/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
EDE 431031 2009. február 4. 14:33
Válasz erre
Igen, igen erre gondoltam!

Köszi szépen. Kár, hogy nem láttam még élőben! Nincs kint véletlenül a Közlekedési múzeumban?
EDE 431030 2009. február 4. 14:32
Válasz erre
Bocs, de nem akkar postolni, ez egy próba volt.
EDE 431029 2009. február 4. 14:30
Válasz erre
Edfgffsd
Simi 431028 2009. február 4. 09:39
Válasz erre
IJN Tone
IJN Tone

EDE!
Látod, én erre nem is gondoltam! Persze, hogy örülnék, ha néhány képet jónak látnál feltenni a Tone-mról.
A japán írásról: nemrégiben egy könyvben (Levelek Iwo Jimáról) láttam néhány fotót Kuribayashi tábornok eredeti leveliről. Az egyik levél a kislányáé volt, amit a gondos édesapa kijavítva visszaküldött, hogy a gyermek ebből is tanúljon. Szóval maguk a japánok is sok-sok gyakorlással tudják csak elsajátítani a saját írásukat. De jó, hogy a mi őseink a betűírást választották!
EDE 431027 2009. február 4. 08:35
Válasz erre
SImi!

Örülök, hogy tetszett az oldal. A Santa Cruzi ütközet sajnos még nagyon sokára fog elkészülni, nem akarom összecsapni.
Bizony érdeklődésem 2 éve a japán nyelv felé fordult. Alapszinten japánul megtanulni beszélni nem is olyan nagy dolog, közelebb áll a magyarhoz, mint az indoeurópai nyelvek. A baj az írás-olvasásnál van, állítólag 6 év napi 3 óra gyakorlás kell hozzá, hogy rendesen menjen. Már pedig a japán források japán írásjelekkel vannak leírva. Így aztán csak jó szórakozás volt egy kicsit belekóstolni.
Lesz az oldalon egy kisebb linkajánló, ahová Horváth Zoltán Fletcher admirálisról szóló cikkét mindenképpen beírom, nagyon idevág, nagyon jó, és nagyon hiánypótló!
A többi cikke is nagyon értékes, bár mint Csatahajós, mindennel én sem értek egyet, de erre nins is szükség. A fontos, hogy egymás munkáját tiszteljük.
Még egy dolog: illusztrációkkal szeretném színesebbé tenni a munkámat, és hogy a hajómakettezést is népszerűsítsem, makettfotókat szeretnék kirakni. "Kinéztem" már a Tone cirkálódat, meg Pisti Akagiját, természetesen a nevetek feltűntetése mellett, ha ezt engedélyezitek!
Simi 431026 2009. február 4. 00:34
Válasz erre
Balázs!
Nem a legjobb az időzítésben az ex barátnő...
Különben tényleg jó ilyenkor másra is gondolni: a hajó (jelen esetben Stuka) építésének következő fázisára, vagy éppen belefeledkezni a következő alkatrész farigcsálásába stb stb. Szóval nem áll meg az élet! Még történhetnek jó dolgok is :pl az ember elkészül valami szépséggel.
Simi 431025 2009. február 3. 23:04
Válasz erre
EDE (Laci)!
Nagyon jó lett ez a "kis" weboldal! A Koral-tengeri és a midway-i csatát egyelőre még nem olvastam, csak a kelet-salamon szigeteki csatát, de az nagyon jól sikerült -nekem tetszett. Szerintem akadnak japán források is, csak ahhoz éppen japánúl kéne megtanúlnod. Az amerikaiak valószínűleg szintén ezért kevéssé ismerik, és ha ismerik is, nem biztos, hogy szívesen fel is használják (lehet, hogy néhány mítoszról le kéne mondani stb). Remélem, a 4-ik ütközet leírása is hamarosan elkészül. Ha ebben a formában nem is kerül fel (Horváth) Zoli oldalára, de jó volna, ha belinkelhetné hivatkozásként a te oldaladat (illetve a kölcsönösség jegyében te is az övét), hogy tényleg legyen végre már egy gyűjttőoldal, ahonnan minden haditengerészeti témájú magyar írás elérhető legyen!
BBalázs 431024 2009. február 3. 22:12
Válasz erre
Simi!
Köszönöm szépen! Jól esik, hogy eszedbe jutott!
Alkotói válságom elhúzódni látszik, álláskeresés, bnőm tegnap rakott ki, mostantól kezdve a makettezésbe menekülök :) De tényleg... volt már időszak, hogy a makettezés lendített át a nehezén!
Egyébként kiváncsian várom a POW-t, mert nekem is van a tallonban, egy KGV-m.
Simi 431023 2009. február 3. 21:39
Válasz erre
Kedves Balázs!
Boldog névnapot kívánok neked! Remélem, nem adod fel a hajókat!
BBalázs 431022 2009. február 3. 17:57
Válasz erre
EDE!
Figyelni fogunk, előre!
Én mostanság nem nagyon építek hajót, inkább egy 1:48-as Stukával küzdök...
EDE 431021 2009. február 3. 09:32
Válasz erre
Kedves kollégák!

