/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Rumcájsz_52 430255 2008. november 3. 17:49
Válasz erre
ChevyG
Az első kötet elsősorban a nagy, stratégiai jelentőségű hajókkal foglalkozik /repgéphordozók, csatahajók,atomtengeralattjárók stb/, a második kötet a "második lépcső"-vel /cirkálók, rombolók, fregattok stb/.
ChevyG 430254 2008. november 3. 17:25
Válasz erre
Sziasztok!

Mi a különbség a Bak József-Bak Ferenc-féle Hadihajók I. és II. között?

üdv!
EDE 430253 2008. november 3. 12:39
Válasz erre
Akkor ha jól számolom, a japán csatahajók közül már csak a Fuso osztály hiányzik a 350-es palettáról!
dcsabesz 430252 2008. november 2. 09:18
Válasz erre
Ezért tényleg érdemes volt belevágni.
Simi 430251 2008. november 1. 22:38
Válasz erre
Ez volt az "eredeti" darab...
Ez volt az "eredeti...
....és ez lett belőle...
....és ez lett bel...
A két daru egymásnak tükörképe. Érdekes a csigafelfüggesztés az oszlop tetején (mármint az eredetin).
A két daru egymá...

Most néhány napnyi szabadidőmben a csónakdarukat dobtam össze. Végülis annyira nem volt rossz, ami a kitben volt, de néhány dologgal nem voltam megelégedve: a daru emelő része enyhén a vége felé vastagodott, ez a fröccsöntött darabon egyáltalán nem látszott; a fügőleges oszloporól pedig nem volt kedvem lecsizsolgatni a létra-imitációt, ezért egyszerűbbnek tűnt, ha másikat készítek helyette. Az oszlop 2 mm -es "gömb"sztirolból, az emelő rész pedig 1.1 mm -es és 0.9 -es injekcióstű-darabokból lett összedobva. A létra, a kapocs és a sodronyok egy része maratás.
Amikor az ember nekiáll egy ilyennek, nagyon gázosnak tűnik, de a vége annyira klassz, ahogy kiformálódik abból a néhány dologból a kívánt alkatrész egész élethűen... szóval csak javasolni tudom az ilyen vállalkozást!
Simi 430250 2008. november 1. 13:43
Válasz erre
Hát... tényleg szép áruk van! A 350-es Akagi a feljavítókkal együtt kb 100 e pénz. Nem semmi! De szerintem néhány év múlva azért olcsóbb lesz majd - legalábbis ebben bízok. Meg talán majd elérhetőbb árú feljavítók is megjelennek hozzá.
Szóval érdemes egy kicsit várni, addig meg valami máson kell bűvészkedni.
Sebi 430249 2008. november 1. 11:38
Válasz erre
Na jó, mondjuk a 350-es maketteknek tényleg szép áruk van. De a 700-as kategória 5-10.000 között elég korrektnek tűnik.
hellodebil 430248 2008. november 1. 11:05
Válasz erre
Valóban szép makett az Ise.
www.hlj.com/hlj_gallery2/d/6801-7/Ships+2.jpg
Mostmár nem panaszkodhatunk, rengeteg csatahajó (és egyéb hadihajó) van a palettán. Csak az áruk :)
Sebi 430247 2008. november 1. 10:24
Válasz erre
Szerintem ő már beszerezte ezeket a maketteket :) Nem tagadom, a képeket látva én is bevállalnék egy ilyen remek makettet. Bár, ahogy neked már mondtam, most inkább a 350-es Prinz Eugenre vagyok inkább ráállva. Mondjuk olcsóbb is kicsit.
Simi 430246 2008. november 1. 09:18
Válasz erre
Igen, és felfigyeltem köztük egy újdonságra: 1/350-es Ise a Fujimitől; ráadásul a rep.fedélzetes (naná a látványos "csatahajó-anyahajó") változat! Szépen bővül a paletta. PVB, ébredj álmodból!
Sebi 430245 2008. október 31. 21:48
Válasz erre
Elképzelhető. Ha például megnézed az oldal közepán a Customers who... kezdetű vonal alatti maketteket, láthatsz még 350-es hajókat szép számmal. A 15-23.000 yen közti kategóriában.
Sebi 430244 2008. október 31. 21:40
Válasz erre
Küldtem emailt ! Megjött a rendelésed !
Simi 430243 2008. október 31. 20:45
Válasz erre
Érdekes! A Fujimi nemrég adta ki 350-ben a Kongo-t, a Kirishima testvérhajóját. Nem akarom elhinni, hogy nem tudtak volna egymás szándékáról, lévén mindkettő cég japán. Valószínűleg inkább kooperációban készítették-gyártják a kitet. Ha ez igaz, akkor a Haruna-n és a Hiei-n is osztozni fognak.
dcsabesz 430242 2008. október 31. 17:03
Válasz erre
Ok, telefonszámot is írj bele úgy egyszerűbben tudunk eggyeztetni.
Sebi 430241 2008. október 31. 15:31
Válasz erre
Úgy tűnik mégis lesz valami a dologból ! Most szólt a menyasszonyom, hogy van egy értesítő a postaládában. Valami kűfődi csomag jött. Mivel mást nem várok, így nagyon valószínű, hogy az lesz. Dobok neked egy emailt este úgy 10 körül, mert akkora leszek megint netközelben.
dcsabesz 430240 2008. október 31. 15:03
Válasz erre
Sebi 430239 2008. október 31. 14:25
Válasz erre
Majd elfelejtettem ! Japán téma bukkant fel a piacon:

