/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Sszabi 430629 2008. december 22. 09:04
Válasz erre
Simi!
Gyönyörű a Hood-od!Minden elismerésem!

Szamuráj!
Teccett a cikked!Miről fogsz még nékünk írni?
Sebi 430628 2008. december 22. 08:59
Válasz erre
Hát, ha a Flagschiffe szót egyszerűen akarod lefordítani, akkor az tényleg zászlóshajót jelent. De, ahogy Gyuri is írta, egy hajó attól lesz zászlóshajó, hogy a vezénylő parancsnok (aki az egész flottát vagy egy adott műveletet irányít) a stábjával rajta tartózkodik. Zászlóshajó lehet egy torpedóromboló is.

Imi !

Jó a cikk és a képek is !
dcsabesz 430627 2008. december 22. 08:15
Válasz erre
Szamuráj!

Nagyon tetszik a cikked, érdekes és hasznos. :-)
Laci 430626 2008. december 22. 08:08
Válasz erre
Simi!
Fogadd mégegyszer gratulációmat a Hood megépítése és végleges formája végett!Elolvastam a cikkedet,és úgy gondolom-bár írtad is milyen sokat kellett vele bajlódnod-,hogy azért leírni könnyebb,mint kivitelezni.De az eredmény magáért beszél.Különösen tetszenek a cikkben feltett képek.Nagyon jóra sikerültek.
Mindem elismerésem!
Simi 430625 2008. december 21. 23:10
Válasz erre
Akit érdekel, itt elovasható - persze a teljesség igénye nélkül - a Hood-om építésének története...www.freeweb.hu/olli/hd.html
Laci 430624 2008. december 21. 22:49
Válasz erre
tengernagyi zászló 001
tengernagyi zászl...
tengernagyi zászló 002
tengernagyi zászl...

Zs180!
Köszi a helyreigazítást!Ez a zászlóshajó elmélet onnan ered nálunk,hogy olvasgattam a Bismarck modell könyvet.Ott írták,idézem:"A fő árbócon két lámpás világítja a vaskeresztes zászlót,jelezve az éjszakában,hogy ez egy zászlóshajó."(Igaz német nyelven.)
Sszabi 430623 2008. december 21. 21:55
Válasz erre
ott a pont! :) köszi a választ!
zs180 430622 2008. december 21. 21:50
Válasz erre
Ricsi,
nem akarom eladni, csak megmutatom, ha érdekel. Hasznos lehet, ha építeni akarsz egy hasonlót. Egy-két kép nem igazán adja vissza megépítetlen kit részleteit, főleg, mert az én gépemmel nem tudok szép makrofotókat csinálni. Egyébként egy kiváló minőségű, részletgazdag WSW kitről van szó. Megvan a Prasky féle 1:100-as tervrajz is.
Ami a zászlóshajót illeti, ez a flotta vezérhajója, amelyen általában a vezénylő admirális tartózkodik - az árbocán ott lobog a tengernagyi zászló, innen az elnevezés. Legtöbbször a legnagyobb, legerősebb hajó, de nem szükségszerűen. A Bimarck-kaland idején egyébként már nem a Hood, hanem a King George V volt a Home Fleet zászlóshajója. Egy-egy flottaköteléknek is megvan a zászlóshajója, mely változhat is, ha pl. elsüllyed az eredeti zászlóshajó (lásd Midway). Ekkor az admirális átköltözik az új zászlóshajóra a stábjával együtt.

P.Gy.
Sszabi 430621 2008. december 21. 20:38
Válasz erre
én is hasonlóan gondolom, nade ha a Hood-ot vesszük, akkor ez kicsit sántít( sztem): Hiszen még akkor is az volt a zászlóshajó mikor a King George V osztály már vízen volt, ami ha jól tudom az angol flotta legújabb és legerősebb hajói voltak(akkor).Aki tudja a dolog jelentését írja fel mert engem is érdekelne.
Laci 430620 2008. december 21. 19:47
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
A mai nap egy eléggé érdekes témát dobtam fel otthon.Amiről szó esett az a ZÁSZLÓSHAJÓ kifejezés.Nem tudja a barátnőm,hogy mit is jelent az.Na most az én tudásom szerint azt nevezték annak,ami az adott államon belül a legjobb értéket képviseli,azaz a legjobb ami fölülmúlja a többit.(a flottán belül)
Javítsatok ki ha nem így van!Köszönöm!
Üdv!
sipiricsi87 430619 2008. december 21. 10:41
Válasz erre
Ha az e-mail-emre küldesz egy-két képet, azt megköszönöm, az anyagiakról meg majd utána. Köszi!
Ricsi
zs180 430618 2008. december 20. 16:21
Válasz erre
Nekem van egy 1:700-as műgyanta Viribus Unitisem még dobozban...
Ha érdekel, szívesen megmutatom

