<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 431764 | 2009. augusztus 5. 14:51 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 431763 | 2009. augusztus 5. 06:07 | ||||||||||||||||||
Jozsi! Jelenleg még itthon vagyok,de jövő héttől már kint leszek Dániában dolgozni!Reményeim szerint sikerül bejutnom Hamburgba a Blohm&Voss gyárkapuin belülre is.Úgyhogy egy jó darabig nem is lesz csinálva a hajó,hanem vitrinben lesz. Több,mint 2000 km-re leszek innen,Németországig kocsival,onnan meg Dániába lakóbusszal,majd hajóval megyünk egy szigetre dolgozni.Sajnálom is meg nem is,mert a hajó nem halad,viszont cserébe 2 órán keresztül utazok egy igazival az Északi-Tengeren a célállomásig.Majd képeket küldök róla amint tudok. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 431762 | 2009. augusztus 4. 20:56 | ||||||||||||||||||
Szasztok! Mi van a Biszmárkos Lacival? / Ne javítsd ki a hajó nevét! Tudom hogy írják./ Jozsi | |||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 431761 | 2009. július 27. 19:33 | ||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 431760 | 2009. július 26. 16:12 | ||||||||||||||||||
Szia! Nem tudom, hogy hol, de én a Luckynál vettem. Szerintem Magyarországon max börzén tudsz szerezni. | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 431759 | 2009. július 26. 13:05 | ||||||||||||||||||
Jah, hát igen, HMS Belfast. | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 431758 | 2009. július 26. 11:16 | ||||||||||||||||||
HMS Belfast - a bulge-ból ítélve (az aknasérüléskor szerelték fel rá és a testvérhajójának nem volt ha jól emlékszem) | |||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 431757 | 2009. július 26. 10:39 | ||||||||||||||||||
Szia Narn! hol lehet kis hazánkban Bronco-s cuccokat szerezni? Van egypár szép új tengójuk 1/350-ben... köszi | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 431756 | 2009. július 25. 23:50 | ||||||||||||||||||
Én valamikor 10-12 éve láttam egy ilyen torpedónaszádot Szolnokon a Tiszaligeti csónakázó tavon megrendezett hajómodell versenyen.Kb 1méter hosszú lehetett és "távrecsegős" volt.Olyan gyönyörűen meg volt építve (palánkolással),hogy ha nem vette volna le a felépítményt soha nem jöttem volna rá,hogy fából van.Kívülről totál olyan hatása volt,mintha műanyagból lett volna építve.Azóta tetszenek ezek a torpedónaszádok nagyon. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 431755 | 2009. július 25. 23:14 | ||||||||||||||||||
Hello! Amíg pihenés van Borodino fronton, addig is csinálgatok mást, pl ezt a csöpséget. Bronco 1/350-es Schnellbot. Meglepően szép, szerintem. Nagyon pici az egész. Kettő van belőle így majd egyszer talán valami diorámába jó lesz a másik. | |||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 431754 | 2009. július 25. 14:37 | ||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 431753 | 2009. július 25. 12:50 | ||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 431752 | 2009. július 24. 15:50 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 431751 | 2009. július 23. 20:12 | ||||||||||||||||||
Dcsabesz! Neked milyen festéket írt a Bismarck-hoz a mentőcsónakok (motor) fedélzete színére?Azaz melyik gyártó hanyas szám?Köszi! | |||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 431750 | 2009. július 23. 12:29 | ||||||||||||||||||
Köszi Laci! Részemről is ez a készlet lehet építés alatt, úgyhogy a nyitott szárnyú kandúrjaim nekem is vannak. Egy ideje én is nézegettem már az átfaragás lehetőségét, már csak azért is, mivel elég alakhibásak szegények, főleg az orr résznél. Azért jó lenne tudni, gyárt e valaki ilyen kis gépeket feljavítónak. Üdv:Ronin | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 431749 | 2009. július 23. 05:31 | ||||||||||||||||||