Szeretettel ajánlom figyelmetekbe tűrhető állapotba hozott honlapomat, amelyet a 1942-es csendes-óceáni repülőgép-hordozós csaták emlékére volt bátorságom létrehozni:
www.pacific42.extra.hu/

Zoltán!

Másfél éve leadtam neked az egyik cikket. Lehet, hogy hülye vagyok, de még nem láttam itt a makettinfón.

Üdv: Ede(valójában Laci)
Laci 431020 2009. február 3. 07:01
Válasz erre
Simi!
Azért vagyok benn ilyen járatos,mert dolgoztam fényezőműhelyben is.Igaz ott nem festettem,de ott tanultam meg a műveletet.Később aztán egész kocsikat is fényeztem le,de azt már itthon.Teljesen szétbontottam,majd lemaszkoltam és már készült is a kocsi.Utána természetesen összeraktam.Na hát innen tudom ennyire.
Simi 431019 2009. február 2. 21:07
Válasz erre
Lacikám!
No csak vigyázz, nehogy féltékeny legyen... Különben én is festés előtt állok: hamarosan lefestem a Prince of Wales (PoW) fedélzetét (mert ugyebár az enyém nem fából készül). Aztán majd valamikor (talán ebben a hónapban) a test is sorra kerül
Te festettél már ilyen nagy felületet, hogy ennyire vágod a témát? Nekem ez nem volna ennyire egyszerű.
Laci 431018 2009. február 2. 20:44
Válasz erre
Simi!
Hát ennek a betegségnek örülni is lehet egy kicsit.Mivel itthon voltam betegen volt egy pár napom,hogy foglalkozzak a hajóval is.Természetesen csak már mikor jobban voltam.Ennek eredmégyeként ugy le lett szórógittezve és full csiszolva a test.Esküszöm többet simogattam,mint az élettársamat 6 év alatt.De hát olyan jó érzés...
ChevyG 431017 2009. február 1. 23:55
Válasz erre
Sebi 431016 2009. február 1. 21:18
Válasz erre
Ok, szerdáig még kibírom ;) A túl híg festékre egy ötletem van: Ne higítsd túl! Milyen arányban kevered el a festéket a higítóval ?
Mekett 431015 2009. február 1. 19:04
Válasz erre
Szia EDE!

Örömmel bemutatnánk a Makettinfón is az írásaidat, ha megtisztelsz vele minket és az olvasókat.

Üdvözlettel:
Zoltán
Ilyennincsen 431014 2009. február 1. 18:37
Válasz erre
Szia!

Van rá lehetőség persze. Most nem otthon tartózkodok de a hét közepe fele lesz.

A túl híg festékre van valami javaslat, hogy tudnám megoldani?

Ilyennincsen
Sebi 431013 2009. február 1. 14:41
Válasz erre
Szia !

Én sem esek kétségbe, végtére is a te maketted. Csak kicsit furcsa volt számomra a technika. Gondolj csak bele! Kinyomod a tömítőt, majd elcsiszolod, hogy illeszkedjen a fedélzet szintjéhez. Közben például összetapogatod a festett felületet. Másrészt, ha a festék túl híg, akkor nincs értelme festeni, mert csak megfolyik a festék.
Ha van rá lehetőség szeretnék néhány képet látni erről a makettről.
Laci 431012 2009. február 1. 12:39
Válasz erre
Ilyennincsen!
Ez szép gesztus az biztos,én is így szoktam ismeretlen emberekkel.Bár ami azt illeti szerintem mondhatnám azt is,hogy mi akik itt vagyunk a fórumon és egy célért "harcolunk",és egy kis család vagyunk.Kövezzetek meg ha ez nem így van,vagy valakinek kifogása van!Tehát mindenki tisztel mindenkit,de a segítségben szerintem nagy barátságban vagyunk!
Ilyennincsen 431011 2009. február 1. 11:51
Válasz erre
Sziasztok!

