/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Grande 14347 2009. december 26. 20:57
Válasz erre
sulyid 14346 2009. december 26. 18:54
Válasz erre
papgyuri 14345 2009. december 26. 18:45
Válasz erre
cordell88!
Su-100 nem szolgált a magyar hadseregben. Az 50-es években viszont rendelkeztünk néhény ISU-122S-el, SU-76 páncélvadásszal, IS-2 nehézharckocsival (a T-34/85-ösök mellett)
papgyuri
pulcsi 14344 2009. december 26. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!
Hajlok affelé,hogy csináljak egy UAZ 496B 1:10-es modellt.Van hozzá tamiya alvázam ahoz szeretném megcsinálni.Kérdés az tudtok-e méretezett rajzokat hozzá.
Válaszokat előre is köszönöm
Pulcsi
Kamovos 14343 2009. december 26. 17:44
Válasz erre
Szia sulyid!

Ha teheted 1:72-ben vegyél HobbyBost!
Ennek kivan dolgozva a belseje!

Üdv: kamovos
fishpot 14342 2009. december 26. 17:36
Válasz erre
57
57
431
431
572
572
574
574
578
578
579
579

T-34-es 57mm-es Zisz-4 löveggel.
sulyid 14341 2009. december 26. 16:37
Válasz erre
Szerintetek melyiket vegyem meg? A Zvezda mi 8 vagy a italeri Admiral Kuznetsow-ot?
sulyid 14340 2009. december 26. 16:19
Válasz erre
Karácsonyra kaptam apáéktól:)
juge75 14338 2009. december 26. 14:35
Válasz erre
Neked megvan!
Mázlista!
Ilyet szeretnék a Silkához is.
Sennás 14337 2009. december 26. 14:05
Válasz erre
Akkor 99% hogy a két fotós szinte ott állt egymás mellett
Panzerbéci 14336 2009. december 26. 14:00
Válasz erre
PC260008
PC260008

Sziasztok!
Ez a fotó az Igaz Szó c.újságban jelent meg 1986 márciusában.
sulyid 14334 2009. december 26. 13:52
Válasz erre
1 gyors véleményezés a zvezda modern orosz hk. személyzetéről: egyszerűen gyönyörű.
cordell88 14333 2009. december 26. 13:07
Válasz erre
Tudnátok segíteni? Mettől-meddig voltak hadrendben a magyar SU-100 tankok? Segítene egy pár kép is. Előre is kösz..
lucky 14332 2009. december 26. 13:07
Válasz erre
Sztem az 6, mert 3 fekete buci van alatta. Balról a 2. görgő alatt figyeld.
Az a oszlop a távíróé, sztem itt az áramütés esélye kicsi.
joci232 14331 2009. december 26. 12:59
Válasz erre
Sennás 14330 2009. december 26. 12:56
Válasz erre
Duró Gábor 30/607-4550 duro0607@freemail.hu
joci232 14329 2009. december 26. 12:53
Válasz erre
Sennás!

adsz elérhetőséget? mert énis Nyíregyházi vagyok:D
Sennás 14328 2009. december 26. 12:50
Válasz erre
juge 75! Sajna nincs.I.páncélos hadosztály '42 szemléje , Héja v.repülő ,T35/85 BMP1 viziátkelésen enyí igazából.
Sennás 14327 2009. december 26. 12:44
Válasz erre
Ja vagy 22t tengelynyomásal.De nem ez a lényeg.HA benézel a 527 tank mellé ott látni hogy 4 tengelyes.De ott még a telefonpóznák is{vagy áram}? elég közel vannak.
joci232 14326 2009. december 26. 12:36
Válasz erre
Főnök megtudnád nekem nézni akkor az végösszeget mert akkor úgy alakítom a költségvetésemet:D
juge75 14325 2009. december 26. 12:28
Válasz erre
Elég régen volt a kezemben utoljára, kb. 15 éve.
lucky 14324 2009. december 26. 12:28
Válasz erre
Az Rmms sorozat önsúlya 20,0t
Sap 24,3t
Ks 12,6 t

De ez utóbbi nem tud vinni hk-t mert max 20-22 t mehet rá.
Egy 6 tengelyes kocsi max súlya rakománnyal együtt legfeljebb 120 t
Ugyanez 4 tengelyesnél 80t