Ronin! Nekem van 1:720 Nimitz makettem.Jelenleg építés alatt áll.Na most én tudok adni egy Tomcat repit ha kell,csak éppen azoknak nyitva van a szárnyuk.De szerintem nem lenne nehéz "behúzni" őket ha érted,hogy mire célzok. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 431748 | 2009. július 23. 00:14 | ||||||||||||||||||
Szia ! Sajnos rossz hírem van. Nincs több F14-es a készletben. | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 431747 | 2009. július 22. 20:36 | ||||||||||||||||||
Szia Essex mester! Részben igazad van persze, de itt elsősorban nem is a testvérhajók közti különbségre akartam kihegyezni a dolgokat, hanem a Repulse-Hood-PoW közti generáció beli eltérésre (ott azért nem ilyen létra szintű különbségeket írtam szerintem, hanem elég komoly felépítésbeli differenciákat...). Amit a Nimitzekről írtam azt csak a "minimális eltérésekre" reflektálva érdekesség képen említettem, pont azért, hogy minden attól függ mennyire mélyen megyünk bele - azért egy torpedó-bulba orr és egy tök más felépítmény nem minimális eltérés az én könyvemben. (Ilyen alapon mondhatnánk azt is, hogy sziluett alapján gyakorlatilag a Forrestal óta nem sokat változtak külsőre az amcsi hordozók, mert a sziluettjük hasonló :O) Persze megegyezünk, hogy egy nem szakember felderítő pilóta/megfigyelő számára ez nem mindig volt egyszerű, főleg hogy legtöbbször az a 10cm-es sziluettrajz sem volt up to date (lásd Midwayi felderítő pilótáknak az Akagiról csak az 1936-os átépítése előtti, 3 fedélzetes verzióról volt rajza). | |||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 431746 | 2009. július 22. 17:00 | ||||||||||||||||||
Én azért egy kicsit árnyalnám ezt a hasonlóság dolgot. Az egy dolog, hogy te nyakig benne vagy a csatahajókban és kívülről fújod az összes eltérést közöttük, de aki nem foglalkozott velük, azoknak egy csomó számodra triviális eltérés fel sem tűnik. (Pl. nekem sem.) A másik meg az, hogy most a szakirodalom dömping meg az internet korában, a "fotelben hátradőlve" kényelmesen tanulmányozva a rajzokat meg a leírásokat sok minden kideríthető, de ez pl. a 2. világháborúban a hullámzó tengeren, párás levegőben (direkt nem mondtam ködöt meg vihart) egy 5-10 centis sziluettrajz birtokában egy nem szakember számára azért nem olyan egyszerű. Bár az angol pilóták is rögtön felismerték a Bismarckot a három kéményéről... :) Szóval én is jöhetnék azzal, hogy hogy nem lehet a Yorktown II-t (Essex-oszt.) felismerni, mikor egyértelműen látni a parancsnoki torony bal oldalán a felső szint tetejére vezető függőleges létrát, ami nem a távmérő mögött, hanem kb. 5 méterrel hátrább a kémény előtt van? :) Megj.: ezt az eltérést pl. megcsinálták a Móváron látott 1/350-es Yorktown-on. Erről azóta szeretnék írni egy kis kritikát, de eddig nem jutottam hozzá... :( | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 431745 | 2009. július 22. 12:39 | ||||||||||||||||||
Hello ! Sajnos konkrétan ilyent nem fogsz találni, mert nincs. A Pit-Road-nak van egy 700-as készlete. Nekem van egy, bár már használtam belőle. Ha megfelel, megnézem, hogy van-e benne csukott szárnyú madár. | |||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 431744 | 2009. július 21. 23:12 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Érdekelne, hogy lenne-e valakinek elfekvőben, csukott szárnyú F14 Tomcat-ja, 1:720 méretben? Egy darabra lenne szükségem mintának. Egy Italeri Nimitz gépálományát szeretném kissé felbővíteni, némi klónozással...:). Köszi! Ronin | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 431743 | 2009. július 20. 19:44 | ||||||||||||||||||
