/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
dcsabesz 429978 2008. szeptember 17. 16:18
Válasz erre
Az alapozót fújtam szal nem lehet túl vastag.
Inkább a létra fokai lettek vastagok, mert az pillanatragasztóval készült és néhol kicsit sokra volt szükség, hogy megáljon.
Az az igazság, hogy még ez sem nagyon tetszik, de ha így folytatom nem jutok át a lövegtornyok problémáján. :-)
Sebi 429977 2008. szeptember 17. 15:41
Válasz erre
Nagyon szívesen. Azt azért hadd kérdezzem meg, hogy a Bismarckot vagy a Tirpitzet építed meg ?
Sebi 429976 2008. szeptember 17. 15:34
Válasz erre
Szia !

Szerintem hagyd őket mostmár így. Nem tudom mennyire használ vagy árt az alakítás az alkatrészeknek, de a korlátokon és a létrákon mintha már kicsit sok festék lenne.
Simi 429975 2008. szeptember 17. 11:31
Válasz erre
Ja, és még egy lényeges különbség: a Tirpitz-nek másmilyen volt az előárboca is!
Mustang 429974 2008. szeptember 17. 10:53
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm az érdekes és értékes hozzászólásokat.
A terven hogy a Tamiya Bismarckhoz az Eduard Tirpitz fotomaratását veszem meg és nem a Bismarckhoz ajánlottat. Már csak azért is mert a Tirpitzhez 4x annyi lehetőséget adnak mint a Bismarckhoz. Eddigi leirásotok alapján a készletből csak a kémény szikrafogója nem használható 1 az 1 ben

köszönöm
dcsabesz 429973 2008. szeptember 16. 19:21
Válasz erre
P9163465
P9163465
P9163466
P9163466
P9163467
P9163467
P9163468
P9163468
P9163469
P9163469
P9163470
P9163470

Faragtam megint egy kicsit a lövegtornyokon.
Bár most már túlzásbaestem, mert mikorra megtudtam, hogy csak a hátsó tornyokon volt kapaszkodó akkor már az elsők készen voltak. Szóval most mind a négy ékeskedik kapaszkodókkal.
Simi 429972 2008. szeptember 16. 17:30
Válasz erre
És még a távmérőkben is volt különbség: két távmérő (azt hiszem, hogy az AA tüzérségé; a hátsó felépítmény előtt és mögött) itt már zárt kupolás volt. A p.torony két oldalán levő kisebb távmérők (1-1 db) szintén más tipusuak voltak. A Bismarck-nál a hídról át lehetett sétálni a kémény platformjára, a Tirpitz-nél már nem. Aztán a Tirpitz hídszárny merevítői rácsos kivitelűek voltak. És más volt a szikrafogó rács is a kéményen. A radarokat pedig az évek folyamán jónéhányszor modernizálták, stb stb. Érdemes a rajzokat, meg a fotókat jól összevetni és még biztosan lehet találni különbségeket a két hajó közt.
Sebi 429971 2008. szeptember 16. 15:54
Válasz erre
Szia !

A Bismarck és Tirpitz között két "látványos" különbség volt. Az első az, hogy a Tirpitz 1941 őszén kapott két torpedóvető csövet. A másik pedig az, hogy a Tirpitzen a katapult előtti felépítményrész teljes szélességében átérte a fedélzetet, a Bismarckon nem. A többi eltérés, ahogy Imi barátom is írta, igazából a légvédelmi fegyverzetben volt. Ajánlom figyelmedbe ezt az oldalt:

www.bismarck-class.dk

Itt sok információt találsz.
Simi 429970 2008. szeptember 16. 15:22
Válasz erre
Némi különbség volt a két hajó méreteiben, de ez szinte elhanyagolható, ahhoz kár is - szerintem - hozzányúlni. Viszont a felépítményeken, (légvédelmi)fegyverzetben már volt eltérés bőven. Persze attól is függ, hogy milyen időszakban akarod a Tirpitz-et megjeleníteni (ha jól értettem a Bismarck-ból akarod Tirpitz -é építeni).
Mustang 429969 2008. szeptember 16. 10:06
Válasz erre
Tudna valamelyikőtök segiteni hogy a Tamiya 1/350 Bismarck és Tirpitz között mekkora különbség van, ha egyikből szeretnék másikat csinálni?

kösz
Simi 429968 2008. szeptember 15. 23:05
Válasz erre
Nos, elkészült a Hood elő- és tatfedélzete korlátostul. Csak sajnos a mostoha időjárás miatt nem tudok szép képeket csinálni róla. Úgyhogy sajnos várni kell a jóidőre és az értékelhető képekre. (Már csak a csónakok, a kötélzet, és még néhány apróság van vissza.)
Sebi 429967 2008. szeptember 15. 20:56
Válasz erre
Szia !