A MÁV 20t tengely nyomásra tervezte a vonalait.
juge75 14323 2009. december 26. 12:28
Válasz erre
Vannak ebben a könyvben légvédelmi témájú képek is?
Sennás 14322 2009. december 26. 11:17
Válasz erre
Erre gondoltam én is.Alsó hangon 10t de legfeljebb 25t egy pőre kocsi hát persze hogy "kirúgja" maga alól.
lucky 14321 2009. december 26. 11:11
Válasz erre
A kollégák elmesélése alapján "imádták"..
Egy-egy ilyen gyakorlat után napokig ment a túlóra a vágányról kiugrott kocsik visszaemelése miatt...
Sennás 14320 2009. december 26. 11:00
Válasz erre
Anya foto 2
Anya foto 2

Szerintem a BUB kocsiba a katonák abban utaznak.De '70-80 években mennyire figyeltek erre,nem tudom.A foto ebböl a könyvböl lett kiollózva.
Jimbobá 14319 2009. december 26. 09:55
Válasz erre
Hmm...de ismerős kép, csak nem én készítettem a repnapon? :)

Amúgy ilyenkor hol utazott a személyzet. Mert ha nem a kocsiban, akkor ezt túlzás "gyors" elhagyásnak nevezni.

Üdv!
Kamovos 14318 2009. december 26. 09:43
Válasz erre
Szia Páncélos!

Elképzelhető, hogy ezek a járművek a 11. Páncélos hadosztály T-55-ösei Tatáról?

Üdv: kamovos
sulyid 14317 2009. december 25. 23:20
Válasz erre
p-51 14316 2009. december 25. 22:25
Válasz erre
Ja, a t-55 a legjobb volt.1973-ban Izrael több százat zsákmányolt, és még nekik is annyira tetszett, hogy hadrendbe állították.
sulyid 14315 2009. december 25. 22:23
Válasz erre
A t72 után meg a t90 lett a legjobb.Amúgy tatám is vezetett t-55-öst nem is egyszer.
Sennás 14314 2009. december 25. 22:22
Válasz erre
Remélem ö is csatlakozik majd hamarosan.
páncélos 14313 2009. december 25. 21:59
Válasz erre
Sennás!

A képen T-55A harckocsik láthatóak (1985-ből). Igen nekem volt szerencsém, ilyen gépet vezetni. A világ legjobb harckocsija volt a T-55, ameddig a T-72-est meg nem alkották. Sajnos ilyen vasúti kocsi elhagyásban nem volt részem. De 55-ös élményekről Antarktika kollégánk többet tudna mesélni.
romeo 14312 2009. december 25. 21:50
Válasz erre
Üdv Sennás!

A fotó érdekessége, hogy a T-55-ös NSZVT légvédelmi géppuskával van felszerelve és nem DSK-val.
Sennás 14311 2009. december 25. 18:19
Válasz erre
Képek egyéb 003
Képek egyéb 003

Urak.Vezetett valaki ilyen gépet?Tudna mesélni az efajta "gyors vagon elhagyásról"?
HUJBI 14310 2009. december 25. 16:31
Válasz erre
összeraktam Italerit, Escit, Trumpetert, Tamiyát, a maratások szerintem hellyel-közzel használhatók, ami méretben nem fog egyezni a Tamiyához való maratásnál, az a sárhányó hossza és tagolása (csak a lengyelek adják külön készletben, nem érdemes megvenni) és a motorháztetőn a rácsok mérete. a többi kütyü egy kis alakítgatással mehet rá. a gyanta motor csak a Tamiyába illik bele, a többinél faragni kell.

valahogy a torony kerül mindegyik gyártónál máshova és ettől eltérőek az arányok.

mintha a Skifhez(?) létezne külön maratás, abból a motort is fel lehet javítani, ez viszont más maketthez nemigen jó.
Grande 14309 2009. december 25. 15:48
Válasz erre
Szia ftamas!

Nemrég boncolgattuk a témát egy pár hozzászólás erejéig. Valahol ott lyukadtunk ki, hogy érdemes inkább egy szép Tamiya T-55-ből kiindulni, mintsem a szar Trumpira pénzt költeni.

Ami létezik T-54 átalakító, azokat is a Tamiya T-55-höz ajánlják
pl. TankWorkshop, vagy AEF Design
www.tankworkshop.com/Shop/agora.cgi www.aefdesigns.com/Soviet_Images/SOVIET_ARMOR.HTM

Szintén igaz ez a Eduard, Voyager, Part maratásokra. Tamiya T-55-höz ajánlottak ezek is, nem tudom mennyire kompatibilis egy Trumpi T-54 makettel, mennyi használható belőlük.

