/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
romeo 13402 2009. október 4. 22:00
Válasz erre
Sztrela-1
Sztrela-1

Egy Sztrela-1 kép Kecelről.
juge75 13401 2009. október 4. 20:24
Válasz erre
joci, szívesen segítek, ha gondolod.
joci232 13400 2009. október 4. 19:53
Válasz erre
ha valaki esetleg ismeri Buczkó József kollégát és adna egy elérhetőséget nagyon megköszönném:)->joci232@freemail.hu
joci232 13399 2009. október 4. 19:43
Válasz erre
külföldi rendeléssel kapcsolatban vannak kételyeim meg valamilyen egészséges félelem is(nem rendeltem még soha külföldről)
juge75 13398 2009. október 4. 19:41
Válasz erre
29.99 usa dollár
5,502.27 huf
juge75 13397 2009. október 4. 19:40
Válasz erre
juge75 13396 2009. október 4. 19:39
Válasz erre
joci232 13395 2009. október 4. 19:34
Válasz erre
sziasztok!

még mindig keresek GAZ 66-ot 1:35-ben(már kezdek kétségbe esni:'()

akinek van a joci232@freemail.hu-n jelezze(vagy itt)

köszönöm
romeo 13394 2009. október 4. 12:17
Válasz erre
002
002

Sok régi kép az MN,MH idejéből.
link: hadipark.extra.hu/
Gonoszka 13393 2009. október 4. 10:22
Válasz erre
Akácia.Nem a két külső töltő nem a küzdőtérben volt elhelyezve.Őket teherautóval vitték hozták.A lövegtorony hátulján középen van egy kis ajtó itt volt az a csatlakozási pont a rádióhoz amivel a külső töltőkkel lehetett a kapcsolatot tartani.A külső töltők mindig a löveg mögött tartózkodhattak.
gaunt 13390 2009. október 3. 20:53
Válasz erre
Csak egy kis érdekesség azoknak akiket érdekelnek a harckocsimotorok:
Összehasonlítottam a V-55V (T-55,62) és a Continental AVDS-1790-2 (M-60) motorokat.
A V-55 581 LE, a Continental 750. A V-55 hengerűrtartalma 38880cm3, az AVDS-1790 29360cm3, mindkettő V-12. És most jön az érdekes rész: Ugyan majdnem 200LE-vel erősebb, de az amerikai motor forgatónyomatéka nem éri el a V-55-ét! A V-55 kb. 2500Nm-t tud, a másik viszont csak 2318-at! Ehez jön még az amcsi erőforrás kicsivel több mint 2 tonnás súlya is, a V-55 nem tudom pontosan milyen nehéz, de asszem kb. 1 tonna. Ezekből egyből látszik melyik a jobb (sikeresebb) konstrukció.
Miggyuri 13389 2009. október 3. 17:24
Válasz erre
A kép saját. Én fényképeztem az egyik Bolyai verseny során, amikor a telephelyre is ki lehetett menni.
Gnaut! Köszi! Alapvetően magyar Akácia érdekel.
Romeo!
Kösz a képeket!
Miggyuri
juge75 13388 2009. október 3. 16:02
Válasz erre
Köszönöm!
romeo 13387 2009. október 3. 15:58
Válasz erre
Üdv!

Felvettem a kapcsolatot barátommal, csak ezek a fotók vannak nála, és ez az eredeti nagyságuk is. Ha talál még valami érdekes légvédelmis képeket, felteszem.
juge75 13386 2009. október 3. 15:55
Válasz erre
user_11060634_1185810756348_box
user_11060634_118581...

Győr, 2008.
Nagyoroszi csapatzászlóval.
Jobb szélen Édesapám, Juhász László, a zászlótól balra Kozsikné Marica, Kozsik János, Nagy Béla.
juge75 13385 2009. október 3. 15:49
Válasz erre
Ezen nincs, de pár Akadémiai osztálytársa igen, no és akiket személyesen is ismerek a laktanyából és a lakó telepről.
Rossi Feri bácsi sajnos már nem él, Csala Karcsi itt él Szolnokon, Nagy Bélá-val, Kozsik Jani-val, Kovács Tamás-al találkoztam nyáron Győrben, ők Nagyorosziban élnek.
romeo 13384 2009. október 3. 15:41
Válasz erre
25 (7)
25 (7

Üdv!

