/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Sebi 429831 2008. július 3. 16:23
Válasz erre
Hello !

Nem kell mindent komolyan venni, amit az EU kitalál ! Javaslom nézz körül játék vagy makettboltokban. Ott még akad elfekvő készletben Humbrol vagy Revell festéket.
Ha nem, akkor nézd meg a White Ensign Models nevű cég honlapját és ott a
colourcoats-ok között keresd a WWII Imperial Japanese Navy Colours-t, majd azon belül az antifouling red-et. Vagy esetleg próbáld meg a Vallejo festékeit.
Azok vízbázisúak, de állítólag száradás után vízállóak is.
Sebi 429830 2008. július 3. 16:12
Válasz erre
Szia !

Azt szeretném megkérdezni, hogy mivel festetted a lövegtornyot ? Nagyon foltosnak látszik. Erre jön még egy réteg ?
Laci 429829 2008. július 2. 15:59
Válasz erre
Dcsabesz!
Persze!Arányaiban tekintve tuti jó.A látottak alpján azt lehet rá mondani,hogy a végerdmény szép lesz.A létra a helyén van,és úgy látom ott ahol eredetileg is volt,ráadásul méretarányosan is.
Legjobbakat ezzel kapcsolatban!Üdv!
Laci 429828 2008. július 2. 15:58
Válasz erre
Dcsabesz!
Persze!Arányaiban tekintve tuti jó.A látottak alpján azt lehet rá mondani,hogy a végerdmény szép lesz.A létra a helyén van,és úgy látom ott ahol eredetileg is volt,ráadásul méretarányosan is.
Legjobbakat ezzel kapcsolatban!Üdv!
dcsabesz 429827 2008. július 2. 07:48
Válasz erre
Köszi a kritikát. Igen, ezeket a dolgokat én is észrevettem, azért írtam, hogy kiforratlan. De arányaiban jó a korlát?
Laci 429826 2008. július 2. 06:20
Válasz erre
Dcsabesz!
Azt mondanám kezdetnek nem rossz,de ne vedd gonoszkodásnak,inkább segítségnek amit most írok neked.Próbáld meg egyformára hajlítani a két létráit,ugyanis a "P7012624" jelzésű képen látszik,hogy nem egy síkban fut a kettő.Inkább csinálj több darabot,és azokból válogasd ki az egyformának tűnőket,majd azokat rakd fel!Biztos fárasztó,de megéri.Én is van,hogy inkább többet csinálok,vagy újra csinálom,de inkább legyen jó.Nem kötelező egyszerre mindet,csináld úgy ahogy lelkileg birod.Legyen mentségedre az,hogy most csinálod először!Én is másodjára csinálom a Bismarckot 1:100-ba.Az első Bismarck messziről szép,közelről súlyos problémákkal küzdött,majd jött a Titanic,az jobb lett,de az sem az igazi.Végül harmadikként ez a Bismarck.Ezt már érdemes közelről is megnézni.Szóval ne vedd rossz néven!Tudod:"vakolat eszi a mestert"!
Hajrá!
dcsabesz 429825 2008. július 1. 21:29
Válasz erre
P7012624
P7012624
P7012625
P7012625
P7012626
P7012626

Hali!

Elkezdtem csinálgatni a Bismarck lövegtornyaina a korlátait. Kicsit még kiforratlan de menni fog. :-)
Mit szóltok hozzá?
Laci 429824 2008. július 1. 06:50
Válasz erre
Hajókovács!
Tehát akkor ez így működőképes!Köszi szépen!Előreláthatólag találkozunk júli. 26-án,mert arra mindenképpen fel akrunk menni.Üdv!
airjordan23 429823 2008. július 1. 00:24
Válasz erre
És még valami!
Kellene hajócsavar 4 db. 2 jobbos 2 balos. 2 mm-es tengelyre kb 25 mm-es átmérővel.
Megvan hozzá az eredeti is de inkább a másolatokat használnám.

Nagyon szépen köszönöm!
airjordan23 429822 2008. július 1. 00:19
Válasz erre
Yamato1
Yamato1
Yamato2
Yamato2
Yamato3
Yamato3

Sziasztok!