Csatahajós! Az utolsó mondatodat tökéletesen alátámasztja az, hogy a Fujimi külön kitet készített a Harunáról és a Kongoról.(legalábbis ha jól értettem, amit itt írnak:www.1999.co.jp/eng/10074913) | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 431742 | 2009. július 18. 23:00 | ||||||||||||||||||
Úgy néz ki az helyett más lesz (Lexington osztályú csatacirkálók), már ha a HT-nek is tetszik majd. Azért a Midway sem került le a napirendről, Zoli oldalára kerülhet majd fel idővel. Szabi, Gonzo, köszönöm a kedves szavakat, örülök ha érdekesnek találjátok belekontárkodásaimat a modellező szaktémába :D Még a hajók közti különbségre visszatérve néha az is meglepő, hogy olykor testvérhajók közt is micsoda különbségek akadnak. Az Iowa osztály egész jó példa, ti. a 4 hajó hossza ha csak picit is de eltérő, persze itt centikről van szó. Eredetileg a BB-62-es volt a leghosszabb az elkészült 4 hajó közül, aztán az 50'-es években a BB64-es orr sérülésének javításakor a félkész BB-66 orrát vágták le és építették be a Wisconsinra, így az lett a leghosszabb :). Ami még érdekesebb hogy még a páncélvastagságban is van helyenként igen komoly eltérés a hajók közt :D...nade ez már tényleg aprólékos... :D Persze ez (tesók közti apróbbkülönbségek) elmondható szinte az összes dreadnought korabeli csatahajó/csatacirkáló osztályra kisebb nagyobb mértékben (persze a kisebb hajókra is igaz volt ez, de talán ott kisebb mértékben). A legkiemelkedőbbek talán ebből a szempontból a II Vh-s német nagyhajók, helyenként ott egész komoly eltérések akadtak (pl- a 3 zsebcsatahajót simán lehet egymástól függetlenül kezelni annyi az eltérés). Számomra a nagy kedvencek egyébként a II VH előtti japán nagyvasak, ott akad még felfedeznivaló bőven (sajnos a fényképanyag errefelé elég limitált és általában gyenge minőségű is)... | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 431741 | 2009. július 18. 20:41 | ||||||||||||||||||
Csatahajós! Ha így ráersz, folytathatnád a Midway-es cikket! :) | |||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 431740 | 2009. július 18. 19:11 | ||||||||||||||||||
Csatahajósnak nagy gratula! Most néztem rá a Jane's 2006-os flottakönyvére, az 99.9%-ban megerősíti az elhangzottakat. Nem te írtad véletlenül? Nagy vagy, meg pontos. A Repulse - Renown kontra Hood sziluett egyébként tényleg nem nagyon van köszönőviszonyban: gondoljunk csak a fedélzeti katapult+hangár elhelyezésére (Renown), illetve annak hiányára a Hood pályafutásának utolsó szakaszán. Mindenkinek: nagyon jó dolog ezt a topikot olvasgatni, már lassan 3 éve olvasom minden nap. Köszönöm: Gonzo | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431739 | 2009. július 18. 17:10 | ||||||||||||||||||
Csatahajóst eccerűen öröm olvasni:P Köszönöm az uraknak a felvilágosítást, meg voltam győződve pedig h ebben lehet valamifelé tervszerűség is, nade minden nap tanul valamit az ember :) Sszabi | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 431738 | 2009. július 18. 15:17 | ||||||||||||||||||
Na akkor szép sorjában :). vlevi: azért a Nimitzes kijelentés egy kicsit merész :) Ez kb olyan mintha azt mondanám hogy az Opel Astra típus az elmúlt 15 évben ugyanolyan külsőre. Ha csak nagy vonalakban nézzük a Nimitz osztályt akkor is legalább 3 alcsoportra lehet osztani,ha részleteiben is akkor mindegyik hajó más. És akkor még nem is beszéltünk az idő tényezőről, hiszen a SLEP-elt hajók már megint szinte új osztályként kezelendő. Modern hajóknál az elektronikai eszközök gyors fejlődése miatt amúgy is fokozott a felújítások jelentőssége - van egy mondás, miszerint egy 5 éves elektronikájú hajó inkább teher a flotta számára