/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Simi 430617 2008. december 20. 11:13
Válasz erre
Lacikám!
Hát persze, hogy ne történjék ilyesmi senkivel. Ha történik is, nem kell túlzottan elkeseredni, mert ki lehet javítani. Szóval nem kell kútba ugrani, vagy a Dunának menni...
sipiricsi87 430616 2008. december 19. 17:35
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget, az ajánlott személyekkel felveszem a kapcsolatot. Egyébként a csatahajót több méretben is elszeretném készíteni, egyfajta tanulmány építési sorozatot csinálnék, ahol is tökéletesítem a technikákat, saját technikát fejlesztek ki és elsajátítom, gyakorlom a kiegészítő elemek gyártását. A végcél egy 1:700 makett építése, vagy nagyobb. Ez igazából attól függ,hogy mennyi helyem lesz, és milyen időbeosztással tudom az építést elvégezni.

Köszi még egyszer!

Ricsi
Laci 430615 2008. december 19. 15:15
Válasz erre
Simi!
Ebben teljesen igazad van!Mikor én is eltörtem a tatot,nem az volt az első,hogy lefotózzam és sztároljam a hülyeségemet.Inkább a hiba mielőbbi kijavítása volt a legfontosabb,és utána mikor megnyugodtam,akkor csináltam róla képet.Ezért sem látszik a törés csak a javítása.Senkinek se többet ilyet nem kívánok-nem kívánunk-igaz-e Simi!
Üdv!
Hajókovács 430614 2008. december 19. 14:03
Válasz erre
sipiricsi!
Én is azt ajánlom , olvasd el a 565O- ben jelzett TIT HTMK kollega elérhetőségét.A csatahajó épitésben ( saját épités) a Laci lehet a segitségedre, nem is laktok messze egymástól.A kutatásban nagy segitségedre lehet Dr Balogh Tamás , aki TIT hajózástörténeti klub elnöke és a "Szent István Csatahajó" könyv szerzője.
Simi 430613 2008. december 19. 13:43
Válasz erre
Szerinted az embernek van lelkiereje ilyeneket fotózgatni!
Az egészet az okozta, hogy az "üvegkalitka" fedőlapja (akkor még)nem volt rögzítve, és egy hölgy le akarta törölni róla a port...
Különben leginkább csak a fő távmérő tetején levő radar és az ott levő körkorlát sérült meg; az utóbbit teljesen le kellett bontani és újraépíteni.
Narn 430612 2008. december 19. 11:36
Válasz erre
Simi!
Az üveglap vs Yamato nem lehetett gyenge. Csodálom, hogy volt lelkierőd kijavítani.
Nincs esetleg megörökítve ?
EDE 430611 2008. december 19. 09:26
Válasz erre
Szamuráy!

Viszont!
És annak, aki szintén meg akarja építeni:
www.steelnavy.com/HasegawaAkagiEarly.htm
Szamuráj 430610 2008. december 19. 06:46
Válasz erre
Akagi
Akagi

Yo reggelt! ^-^
Előzetes karácsonyi ajándék tőlem: Akagi építés közben az 1920-as évek közepén.
Folyt köv. o.O

Sz.
Simi 430609 2008. december 18. 21:41
Válasz erre
Ezt nézd meg és vedd fel a kapcsit: szentistvanmode.atw.hu/
Talán valamit tud segíteni neked!
BBalázs 430608 2008. december 18. 21:03
Válasz erre
Szia Sipiricsi!
Az igazság az, h ismét a nemrég emlegetett urakat keresned az 5650-es hozzászólásnál.
Egyébknét miylen méretarányban szeretnéd elkésziteni?
sipiricsi87 430607 2008. december 18. 20:06
Válasz erre
Üdv,
Be kell vallanom, hogy nem szoktam túl gyakran látogatni az oldalt, és amikor megnézem, akkor sem mélyedem el a dolgokban. Az viszont feltűnt, hogy sehol se látom az SMS Szent István csatahajót. Többek között ezért is döntöttem úgy, hogy belevágok egy nem kis vállalkozásba. Megépítem a SMS Szent Istvánt, saját készítésű fa, papír és ahol kell fém alkatrészekkel.
A vállalkozás sikeréhez, viszont segítséget kérnék. Olyasvalaki segítségét, aki készített már hasonló módon csatahajót.
Ha van köztünk ilyen, akkor kérem keressen fel, a richard.sipos@gmail.hu e-mail címen, hogy a részleteket egyeztessük.
A hajóról, a kutatásról, és az építésről, valamint (remélem) a kész makettről is cikket fogok készíteni.

Köszönöm előre is a segítséget.

