/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
zs180 430055 2008. október 4. 14:03
Válasz erre
Ha mégis a Revell - szerintem is gyenge - 1:570-es hajóit akarod megépíteni, ajánlom a White Ensign Models 1:600-as maratásait. A méretarány-különbség nem jelentős, biztosan nem ez lenne a makettek legnagyobb hibája.
hellodebil 430054 2008. október 4. 10:59
Válasz erre
Sszabi!
Csatlakozom Chevy G-hez. Revellek elavultak, messziről látszik rajtuk, hogy nem jók a felépitmények arányai. 570 - Bismarck/Tirpitz katasztrófa, Gneisenau és Scharnhorst hááát... Talán a Prinz Eugen, ami élethű, de az 720as. Italeri Graf Spee, Deutschland és Lützow-ot is merem ajánlani 700ban, azok szép kittek! Minden másra Trumpeter és Dragon. Azok állítólag gyönyörüek és árben sem vészesek.
ChevyG 430053 2008. október 4. 10:33
Válasz erre
Szeva!
Akkor ajánlom a Dragon és a Trumpeter készleteit, jó ár-érték arányúak. Vagy ha más nem gyártja (pl 1 tamija készlet) akkor készítsd el saját kezűleg a vízvonal alját!
üdv!
Sszabi 430052 2008. október 4. 09:33
Válasz erre
Üdv!
Tud valaki olyan gyártót aki ad a revell 1:570-es kitjeihez maratást?(A Graf Zeppelinhez találtam,de a többi is érdekelne) Tom h jobb lenne 1/700-ba ügyködni, de azon hajók legtöbbje csak vízvonalas és jobb szeretem a teljes hajókat...
Előre is köszke!
Sszabi
Laci 430051 2008. október 4. 06:39
Válasz erre
Bismarck kémény
Bismarck kémény

Dcsabesz!
Na akkor engedd meg hogy gratuláljak a munkádhoz,de észre vettem egy a gyártó általi hibára.Mégpediglen a kéményre.A kémény alsó része szögletes.Na most pedig nem az volt,hanem félköríves.Hogy értsd mire célzok,mellékeltem egy képet.Itt látszódik a kémény íve,bár a kép minősége nem tökéletes.De a korlátok alapján látható az ív.Nem mondom,hogy mostmár csináld meg ilyenre,mert eléggé bonyolult a kémény.De te tudod mit akarsz belőle kihozni.
Üdv!
Laci 430050 2008. október 4. 06:09
Válasz erre
Na erre nekem az a válaszom,hogy nekem mikor faterom élt,akkor otthon tartotta a zsákját,amiben a katona ruhája volt.Mindig azt mondta,hogy bármikor behívhatják tartalékosnak,ezért kell(ett) megtartania.Nos én erre azt mondtam neki,hogy soha nem leszek katona,amire azt mondta,hogy akkor bevisznek erőszakkal.Na mit ad Isten behívtak és sikerült elintéznem,hogy soha ne legyek az.Nem tudom megmagyarázni miért nem akartam sohasem katona lenni,de ...talán előző életemben az lehettem és nagyon megutálhattam...Szóval utálom az erőszakot,a háború pedig valami olyasmi,inkább maga a technológia az ami megfog benne.
dcsabesz 430049 2008. október 3. 22:29
Válasz erre
Most a tűzszerészekről jutott eszebe, hogy volt egy tűzszerész ismerősöm, autóbalesetben halt meg. A sors iróniája!
Béke poraira.
hellodebil 430048 2008. október 3. 20:28
Válasz erre
Mondjuk ebben igaza van Patinak... beszélgettem pár tűzszerés ismerősömmel és hallottam pár borzalmas emberi tragédiát.
pati 430047 2008. október 3. 20:22
Válasz erre
üdv!