Ezen rajta van Édesapád?
juge75 13383 2009. október 3. 15:14
Válasz erre
Átképző tanfolyam, Nagyoroszi, 1978,  Fotó Béla Róbert
Átképző tanfolyam...

Ebből a képsorozatból való.
Romeo, szeretném veled felvenni a kapcsolatot.
Jobb minőségben is meg vannak ezek a képek?
juge75@freemail.hu
juge75 13382 2009. október 3. 15:03
Válasz erre
Nagyoroszi!
A 25 képen a csövektől balra az én Édesapám!

Romeo, honnan szerezted?
romeo 13381 2009. október 3. 14:43
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

Hát,6 fős személyzettel nem számoltam, gondolom a 2 külső töltő nem a járműben foglalt helyet.
Gonoszka 13380 2009. október 3. 13:42
Válasz erre
Akácia.A kezelő személyzet 6 fő ből állt.A harcjármű vezető,a lövegparancsnok,irányzó,egy belső töltő,és két külső töltő.
romeo 13379 2009. október 3. 13:00
Válasz erre
A 25
A 25
A 25 (1)
A 25 (1
A 25 (2)
A 25 (2
A 25 (3)
A 25 (3

üdv!

mn, zszu-23-4.
romeo 13378 2009. október 2. 23:07
Válasz erre
páncélos 13377 2009. október 2. 22:17
Válasz erre
Antarktika!

Cáfolat képe elküldve.

Gonoszka!

Örülök, hogy érdeklődésre ajánlod az ÜSS ÉS FUSS című írást (eredetben: Regiment 2006/2), mert volt benne némi részem.

Miggyuri!

A berakott képed ismerős. Én is pont ebből a szemszögből fotóztam a kicsikét.

Romeo!

Kezszem: 4 fő
Lőszer javadalmazás 42+4=46
romeo 13374 2009. október 2. 21:41
Válasz erre
P8234638
P8234638

Magyargencsi 2SZM.
romeo 13373 2009. október 2. 21:32
Válasz erre
romeo 13372 2009. október 2. 21:22
Válasz erre
2s3-01
2s3-01
2s3-03
2s3-03
2s3-02
2s3-02
2s3-04
2s3-04
01
01

Üdv Miggyuri!

Keceli 2SZM.
gaunt 13371 2009. október 2. 20:55
Válasz erre
Miggyuri 13370 2009. október 2. 20:10
Válasz erre
akaacia
akaacia

Hali!
Képek kellenének erről a szépségről, bár nekem is van pár, de jóból soha sem elég.
Miggyuri
romeo 13369 2009. október 2. 19:25
Válasz erre
Üdv gonoszka!

Köszi a választ.
Egyes források 5 főben adják meg a 2Sz3M kezelőszemélyzetét, viszont a magyar leírásokban csak 4 fő szerepel, mi ebben az igazság?

Köszi!
Gonoszka 13368 2009. október 2. 18:39
Válasz erre
Akácia. Repeszromboló gránát és komulatív gránát együtesen 46 darab volt málházható.Ebből kommulatív azt hiszem 6-8 db volt.Bocs de elég rég volt ez már.Műszaki adatok kezdenek a homályba veszni.Sajna volt egy érdeklődő az akácia hajtásláncáról is ebben nem tudok felvilágosítást adni mert ebben akkor nem voltam érdekelt,azt viszont tudom hogy 12 hengeres turbós volt az erő forrása.Egyebet sajna nem tudok.De ha a löveg csőtöl jobra ra álltál a torony tövénél ahol a motor kifújta a hűtő levegőt és mondjuk a fordulat kb 2 ezer volt akkor nem kaptál levegől.Úgy érezted mintha egy ejtőernyővel zuhantál volna.Leírhatatlan érzés volt.
antarktika 13367 2009. október 2. 14:08
Válasz erre
Kedves páncélos!