Ricsi
Laci 430606 2008. december 18. 14:33
Válasz erre
Szamuráj!
Sajnos már átlépte azt a határt,hogy már öntősabloként lehessen használni.Gondolok itt a rögzített kormánylapátra,meg a tengelybölcsőre.Meg amúgy sem ez volt az eredeti célom,mert egy hajót is több év elkészíteni.

Narn!
Hál istennek egészségileg semmi bajom,bár egész kellemetlen érzés volt.

Lucky!
A sarokcsiszolót nem erre a célra találták ki.Ez alatt azt értem,hogy lehet,hogy több kárt csinált volna,mint hasznot.De igazad van,túléltük.
M.Pisti 430605 2008. december 18. 14:24
Válasz erre
Én mindig mondom Sebinek, hogy valami "ilyesmit" hozzon ki a Nimitzéből. De nem akar rám halgatni.
Laci 430604 2008. december 18. 14:21
Válasz erre
Simi!
Igen,nem a torpedó szakította le a tat részt,(tudom,hogy a süllyedés közben a nyomástól szakadt le,mint a felépítmény is) csak pont az a rész sérült meg,és pont ott ahol anno a torpedó eltalálta.(újra él a Hood szelleme):D
Nem mellékesen totál egyenesen tört végig mint az igazin.
Simi 430603 2008. december 18. 13:39
Válasz erre
Uhh! Szóval ritkán történik olyasmi, amit ne lehetne kijavítani. Emlkészem arra, amikor valaki ráejtett egy üveglapot a kész Yamato-mra... még sírtam is... aztán 3 napba telt, amíg kijavítottam a károkat. De a lényeg: ki lehetett javítani!
Különben úgy tudom, nem a torpedó vitte el a tatot, hanem - mivel a középső tengely miatt nem futott végig a hajógerinc - a víz alatti süllyedéskor nem bírta a terhelést és leszakdt.
Szamuráj 430602 2008. december 18. 13:27
Válasz erre
Jesszusom Laci! Óvatosan azzal az "acéllal". Szerintem ügyesen oldottad meg. Belegondoltál már abba, hogy öntősablonként használd ezt a testet? Így lehetne több Bismarck törzset gyártani. ;)
Sz.
EDE 430601 2008. december 18. 12:13
Válasz erre
www.modelshipgallery.com/gallery/cv/ru/Kutznetstov-350-lc/index.htm
Nem semmi!
8 hónap, 670 munkaóra. Akkor az kb. átlag napi 3, ha jól tévedek.
lucky 430600 2008. december 18. 11:19
Válasz erre
A sarokcsiszoló lamellás koronggal sztem vitte volna...pláne ha az a korong 60-as v 80-as.
DE a lényeg: Túléltétek!
Narn 430599 2008. december 18. 10:52
Válasz erre
Ezt még olvasni is szörnyű, nemhogy átélni. Az elején megijedtem, hogy tényleg veled történt valami komoly a sokkhatáson kívül ... :)
Laci 430598 2008. december 18. 06:33
Válasz erre
itt tört el a test
itt tört el a test
megoldottam
megoldottam

Üdv mindenkinek!
Képzeljétek tegnap újra kellett éleszteni engem!Csinálni akartam a hajót és a fedélzet alapját akartam a tatra felragasztani.Viszont egy darabja kitartotta és abból a többletből kellett leszedni.Na hát ezt nem akarta vinni a reszelő,sem a csiszolóvászon,sem a szike.(Pedig fából van vagy mi.Vagy ez a tipikus fából vaskarika?) Na majd a jó öreg kalapács meg véső...Gondoltam én.Na ekkor következett be az a baj,hogy szépen eltört a jobb oldala végig,és csak a bal oldala fogta valamennyire.(Mondjuk ha a roncsot készítettem volna el,akkor pont jó helyen tört el.Érdekes mód az eredeti torpedó is pont itt találta el és pont ezen az oldalt...)Nem is kell mondanom,hogy egyből megállt a szívem és ledermedtem atom mód.Mire magamhoz tértem egyből egy kis vérnyomás magassággal egybekötve a probléma megoldását kerestem.Meg is találtam egy csavar segítségével.Először a törést bekentem epoxigyantával,majd az egyik bordát átfúrva odacsavaroztam a tat részt.Ez nem volt elég,ezért full kitöltöttem gittel.Tehát háromszoros védelmet kapott ilyen esetek ellen.Csavar,epoxigyanta és gitt.Na ezek már úgy fogják,hogy a brit torpedók elbújhatnak szégyenükben.Remélem!
Úgyhogy most inkább regenerálódok egy kicsit.
Szamuráj 430597 2008. december 17. 20:12
Válasz erre
:) Lehetséges. Már a nagyapó is tervezte őket anno.
Laci 430596 2008. december 17. 16:26
Válasz erre
Simi!
Te sejtesz valamit!Meg hát amúgy is a hajó formája miatt is!
ChevyG 430595 2008. december 17. 16:19
Válasz erre
Simi 430594 2008. december 17. 14:30
Válasz erre
És sejtem is, hogy miért az a kép tetszik... mert egy kicsit a Bismarck -ra emlékeztet az orr formája - vagy tévedek?
Laci 430593 2008. december 17. 13:14
Válasz erre
Szamuráj!
Hát ha lenne hely meg ez lenne a fő foglalkozásom...Amúgy elég szép munkákat látok ezeken a képeken.Főleg a "hajó4" tetszik nagyon.
Szamuráj 430592 2008. december 17. 09:39
Válasz erre
hajó1

