/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Jozsi 431671 2009. június 26. 22:59
Válasz erre
Szia!
Csak ügyesen, mert a szegecsek miatt nem igazán tudod javítani.
Üdv.
BBalázs 431670 2009. június 26. 22:28
Válasz erre
Laci!
Faxa! Aztán drukkolok, hogy sikerüljön festéket vadásznod.

Szemezgettem a modelshipgallery-n és egyesek arra nem képesek, hogy az általuk készített hajó nevét megtudják...
www.modelshipgallery.com/gallery/ca/dkm/grafspee-700-jd/jd-index.html
Laci 431669 2009. június 26. 16:14
Válasz erre
DKM Bismarck ( festésre várva ) 002
DKM Bismarck ( fest...

Emberek!
Most teszek fel utoljára ilyen állapotban képet a Bismarck-ról,mert utána már csak festett állapotban lesz látható.
Üdv!
ChevyG 431668 2009. június 26. 15:05
Válasz erre
Simi 431667 2009. június 26. 14:03
Válasz erre
Jó, jó, de Peter van Buren-t biztosan nem fogod megelőzni!
ChevyG 431666 2009. június 26. 12:25
Válasz erre
számomra a Scharnhorst a kedvenc DKM hajóm, arra is tuti lecsapok. Még jó lenne pár érdekes és hanyagolt témára rámozdulnának, pl 1/144-es tengeralattjárók (II-es és IX-es típus!, vagy a japán tengók) 1/350-ben még nagyon logikus és érdekes témaválasztás lenne egy 1933-as Deutchland!
Simi 431665 2009. június 26. 12:05
Válasz erre
Jó, ha jövő ilyenkorra kiadják, de legalább bővül a paletta; és egy újabb német hajó a Trumpitól... Lehet, hogy valamikor a Scharnhorst/Gneisenau-t is kiadják? Arra is sokan ráharapnának.
ChevyG 431664 2009. június 26. 09:54
Válasz erre
Oppá!
A '09-10-es atalógusban sincs benne!

www.trumpeter-china.com/war513/products/en_message.asp
epi85 431663 2009. június 26. 09:18
Válasz erre
Igen erre már gondoltam én is,hogy a gipsz egy idő után törékennyé válik,csak hát kíváncsi voltam a véleményetekre, de azért kösz.Amúgy a fóliát nem akartam lefesteni,hanem az adta volna a víz felszínének az utánzatát és a gipsz lett volna lefestve.Bár gondolkodtam és lehet, hogy ezt a hajót most nem csinálom meg dioba mert elég nagy kb 76 cm és olyan szépen mutatna úgy hogy látszik mindene.Szerintem veszek majd egy kisebbet később ami 42 cm körül van és majd azt megcsinálom dioba.Örülök hogy van ez a fórum.Pontosabban hogy rátaláltam mert sokat tanulhat az ember a másiktól.
Sebi 431662 2009. június 25. 20:57
Válasz erre
Biztos jó módszer, csak az alufóliával egy baj van. Ha lefested rideggé válik és a legkisebb érintésre úgy porlik, mint a régi papír. A gipsz pedig egy viszonylag rövid idő után hajlamos a legkisebb rázkódásra is törni.
Laci 431661 2009. június 25. 16:38
Válasz erre
Köszi Simi!
Megint okosabb lettem egy kicsit.
Üdv!
epi85 431660 2009. június 25. 11:40
Válasz erre
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Bár a neten kutatva találtam egy másik módszert is.Az egy ilyen alufóliás gipszes dolog, kiegészítésként pluszba még egy kis gitt amiből a hajó utáni ill a hajó orránál felcsapódó hullámokat utánozzák.
Simi 431659 2009. június 25. 09:18
Válasz erre
Laci!
Szerintem az egy kikötőbólya (ami persze alúl jól le van rögzítve), amihez ki lehet kötni a hajót és így nem kell horgonyt vetni, ezáltal egyszerűbb a kikötés ill a kihajózás.
Laci 431658 2009. június 25. 05:52
Válasz erre
Simi!
Na most van egy olyan kérdésem,hogy Sebi barátunk tett fel egy képet a Scharnhorst nevű hajóról.Azon a képen a hajó bal oldalánál az orrnál van egy piros hordó,vagy mi.Kérdés:az mi lenne egyáltalán és mi célt szolgál,mert van egy kép a Bismarckról és annak is ugyanazon az oldalt az orrnál van egy ilyen.
Köszi a segítséget!
Üdv!
Sebi 431657 2009. június 24. 23:40
Válasz erre
scharnhorst-04
scharnhorst-04

Hello !