Egyszer már megcsináltad ezt velem...:))

Megen kiderül, hogy összesen 1 kocsira festettek valamit, valamikor elsőre és utoljára, utána meg soha.

De akkor is megcáfolsz, ugye?:)))
romeo 13366 2009. október 2. 13:18
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

A kérdésem a következő: a repeszromboló gránáton kívül volt-e a magyar Akacijakhoz rendszeresítve kummulatív lövedék?

Köszi!
Jimbobá 13365 2009. október 2. 13:17
Válasz erre
Sziasztok!

A sok elmaradt HM rendezvény miatt alkotói válságban vagyok, Kecel pedig jelenleg túl messze van.

Szóval aki úgy gondolja, vannak még megosztani szánt, saját, HM vonatkozású részlet- és egyéb fotói, kérem írjon!

chrisvagyok@yahoo.com

Üdv, Ádám
gaunt 13364 2009. október 2. 13:13
Válasz erre
Gonoszka!

Tudnál nekem mesélni egy kicsit az Akácia motorjáról és erőátviteléről? Engem nagyon érdekelnek ezek a dolgok. Arra vagyok kíváncsi, hogy miben különböznek ezek a T-54 motorjától és erőátvitelétől.
Gonoszka 13363 2009. október 2. 13:05
Válasz erre
AKÁCIA Azt pontosan nem tudom hogy mettől medig volt rendszeresítve az akácia mert én 1988-90 ben voltam rajta sorkatona.A lövegtornyon feltüntetett szám az üteg száma volt PL:a 16 os az első üteg hatos lövegrajának volt a gépe.De igazatok van először 6 db volt rendszeresítve és utána jött a többi.Amúgy műszakilag ha a kort is nézzük az Amerikaiak M 1es e elmehet a sunyiba.Lőtéren mérték be uaz zal 90-100 km /h volt a sebessége.Ez nem semmi nem?A bemálházott súlya 27 tonna volt csak.A neten is megtaláljátok úgy is hogy üss és fuss.Mivel közvetett irányzással meglepetés szerű támadásra volt képes,az ellenség azt se tudta hogy honnan jött az égi áldás.Utána harctol és nyomás el mielött bemérik hogy honnan jött a támadás.Ezért volt könnyű páncélzattal ellátva.Én nagy tisztelője vagyok az akáciának. Ha van kérdés akkor rajta.Sziasztok.
páncélos 13362 2009. október 2. 12:58
Válasz erre
Drága Antarktika!

(((Magyar gépeken?)))
Igen. Így van ez, ha az emberfia évek óta nyugdíjas.
Megkopnak az emlékek, már nem emlékezik…stb. (HA-HA-HA)
De ne csüggedj, majd magánba küldök neked egy kicsi képet, JÓ?
Igaz évszámot nem tudok és azt sem, hogy mennyire volt gyakori, de létezett.
De a többiben igazad van.
juge75 13361 2009. október 1. 17:25
Válasz erre
Ha már mindenképpen ezt akarod vedd meg hozzá a Jadar T-54/55 lánctalpát görgőkkel és feszítő valamint hajtó kerékkel 3500 forint, láttam a cserebere rovatban egy Tamiya T-55 makettet 8 ezer forintért,
Jimbobá 13360 2009. október 1. 17:08
Válasz erre
De annyira szeretnééém...:D

Bírom a strapát és szeretnék egy T-55 szerű valamit. És ez nem drága.

Köszi a tippet, majd meggondolom.
gaunt 13359 2009. október 1. 17:04
Válasz erre
Hali!

Nagyon! Meg ne vedd! Ennél csak a Skif T-55-ösei rosszabbak.
Jimbobá 13358 2009. október 1. 16:33
Válasz erre
Sziasztok!