A hajógyár reggel.
hajó1
hajó2

Az öntősablon előkészítése.
hajó2
hajó3

Készül a hajó.
hajó3
hajó4

Már alakul a hajó.
hajó4
hajó5

Amiből a hajó lesz.
hajó5

Sziasztok!
Édesapa is makettezik! Csak ő 1/1 méretarányban. :D
Sz.
Laci 430591 2008. december 16. 20:13
Válasz erre
Dcsabesz!
Az általad megadott web-en sikerült találni nekem megfelelő hajócsavart amit gyorsan meg is rendeltem.Távirányító és szervó ügyben egyeztettem Hűvös Ferivel.Köszi mégegyszer!

Hajókovács!
Elküldtem a mail-edre a Bismarck hajócsvarjainak forgási irányát,valamint a csavar eredeti méretrajzait.Ha beszélsz Laci bácsival ez ügyben is (amit a telefonon keresztül beszéltünk) akkor az külön is megköszönöm neked!
Laci 430590 2008. december 16. 15:26
Válasz erre
Dcsabesz!
Ja igen igy már értem!Nem tudom miért vacakol nálad,de utána nézek az infonak.Köszi!
Üdv!
EDE 430589 2008. december 16. 11:37
Válasz erre
irorszag002_inisoirr

szépkishajó
irorszag002_inisoirr

Jó kis dioráma téma!
dcsabesz 430583 2008. december 16. 07:36
Válasz erre
Egy linket akartam küldeni, de nem jött össze, de még tegnap fennt voltak a hozzászólásom részletei.
Laci 430582 2008. december 16. 05:45
Válasz erre
Dcsabesz!
Erre nem igazán tudok mit válaszolni...Valami elmaradt.A filmeket viszont küldöm a héten.
dcsabesz 430574 2008. december 15. 20:23
Válasz erre
laci
EDE 430573 2008. december 15. 16:13
Válasz erre
lucky 430572 2008. december 15. 13:38
Válasz erre
Akkor jól tudtam...
Laci 430571 2008. december 15. 12:55
Válasz erre
Hajókovács!
Akkor csúnyán beégtem szegény Ferivel,hogy más vezetéknevet írtam véletlen.Ezúton is bocsánatot kérek eme kellemetlenségért tőle!
exec 430570 2008. december 15. 12:54
Válasz erre
EDE!

Versenyek topic, 2009-es fül...

Üdv.
exec
EDE 430569 2008. december 15. 12:41
Válasz erre
Sziasztok+!

A mosonmagyaróvári esemény időpontját már lehet tudni? Áprilisra már megindult a programszrvezés, nem szeretném, ha ütközne vele valami.
Hajókovács 430568 2008. december 15. 12:07
Válasz erre
Szia Laci!

