Helló Gyuri!
Köszönöm, egy ilyen profitól, mint Te, igazán megtisztelő! Igen, a szürkét valahogy könnyebb kontrasztolni, mint a zöldet, látványosabb is az eredmény. A Cézárka festésén még amúgy is dolgozni kell, mert a hidak korlátjainak vásznazását (vagy hogy mondják ezt hajós nyelven) át kell pingálni tört fehérre, nem maradhat zölden. De alighanem próbálok még egy kicsit szárazecsetelni is rajta, hogy jobban kiemeljem a részleteket.
A Te hajód viszont lélegzetelállító, szó szerint díjnyertes munka, öröm nézegetni a képeket róla! Gratula! (most képzelj ide egy nagy lájkot meg egy pár tapsolós emojit!) :) |
|
2025-06-13 16.29.30
|
|
2025-06-13 16.29.52
|
|
2025-06-13 16.30.07
|
|
2025-06-13 16.30.11
|
|
2025-06-13 16.30.18
|
|
2025-06-13 16.30.27
|
|
2025-06-13 16.30.38
|
|
IMG_1234
|
|
IMG_1236
|
|
IMG_1237
|
|
IMG_1238
|
|
IMG_1239
|
|
IMG_1240
|
|
IMG_1241
|
|
IMG_1242
|
|
IMG_1243
|
Miután feltettem a lobogókat (alufóliára applikált matrica, kissé fakítva), a legénység következett. Most használtam először 3D tengerészket különféle gyártóktól (Five Star, Triumph, ION and Black Cat Models), és teljesen meg voltam elégedve velük. Nem kell már a lapos maratott figurákat gél pillanatragasztóval hízlalni! 95 matrózt és tisztet helyeztem el a fedélzeteken ezzel befejezve az építést.
A makettet összeségében jól sikerültnek gondolom, és alig várom, hogy elkezdhessem a tervezett diorama következő szereplőjének, a HMS Ajaxnak építését. |
|
2025-05-27 22.53.33
|
|
2025-05-27 22.54.06
|
|
2025-06-01 10.14.41
|
|
2025-06-01 10.14.53
|
|
2025-06-01 10.15.02
|
|
2025-06-01 10.15.19
|
|
IMG_1228
|
|
IMG_1229
|
|
IMG_1230
|
|
IMG_1231
|
|
IMG_1232
|
|
IMG_1233
|
Kicsit féltem az árbócoktól, mivel ezeket, akár az igazi hajón a kötélzetük stabilizálja és ugyanakkor meg kell tartan a kissé hátradőlt helyzetüket. Előre tervezés és a kötélzet anyagainak (caenis, lycra és húzott szál) helyes, a célnak megfelelő megválasztása végül jól sikerült kötélzet elkészítéséhez vezetett. Egyetlen helyen kellett egy kis alkotói szabadságot igénybe vennem: az antennáktól lefelé tizenkét szálnak kellett volna egy pontban találkozni és egynek lefelé menni az antenna also rögzítési pontjába – hát most kettő megy, ez talán nem számít óriási hibának. |
|
2025-05-15 10.32.43
|
|
2025-05-15 10.36.53
|
Említésre méltó talán a kémények merevítő kötélzete, ami elég jól sikerült, húzott szálból van és elég finom, valamint megfelelően bonyolult. Aztán ott vannak a csónakok, különösen a kifelé fordított cutterek, melyekhez húzott szálból készült mászóháló vezet, kidolgozett kötélzete van a daruknak és ólomfóliából készült vászoncsíkok szorítják őket a helyükre (bár ezek lehetnének keskenyebbek). |
|
IMG_1222
|
|
IMG_1223
|
|
IMG_1224
|
|
IMG_1225
|
|
IMG_1226
|
|
IMG_1227
|
|
2025-02-09 18.46.24
|
|
2025-02-13 22.27.07
|
|
2025-02-15 11.07.33
|
|
2025-02-17 21.36.53
|
|
2025-04-16 00.14.58
|
|
2025-04-16 00.16.38
|
|
2025-04-16 00.17.52
|
|
2025-04-19 09.14.10
|
|
2025-04-20 22.38.33