Ezeken felül lehet fém lövegcsövet (CMK, RB Models, ModelPoint), szemenkénti lánctalpat, futógörgőt (Armo, Friulmodel, Masterclub), vontatókábelt (Karay, Eureka), szovjet málhát kapni, amivel tuningolni lehetne... Beszerzés külföldről.
ftamas 14308 2009. december 25. 14:55
Válasz erre
Sziasztok,
1/35 Trumpeter T-54B maketthez keresek fotomaratást, esetleg van valakinek ötlete honnan szerezhetem be? Sehol sem láttam hozzá kiegészítőket :-(
Esetleg a fém lánctalpon kívűl mivel lehete megdobni? Elég siralmas a kidolgozottsága :-(
Köszi!
Kellemes ünnepeket!
F.
juge75 14307 2009. december 25. 14:38
Válasz erre
Konténerben tárolják a rakétát, ekkor a vezérsíkok leszerelve és hajtóanyagok le engedve (nincs feltöltve), szállításuk kamionon, vagy az erre szolgáló ZIL-157 nyergesvontatón (ami hasonló a kub rendszer járművéhez) történik, az indító állványok szintén mobillá tehetők.
A ZIL-157K töltő jármű, feladata a felkészített rakéta indító állványra szállítása.
Bubu 14305 2009. december 25. 11:41
Válasz erre
Megnéztem az oldaladat!Nagyon szép munkát végeztél ,gratulálok hozzá!
Jimbobá 14304 2009. december 25. 11:34
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!

Most megyek családozni, de este átrágom magam a válaszokon.
Juge75, arra gondoltam, hogy a rakétákat néha konténerben szállítják, néha meg csak simán, magában (Sz-75). Ha jól értem. Jól értem?

Üdv!
romeo 14303 2009. december 25. 11:21
Válasz erre
romeo 14302 2009. december 25. 11:20
Válasz erre
p7311240
p7311240
r145bmukr02cv4
r145bmukr02cv4

Ez pedig az R-145, keretantennája van!
romeo 14301 2009. december 25. 11:09
Válasz erre
PU-12  MH
PU-12 MH

Most jelenkezett a barátom, C versenyz és C2 100 százalékra PU-12, csatolt egy magyar fotót is.
romeo 14300 2009. december 25. 11:04
Válasz erre
Ezek szerint C versenyz és c2: PU-12
romeo 14299 2009. december 25. 11:02
Válasz erre
img_8_10690_0
img_8_10690_0
img_8_10690_1
img_8_10690_1
img_8_10690_3
img_8_10690_3
img_8_10690_7
img_8_10690_7
img_8_10690_8
img_8_10690_8

pu-12
juge75 14298 2009. december 25. 10:52
Válasz erre
btr60pu12
btr60pu12
pu-12_1~0
pu-12_1~0

pu-12.
juge75 14297 2009. december 25. 10:46
Válasz erre
_V-75 Dvina, Magyar
_V-75 Dvina, Magyar
f30

Dvina rakéta, start hajtóműben laval körte, # merevítés a vezérsíkok és a kiömlő körül, csűrőlapok a vezérsíkokon, rádió gyújtó antennái hosszanti irányban (pirosas bakelit).
f30
BIG_0005547338

Dvina rádiógyújtó antennái bekarikázva.
BIG_0005547338
BIG_0005547382

Volhov rakétán körben egy sávban van a rádió gyújtó, szürke vagy vörösesbarna bakelit anyag.
Start hajtómű és a törzsközép fehér színű, start hajtómű vezérsíkokon nincs csűrő és merevítés.
BIG_0005547382
BIG_0005553722

Volhov rakétában nincs laval körte, csak egy fémlemez.
BIG_0005553722
BIG_0005546623

20 Dszu rakéta (Volhov)
BIG_0005546623
BIG_0005546632

5Já rakéta (Volhov)
BIG_0005546632

Nos, két komplexum (illetve 3).
1957, Sz-75/1D V-750 (Guideline Modification 0, SA-2A, 10cm-es hullámhossz), 1960 11D V-750V (G.M. 1, SA-2B) Dvina ezt exportálták (ezt adta ki a Trumpeter is két verzióban, állványon és járművön), van az ezt követő Deszna 1959 13D V-750VN (Guideline Modification 2, SA-2C, 6cm-es hullámhossz és erősebb hajtómű), nálunk nem volt rendszerben) csak a Szu-ban, és az Sz-75/V-755 Volhov 1978 20DSZU V-755U, 1983 5Já23 V-759.
Mit jelent neked az hogy "mezítelenül"?
romeo 14296 2009. december 25. 10:36
Válasz erre
romeo 14295 2009. december 25. 10:35
Válasz erre
A versenyz,A2: R-975
B versenyz,B2, C versenyz,C2: R-145
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.