Lehet , hogy a regeli telefonbeszélgetésünknél Én voltam még álmos. Az emlitett modellező neve pontosan Dr Hűvős Ferenc, Ő épiti a KUK hajókat RC modelként, 1 :1OO.- as léptékben.A Kovács Peti nemcsak rajzokat , hanem hajókat is épit RC- ben.Sőt mindketten a Naviga versenyeken versenyeznek is.MIndkettőhöz bátran forduljatok segitségért,E mail cimüket megadom :kovacs.peter@nostalgianavy.hu
huvosferenc@t-online.hu vagy huvosferenc@invitel.hu
Laci 430567 2008. december 15. 11:25
Válasz erre
Lucky!
Ha minden igaz akkor Hajókovács segített ebben nekem,és talán Füves Ferenc-ről van szó.Ő azaz egyén aki megcsinálta az említett Viribus Unitis-t.
lucky 430566 2008. december 15. 10:16
Válasz erre
Balázs!
Nem a nostagianavy-s Kovács Péter-ről volna szó? Ő az aki a KuK hajók rajzait készíti.
Laci 430565 2008. december 15. 07:28
Válasz erre
Simi!
Köszi a "bókot",de az én állásom szerint TE viszed a pálmát,ami a kidolgozást illeti,de mint BBalázs is írta aanyi info áramlott abba a buta fejembe,hogy nem maradt benne,csak annyi,hogy valamilyen Ferenc az illető aki ebben nagy mester.Egyébként felkerestem Szolnokon egy modellboltban tevékenykedő embert,aki felsorolt kismillió féle szervót,de biztosat ő sem tudott mondani.Tehát marad Hajókovács általi segítség.Mivel a közönség segítségét eljátszottam,felhasználom a telefonos segítséget.(:D)
Azért köszi!
Tommy 430564 2008. december 15. 01:04
Válasz erre
Viribus Unitis...hm...ez engem is érdekelne...
BBalázs 430563 2008. december 14. 23:22
Válasz erre
Laci!
Teljesen elfelejtettem a nevét (annyi embert ismertem meg, és olyan sok infó ért)... de a délelőtti Hajós összejövetelen ott volt az a fiatalember, aki a Monarchia hajóit megépítette ebben a léptékben. A Viribus Unitist is többek közt. Őt kéne megkeresned, Hajókovács kolléga biztos tud segiteni az elérhetőség megszerzésében!
Simi 430562 2008. december 14. 23:17
Válasz erre
Lacikám!
Te nagyon király vagy, mi meg igen-igen csak kispályások szervó ügyben... én a magam részéről, köpni-nyelni nem tudok a felvetett témához, de szerintem mások is így vannak itt. Hú, de jó volna, ha most tévednék!
Különben mi lenne, ha egy rudazat segítségével oda helyeznéd a szervót, ahol minden gépegység elérhető lesz (talán középen?)?
Laci 430561 2008. december 14. 23:06
Válasz erre
kormányzás
kormányzás

Üdv Hajósok!
A segítségetek szeretném kérni!Azzal a problémával kellett ma szembesülnöm,hogy rögzíteni akartam ma a hátsó fedélzetet.Viszont ha rögzítem akkor letakarja a kormány szerkezetet és így nem tudnám belerakni a szervót később.Na mármost az a kérdésem,hogy milyen kormányszervót ajánlanátok beszereléshez,és kb. milyen árban lehet?Valamint hol lehet beszerezni?(Ne feledjük,2 db kormánylapátja van egymás mellett,és egy "U" alakban van összekötve,hogy egyszerre forduljon mindkettő!)
Sszabi 430560 2008. december 14. 19:45
Válasz erre
atya ég...mennyi péz összeszedni ennyi legot? utolsó emlékeim szerint régen is drága volt nemhogy most...
De minden elismerésem az építőé!
lucky 430559 2008. december 14. 19:33
Válasz erre
aircraftcarrier-in-lego
aircraftcarrier-in-...
aircraft-carrier-in-lego
aircraft-carrier-in-...
aircraftcarrier-lego
aircraftcarrier-lego
aircraft-carrier-lego
aircraft-carrier-...
lego-aircraftcarrier
lego-aircraftcarrier
lego-aircraft-carrier
lego-aircraft-...

sebi!
Kösd fel a fehérneműt!:)
salou 430558 2008. december 14. 12:33
Válasz erre
Mögötted másodiknak lenni, felér egy győzelemmel! Mert ez a munka egy másik "planéta".
Sajnálom hogy nem láthattam! A világ bármely versenyét megnyerheted vele.
Gratulálok!
Hajókovács 430557 2008. december 13. 22:38
Válasz erre
Szia Simi!

Örülök, hogy tetszik,remélem másnak is. Az idei verseny volt az első alkalom ,hogy ezt a viaszpecsétet alkalmaztuk a meritett papir oklevél mellé.
Külön sikerélmény , hogy az ötlet is töllem származott és a pecsétnyomót is Én csináltam.Természetesen a VII. Bolyai Makett versenyen kiadott 19O db. oklevél és pecsét már a klub csapatmunkája volt, el is tartott egy fél éjszaka.
Bizton állithatom , örömmel tettük, érdemes volt.Minden nyertes MEGÉRDEMELTE.
Laci 430556 2008. december 13. 21:53
Válasz erre
Simi!
Azért az oklevélről és a plakettről tehetnél fel képet...
Gratula a művedhez!Sajnálom,hogy nem lehettem ott az eredményhirdetésnél!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.