|
|
2025-04-27 09.00.12
|
|
2025-04-27 09.00.23
|
Hirtelen kialakult, súlyos betegségem sajnos akadályozott a YORK építésében, mégis mostanra sikerült befejeznem. A festés után következett a végső összeállítás. Először a korlátokkal kezdtem foglalkozni, de itt nem várt nehézségekkel szembesültem. A WEM Ultrafine korlátját AK Blackening Agenttel kezeltem – ez olyan mint a kénmáj, befeketíti a rezet. A cél egy fémes sötétszürke szín volt a maratás vastagítása nélkül. A maratást túl sokáig hagytam úszni az oldatban, ennek következtében elvesztette minden rugalmasságát és “kiszőrösödött, úgyhogy még vastagabb is lett. Makacs módon elhatároztam, hogy a félresikerült korlátot fogom felrakni. A függőleges korlátoszlopokat 507C színre festettem, és szakaszonként felragasztottam a korlátot a helyére híg faragasztóval. A sötétebb, 507B panelekre eső oszlopokat helyben festettem le. A híd és a hátsó felépítmény vászonnal borított kötélzeténél is a faragsztót használtam. Rengeteget kínlódtam a legkisebb érintésre is görbülő, állandó igazitásra szoruló, törésre hajlamos korlátotokkal, de ezután minden könnyebben ment. |
Téglatesó, gratulálok a két hajóhoz!
A Mikasa kontrasztozása jobban tetszik.Talán a Cezarevicsen is lehetne kicsit még effektezni. |
|
20250615_180415
|
|
20250615_181253
|
|
20250615_181127
|
|
20250615_180936
|
Helló! Újra én... :)
A Cezarevics mellé készülget a nagy ellenfél, a japán Mikasa a Hasegawától. Az ION Model figuráival lesz benépesítve. Próbálom a kis fickókat úgy elrendezni, hogy interakcióban legyenek egymással, így leheljenek életet a hajóba. |
|
20250601_200823
|
|
20250601_200638
|
|
20250601_200541
|
Helló!
Célegyenesben a Cezarevics. Még be kell pókhálózni (megcsinálni a kötélzetet), benépesíteni és fellobogózni, aztán kezdhetek bíbelődni az "alávaló" tengerrészlettel. (Amúgy a Combrig műgyanta makettje 1/700-ban.) |
Köszönöm! |
|
Sziasztok !
Segitséget szeretnék kérni.
Roma csatahajó 1943 ben milyen zászlót használ?
köszi. |
Köszönöm a srácok nevében! |
|
Ilyenkor szokásos kérdésem, hogy anyahajóról mindenki hallott már, de vajon hányan tudják, hogy az apahajó micsoda? |
Befutott és jó kis anyag lett! Gratulálok Mekett! |
|
Anyák napja a Makettinfón
|
Igen, tudjuk, nem anyahajó... Mégis, ma páróránként be fog futni egy a Makettinfón, egész nap.
Ünnepeljétek velünk az anyák napját! |
|
Anyák napja a Makettinfón
|
Holnapután itt az anyák napja. Ünnepeljetek velünk! :) |
:-))
Amúgy jogos az észrevétel. :) |
|
USS_Pine_Island_(AV-12)_late_1940s
|
nem akarok szegecsszámláló lenni de a képen egy repülőgép hordozó van, cseréld le inkább erre :) |
|
Anyák napja a Makettinfón
|
Még hármat kell aludni anyák napjáig. Te is ünnepeld velünk a Makettinfón! |
|
4d510dd6-f555-4876-bcdc-f5ee0cec9c8c
|
Sziasztok!
Egy apró lépés történt csak a hétvégén. Nekiálltam a Sztálingrád főárbócának. Még a radarok és a korlátok felragasztása van vissza. |
|
IMG_0401.jpeg
|
|
IMG_0401.jpeg
|
|
IMG_0401.jpeg
|
Hopsz a galéria |
Sziasztok!