mint hasznos eszköz... Szóval eredetileg az első két hajó (de lehet h 3 most fejből nem tudom 100%-ra) CVAN jelöléssel és filozófiával készült, ami annyit jelent hogy támadásra lettek kihegyezve és nem kaptak tengeralattjár elhárító repülőgépeket sem ehhez szüksgés vezetési pontot sem. A felépítmény sziget ezeken még hátul picit kisebbre készült (nem futottak végig a szintek) a fő radarárboc még rácsos szerkezetű volt. Az összes katapult alkalmas volt még a vonóhorgos indítás mellett a drótköteles metódusra is ami az F4-es Phantomokhoz és a Crusaderekhez (már csak mint fotófelderítő) kellett. Leszállító rendszerükben 4 drótkötél kapott helyet. Ezek a hajók persze még Phalanx CIWS nélkül és kizárólag Sea Sparrow-kal kerültek felszerelésre. Az elektronikai “outfit”-re nem is térnék ki mert az kb hajónként is más volt már. Ami még fontos hogy az elülső fegyverzettartó erkélyek ívelt formájúak. A CVN-70 és 71 az első két hajó mintájára épültek, de már CVN besorolással eredetileg is, tehát megkapták a téjé elhárító gépeket és a nagyobb helikopter századot, itt ott finomítottak és egvyszerűsítettek az építményeiket (pl a fegyverzettartók már szögletesre épültek). Fokozatosan tűntek el a régebbi metódusra is alkalmas katapultok. 2009 nyarán itt azért is van egy törés, mert a SLEP program, azaz a hajók 25 éves kora körül beiktatott teljes modernizálás a CVN-71nél ért véget jelenleg. Ennek során gyakorlatilag egy új hordozó árának kb 2/5-ért modernizálják őket. A legkomolyabb munka a reaktorok fűtőelemjeinek cseréje és a felépítménysziget módosítása, plusz egy új teljes szinttel, sokkal masszívabb és szögletesebb keresztmetszetű árbocokkal stb. Ezen felül számos módosítás van még természetesen. A CVN-72-től nem hivatalosan már alosztályként kezelték a hajókat, néha Lincoln osztályként is felmerül. Itt változtattak először minimálsian a hajótest dimenzióján, egy nagyon picitt hossszabbra épültek ezek a hajók. Hivatalsoan a vízkiszorításukat is magasabbra szokták értékelni a korábbi hajókénál. Itt is számos apró módosítás került fel. A CVN-73, 74 és 75 állt eredetileg a legközelebb egymáshoz, itt tényleg a hajók alapos ismerete kell hogy az oldalszámuk nélkül is felismerje az ember őket. A CVN-76 ugyan Nimitz osztályként szerepel, de ez szinte már egy új, egy átmeneti hajóosztály a Gerald Ford CVN-78 felé. A legfrissebben elkészült CVN-77-es George W. Bush és a CVN-76-os eléggé megegyeznek. A legfőbb különbség az új orr-részükben mutatkozik, ez a két hajó már torpedo alakú bulba oral épült, elsőként az amerikai hordozók közül. Szó volt/van róla hogy a Lincoln osztály hajói a SLEP során megkapják ezt a módosítást. A másik fő különbség a felépítményben van, ez kicsit hosszúkásabb, tágasabb és nem utolsó sorban más formájú, arról nem is szólva hogy a fő radarárbocot felköltöztették a felépítmény végére. A leszálló rendszer csak 3 köteles már. A szögfedélzetet még fél fokkal elfordították a hossztengelyhez képest, hogy a bal oldali előfedélzeti katapultot ne zavarja. Eredetileg a CVN-77 kapott volna egy AEGIS radar-rednszert is, de ezt a magas költségek miatt végül törölték. Ezen kívül sok apróbb finomság van amiben ez a két hajó más és főleg modernebb. SSzabi: ami a sziluett hasonlóságot illeti az abból ered maximum, hogy tripod árbocos mind2 hajó. Most persze nagyvonalúan ránézve hasonlóak de igazából a Hood és a Repulse elég különböző. Hogy csak egy két főbb dolgot soroljak fel érzékeltetésképpen: hajótest: Repulse bulba orr a vízvonal alatt és klasszikus hadihajó orr a vízvonal fölött, utólag felszerelt, külső dudor (bulge), a korábbi csatacirkálókéhoz képest is vékonyabb páncélzat ; ehhez képest Hoodnak