/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
Laci 431565 2009. június 10. 16:09
Válasz erre
szegecselés
szegecselés

...szóval folyamatban van a szegecselés!
A pillanatragasztóban az a roszz,hogy egyből köt szóval nincs időm igazgatni.De ettől függetlenül próbálom szépen csinálni.
Üdv!
Laci 431564 2009. június 9. 17:03
Válasz erre
Simi!
Még mindig a szegecsek készítésével vagyok elfoglalva,de már vízhólyagos lett az ujjam a sok nyomogatástól.De nem adom fel...
Üdv!
Narn 431563 2009. június 9. 10:47
Válasz erre
Varjúbácsi!
Megérkezett a pakk, mail ment :)
Köszönöm szépen a sok infót, anyagot.
BBalázs 431562 2009. június 8. 17:49
Válasz erre
Én i elolvastam a Littorio-s cikket, gratula a szerzőnek, nekem mindig is tetszettek ezek az olasz hajók. És ahogy kivettem a cikkből, sokmindenben toppon voltak.
Sszabi 431561 2009. június 8. 13:15
Válasz erre
Simi ezer köszönet!
EDE 431560 2009. június 8. 09:45
Válasz erre
Nekem is sikerült néhány hajót jobban megnézegetnem. Nemcsak a felhasznált réz mennyisége ütött szemet, hanem a kiindulási alap sem sokszor "kommersz" fröccsöntött cucc, hanem a Pitroad finomabban kidolgozott kitjei. A Hiryunál külön fotón mutatja meg a fotomaratot fedélzetet, ami amellett, hogy nagyon szép, több darabból áll, így nem kell a maszkolással vesződi, több idő marad a felület szebb kidolgozására.
Simi 431559 2009. június 7. 17:36
Válasz erre
Akkor ezen az oldalon kötelező olvasmány a "hajók" c. alatt a Littorioolli.freeweb.hu/index.html. Kérdezd meg Horváth Zolit is, hogy neki milyen infói vannak a Roma-ról. Ha tud, biztosan fog segíteni.
Sszabi 431558 2009. június 6. 11:50
Válasz erre
Üdv!
Sikerült beszereznem a GPM 1:200-as Roma-ját, de nem találok róla jó rajzokat...
Nem tud valaki hozzá vmi könyvet vagy legalább közeli képeket? Mert amitek én találtam az mind igencsak távolról készült...
Előre is köszi ha tud vki infót!
Sszabi
csatahajós 431557 2009. június 5. 23:17
Válasz erre
Sziasztok!

Simi! Egyetértek, a Missouri tetszett nekem is a legjobban, meg a Zuikaku. A Missourinak a lemezosztása tényleg kicsit durva ahhoz képest hogy teljesen hegesztett hajóteste van.

Szerintem elképzelhető egyébként, hogy ez az emberke is rendelésre dolgozik és eladja a kész darabokat. Ettőf függetlenül le a kalappal a készítő előtt, gyönyörű munkák és látszik hogy nem kímélt se időt, se energiát se anyagiakat.
Laci 431556 2009. június 5. 13:54
Válasz erre
Minden országnak megvannak a maga emberei.Ez az emberke aztán időmilliomos,hogy ennyire ki vannak dolgozva a hajói.Na meg a kivitelezése is nagyon ütős.
Sszabi 431555 2009. június 5. 13:11
Válasz erre
Télleg nagyon szépek, de ha már eccer ennyit dolgozott rajtuk és vízvonal makettek, akkor rárakhatta volna őket vmi alapra v megcsinálhatta volna őket teljes hajótesttel.
(mondom én aki soha nem kezdenék bele egy tengert imitáló alapba, legalábbis jelen állás szerint...) De amúgy télleg nagyon szépek.
Simi 431554 2009. június 5. 12:41
Válasz erre
csatahajós!
Nagyjából végignéztem a kollekciót. Nagyon szép alkotások. Ez a kínai biztosan sokkal szorgalmasabb, mint én. Nekem a Missouri a kedvencem, talán azért is, mert eléggé hasonlít a Montana-mra. Egy-két képen látszik, micsoda maratás-hegyek álltak az alkotó rendelkezésére... persze azért maga is tudott pluszt hozzáadni a készletekhez. Külön figyelemreméltó a hajótestek lemez osztása: bár szerintem a Missouri-n ez nem volt ennyire hangsúlyos. A legkevésbé a Yamato tetszett: itt nagyon zavartak a 127 mm -es tüzérség bot-szerű vaskos lövegcsövei.
EDE 431553 2009. június 5. 10:35
Válasz erre
Nem semmi pl. a Zuikakun a légvédelmi ütegeit alátámasztó pilonok mennyisége és minősége!
Nem is tudtam, hogy a kínaiakat érdekli a japán II. világháborús haditechnika, végülis igencsak haragszanak rájuk. Érdekes, hogy eddig a Trumpeter békén hagyta a japán felségvizeket, kíváncsi vagyok, mikor rukkolnak elő 1:350-ben egy japán csodával!
EDE 431552 2009. június 5. 10:24
Válasz erre
Szia Lucky!