Hétvégén nekem is volt időm (szolnok helyett :( ) a bismarckkal foglalkozni , folyik a festés , többszöri korrekció után íme a jelenlegi állás . A Hood elsüllyesztése idején használatos festés a cél, szép szép , de ezért úgyis át kell fújjam és alig fog látszani :D |
|
bf068b87-53fc-45b0-8080-5155954a6a00
|
|
01f37124-db25-4108-a6b6-9e4ce41ca1ac
|
|
66110dd0-b7f8-4e5e-b462-2b337026209c
|
|
66110dd0-b7f8-4e5e-b462-2b337026209c
|
|
66110dd0-b7f8-4e5e-b462-2b337026209c
|
|
67dc420a-a454-42cd-93e5-7169d9bed1cb
|
Sziaztok!
A hétvégén volt egy kis időm, hogy továbbépítsem a Sztálingrádot. A legnagyobb nehézséget az jelentette, hogy az árbocrúd átmérője pontosan akkora volt, mint az alsó platformon lévő lyuké. Szóval kicsit módosítanom kellett a platformon. Másrészt nem követtem az összeálíltási rajzot, mert könnyebbnek tűnt a felépítmény tetejéről elindítani a hátsó létrát, mint az árboc tövéről. Sajnos az alsó platform 3d radarját megette a "szőnyegszörny", tehát ki kellett cserélnem egy általános maratással. Elégedett vagyok az eredménnyel. Az utolsó képen a hátsó árboc látható. |
Sziasztok!
Tamiya 1/700-as Prinz Eugenhez keresem a komplett parancsnoki tornyot.
Ha esetleg Trumpeter volna, vagy valamelyik másolata, az se gond.
Esetleg elkezdett, vagy roncsról származó, az is érdekelhet.
Email: b.balazs33@gmail.com
Köszönöm!
BB |
|
20241228_235349
|
|
20241229_113400
|
|
20241229_113404
|
|
20241229_113417
|
|
20250106_002325
|
|
20250106_002331
|
|
20250106_002410
|
Látom, készülnek a szebbnél-szebb makettek! Én is leírom, hol tartok.
Miután elkészültem a festés érdemi részével, jöhetett az effektezés. Elsőként a Marijn van Gils által leírtakat követve csökkentettem a kontrasztott: a Revell hígítóval megnedvesített felületekre kék, vörös, barna, drapp és zöld festéket pöttyentettem, majd jól eloszlattam azokat. Egy-két nap száradás és egy félfényes akril lakkréteg után AK sötét és világosszürkével átmosást kapott elsősorban a törzs elülső része. Ezután következett a részletek kiemelése: minden kiálló részt körbefolyattam hígított AK ‘Shadows for grey ships’ olajfestékkel. Ezt követően mindenhová felfestettem az élfényeket az alapszín világosabb árnyalatával. Ez igen időigényes folyamat volt, tekintva a végtelen számú apró részletet. Minimális rozsdázás után egy réteg matt lakkal zártam le a festést. A koszolást egyesek túlzottnak tarthatják, de a háborús állapotra való tekintettel szerintem mégis elfogadható. |
Szabi, köszönöm szépen! Jelenleg azonban a te hajód az igazi sláger! Fatnasztikus munka, és szerintem megérte újraépíteni a hídat, így sokkal szebb lett (mws.com-on láttam). |
|
IMG_8744.jpeg
|
|
IMG_8744.jpeg
|
|
IMG_8744.jpeg
|
|
IMG_8744.jpeg
|
Sziasztok!
Némi haladás a bismarckal. Ablakokat letömítettem és a flyhawk kereteit használva pótoltam őket |
|
0ad14256-bb48-4d1e-8887-83310053c81b.jfif
|
|
0ad14256-bb48-4d1e-8887-83310053c81b.jfif
|
Szia!