föggőleges vízvonal alatti orrtőkéje volt egy enyhe klipper orr imitációval a vízvonal fölött, elsőként a RN hajói közöl döntött övpáncélzattal épült és ennek megfelelően gyárilag kapott dudorokat is a döntött védelem miatt elveszett “felhajtóerő” pótlására, páncélzata gyakorlatilag megegyezett a Queen Elizabeth osztályével és a legerősebb fedélzetpáncélzatú hadihajó volt a világon a szolgálatba állításakor (a közhiedelemmel ellentétben) fegyverzet: a főfegyverzet lövegei ugyan típusra megegyeztek, a Hood lövegtornyai egyediek voltak (Mark II), ennek homlokfelülete szögletesebb volt és kevésbé hátrafelé döntött, mivel gyárilag magasabb csőemelkedési szögre tervezték; a másodlagos fegyverzet tök más volt, a Hood ebben is egyedüliként a RN nagy hajói közül 5.5”-es lövegeket kapott felépítmény: noha a sziluett beli hasonlóságokért nagyban a kémények és a tripod árbocok felelnek, itt sok komoly különbség akad, főleg az előárboc és a híd felépítésében Nem szad elfelejteni hogy a Renown és a Repulse egy sebtében áttervezett (eredetileg az R osztályú csatahajók 6. és 7. egységeként kezdték meg építésüket) és rohammunkában kivitelezett osztály, míg a Hood-ot többszöri áttervezés és hosszas kivitelezés valamint komoly háborús tapasztalatmennyiség felhasználsával építették már. BBalázs: a RN 15”/42 Mark I-es lövege valóban egy remekül sikerült ágyú (talán a legjobb brit hajóágyú címet is kiérdemli) és bár mindössze a korábbi 13.5”/45-ös felskálázásval hozták létre sok tekintetben egy kockázatos lépésnek számított 1914-15-ben. Egyszerűen válaszolva a kérdésedre az ágyúk megegyeztek minden hajón, egyedül a Hood Mark II-es lövegtornyainak köszönhetően 30 fok volt gyárilag a csőemelési szög; később a Vanguardra kerülő Glorious és Courageous tornyokat is módosították. Aztán persze az évek során a lövegek sokat változtak, fejlesztgették őket és a lövedékeket. Fizikailag azonban kompatibilisek maradtak minden hajóval íg egy körülbelül 200 darabos mennyiségből gazdálkodtak a lövegcserék során. Minden lövegnek megvan a maga kis története hogy melyik hajókon szolgált és mikor. Vanguard: szerintem ez tévedés hogy 16”-os lövegekkel akarták felszerelni, ilyen előterv sosem volt. Az egész Vanguard ötlet arra épült, hogy mi van ha a leghosszabb előállítási idejű alkatrésznek számító lövegek és tornyaik rendelkezsére állnak, aköré tudnak-e egy modern hajót tervezni és al ehető leggyorsabban megépíteni. A páncélzathoz az anyag jórészt rendelkezsére állt és amikor a Lion osztály törölték akkor már csak a hajógyári kapacitás maradt mint szűk keresztmetszet. Szóval a Vanguardra kezdetektől ak ét ex-nagy könnyűcirkáló lövegtornyait szánták, al övegeket meg ebből a bizonyos 200 darabos készletből “kölcsönözték”, összesen 6 hajó korábbi ágyúi kerültek rá: kettő a Queen Elizabeth-ről, egy a Warspiteról (ez eredetileg a Gloriuson kezdte pályafutását), egy-egy jött a Royal Sovereign, Ramillies és Resolution csatahajókról végül 1 az Erebus monitorról. | |||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 431737 | 2009. július 18. 00:41 | ||||||||||||||||||
Jól látod, ez így van. Ahogy a mostani Nimitz osztály hajói között is csak minimális külső eltérések vannak, pedig pár évtized eltelt a CVN-68 vízrebocsátása óta. Belül persze már semmi hasonlóság nincs köztük, sőt időnként újjáépítik a régebbieket is. De az Iowa osztály is egy ilyen, "népesebb" család (volt). Meg persze mindegyik, csak ehhez akkora haditengerészet kell, amelyik egynél több hajót el tud készíteni egymás után. Bismarck, Tirpitz, és még lehetne folytatni a sort. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 431736 | 2009. július 17. 21:25 | ||||||||||||||||||