katona téma: semmivel sem romantikusabb egy aknára lépve/lövészárokban kivérezni, vagy egy harckocsiban bennégni.. háborúban meg nem igen kérdezik meg, akarod e csinálni. az, hogy a mai 25év alatti lakosság nagy része nem volt katona, világosan látszik ezekből a gondolatokból! senki sem meghalni ment a bismarckra, v alapvetően a háborúba..
dcsabesz 430046 2008. október 3. 18:34
Válasz erre
PA033475
PA033475
PA033476
PA033476
PA033477
PA033477
PA033478
PA033478
PA033479
PA033479
PA033480
PA033480
PA033481
PA033481
PA033482
PA033482
PA033483
PA033483

Hali!

Gondoltam bedobok pár fotót a Bismarckról.
Csiszolgatok, ragasztgatok, alakul a felépitmény.
Amon 430045 2008. október 2. 13:09
Válasz erre
Sziaszokt!

Csak infoként: sikerült beszereznek a Yankee-tól a hiányzó matricákat a nimitzre
Mivel találtam ismerőst az Usa-ban és őt szó nélkül kiszolgálta a gyártó.
Az ismerősöm havonta jön megy ha kell esetleg valakinek tudom intézni.
lucky 430044 2008. október 2. 13:03
Válasz erre
Valószínű sokukat a tenger szeretete,az ingyen hajózás (sőt még fizetnek is érte) meg a világot meglátjuk, lehúzunk 15-20 évet biztos állásban utána biztos nyugdíj gondolata vezetett a hadi tengerészethez.
Akinek szerencséje volt annak be is jött.Akinek kevésbé azok lettek a túlélők.Akiknek még kevésbé ők a hősi halottak.
Nem szeretném emberi nagyságukat/kicsiségüket, bölcsességüket/oktalanságukat profanizálni, de ezek mind ott lehettek.
dcsabesz 430043 2008. október 2. 11:59
Válasz erre
Ezen a könyvön már régebben elgondolkoztam. Közeleg a karácsony! :-)
lucky 430042 2008. október 2. 09:19
Válasz erre
A "Jaj de szép a katona élet" témakörhöz, bárki megbántása nélkül:
A kutyaszar is büdösebb, ha a saját cipődön szagolod. (voltam sorállományú 12 hónapig)
De van aki szereti...
Laci 430041 2008. október 2. 05:43
Válasz erre
Simi!
Azt én gondoltam gyerekkoromban,hogy a szép külső ugyanolyan belsőt takar,ugyanolyan élettel.De aztán a sok info és látottak alapján rá kellett jönnöm,hogy nem is olyan,mint amilyennek képzeltem.Bár sosem voltam katona,főképp nem tengerész de abban azt hiszem egyet értek,hogy nem tengeren fújnám el az "életgyertyámat".
Simi 430040 2008. október 1. 23:05
Válasz erre
Érdekes gondolat, hogy azok a jó öreg tengeri medvék, akiket ismertem, bár rajongtak a tengerért, egyik se ott képzelete el a halálát...
hellodebil 430039 2008. október 1. 21:19
Válasz erre
A tengeri hadviselés mindig is borzalmas volt.
Bár nem kapcsolódik a fórum témájához, de ha belegondolunk, hogy a második világháborúban 70 millió katona harcolt...
Egyébként a tengerészetet figyelembe véve tengeralattjárón volt a legkeményebb szolgálni. Mind a körülmények, mind a halálozási ráta. 40 ezer német tengeralattjárósból 30 ezer sosem tért vissza.
Erről a témáról sokat olvastam régen, sokan nem tudják, de az első világháborúban sokkal eredményesebb volt a "farkasfalka". Közel ugyanannyi hajóteret süllyesztettek el, kevesebb idő alatt és harmad akkora emberveszteséggel.
Mindezeket az adatokat figyelembe véve, a Bismarck elsüllyesztése, csak egy kis epizód volt, ám a május végén tengeren harcolóknak egész életét meghatározta. Romantikus gondolatok, de akkoriban hajón harcolni nem lehetett jó dolog.
Csabesz, ajánlom figyelmedbe a sokat emlegetett "Óriások csatája" cimű könyvet! Kötelező!