A diorámához alapnak tulajdonképp sokminden felhasználható. A legegyszerűbb, ha veszel egy polcot és abból szabod le a neked szükséges méretet. Aztán írószerboltokban szoktak árulni különböző méretű parafatáblákat, melyek be is vannak keretezve. Ezek az 'egyszerű' megoldások. Ha mondjuk olyasvalamit szeretnél, mint ami a képen is látható, akkor el kell menned egy asztaloshoz és megcsináltatni vele, utána pedig kend be favédővel és lakkozd le.
Víznek elvileg megteszi bármilyen szigetelő, tömítőanyag vagy ragasztó, ami jól alakítható és festhető. Én például használtam Pattex folyékony szöget és most kísérletezem az Uhu papírragasztóval. Művízből többféle van. A wargammers.hu-n klikkelj a vallejo feliratra, majd a víz textúrákra. De ajánlom ezt a linket is:
woodlandscenics.woodlandscenics.com/items.cfm/Water
Bár ők inkább tavakhoz és folyókhoz ajánlják a 'vizeiket'.
Jozsi 431656 2009. június 24. 21:54
Válasz erre
Hogy Ti miken nem tudtok agyalni ! Nem győzöm keresni a gúgléban a hajókat! De ha valaki azt meri írni, hogy az Icukamagacuki és a Szamurájpuceráj messze horgonyzott egymástól, akkor beledőlök a hajómba. Vagy mimbe.
Szamuráj 431655 2009. június 24. 20:22
Válasz erre
Szia Lucky!
Ugye milyen szépek voltak ezek a 19. század végi francia ágyúnaszádok? A kölyköknek is tetszett a dioráma, ki lett ám állítva a folyosó üvegvitrinjében a japán kikötőssel együtt.
Sz.
Simi 431654 2009. június 24. 09:48
Válasz erre
EDE!
Én is falra tudnék mászni az anakronizmustól!
A PoW hajóteste nagyjából kész is van (ill a főfedélzet is), csak a megfelelő időt várom a festéshez. Ki szeretném tenni a napra száradni (persze üveg alatt), hogy ne kelljen a száradásra napokat várni. Jelenleg a fő lövegtornyokkal foglalkozom, mert szeretném leöntetni azokat.
EDE 431653 2009. június 24. 09:21
Válasz erre
Csatahajós!

Sasszem vagy! Az Akizuki alig látszik. Teljesen igazad van, ki kellett volna hagyni a dio-ból.
Van egy durvább dioráma is valamelyik modell galériában, ott az Akagi melett az Ise horgonyoz a tatján repfedélzettel...
EDE 431652 2009. június 24. 09:15
Válasz erre
Hajókovács 431651 2009. június 24. 07:41
Válasz erre
Sziasztok Hajósok!

Bizonyára figyelitek a Duna vizállását, előfordulhat,hogy a hétvégére viz alá kerül az Alsó rakpart.Ha tehetitek , még a héten gyertek a Debrecen " Ex Kassa" hajóra megnézni a hajózástörténeti kiállitást, ÉRDEMES!. Lásd a korábban feltett képeket.

üdv mindenkinek
Hajókovács
csatahajós 431650 2009. június 23. 23:15
Válasz erre
Őőő korrigálom magam... csak a nagyvasakat néztem :D...szóval az Akizuki és az Akagi nem lehettek így együtt az valószínű. Még ebbe-abba bele lehetne kötni azért, de azt már szemétkedésnek tartom :D.
csatahajós 431649 2009. június 23. 23:10
Válasz erre
Sziasztok!

Gyakorlatilag lehetséges volt hogy a felsorakoztatott hajók így együtt, ebben a formában horgonyozzanak, persze nem ilyen közel egymáshoz, de hát nyílván 350ben szűkös volt a hely.