Én is pont így gondoltam a jelet leszámítva, ami igen hasznos ötlet.
A gond az, hogy az új gépemen Vista van, és a HP nagyon sajnálja, de a beolvasó programot már nem fogja frissíteni erre a verzióra. (Egyébként a nyomtatómét se). Így mielőtt nekiállok az amúgyis imádott műveletnek, új gép kihúz, régi bedug. Majd a végén vissza.
lucky 431551 2009. június 4. 20:04
Válasz erre
EDE!
Mivel B4 a formátum, A4-es szkennerrel 2 részből tudod az oldalakat beolvasni.
A kérés az, h a két átlós sarokra tegyél egy fix méretű jelet.
Ez lehet egy 10 mm-es négyzet.
Ez majd később a nyomtatásnál segít a méret tartásánál.
300dpi-től többel ne szkennel!
Narn 431550 2009. június 4. 20:01
Válasz erre
Ezt nem lehet megnyitni, azt írja, hogy forbiden ...
lucky 431549 2009. június 4. 20:00
Válasz erre
Narn!
Próbáld ki a két komponensű autójavító gitteket.Kis árért sokat kapsz, de a művészet az, h csak annyit keverj be amit fel is tudsz használni.
Van egy állapota amikor "túrós" lesz.Na ekkor nem lehet tovább dolgozni vele, de kicsit később enyhén gumiszerűvé válik, ekkor késsel vágható.A teljesen kötött anyag már csak csiszolható.
csatahajós 431548 2009. június 4. 19:57
Válasz erre
Érdemes teljes képernyőre kinagyítani a képeket a kép alatti gombokkal - lélegzetelállító

service.photo.sina.com.cn/orignal/45b72407x6261bf118046&690
csatahajós 431547 2009. június 4. 19:54
Válasz erre
Kis csemege, emberünk indított egy új blogot:

blog.sina.com.cn/s/indexlist_1169630215_4.html

Nem semmi...na azt mondom ezekre hogy ehhez képest PVB munkái még 350-ben sem hozzák azt a részletességet :).
Narn 431546 2009. június 4. 17:52
Válasz erre
Nekem Miliput van, ami kicsit hasonló. Azzal próbálom majd a nagy lukakat eltüntetni.
Majd abból fogom a hiányzó palánkokat is oda varászolni, mert kicsit el van csúszva, ami a 4080-as képen is látható.
Simi 431545 2009. június 4. 08:36
Válasz erre
Narn!
Hagyományos módszerekkel is el lehet ezeket a réseket tüntetni, de az nem kis meló. Én a Hood esetében találkoztam hasonló, de talán még kellemetlenebb résekkel. Ráadásul már le is voltak festve az elemek. Sokat gondolkodtam a megoldáson. Csiszolás, meg ilyenek már szóba se jöhettek. Végülis egész jó megoldást sikerült találni: A vízszintes részeket (értsd: fedélzet)szalaggal lemaszkoltam (hogy ne kenjem össze), aztán a résekbe "Eporapid" nevű kétkomponensű ragasztót folyattam be gombostű segítségével; a felesleget pedig egy rossz szikével lekapartam a függőleges részek oldaláról. Így csak a réskbe jutott a ragasztó. Ez egy olyan anyag, ami az összekeverés után olyan, mint a méz, és csak 4-5 óra multán keményedik ki. Különben csiszolható is a száradás után - de nekem kellett. A lakkozás pedig minden nyomot eltüntetett.
EDE 431544 2009. június 4. 08:06
Válasz erre
Ja!