Sebi!

De használok tömítőt. Ezért nem estem kétségbe hogy mi lesz most.
Szerintem az is a baj, hogy a festék nagyon híg, és ecsettel dolgozok. Lehet ez nem kifogás de ez van. Eddig csak a test van festve. A fedélzet még nincs. Így könnyen lehet korrigálni az hibát. Az autóim során elég sokat kellett már tömítenem így van benne tapasztalatom. Meglátásom szerint elég óvatosan tudok bánni a tömítővel így nem kell azon aggódnom hogy a testet is összekenem. Szerintem. De ez majd a holnapi nap folyamán elválik.

Laci!

Míg nem mondják, hogy lehet tegeződni, addig számomra alap dolog a magázás. Nemcsak az esetlegek korkülönbség miatt, hanem azért is mert én még kezdőnek számítok ebben a "szakágban". Nemszeretek akárhova is berobbanni mint egy régi cimbora, mikor még új vagyok. Emellett a magázás, tisztelet és elismerés a másik ember és tevékenysége felé.

Ilyennincsen
Laci 431010 2009. február 1. 07:32
Válasz erre
Simi!
Persze megvan már a szórógitt rajta.Az a folt amit te látsz rajta a taton -meg egy két helyen- csak a képen nem látszik,attól van,hogy ott szemcsés a szórógitt.Ez persze nem baj,mert ezt még 800-1000-s papírral fel kell csiszolni full simára,majd portalanítani és utána festeni.Szerintem ha minden jól megy akkor jövő hétvégén már festhetem is.
Akkor egy kis lecke a szórógittezésről,hogy értsd miért kell.(Ha nem sértődik meg ezen kérem tisztelettel!)Tehát a szórógitt lényege az,hogy festés előtt mindig le kell a festendő felületet szórógittezni -persze inkább csak az ilyen nagy felületeket kell- ,mert ezen jobban tapad és tartósabb marad a festék.A szórógitt felhordása és száradása után mindig csiszolni kell!Tehát nem baj ha kicsit szemcsés marad,bár túlzásba nem kell esni.Ugyanis a szórógittet nitrohígítóval kell hígítani olyan hígra ,mint a festéket,és szórópisztollyal kell felhordani permet formájában.Vigyázva arra,hogy nehogy megfollyon,mert hajlandó rá.Szerencsére nálam nem folyt meg.
Üdv!
Simi 431009 2009. január 31. 23:12
Válasz erre
Ilyennincsen!
A rések eltömítése - szerintem - kötelező feladat a festés előtt. A festés után is lehet tömíteni, de akkor az egész festett felületet át kell csiszolni legalább 6-800-as papírral. A festés előtt pedig érdemes egy kis sebbenzinnel zsírtalanítani a felületeket. Ha a felület minden szempontból homogén és egyenletesen fested, akkor a festés is teljesen homogén lesz.
Simi 431008 2009. január 31. 23:06
Válasz erre
Laci!
Akkor megvolt a szórógittezés? Bár ott a tat felé - ha jól látom - kicsit foltos lett. Őszintén megvallva én sose csináltam ilyet (szórógittezést); ez után be kell csizsolni, vagy mehet egyből a festés?
Sebi 431007 2009. január 31. 22:42
Válasz erre
Már bocs, de amíg nem illeszkedik nem szabad festeni ! Ha rés van, azt célszerű eltüntetni festés előtt. Nem használsz semmilyen tömítőt ?
Laci 431006 2009. január 31. 19:33
Válasz erre
Ilyennincsen!
Szerintem nyugodtan tegeződhetünk,mert azért én nem vagyok olyan öreg.29 még csak!
Ilyennincsen 431005 2009. január 31. 19:18
Válasz erre
Tiszteletem!

Laci!

Ez v.mi kegyetlen ahogy kinéz. Minden elismerésem. Ilyen aprólékosan elkészíteni mindezt. Nekem Nagyon tetszik.
Gratulálok.

Sajnos az én hajómmal vannak kisebb-nagyobb gondok-bajok.
Nempont illeszkedik a hajótesthez a fedélzet. És a festék sem úgy fed ahogy annak kellene :(
De majd kitalálok valamit :)
Hamarosan megint teszek képeket, mert nagyjából a test festve van.