Tudnátok nekem segíteni abban,hogy milyen vízálló festéket használjak a Yamato-mhoz?
Mivel piros kellene és azt sajnos az EU nem engedi forgalmazni (mármint az összetétel miatt).

Köszönöm előre is!
Hajókovács 429821 2008. június 30. 22:22
Válasz erre
Szia Laci!
Ha jól látom az 1O8O.-as képen a külhélyon a belső oldalon végigfut egy hoszborda, ha annak a sikjáig vágod vissza a harántbordákat, akkor érdemben nem gyengül a hajótest hanem még erősebb is lesz , mert a fedélzet sokkal jobban felfekszik a bordázatra.
üdv János
Gabusch 429820 2008. június 30. 20:36
Válasz erre
Ezt az oldalt tetszik ismerni?

www.dreadnoughtproject.org/
Laci 429819 2008. június 30. 12:14
Válasz erre
kép 1980
kép 1980

Hajókovács!
Tegnap próbáltam írni,de nem engedte valamiért a rendszer.Na most az a lényeg,hogyarra gondoltam,hogy 3 fő részre osztani a fedélzetet,gondolok a szerelhetőségre.(orr-felépítmény-tat)Na most az a lényeg,hogy arra gondoltam,mi lenne ha a borda tetejét levágnám és akkor a hajótestbe lenne süllyesztve a fedélzet.De nem-e fennáll a veszélye annak,hogy a kiesett merevítés miatt eldeformálódna a test.Köszi előre is!
Üdv!
Varjúbácsi 429818 2008. június 30. 11:56
Válasz erre
Hali!
Buren Peti megint dolgozott egy kicsit, de azért a makrofotókat elfelejthetné már, mert a makettjei igazi Ady-kultusz fejlesztők... csak a "megszépítő messzeség"-ből nézhetők.
www.modelshipgallery.com/gallery/dd/dd-484/350-pvb/pvb-index.html
Varjú bácsi
Hajókovács 429817 2008. június 29. 09:00
Válasz erre
Szia Laci!
Hát egy kicsit tényleg egyenetlen a fedélzet.Tekintettel arra , hogy vizre is akarod tenni, ezért én egy egybefüggő kieggyenlitő és fedőréteget ajánlanék ,ami viztaszitó is egyben. Ilyen anyag pl.a mügyanta és az üveg szövet, ahol kell akár tőbb rétegben is felrakhatod és simára is csiszolhatod.
Laci 429816 2008. június 28. 05:30
Válasz erre
képeim 017
képeim 017

Hajókovács!
Van egy kérdésem,amiben segítségedet kérném!Te mit ajánlanál a Bismarck fedélzetéhez anyagként?Ugyanis jelenleg bordák közötti rétegelt lemez van,kisebb-nagyobb sikerel,mert van ahol jó egyenes,van ahol meg tiszta hullámos.Az meg ugye nem nyerő.Valami olyanon gondolkodtam ami egyben lenne,nem ilyen tagolt.Vagy te hogy oldanád meg?Köszi előre is!Üdv!
Sebi 429815 2008. június 27. 21:45
Válasz erre
kép1 070
kép1 070
kép1 072
kép1 072
kép1 075
kép1 075
kép1 076
kép1 076

Kedves Pisti !

Akkor hogy egy kicsit megtörjem a csendet, mellékelten szeretnék mutatni egy-két képet a jelenlegi állásról. Eddig sikerült jutnom a nyaralás előtt. Most elmegyek egy hétre, de mire visszajövök szívesen látnám a Heinkelt.
Essex 429814 2008. június 24. 16:42
Válasz erre
A Ticonderoga tényleg szépen volt megcsinálva? Sajnos a fotón nem sok látszik belőle. Szemlátomást Hasegawa modell, és az, hogy ez a Ticonderoga meg onnan ismerhető fel, hogy rá van írva. :)

Hajókovács! Mi ez a fejlécben a 2007.06.14 160 éves a...?
M.István 429813 2008. június 24. 15:23
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Köszönöm az elismeréseket!
Simi! Igen a Mikasa lett az első ( szerintem jogosan ), és a Ticon a 3. . Itt külön voltak a tengosok és a vitorlások is, igaz egy vitorlás sem volt meglepetésre. Egyébként én is keményebb mezőnyre számítottam.

