/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Szamuráj 430644 2008. december 23. 19:13
Válasz erre
Kedves hajós Társak!

Minden szívből szóló karácsonyi énekben,
A kandalló ropogásában és melegében,
Az ünnepi ebéd közben,
A beszélgetésben és nevetésben,
Minden képeslapban amit egy barát, vagy a család küldött,
Minden, amit ebből meghallunk,
és ami elgondolkodtat bennünket,
az maga a Szeretet.

Kívánok Nektek Boldog Karácsonyt! ;)

Szamuráj
Simi 430643 2008. december 23. 16:14
Válasz erre
Csatahajós barátom, dobj mán egy emailt, mert el szeretném neked küldeni a képeket és bizonytalanságban vagyok a címed felől. Többször is próbálkoztam, de az üzit mindig visszadobta (mindig 4 nap után jött a hibaüzenet!) a rendszer.
Narn 430642 2008. december 23. 14:51
Válasz erre
Csatahajós! Köszönjük a részletes infókat. Ez a japán admirális dömping meglepő és a módszer, hogy hogyan válhattak azzá.
csatahajós 430641 2008. december 23. 11:59
Válasz erre
Ja az lemaradt, hogy Nimitzzel ellentétben a brit admirálisok használták is a Home Fleet zászlóshajóit, ahogy Tovey a KGV-t a Bismarck ellen, később Bruce Fraser a Duke of Yorkot a Scharnhorst ellen, aztán a a DoY-t és az Ansont a Tirpitz ellen (csak ott nem volt ütközet).
csatahajós 430640 2008. december 23. 11:56
Válasz erre
A KGV előtt a Nelson volt elég sokáig a Home Fleet zászlóshajója, ha nem tévedek a 30-as évek elejétől (nemúgy mint mondjuk a H erő zászlóshajója, ami rengeteget változott, de ott volt a Hood is sokat).
Jellemzően a nagyobb flottákban létezett egy flottazászlóshajó , amely igazából csak jelképes feladatot látott el (pl. ilyen volt a USS Missouri 1945 szeptemberében, de előtte a South Dakota volt a Csendes-óceáni flotta flottazászlóshajója, tehát Nimitz admirális helye ha részt vett volna a csatákban (ezért is rendelkezett egy extra szinttel a páncélozott parancsnoki tornyán.
Érdekességképpen: eredetileg az Admiral osztály (érts Hood és 3 meg nem épült testvére) is hasonló céllal kapott ilyen hatalmas páncélozott parancsnoki tornyot amely mind tömegben mind méretben abszolút rekorder az összes dreadnought és superdreadnought közt.)

Ezen felül az egyes kötelékeknek, flottacsoportosításoknak is volt kijelölt zászlóshajója és főleg a két csendes-óceáni hadviselő félnél jellemző volt az hogy az igen eltérő feladatkörök és a rengeteg kötelék és hajó miatt bizony több admirális is volt egy köteléken belül (persze alá-fölé rendelti viszonyban)- lásd Midwaynél Fletcher és Spruance + a kíséretet adó hajók főparancsnoka is admirális volt. (Japóknál Nagumo a Kido Butai és az 1-es divízió (Akagi-Kaga) főnöke, alárendeltje Yamaguchi a 2.es divízióé (Hiryu-SOryu), Abe a két kíséretet adó csatahajóé (Haruna- Krisihima) és nehézcirkálóé (Tone,Chikuma), Kimura a a 11-es rombolóköteléké (Nagara és 11 romboló) és a tengeralattjáró elhárításé - és ez még csak a Nagumo féle kötelék , amiből hiányzott az 5-ös hordozókötelék (Sho-Zuikaku) :D...)

A háború vége felé a japánoknál nagy divat volt a sok tapasztalt tiszt elvesztése miatt ,hogy valaki kapitányból teljes értékű admirálissá vált egy pillanat alatt, ezért mondjuk a 1944es tengeri csatákban (Samar, Sibuyan, Surigao stb.) több mint 20 japán admirális vett részt egyidejűleg; bizony sokszor a nagyobb csatahajóknak egy egy admirálisi rangban lévő tiszt volt a kvázi kapitánya (pl. a Musashi-t konkrétan tudom).
Simi 430639 2008. december 23. 09:48
Válasz erre
PoW-orrfedélzetek
PoW-orrfedélzetek