Mail: mihalikl kukac citromail.hu.
Állítólag itt látszani kéne valami adatlapon, de ezzel még én sem vagyok tisztában.
EDE 431543 2009. június 4. 08:04
Válasz erre
Lucky!

Már gondoltam rád és Szamurájra! Mindenképpem készülni fog biztonsági másolat. Ha rászánom magam a szkennelésre tolom nektek.
Narn 431542 2009. június 4. 01:46
Válasz erre
IMG_4079
IMG_4079
IMG_4080
IMG_4080
IMG_4082
IMG_4082
IMG_4084
IMG_4084

Így néznek ki a kicsit zűrös részek.
Narn 431541 2009. június 3. 20:18
Válasz erre
Varjúbácsi!
Küldtem mailt magánban.
Varjúbácsi 431540 2009. június 3. 19:24
Válasz erre
Narn!
Megtaláltam az 1/200-as dokumentációt, részletes rajzok, ha elküldöd a postacímedet, lemásolom benn a munkahelyemen, és elküldöm. és teszekmellé még néhány fotót is egy CD-n! Én is nagyon rágerjedtem a Borodinora és a Varyagra. Az utóbbi szerintem nagyságrendekkel jobb.
varjasikukacyahoopontcom
Laci 431539 2009. június 3. 18:07
Válasz erre
Simi!
A szegecseket még nem tettem fel,mert eleve nincs is meg a mennyiség,hogy hozzáfoghassak.A testre is több mint 2200 db kell és annak még csak a fele lehet meg.Mondjuk nem is számoltam,hogy mennyi lehet,de úgy számoltam,hogy egy sor az 200 db környékén jár és 100 db is több,mint egy óra mire kilyuggatom.Nem beszélve arról,hogy van ami nem is jó,mert az előző lyukasztásba ment át és így nem kerek,hanem hiányos.
Üdv!
Narn 431538 2009. június 3. 15:15
Válasz erre
Hűűű, ezek jók. Ilyesmit kerestem, de nem találtam. Ezért használtam a warship oldalon lévő két-három makettet referenciának.
Köszi a linket. Nagyon örülnék a tervrajznak. Az utolsó linken jó rajzok is vannak.
Még várom a maratást és a lövegcsöveket, az kb egy hét mire ideérnek. Az építést sem sietem el.
Ahogy elnézem jó sok meló lesz vele, mert az illestéssk messze nem jók. Majd este teszek fel képeket.
Varjúbácsi 431537 2009. június 3. 15:12
Válasz erre
lucky 431536 2009. június 3. 15:06
Válasz erre
Varjúbácsi!
Engem is érdekelne a tervrajz...
lucky 431535 2009. június 3. 15:04
Válasz erre
EDE!
Mi a mail-ed?
Lenne egy kérésem Akizuki fronton..
llucky kukac citromail.hu
Varjúbácsi 431534 2009. június 3. 14:58
Válasz erre
Narn!
Ne PvB-t használd forrásnak, hanem pl. ezeket:
forums.airbase.ru/2007/01/t53088,13--bronenostsy-tipa-~Borodino~.html tsushima.borda.ru/
tsushima.su/index.php
Otthon még megnézem a doksikat, mert szerintem van egy komplett tervrajzom is hozzá, ha nem akarod holnapra megépíteni el is küldhetem postán.
BBalázs 431533 2009. június 3. 14:19
Válasz erre
Szerintem sem olyan rossz elsőre ez az Ise... Az tény, h én pont hátulról figyeltem, hogy vagy az árbóc vagy a torony ferde, tüzetesebben nem vettem szemügyre még, de sztem az sértés lenne ha egy lapon emlegetnénk PVB munkáival (sztem azok sokkal gyengébbek).
Ahogy mondtátok:
- messziről szép, közelről meg nem kell nézni :)
Maga az Ise fantasztikus, már-már futurisztikus kinézetü hajó volt.
lucky 431532 2009. június 3. 13:40
Válasz erre
Sszabi 431531 2009. június 3. 13:22
Válasz erre
Az Ede által belinkelt "papírvas" eszméletlen szép! Kár hogy az én Bismarckom ehhez képest sehol sincs...:(
EDE 431530 2009. június 3. 12:37
Válasz erre
A Junyo. Kár, hogy nem láttam. Azóta elkészítette a Lexingtont. Kész csónak.
Érdekes a balzafás megoldás a bordáknál Sovremennijnél.
Simi 431529 2009. június 3. 11:55
Válasz erre
Narn!
Van egy kép majdnem szemből a toronyról; itt úgy tűnik, mintha ballra (a szemlélőnek persze jobbra) dőlne az egész felépítmény, de a tetején a radar egész biztosan kicsit csálé. És ami még bántotta a szemem, hogy a sok ablaksort ahogy maratásból elkészítette: itt szinte mindenhol rések maradtak a maratások és a műanyag közt... Nyilván az ablakok helyét ki kellett faragni, reszelni az öntvényből; ilyenkor néhányszor rá kell próbálni a maratást; valószínűleg ez maradt el és így kicsit túlreszelte a plasztikot.
lucky 431528 2009. június 3. 11:16
Válasz erre
Herr Hintze csak nem?:)
Tavaly volt pár munkája Móváron.Azt hiszem a Conte di Cavour + egy japán(?) hordozó+ még valami.
Szédületes volt.
EDE 431527 2009. június 3. 10:58
Válasz erre
SImi!

