/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Topy 430861 2009. január 13. 22:04
Válasz erre
SSgt_Chris 430860 2009. január 13. 21:17
Válasz erre
Dokumentum film a Szent István csatahajóról! Most kezdődik: M1 21.15!
Kockabob 430859 2009. január 13. 18:36
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődnék hogy nincs e meg valakinek véletlenül a Revellnek a Pilgrim ship Myflower (05486) összeálitási rajza?
Zohan 430858 2009. január 13. 16:40
Válasz erre
sabre 001
sabre 001
sabre 002
sabre 002

Érdekel valakit ajándékba?
EDE 430857 2009. január 13. 14:03
Válasz erre
Fú!

Vigyázó szemünket odavessük!

Köszi az infot!
Hajókovács 430856 2009. január 12. 23:36
Válasz erre
Hadihajós népség!
Ajánlom figyelmetekbe a holnap este azaz 13.-án kedden 21.óra 1O.-kor a Magyar Királyi M1 csatornán a Szent István csatahajó cimű Magyar- német dokumentum filmet.
BBalázs 430855 2009. január 12. 16:31
Válasz erre
Chevy!
Köszönöm, mindhárom átjött, eddig csak egyet lapoztam át... hát igen, a fedélzet alakján több módositást eszközöltek. A legfeltünőbbek elsőre ezek a hibák voltak. Úgy gondolom, hogy megfogadom Ede tanácsát, az még nem biztos h beruházok fotómaratásba, ami az elsődleges a már emlitett fa fedélzet imitáció szép kivitelezése.
Bár némi feljavitásra szükség lesz, mivel van pár alkatrész ami hiányos.
ChevyG 430854 2009. január 12. 14:04
Válasz erre
BB!
Megvan mind3 pdf?
üdv!
dcsabesz 430853 2009. január 12. 13:45
Válasz erre
EDE 430852 2009. január 12. 11:31
Válasz erre
Balázs!

Szerintem a Fujimi kitet kár forrásokkal egyeztetni. Ha gyakorolni akarsz, akkor csak azokra a technikákra koncentrálj, amit fejleszteni kívánsz!
Egyébként az In action sorozat Pre war amy carrieres részét olvagattam, meg pesrsze net:
Asszem: www.hystori.navy.mil
Simi 430851 2009. január 11. 21:12
Válasz erre
Laci!
Persze, hogy értem, mert a Hood-on én is hasonló megoldást készítettem a kinyitott fedélzeti nyílászáró alá, csak annak nem volt oldala (nem láttam sok értelmét), mert egy lemezcsíkból hajlítottam olyan U alkra (persze szögletesen értendő).
Laci 430850 2009. január 11. 16:46
Válasz erre
Simi!
Hát majd meglátom,hogy fekete lemezt rakjak alá,vagy pedig csináljak neki egy kocka félét aminek ugye a teteje nyitott.Remélem érted!
Simi 430849 2009. január 11. 16:02
Válasz erre
Lacikám!
Ahogy gondolod. Ez a megoldás igazából csak neked lesz jó, mert csak te (meg még itt néhányan) fogod tudni, hogy ott alúl ki van vágva a fedélzet. De azért a fedélzeti lyuk alá tegyél egy fekete lemezt (az oldalsó ablakok fénye miatt)... szóval majdnem ugyanott vagy...
Laci 430848 2009. január 11. 15:30
Válasz erre
Simi!
Az az igazság,hogy most nagyon fullos lesz a hajó felépítménye,tehát a skylight féle ablakok is ki lesznek vágva.Alapterülete ezeknek 5X8 mm,így szerintem be lehet rajtuk látni,bár nem teljesen legalulra,de a hatás nem marad el.Szóval terveim szerint minden olyan meg lesz rajta csinálva,amit meg lehet,és nem imitációként próbálom.
Utószóként annyit,hogy ha meg lesz építve az új,akkor teszek fel képeket és igérem nem fogtok csalódni bennem és terveimben.
Üdv!
Simi 430847 2009. január 11. 12:43
Válasz erre
Lacikám!
Teljességgel felesleges a skylight-ok helyének kivágása! Olyan közelről senki sem képes belenézni, hogy láthatná a kivágást. A 100-as méretaránynál ez még lehet, hogy 1 cm-ről sem látható, tehát nincs értelme. Javaslom, hogy egyszerűen ragssz az aktuális skylight aljára egy feketére festett lemezt, és úgy helyezd rá a fedélzetre; a kívánt hatást ezzel is eléred. Persze akkor se lessz rosszabb, ha kivágod a helyét, csak 5X annyit dolgozol vele - feleslegesen.
Laci 430846 2009. január 10. 20:33
Válasz erre
Simi!
Olyan kérdésem lenne számodra,hogy anno beszéltük ezeket a fedélzeten elhelyezett skylight ablakokat.Mivel ezek természetes fényt eresztenek át,akkor ezt nekem a fedélzeten elvileg ki kellene vágni,hogy élethűbb legyen.Így van?
Köszi!
Simi 430845 2009. január 10. 10:16
Válasz erre
PVB-nél a legfontosabb, az hogy jól nézzen ki, gyorsan elkészüljön; nem pedig az, hogy élethű legyen. Nem hiszem, hogy túl sokat nézegette volna az archiv fotókat.
Topy 430844 2009. január 10. 00:38
Válasz erre
Nekem meg az tűnt fel, hogy ha már embereket meg lőszeres ládákat szórt szét a fedélzeten, az eszébe juthatott volna, hogy a japánoknál a légvédelmi ütegek csövei nem összevissza álltak. A japán légvédelem zárótüzet lőtt, a csövek tehát egy irányba néztek. Vagy túlságosan kekeckednék? Üdv ... Topy
Topy 430843 2009. január 10. 00:20
Válasz erre
Ha valaki nem akarna szenvedni a Lexington gépeinek felségjelzéseivel, annak ezt ajánlanám: www.starfighter-decals.com/70063-lexington-air-g70063194142.html
Üdv ... Topy
BBalázs 430842 2009. január 9. 23:21
Válasz erre
Ezt most találtam... nem vagyok szakavatott, de nekem ez elsőre tetszik :)