Tisztelettel: Ilyennincsen
Laci 431004 2009. január 31. 18:41
Válasz erre
hűtőrendsz. 005
hűtőrendsz. 005
hűtőrendsz. 007
hűtőrendsz. 007

Örülünk?
Laci 431003 2009. január 30. 23:49
Válasz erre
Simi!
Hát őszintén szólva elég sokat törtem a fejem rajta,hogy miként lehetne kivitelezni ezeket a horgonybölcsőket,de hála sikerült.Most éppen az apró illesztési réseket gitteltem ki,majd csiszoltam simára,úgyhogy ez azt jelenti,hogy 96%-ban kész a test.A maradék 4% az ilyen kis nyalánkságok,mint a kapaszkodók stb.Ezeket azért nem raktam még fel,mert holnap végre leszórógittezem,és ütána lehet mindent feltenni (kivéve a fedélzet),majd színre festeni.Onnan már csak egy lépés a fedélzet.
A végén már le birod játszani azt a bizonyos május 24-ei csatát.Várom,hogy elkészüljön a Prince of Wales,mert nem sok fogalmam van róla,azonkívűl,hogy a King george V hajóosztály tagja.
Simi 431002 2009. január 30. 23:32
Válasz erre
Sebikém!
Szép a laposfedélzetű! Most tényleg úgy néz ki, mintha egy rakétatalálat elvitte volna a tornyot, de a fanatikus amik tovább folytatják a harcot!
A te hajód mellé a radiátor passzol, a Pék Gyuri hajója mellé meg a ceruza... nekem mindkettő bejön!
Simi 431001 2009. január 30. 23:25
Válasz erre
Lacikám!
Hát nem lehetett a világ legegyszerűbb dolga ezeket a horgonybölcsőket ilyen szépre elkészíteni. Tényleg nagyon szép és szabályos lett! Remélem, jól számoltad ki a fedélzet vastagságát...
Én most éppen a másik ellenlábast a Prince of Wales-t építem, természetesen 1/350-ben.
Sebi 431000 2009. január 30. 22:15
Válasz erre
016
016
017
017
018
018

Szia Chevy !

Íme a "távoli részletfotók"
Laci 430999 2009. január 30. 16:22
Válasz erre
krokodil 002
krokodil 002
krokodil 006
krokodil 006
krokodil 008
krokodil 008

Simi!
Az imént fejeztem be a "horgonyfogókat",ami most így olyan,mint egy krokodil szeme.Nem?Nekem legalábbis tetszik.Zárójelben megjegyzem,hogy azért vannak magasabban ezek az úgynevezett horgonybölcsők (vagy mi,orrlyuk stb.),mert a fedélzet még nincs rajta ugye,hanem köré lesz építve és rá lett mérve a vastagsága.Tehát ha rajta lesz a fedélzet akkor lesz pont méret.
Üdv!
Ja igen!Jelenleg mit építesz?
csatahajós 430998 2009. január 30. 13:24
Válasz erre
Sziasztok!

Lord könyve számomra is az etalon, legalább 10X olvastam már. Szerintem ha állít is benne olyasmit ami nem 100%-an igazolható mai tudásunkkal, az nem róható fel. Melelsleg ha jól emlékszem a könyv végén van egy aprócska fejezet midwayi talányok címmel, amiben ő maga is egy kicsit mélyebben a dolgok mögé néz és zömében helyes következtetésekre jut. Onnan különösen megmaradt az a mondat számomra, amikor a VB-3/VS-5 pilótáinak mondta, hogy a Soryut találták el, mire felháborodtak " Nem mondhatja, hogy a kicsit találtuk el!" :).

EDE, ha jól sejtem te már akkor ismered a történetet lényegében :)...
EDE 430997 2009. január 30. 09:45
Válasz erre
Topy!

