/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Rockatansky 667249 2019. december 31. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon rég építettem hajómakettet, még gyerek voltam, de kedvet kaptam hozzá ismét. Érdeklődnék, hogy kezdőnek mely méretarányt ajánlanátok? 1:700 vagy 1:350? Tisztában vagyok vele, hogy a sorsdöntő kérdés talán első sorban a méret, meg az ár, de mégis. Melyikkel könnyebb dolgozni? Vagy a méretarány ilyen szempontból mindegy? Vagy mely gyártók azok, amikkel egy kezdő is könnyen elbír? Gondolom Tamiya, de olvastam külföldi fórumokon, hogy a Trumpeter készletek is elég jók.

Köszönöm a válaszokat!
Gabusch 667236 2019. december 31. 12:21
Válasz erre
Vannak rajta kerek tappancsok, azokat nem mértem bele.
Gabusch 667235 2019. december 31. 12:20
Válasz erre
flak38
flak38

Az eredeti képed alapján így:
Gabusch 667233 2019. december 31. 12:11
Válasz erre
hatvanilaci 667230 2019. december 31. 06:11
Válasz erre
ch6722a másolata
ch6722a másolata

Szia Gabusch!
Elég lenne talp szélessége és hosszúságát lemérned ha annyit megtennél!
Köszi!
Gabusch 667217 2019. december 30. 21:31
Válasz erre
Nekem van egy 30 éves összerakott talán Italerim, de szerintem bonyolult lenne lemérni.
hatvanilaci 667209 2019. december 30. 20:42
Válasz erre
Szia Sebi!
Az én megfogalmazásom volt a rossz. Az rendben van és köszi a segítséget, de én az eredeti méretre gondoltam. Jó lett volna egy jellegrajz méretekkel...
Sebi 667204 2019. december 30. 20:18
Válasz erre
hatvanilaci 667180 2019. december 30. 12:01
Válasz erre
H0579-L18477499
H0579-L18477499
19015_1_HBB80148_4
19015_1_HBB80148_4
18968_rd
18968_rd

Szép napot mindenkinek!
Kis segítség kellene ezzel a fegyverrel kapcsolatban. 2 cm Flak 38. Sajnos nem tudom a méreteit, így nem tudok miből kiindulni. Ha valaki tud segíteni azt megköszönném!
Üdv!
TAMÁS78 667159 2019. december 29. 18:14
Válasz erre
kkk 667157 2019. december 29. 17:12
Válasz erre
Legközelebb majd úgy csinálom. A hajóimat nem akarom külön alapokra tenni, viszont arra már gondoltam, hogy a polcra színre festett merített papírból csinálok "víz" alapot. Egy polcon jelenleg négy hajó fér el srégen egymás mellett, ha külön alapon lennének akkor csak kettő. Sajnos nincs sok helyem.
Sebi 667150 2019. december 29. 12:10
Válasz erre
Nekem egy technikai jellegű észrevételem lenne. Azt javasolnám, hogy az első két képhez hasonlóan a többihez is tegyél be valami világos hátteret. Akár egy sima, fehér A4-es lap is jó. Kicsit jobban kihozza a részleteket a szürke maketten.
Egyébként valami "vizes" alapon nem gondolkodtál még? Az is sokat dobna rajta.
kkk 667147 2019. december 29. 08:48
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek! Nekem sokat jelent, ha másoknak is tetszik a munkám. Lehet, hogy még csinálok pár rozsdafolyást a hajótestre, hogy ne legyen annyira steril.
zs180 667142 2019. december 29. 00:16
Válasz erre
Nagyon szép, tiszta munka!
hatvanilaci 667140 2019. december 29. 00:06
Válasz erre
Szia!
Szerintem i jó lett nincs ezzel semmi gond. Osztanám BBandika véleményét. A lényeg, hogy neked tetszen!
BBandika 667129 2019. december 28. 18:57
Válasz erre
A lényeg,hogy Te elégedett legyél vele,ha neked tetszik akkor már jó;magadnak építs ne másoknak!:))

Egyébként szerintem teljesen rendben van,egy kis koszolást vagy koptatást elbírna,hogy plasztikusabb legyen,de szép munka!:)))
kkk 667124 2019. december 28. 14:13
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

Sziasztok!