Az úgy jó lesz, ha ezt a cikket elküldöm? Csak már azt se tudom, hogy érhetem el azt a részt szerkeszteni... (már elfelejtettem a jelszót stb)
Különben időközben a hivatkozást feltettem a modelwarships HMS "Mighty" Hood fans fórumára (www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php) és itt is szép elismeréseket kaptunk, többek közt E.J. Foeth -től, aki a Hood építés koronázatlan királya (1/350-ben saját építésként készíti a hajót).
Időközben nekiálltam a Prince of Wales-nek - igaz, nem gőzerővel - de az egész fedélzetet már kicseréltem vésettre (a képen csak az orrfedélzet látható),sőt már a hullámtörő is elkészült - természetesen alulemezből. Egy esztergályos megcsinálja nekem a barbettákat, a többi aprósággal meg majd elboldogulok valahogy...
Mekett 430638 2008. december 23. 08:57
Válasz erre
Gratula, nagyon szép!
De akkor az egy éve árválkodó Hood-cikkedet be sem fejezed már? :(
dcsabesz 430637 2008. december 23. 08:48
Válasz erre
Nézegettem az oldalt és az alján vannak számok, ott lehet következő oldalakra navigálni. De mint látniu fogjátok ez rengeteg témának a gyűjtőhelye és ráadásul lenygyel. Vagyis egy rapidhare-es gyűjtőoldal. Szóval az alján lévő számokra kattintva listázhatod, hogy milyen témák vannak feltéve a rapidshare-ra.
Lehet böngészni! :-)
Laci 430636 2008. december 22. 20:39
Válasz erre
Simi!
A fene tudja miért,de nem mutatja az adatlapom amin rajta van a mailem.Nincs regisztrálva azt írja.Ha meg rámegyek a reg. gombra akkor meg ezt írja:már van ilyen felhasználó...
Ezért most ide írom: hatvanilaci@citromail.hu
Laci 430635 2008. december 22. 19:48
Válasz erre
Simi!
Igazán nincs mit!Most legalább már ezt is tudom.A címed ha elküldöd nekem a mail-emre,akkor holnap teszem is fel postán.
Simi 430634 2008. december 22. 17:41
Válasz erre
Lacikám!
Nagyon köszönöm a kedvességedet! Nagyon-nagyon örülök neki!
Különben - ha jól tudom - ez a "valami" Hood admirális(ok)nak a címere, aki a hajó névadója volt.
Sszabi 430633 2008. december 22. 14:35
Válasz erre
Találtam egy "könyvtárat" ami sztem jó kis referenciákat tartalmaz, igaz hogy lengyel az anyag, de a képek és rajzok miatt sztem megér 1-2 letöltést.
(Ha valaki közben rájön, hogyan lehet még ezen az oldalon lapozni vagy több ilyen könyvet keresni szóljon mert nekem sehogy se sikerül...)
images.google.hu/imgres
dcsabesz 430632 2008. december 22. 10:30
Válasz erre
Laci 430631 2008. december 22. 09:49
Válasz erre
jelzés vagy mi 001
jelzés vagy mi 001
jelzés vagy mi 002
jelzés vagy mi 002

Simi!
Hegyező után kutlászkodtam és ezt találtam.Keresztapám hozta külföldről.(Keresztapám kint él németbe.)Mivel gondolom vagyunk olyan haverságban-remélem-,ezért rád gondoltam,hogy a Hood-od mellé tedd.Ezzel is tiszteletet adva az elesett tengerészek emlékére.Visszautasítást nem fogadok el.Van egy Kriegsmarine-os is,de azt a Bismarck kapja meg.(Ha nem baj!)
Ui.:Mivel nem tudom a szakszerű nyelvét,ezért adtam a képnek ezt a címet...
Szamuráj 430630 2008. december 22. 09:20
Válasz erre
Sziasztok!

Simi; tanulságos, részletes a cikk, na és a képek! Sok ilyet még.

Lesznek további cikkeim, hadd legyen meglepetés a témájuk. :)
Sz.
Sszabi 430629 2008. december 22. 09:04
Válasz erre
Simi!
Gyönyörű a Hood-od!Minden elismerésem!

Szamuráj!
Teccett a cikked!Miről fogsz még nékünk írni?
Sebi 430628 2008. december 22. 08:59
Válasz erre
Hát, ha a Flagschiffe szót egyszerűen akarod lefordítani, akkor az tényleg zászlóshajót jelent. De, ahogy Gyuri is írta, egy hajó attól lesz zászlóshajó, hogy a vezénylő parancsnok (aki az egész flottát vagy egy adott műveletet irányít) a stábjával rajta tartózkodik. Zászlóshajó lehet egy torpedóromboló is.

Imi !

