/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Laci 430744 2009. január 2. 22:58
Válasz erre
jobb oldali ablakok
jobb oldali ablakok
bal oldali ablakok
bal oldali ablakok
mégsem stimmel
mégsem stimmel

Üdv mindenkinek!
Segítséget kérnék valakitől,ugyanis egyvalamit nem értek!A fenti képeket azért tettem fel,mert nem értem,hogy ha a bal és a jobb oldali ablakok egyforma távolságra van a fedélzettől, (6cm) akkor mégis miért látszik elölnézetből a bal oldali lentebb,mint a jobb oldali.Pedig a fedélzet síkban van a bal és a jobb oldallal.(?)Érthetetlen számomra.
Lehetséges megoldásként mégis azt találom,hogy a jobb oldalt kicsit fentebb kell vinni!Akkor talán egy vonalban lesz a két oldali ablak sor.
Sebi 430743 2009. január 2. 22:07
Válasz erre
Hello !

Már bocs, de ennek a Yorktownnak a történetére gondolsz, vagy azéra amelyik Midwaynél elsüllyedt ? Csak mert maratás van ehhez is és ahhoz is. Ahhoz, amiről képet raktál fel, a Tom's Modelworksnél és a Gold Medal Modelsnél is találsz, csak úgy keresd, hogy Essex vagy Essex class.
dcsabesz 430742 2009. január 2. 21:33
Válasz erre
Laci!

Írj egy e-mail címet ide: dcsabesz@freemail.hu. Írnék e-mailt, de nem tudom a címed.
salto 430741 2009. január 2. 21:05
Válasz erre
BÚÉK Mindenkinek!

Megvételre keresem a Hasegawa 1/350 Mikasa, illetve a Fujimi 1/700 Yamato (full-hull) makettjét. Mindenféle megoldás érdekel.

Üdv: salto
Sszabi 430740 2009. január 2. 20:52
Válasz erre
nem rajongok annyira az nagy hordozókért,de a másfél méter az csak másfél méter...:P
Laci 430739 2009. január 2. 20:36
Válasz erre
Dcsabesz!
Na látod ez már problémás,mert nem tudom mibe belefogatni.Tehát így nemigen tudom hasznát venni.Például próbáltam CO drótot befogni a fúróba,és nem szorította meg,csak úgy,ha tekertem köré szigszalagot.Pedig ez 0.6mm átmérőjű.
dcsabesz 430738 2009. január 2. 20:30
Válasz erre
Ha jól emlékszem 80-100 ft körül van darabja. De olyan fúrók aminek nem vastagított a szára. Tehát, ha 0,3-as a fúró része, akkor a szára is annyi.
Szamuráj 430737 2009. január 2. 20:13
Válasz erre
Kedves Hajókovács!
Az U-5-ös már gőzerővel halad, mindenről bővebben az emailben, amit Neked küldtem.
Sz.
Laci 430736 2009. január 2. 20:07
Válasz erre
Hajókovács!
Köszi szépen a fáradozásod az árbóccal és egyéb hozzávalókkal kapcsolatban!
Nem irigyellek az ablakokkal kapcsolatban.Még szám szerint is sok,nemhogy megcsinálni.Gondolom a lyukasztást bőrlyukasztóval csináltad.(az is van itthon szerencsére)Az általad említett polikarbonátot hol lehet beszerezni?Gondolom nem olcsó.
Üdv!
Schumi7vb 430735 2009. január 2. 19:39
Válasz erre
papírt nem szeretem,csak a gond van vele.
Hajókovács 430734 2009. január 2. 18:55
Válasz erre
Szamuráj!
Az U-1 tengó remélem csak a kezdet.Vetted valami hasznát az e mailben küldött listának?Elnézést hogy nem válogattam szét a felszini egységeket és a tengeralattjárók irodalmát.De valami irdatlan hosszú volt a lista.
Ha valamiben segithetek, szolj.Az igért kapcsolatfelvételeket a napokban teljesitem.