www.1999.co.jp/eng/10077526

Jól mutathat a Nagato mellett !
Sebi 430238 2008. október 31. 14:14
Válasz erre
Hello !

Nos, nem tudom. Reggel eljöttem dolgozni és azóta még nem voltam otthon. Mindenesetre tegnap már írtam nekik egy emailt, amire nem mondhatni, hogy siettek a válasszal. Most két eset lehet. Vagy elveszett a dolog vagy a rengeteg eszükkel szárazföldi postával adták fel. Az majd két hónapot jelent időben, mire áthozzák hajóval és Hamburgból idekeveredik.
Sszabi 430237 2008. október 31. 13:57
Válasz erre
nah igen, hajóink eszmei értékét tovább növelhetjük a családi hagyaték egyes darabjaival és édesanyáink kedvenceivel. meg fogják érteni hiszen amúgy sem hordanak minden ékszert,akkor már inkább váljanak a csecsebecsék hasznossá...:P
dcsabesz 430236 2008. október 31. 12:47
Válasz erre
Szia Sebi!

Mi újság? Gondolom a hétvégén már nem lesz semmi az áruból.
Remélem a jövőhéten már megérkezik.
dcsabesz 430235 2008. október 30. 18:28
Válasz erre
Simi 430234 2008. október 30. 17:33
Válasz erre
Javaslom ékszerboltok felkeresését és az ottani felhozatal alapos átvizsgálását. Legutóbb nagyon szép "anker" láncot láttam fehéraranyból potom 30 rugóért... persze inkább csak az ezüstöt érdemes preferálni. Azt lehet, hogy megúszod 1-2 e pénzből. Elvileg tehát az "anker" lánc volna a tökéletes, de lehet, hogy olyat nem találsz; akkor be kell érni egy hasonlóval.
EDE 430233 2008. október 30. 14:02
Válasz erre
Csatahajós!

A Viribust már ismertem, tényleg nagyon szép. A másikat még nem, úgyhogy köszi a linket! Nem ismersz olyat, ahol hordozók is vannak?
Egyszer egy grafikus kért itt tőlünk segítséget, mert dunai monitorokat akart 3dmodellezni. Vajon mire jutott?
Dainesh 430232 2008. október 30. 13:20
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem nagy hiányom van horgonyláncból, szeretnék kis segítséget kérni, hogy honnan tudnék beszerezni, 1:100 méretarányban kellene.