Pontosan én is így gondolom!
Asszem ide tartozik egy közhely: a történelem nem az, ahogy a dolgok történtek, hanem ahogy megírták.
A Day of Infamyt én is nagyon hiányolom! Mindössze 150 oldal, nem is lenne nagy meló egy profi műfordítónak. Jakolev Pearl Harbor rejtélye c. könyvében kb. 50 oldalon Lord művét kivonatolja, és még így is baromi jó!
Szerintem egyébként Lord a mű címét leszámítva nem kelt téves legendákat, legalábbis közel nem annyira, mint Keagan, Spector, vagy Wouk (Ez utóbbi ráadásul bestsellert írt).
Éppen ezért tartom maradandónak alkotását.
Persze a Fucsida féle megtévesztő akció azért beugrasztotta (Pl Tone 4. felderítője, a 10 óra 30-as támadás stb).
De a többit majd meglátjuk, ha Csatahajós tovább informál minket!
Topy 430996 2009. január 30. 02:27
Válasz erre
EDE!
Szerintem a HGy (vagy rövidíthetjük I.V.-nek is :-) szinte kötelező olvasmány, mellesleg az egyetlen magyar nyelven megjelent könyv a midwayi csatáról. A csendes óceáni csatákról magyar nyelven megjelent könyvekben egyébként sem bővelkedünk, inkább a 2. vh.-t vagy a csendes óceáni háborút vagy egy résztémát áttekintő könyvek jelentek meg.
Lord stílusa lenyűgöző, Cornelius Ryan-hez hasonlóan jól párosítja a hivatalos dokumentumokat a személyes élményekkel, bár szerintem ez utóbbiak vannak túlsúlyban ami persze sokat segít abban hogy személyesebbnek érezzük az elbeszélést. Kár hogy sem a "Day of Infamy" sem más könyve nem jelent meg magyarul. Talán egyszer majd egy kiadó észbe kap.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a HGy 1967-ben íródott és sok megállapítása vagy jelenete olyan adatokon alapszik amelyeket azóta már korrigáltak vagy kiegészítettek illetve olyan visszaemlékezéseken amelyeket már akkor is "megszépített az emlékezet". Midway témában a SS előtt is születtek viszonylag jó áttekintések pl. a "The golden page in our history" vagy a "Miracle at Midway". Eddig egyetlen könyv sem dolgozta fel azonban a csata valamennyi aspektusát egyszerre, de ezt a SS sem teszi! Remélem Jon Parshall és Tony Tully nem hagyja itt abba és kíváncsian várom a folytatást.
Üdv ... Topy
Sebi 430995 2009. január 29. 22:23
Válasz erre
Szívesen ! Nincs semmi rázós velük. Ha abból amit rendeltél éppen nincs készleten, akkor azt nem küldik el és addig nem is terhelik meg a számládat. Általában egy-két hét alatt ideér a cucc.
EDE 430994 2009. január 29. 14:52
Válasz erre
Csatahajós!

Egyszer már itt csevegtünk a könyvről, és utánna az ott általad leírtak fényében újraolvastama a HGy-t (ha már rövidítünk). Írtunk is róla. Tényleg nem akarom a többieket untatni, mert végülis ez egy makettezős fórum, bár engem baromira érdekel a téma.

Egyelőre megpróbálom valamennyire készre hozni az oldalt, aztán felnyomom. Sajnos a Santa Cruzi ütközet még nincs kidolgozva. A Salamon-szigeti csatát szerintem már néhányan olvastátok.

Egyébként repesve várom a további részleteket a SS-ból! :)

Ja! A Junyo meg a Hiyo 44-ben már jó volt szerencsétleneknek.
Gonzo 430993 2009. január 29. 11:16
Válasz erre
Köszi Sebi az infót, majd próbálkozom az MK15-tel.

Még egy kérdéssel próbálkoznék: A WEM-es rendelésnek mennyi az átfutási ideje, és mennyire "rázós" a rendelés tőllük.

Üdv: Gonzo
csatahajós 430992 2009. január 29. 09:50
Válasz erre
Szia EDE!

Természetesen nagyon szívesen felkerülhet oda is, bár szerintem célszerűbb lenne kombinálni a Tiédet Zoli honlapjával, hogy legyen egy gyűjtőhely - mellesleg nagyon klassz a kép, nem ismertem!
Nagy érdeklődéssel várom a 3 másik ütközetről készült véleményedet, valóban nagyon kevéset tudunk a japán oldalról, bár az SS Korál-tengerre és Santa Cruzra is kitér pá mondat erejéig ha jól emlékszem.
Szeretném egyébként leszögezni, hogy az írásom vélemény része ténylegesen a könyv állásfoglalását tükrözi, nem mindenhol értek egyet 100% velük én magam sem.