Esküszöm, egy órája a HLJ.comon néztem ezt a modelt, és az járt a fejemben Buren vajon megcsinálta e már, és hogy mosolyognék, ha kederülne, hogy megelőzték.

Egyébként az Akagit akciózzák, most csak 16 120 jen 24 000 helyett!

Elolvastam Horváth Zoltán Rodney-s cikkét. Hihetetlen termékeny ember, nem csak makettezési, hanem szerzői szempontból is. Még olvasni is fárasztó azt a sokmindent, amit művelt ezzel a makettel. Mindenesetre, ha nem tartózkodna annyira fórumozástól, lehet, hogy sok plusz munkát és kudarcot elkerülhetet volna.
És egy kedves ismerős papírból:
www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php
Narn 431526 2009. június 3. 10:52
Válasz erre
Simi!
Mi a baj a toronnyal ?
Én nekem nem tűnik fel semmi komoly gáz, azért kérdem, okulásképpen.

Amúgy a Borodinohoz most egyrészt PVB munkáját is használom refkónak :), mert nincs sok sajnos.
Simi 431525 2009. június 3. 09:50
Válasz erre
Én szeretem a sztirolt, de azért nem csinálnék mindent ebből, mint Evert-Jan Foeth, aki szinte teljesen sztirolból építi a hajóit(jelen esetben a Hood-ot 350-ben):blog.ontheslipway.com/

Más: szomorkodhat PVB, mert valaki előbb megépítette és feldobta a modelwarships-re a Fujimi 350-es Ise-jét... és talán egy fokkal még jobb is az ő munkáinál. Persze minden létező kiegészítőt megvett hozzá. Sajnos a torony - a hajó egyik izgalmas része - nem sikerült igazán szépen.
http://www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/ise-350-sm/sm-index.html
lucky 431524 2009. június 3. 09:09
Válasz erre
A sztirol azért lehet jobb, mert a vastag karton rétegekre széteshet.Ez ugye a sztirolnál nincs.
Ha haladni akar az ember így is, úgy is pillanatragacsot kell használni.
Ez a papírt átitatja és keménnyé teszi.
Sztirolnál utána még lehet oldószeres ragacs is.