Segítségeteket előre is köszönöm.
csatahajós 430231 2008. október 30. 00:23
Válasz erre
Ha már CGI akkor még ajánlom ezeket is, szerintem még jobbak ;):
http://www.viribusunitis.ca/

Innen sok ismerős lehet Iminek, Sebinek és zs180nak:

www.3dhistory.de/
EDE 430230 2008. október 28. 22:17
Válasz erre
Végülis ez is hajómodelezés:www.warspite.dk/gallery_01.htmés valószínűleg semmivel sem könnyebb, mint a műanyag, vagy a papír. Egyébként a nyugalmazott dán haditengerészeknek is lehet bőven szabadideje.

Ha valakinek felcsigázta a téma az érdeklődését, még tudom ajánlani:www.dreadnoughtproject.org/
Laci 430229 2008. október 28. 05:54
Válasz erre
Dcsabesz!
Köszi szépen ezek nekem tökéletesek,ugyanis nekem az elrendezése miatt kellenek.A jobb oldalt megvan,de a bal oldalt képekre van bontva,és abból nem igazán bírtam kivenni az elrendezésüket,hogy melyik milyen távolságra van a másiktól,hova esik stb.Szóval ezzel most sokat segítettél,így már "képben" vagyok vele.
Amúgy a látottak alapján elég jó lesz a hajó.
Üdv!
dcsabesz 430228 2008. október 27. 21:04
Válasz erre
Ha jobb miőségű kellene akkor meg kell várni a hétvégét amikor természetes fénynél tudok képet készíteni.
dcsabesz 430227 2008. október 27. 21:01
Válasz erre
PA273486
PA273486
PA273487
PA273487

Nos megcsináltam azokat a képeket. Az első lesz a jobb oldal a második a bal.
Sebi 430226 2008. október 27. 19:44
Válasz erre
Hello !

Még semmi. Az utolsó állás az, amiről emailt küldtem.
dcsabesz 430225 2008. október 27. 18:50
Válasz erre
Sebi!

Mi újság a szállítmánnyal? És majd egy telefonszámot is írj légyszíves, felhívnálak az átvétel miatt.
dcsabesz 430224 2008. október 27. 18:40
Válasz erre
Ok küldök, de ha nem baj nem biztos hogy még ma, lehet csak holnap tudom elkészíteni.
Laci 430223 2008. október 27. 16:00
Válasz erre
német 1.vh-s lobogó
német 1.vh-s lobog...

Sziasztok!
A minap sikerült egy számomra értékes zászlót beszereznem.150x90 cm.
Dcsabesz!
Tudnál nekem küldeni képet a Bismarck vízvonal alatti hűtőrendszeréről?Mindkét oldaláról kellene a közepén a stabilizátor fölött.Köszi!
hellodebil 430222 2008. október 27. 10:32
Válasz erre
Biztos van ebben vmi, de ahogy elnézem Te nyugodt vizen hajóztál. A tengeren más a helyzet, most nyáron tapasztaltam, hogy nem mindegy melyik óceánon (tengeren) milyen időjárási körülmények közt halad a hajó. Pl. a Jón-tengeren még "szabályosan billegett" a hajónk, az Adrián már jóval kiszámithatatlanabbak voltak a hullámok. A hullámokkal a hajó haladási irányának bezárt szöge is számit, megesett, h az arcunkba felcsaptak az nagyobb hullámok a hajóorrnál. Bár a csatahajóknál az nyilván teljesen más lehetett, ugyanis sokkal nagyobb hajókról van szó.
A téma amit feldobtál és megfigyeltél azonban érdekes. Felmerül bennem a kérdés a dioráma készitőknél. Miért mindig nyugodt vizeken haladva "ábrázolják" a hajókat? :) Sokkal izgibb egy a viharos tengeren haladó hajót elkészíteni, ahogy az orra belefúródik a vizbe... bár ez biztos túlságosan "perverz" már tőlem...
smmlonline.com/members/mainbrace/jim_baumann/konig.html
Bár ezen a képen is csak a hajó kelt hullámokat a nyugodt vizen, sztem baromi jól néz ki, a viharos háttérrel a König.
Szamuráj 430221 2008. október 27. 07:23
Válasz erre
IJN Kelén