Üdvözlettel , további jó munkát és B.U.É.K.
Hajókovács 430733 2009. január 2. 18:47
Válasz erre
Szia Laci!
A O,5.- O,6 -os huzalt küldök az árboc merevitővel együtt.
Az ablakkeretet rézcsőből esztergáltam, eggyenként, 32O darabot összesen.
A bele való " üveget " O,6 mm vastag polikarbonát lemezből , egy lukasztó segitségével gyártottam le. A 6mm átmérőjűből szintén 32O db.-ot .
De a kisebb azaz 3mm -es átmérőjű ablak üvegből csak 2 6OO darabot jugattam ki.
A fúrók esetében a vastagitott szárú ( 2,4mm) fúróra gondolsz?
Azokat a Hajós ú.ban vettem egy dobozban 3 db. van és az ára 8OO ft.
Ha jól emlékszem nincs különbség a O,5 vagy a O,8 között
A vastagitott szár elönye , hogy a dremmelben vagy más multiban használt patron , tökéletesen központosan fogja meg.Igy sokkal tovább tart,azaz ritkábban törik.

üdv János
lucky 430732 2009. január 2. 14:57
Válasz erre
Schumi7vb
Hamár a méret a lényeg:
1/200 GPM papír USS Saratoga, Lexington. Van vagy 1,5 méter...
A Saratoga ráadásul a 1938-as állapot szerinti ( 4 lövegtorony+ kétfedelű gépek tömegei).
Schumi7vb 430731 2009. január 2. 13:59
Válasz erre
A méret a lényeg,és ahogy elnézem ehez nincs is speciálisan hozzá való maratás,valahol láttam,hogy a Hornetnek a maratását használták fel,és valami álltalános maratást is használtak,ami minden 1/350-es hordozó maketthez felhasználható,gondolok itt elsősorban a korlát,lépcső,antenna,fegyverzet stb...Mindenki ismeri ennek a hordozónak a történetét,ezért lenne érdemes megépíteni,másrészt szép nagy 77,5cm hosszú,és jól mutatna a 68 cm-es Titanic mellett,na és persze az uncsitesóm is szereti ezeket a maketteket,és tudna segíteni...
Simi 430730 2009. január 2. 12:57
Válasz erre
Egy makettet annak érdemes megvenni, aki vonzódik a témához; "csak úgy" nem érdemes, mert hamar elmegy a kedved, különösen ha szembesülsz a jó kínai "verdzsa" minőséggel (néhol agyament alaktrész bontásokkal, sok sorjával és öles hézagokkal). De ha a szívedhez közel áll a hajó, persze lehet belőle szépet is kihozni, de nem lesz nagyon egyszerű.
Simi 430729 2009. január 2. 12:50
Válasz erre
OK, hogy angol, de nem hiszem, hogy a legtöbb Royal Navy rajongónak pont ez lenne a dédelgetett álma; hanem pl a Queen Elisabeth osztály, vagy a Nelson/Rodney. Hordozóból pedig talán inkább az Ark Royal.
ChevyG 430728 2009. január 2. 12:36
Válasz erre
Ha kizárólag 350-ben akarod megépíteni, akkor OK.
De ha a méretarány nem számít (és nem pont ezt a US hordózót akarod, akkor feltétlen ajánlom a Dragon 700as hordozó sorozatát.
Ehhetz egy marhanagy maratást illik beszerezni, ráadásúl asszem gépet is kell venni hozzá.

üdv
Schumi7vb 430727 2009. január 2. 12:35
Válasz erre
tud valaki valamit erről a makettről?érdemes megvenni?
www.modellbolt.hu/index.php
ChevyG 430726 2009. január 2. 12:26
Válasz erre
Laci 430725 2009. január 2. 11:58
Válasz erre
Dcsabesz!
Az nem lenne rossz ha tudnál nekem ilyeneket szerezni.Monnd meg az árát,aztán megmondom mennyi kellene kb.A többit meg majd "megbeszéljük".
Köszi!
dcsabesz 430724 2009. január 2. 10:04
Válasz erre
Laci!