Szia ! Kicsit rossz nyomon jársz. Többnyire egyetlen haditengerészet sem azért épített hasonló felépítményű hajókat, hogy nehezebb legyen azonosítani őket. Igazából ezek a hajók azért hasonlítottak egymásra, mert azonos típust képviseltek. A Zrínyi és a Szent István is csatahajó volt. A Hood és a Repulse pedig csatacirkáló. Mivel pedig az építésük közt nem telt el jelentős idő (a Zrínyi meg a Szent István közt ha jól tudom 4 év, a Repulse és a Hood közt pedig 2?), így az építésnél gyakorlatilag ugyanazokat az elveket tartották szem előtt. Ezért van a hasonlóság. De ugyanakkor az építők szerettek volna egy lépéssel továbbjutni, ezért vannak a különbségek. | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431735 | 2009. július 17. 19:31 | ||||||||||||||||||
Urak! A sziluettek hasonlóságáról nekem most a K.u.K egységei jutottak eszembe, hogy a nehezebb azonosítás érdekében hasonló felépítésűkre építették a hajókat(legalábbis én így emlékszek h ezt olvastam). Pl a Zrínyi és a Szent István ha nem is teljesen de ránézésre elég hasonlóak.Vagy a németeknél is van erre példa. Ez az elv van meg a Királyi Haditengerészetnél is vagy csak szimpla véletlen a Hood-Repulse hasonlóság? | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 431734 | 2009. július 17. 19:08 | ||||||||||||||||||
Csatahajós! Ha már igy megosztottál velünk pár információ foszlányt, többre vagyunk éhesek! Sztem mnidenkit érdekelnek az ilyen témák. Jómagam arra gondoltam a hasonlóságot illetően, hogy külsőre hasonlitanak egymásra ezek a hajók. Pl. az ágyútornyok "külsőre" nagyon egyformának tűnnek. A 381 mm-es ágyúk voltak a legelterjedtebbek (van egyáltalán különbség a Queen Elizabeth, Hood, Repulse, Royal S osztály ágyúi közt? hossz, technológia, bármi más?)- persze a kivételek erősitik a szabályt KGV, Nelson class - de olvastam, h a kései Vanguardnak - mely a csúcsa volt az angol csatahajó építésnek, 20 évig tárolták az ágyúit (eleinte 406 mm-essel akarták felszerelni, végül a Glorious és Courageous ágyúit használták fel?) De nem okoskodnék tovább, lehet badarságokat hordok össz-vissza... | |||||||||||||||||||||
Topy | Adatlap | 431733 | 2009. július 17. 14:47 | ||||||||||||||||||
Valakit érdekel esetleg a diorámaépítés? Itt van egy kis motiváció, hogy mit is lehet kihozni egy témából. Tudomásom szerint a haditengerészet megrendelésére készült és legalább negyven éves... www.history.navy.mil/photos/images/g700000/g701902.jpg Üdv ... Topy | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 431732 | 2009. július 16. 15:54 | ||||||||||||||||||
Urak! Nem akakrtam én ekkora vitát kirobbantani! Abszolút értem én Imit. Ha időmilliomos lennék, biztosan elkészíteném akár egy hajónak két különböző korú állapotát. (Pl. Enterprise 1942, 1945) A Hasegawa nem véletlenül adta ki a teljes Zero szériát egy csomagban, de messzer rajongók is biztosan vannak akiknek V1-től K-ig mind megvan. A Repulse meg igen ritka madár, abszolút újdonság ebben a méretarányban. Viszont (sajnos)egyikünk se időmilliomos. Végülis csodálom Imi kitartását, én biztosan menekülnék egy ilyen nagy projekt után valami másszerűhöz. | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 431731 | 2009. július 16. 15:34 | ||||||||||||||||||
Ha nagyon a részletekbe mennénk akkor kábé köze nincs egymáshoz a 3 hajónak azt hinnétek :D Természetesen eredeti alakjukban a Hood és Repulse hasonló megjelenésűek és a PoW is sokat átörökített még ebből. A valóságban azonban a Hood és a Repulse nem is különbözhetnének jobban, ahhoz képest hogy milyen kevés idő telt elő a kettő építése közt és mégiscsak egy hajógyárban készültek. Szóval ez csakis attól függ, hogy milyen részletességgel nézzük. Essex kolléga és én is sokszor testvérhajók közti különbségeken el tudunk csodálkozni és különbözőnek látni. Feltételezem, hogy Simi is úgy van vele, minél jobban beleásta magát a témába annál jobba érdekelte és gyönyörködtette az apró változatosság, de javíts ki Imi ha tévednék :D | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 431730 | 2009. július 16. 10:31 | ||||||||||||||||||