Simi: nem kötekedés, de azért Truk-ot nem nevezném kis kikötőnek :). A nem a honi szigeteken lévő támaszpontjaik közül messze messze ez volt a legjobban kiépített, kvázi a japán Pearl Harbor, persze nem olyan komoly háttérinfrastruktúrával, de mondjuk hogy nem egyszer állomásozott ott a Császári Haditengerészet igen jelentős része egyszerre, ezt fotók is bizonyítják.
lucky 431648 2009. június 23. 20:33
Válasz erre
Laci 431647 2009. június 23. 15:48
Válasz erre
Helló!
Van egy úgynevezett szárazecsetelős módszer is,amikor a rozsdavörös festékből egy pöttöt teszel a papírlapra.Azt ecsettel elkened mindenfelé a papíron és mikor már majdnem megszáradt az ecseten a festék akkor azt felhordod a testre.Persze nem össze-vissza,hanem föl-le,mint ahogy a víz folyik le rajta.
Üdv!
epi85 431646 2009. június 23. 14:40
Válasz erre
Köszi Simi!Az odáig ok volt számomra is hogy hol,meg nem is akartam agyon rozsdásítani épp hogy csak.Csak nem tudtam hogy mivel megcsinálni.Szóval nagyon köszönöm a segítséget.A dioráma készítéshez is ha tud valaki esetleg valami ötletet akkor azt szívesen fogadom.
Simi 431645 2009. június 23. 14:21
Válasz erre
A rozsdázásra két jó módszer van - szerintem. Mindekettőt a FESTÉS UTÁN lehet végrehajtani. Az egyik: vízfestékkel a peremeket, azok belső sarkait lehet szépen megrozsdázni, ahol anno a sós víz szépen ki szokta fejteni áldádos tevékenységét. A másik módszer a porozás; pl porpasztell krétát reszelsz le, és ezt ecsettel felhordod pl ahol a víz megfolyik a hajótesten. Mindkettőben az a jó, hogy ha nem tetszik, jól lehet módosítani, finomítani; vagy végső esetben akár eltünteteni is.
A másik: ne felejtsd el, hogy ez nem tank, nem kell agyonrozsdázni. És csak a hajótesten alakalmazd.
epi85 431644 2009. június 23. 13:37
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni.Lassan nekiállok összerakni a Biskarck-ot 1:400 ban.Airfixes gyártmány.Abban szeretném kérni a segítségeteket,hogy a festésnél pl a hajó testén hogyan lehet létrehozni rozsda foltokat.Bár gondolom úgy hogy felvan hígítva a barna festék és ecsetel felhordjátok.Azért kérdezek ilyeneket mert még nem csináltam ilyen hajót.Csak most nem rég kapott el újra a makettezés "öröme".Legutóbb a HMS Prince nevű hajót csináltam meg.Majd töltök fel képeket,ha gondoljátok nézzétek majd meg.A másik kérdésem viszont az lenne,hogy a Bismarckból szeretnék egy diorámát csinálni és ha lenne valakinek egy pontosabb leírása,hogy hogyan kell a hullámokat megcsinálni milyen anyagból kell az alapot csinálni.Ill. láttam ezt az un. művizet.Ezzel hogyan kell dolgozni,hogy működik?Előre is köszi mindenkinek a segítséget!
Sebi 431643 2009. június 23. 13:18
Válasz erre
Sziasztok !

Nem éppen hajós téma, de a steelnavy.com-on láttam az új világvége film előzetesét. Itt a link:

www.whowillsurvive2012.com/

Klikkeljetek a watch trailer című pontra és nézzétek meg. Az ajánló vége felé van egy érdekes jelenet.
EDE 431642 2009. június 23. 11:42
Válasz erre
Én már láttam olyan fotót, ahol a különböző osztályú egységek együtt horgonyoztak egy öbölben, vagy Izlandon, vagy Scapa Flowban és asszem a Wasp volt ott. Nyilván nem ilyen közel egymáshoz. De szerintem élethűséget ebben a tekintetben nem lehet elvárni, különben a dioráma betöltené az egész szobát.
De az a felszálló H8K az nekem is erős.
BBalázs 431641 2009. június 23. 10:26
Válasz erre
Attack_on_Pearl_Harbor
Attack_on_Pearl_Harb...
Nagato_kirishima_ise_hyuga
Nagato_kirishima_ise...

Ez viszont igaz, amennyire az én fejemben megmaradt pár kép PH-ról, ott a nagy csatahajók külön csoportban horgonyoztak egymáshoz oly szorosan, nem ilyesfajta keszekuszaságban.
Nyilván ennek több oka volt, talán a hajók mérete (merülési mélység, hossz stb.) is közrejátszott.
Simi, képeket szeretnénk az épülő POW-ről :)
Simi 431640 2009. június 22. 23:08
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a hordozós, csatahajós és cirkálós stb egységek nem voltak csak úgy összekeverve a japóknál - és talán az amcsiknál sem. Csatahajós barátunk erről biztosan többet tudna nekünk mondani.
BBalázs 431639 2009. június 22. 21:47
Válasz erre
Szerintem szép első ránézésre, bár valóban túlzásba vitte lehet... viszont ha azt nézem, akkor 1 rephordozó, 1 csatahajó, pár cirkáló és romboló nem biztos h lehetetlen. Illetve, Pearl Harbournál, milyen közel voltak egymáshoz a csatahajók december hetedikén. Nah az volt igazán lehetetlen, és mégis igaz.
Simi 431638 2009. június 22. 21:04
Válasz erre
Nagyon érdekes... meg nagyon hihetetlen is, amikor majdnem a fél japán flotta így horgonyzott volna együtt - ilyen kis távolságokban egymástól az egyes egységek; mindez ráadásul egy kis ideiglenes kikötőben... Nekem valahogy nem jön be, amikor valaki a látvány kedvéért ennyire elrugaszkodik a valóságtól. Az ilyet hívják hatásvadászatnak.
ChevyG 431637 2009. június 22. 17:26
Válasz erre
Laci 431636 2009. június 22. 17:07
Válasz erre
szike2