P.Gy.
Simi 430617 2008. december 20. 11:13
Válasz erre
Lacikám!
Hát persze, hogy ne történjék ilyesmi senkivel. Ha történik is, nem kell túlzottan elkeseredni, mert ki lehet javítani. Szóval nem kell kútba ugrani, vagy a Dunának menni...
sipiricsi87 430616 2008. december 19. 17:35
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget, az ajánlott személyekkel felveszem a kapcsolatot. Egyébként a csatahajót több méretben is elszeretném készíteni, egyfajta tanulmány építési sorozatot csinálnék, ahol is tökéletesítem a technikákat, saját technikát fejlesztek ki és elsajátítom, gyakorlom a kiegészítő elemek gyártását. A végcél egy 1:700 makett építése, vagy nagyobb. Ez igazából attól függ,hogy mennyi helyem lesz, és milyen időbeosztással tudom az építést elvégezni.

Köszi még egyszer!

Ricsi
Laci 430615 2008. december 19. 15:15
Válasz erre
Simi!
Ebben teljesen igazad van!Mikor én is eltörtem a tatot,nem az volt az első,hogy lefotózzam és sztároljam a hülyeségemet.Inkább a hiba mielőbbi kijavítása volt a legfontosabb,és utána mikor megnyugodtam,akkor csináltam róla képet.Ezért sem látszik a törés csak a javítása.Senkinek se többet ilyet nem kívánok-nem kívánunk-igaz-e Simi!
Üdv!
Hajókovács 430614 2008. december 19. 14:03
Válasz erre
sipiricsi!
Én is azt ajánlom , olvasd el a 565O- ben jelzett TIT HTMK kollega elérhetőségét.A csatahajó épitésben ( saját épités) a Laci lehet a segitségedre, nem is laktok messze egymástól.A kutatásban nagy segitségedre lehet Dr Balogh Tamás , aki TIT hajózástörténeti klub elnöke és a "Szent István Csatahajó" könyv szerzője.
Simi 430613 2008. december 19. 13:43
Válasz erre
Szerinted az embernek van lelkiereje ilyeneket fotózgatni!
Az egészet az okozta, hogy az "üvegkalitka" fedőlapja (akkor még)nem volt rögzítve, és egy hölgy le akarta törölni róla a port...
Különben leginkább csak a fő távmérő tetején levő radar és az ott levő körkorlát sérült meg; az utóbbit teljesen le kellett bontani és újraépíteni.
Narn 430612 2008. december 19. 11:36
Válasz erre
Simi!
Az üveglap vs Yamato nem lehetett gyenge. Csodálom, hogy volt lelkierőd kijavítani.
Nincs esetleg megörökítve ?
EDE 430611 2008. december 19. 09:26
Válasz erre
Szamuráy!

Viszont!
És annak, aki szintén meg akarja építeni:
www.steelnavy.com/HasegawaAkagiEarly.htm
Szamuráj 430610 2008. december 19. 06:46
Válasz erre
Akagi
Akagi

Yo reggelt! ^-^
Előzetes karácsonyi ajándék tőlem: Akagi építés közben az 1920-as évek közepén.
Folyt köv. o.O

Sz.
Simi 430609 2008. december 18. 21:41
Válasz erre
Ezt nézd meg és vedd fel a kapcsit: szentistvanmode.atw.hu/
Talán valamit tud segíteni neked!
BBalázs 430608 2008. december 18. 21:03
Válasz erre
Szia Sipiricsi!
Az igazság az, h ismét a nemrég emlegetett urakat keresned az 5650-es hozzászólásnál.
Egyébknét miylen méretarányban szeretnéd elkésziteni?
sipiricsi87 430607 2008. december 18. 20:06
Válasz erre
Üdv,
Be kell vallanom, hogy nem szoktam túl gyakran látogatni az oldalt, és amikor megnézem, akkor sem mélyedem el a dolgokban. Az viszont feltűnt, hogy sehol se látom az SMS Szent István csatahajót. Többek között ezért is döntöttem úgy, hogy belevágok egy nem kis vállalkozásba. Megépítem a SMS Szent Istvánt, saját készítésű fa, papír és ahol kell fém alkatrészekkel.
A vállalkozás sikeréhez, viszont segítséget kérnék. Olyasvalaki segítségét, aki készített már hasonló módon csatahajót.
Ha van köztünk ilyen, akkor kérem keressen fel, a richard.sipos@gmail.hu e-mail címen, hogy a részleteket egyeztessük.
A hajóról, a kutatásról, és az építésről, valamint (remélem) a kész makettről is cikket fogok készíteni.