Háát...a Trumpeter maketten, a D kereten van négy darab, meg a másik D kereten még négy. Az összesen nyolc :) De komolyra fordítva a szót. Külön nem lehet őket beszerezni. A White Ensign Models már vagy két éve lebegteti a modern deck equipment nevű készletét, de látni még nem láttam. Helyette ez a kettő van:

www.steelnavy.com/WEM%20BigE%20AC.htm www.steelnavy.com/WEM350NimitzAC.htm

Ezekkel az a baj, hogy nevükből következően, inkább a repülőgépekhez vannak bennük alkatrészek. Aztán van még itt egy francia srác:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Vele az a baj, hogyha jól értettem, hogy még csak 700-ban csinált ilyet és még csak tervezi a 350-es szériát. Másrészt nem tudom a paypal mennyire működik Magyarországon, mert ő azt fogadja el.
Amon 429966 2008. szeptember 15. 08:53
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdés: 1/350-es anyahajóhoz kellene valahonnan azok a kis sárga autó szerüségek cimborámnak.
Aki tudja honnan lehetne beszerezni válaszoljon.

Előre is köszi!

Üdv: Amon
sanyi 429965 2008. szeptember 13. 12:22
Válasz erre
Sziasztok!
Van három készletem ami lehet hogy érdekel Titeket:
Revell 1:570 Scharnhorst összerakva, festve, jó állapotban, de az árboc hiányzik 1500Ft
Bluetank: 1:700 I-16+I-52 japán tengeralattjárók összerakva, festve jó állapotban 1200Ft
Tamiya: 1:700 Harbour set bontott, de a keretek érintetlenek 2000Ft Ritkaság!
Érd.: Dénes Sándor, /20/378-3681 17 óra után, d.nash@freemail.hu
Sanyi
Varjúbácsi 429964 2008. szeptember 11. 18:50
Válasz erre
M.Úr!
Egész nap a Bolyait költöztetjük, a telefonom mindig be van kapcsolva.
Varjú bácsi
M.István 429963 2008. szeptember 11. 15:07
Válasz erre
Varjasi Úr!

Szombaton mikor hívhatom a "titkos Akagi projektel" kapcsolatban?

Üdvözlettel.
Varjúbácsi 429962 2008. szeptember 11. 12:22
Válasz erre
6020124
6020124
Lit_Fr02-500
Lit_Fr02-500
9783900310165
9783900310165

Sziasztok!
Eladósorba kerültek az alábbi könyvek:
Prasky: Donaumonitoren Österreich Ungarisch 8500.-
Bilzer: Die Torpedoboote der K.u.K. Krigsmarine von 1875-1918 8500.-
Freivogel: Österreichisch-Ungarische Hochseetorpedoboote und ihre Schicksale 4500.-
Varjú bácsi
varjasikukacyahoo.com
dcsabesz 429961 2008. szeptember 11. 10:19
Válasz erre
Köszi. Az egyik már kész. Este bemutatom.
hellodebil 429960 2008. szeptember 11. 10:07
Válasz erre
Ezek a kapaszkodók nagyon vékonyak, tényleg elég egy vékony rézdróttal imitálni. Egy kalappal Csabesz!
Sebi 429959 2008. szeptember 11. 09:36
Válasz erre
Nem lenne rossz. Végre kiderülne milyen színe volt a lövegek tetejének mikor elsüllyedt a hajó ;)
De azért szerintem a kapott képek alapján már tudsz dolgozni.
dcsabesz 429958 2008. szeptember 11. 08:35
Válasz erre
Azt hiszem legjobb volna egy időutazást elkövetni. :-)
Sebi 429957 2008. szeptember 10. 22:03
Válasz erre
1
1
2a
2a
2b
2b