Úgy tűnik a Shelf Oddity jó lesz neked. Ennyire egyenes letekerve. Majdnem olyan, mint a Modelkasten. |
Esetleg a Shlef Oddity megtudnád nézni nekem, hogy letekerve mennyire egyenesedik ki? |
|
ghjdt6ums56usrdtzh
|
Trumpeterrel az a gondom, hogy nem tudok természetes lógást csinálni vele, mert spirális marad. |
Hajrá Sebi, nagyon jó lesz! :) Én is haladtam egy kicsit a Super Hornet-ek festésével, de az itt offtopik. Igaz, csak félig, mert "us navi" mindkettő. :) |
|
5bf03bc2-354a-4802-8f2f-c203aeef1c2a
|
|
5bf03bc2-354a-4802-8f2f-c203aeef1c2a
|
|
fcdc7498-151f-4ebb-bde6-338925d7aa28
|
|
52b73ce5-94ce-4e81-8fd3-bd814d63a940
|
|
e35dd520-1f43-4b20-b5f1-77551b0fa6e5
|
|
21ba4460-30ec-4283-b50e-2ff48c18a02f
|
|
15580532-2f4c-499b-9b0f-47b6e3659ac1
|
|
a35fd496-60ed-4287-9606-7da165bb603a
|
Tiszteletem!
Látom mindenkit elkapott az építési láz és készülnek az új és szép munkák. Én a hétvégi ügyködésem eredményét szeretném megmutatni. Beragaszottam néhány platformot és járófelületet a helyére, a Sztálingrádon. |
|
1
|
Szia!
Amennyire tudom, nem, nem létezik. Ha megkérdezhetem, akkor milyen hosszóságot próbáltál vágni a Trumpeterből? Mert ezek a fémszálak nagyon jók, de 5-6 centinél hosszabb darabok nem szoktak kiegyenesedni. A mellékelt képen egy Modelkastennel készült kötélzetet látsz. Az orrtól az első árbócig és a hátsó árbóctól a tatig nincs megfeszítve a szál. Lemértem a távolságot és 1-1 mm-t hagytam rá a két végen. Felragasztottam a szálat és egy kicsit húztam csak rajta. Száradás után levágtam a felesleget. A Shlef Oddityvel még nicns tapasztalatom, de egy ittvan a fiókban :D |
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Modelkasten fémszálaival megegyező minőségű cucc európai beszerezhetőséggel létezik? Legutóbb Trumpeter Rigging-et szereztem be. De első használatnál azzal szembesültem, hogy ez nem egyenesedik ki mint a modelkasten. Muszáj feszíteni, ha valósághű lógást akarok.
Esetleg ezzel van valakinek tapasztalata: www.super-hobby.hu/products/0.06mm-Rigging-Metal-Wire.html? |
Szuper, mint mindíg! Motiváló! Hajrá! |
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
2
|
|
2
|
|
2
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
4
|
|
2
|
|
2
|
|
2
|
|
1
|
|
1
|
|
1
|
|
IMG_20250114_213630
|
Urak, hadd mutassam be pár képen én is mivel foglalkozok egy jó ideje: 1/350 Viribus Unitis a Trumpetertől, Eduard szettekkel és esztergált lövegcsövekkel, árbóc szettel meg a saját hülyeségeimmel. Bocsánat, van ahol a képeken angol a felirat, mert a Modelwarshipre tettem fel őket először, de a lényeget látjátok. Szokás szerint fotók és rajzok alapján igyekeztem csinosítani az alapanyagot, kapott némi belteret, mivel a kikötőben ácsorgó hajó lesz a vége, és majdnem minden nyílást kinyitok rajta (meleg van, szellőztetni kell stb.). A hajótesten ablakok hiányoztak, azokat pótoltam, a tat részen kifúrkáltam a fedeles nyílások helyének egy részét, azok is nyitva lesznek majd. A fedélzeten a deszkázat hosszanti illesztéseit letömítettem, így festve hátha nem egy excel tábla lesz az egész. Az orrfedélzeten is pótoltam kisebb dolgokat, a csónaktartók fém gerendáit saját hajlított elemekre cseréltem.