Sebi 430038 2008. október 1. 21:14
Válasz erre
Már bocs, de "agyaskodhatok" egy kicsit ? A Warship Pictorial Bismarck-al foglalkozó száma, mely öt évvel ezelőtt jelent meg, azt írja, hogy a roncsról készült filmen nem látszik, hogy a tetők sárgák lettek volna. Az viszont elképzelhető, hogy megpróbálták sárgára festeni őket.
A KBismarck.com-on olvasható egy Otto Maus nevű tizedes vallomása, aki azt mondta, hogy május 26.-án parancsot kaptak rá, hogy fessék a tetőket sárgára. A festéket a felcsapodó vízpermet és az eső egyszerűen lemosta a másodlagos lövegek tornyairól, így abba is hagyták az egész festést. Valószínű viszont, hogy a fő lövegtonyokon megmaradt a festék. Film vagy kép viszont nem maradt fenn róla. Mindebből következtethető, hogy ez a sárga festés talán ha egy napig létezhetett, és elég hevenyészett munka lehetett. Aztán a hajó május 27.-én elsüllyedt.
Laci 430037 2008. október 1. 17:40
Válasz erre
Dcsabesz!
Tudod én rabja vagyok a Bismarck csatahajónak (mint szerintem mindenkinek van valami ami számára a minden),és szivesen szolgáltam volna rajta,de egy emberi vezető miatt aki szinte a mészárszékbe küldi embereit a céljai végett,értelmetlen meghalni.Ráadásul egy túlélő elmondásai alapján "a tengeri ütközetek a legádázabb harcok,mert itt nem látod az ellenséget csak elpusztítod".És itt emberek ezrei vannak...Sokszor belegondoltam és csodával tölt el ez a gigászi hajó,de meghalni rajta...Hellodebil amit írt,elgondolkodtatja az embert,hogy már nem is olyan jó lehetett akkor hajón szolgálni.
Laci 430036 2008. október 1. 17:23
Válasz erre
Hellodebil!
A Bismarck most ún.szárazdokkban pihen.Amit most csináltam vele az a hajótest egyik oldala,teljesen legittelve és simára csiszolva.Plusz most cseréltem le a "gyárat",ami egy 220 cm-es asztal személyében testesült meg.Ezzel kicsit növeltem a felhasználhatóság területét.Hát egyenlőre ennyi.Ja meg anyagbeszerzési úton voltam.Azért kicsit bánom,hogy nem néztél fel hozzánk,de a körülményekre való tekintettel megértem.
Üdv!
Laci 430035 2008. október 1. 17:16
Válasz erre
Simi!
Utánanéztem ezeknek a 155mm-s tornyoknak,de a fényviszonyok sem az igaziak 4700 méter mélyen,a mesterséges fények meg kékes színben pompáznak.Tehát amint írtad még nem vakargatták le róla az üledéket,hogy meggyőződjenek róla.Viszont azt is mondják,hogy mikor lemerültek megnézni a roncsot állítólag vannak leszakadva páncél lemezek a hajótestről,és ezt "csak torpedó okozhatta" címszóval nyugtázták.Természetesen a németek pedig azt,hogy maguk süllyesztették el,és a becsapódástól vált le a lemez.(teszem hozzá szerintem is ez az ésszerű,mert olvasva a páncélozottságot,igencsak erős volt,és számoljunk azzal,hogy kb.30 000 tonna csapódott az iszapba közel 40km/h sebességgel.ráadásul lecsúszott egy vulkanikus hegy oldalán,ami biztos nem tett jót még neki)
Tehát mindent egybe vetve ez a festés is olyan kérdés,mint az,hogy ki süllyesztette el valójában.
Simi 430034 2008. október 1. 16:21
Válasz erre
Laci!
Én úgy udom, hogy az agyasok vitatkoznak ezen a sárga színen. Bár egy-két 155 mm-es torony ott maradt a hajón, senki se vakargatta meg eddig az üledéket rajta, hogy tényleg sárga-e a teteje.
hellodebil 430033 2008. október 1. 15:21
Válasz erre
Laci!