ilyet használok erre a célra
szike2

ChevyG!
Találékony módszer!Ahogy én csinálom az viszont nem kerül plusz energiába,mert nem kell megcsinálni hozzá a célszerszámot.
Üdv!
lbalazs 431635 2009. június 22. 15:28
Válasz erre
Sziasztok eladó egy hiánytalan Revell Ghost Ship 2000FT
EDE 431634 2009. június 22. 13:42
Válasz erre
lucky 431633 2009. június 22. 13:04
Válasz erre
Tervben van nálam is... Talán csütörtök délelőtt?
EDE 431632 2009. június 22. 13:03
Válasz erre
lucky 431631 2009. június 22. 12:46
Válasz erre
Batthyányi téri hajóállomásnál van.
EDE 431630 2009. június 22. 12:41
Válasz erre
Palikán!
A Duna mely részén horgonyoz a Debrecen?
oritomi 431629 2009. június 22. 11:36
Válasz erre
ChevyG 431628 2009. június 22. 10:06
Válasz erre
Szeva Laci!

Szuper a hajód!

én ezt a módszert használom a pillragacsos témához:

www.modellversium.de/tipps/1-werkzeuge/79-punktgenaues-arbeiten-mit-sekundenkleber.html

üdv!
Laci 431627 2009. június 22. 06:01
Válasz erre
Simi,Sszabi!
Köszönöm szépen!A pillanatragasztós módszer igazán jó megoldás lett.Úgy ahogy mondtad,egy pötty a papírra.Majd egy makettezős szikével kissé belenyomtam a hegyét a szegecsbe és úgy mártottam bele a ragiba.Ezután az előre kijelölt helyre odaragasztottam.Elég gyorsan haladt,de az idő múlásával a ragasztó szikkadása miatt már azért támadt egy kis probléma.Ilyenkor nem akart ott maradni a helyén,de egy újabb ragasztó pötty után újra minden jól ment.Ez első lépéseknél kissé óvatosan lassan haladt,de pár száz után már egész jól ment.Most már egész nyugodtan csinálom.Még van egy sor a fedélzet körül és a test szegecs része kész van.Ez kb. ezen a héten meg is lesz.Még egy pár százat csinálok pluszban,hogy legyen még az elkövetkező időkre is.Kell még egy sor padló -vagy mi- a fedélzet szélén,és utána festés lesz.A többi még csak ezután jön,mint például a fedélzet,szellőzők,skylight-ok stb.
Üdv!
Elektrolakatos 431626 2009. június 21. 22:40
Válasz erre
Boldog Születésnapot Susányi Oszinak!
Simi 431625 2009. június 21. 20:35
Válasz erre
Laci!
Ez igazán szép munka! Bejött a pillanatragasztós módszer? Azért gyorsan megy már? Még kb mennyi van vissza?
Sszabi 431624 2009. június 21. 20:05
Válasz erre
Laci naggyon jó lett/lesz!
Laci 431623 2009. június 21. 19:36
Válasz erre
Jozsi!
Ezt már csak te tudod eldönteni.Én rábeszéllek,meg nem is.
Először azért is nem,mert elég sok az a tizen-ennyi mennyi.Mármint legyártani.
Viszont rá is beszéllek,mert biztos látványos lesz és sokkal jobban fog neked is tetszeni.
Ezért is írom,hogy Te döntsd el!
Üdv, és sok szerencsét hozzá!
Jozsi 431622 2009. június 21. 18:12
Válasz erre
Szia!
Olyan mintha eredetiben látnám. Nagyon jó! Próbálom magam rábeszélni arra tízen egynéhány ezer szegecsre ami rám vár.
Üdv.: Jozsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.