"Lord, illetve egyéb angolszász források olvasgatása révén is látszik a lényeg." - ha a lényeget annak vesszük, hogy a japánok terve túlkomplikált volt és vesztettek akkor igen, de az SS nem erről szól, noha az 1 rész tárgyalása lényegében ebben merült ki. Utána viszont olyan következtetésekre jutnak és úgy jelenik meg a csata képe ami sok mindenben az ellenkezője annak amit gondoltunk, hittünk idáig - hidd el, teljesen átértékeli az emberben a csata képét. Mellesleg pont a sok apró részlet, amit nagyon nehéz így egy összefoglalóban hűen visszaadni az, amitől hirtelen a Lord féle regényes tálalás egy sokkal realisztikusabb képet kap.

Junyo: mint említettem a szerzők véleményét tükrözöm - kivéve az éppen születőben lévő hajóleírásokat, mert az kútfőből megy :) - annyira szerintem sem volt vacak persze; Parshallék mindig a KB hajóihoz viszonyítanak, megemlítik hogy ippegcsak 25 csomós sebessége miatt szükségtelenül lassította volna az operciót, ezen felül torpedóval fegyverzett Kateket sem tudott biztonsággal indítani a rövid felszállófedélzet miatt.
EDE 430991 2009. január 29. 08:56
Válasz erre
Ja!

Elég sok poénomat lelőtted! Egyébként ha kész lesz az oldalam, és méltónak találod, oda is felnyomhatjuk a cikked.
Szerintem azért a Shatterd Sword beharangozásánál kicsit túlzásba estek nyilvánvaló reklámfogásként. Lord, illetve egyéb angolszász források olvasgatása révén is látszik a lényeg. Persze megspékelve millió apró részlettel baromi jó lehet az a könyv, így a te tálalásodban is rendkívül izgalmas!
>> a Junio egyébként egész fontos szerepet játszott Santa Cruznál, azér annyire nem volt sz. ...
EDE 430990 2009. január 29. 08:29
Válasz erre
Csatahajós!

A Midway-i csata pedig még viszonylag jól ismert volt japán részről! A másik 3 42-es csata szinte teljesen ismeretlen japán oldalról, jó lenne ha valaki ott is nekiesne a japán forrásoknak.
Én megpróbáltam összehozni egy összefoglaló művet erről a négy csatáról. Remélem a hétvégén sikerül felnyomnom ide: www.pacific42.extra.hu
Ott olvasható lesz majd a Shatterd Sword nélküli véleményem a Midwayról. Érdekes lesz összehasonlítani a tiéddel!
MAZHL2005 430989 2009. január 29. 05:35
Válasz erre
Elnézést, hogy idepofátlankodom a "lánctalpas kérdésemmel" de keresek egy fényképet, egy "fehércsikos" ISZU-152-ről, megpróbálom leírni. A kép jobb oldalán egy út látható, mentén romos házak, az úton menetoszlopban orosz nagyvasak vonulnak, majd az út elágazik jobbra legalábbis ez látszik. Namost, AZ ISZU pont erre fordul rá, a feketefehér kép viszonylag jóminőségü, néha háborús dokumentumfilmekben is feltűnik ez a jelenet arhív film formájában. Segítség gyanánt még annyi, hogy aki játszott a Blitzkrieg (1)PC játékkal, ott is feltűnik a telepítés közben "futó" képvetítésben

Előreis hálásan köszönök minden segítséget!
Laci 430988 2009. január 29. 05:03
Válasz erre
Simi,BBalázs!
Szívem szerint én is az eredeti táblához húzok,mert ugye az volt eredetileg rajta.Meg,mint írtam is lentebb,csak az volt igazából is rajta,és ha már az "original" után megyünk,akkor csakis az jöhet szóba,hogy megmaradjunk a kor "hagyományihoz".
A betűtipussal kapcsolatban pedig arra gondoltam,hogy lerajzolom és az alapján csinálnám meg a táblát,ugyanis nem akarom kinyomtatni,és azt felragasztani.Jobban szeretném inkább magam festeni kézzel.
BBalázs 430987 2009. január 28. 23:58
Válasz erre
Laci!
Szerintem is az eredetihez kell ragaszkodni. A másik vannak oldalak, ahol rengetek betűtípus (font van fent) majd utánna nézek, h mely oldalak ezek, réges régen használtam is párat...
Simi 430986 2009. január 28. 22:04
Válasz erre
Laci!
Megvallva az "őszintét", nekem az a túlstilizált gótbetűs nem tetszik... Nekem a második jobban bejön, nem csak azért mert az az eredeti, hanem mert jobban megy a korhoz, a 3.birodalom stílusához: modernebb, mint az "echte" gótbetűs (ami a Hitler előtti időkben volt népszerű), de azért mégis hagyományörzősebb is, mert emlékeztet a gótos stílusra. Szóval az elsőt szerintem anakronizmus is lenne használni: nem illik a korhoz. Csak azt nem tudom, hogy tudod majd megcsináltatni ilyen betűtípusra a névtáblát? - Van-e ilyen betűformátuma a gravostúdiónak?
Laci 430984 2009. január 28. 15:51
Válasz erre
bismarckbanner
bismarckbanner
eredeti név tábla
eredeti név tábla