Én tudok szerezni neked 0,3-as fúrótól fölfelé 0,1-es léptékkel fúróstzáraka.

dcsabesz
Laci 430723 2009. január 2. 09:49
Válasz erre
Hajókoács!
A minap keresgéltem ezt-azt,és hoppá mit találtam.Zégergyűrű fogót.Tehát semmi akadálya annak,hogy gyakoroljak itthon.Viszont nekem csak CO drótom van (0.6 mm átmérőjű),de azt igen nehezen lehet hajlítani.Honnan lehet külömböző átmérőjű rézdrótot szerezni,és olyan fúrókat ami neked van?(0.3 0.4 stb)
Köszi!
Mellesleg mióta hazajöttünk teljes kapacitással csináltam a hajót,és gyakorlatilag de. 9-től este 11-ig megcsináltam a maradék oldalát.Úgyhogy már másnapra csak a finomítások maradtak.Most rákerülnek az ablakok is,utána jönnek a víz alatti hűtőrendszer nyílásai.Ja igen innen jut eszembe.Miből csináltad te az ablaküveget és keretet?
Köszi a segítséget.
Simi 430722 2009. január 2. 08:42
Válasz erre
Nem valószínű, hogy elírás lenne az Illustrious. Én örülök, hogy végre van náluk pozitív változás; bár a témaválasztás lehetett volna ütősebb is.
ChevyG 430721 2009. január 1. 19:55
Válasz erre
Sziasztok!

Az Airfix újdonságiai között idén ott lesz a 1/350-es Illustrious! Remélem nem elírás, és 400as!

A Revell kiadja a Tirpitz-et is, szerintem várható voplt. (de nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar)

www.airfix.com/new-for-2009
www.modellversium.de/kit/artikel.php
BBalázs 430720 2009. január 1. 18:47
Válasz erre
Szamuráj!
A makett és a dio is szép lett! Gratula!
A Nagato-osztályról szóló cikked meg egyenesen felért egy ajándékkal!
Köszönjük!
Laci 430719 2009. január 1. 18:28
Válasz erre
Dcsabesz!
Sajnos vannak olyan fájlok amiket nem bírtam megnyitni,köztük a Bismarck anatomy-t.De viszont öröm,hogy a Sink the Bismarck rajta van.Azt már vagy 12 éve láttam.Azért köszi!

Sszabi!
Örülök,hogy segíthettem.
Sszabi 430718 2009. január 1. 14:54
Válasz erre
Laci köszi a segítséget!
dcsabesz 430717 2009. január 1. 14:06
Válasz erre
Boldog Új Évet Kívánok minden hajós kollégának!

Laci!
Hasznos információk voltak a DVD-n?
Hajókovács 430716 2009. január 1. 09:45
Válasz erre
Hajósnépség!
Én is csatlakozom, B.U.É.K!
Laci 430715 2009. január 1. 09:35
Válasz erre
Hajósok!
Rövid leszek és lényegretörő!
B.U.É.K.!
Laci 430714 2008. december 31. 19:32
Válasz erre
25_bismarck_hitler_visit
25_bismarck_hitler_v...

Sszabi!

Tehát a Bismarck korlátait nem festették le,mert a korlát vastagságát tekintve igen vékonyak ahhoz,hogy befolyásolná az álcázást.Különben is messze nem látszódik a korlát,szinte észrevehetetlen,ebből kifolyólag nem érdemes erre is "pazarolni" a festéket.Itt van egy kép a hátsó felépítményről,azon se a fekete,se a fehér csík nincs ráfestve.

Utólag is mindenkinek Boldog Új Évet Kívánunk!
Szamuráj 430713 2008. december 31. 19:24
Válasz erre
mogami1
mogami1
U1 1
U1 1
U1 2
U1 2
U1 3
U1 3

Két kedves barátomat leptem meg ezekkel a saját kezűleg készített makettekkel az ünnepek alatt. Kevés idő állt rendelkezésemre, mindent beleadtam. Az egyik a Mogami 1/350-ben, a másik az U-1-es 1/72-ben, ami az Osztrák-Magyar Monarchia első tengeralattjárója volt.

Még egyszer Boldog Újévet Kívánok!
Sz.
Sszabi 430712 2008. december 31. 17:15
Válasz erre
Az Tengerészeknek boldog és eredményes új évet kívánok!

