a Littorio-s cikket, gratula a szerzőnek, nekem mindig is tetszettek ezek az olasz hajók. És ahogy kivettem a cikkből, sokmindenben toppon voltak.
Sszabi 431561 2009. június 8. 13:15
Válasz erre
Simi ezer köszönet!
EDE 431560 2009. június 8. 09:45
Válasz erre
Nekem is sikerült néhány hajót jobban megnézegetnem. Nemcsak a felhasznált réz mennyisége ütött szemet, hanem a kiindulási alap sem sokszor "kommersz" fröccsöntött cucc, hanem a Pitroad finomabban kidolgozott kitjei. A Hiryunál külön fotón mutatja meg a fotomaratot fedélzetet, ami amellett, hogy nagyon szép, több darabból áll, így nem kell a maszkolással vesződi, több idő marad a felület szebb kidolgozására.
Simi 431559 2009. június 7. 17:36
Válasz erre
Akkor ezen az oldalon kötelező olvasmány a "hajók" c. alatt a Littorioolli.freeweb.hu/index.html. Kérdezd meg Horváth Zolit is, hogy neki milyen infói vannak a Roma-ról. Ha tud, biztosan fog segíteni.
Sszabi 431558 2009. június 6. 11:50
Válasz erre
Üdv!
Sikerült beszereznem a GPM 1:200-as Roma-ját, de nem találok róla jó rajzokat...
Nem tud valaki hozzá vmi könyvet vagy legalább közeli képeket? Mert amitek én találtam az mind igencsak távolról készült...
Előre is köszi ha tud vki infót!
Sszabi
csatahajós 431557 2009. június 5. 23:17
Válasz erre
Sziasztok!

Simi! Egyetértek, a Missouri tetszett nekem is a legjobban, meg a Zuikaku. A Missourinak a lemezosztása tényleg kicsit durva ahhoz képest hogy teljesen hegesztett hajóteste van.

Szerintem elképzelhető egyébként, hogy ez az emberke is rendelésre dolgozik és eladja a kész darabokat. Ettőf függetlenül le a kalappal a készítő előtt, gyönyörű munkák és látszik hogy nem kímélt se időt, se energiát se anyagiakat.
Laci 431556 2009. június 5. 13:54
Válasz erre
Minden országnak megvannak a maga emberei.Ez az emberke aztán időmilliomos,hogy ennyire ki vannak dolgozva a hajói.Na meg a kivitelezése is nagyon ütős.
Sszabi 431555 2009. június 5. 13:11
Válasz erre
Télleg nagyon szépek, de ha már eccer ennyit dolgozott rajtuk és vízvonal makettek, akkor rárakhatta volna őket vmi alapra v megcsinálhatta volna őket teljes hajótesttel.
(mondom én aki soha nem kezdenék bele egy tengert imitáló alapba, legalábbis jelen állás szerint...) De amúgy télleg nagyon szépek.
Simi 431554 2009. június 5. 12:41
Válasz erre
csatahajós!
Nagyjából végignéztem a kollekciót. Nagyon szép alkotások. Ez a kínai biztosan sokkal szorgalmasabb, mint én. Nekem a Missouri a kedvencem, talán azért is, mert eléggé hasonlít a Montana-mra. Egy-két képen látszik, micsoda maratás-hegyek álltak az alkotó rendelkezésére... persze azért maga is tudott pluszt hozzáadni a készletekhez. Külön figyelemreméltó a hajótestek lemez osztása: bár szerintem a Missouri-n ez nem volt ennyire hangsúlyos. A legkevésbé a Yamato tetszett: itt nagyon zavartak a 127 mm -es tüzérség bot-szerű vaskos lövegcsövei.
EDE 431553 2009. június 5. 10:35
Válasz erre
Nem semmi pl. a Zuikakun a légvédelmi ütegeit alátámasztó pilonok mennyisége és minősége!
Nem is tudtam, hogy a kínaiakat érdekli a japán II. világháborús haditechnika, végülis igencsak haragszanak rájuk. Érdekes, hogy eddig a Trumpeter békén hagyta a japán felségvizeket, kíváncsi vagyok, mikor rukkolnak elő 1:350-ben egy japán csodával!
EDE 431552 2009. június 5. 10:24
Válasz erre
Szia Lucky!

Én is pont így gondoltam a jelet leszámítva, ami igen hasznos ötlet.
A gond az, hogy az új gépemen Vista van, és a HP nagyon sajnálja, de a beolvasó programot már nem fogja frissíteni erre a verzióra. (Egyébként a nyomtatómét se). Így mielőtt nekiállok az amúgyis imádott műveletnek, új gép kihúz, régi bedug. Majd a végén vissza.
lucky 431551 2009. június 4. 20:04
Válasz erre
EDE!
Mivel B4 a formátum, A4-es szkennerrel 2 részből tudod az oldalakat beolvasni.
A kérés az, h a két átlós sarokra tegyél egy fix méretű jelet.
Ez lehet egy 10 mm-es négyzet.
Ez majd később a nyomtatásnál segít a méret tartásánál.
300dpi-től többel ne szkennel!
Narn 431550 2009. június 4. 20:01
Válasz erre
Ezt nem lehet megnyitni, azt írja, hogy forbiden ...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.