Dragon 1/700 USS Monterey. Nem versenyre készült, és tudom, hogy Nem lett százas. Próbáltam törekedni, hogy főbb részletei stimmeljenek az eredetivel. Sajnos a készlet a Ticonderoga osztály korai egységeire lett optimalizálva, így az árbóc rácsozatát újra kellett építenem. Várom a véleményeteket.
hatvanilaci 667039 2019. december 23. 22:37
Válasz erre
received_464925017770850.jpeg
received_46492501777...
received_2497853483763871.jpeg
received_24978534837...
received_437102513652976.jpeg
received_43710251365...

Szia Sebi!
Az a baj, hogy két könyv van és mind a kettő másként mutatja...
Sose értettem hogy van az, hogy ha valamit legyártottak anno, akkor , hogy nem lehet azt ugyanúgy kinyomtatni könyvben vagy akárhol.
Ne legyen senkinek se igaza.
Köszi a segítséget!
Sebi 667032 2019. december 23. 20:30
Válasz erre
herman10
herman10

Szia Laci!

Nem erre a kütyüre gondolsz véletlenül?

www.lonesentry.com/articles/ttt09/german-aa-sight-30-38.html
Mert akkor, ahogy látod, ez nem két vagy három sima "célkereszt", hanem egy célzóberendezés, amit Schwebekreisvisier 30/38-nak hívnak. A kis kör a nézőke, amibe az irányzó belenéz. A középső kör maga a célkereszt és a nagy kör igazából egy tartóelem, amire a a középső kör rá van rögzítve. A mellékelt képen látszik, hogy hogy néz ki az egész összeszerelve. Itt pedig láthatsz egy képet arról, hogy hol a helye a lövegen:

www.fahrzeuge-der-wehrmacht.de/Bilder/20_mm_Flak_38-4_Va_02-1.jpg
hatvanilaci 667019 2019. december 23. 19:25
Válasz erre
received_2195332627440646.jpeg
received_21953326274...
received_2188508401451370.jpeg
received_21885084014...
received_2188508401451370.jpeg
received_21885084014...
received_1478223725663568.jpeg
received_14782237256...
received_489173465041927.jpeg
received_48917346504...

A képek megint lemaradtak...
hatvanilaci 667017 2019. december 23. 19:23
Válasz erre
Üdv!
Kis segítség kellene tőletek!
Adott egy 20mm-s Flakvierling. Csináltam rá célkeresztet ami a tervrajz szerint 1,6 mm a legszélesebb részén 1:100-ban. Ezt még is csináltam de akkor csak kettő kör van a 3 helyett. Három körrel már 2,8 mm. Melyik lenne szerintetek a jobb hozzá való?
Köszönöm a segítséget!
hatvanilaci 666910 2019. december 20. 00:56
Válasz erre
received_452209805444884.jpeg
received_45220980544...
received_575214709966299.jpeg
received_57521470996...
received_575214709966299.jpeg
received_57521470996...

Aztán végül ezek a merő műszerek is felkerültek rá...
Rumcájsz_52 666885 2019. december 18. 22:22
Válasz erre
A "bearing" az csak a gépészetben jelent csapágyat, a hírközlésben és főleg a hajózásban haladási irányt, irányszöget is jelent. Szóval jó megfejtésed, szerintem ez egy giroszkópos/kardános felfüggesztésű (hogy a kijelző mindig vízszintesen tudjon állni) iránytű/tájoló.
Üdv R.
hatvanilaci 666882 2019. december 18. 20:36
Válasz erre
received_989109021482425.jpeg
received_98910902148...
received_484028462226266.jpeg
received_48402846222...
received_1471347226353717.jpeg
received_14713472263...
received_469066417146130.jpeg
received_46906641714...

Az elmaradt képek...
hatvanilaci 666881 2019. december 18. 20:33
Válasz erre
Látom jó témát dobtam fel.
Viszont jól ki is lett vesézve, köszönjük mindenki segítségét!