Laci!
Tőled kérdezem elsősorban, mert te nagyon benne vagy: A Bismarckomhoz megjöttek a lézervágott karton korlátok.Az lenne a kérdésem h a korlátokat a hajón festették-e? A hajó a balti csíkos festést "viseli", és nem tudom h a csíkok a korlátokat is érintették vagy csak a felépítményt? Ezt nem tudtam kivenni a fotókon.
Előre is köszi a segítséget!
Sszabi
BBalázs 430711 2008. december 31. 16:56
Válasz erre
Kedves Csatahajósok!
Makettekben és Boldogságban gazdag új esztendőt kívánok Nektek!
Balázs
Szamuráj 430710 2008. december 31. 16:51
Válasz erre
Kedves Barátaim!

Reményteljes, békés, sikeres és boldog új esztendőt kívánok Nektek és Szeretteiteknek!
Sz.
Simi 430709 2008. december 31. 16:40
Válasz erre
Hát ez nagyon szép volt! Én is csatlakozom az előttem szóló(k)hoz: BUÉK!
lucky 430708 2008. december 31. 16:18
Válasz erre
Hogy boldog lehess, három kincset keress: higgy, remélj, szeress! Hozzon az új év örömből végtelent, szeretetből önzetlent, sikereket, mit csak lehet! B.U.É.K!
Sebi 430707 2008. december 31. 15:57
Válasz erre
Uraim !

Még pár óra van vissza ugyan, de nem hiszem, hogy idén már netközelbe kerülök.
Éppen ezért Boldog Új Évet kívánok mindannyiótoknak !
Sebi 430706 2008. december 31. 15:55
Válasz erre
Szia !

Hát, ha az eladó egyszer megengedi, nézz bele a dobozba! Egyébként szívesen.
Ha szükség van segítségre kérdezz bátran. A képeket pedig várjuk!
Sebi 430705 2008. december 31. 15:51
Válasz erre
Ahogy Csabesz írta, a színek a helyes légi azonosítást szolgálták. A piros a Balti és Északi tengert (vagyis a keleti frontot) jelentette, a sárga pedig az Atlanti óceánt (vagyis a nyugati frontot). 1943-tól kezdték abbahagyni a használatát, mert mikor a németek elvesztették a légifölényt, már nem lett volna jó, ha a hajókat az ellenség könnyen azonosítja.
Sebi 430704 2008. december 31. 15:39
Válasz erre
Jó. Akkor két lehetőséget ajánlok. Ehhez a mintához ilyen Humbrol színek fognak kelleni: H34 és H32 v. 92 (amelyiket meg tudod szerezni) a törzsre és a felépítményre, H63 v. 83 (szintén amelyik elérhető) és H27 a fedélzetekhez.
A vízvonal fekete, az alatta lévő részhez pedig a H73-at ajánlom.
A másik lehetőség pedig a White Ensign Models festékei. Ha megnézed a honlapjukat, akkor a colourcoats-ok között találni fogsz ilyent, hogy kriegsmarine colours. Ott a Baltic Dunkelgrau-t, Dunkelgrau 2-őt és a Schiffsbodenfarbe III Rot 5-öt keresd. Az első a fehér mellé megy a törzsre és a felépítményre. A második a felső fedélzetekre. A harmadik pedig a vízvonal alá. A főfedélzet színéhez a deck teak-et ajánlom, melyet a generic colours-ban találsz meg.
Simi 430703 2008. december 31. 13:21
Válasz erre
Ilyennincsen! (Ennél már csak a Nekeresd jobb; különben létező település Zalaegerszeg mellett...)
Tegyél csak fel képeket, ha nekikezdtél az építésnek. Ha tudunk, segítünk. Lehet, hogy van néhány archiv fotóm is a hajóról és testvéreiről.
Ilyennincsen 430702 2008. december 31. 10:58
Válasz erre
Tiszteletem!

Nem is gondoltam volna, hogy Humbrol festéket ír hozzá. Láttam boltokban Heller maketteket festékkel, gondoltam akkor lehet őket külön is kapni. Igaz furcsálottam, hogy eddig még egy boltban sem találtam őket.
Nagyon szépen Köszönöm a segítséget. Így már neki tudok állni a dolgoknak kicsit jobban.
Ha gondoljátok és érdekel, teszek majd fel a készülő makettről képeket.

Mégegyszer Köszönöm a segítséget.