Laci! Nem veszem kötekedésnek. Én sem sem arra gondoltam, hogy tök egyformák, csak valahogy benem hasonló fílinget vált ki a nézésük. Én a Prince os Walest építettem meg anno egyszerűbb kivitelben, mégis mikor Imi Hoodját megláttam elég ismerősnek tűntek a formák. Balázzsal meg tökéletesen egyetértek! Egyébként Imi javíthatatlan, a Kongo is brit sóján kezdte, persze 44-re már az anyukája sem ismert volna rá. :) | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 431729 | 2009. július 16. 09:34 | ||||||||||||||||||
Laci! Én is kötekednék, mert a Hood és a Repulse (Renown) igenis nagyon hasonló hajók voltak, lehet más a sziluettjük, de hajótest formája, lövegek, a felépitmények nagyon is hasonlóak. Sőt azt is megmerem kockáztatni, hogy - laikus fejjel nézve - a Repulse kb annyiban más, hogy eggyel kevesebb lövegtornya van (remélem senki nem veszi szószerint amit irtam, nyilván sokmindenben különböztek még) Személyes véleményem szerint a Repulse és Renown szebb hajók voltak, mint a Hood :) Ha a King V George-osztály hajóit vetjük össze ezekkel, ott már más a helyzet. Az osztály hajói kb. 20 évvel később épültek, tehát nyilván sokkal jobban páncélozott és megtervezett hajókról van szó. (Sztem ezek a hajók nem voltak túl szépek, de a négyes ágyútornyok lenyűgözőek voltak) Azonban itt is látni nagyon sok angol "stilusjegyet" a hajókon sztem... Régen szóba jött már, hogy minden nemzetnek megvoltak a jellegzetes hajóépitési szokásai. Nyilván Siminek felüdülés lesz majd a Kongoba belefognia egyszer a sok angol hajó után. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 431728 | 2009. július 16. 07:19 | ||||||||||||||||||
EDE! Nem éppen kötekedés képpen mondom-írom,de szerintem a Hood,Prince Of Wales,Repulse trio nem éppen hasonlóak,mert a sziulettjük nem egyforma.Szóval egy hozzáértő ember kapásból rávágná,hogy melyik melyik,esetleg egy olyan ember akinek fogalma sincs a hajókról,az egyből azt mondaná,hogy a 3 hajó ugyanaz.Különben meg minden hajónak magvan a maga szépsége. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431727 | 2009. július 15. 22:20 | ||||||||||||||||||
Most így elnézve az árakat a Repulse se lesz vmi olcsó mulatság... de sztem a KOngo is elég borsas ááron megy :S... Mondjuk az elkötelezetteket nem érdekli az ilyen apróság:P | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 431726 | 2009. július 15. 21:49 | ||||||||||||||||||
EDE! Vágyok másra is pl egy Kongo-ra. De a Repulse olyan különleges és annyira szép. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 431725 | 2009. július 15. 21:48 | ||||||||||||||||||
Köszönöm kérdésed, jól vagyok. Épp ma tekertem le 125 km-t... a hőség készített ki. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 431724 | 2009. július 15. 20:16 | ||||||||||||||||||
SImai! Hood, Prince of Wales, Repulse. Elég hasonló felépítésű hajók. Nem vágysz valami másra? Persze érdekes lesz együtt látni a brit dreadnought építészet kései darabjait. | |||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 431723 | 2009. július 15. 20:09 | ||||||||||||||||||
Szia Simi! Hogy vagy mostanság a biciklis-autós találkozó után? Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 431722 | 2009. július 15. 15:42 | ||||||||||||||||||