Jó a cikk és a képek is !
dcsabesz 430627 2008. december 22. 08:15
Válasz erre
Szamuráj!

Nagyon tetszik a cikked, érdekes és hasznos. :-)
Laci 430626 2008. december 22. 08:08
Válasz erre
Simi!
Fogadd mégegyszer gratulációmat a Hood megépítése és végleges formája végett!Elolvastam a cikkedet,és úgy gondolom-bár írtad is milyen sokat kellett vele bajlódnod-,hogy azért leírni könnyebb,mint kivitelezni.De az eredmény magáért beszél.Különösen tetszenek a cikkben feltett képek.Nagyon jóra sikerültek.
Mindem elismerésem!
Simi 430625 2008. december 21. 23:10
Válasz erre
Akit érdekel, itt elovasható - persze a teljesség igénye nélkül - a Hood-om építésének története...www.freeweb.hu/olli/hd.html
Laci 430624 2008. december 21. 22:49
Válasz erre
tengernagyi zászló 001
tengernagyi zászl...
tengernagyi zászló 002
tengernagyi zászl...

Zs180!
Köszi a helyreigazítást!Ez a zászlóshajó elmélet onnan ered nálunk,hogy olvasgattam a Bismarck modell könyvet.Ott írták,idézem:"A fő árbócon két lámpás világítja a vaskeresztes zászlót,jelezve az éjszakában,hogy ez egy zászlóshajó."(Igaz német nyelven.)
Sszabi 430623 2008. december 21. 21:55
Válasz erre
ott a pont! :) köszi a választ!
zs180 430622 2008. december 21. 21:50
Válasz erre
Ricsi,
nem akarom eladni, csak megmutatom, ha érdekel. Hasznos lehet, ha építeni akarsz egy hasonlót. Egy-két kép nem igazán adja vissza megépítetlen kit részleteit, főleg, mert az én gépemmel nem tudok szép makrofotókat csinálni. Egyébként egy kiváló minőségű, részletgazdag WSW kitről van szó. Megvan a Prasky féle 1:100-as tervrajz is.
Ami a zászlóshajót illeti, ez a flotta vezérhajója, amelyen általában a vezénylő admirális tartózkodik - az árbocán ott lobog a tengernagyi zászló, innen az elnevezés. Legtöbbször a legnagyobb, legerősebb hajó, de nem szükségszerűen. A Bimarck-kaland idején egyébként már nem a Hood, hanem a King George V volt a Home Fleet zászlóshajója. Egy-egy flottaköteléknek is megvan a zászlóshajója, mely változhat is, ha pl. elsüllyed az eredeti zászlóshajó (lásd Midway). Ekkor az admirális átköltözik az új zászlóshajóra a stábjával együtt.

P.Gy.
Sszabi 430621 2008. december 21. 20:38
Válasz erre
én is hasonlóan gondolom, nade ha a Hood-ot vesszük, akkor ez kicsit sántít( sztem): Hiszen még akkor is az volt a zászlóshajó mikor a King George V osztály már vízen volt, ami ha jól tudom az angol flotta legújabb és legerősebb hajói voltak(akkor).Aki tudja a dolog jelentését írja fel mert engem is érdekelne.
Laci 430620 2008. december 21. 19:47
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
A mai nap egy eléggé érdekes témát dobtam fel otthon.Amiről szó esett az a ZÁSZLÓSHAJÓ kifejezés.Nem tudja a barátnőm,hogy mit is jelent az.Na most az én tudásom szerint azt nevezték annak,ami az adott államon belül a legjobb értéket képviseli,azaz a legjobb ami fölülmúlja a többit.(a flottán belül)
Javítsatok ki ha nem így van!Köszönöm!
Üdv!
sipiricsi87 430619 2008. december 21. 10:41
Válasz erre
Ha az e-mail-emre küldesz egy-két képet, azt megköszönöm, az anyagiakról meg majd utána. Köszi!
Ricsi
zs180 430618 2008. december 20. 16:21
Válasz erre
Nekem van egy 1:700-as műgyanta Viribus Unitisem még dobozban...
Ha érdekel, szívesen megmutatom

P.Gy.
Simi 430617 2008. december 20. 11:13
Válasz erre
Lacikám!
Hát persze, hogy ne történjék ilyesmi senkivel. Ha történik is, nem kell túlzottan elkeseredni, mert ki lehet javítani. Szóval nem kell kútba ugrani, vagy a Dunának menni...
sipiricsi87 430616 2008. december 19. 17:35
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget, az ajánlott személyekkel felveszem a kapcsolatot. Egyébként a csatahajót több méretben is elszeretném készíteni, egyfajta tanulmány építési sorozatot csinálnék, ahol is tökéletesítem a technikákat, saját technikát fejlesztek ki és elsajátítom, gyakorlom a kiegészítő elemek gyártását. A végcél egy 1:700 makett építése, vagy nagyobb. Ez igazából attól függ,hogy mennyi helyem lesz, és milyen időbeosztással tudom az építést elvégezni.