A kishajó amivel utaztam.
IJN Kelén
hullámok

Kis tanulmányrajz.
hullámok

Sziasztok!
Tegnap utaztam az IJN Kelén fedélzetén Balatonfüred-Siófok között. Hazafelé a fedélzetről jól lehetett látni a hajó által keltett hullámokat. Le is rajzoltam. Tanulságos volt, mert érdekes jelenségeket figyeltem meg:
1. a kettes-hármas elrendeződésű hosszanti hullámok között, amelyek a hajó orr részén keletkeznek és hátrafelé haladva egyre szélesednek, nos, kereszt irányban is születnek kisebb hullámok.
2. a kialakult nagy hullámok spirálisan mozognak
3. a hajó oldalánál középtájon furcsa örvényeket láttam, melyek igen félelmetesek, gyorsan keletkeznek, majd eltűnnek
Remélem segítettem azoknak, akik esetleg vizet pakolnak a hajójuk alá. Élőben látva sokkal jobban megfigyelhető a hullámok keletkezése és kinézete a hajó körül. Persze a hajók mérete, sebessége befolyásolja a jelenséget, de mivel a Balatonon nem volt ott az Akagi, így a kis Kelén is segített nekem. :)
Sz.
Simi 430220 2008. október 26. 18:42
Válasz erre
Ez igen, ez egy elég szép munka! Különösen látványos a kötélzet. Csak néhány apróbb hiba tünt fel: pár kisebb illesztési probléma a másodlagos lövegek beépítésénél; ill. szerintem a csónakot biztosan nem az itt látható módon tették vízre, vagy emelték be. De ezeket leszámítva tényleg szép alkotásnak tűnik.
Laci 430219 2008. október 26. 16:27
Válasz erre
Dcsabesz!
Ja azt elfelejtettem azaz rosszul írtam,hogy a merülési mélység az nálad 28mm,ugyanis mindig a teljes merülést festik fel a hajóra,s mikor üres,akkor a vízvonal festése a víz fölött látszódik.Bocsika!
Üdv!
Laci 430218 2008. október 26. 16:22
Válasz erre
Dcsabesz!
A Bismarck esetében a fedélzet nem párhuzamos a vízvonallal.Az orr lejt a közepe felé,majd ismét emelkedik a tat felé.Az orrnál erősebben,a tatnál enyhébben.Szóval én úgy oldottam meg a vízvonal kérdését,hogyaz összeragasztott hajótestet leteszem egy teljesen sík lapra.(például asztal)Az asztal széléhez van egysíkban a hajó oldala.Mérőszalaggal,vagy vonalzóval az asztal lapjától felmérem a merülési mélységet,és cerkával megjelölöm végig a hajótest oldalán.1:350 ez a magasság (azaz a merülési mélység) üresen:26mm,harcrakész állapotban 28mm.Valamelyiket mérd fel a hajótest oldalára.De végig ennyinek kell lennie!Nem kötelező folytonos vonallal,csak bizonyos távolságokra.Ezt játszd el mindkét oldalon!Majd szigszalaggal ragaszd le a vonalat tekintettel a vízvonal vastagságára.A legtökéletesebb akkor lesz ha a hajótestet kézbe veszed és szem magasságban emeld magad elé!Srégan tartsd a hajótestet,hogy az orr és az oldala látszódjon!Itt ki fogja adni a szigszalag egyenetlenségét,amit így korrigálni tudsz.Az orr még hagyján,de a tat "negyed gömb" formája miatt húzós lesz.Ugyanis itt "elcsúszik" a vízvonal,azaz ha felfordítod gerinccel felfele azt veszed észre,hogy vastagabb lesz.
Remélem érted,de ha nem hívj fel bátran,úgyis éjszakás vagyok ma.
Üdv!
dcsabesz 430217 2008. október 26. 14:44
Válasz erre
És hogy maszkolom ki azon a hullámos hajótesten a helyét?
lucky 430216 2008. október 26. 13:19
Válasz erre
A vízzel párhuzamos.Ritka az olyan hajó, ahol a fedélzet teljesen egyenes...
ChevyG 430215 2008. október 26. 12:41
Válasz erre
dcsabesz 430214 2008. október 26. 11:59
Válasz erre
Hali!