Mostanság nem dolgozol a Bismarckon? A hétvégén voltál eszemben, a házatok előtt mentünk el, de sajnos utitársaim miatt nem tudtalak keresni :) (a barátnőmhöz mentem le Békécsabára)
Csabesz!
Meghalni sosem jó dolog :S - a Hoodon szolgáló tengerészek is borzalmas halált halhattak. Gondoljunk bele, egy óriási detonáció, majd a hajótest felemelkedik és egymásra esnek az emberek a sötétben. Azok percek, mikor elsüllyedt a Hood borzalmasak lehettek, bezárva várni a fulladásos halált...
Üdv.: Balázs
Laci 430032 2008. október 1. 14:48
Válasz erre
Dcsabesz!
Van egy (2) dokumentum DVD lemezem a Bismarck-ról,ott egy túlélő elég csúnya dolgokat mesélt a hajó,valamint bajtársai pusztulásáról.Tényleg szörnyű lehetett.Na ezt pedig érdemes volna megnézned valahogy...
Simi 430031 2008. október 1. 08:29
Válasz erre
Gyuri!
Ha megnézed az 5071-es hozzászólást, láthatsz képeket a Hood-omról. Most éppen a csónakokkal küzdök. Ebben majd kéne egy kis segítség a színek dolgában...
Simi 430030 2008. október 1. 08:24
Válasz erre
Bizony, én is így jártam: az elmúlt 10 évben jónéhány kitet megvettem, azzal a felkiáltással, hogy majd egyszer megépítem... aztán bizony nekem is ott porosodnak. Ma már csak azt veszem meg, amit a közeljövőben tényleg el is fogok kezdeni. Különösen nem érdemes most megvenni egy újdonságot, mert ilyenkor a legdrágább és még feljavítók se nagyon vannak hozzá. Egy-két év múlva az ára is barátságosabb lesz, és a legoptimálisabb feljavítót lehet hozzá választani.
dcsabesz 430029 2008. október 1. 08:08
Válasz erre
Olvasgatva ezeket a tragédiákat azért örülök, hogy nem voltam ott a Bismarck-on mikor elsűlyedt. Az egy szörnyű halál lehetett.
Laci 430028 2008. október 1. 05:42
Válasz erre
Simi!
Írtad anno a Bismarck-ról,hogy úgy rémlik mintha "lenne egy negyedik verzió a festéssel kapcsolatban",mikoris a z ágyútornyok tetejét sárgára festették.Nos ez valóban így történt,ugyanis mikor a hajó Brest felé "száguldott" (viszont nem haladt többel,mint 23-24 csomó,ugyanis a Princ of Wales egyik lövege eltalálta a Bismarck orrát a vízvonal alatt,minek következtében az orr megsüllyedt és ellenballaszttal egyensúlyozták,nem beszélve arról,hogy értékes üzemanyag folyt az óceánba),a biztonságos vizek felé,a német Luftwaffe számára festették sárgára,hogy azok felismerjék és védelmezzék,ne úgy,mint az angol Swordfish-ek,akik saját hajójukat támadták meg a németek helyett.Tehát létezett az a bizonyos festés,csak azért nem látható,mert mikor a hajó elsüllyed csigamozgással saját hossztengelye körül az ágyútornyok kihullottak helyükről, (ugyanis ezeket a saját súlyuk tartotta helyén) és mind egy szálig pont a tetjével mélyen az iszapba fúródtak.
Üdv!
zs180 430027 2008. október 1. 00:51
Válasz erre
Simi, Nürnbergben nézegettem ezt a Kongot... Még el is játszottam a gondolattal, hogy megveszem. Tényleg gyönyörű! Aztán győzött a realitás: a szekrényben levő kb. ötven megépítetlen makett, és nem vettem meg. De mindenkinek ajánlom, aki valami igazán szépet szeretne építeni.
Narn 430026 2008. szeptember 30. 14:21
Válasz erre
Az biztos, hogy nagyon látványos és mint írtad, végre igényesebb is. Én nagyon szemezek vele, de nem merem megvenni, amig kellő gyakorlatra nem teszek szert hajóügyileg. Először 1/700-asokkal bírkózgatok aztán amjd valami nagy is befigyel.