Jani! Hogy haladsz a géppuskás projektünkel? Tudom hogy nagyon kevés időd van, csak érdeklődőm. Sikerült kikisérletezni?

Sebi! Én minden nap "látlak" benneteket és szurkolok nektek az épülő makettekhez. Te hol tartasz a Nimitzel? Nagyon csönd van róla. Rakhatnál fel néhány friss képet.
Amúgy a Heinkelemet építgetem. Ha érdekel itt valakit szívesen megmutatom hogy hol tartok vele.
Sebi 429812 2008. június 23. 22:54
Válasz erre
Hello Pisti !

Szép volt ! Szóval ezért nem látni téged mostanság, mi ? Brnoba járkálsz meg minden :)
Hajókovács 429811 2008. június 23. 20:46
Válasz erre
Sziasztok!
Gratulálok minden Brno-t jártnak , akár úszik , repül vagy csörömpöl.
Idehaza ezidőalatt az EX Kassán a Múzeumok éjszakája leple alatt egy gőzhajó kiállitást tartottunk.
Simi 429810 2008. június 23. 13:40
Válasz erre
Pisti!
Grat! És melyik lett az első, csak nem a Mikasa? (nekem azért annyira nem tetszett, mint az Akagi) Különben úgy tűnik, nem volt túl sok hajó... persze ez semmit sem von le a nagyszerű eredményedből!
M.István 429809 2008. június 23. 08:20
Válasz erre
P1020416
P1020416
P1020419
P1020419
P1020424
P1020424
P1020417
P1020417
P1020418
P1020418
P1020420
P1020420
P1020421
P1020421
P1020422
P1020422
P1020423
P1020423
P1020544
P1020544

A hétvégén Brnoban volt verseny. Szolnok, Óvár, és Nürnberg után ismét sikerült az Akaginak felúsznia a dobogóra (2.). Egy két kép a hajós barátaimnak:
Gonzo 429808 2008. június 23. 07:36
Válasz erre
Köszi a tippeket! Este megpróbálom megint, hátha siker koronázza erőfeszítéseimet, és korlát a parancsnoki hidat...
Laci 429807 2008. június 22. 18:31
Válasz erre
Szia Varjúbácsi!
Elfelejtettem szólni,hogy megjöttek a rajzok.Utólag is köszi!
lucky 429806 2008. június 21. 20:54
Válasz erre
Az is problem lehet,h a drót nem fémtiszta( pl zsíros).
Simi 429805 2008. június 21. 20:11
Válasz erre
Gonzo!
Eddigi "pályafutásom" során még nem találkoztam olyannal, hogy a pill.rag. ne ragasztotta volna a rezet... pl az un. fotomaratások is általában rézből készülnek és a pill.rag.-t ajánlják hozzá... Szerintem két probléma okozhatja a jelenséget: 1. túl sok ragasztót használsz; a sok ragasztó pedig sokára köt meg; lehet, hogy negyed óra is kéne neki, te pedig nem vársz ennyit. Javaslom, hogy 0.2 -es dróttal vedd fel a ragasztót, tedd a ragasztási pontra és tartsd ott kb 1 percig csipesszel; 2.Túl hosszú szálat használsz és az súlyánál fogva elhúzza a szál végét még a kötés előtt.
A másik: a szálak vágására körömvágó csipeszt használj; ha van egy ilyen jóminőségű eszközöd (sajnos vannak nagyon gagyik is), azzal szinte tökéletesen le tudod vágni a felesleges részt.
Gonzo 429804 2008. június 21. 15:11
Válasz erre
Sziasztok hajós urak!

lenne egy korlátolt "korlátos" kérdésem: próbálkozom 0.2-es drótbol korlátot készíteni, de 2 gondom is van. Semmilyen pillanatragacs nem fogja a rézdrótot, illetve, a már beépített függőleges szálak vágása mindíg hegyesre, csúcsosra sikerül, reszelni meg nem túl egyszerű.
már gondoltam arra is hogy túl kemény, vagy rossz ötvözet a drót amit használok.

köszi a segítséget előrre is

Gonzo
EDE 429803 2008. június 20. 12:45
Válasz erre
Laci 429802 2008. június 13. 20:14
Válasz erre
Dcsabesz!
Nagyon szívesen,ha kell még valami tudok segíteni ezen a téren.Jobban mondva a Bismarck-ban rengeteget tudok segíteni.Addig is jó makettezést!
dcsabesz 429801 2008. június 13. 16:42
Válasz erre
Szia Laci!