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/kirishima-700-kk/kk-index.html
BBalázs 430841 2009. január 9. 19:08
Válasz erre
Laci!
Kitartás! Várjuk a fejleményeket.
Laci 430840 2009. január 9. 17:47
Válasz erre
Üdv minden hajósnak!
ÚJRATERVEZÉS!Mondaná a GPS.Elérkeztem arra a pontra,mikor erőt érzek magamon.Sajnos én is újra kezdem az egész felépítményt,tekintettel arra,hogy a szellőzőket meg egyéb "finom" dolgokat meg kell csinálni pluszban rajta.Például a merevítők hiányoznak a nappali híd alján stb-stb.,amit nehéz lenne megcsinálni,mivel már be van építve az a része.Ha szét bontanám több bajt csinálnék,mint hasznot.Tehát a hajótest megmarad,a felépítmény meg újra építve lesz legközelebb látható.Igérem teszek fel róla képeket,hogy hogy haladok vele!Hát mit is mondjak ezek után még?
ChevyG 430839 2009. január 9. 11:27
Válasz erre
Hi!
Nekem sok háttéranyagom van a Lex-ről és a Sara-ról, keress meg msn-en majd feltöltöm!
üdv!
BBalázs 430838 2009. január 9. 11:03
Válasz erre
Nem keseredtem el, mert tényleg csak gyakorlásnak szánom a makettet! Az igazság az, h a repcsik nem is voltak a készletben - bontott makettről van szó (így tényleg nem kell kivennem :) ), pár apróbb alkatrész hiányzik. A beleszeretéstől messze vagyok még :) ami elsődleges cél nálam, hogy pl.: a fedélzet fa boritásának osztását gyakorolhassam és egyéb fogások. Az egész projekt célja, hogyha vmit elrontok, akkor az ne egy későbbi makettemen tegyem, mint pl a Grosser Kurfürst...
Ede és Csatahajós! Ha van háttéranyagotok a Lexingtonhoz, azt szivesen fogadom!
ChevyG 430837 2009. január 9. 10:32
Válasz erre
csatahajós 430836 2009. január 9. 09:34
Válasz erre
Sajnos igazad van, a Fujimi kitek nagyon gyatrák. Az első számú probléma, hogy a hajótest alakja vészesen nagyon nem jó...elég csak megnézni a vízvonalnál a tatat, a kiten lekerekített fenek van a hajóknak, a valóságban szinte penge éles volt.
A Lexnél Ede teljesen jól leírta az ágyúk-fedélzetkiszélesítés összeférhetetlenségét...a Sara.nál meg megadják az átépített parancsnoki tornyot, de a kémény ugyanolyan magas mint a Lexen :), holott a valóságban jócskán levágtak belőle.