Köszi még egyszer!

Ricsi
Laci 430615 2008. december 19. 15:15
Válasz erre
Simi!
Ebben teljesen igazad van!Mikor én is eltörtem a tatot,nem az volt az első,hogy lefotózzam és sztároljam a hülyeségemet.Inkább a hiba mielőbbi kijavítása volt a legfontosabb,és utána mikor megnyugodtam,akkor csináltam róla képet.Ezért sem látszik a törés csak a javítása.Senkinek se többet ilyet nem kívánok-nem kívánunk-igaz-e Simi!
Üdv!
Hajókovács 430614 2008. december 19. 14:03
Válasz erre
sipiricsi!
Én is azt ajánlom , olvasd el a 565O- ben jelzett TIT HTMK kollega elérhetőségét.A csatahajó épitésben ( saját épités) a Laci lehet a segitségedre, nem is laktok messze egymástól.A kutatásban nagy segitségedre lehet Dr Balogh Tamás , aki TIT hajózástörténeti klub elnöke és a "Szent István Csatahajó" könyv szerzője.
Simi 430613 2008. december 19. 13:43
Válasz erre
Szerinted az embernek van lelkiereje ilyeneket fotózgatni!
Az egészet az okozta, hogy az "üvegkalitka" fedőlapja (akkor még)nem volt rögzítve, és egy hölgy le akarta törölni róla a port...
Különben leginkább csak a fő távmérő tetején levő radar és az ott levő körkorlát sérült meg; az utóbbit teljesen le kellett bontani és újraépíteni.
Narn 430612 2008. december 19. 11:36
Válasz erre
Simi!
Az üveglap vs Yamato nem lehetett gyenge. Csodálom, hogy volt lelkierőd kijavítani.
Nincs esetleg megörökítve ?
EDE 430611 2008. december 19. 09:26
Válasz erre
Szamuráy!

Viszont!
És annak, aki szintén meg akarja építeni:
www.steelnavy.com/HasegawaAkagiEarly.htm
Szamuráj 430610 2008. december 19. 06:46
Válasz erre
Akagi
Akagi

Yo reggelt! ^-^
Előzetes karácsonyi ajándék tőlem: Akagi építés közben az 1920-as évek közepén.
Folyt köv. o.O

Sz.
Simi 430609 2008. december 18. 21:41
Válasz erre
Ezt nézd meg és vedd fel a kapcsit: szentistvanmode.atw.hu/
Talán valamit tud segíteni neked!
BBalázs 430608 2008. december 18. 21:03
Válasz erre
Szia Sipiricsi!
Az igazság az, h ismét a nemrég emlegetett urakat keresned az 5650-es hozzászólásnál.
Egyébknét miylen méretarányban szeretnéd elkésziteni?
sipiricsi87 430607 2008. december 18. 20:06
Válasz erre
Üdv,
Be kell vallanom, hogy nem szoktam túl gyakran látogatni az oldalt, és amikor megnézem, akkor sem mélyedem el a dolgokban. Az viszont feltűnt, hogy sehol se látom az SMS Szent István csatahajót. Többek között ezért is döntöttem úgy, hogy belevágok egy nem kis vállalkozásba. Megépítem a SMS Szent Istvánt, saját készítésű fa, papír és ahol kell fém alkatrészekkel.
A vállalkozás sikeréhez, viszont segítséget kérnék. Olyasvalaki segítségét, aki készített már hasonló módon csatahajót.
Ha van köztünk ilyen, akkor kérem keressen fel, a richard.sipos@gmail.hu e-mail címen, hogy a részleteket egyeztessük.
A hajóról, a kutatásról, és az építésről, valamint (remélem) a kész makettről is cikket fogok készíteni.

Köszönöm előre is a segítséget.

Ricsi
Laci 430606 2008. december 18. 14:33
Válasz erre
Szamuráj!
Sajnos már átlépte azt a határt,hogy már öntősabloként lehessen használni.Gondolok itt a rögzített kormánylapátra,meg a tengelybölcsőre.Meg amúgy sem ez volt az eredeti célom,mert egy hajót is több év elkészíteni.

Narn!
Hál istennek egészségileg semmi bajom,bár egész kellemetlen érzés volt.