Simi 430025 2008. szeptember 30. 13:02
Válasz erre
Figyelmetekbe ajánlom a Fujimi 1/350-es IJN Kongo kitjét: steelnavy.com/FujimiKongo350.htm Szép készlet, bár természetesen ezzel is lesz az építőknek jónéhány kellemetlenségük. Pozitív: gyönyörű hajótest, vésett fedélzet, szép lövegtornyok, esztergált csövek (na végre, hogy ezt belátták!) elfogadható rácsszerkezetek (még a katapult - ami azért nem túl nagy darab - is áttört műanyagöntvény! Már itt tartunk! Jó volna, ha a Trumpeter is itt tartana...) Negatív: a felületekre ráöntött kapaszkodók és létrák tömege - ami a kezdőknek persze jól jön, de a gyakorlottabbaknak merő szivatás, mert le kell marni, csiszolni az egészet.
Én - idővel - biztosan be fogom szerezni, mert egy gyönyörű, látványos hajót lehet belőle építeni.
Simi 430024 2008. szeptember 29. 17:00
Válasz erre
Igen, ez egy egész elfogadható szintű konverzió. Néhány dolog kár, hogy nem a legszebben sikerült: pl a korlátok valami miatt (talán túl vastagon fújta meg?) elég vaskosak lettek; az előárboc is olyan nyögvenyelősre sikerült; a főárbocot is meghagyta eredeti kiszerelésben, ami nagyon gagyi; a szikrafogó rácsokat csak úgy, domborítás nélkül rakta fel a kéményre stb. Pedig ha ezek a részletek is jobban sikerültek volna, nagyon ütős lehetne.
Narn 430023 2008. szeptember 29. 16:01
Válasz erre
Biztos láttátok már ezt a Hood-ot, nekem nagyon tetszik bár biztosan nem tökéletes, de megelégenék vele :)
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/hood-350-pr/pr-index.html
Azonkívül itt egy link a Trumpi új Hood-járól, amire vártam. Ezért nem görcsöltem különösebben a Hood-ommal. Majd ezt megcsinálom szebben, feljavításokkal.
Íme a link:
www.modelwarships.com/reviews/ships/hms/hood/700-trump-41/trumpeter-review.html
Laci 430022 2008. szeptember 29. 15:01
Válasz erre
Simi!
Na akkor köszönöm a segítségedet!Nem is tudom mi lenne itt nélküled a fórumon...
Simi 430021 2008. szeptember 29. 08:25
Válasz erre
Na, akkor egy kicsit segítek: olli.freeweb.hu/index.html és akkor ott kell bal oldalon a Bismarckra kattintani. Más remek cikkek is vannak még ott, amiről már korábban is volt szó. Horváth Zoltán barátunk havonta igyekszik frissíteni valamilyen újdonsággal.
Laci 430020 2008. szeptember 29. 05:57
Válasz erre
Simi,Dcsabesz!
Bocsika!Mivel ilyet még nem csináltam,ezért másképp próbálom.Szóval google kereső->oli hajói->bismarck
Laci 430019 2008. szeptember 29. 05:51
Válasz erre
illustr_bismarck_interior_large
illustr_bismarck_int...

Simi!
Na akkor erre azt tudom lépni,hogy rengeteg ilyen szoba lehetett -volt- a Bismarck-on.Ajánlanám viszont figyelmedbe a következő képet!Eze gy robbantott rajz a Bismarck-ról.Ebből esetleg ki lehet bogarászni a szobákat.Valamint ez egy remek "cikk" a hajó felépítésével kapcsolatban. http://olli.freeweb.hu/bismarck.html
Dcsabesz!
Ezt a linket neked is ajánlanám!
Üdv!
(tartalma miatt inkább mentsétek le és azt később olvassátok el!)
Simi 430018 2008. szeptember 28. 22:26
Válasz erre
Általában azt tudom mondani, hogy legfeljebb az egymás melletti ablakok világították meg ugyanazt a helységet. Pl a Hood fényűző, tágas tiszti szalonjának is csak 3 db jutott belőlük.