Nos, úgy tűnik az ember mindig észrevesz új dolgokat. A helyzet az Csabesz, hogy Debilnek igaza van. Az általa felrakott képeken tényleg nem látható ez a kapaszkodó. Azért, mert ő az első lövegtonyokról tett fel képeket, az én kiadványaimban pedig csak a hátsókról van jó minőségű felvétel. Azokon pedig van. A helyzet tehát az, hogy úgy tűnik, hogy az első két tornyon nem voltak ezek a kapaszkodók. A hátsókon pedig igen. Hogy miért így csinálták, nem tudom. Abban viszont Imi barátomnak van igaza, hogy ezeket a kapaszkodókat akár távtartók nélkül is felrakhatod.
dcsabesz 429956 2008. szeptember 10. 16:57
Válasz erre
Simi 429955 2008. szeptember 10. 16:01
Válasz erre
Ha valóban ennyire közel volt a kapaszkodó a falhoz, akkor célszerűbb egyszerűen minden távtartó nélkül inkább ráragasztani a lövegtorony adott részére egy megfelelő átmérőjű rézdrótot vagy húzottszálat.
dcsabesz 429954 2008. szeptember 10. 15:08
Válasz erre
Sebi!

Képeket tudnál felrakni! Légyszíves...
Sebi 429953 2008. szeptember 10. 14:21
Válasz erre
Volt mind a négyen. A Debil által felrakott képen azért nem látszik, mert ez annyira közel volt a lövegtorony falához, hogy a valóságban valószínűleg nem fért volna át rajta egy ember keze. Egy vékony csövet képzeljetek magatok elé, ami 8 ponton volt a falhoz rögzítve. Az A és D tornyon ott ahol a függőleges fal találkozik a döntött résszel (ott, ahova Csabesz is rakta), a B és C tornyon pedig az alsó szegecssor felett egy kicsivel található.
hellodebil 429952 2008. szeptember 10. 13:49
Válasz erre
Én nem nagyon látok itt kapaszkodókat a tornyokon. Bár a szögből nem derül ki egyértelmüen.

www.voodoo.cz/battleships/pics/bismarck1.jpg
dcsabesz 429951 2008. szeptember 10. 10:34
Válasz erre
De azért kíványcsi leszek azokra a képekre. Azzt hiszem, hogy csak az "A" és "D" tornyokon volt kapaszkodó.
dcsabesz 429950 2008. szeptember 10. 10:32
Válasz erre
Köszi Sebi!

Azért sikerült ilyen látványosra mert már így is a megmunkálhatóság határán vagyok! :-)
Sebi 429949 2008. szeptember 10. 09:29
Válasz erre
Hello !

Megnéztem újra a kiadványaimat és kiderült, hogy mégiscsak van kapaszkodó a lövegtornyokon. Csak nem ilyen látványosak, ahogy te ábrázoltad. Ha ma délután vagy este lesz időm, teszek fel képeket is !
lucky 429948 2008. szeptember 9. 15:40
Válasz erre
EDE!
Aham...:)
Az O'Brien ott lesz, ha minden igaz, a Krakowiak max akkor ha lesz építés alatti kategória.
EDE 429947 2008. szeptember 9. 14:36
Válasz erre
Kedves Lucky és SImi!

A papírmakettes hozzászólásomat egy kicsit félreértettétek! Dehogy nézem le a papírmakettezést! Sőt, most, hogy jobban megnéztem, és egy picit próbálgatom is a dolgot, úgy látom, talán még mazochbb dolog, mint a műa. Ezt értettem a "szopatás" alatt. :)
Remélem a Hood mellett ott lesz a Boyain a Jeremiah O' Bryan, meg a Krakkowiak (ha jól írtam a nevüket)!
dcsabesz 429946 2008. szeptember 9. 13:39
Válasz erre
Laci!

Légyszíves segíts pontot tenni az ügy végére.
Mi volt a forrásod?
Sebi 429945 2008. szeptember 9. 12:59
Válasz erre
Akkor látni kellene, hogy ő milyen forrás alapján dolgozott.
dcsabesz 429944 2008. szeptember 9. 09:43
Válasz erre
Nem Hatvani, de Laci.
4879-es hsz és 4873-as hsz. Ezen hsz-ek alapján készülnek a tornyok.
dcsabesz 429943 2008. szeptember 9. 07:39
Válasz erre
Hát ezen tényleg nincs.
Hatvani Laci-tól kaptam olyan képeket amelyiken rajtavoltak a korláok.
hellodebil 429942 2008. szeptember 8. 22:54
Válasz erre
Hát én sem láttam korlátot...
Ezt a linket tudom ajánlani segitségül:
bismarck-class.dk/bismarck/gallery/themes/gallbismportforesection.html