Csináltam valami újdonságot a hajón. Nem tudom lefordítani, mert angolul úgy adta ki, hogy csapágy jelző. Bearing Indicator.
Szerintem inkább giroszkópos tájoló lenne.
solyom 666850 2019. december 17. 23:07
Válasz erre
Ma megjöttek végre a német könnyű és a nehéz cirkálós könyvek, így szinte biztosra veszem, hogy a három nehéz cirkáló amikor megkapta a sapkákat, azok szép fényes ezüstök voltak.
A Blücher így is süllyedt el, a Hippernek ezt a részét nem festették át az álcázó festés felvitelekor, csak jóval később, az Eugennek viszont lefestették az álcázó festés felvitelekor.
A Deutschland amikor megkapta az első, kisebb sapit, az sötétre volt festve, ellenben a Scheernek az első, kisebb sapija szerintem ezüst volt.
A Scharnhorst és a Gneisenau is ezüst színűt "viselt" eleinte, a nagyokról meg volt szó...
solyom 666818 2019. december 17. 00:23
Válasz erre
Nálam a Lützow terelő sapkája viszi a prímet!
Azzal a két nagy nyílással az elején nagyon csúnyára sikeredett!
Ahogy elnézem, szerintem az is szürke volt amúgy...
hatvanilaci 666802 2019. december 16. 20:31
Válasz erre
Na ez érdekes akkor. Tehát akkor ezért is fénylett így.
Igen, ez a terelő sapka legjobban a Prinz Eugen nehézcirkálón vettem észre. Ott viszont szürke színű.

Köszi a segítséget ebben az ügyben!
Üdv!
Sebi 666765 2019. december 15. 21:07
Válasz erre
Sziasztok!

A kémény "sapkája" azért volt olyan szép kályhaezüst színű, mert rozsdamentes acélból készült és annak az anyagnak ilyen volt a színe. Külön festése nem volt, legfeljebb csak akkor mázolták át, amikor a hajó olyan álcafestést kapott, ahol fontos volt, hogy ez a sapka is illeszkedjen a mintához. 1941-42-re minden német hajó kapott ilyen "sapit" és valószínűleg a Graf Spee is kapott volna, ha a bevetés után visszatér. A megléte nem a gépek teljesítményétől függött. Ez a sapka ugyanis nem volt más, mint egy acélváz, aminek annyi funkciója volt, hogy a kéményből kijövő füstöt hátrafelé terelje el.
solyom 666762 2019. december 15. 19:52
Válasz erre
Sziasztok!

A Tirpitznek a legtöbb fotón sötétre (fekete?) van festve a kémény teteje, de van fotó amin nagyon világos, akár ezüst is lehet, de nem ez a jellemző...

BB
Batka 666673 2019. december 13. 09:31
Válasz erre
Szia!

Szerintem nem. Graf Spee pl biztos nem, én nem láttam a Prinz Eugen-en sem. De tény, hogy ezek a hajók kisebbek, mint a Bissy, kisebb teljesítményű gépekkel ezért lehet, hogy nem volt rá szükség. Esetleg a Tirpitz mint testvérhajó rendelkezhetett ilyen festéssel a kéményen.

Üdv,
Batka
Podva 666670 2019. december 13. 08:03
Válasz erre
Sziasztok
Vajon a DKM többi felszíni hajóján is ezt a kályhaezüstöt alkalmazták a kéményeknél?
Üdv Viktor
hatvanilaci 666669 2019. december 13. 07:58
Válasz erre
Szia Simi!

Köszönöm szépen!
A kémény egy olyan mumus volt számomra, amit mindig halogattam, mert tele van minden szír sz... kütyüvel. Úgyhogy volt időm tanulmányozni minden porcikáját mikor a különböző részeit dolgoztam ki. Ezért is volt számomra érdekes ez a sapka.
Több, mint 3 év kellett hozzá, hogy idáig eljusson.

Üdv!
Simi 666648 2019. december 12. 19:16
Válasz erre
Kedves Laci!
Szép lett a felépítmény-együttes.
Véleményem szerint a kémény felső része az ánti világban létező "hőálló kályhaezüst" szerű festék lehetett. Ne kövezzetek meg...
Szerintem teljesen megfelel, amilyenre lefestetted.
hatvanilaci 666592 2019. december 11. 18:18
Válasz erre
received_2245242222440267.jpeg
received_22452422224...
received_726624054490766.jpeg
received_72662405449...
received_2450455021881799.jpeg
received_24504550218...
received_435622517392328.jpeg
received_43562251739...
received_500309650828676.jpeg
received_50030965082...
received_2825870564092208.jpeg
received_28258705640...
received_538629603652877.jpeg
received_53862960365...
received_2634337689992124.jpeg
received_26343376899...
received_517397498874666.jpeg
received_51739749887...

Üdv mindenkinek!

Régen voltam már itt a fórumon, így gondoltam teszek fel képeket a hajóról, hogy eddig miként állok vele.

Köszönöm a segítséget a sityakkal kapcsolatban!
Üdv!
hatvanilaci 666579 2019. december 11. 14:10
Válasz erre
Szia Batka!