Egyetlen dolog van, amit szívből utáltam az egészben eddig, az pedig a két kémény. Valami embertelen módon kínlódtam a kapaszkodókkal, még úgy is, hogy ezeket az Eduard formára hajlította...
Messze van a tökéletestől, van amit még majd lehet visszabontok és korrigálok. pl. a hátsó horgonyokat, mert én marha csak a rajzokat néztem, közben a fotón mellette látszik az eltérés... |
Gyuri, ez is megint nagyon ütős lesz, tetszik a festés, és persze tele van megint minden eszméletlen részletekkel... |
|
20241022_202036
|
|
20241023_113818
|
|
20241023_101721
|
|
20241024_213840
|
|
20241027_203847
|
|
20241024_221852
|
|
20241102_110758
|
|
20241104_022515
|
|
20241124_181412(0)
|
|
20241124_181427
|
|
20241124_212254
|
|
20241124_232716
|
|
20241112_211114
|
|
20241126_183420
|
|
20241126_214517
|
|
20241126_214553
|
Boldog Új Évet mindenkinek!Utólag írtam meg a beszámolóm előző részét, most viszont utolértem magam, és a leírás követi az építést, ezért a tempó is lassabb. A festést a fafedélzettel kezdtem, kissé világosított WEM Teak színnel fújtam le. Gondot jelentett, hogy egyes fedélzetrészeken (shelter deck és a 4 inches légvédelmi ágyúk körüli rész) nem voltak a fafedélzetet imitáló barázdák. Eredetileg megpróbáltam ezeket bekarcolni, de ehhez le kellet volna gyalulni minden ráöntött részletet, ezért csak néhány gyenge vonalre futotta. Végül 0.02 Warm Grey Markerrel, szabadkézzel vonalakat rajzoltam a fedélzetre. Ezek a vonalak, bár korántsem egyenesek vagy szabályosak, egész elfogadható eredményt adtak. Megpróbáltam egyes palánkokat az eredeti szín módosított árnyalataival lefújni, de a maszkolószalag felszedte a festéket és az alapozót, ezért finom ecsettel kellett ezt megtennem. AK Dark Wash for Wood Deck effekttel átmostam a fafedélzetet, ezzel befejezve a festését. Ezután fakított WEM Corticene-nal vontam be a linóleummal borított fedélzetrészeket, az acélfedélzetekre pedig kissé világosított WEM AP 507A-t (sötétszürke) fújtam. Egy kevés moduláció után kész voltak a fedéltzetek. A következő lépés a függőleges felületek világosított WEM AP507C-val (világosszürke) történő lefújása volt. A jellegzetes kamuflázst a kövekezőképpen alakítottam ki: az 1:700-as Profile Morskie rajzot lelamináltam, maszkolószalagot ragasztottam rá, melyre átrajzolatam az egyes paneleket (fényképek alapján módosítva a mintát), majd a maszkolószalagot átragasztottam egy kemény fellületre, kivágtam és egyenként a makettre ragasztottam az így nyert sablonokat. WEM AP 507B (középszürke) színnel lefújtam a törzset, így kialakult a jellgzetes mintázat. A felépítményeket kézzel festettem le, mert nem tudtam volna kimaszkolni a komplex felületeket. |
Szia!
Néztem a Facebookon a dobozbontásod is, érdekes készlet. Viszont mi lett a japán csodával? Még kész sincs és máris egy újabb? :D |
|
3bacfc4d-27c2-4470-9ff6-67303e632c52
|
|
3bacfc4d-27c2-4470-9ff6-67303e632c52
|
|
3bacfc4d-27c2-4470-9ff6-67303e632c52
|
|
3bacfc4d-27c2-4470-9ff6-67303e632c52
|
Tiszteletem!