Valószínűleg jó lesz az a maratás, csak azért ne autómatikusan használd, hanem nézd meg, hogy tényleg érdemes-e kicserélni az egyes dolgokat. Más: a Pirnce of Wales után ennek szeretnék nekilátni, csak éppen 41'-es verzióban:steelnavy.com/Trump1938RepulsePR.htm | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431721 | 2009. július 15. 07:14 | ||||||||||||||||||
Pont Simi gyönyörű Hood-ja miatt szeretnék egyet én is, bár az enyém nem lesz olyan szép... De akkor a Trumpi 1/700-asa lesz a nyerő. Ahhoz akkor gondolom használható a Tamiya 700-ashoz való maratás, még ha nem is minden róla. Köszi a segítséget! Sszabi | |||||||||||||||||||||
Ákos | Adatlap | 431720 | 2009. július 14. 23:27 | ||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 431719 | 2009. július 14. 23:14 | ||||||||||||||||||
Látom, az utóbbi link nem igazán működik. Szóval a bal menüből a makettek-et választod, ott pedig a hajókat, az alatt a HMS Hood-ot keresd 1/350-ben. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 431718 | 2009. július 14. 23:09 | ||||||||||||||||||
Előszöris nézd meg ezt:www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-400-ep/ep-index.html Szóval ez az 1/400 -as Heller. Ettől szerintem minden jobb: a Tamiya 700-as, és a Trumpi 700-as és 350-es. Véleményemszerint az utóbbi a "legjobb" - de itt is majd az 1/4 -ét ki kell cserélni (pl fő tornyok, daru, főárboc stb stb) és nagyok a hézagok is. De a Hellerhez képest ez egy csodálatos kit. Ennek a 350-esnek a kicsinyített és itt-ott egyszerűsítettebb kiadása a 700-as Trumpi.
Én építetttem (jó régen) egy Heller Bismarck-ot... egyszerűen tragédia! És itt az én 350-es Hood-om:makettinfo.hu/index.php | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431717 | 2009. július 14. 21:47 | ||||||||||||||||||
Üdv az uraknak! "Bajba" kerültem a szül napi ajándékom ügyében amit, nekem kell kitalálnom h mi legyen. Most felmerült h esetleg 1/400-as airfix/heller Hood-ot szerzek be, de őszintén szólva elbizonytalanodtam és ez valamint a trumpeter 1/700-as kitje között örlődök.Előző mellett a mérete szól, az utóbbi mellett meg h talán kicsit újabb. A döntésemben nagyban építenék a véleményetekre! Előre is köszi! Sszabi | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 431716 | 2009. július 14. 19:17 | ||||||||||||||||||
Szia! Igazad van a lőszert illetően. Állítólag egy 1500tonnás gépszörny emelte ki a roncsokat. Sajnos nem voltam ott hogy lemérjem, de megnéztem volna:) Egyébként ahány oldalt nézel, annyi adatot ír:S A lőszer témát úgy gondoltam hogy csak ott volt-van valahol az a nem kicsi munició és valahogy hozzá kellett férni a hajóhoz. Nem tudom mennyit fizettek nekik, vagy mennyi szakét ittak, de mindenesetre nagyon bátrak voltak:) Üdv sanyi | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 431715 | 2009. július 14. 17:57 | ||||||||||||||||||
Éppen most olvasom az idei WARSHIP 2009-ben az erről szóló cikket, ha kihámozok valami érdekeset megírom. Midwayes összefoglaló amúgy nem tűnt el, csak közben bejött egy másik HT-s felkérés, annak próbáltam eleget tenni, ha átmegy a rostán jövőre jelenhet meg (EDE, Simi ti megkaptátok a korai verziót ;)). Zoli barátunk is elúszott melóval, de lehet meg tudom győzni hogy kerüljön fel az oldalára a Midway 1. része. Sajnos a folytatás nem tudom mikorra várható egyelőre :(. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Birtokomba jutott, egy Trumpi 1/350-es USS San Fransisco CA-38 (1944), ki gyárt konkrétan ehhez a kithez maratást? Mi a különbség a '42-es verzióhoz a képest?
Én egy békeidőkből való teknőt szeretnék készíteni, aminek 1xü festése volt, fa-színű fedélzettel, létezett ilyen, tud valak fotót?
Laci!
Jó utat, jó munkát!
üdv!