A kép megvan, szinte már nincs is olyan kép ami ne lenne meg. :)
Nagyon szépen köszi az információt! Okosabb lettem megint valamivel.
Batka 666578 2019. december 11. 12:59
Válasz erre
Bissy_funnel2
Bissy_funnel2

Szia!

Van egy ilyen képem, hátha még nem láttad.

Üdv,
Batka
Batka 666575 2019. december 11. 10:20
Válasz erre
Szia!

Utánakérdeztem :)
Az egy hőálló festékkel bekent rész, ami alumínium színt ad neki.

Üdv,
Batka
hatvanilaci 666533 2019. december 10. 12:00
Válasz erre
Hali!
Az odáig rendben, hogy alumínium színű. Én is RAL 9006 színkódú festékkel festettem. Viszont ugye az egész hajó full matt, viszont ez a sapka az egyetlen ami fénylik rajra. Ez miért van, mi a szerepe? Erre vagyok én kíváncsi.
Üdv!
Batka 666528 2019. december 10. 11:12
Válasz erre
Bissy_funnel
Bissy_funnel

Szia!

Részlet az Anatomy Of The Ship könyből. Talán segít.

Üdv,
Batka
hatvanilaci 666518 2019. december 9. 22:21
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Kész vagyok a kéménnyel a Bismarckon. Már korábban feltűnt, hogy a sapka ami rajta van az fehéralumínium szinű.
Na most a kérdésem az lenne felétek, hogy az milyen anyagból lehetett,, hogy fényes és nem matt szürkére van festve.
Előre is köszönöm a választ!
Üdv!
Batka 666120 2019. december 2. 12:40
Válasz erre
Sziasztok!

Ezek nagyon szép makettek lettek Brumi! Ha esetleg a Tone-ról tudnál felrakni képeket a tornyokon lévő hőpajzsokról, azt nagyon szépen megköszönném. Esetleg eredeti fotó is jöhet, ha van valakinek.
Gyuri, az a hajó megint valami szépség lesz. Nagyon jó látni, hogy lesz abból a "csupasz" gyanta+műanyag+fém kombinációból egy igazi gyöngyszem. Várjuk a folytatást!

Üdv,
Batka
Sebi 666018 2019. november 30. 09:24
Válasz erre
Szia Brumi!

A vizet nem nehéz összehozni, katedrálüvegből vagy akár akvarellpaíprból. Érdemes megpróbálni, mert az még jobban feldobja az összhatást.
Sebi 666017 2019. november 30. 09:20
Válasz erre
20191130_084513
20191130_084513

Sziasztok!

A tegnapi black Friday kapcsán szeretném megmutatni, hogy mi futott be a kikötőbe. Mit mondjak? Nagy hűha, kis dobozban. Az biztos, hogy ehhez túl sok kiegészítő nem fog kelleni :D
Sebi 666015 2019. november 30. 09:13
Válasz erre
Szia!

Ez fogós kérdés. Legalábbis úgy tudom, hogy alapvető szerkezeti elemeket nem cseréltek a franciák. De mivel a fegyverzetet kicserélték, így nem tudni, hogy milyen kisebb dolgokat építettek be. Legalábbis én részletfotókat nem láttam.
Azt javaslom, hogy radar környékén és a légvédelmi fegyverek platformjainál nézelődj. Ott valószínűleg változtattak, mert a franciák amerikai radart és boforsokat építettek be.
hatvanilaci 666003 2019. november 29. 18:35
Válasz erre
Üdv fórumozók!
Ki tudja mi van egy kedves sajnos már csak volt barátunk Bicskei János, de itt csak Hajókovács-ként ismert Titanic modelljével?

Köszönöm szépen!
Üdv!
brumi_na 665983 2019. november 28. 20:53
Válasz erre
Szia Nagyzo,

Az osszes hajo 1/700-as. Erre a meretaranyra alltam ra. Alapvetoen szepen meg lehet csinalni oket, szoval baromira nem jatek kinezetu. Amugy az arakkal meg ki lehet bekulni. Persze a vegere egy-egy ilyen hajo is jo draga lehet, viszont az 1/350-es meretarany szo szerint a csillagos egig megy, az 1/200-rol ne is beszeljunk. Szerencsere a valasztek is meglehetosen nagy. Foleg nekem a japan vonal jol lefedett. A tovabbiakban is itt maradok, de ennek ellenere a szekrenyben figyel egy dobozka, amire egyertelmuen rairtak, hogy 1/144 USS Fletcher. Ha mar igy alakult, azt is osszedobjuk.