Köszönöm a képeket. Nagyon sokat segítenek. Igen azt tudtam, hogy a távmérőket leszerelték.

dcsabesz
Laci 429800 2008. június 13. 15:49
Válasz erre
Varjúbácsi!
Ma megtörtént a az átutalás.Köszönöm!
Simi 429799 2008. június 12. 13:29
Válasz erre
Ahhh! Köszönöm!
Ez egy régebbi fotó, csak a reprezentálás kedvéért tettem be: nem kell félni a 0.2 -es drótoktól. A hajó - reményeim szerint - talán július végére, vagy augusztusra fog elkészülni...
Essex 429798 2008. június 12. 11:57
Válasz erre
Úgy látom, az USA-ban sem fenékig tejfel a hajómakettezők élete... :)

Az amcsi Essex-fórumon írta az egyik emberke, miután morcos lett a Tom's ModellWork Essex-maratásával való küzdelem során:

"My continuing adventures with the Tom's PE Essex set have caused me to put the ship back in the garage for the immediate future. This was to prevent the already completed hull and hangar deck from meeting the wall of my office at a high rate of speed."
Laci 429797 2008. június 11. 19:33
Válasz erre
A és D torony teteje 001
A és D torony...
A és D torony teteje 002
A és D torony...
A és D torony teteje 003
A és D torony...
A és D torony teteje 004
A és D torony...

Dcsabesz!
Itt vannak a képek.Azt ugye tudod,hogy az "A" toronyról a próbaút után leszerelték a távmérőket,ugyanis a felcsapódó víz akadályozta a kilátást.Üdv!
Laci 429796 2008. június 11. 19:02
Válasz erre
Dcsabesz!
Ez a Bismarck 1:100-s verziójáról készült kép.Az "A" és "D" tornyokon nincs korlát,csak ilyen kapaszkodókhoz hasonló apróságok.Teszek fel arról is képet ha kell.
dcsabesz 429795 2008. június 11. 18:39
Válasz erre
Úgy láttam egy képen mintha az A és D tornyokon is lenne korlát csak nem körben. Jól láttam?
Essex 429794 2008. június 11. 14:24
Válasz erre
Simi, your Hoood is very coool ! :)

Nagyon klassz, gratula! Mikor lesz kész?

Varjúbácsi! Másoltam neked még egy Essex fotót, majd a jövő héten Hajókováccsal eljuttatom a Bólyaiba...
Simi 429793 2008. június 11. 13:51
Válasz erre
IMGP2513w

A Hood pom-pom platformjának oldalán levő kapaszkodósor is (olyan pirosas színű) 0.2-es drótból készült...
IMGP2513w

Valóban, a 0.2-es nagyon gyenge - magában. De ha 6-8 db össze van kötve - ráadásul majdnem tőben - egy vízszintes dróttal is, akkor meglepően jól tartja magát. Az én hajóimon vannak hasonló kapaszkodósorok és annyira merevek, hogy pl meg is lehet csizsolni (persze inkább csak hosszirányban) és nem deformálódik.
dcsabesz 429792 2008. június 11. 13:26
Válasz erre
Köszi a képet. Ez a 0,2 mm nagyon gyenge.
Ezek a képek a 1:100-as bismarckról készültek?
Laci 429791 2008. június 11. 11:59
Válasz erre
Bismarck ágyútorony korlát 001
Bismarck ágyú...
Bismarck ágyútorony korlát 002
Bismarck ágyú...

Dcsabesz!
A korlátban tudok segíteni képekkel,de a vastagságot azt nem tudom.Inkább a vékonyabbat ajánlanám,mert nekem 1:100-ba átszámítva a 0.6 a jó,de a tied úgy tudom 1:350-s.Az pedig jóval vékonyabb.Úgy számoltam,hogy 0.17mm.De azt tudnod kell,hogy csak a "B" és "C" tornyokon volt.
dcsabesz 429790 2008. június 11. 09:47
Válasz erre
Sziasztok!