Simi 430017 2008. szeptember 28. 22:21
Válasz erre
Ez egy igazán jó hír! Ugyanis ez egy abszolut hiánypótló kit lesz 350-ben! Ugyanis ezzel a Dánia-szoros beli csata minden tagjához hozzá lehet már jutni ebben a méretarányban. (Kivéve persze a Norfolk-ot, a Suffolk-ot, meg a lemaradt rombolókat.)Persze, ha ez is olyan jó kínai minőség lesz, mint a Hood... hát akkor nagyon fel kell kötni az alsóneműt az építőnek. De legalább létezik.
Sebi 430016 2008. szeptember 28. 21:49
Válasz erre
Trumpeter Prinz Eugen
Trumpeter Prinz...

Egy gyors hír uraim ! A Trumpeter úgy tűnik szeretne karácsonyra kedveskedni a német hajók kedvelőinek. A képen látható remek makettet szeretnék piacra dobni.
Laci 430015 2008. szeptember 28. 06:31
Válasz erre
Simi!
Teljesen igazad van a világítással kapcsolatban,ugyanis azok.A könyv is ezt támasztja alá.Ebből igen sok van a hajón.De viszont azon a részén (a horogkereszt festésen kívül) 10 darabot is megszámoltam.Tehát jön egy újabb titok amire fényt kellene deríteni.A horogkereszt és az többi "oberlicht" egy szobát világít meg vagy többet.Ha egyet a horogkereszttel együtt,akkor elképzelhető,hogy letakarták.Ha nem akkor viszont elképzelhető az is,hogy ahogy írtad,kivágták a helyét.Na most ezt azért is lehetséges,mert méretét tekintve igen elenyésző (50x50 cm),ha repülőről nézik fentről.Tehát a kivágott verziót találom kivitelezhetőnek,és ésszerűnek.-De ezt már csak azok a kevés túlélők tudják akik szolgáltak rajta,és élnek még-.
Simi 430014 2008. szeptember 27. 21:16
Válasz erre
Laci!
Azért jó, hogy "szóltál". Elgondolkodtató a kép a tat roncsáról... ugyanis a horogkereszt mellett ott van két un skylight, vagyis égre néző ablak (bizonyos belsőbb helységek világítását így oldották meg). Nem valószínű, hogy ezeket ponyvával letakarták volna. Persze több megoldás is lehet a dologra: 1. ott kivágták a ponyvát. 2. csak egy részét takarták le a ponyvával.
Laci 430012 2008. szeptember 27. 20:27
Válasz erre
Dcsabesz!
Na most itt az a kérdés,hogy melyik verzióját akarod megépíteni.Ugyanis mikor elindult a "Rheinübung" hadműveleten,akkor a tat és orr sötétszürke festést kapott.Középen az első és hátsó felépítményen valamint a kéményen,a fekete és fehér csík fut végig négyszög alakban.Az első-második csík vastag,a tat felöli vékony.Ezt késbb parancsra később átfestették szürkére,az orr és a tat viszont úgy maradt.A felépítményen szépen eltüntették,de a hajótesten átüt halványan a fekete-fehér csík.Valamint más volt azthiszem az ágyúk festése is,de ennek utána nézek.
Addig is legjobbakat!
Sebi 430011 2008. szeptember 27. 14:58
Válasz erre
6_image_13
6_image_13
kép1 237
kép1 237

Szia !

Igaza van a többieknek, A festési útmutatón valószínű, hogy elírták a dátumot. 1940 őszén a Bismarck nem viselt ilyen színeket. A források szerint 1941 márciusáig az ún. békebeli festés volt rajta. Az pedig nem egy szín volt. Nagyjából úgy nézhetett ki, ahogy az első képen láthatod. Aztán '41 márciusában átfestették ara a három színre, amit a második képen láthatsz. Az első szín a törzsre ment, a második a felépítményre, a harmadik pedig az orron és a taton lévő nagy csíkok, valamint a felső fedélzetek színe. Úgy hívják őket, hogy baltic dunkelgrau, baltic hellgrau és hellgrau 2. Ha felmész a White Ensign Models honlapjára, ott megtalálod ezeket a színeket (amikor én rendeltem, még nem volt nekik hellgrau, ezért van ott Humbrol festék).
dcsabesz 430010 2008. szeptember 27. 14:17
Válasz erre
Szia Laci!