Gyuri,
Koszi szepen, de most hogy fotoztam, sajnos meglattam rajtuk par hibat ami zavar. Legszivesebben egyiket sem vinnem, hanem csak ujakat gyartanek, de most mar odafigyelve. Jellemzoen osszeallitasi, azaz technikai hibak. Mar regen is foglalkoztatott a diorama resz, de meg nem ertem meg ra. :D Ennek ellenre igaz, kicsit pucerkak a vizvnal hajok viz nekul.
Simi 665980 2019. november 28. 19:52
Válasz erre
Szia Gyuri!
Szépen alakul a festés, mindenképpen a hajótest adja a legtöbb munkát ilyen téren. Nagyon tetszik ez a fogalom: "atmoszférikus perspektíva". Eddig még nem találkoztam vele. Jó választás a fekete helyett az antracit, mert a napsütés hamar megfakította a fekete színt a hajókon, kivéve talán a kéményt és annak környékét, ahol a korom állandóan lerakódhatott. Kíváncsian várom a hajótest festését, koszolását.
zs180 665929 2019. november 27. 21:47
Válasz erre
mws16.11
mws16.11
mws18

Ilyen a Corticene fedélzet
mws18
mws15.13

Ezekből keveretm ki a fafedélzet színét
mws15.13
mws1

vízvonal és fedélzet lefújva
mws1
mws2
mws2
mws3

maszkolás
mws3
mws4

"parkettázás" után
mws4
mws5
mws5
mws6
mws6
mws17.12

Ezzel folyattam be a fafedélzetet
mws17.12
mws7

és ilyen lett
mws7
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10

Végre elkezdődhetett a festés. Elsőként szétszereltem a parancsnoki hidat. Továbbra is az olajfestékeket preferálom. A vízvonal feketéjével kezdtem a festést, mivel felülről maszkolva nem lesz egyenes a törzs formája miatt. Az atmoszférikus perspektíva miatt nem használok feketét, Revell 9 antracitszürkével helyettesítem. A kémény teteje és a főárboc középső része is ezt a színt kapta. A signal platform és a felette elhelyezkedő négy szint (admiral’s platform, compass platform és légvédelmi platform) fedélzeteit világosított WEM corticene színnel fújtam le, mert ezek tudomásom szerint linóleum-szerű anyaggal voltak lefedve. Enyhe átmosást követően a korábban felragasztott maratott síkokról a festéket lekapartam, kellemes kontrasztot elérve ezzel. Az acélfedélzeteket némi Revell 35 matt hússzín hozzáadásával fakított WEM 507A sötétszürkével fújtam le. Ezután következett az első igazi kihívás: a faborítású fedélzetek. A szokásosnál sötétebb árnyalatot próbáltam kikeverni, két okból: 1. A háború idején nem súrolták a fedélzetet, 2. A hajó elsüllyedését bemutató, híres eredeti filmfelvételen a fedélzet sokkal sötétebbnek látszik a hajó oldalának szürkéihez képest. Kb. egyforma mennyiségű WEM teak és egy veterán (legalább húszéves) MOLAK 194-M sárgásbarna mixével fújtam le a fafedélzetet. Ezt követően először kimaszkolva, pisztollyal, majd szabadkézzel, ecsettel az alapszín világosabb, halványabb, illetve sötétebb árnyalatait festettem egy-egy deszkára, majd az egészet befolyattam AK 301 Dark Wash for Wood Deck-kel és Vallejo matt akrillakkal zártam le. Lehet, hogy kissé túlzásba vittem a fafedélzet koszolását, de ezt csak a festés befejezése után lehet szerintem eldönteni. Az eddigi színeket az Aztek szórópisztolyom festékes tartályában kevertem ki, ami lehetetlenné teszi, hogy később ugyanilyen árnyalatom legyen esetleges javításokhoz. Korábbi munkáim során úgy vélem, ez nem lesz probléma.
csosza 665922 2019. november 27. 20:01
Válasz erre
Hozzáértő BArátaim!

Egy Heller "Marceau" makettel rendelkezem, ami - mint utánainformálódtam - egy német Z-31 jelű rombolóként hadizsákmányként került francia kézre, ahol átalakították.
Kérdésem, hogy mely alkatrészeket kellene elhagynom, vagy másképpen beépíteni, hogy az eredeti Z-31-re legjobban hasonlítson.
roszapal@osza.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.