A karácsonyi készülődés jegyében maketteztem egy kicsit. Szeretnék pár képet mutatni a legújabb projektemről. Sztálingrád szovjet csatacirkáló, Triumph Model, 1/700
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok! |
Sziasztok. Az esélytelenek nyugalmával keresnék matricát 1/700 Yamatohoz. Főleg a kéményen lévő ábrára, és a taton lévő linóleum csíkokra lenne szükségem. Ha valakinek esetleg megmaradt, akkor szívesen megvenném tőle. |
|
A készlet ára 4500.-
|
|
Műanyag és esztergált cső
|
|
Műanyag és esztergált cső2
|
|
Kéménytoldás
|
|
Méretarányos fotó
|
|
Méretarányos kép
|
Sziasztok!
Aki meg szeretné építeni a Trumpeter 1:350-es Szent István-t
,kisebb-nagyobb tömíteni,faragni, pótolni valókkal szembesül.Szerintem a két legnagyobb hiány ,a kémény hosszabbítás és a csővásznazás.Erre szeretnék megoldást kínálni.
sandorss59@gmail.com
Üdv.! P |
Én a süllyesztőre gondolok. Azért az elgondolkodtató, hogyha akkora propagandát csaptak a hajó körül, akkor hol volt ez a kép közel 70 évig? Mert az tény, hogy sehol máshol nem látható, csak a wikipédián. Tehát valószínűleg mégsem két kézzel szórták az emberek elé a képeket, hanem, ahogy mondani szokták, "megjelent a helyi újság címlapján egyszer." Aztán ment a fiókba. |
Köszönöm a cikket! Hmmm a kapitány a "vezérkar" STB engedélyezi, helikopter, fotó után süllyesztőben köt ki a kép. Vagy a Magyar titkosszolgálat végzett "kitünő munkát" úgy eltüntették, eltitkolták (?) |
|
|
|
20240925_011602
|
|
20240930_000254
|
|
20241003_002657 (2)
|
|
20241006_110358 (1)
|
|
45543ff - Copy
|
|
IMG_1211
|
|
IMG_1212
|
|
20241006_111255 (3)
|
|
20241006_111308 (1)
|
Mindeközben nálam:
A csónakok és tutajok a Micro Maste 3D nyomtatott kis gyöngyszemei, akárcsak a fegyverzet csaknem összes eleme. Egy csónakot egy Combrig evezős csónakból alakítottam át.
Az árbócokat az Albion Alloys rézcsöveiből alakítattam ki, a keresztrudak a Master Model készleteiből származnak .
Az utolsó képeken a hajó együtt látható az összes alkatrészével, festésre készen. |
Sebi, köszönöm szépen!
Nagy falat ez a Szuper Yamato, de szép lesz, ha kész lesz! |
|
9632be8c-7b54-4afd-9756-0fe5d173d646
|
|
140801ae-9d16-48a1-a92a-36fa61f57569
|
Szia Gyuri!
Bár a képek egy részét már láttam, amikor találkoztunk, de megintcsak azt tudom mondani, hogy lenyűgöző.
A hétvégén csak kicsit tudtam haladni a Szuper Yamatoval. Levagdostam a korlátokat és a létrákat, amelyek majd a kémény tövéhez kerülnek meg a tűzvezető állások köré. |
Köszönöm, egy ilyen profitól, mint Te, igazán megtisztelő! Igen, a szürkét valahogy könnyebb kontrasztolni, mint a zöldet, látványosabb is az eredmény. A Cézárka festésén még amúgy is dolgozni kell, mert a hidak korlátjainak vásznazását (vagy hogy mondják ezt hajós nyelven) át kell pingálni tört fehérre, nem maradhat zölden. De alighanem próbálok még egy kicsit szárazecsetelni is rajta, hogy jobban kiemeljem a részleteket.
A Te hajód viszont lélegzetelállító, szó szerint díjnyertes munka, öröm nézegetni a képeket róla! Gratula! (most képzelj ide egy nagy lájkot meg egy pár tapsolós emojit!) :)