Simi!
Olyan kérdésem lenne feléd,hogy a két fenti kép közül te melyiket ajánlanád,mint tábla a hajó mellé.Az első a "Sclachtschiff Bismarck" felirat szép régi írással van,de...
A másik viszont az eredeti névtábla volt mikor megkeresztelték a hajót.Szóval a baj az,hogy nem igen tudok választani a kettő közül.Az egyik szép,a másik pedig,hogy az eredeti.Jobban az eredeti felé húzok jobban,mert ha már az eredeti mását csinálom,akkor megérdemelné az eredeti táblásat is.Meg hát tiszteletből is.Szerinted?Köszi!
Sebi 430983 2009. január 28. 14:45
Válasz erre
Mégegy apróság ! Ha már veteran models-t szeretnél, akkor ajánlom figyelmedbe az alábbiakat:

www.freetimehobbies.com/index.asp

A 7,8,9,10,11,13 és 16 esetleg hasznos lehet a hajódhoz és ők árulnak GMM maratást is.
Sebi 430982 2009. január 28. 14:32
Válasz erre
Szia Gonzo !

Pedig én is onnan szoktam rendelni. Csak szerintem rossz helyen kerested.
A WEM kezdőlapján kell lennie a baloldalon egy menüsornak. Abban van egy olyan felirat, hogy search. Ha ráklikkelsz ad egy olyan opciót, hogy quick search.
Írd be oda, hogy gold medal models. Az eredmények közt a 10. az lesz,
hogy 1/350 modern us warships. Az fog kelleni neked. Kicsit megtévesztő a dolog, mert leírják, hogy melyik típusokhoz jó a készlet és az ember azt hinné, hogy akár négy hajót is felszerelhet belőle. Nos, NEM :)
A korlát és a radarok csak egy hajóhoz elegendőek. Másrészt pedig a WEM lapján látható kép még a régi készletet ábrázolja, amit pedig te raktál fel, az az újat. Javaslom, hogy az újat próbáld megszerezni (érdeklődj a WEM-nél is, hogy a kép ellenére melyik készlet van) mert sokkal több olyan cucc van benne, ami hasznos lesz a hajódhoz.
A készlet minősége jó, bátran ajánlom. Amennyire pedig tudom 350-ben rézből készül, mert acélból a 700-as készleteket csinálja a GMM. Ha pedig nem a WEM-től szeretnéd megrendelni a dolgokat (ha jól sejtem például, az a phalanx amiről képet raktál fel, nem lesz náluk), akkor a modelwarships.com oldalán keress ilyen cégeket, hogy Pacific Front Hobbies vagy Freetime Hobbies. Itt a postaköltségre vigyázz, mert adott esetben elérheti a rendelésed árát. Viszont akárhonnan rendelsz is, javaslom, hogy ezt a három színt szerezd be: US Navy haze grey, US Navy deck grey és US Navy anti-fouling red. Ezeket megtalálod a WEM-nél a colourcoats/modern naval colours menüpontban, de amennyire tudom a Pacific Front Hobbies és a Freetime Hobbies is forgalmazza. Ezek lesznek a hajó alapszínei.
Gonzo 430981 2009. január 28. 11:59
Válasz erre
Szia Sebi!

Bocsi de láttam, hogy használtál a Nimitz-hez GMM maratást. Mostanában egy Spruance-t szeretnék építeni 1/350-ben és érdeklődnék, hogy te honnan rendelted, ill. milyen tapasztalataid vannak vele (valahol azt hallottam rólla h. nem rézből van, hanem inkább acélból...).

Varjú bácsi a WEM-et ajánlotta, de sajnos a kínálatukból ez a lap hiányzik. A részleteket leírtam a Makettek vásárlása topicban. Köszönöm előre is, és gratula a CVN68-hoz!

Gonzo
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.