Köszönöm a segitséget. Egyébként kár hogy nem vagy hatvani, mert én pont Hatvan melett Turán lakom. :-)
Laci 430009 2008. szeptember 27. 06:30
Válasz erre
Bismarck tat roncsa
Bismarck tat roncsa

Simi!
Szeretnék hozzászólni a horogkereszttel kapcsolatban.De ne vedd pofátlanságnak,hogy beleszólok,mert az nem áll szándékomban!Mikor Robert Ballard lemerült,hogy magnézze a roncsot először egy vitorlás roncsát találta meg.Egy év múltán viszont megtalálta a Bismarck-ot és amiről biztosra merte állítani,az a hajótestről "leszakadt" tat,rajta egy horogkereszt sziluettje.Természetesen az is darabban.Tehát nem festették le azt sem elöl sem hátul,hanem inkább,mint írtad valószínű csak letakarták ponyvával.
Laci 430008 2008. szeptember 27. 06:10
Válasz erre
Dcsabesz!
Üdv mindenkinek!Most van egy kis időm,hát írok.Az elmúlt időben rengeteg doldom volt,még a hajót sem bírtam csinálni (meg még most sem) egész nyáron.Nos a képeket amit feltettem az egyenesen Deutschland-ból való,és az eredeti Bismarck tervrajzok alapján készült modellről van szó.(1:100).Tehát ha tudok segíteni ezügyben állok rendelkezésre.Meg nem mondom hirtelen melyik kiadó adta ki a forrást,de itthon tuti nem találjátok,meg amúgy is 15 ezer forintot kellett érte kipréselnem,nem beszélve a sok utánajárásnak.Tehát mégegyszer bocsi a kimaradt-elmulasztott időkre,d emegpróbállak titket "belepaszírozni" és természetesen segíteni.Várom a kérdésed DCSABESZ,és segítek.A tornyokon lévő kapaszkodók pedig a következőek:"B" és "C" torony oldalt és felül is kapaszkodó,sőt a koszorúnál a toronytalp fölött is,"A" és "D" torony pedig csak oldalt van,toronytalpnál és a tetején nincs!
Oldalt pedig van mindegyiken ez tuti!
Amúgy adok egy telefon számot,ezen hívhatsz bármikor ha kérdésed van,szívesen segítek.
06-30/589-1941
Amúgy a nevem Igazából Hatvani nem oda valósi vagyok. :D
hellodebil 430007 2008. szeptember 26. 13:54
Válasz erre
Csabesz!
A minták jók, a dátum lehet el van írva. Az említett weben utánna nézhetsz, a képek nem csalnak. Abban nem vagyok biztos, hogy a Rajna festésnél a hajótesten átlátszott-e a régi balti csíkozás, több maketten is így láttam.
dcsabesz 430006 2008. szeptember 26. 12:13
Válasz erre
Nos, akkor ami a számora nem kóser, hogy a bismarck-class oldalon a 41-es festésnél futnak végig a csíkok a hajó oldalán, de ha megnézitek az általam csatolt képen a 40-es verzióra írják ezt a mintát. De már eldöntöttem, hogy a bismarck-class.dk után megyek.
hellodebil 430005 2008. szeptember 26. 12:00
Válasz erre
Siminek igaza van a festési sémákban. A maketthez adott útmutató is helyesnek tűnik.
Mikor szolgálatba állitották, egyszinű szürke volt a hajótest. A sokat emlegetett www.bismarck-class.dk oldalt ajánlom a figyelmedbe.
Hozzáfűzöm, hogy régebben is értekeztünk erről és akkor jól láttam, a Rajna hadművelet során csak az orrhullámot hagyták meg.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.