Ede!
Pontosan vágj!Ha egy hajszállal kisebb az még lehet jobb is, mintha nagyobb lenne.
Simi 431523 2009. június 3. 09:03
Válasz erre
Laci!
Arról nem is írsz, hogy hogyan sikerült a "szegecselés" (vagyis a kis korongok felragasztása)?
Laci 431522 2009. június 3. 08:32
Válasz erre
Simi!
Ha már a sztirolnál járunk.Hosszasabb kutakodás után találtam eléggé sok szegecset körbe a hajón meg a felépítményen,na meg ezen-azon,úgyhogy amit küldtél táblával szt mind kilyuggatom míg el nem fogy.Nem akarok beleesni abba a hibába,hogy visszaküldöm a lyukasztót,aztán meg húú légyszives küldd már el megint,mert kellene erre meg arra.Inkább legyen több,mint kellene.Köszi előre is!
Üdv!
Simi 431521 2009. június 2. 12:57
Válasz erre
A sztirol az én szememben talán nem is a merevsége miatt (lehet, hogy a papír is van olyan merev) tűnik olyan jónak, hanem pl mert jól fűrészelhető (vágható), csiszolható, fúrható, véshető, szépen festhető, és kiválóan ragasztható. Az 1 mm-es sztirolt és az 1 mm -es kartont összevetve a tulajdonságok terén - szerintem - a sztirol a jobb.
EDE 431520 2009. június 2. 12:56
Válasz erre
Szami, Lucky!

Egyelőre örülök, ha a hajótestet sikerül összeraknom a nyáron. Szami gyönyörű tengeralattjáró vadászábűról beugrott egy régebben felmerült kérdés, az árbocot, ami asszem 2 mm-s rézdrótból lesz, hogyan kell stabilan beágyazni?
Szamuráj 431519 2009. június 2. 12:49
Válasz erre
Szia Lucky!
Nem csodálom, megnéztem milyen a szerkezete, hát van vele meló az biztos.
Sz.
lucky 431518 2009. június 2. 12:35
Válasz erre
Szami!
Nekem a Krakowiakon gyűlt meg a bajom a vízibomba vetőkkel...És még még mindig gyűlik...
Szamuráj 431517 2009. június 2. 12:26
Válasz erre
sub chaser DSC02177
sub chaser DSC02177
sub chaser DSC02179
sub chaser DSC02179
sub chaser DSC02180
sub chaser DSC02180

Az említett 1/144-es tengeralattjáró vadász (hivatalos neve CH-13 sub chaser), amit a nyári szünetben fogok befejezni. Már nagyon várom. Lesz hozzá tenger és kísérő csónakhad.
Sz.
Szamuráj 431516 2009. június 2. 12:14
Válasz erre
Szia EDE!
A Simi által mellékelt cikk nagyon tanulságos, ezeken a buktatókon én is átestem, amikor évekkel ezelőtt kitapasztaltam, hogyan nézzen ki a végeredmény. Mivel nekem már van pár kész "papírmakettem" (amiket a tavalyi bolyai-stefin láttál is, milyen érdekes, kivétel nélkül tengeralattjárók), engedd meg, hogy pár jó tanáccsal szolgáljak:
-A bordákat és a merevítéseket, gerincet én triplex kartonból szoktam megcsinálni. Ragasztásukhoz a Palmatex jó, nálam azonban az UHU univerzális ragasztója vált be, annál is inkább, mert kevésbé büdös.
-A keresztben osztott lemezekre érdemes, a cikkben olvasottaknak megfelelően hosszanti irányban is felfektetni a papírlemezeket.
-A merevítéssel és a bordák közti besüppedéssel nekem is meggyűlt a bajom sokszor. Amikor édesapa még a hajógyárban dolgozott, szokott hozni kétkomponensű gyantát (nevét nem tudom), amivel el lehetett tüntetni a göröngyöket. Persze utána kitartó csiszolás a durva, majd finom csiszolópapírokkal, a végén vizesen.
-Pur habbal szintén játszottam, fontos, hogy legyen sok aceton a közelben, amivel le lehet mosni, mert elég idegesítő amikor ragad az ember keze.
-A felépítményeket 1 mm-es sztirol lemezből szépen meg lehet építeni.
-A fedélzeti deszkákat megúszod ennél a hajónál. Érdemes majd a linóleum borítást megcsinálni, és ha van csúszásgátló lemezed, azt is. (ezzel a mintasorral: -I-I-I)
-Még lenne sok ötletem, hirtelen ennyi jutott eszembe.
Nyárra előszedem én is a hajókat, a suli miatt most alig van idő nagyobb projektekhez, inkább a kölykökkel maketteztem szakkörön.
Meg fogod csinálni a taton lévő mélységi bomba kivető rendszert? Még tavaly sikerült egyet megalkotni 1/144-ben, a szemem majd kisült, mire kész lett. XD
Üdvözlettel:
Sz. tanár úr
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.