Szóval egy katasztrófa az egész, de ha valakit érdekel a steelnavy-n van egy egészen hosszú cikk ahol az összes probléma ki van elemezve.

Ede, az F4F-3asnál valóban nem volt még hátrahajtható a szárny és a Lex csak ilyeneket vitt.
EDE 430835 2009. január 9. 08:58
Válasz erre
Balázs!

Az a Fujimi Lex. többet, nem is ér! Ha fotomaratásokkal is akarsz dolgozni, érdemes kiadni a Trumpi Lexért azt a 4500 Ft-ot. A GMM 14 $-ért gyárt hozzá fotomaratást.
Tudom, hogy csalódtál a Trumpeterben, de ennél az ős Fujiminál sokkal valósághűbb.
Persze, csak ha gyakorolni akarsz...csak végül nehogy beleszeressél!
Ja, csak hogy a kedved elvegyem: Mivel a 203 mm-es lövegtornyok rajta vannak, csak 42 április előtti állapotot készíthetsz el. A repülőfedélzet elejét már a kiszélesített állapotban mutatja, ez pedig a 40-es korszerűsítés utáni állapot. Ilyenkor viszont a lövegtornyok tetején géppuskafészkek álltak már.
A Lexen sohasem voltak Avangerek, úgyhogy azokat ki se vedd a dobozból. És egy apróság: a felségjelzésen a fehér csillagok közepére tegyél egy apró piros pöttyöt. Persze a gépek ebben a korszakban nem kékek, ahogy az útmutató állítja. Az SBD-k szürék, az F4F-ek kékesszürkék, alul világos szürkék, és az "oldalkormánylapáton" fehér-vörös sávok ékeskednek. Ennek a felfestésétől vért lehet pisálni.
Nem vagyok biztos benne, de valójában a fedélzetnek pontosan ilyen formája sohasem volt, szerintem ezt a makettet a Saratoga makettből tenyésztették ki, mert annak volt ilyen a fedélzete.
Ja, nagyon jópofa, hogy az F4F-ek szárnyát hátrahajtott állapotban is fel lehet ragasztani, de vannak olyan értesüléseim, hogy ezeknél a korai gépeknél még nem oldották ezt meg.
Jófej vagyok mi?
Simi 430834 2009. január 8. 23:51
Válasz erre
Hát egyszer lehet, hogy megkérdezem Evert-Jan Foeth-et, hogy ismeri-e PVB-t? Elméletileg mindketten hollandok... de lehet, hogy megsétődik majd Evert-Jan. Ő ugyanis tényleg egy igazi profi makettező. Most éppen a Hood-ot építi 350-ben teljesen "szkreccs"-ként, többnyire sztirolból. Nagyon tud a srác: pl a WEM-nek ő adta át koppintásra a fő lövegtornyot és az én hajómra is ez került fel. Egyszerűen zseniálisan szép és tiszta munka. Ez pont az ellenkezője annak, amit PVB csinál.
BBalázs 430833 2009. január 8. 21:23
Válasz erre
Hát igen... ez a Kongo első pillantásra nagyon jól néz ki aztán elkezdi az ember vizsgálgatni. Végig az járt a fejemben, hogy ez az ember tudna jobbat készíteni, de egyszerüen trehány. Nem az a baj, hogy a korlátok keszekuszák, és h a parancsnoki torony eláll... hanem az, h amennyit ráköltött...
Bár egyenlőre én sem vagyok profi makettező, de rajzolni/festeni pl nagyon szépen tudok. És bizony a legutóbbi rajzomnál is vagy 5x újra kezdtem az Achilles arcát :) (lásd az adatlapomon) Mert igényes vagyok magammal szemben, a képességeimből a maximumot akarom kihozni.
Ezzel csak arra célzom, hogy a baj az emberünkkel, hogy talán sokkal jobbat is tudna, ha vmiért nem csapná igy össze a dolgokat...
Egyébként vettem egy 700-as Fujimi Lexingtont fillérekért (500 Ft), épp azért, hogy gyakoroljak rajta. Mert fejlődni szeretnék...
dcsabesz 430832 2009. január 8. 21:13
Válasz erre
"A csoffat Akagim se lett volna mesterleveles" :-)
M.Pisti 430831 2009. január 8. 20:19
Válasz erre
Laci! Persze hogy pont ez a jó Simiben, és Simi ismer már annyira, hogy tudja csak húzom ilyenkor. A csoffat Akagim se lett volna mesterleveles, ha nincsenek Simi szigorú szemei.
Simi 430830 2009. január 8. 19:16
Válasz erre
Azért magammal szemben is szoktam kritikus lenni... hányszor volt már, hogy pl a lefestett dolgot újra átcsizsoltam, lefestettem, mert nem tetszett, vagy eldobtam az alkatrészt, amit magam fabrikáltam, mert az se tetszett stb stb. És persze, az én hajóim se hibátlanok.
zs180 barátunk járt úgy, hogy a Repulse-áról kértek képeket, meg egy kis írást egy könyv számára. Ő őszintén leírta azt az egy-két aprócska hibát, ami volt a hajóján. A társszerzők meg agyon dicsérték a saját kis gyenge Repulse-aikat. Erre a szerkesztő kihozta, hogy zs180-é gyenge minőség, a többieké meg csodaszép... Ha valakinek nincs hozzá szeme, akkor ne szerkesszen ilyen kiadványt.
Laci 430829 2009. január 8. 16:49
Válasz erre
M.Pisti!
Szerintem Simiben pont ez a jó,hogy észre veszi az ilyen és sok más hibákat.Például nekem is szólt,hogy az ablakok a Bismarck-on nem futnak egy vonalban amit természetesen gyorsan kiküszöböltem.Na most ha nem szól,akkor ne adj isten túl későn vette volna észre és akkor b...hattam volna.Például én is újra építem az első felépítményt,mert találtam rajta igen fatális hibát.Tehát ha undorító munkát csinálok,akkor azt hiszem nem lenne köztetek a helyem.