A Trumpeter régi T-55 "családja" mennyire nagyon pocsék?

Köszi!

(Ui.: aki regisztrál a walkaround oldalon, CD-t nyerhet)
antarktika 13357 2009. október 1. 16:24
Válasz erre
Magyar gépeken?
Mer' az igaz, hogy látni T-64-eseken is ilyen fehér csíkokat gyakorlaton, de magyar gépen nem láttam. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem is lehetett. Esetleg nincs képed róla?

Az is segíthetne, ha az archív kép mögötti városrészletet valaki felismerné.

Továbbra is tartom, hogy éles bevetésen és díszszemlén kívül páncélosok nem róják a macskaköves utcákat.
Russell 13356 2009. október 1. 16:12
Válasz erre
Akkor mégiscsak elvetve a 68-as időpont, mint a kép készítés ideje?
Ha jól értem, gyakorlatilag bármikor készülhetett a kép? Mármint a VT-34 bevezetéséig?

Üdv:
Russell
Russell 13355 2009. október 1. 16:11
Válasz erre
No, nem is gondoltam, hogy baj lenne, sőt!
Konkrétan Ők kértek meg, hogy kutakodjak a profiknál. Megtörtént.
Szólok Nekik, hogy több T-55AM képet kérünk. Bár szerintem az első kérdésük lesz, hogy mégis melyik négyzetcentiről. :-D
Mintha én még láttam is volna náluk a Lesany-i páncélosmúzeumban sok zöld nyalánkság között.

Üdv:
Russell
páncélos 13354 2009. október 1. 15:57
Válasz erre
Gonoszka!

Ha valóban Akáciás voltál, akkor engem több adat is érdekelne.
Jelenleg el vagyok még havazva T-72-es témában, de a jövőben érdekelne az önjáró lövegek hazai működése/működtetése.
Amit említettél számokat az torony szám, nem de?
Magánban érdekelne, hogy alvázszám szerint melyik gép, melyik volt?

Romeo!

Elnézést, hogy a témába beleszólok, de 1981-től volt rendszeresítve, az első 6 a 18-ból.
Ez év elejéig még pár db volt belőle szecsőn, ha minden igaz, de ezt Gonoszka lehet, hogy jobban tudja.

Antarktika!

Ha jól tudom, VSZ közös gyakorlaton is alkalmaztak fehér csík festést.
antarktika 13353 2009. október 1. 15:47
Válasz erre
Semmi baj nincs a kérdéseikkel és felvetéseikkel, sőt! Csak úgy jutunk előre, ha beszélünk, vitázunk, agyalunk rajta. Ismertem régebb óta a csehek fórumát, havonta meg szoktam nézni, hátha van új képük 55-ösökről:) Ja, rakhatnának fel több 55AM-ről képet:)
romeo 13352 2009. október 1. 15:43
Válasz erre
Üdv Gonoszka!

Szeretném megkérdezni, hogy az Akacija 2SZ3 pontosan mikortól meddig volt használatban, hadrendben?
Én a következő infoval rendelkezem:
rendszeresítve 1982-ben, kivonva 1987-ben, majd tartalékban 1992-ig.
Russell 13351 2009. október 1. 15:12
Válasz erre
Szerintem sem nagyon. Biztos, ami biztos én midenesetre továbbítottam a kérdésüket ide.
antarktika 13350 2009. október 1. 14:23
Válasz erre
Na, meg azt sem tudom, ha gyakorlaton lenne a vas, akkor csattoghatna-e városban, műúton? Szerintem nem.
antarktika 13349 2009. október 1. 14:15
Válasz erre
Nem tudom...valahogy nekem az rémlik, hogy a '68-as bevonuláson kívül nem nagyon festegettek magyar járműre. Maximum úgy lehet látni gyakorlaton ezt a fehér csíkot, ha rajta maradt még abból az időből. Nemzetközi hadgyakorlaton megkapták a kokárdás csillagot, de ott sem látni más megkülönböztető jelzést.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.