Köszönöm előre is a segítséget.

Ricsi
Laci 430606 2008. december 18. 14:33
Válasz erre
Szamuráj!
Sajnos már átlépte azt a határt,hogy már öntősabloként lehessen használni.Gondolok itt a rögzített kormánylapátra,meg a tengelybölcsőre.Meg amúgy sem ez volt az eredeti célom,mert egy hajót is több év elkészíteni.

Narn!
Hál istennek egészségileg semmi bajom,bár egész kellemetlen érzés volt.

Lucky!
A sarokcsiszolót nem erre a célra találták ki.Ez alatt azt értem,hogy lehet,hogy több kárt csinált volna,mint hasznot.De igazad van,túléltük.
M.Pisti 430605 2008. december 18. 14:24
Válasz erre
Én mindig mondom Sebinek, hogy valami "ilyesmit" hozzon ki a Nimitzéből. De nem akar rám halgatni.
Laci 430604 2008. december 18. 14:21
Válasz erre
Simi!
Igen,nem a torpedó szakította le a tat részt,(tudom,hogy a süllyedés közben a nyomástól szakadt le,mint a felépítmény is) csak pont az a rész sérült meg,és pont ott ahol anno a torpedó eltalálta.(újra él a Hood szelleme):D
Nem mellékesen totál egyenesen tört végig mint az igazin.
Simi 430603 2008. december 18. 13:39
Válasz erre
Uhh! Szóval ritkán történik olyasmi, amit ne lehetne kijavítani. Emlkészem arra, amikor valaki ráejtett egy üveglapot a kész Yamato-mra... még sírtam is... aztán 3 napba telt, amíg kijavítottam a károkat. De a lényeg: ki lehetett javítani!
Különben úgy tudom, nem a torpedó vitte el a tatot, hanem - mivel a középső tengely miatt nem futott végig a hajógerinc - a víz alatti süllyedéskor nem bírta a terhelést és leszakdt.
Szamuráj 430602 2008. december 18. 13:27
Válasz erre
Jesszusom Laci! Óvatosan azzal az "acéllal". Szerintem ügyesen oldottad meg. Belegondoltál már abba, hogy öntősablonként használd ezt a testet? Így lehetne több Bismarck törzset gyártani. ;)
Sz.
EDE 430601 2008. december 18. 12:13
Válasz erre
www.modelshipgallery.com/gallery/cv/ru/Kutznetstov-350-lc/index.htm
Nem semmi!
8 hónap, 670 munkaóra. Akkor az kb. átlag napi 3, ha jól tévedek.
lucky 430600 2008. december 18. 11:19
Válasz erre
A sarokcsiszoló lamellás koronggal sztem vitte volna...pláne ha az a korong 60-as v 80-as.
DE a lényeg: Túléltétek!
Narn 430599 2008. december 18. 10:52
Válasz erre
Ezt még olvasni is szörnyű, nemhogy átélni. Az elején megijedtem, hogy tényleg veled történt valami komoly a sokkhatáson kívül ... :)
Laci 430598 2008. december 18. 06:33
Válasz erre
itt tört el a test
itt tört el a test
megoldottam
megoldottam