Simi!
Tehát nyugodtan legyél szigorú,mert másképp nem remekelünk!
dcsabesz 430828 2009. január 8. 16:13
Válasz erre
M.Pisti 430827 2009. január 8. 16:05
Válasz erre
Persze hogy nem! De tuti, hogy ezeket rendelésre csinálja és ebből él meg. Azért dolgozik ilyen tempóban.
Simi 430826 2009. január 8. 15:16
Válasz erre
Pistikém! Ebben igazad lehet. De úgy gondolom, te is hasonlóan igényes vagy. Különben szerintem alap-alap dolog, hogy egy maketten a réseket el kell tüntetni. Ezt legfeljebb csak a 6-8 éves lurkóktól nem várja el az ember.
Különben szerény számításaim szerint kb 100 ezer Ft-ot költött el PVB erre a legutóbbi kis projektjére... megérte?
dcsabesz 430825 2009. január 8. 15:15
Válasz erre
Ezeket a hibákat még a laikus is észreveszi. Akkor lenne könyörtelen, ha már a halandók által nem észrevehető hibákat írná fel. Viszont Simi már ezt is megteheti, mert letette a névjegét. Én sírnék, ha zsűriznem kellene Sietős kollégánk munkáit.
M.Pisti 430824 2009. január 8. 15:05
Válasz erre
Simi! Most már tudom, hogy miért nem kérnek fel téged zsűrizni. Szigorú vagy és könyörtelen. (de igazad van)
Simi 430823 2009. január 8. 14:57
Válasz erre
És talán a Prince of Wales után még lesz is...
dcsabesz 430822 2009. január 8. 14:49
Válasz erre
Simi!