Lucky!
A sarokcsiszolót nem erre a célra találták ki.Ez alatt azt értem,hogy lehet,hogy több kárt csinált volna,mint hasznot.De igazad van,túléltük.
M.Pisti 430605 2008. december 18. 14:24
Válasz erre
Én mindig mondom Sebinek, hogy valami "ilyesmit" hozzon ki a Nimitzéből. De nem akar rám halgatni.
Laci 430604 2008. december 18. 14:21
Válasz erre
Simi!
Igen,nem a torpedó szakította le a tat részt,(tudom,hogy a süllyedés közben a nyomástól szakadt le,mint a felépítmény is) csak pont az a rész sérült meg,és pont ott ahol anno a torpedó eltalálta.(újra él a Hood szelleme):D
Nem mellékesen totál egyenesen tört végig mint az igazin.
Simi 430603 2008. december 18. 13:39
Válasz erre
Uhh! Szóval ritkán történik olyasmi, amit ne lehetne kijavítani. Emlkészem arra, amikor valaki ráejtett egy üveglapot a kész Yamato-mra... még sírtam is... aztán 3 napba telt, amíg kijavítottam a károkat. De a lényeg: ki lehetett javítani!
Különben úgy tudom, nem a torpedó vitte el a tatot, hanem - mivel a középső tengely miatt nem futott végig a hajógerinc - a víz alatti süllyedéskor nem bírta a terhelést és leszakdt.
Szamuráj 430602 2008. december 18. 13:27
Válasz erre
Jesszusom Laci! Óvatosan azzal az "acéllal". Szerintem ügyesen oldottad meg. Belegondoltál már abba, hogy öntősablonként használd ezt a testet? Így lehetne több Bismarck törzset gyártani. ;)
Sz.
EDE 430601 2008. december 18. 12:13
Válasz erre
www.modelshipgallery.com/gallery/cv/ru/Kutznetstov-350-lc/index.htm
Nem semmi!
8 hónap, 670 munkaóra. Akkor az kb. átlag napi 3, ha jól tévedek.
lucky 430600 2008. december 18. 11:19
Válasz erre
A sarokcsiszoló lamellás koronggal sztem vitte volna...pláne ha az a korong 60-as v 80-as.
DE a lényeg: Túléltétek!
Narn 430599 2008. december 18. 10:52
Válasz erre
Ezt még olvasni is szörnyű, nemhogy átélni. Az elején megijedtem, hogy tényleg veled történt valami komoly a sokkhatáson kívül ... :)
Laci 430598 2008. december 18. 06:33
Válasz erre
itt tört el a test
itt tört el a test
megoldottam
megoldottam

Üdv mindenkinek!
Képzeljétek tegnap újra kellett éleszteni engem!Csinálni akartam a hajót és a fedélzet alapját akartam a tatra felragasztani.Viszont egy darabja kitartotta és abból a többletből kellett leszedni.Na hát ezt nem akarta vinni a reszelő,sem a csiszolóvászon,sem a szike.(Pedig fából van vagy mi.Vagy ez a tipikus fából vaskarika?) Na majd a jó öreg kalapács meg véső...Gondoltam én.Na ekkor következett be az a baj,hogy szépen eltört a jobb oldala végig,és csak a bal oldala fogta valamennyire.(Mondjuk ha a roncsot készítettem volna el,akkor pont jó helyen tört el.Érdekes mód az eredeti torpedó is pont itt találta el és pont ezen az oldalt...)Nem is kell mondanom,hogy egyből megállt a szívem és ledermedtem atom mód.Mire magamhoz tértem egyből egy kis vérnyomás magassággal egybekötve a probléma megoldását kerestem.Meg is találtam egy csavar segítségével.Először a törést bekentem epoxigyantával,majd az egyik bordát átfúrva odacsavaroztam a tat részt.Ez nem volt elég,ezért full kitöltöttem gittel.Tehát háromszoros védelmet kapott ilyen esetek ellen.Csavar,epoxigyanta és gitt.Na ezek már úgy fogják,hogy a brit torpedók elbújhatnak szégyenükben.Remélem!
Úgyhogy most inkább regenerálódok egy kicsit.
Szamuráj 430597 2008. december 17. 20:12
Válasz erre
:) Lehetséges. Már a nagyapó is tervezte őket anno.
Laci 430596 2008. december 17. 16:26
Válasz erre
Simi!
Te sejtesz valamit!Meg hát amúgy is a hajó formája miatt is!
ChevyG 430595 2008. december 17. 16:19
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.