Simi! Várjuk a fejleményeket (Hood).
Sebi 429941 2008. szeptember 8. 22:38
Válasz erre
Alakul. Bár lehet, hogy rosszul emlékszem, de a lövegtonyok oldalán volt vízszintes kapaszkodó ? Nekem nem rémlik.
dcsabesz 429940 2008. szeptember 8. 18:53
Válasz erre
P9083451
P9083451
P9083451
P9083451
P9083458
P9083458

Csinálgattam egy kicsit megint a Bismarck lövegtornyait. Most már harmadszor készülnek ele a korlátok. Szerintetek?
Simi 429939 2008. szeptember 8. 16:45
Válasz erre
Jól van, majd talán a héten meglesznek az elő- és a tatfedélzeten is az utolsó simítások, és akkor készítek néhány fotót. Most éppen a két lobogótartót építettem be. Nem mondom, a britek nem is voltak nagyképűek: kisebbfajta árbocokat használtak lobogótartó gyanánt...
hellodebil 429938 2008. szeptember 8. 10:03
Válasz erre
M. István! Igazad van. De azért tettem erre igéretet, mert pesten már megfordultam ezen a kiállitáson párszor. Sajnos vidékre lejutnom elég nehézkes - saját autó hiányában - békéscsabára is mennék most (asszony csabai), de elutazok pont.
Sajnos makettezni sincs időm, és mindeközben kicsit átnyergeltem a repülőkhöz. Persze csak a magam amatőr szintjén.
Simi Hoodja viszont nagyon érdekel, pár képet feldobhatnál!
Simi 429937 2008. szeptember 8. 08:48
Válasz erre
Igen, jól érzed. Valóban, a Dánia-szoros csatája mindig is a szívem csücske volt. A dologra még rásegített, hogy a Prince of Wales 1/350-ben (Tamiya, ugyebár) már régóta megvan; a Hood -nál használt festékek kellenek ehhez is; és igazán izgalmas lenne a két hajó együtt. A Bismarck építését is régót fontolgatom, de most a 350-es Kongo nagyon csábít...
M.István 429936 2008. szeptember 8. 08:21
Válasz erre
"Én tuti elmegyek". Ezt már sokszor mondtad, viszont ritkán láttunk.
hellodebil 429935 2008. szeptember 8. 00:05
Válasz erre
Simi, jól érzem, te a Dánia-szoros csatájának életre keltésében mesterkedsz? :) Remélem egyszer nekifogsz a Bismarcknak és a Prinz Eugennek is! Decemberben akkor hajóstali lesz a Stefánián! Én tuti elmegyek.
M.István 429934 2008. szeptember 7. 22:09
Válasz erre
Igen! Idén a Bólyai (mivel el kellett költöznie) a Stefánián lesz megrendezve -90%- december első hetében.
lucky 429933 2008. szeptember 7. 21:35
Válasz erre
Vannak olyan hangok, h össze lesz vonva a Stefivel.
Simi 429932 2008. szeptember 7. 21:24
Válasz erre
Eddig nem október végén volt a Bólyai? Persze, addigra biztosan kész lesz a Hood, sőt akkor már - reményem szerint - a Prince of Wales -t fogom építgetni (szintén 1941. májusi kivitelben).
Narn 429931 2008. szeptember 7. 17:32
Válasz erre
Bólyai Decemberben lesz, akkora biztos kész leszel. Már csak azért is, mert remélhetőleg tudok menni és megcsodálhatom élőben is ;)
lucky 429930 2008. szeptember 7. 16:50
Válasz erre
Üdv itt is Balintka!
Sztem időszak illetve hadszíntér függő.
Simi 429929 2008. szeptember 7. 15:41
Válasz erre
Kedves Pistám!
A Hood még nincs kész, mert a nyáron nem sokat foglalkoztam vele. Most ott tartok, hogy az előfedélzet és a tatfedélzet korlátait kell feltennem (előtte persze a lobogótartókat, meg a boom -okat hátul, meg néhány kötélvezetőt). Aztán a csónakok, meg a kötélzet van már csak vissza. Októberben a Bólyaira (ha lesz) szeretném elvinni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.