Üdv mindenkinek!
Képzeljétek tegnap újra kellett éleszteni engem!Csinálni akartam a hajót és a fedélzet alapját akartam a tatra felragasztani.Viszont egy darabja kitartotta és abból a többletből kellett leszedni.Na hát ezt nem akarta vinni a reszelő,sem a csiszolóvászon,sem a szike.(Pedig fából van vagy mi.Vagy ez a tipikus fából vaskarika?) Na majd a jó öreg kalapács meg véső...Gondoltam én.Na ekkor következett be az a baj,hogy szépen eltört a jobb oldala végig,és csak a bal oldala fogta valamennyire.(Mondjuk ha a roncsot készítettem volna el,akkor pont jó helyen tört el.Érdekes mód az eredeti torpedó is pont itt találta el és pont ezen az oldalt...)Nem is kell mondanom,hogy egyből megállt a szívem és ledermedtem atom mód.Mire magamhoz tértem egyből egy kis vérnyomás magassággal egybekötve a probléma megoldását kerestem.Meg is találtam egy csavar segítségével.Először a törést bekentem epoxigyantával,majd az egyik bordát átfúrva odacsavaroztam a tat részt.Ez nem volt elég,ezért full kitöltöttem gittel.Tehát háromszoros védelmet kapott ilyen esetek ellen.Csavar,epoxigyanta és gitt.Na ezek már úgy fogják,hogy a brit torpedók elbújhatnak szégyenükben.Remélem!
Úgyhogy most inkább regenerálódok egy kicsit.
Szamuráj 430597 2008. december 17. 20:12
Válasz erre
:) Lehetséges. Már a nagyapó is tervezte őket anno.
Laci 430596 2008. december 17. 16:26
Válasz erre
Simi!
Te sejtesz valamit!Meg hát amúgy is a hajó formája miatt is!
ChevyG 430595 2008. december 17. 16:19
Válasz erre
Simi 430594 2008. december 17. 14:30
Válasz erre
És sejtem is, hogy miért az a kép tetszik... mert egy kicsit a Bismarck -ra emlékeztet az orr formája - vagy tévedek?
Laci 430593 2008. december 17. 13:14
Válasz erre
Szamuráj!
Hát ha lenne hely meg ez lenne a fő foglalkozásom...Amúgy elég szép munkákat látok ezeken a képeken.Főleg a "hajó4" tetszik nagyon.
Szamuráj 430592 2008. december 17. 09:39
Válasz erre
hajó1

A hajógyár reggel.
hajó1
hajó2

Az öntősablon előkészítése.
hajó2
hajó3

Készül a hajó.
hajó3
hajó4

Már alakul a hajó.
hajó4
hajó5

Amiből a hajó lesz.
hajó5

Sziasztok!
Édesapa is makettezik! Csak ő 1/1 méretarányban. :D
Sz.
Laci 430591 2008. december 16. 20:13
Válasz erre
Dcsabesz!
Az általad megadott web-en sikerült találni nekem megfelelő hajócsavart amit gyorsan meg is rendeltem.Távirányító és szervó ügyben egyeztettem Hűvös Ferivel.Köszi mégegyszer!

Hajókovács!
Elküldtem a mail-edre a Bismarck hajócsvarjainak forgási irányát,valamint a csavar eredeti méretrajzait.Ha beszélsz Laci bácsival ez ügyben is (amit a telefonon keresztül beszéltünk) akkor az külön is megköszönöm neked!
Laci 430590 2008. december 16. 15:26
Válasz erre
Dcsabesz!
Ja igen igy már értem!Nem tudom miért vacakol nálad,de utána nézek az infonak.Köszi!
Üdv!
EDE 430589 2008. december 16. 11:37
Válasz erre
irorszag002_inisoirr

szépkishajó
irorszag002_inisoirr

Jó kis dioráma téma!
dcsabesz 430583 2008. december 16. 07:36
Válasz erre
Egy linket akartam küldeni, de nem jött össze, de még tegnap fennt voltak a hozzászólásom részletei.
Laci 430582 2008. december 16. 05:45
Válasz erre
Dcsabesz!
Erre nem igazán tudok mit válaszolni...Valami elmaradt.A filmeket viszont küldöm a héten.
dcsabesz 430574 2008. december 15. 20:23
Válasz erre
laci
EDE 430573 2008. december 15. 16:13
Válasz erre
lucky 430572 2008. december 15. 13:38
Válasz erre
Akkor jól tudtam...
Laci 430571 2008. december 15. 12:55
Válasz erre
Hajókovács!
Akkor csúnyán beégtem szegény Ferivel,hogy más vezetéknevet írtam véletlen.Ezúton is bocsánatot kérek eme kellemetlenségért tőle!
exec 430570 2008. december 15. 12:54
Válasz erre
EDE!

Versenyek topic, 2009-es fül...

Üdv.
exec
EDE 430569 2008. december 15. 12:41
Válasz erre
Sziasztok+!

A mosonmagyaróvári esemény időpontját már lehet tudni? Áprilisra már megindult a programszrvezés, nem szeretném, ha ütközne vele valami.
Hajókovács 430568 2008. december 15. 12:07
Válasz erre
Szia Laci!

Lehet , hogy a regeli telefonbeszélgetésünknél Én voltam még álmos. Az emlitett modellező neve pontosan Dr Hűvős Ferenc, Ő épiti a KUK hajókat RC modelként, 1 :1OO.- as léptékben.A Kovács Peti nemcsak rajzokat , hanem hajókat is épit RC- ben.Sőt mindketten a Naviga versenyeken versenyeznek is.MIndkettőhöz bátran forduljatok segitségért,E mail cimüket megadom :kovacs.peter@nostalgianavy.hu
huvosferenc@t-online.hu vagy huvosferenc@invitel.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.