A Bismarck 380-as lövegeinek tetején voltak korlátok. És azt is meg szeretném építeni. Milyen vasagságú rézdrótot ajánlotok? 0,4 v. 0,6? Esetleg vékonyabb?
Varjúbácsi 429789 2008. június 10. 20:57
Válasz erre
Laci!
varjasikukacyahoo.com
Varjú bácsi
Laci 429788 2008. június 10. 13:41
Válasz erre
Hajókovács és Varjúbácsi!
Nagyon örülnék ha valaki segítene nekem ebben.Hajókovács!Ha tudsz ebben segíteni köszi!Te a címem tudod,de Varjúbácsi még nem tudja.Ha Varjúbácsi megadja az email-jét akkor elküldöm a címem.Vagy nem tudom mennyire ismered Varjúbácsit(személyesen),mert akkor te át tudod neki adni.
Na a lényeg az,hogy az illetőt Murányi Péter néven lehet megtalálni itt Mezőtúron.Elég ritkán van itthon,mert járja a világot állandóan.
Varjúbácsi!
Akkor nagy megtiszteltetésben lennék ha elküldené nekem a fénymásolatokat.Előre is köszönöm a segítségét!(Mindenkinek)Márcsak azért is írtam kétfelé,mert nem tudom ki tud jobban segíteni.Ugye Varjúbácsi tud,csak nem tudom,hogy Jani mennyire fér hozzá ezekhez az anyagokhoz.
Üdv!
Hajókovács 429787 2008. június 10. 08:54
Válasz erre
Szia Laci és Varjubácsi!
Rengeteg rajz van már mindkettőröl , ugyanis alig egy hete a TIT Hajózástörténeti Klub birtokába került a teljes Orbán gyüjtemény rajz illetve könyv állománya. Darabra is több mint ezer , sulyra cca: 2 Tonna. Az anyag feldolgozása és katalogizálása már folyamatban van .De ezen kivül is volt rajz a Viribus Unitis- ről a Kovács Péter saját rajzai ill. a Bécsben kapható Prsky féle rajzok. A buvár ismerősöd nem Debreceni lakos és a neve nem Czakó véletlenül , mert már nekik a TIT.-ből a Kovács Kálmán épitett egy Szent Istvánt, igen jó minőségben , most az van a Hadtörténeti muzeumban.Andris , ma délután ugye találkozunk a Bolyain? Laci, neked , meg isten bizony küldöm a zászlókat, csak mostanában még megpusztulni sincs időm.
Varjúbácsi 429786 2008. június 10. 08:23
Válasz erre
Laci!
Ha érdekel, nekem van tervrajzom a Viribus Unitisről, a hajótest és a részletek is benne vannak, le tudom neked másoltatni. A Szent Istvánnál a test azonos, a hajtás más a kazánok miatt, és a felépítményben van némi differencia.
Varjú bácsi
Laci 429785 2008. június 10. 08:14
Válasz erre
Hajókovács!
Nem tudod megvan-e valakinek a Szent István csatahajó gerinc és borda rajza?esetleg több vázlata?Ugyanis megkért egy ismerősöm,hogy készítsem el neki 1:100-ba.Annyit tudni kell erről az illetőről,hogy egy búvár expedíció szervezője és már párszor merült a hajó roncsához amit nekem mutatott is fényképen.Köszi!
Üdv!
nzo 429784 2008. június 9. 06:59
Válasz erre
jah, nem volt kedvem annyit írni...:-)
COWpens, hehe. vicces fiúk ezek a tengerészek
Topy 429783 2008. június 6. 23:45
Válasz erre
nzo!
Egyébként a Missouri beceneve Mighty Mo. :-)
Volt egy Mighty Moo becenevű hajó is: USS Cowpens :-D
Üdv ... Topy
lucky 429782 2008. június 6. 15:15
Válasz erre
Egy klubtag volt úgy, h nem tudta, h kicsiny városában hol lehet beszerezni az adott terméket.Írt nekik és 2-3 napon belül jelentekezz nála a helyi forgalmazó...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.