Az volna a kérdésem, hogy a hajótest oldalán lévő vízvonalat milyen technikával kellene kijelölni?
Párhuzamos a fedélzettel ugye?
Persze úgy, hogy a tat-tól a "A" lövetoronyig egyenes a fedélzet és ezzel fut.
Laci 430213 2008. október 25. 05:44
Válasz erre
Dcsabesz!
Persze,hogy érdekel a hajó!Akkor majd egyeztetünk,hogy mikor aktuális a "dísz szemle".Addig is jó építgetést!
Simi 430212 2008. október 24. 21:25
Válasz erre
Azért - hogy szokásomhoz híven egy kicsit rosszmájú legyek - a fotók és a makett készítője nem csak ügyes volt, hanem elég okos is: nem készített fotókat a tatfedélzet feletti igen bonyolult rácsszerekezetről... vajon miért..? Persze felülről a látványos rep.fedélzet mindent jótékonyan eltakar.
Különben a Hasegawa 350-es Akagi-nál már orvosolva lesz ez a probléma: komplett maratott lapokat adtak ki e "kis részlet" feljavításához.
M.Pisti 430211 2008. október 24. 17:35
Válasz erre
Barátom! Az ügyességed már meg van hozzá, de ehez a színthez már a törelemből kell nagyon sok! Ahogy Simi kollégánk mondotta egyszer. Az én Akagimnál ezt a maratott-lukazott fedélzetet hiányoltam nagyon, de valami iszonyat ára volt, úgy hogy inkább hagytam.
dcsabesz 430210 2008. október 24. 16:30
Válasz erre
Szia Laci!

A hajó most kicsit félre van téve, mert rendeltem lépcsőket és azok megérkezését várom. Illetve épp a hétvégén szeretném lefesteni a hajótestet és az fedélzetet. Szóval, ha minden jólmegy vasárnap teszek fel egy-két képet.
Egyébként, ha tényleg érdekel a hajó szívesen megmutatom, megbeszélhetünk eg időpontot. :-)
Narn 430209 2008. október 24. 11:33
Válasz erre
Valami elképesztő, amit összehozott ez az ürge az Akagival. Egyszer majd én is ilyen ügyes leszek ;)
Szamuráj 430208 2008. október 24. 05:35
Válasz erre
Ha nem lenne a méretarány feltüntetve, egészen biztosan 1/350-esnek nézném. Gyönyörű makett. Érdemes megnézni még Jeff Lin hajóit, igaz korábban volt már róla szó...neki szintén van egy hordozója összerakva, az IJN Chitose, hát az is ehhez az Akagival egyenértékű.
Sz.
csatahajos 430207 2008. október 23. 23:21
Válasz erre
www.geocities.jp/takumifile15/akagi1.html

Hát azt hiszem ez az egyik legmeggyőzőbb Akagi amit idáig 700ban láttam...
Laci 430206 2008. október 23. 18:41
Válasz erre
Dcsabesz!
Mi a helyzet a hajóval,hogy állsz vele?Gondoltam,ha decemberben lesz időm,akkor megnézném.Persze ha neked is jó.Mondjuk még odébb van december,de időben szólok.
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.