Tiszetelettel: Ilyennincsen
Laci 430701 2008. december 31. 09:26
Válasz erre
Bismarck festése fölülről 1941 április
Bismarck festése f...
Bismarck festése fölülről 1941 május
Bismarck festése f...
sinkbismarck
sinkbismarck

Narn!
Itt a példa a Bismarck esetében.
Laci 430700 2008. december 31. 09:06
Válasz erre
Narn!
Ez a torony teteje festése bevett módszer volt a németeknél.Mondjuk fogalmam sincs,hogy melyik szín mit jelentett volna,de a Bismarckból kiindulva,például békeidőkben egyezett a szín a hajó világos szürkéjével,azután mikor megkapta a balti csíkokat -fekete,fehér és sötétszürke festést- akkor a tornyok tetejét is az orr és taton találhtó sötétszürke festékkel vonták be.Itt már hadi szineket kapott.Majd következett az állítólagos sárgára festett torony tető,mikor már igyekezett volna St.Nazair-be,ezzel azt jelezte volna a Luftwaffe számára,hogy ez a német haditengerészet hajója,és őt kell(ett volna) védelmezniük.
Tehát szerintem a színek mindig valami szerepet töltöttek be egy adott időben a tornyok tetjén.
dcsabesz 430699 2008. december 31. 08:58
Válasz erre
Azért festették színesre a lövegtornyok tetejét, hogy a német pilóták megismerjék a hajót.
Narn 430698 2008. december 31. 02:10
Válasz erre
Nézegettem a festéseket és kezdek hajlani az 1940-es Operation Weserübung-os fetésekre, abból is a második fázisra. MIért volt egyszer sárga, másodszor meg piros a lövegek teteje ? Eleve miért volt jó színesre festeni ?
megahatás 430697 2008. december 31. 00:25
Válasz erre
üdv!

erre a verzióra gondoltam:

www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/paint_schemes/paint_scharnhorst_1943.html

a felső, egyszerűbb koncepcióra!a helyzet az, hogy teljesen az alapoktól kezdek mindent-be kell szereznem festékeket, és vmit amivel föl is viszem őket a makettre! :)
sok kísérletezés és idő kérdése.. elég régen foglakoztam ilyesmivel sajnos!
ezt a hajót tervezem tanulásra, és tapasztalatszerzésre.
Sebi 430696 2008. december 30. 23:16
Válasz erre
Szia !

A helyzet az, hogy a Heller nem gyárt festéket, ezért ezek nem Heller, hanem Humbrol színek. Ha tehát van egy Humbrol színkártyád, akkor azon meg fogod találni őket.
De persze szívesen ideírom melyik micsoda:

11 silver
27 matt sea grey
33 matt black
34 matt white
56 aluminium
64 matt light grey
71 satin oak
73 matt wine
98 matt chocolate
99 matt lemon

Ha jól tippelek, akkor ezek közül a 34, 64 és 98 fog a törzsre és a felépítményre kerülni (ezek lesznek a csíkok). A 33-as a vízvonal lesz, a 73-as pedig a vízvonal alatti rész. A 71-es a főfedélzet színe, a 27-es pedig azoknak a fedélzeteknek a színe lesz, melyek már a felépítményen vannak. Az 56-os pedig a kémény felső részére fog kerülni. A citromsárgára és az ezüstre sajnos nincs tippem.
Sebi 430695 2008. december 30. 22:53
Válasz erre
Hello !

Javaslom nézz körül ezen a lapon:

www.scharnhorst-class.dk
Aztán, ahogy Narn is írta, szerezz be ehhez hasonló irodalmat:

www.squadronsignalpublications.com/ItemDetails.asp

Vagy a google-ben keress ezekre a kulcsszavakra: marine arsenal 024. Ha minden igaz, ki fog dobni egy csomó oldalt, ahonnan ennek a kiadónak a Scharnhorst-al foglalkozó kiadványát lehet letölteni. Ha megvan a makett, gondold majd ki melyik időszakban szeretnéd ábrázolni és segítek a színekkel. Maratásnak a Gold Medal Models nevű cég készletét ajánlom:

www.goldmm.com/ships/gms400-5.htm

Vagy össze lehet állítani darabonként is a dolgot, attól függően mennyire részletesre szeretnéd a hajót.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.