Sajnállak téged átérzem ahogyan szenvedsz, meg a hajót is sajnálom, hogy ilyen kezekbe került. Jó páros lehettetek volna! :-)
Simi 430821 2009. január 8. 14:07
Válasz erre
Bocs, az elfordítás szöge természetesen 45° lenne.
Simi 430820 2009. január 8. 14:06
Válasz erre
Néhány hajóhoz komplettan lehet kapni fa fedélzete(ke)t: pl az új 350-es Akagi-hoz is - persze "jó" pénzen. Ahogy azt a méregdrága fedélzeteket feltette, az is egy borzalom - különösen is a felső fedélzeteken - egyszerűen ráragasztotta a műanyag fedélzet tetejére és így nincs szintben pl a korlátokkal.
Ez a szegény Kongo.. igen sokat szenvedett PVB kezei alatt! Ahányszor ránézek, mindig valami szörnyűséget fedezek fel. Legutóbb azt vettem észre, hogy a B torony tetején levő légvédelmi állás csúszásgátlós járófelületét le se festette, mert biztosan így nagyon tetszett neki, mert olyan szép sárgaréz színű. Ugyanezen a képen (a barbetta oldalán) a létrák végén - figyeljétek meg - van egy fül jobbra és balra; ezt csak el kellett volna fordítani 90°-ban, hogy elálljon a felülettől, még erre is képtelen volt és csakúgy rászórta a barbetta oldalára.
dcsabesz 430819 2009. január 8. 13:41
Válasz erre
Lehet venni külön fa fedélzetet is?
Simi 430818 2009. január 8. 12:37
Válasz erre
Hát, amiket felsorol, hogy felhasznált hozzá, egyszerűen egy rakás sz.r! Fa fedélzet, Lion Roar maratás készlet... ebből ettől sokkal ütősebbet kellett volna kihozni. "Több a pénze, mint az ..." - mondás ide nagyon illik. Figyeld meg pl a parancsnoki torony hogyan illeszkedik a törzshöz - egyszerűen katasztrófa; ott legalább 1 mm-es rés van (és még sok helyen ugyanígy); düledező korlátok stb stb Szóval leginkább PVB csak ragasztani szeret...
dcsabesz 430817 2009. január 8. 12:12
Válasz erre
Nézegesd egy kicsit tovább!
Össze vannak kenve a függőleges és vízszintes felületek találkozásainál a sarkok, sorjás csónakok és még sok minden más, csónakokban összefolyt fesékek, néhol erős koszolások (korlátok töve), nem jól sikerült befolyatás a fedélzeti deszkázaton, láttam egy-két letört korlátot is, az elemek összeillesztése sincs eldolgozva, és néha olyan érzésem van mintha direkt életlen képeket készítene, hogy ne lehessen megtalálni a hibákat. Szerintem.
ChevyG 430816 2009. január 8. 12:05
Válasz erre
Helló!
Köszi a választ, felkeltetted az érdeklődésem, tudnál pár fotót prezentálni?

Végülis a két könyv nem zárja ki egymást:)

(bocsi h eddig nem válaszoltam)

üdv!
ChevyG 430815 2009. január 8. 12:04
Válasz erre
Sszabi!
Köszi!
Varjúbácsi
Köszönöm!
Összehasonlítottam a kettőt, a WEM verzi szimpatikusabb, már csak azért is mert EU,és amúgy is fogok tőlük még idén rendelni.

Még1x Köszönöm az infót!

BGG
csatahajós 430814 2009. január 8. 11:22
Válasz erre
EDE!

Jól mondasz mindent, igen! :)

Üdv.
Varjúbácsi 430813 2009. január 8. 11:12
Válasz erre
ChevyG!
A White Ensign is csinál.
megahatás 430812 2009. január 8. 11:01
Válasz erre
üdv!

nézegetem, nézegetem, a hajóját, és keresem én is a hibákat.. de sajnos nincs szemem hozzá! :(
pár képet feltennétek, bejelölve a hibákat? már akinek van ideje a rohanó világban! abszolút nem tudom mit keressek! mi a rossz? csak hogy ne kövessem el újra én is..
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.