/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
lucky 11862 2009. március 31. 15:08
Válasz erre
porszínűvel...
Ha barna a por akkor barna, ha sárga akkor sárga...
Boeing 11861 2009. március 31. 09:08
Válasz erre
Milyen festékkel fújjátok a port?
vlevi 11860 2009. március 31. 08:35
Válasz erre
"Elvileg nem ragasztják hanem pattintják a szemeket."
Lánctalpja válogatja. A régi Dragon "Magictrack" nevezetű az valóban ilyen volt, de sajnos már nem azt adják a harcjárműeikhez, hanem nagyon büszkék rá, hogy tudnak gumilánctalpat csinálni :(((
A Tamiya szemenkéntit viszont ragasztani kell, nincs mese.
vlevi 11859 2009. március 31. 08:30
Válasz erre
Nemrég Tamiya Tigris szemenkénti lánctalpat raktam össze. Youtube-on láttam egy videót, a japán gyerek valami csiribí-csiribá mozdulattal rakta fel a lánctalpat :)
Megpróbáltam én is. Gyurmába ragasztva egyesével felraktam a 200 szem lánctalpat több sorban, így festettem le egyesével. Aztán "sorvezető" segítségével 100 darabot egymás után összeragasztottam, és betoltam a tank alá. Az első még nem sikerült olyan fényesen, de a második már majdnem olyan lett, mint a videón.
Szóval, összeragasztottam a lánctalpszemeket. Ehhez először sorba raktam 100 darabot, és mindegyikre a két vezetőkarom (vagy mi a fene a neve) között a mélyedésbe egy pötty ragasztót (Revell tűs ragasztó) tettem. Miután nagyjából összeállt, igazgattam egy kicsit, hogy egyenes legyen, majd a két vezető között még egy kicsit befolyattam a ragasztóból. Kábé fél óra várás után a ragasztó már megkötött annyira, hogy a lánctalp a saját súlyát is elbírta volna (gondolom én, azért ki nem próbáltam :) ), és ezt a teljes lánctalpat óvatosan a "sorvezetőről" betoltam a tank alá, és ráfordítottam a kerekekre. A kerekekre az első lánckeréken van rögzítve, illetve alul 1-2 helyen.

Az említett videó itt van : www.youtube.com/watch A lánctalpas varázslat a 5:50 környékén.
Ez pedig az én próbálkozásom : Első próba, bal oldal : img0.tar.hu/vlevi/img/37430054.jpg

Második, jobb oldalon : img0.tar.hu/vlevi/img/37432186.jpg
juge75 11858 2009. március 31. 04:58
Válasz erre
Ha telik rá, szerintem érdemes lenne Friulmodel láncot venni, fém.
juge75 11857 2009. március 31. 04:56
Válasz erre
Szerintem rakd össze és előtte csak ott fesd, ahol később már nem férsz hozzá.
Elvileg nem ragasztják hanem pattintják a szemeket.
Porfelverődést én aerograph-al csináltam, mivel az eredeti por is hasonló módon kerül fel... a levegővel.
ftamas2 11856 2009. március 31. 01:42
Válasz erre
Juge75: Gratulálok, szép lett!
Hogyan kell a porfelveződést csinálni? :-)

Lenne egy kérdésem mindegyőtökhöz:
Szemenkénti lánctalpat szeretnék összeragasztani.
Már le van festve mind a lánctalpszemek, mind pedig a görgők. Milyen ragasztóval szokták összeragasztani, és hogyan?
...mert ha makettragasztót használok, az a festéket oldja, de száradás után nem stabil, elég könnyen széljön, mert a festék leválik. Pillanatragasztó azért nem tökéletes, mert törik könnyen és kipárolog (kivéve a kipárolgásmantes). Ha meg lekapargatom a festéket az meg azért nem az igazi szerintem, mert kilátszódhat..
Kérlek benneteket adjatok tanácsot mivel és hogyan kellene felragasztani, nincs benne túl nag tapasztalatom :-(

köszi!
(p.s.: megkérdeztem ugyanezt a segítség kell fórumban is)
juge75 11854 2009. március 30. 15:03
Válasz erre
tn_800x600_0
tn_800x600_0
tn_800x600_20090319789
tn_800x600_200903197...

Ftamas! Ilyeneket építek.
mykman 11853 2009. március 30. 13:57
Válasz erre
Lehet hogy moha , elvégre nem 1 éve áll ott kint az udvaron... :) A piros szin nekem is sanszos.
Olvastam róla és a kabin zil-135 minden más saját építés. Sajna roppant kevés az infó róla , lévén kísérleti járgány volt.
páncélos 11852 2009. március 30. 12:10
Válasz erre
Mykman!

A nagy Szovjetunióban minden elképzelhető volt.
A kabint nézve elsőre ZiL-135-re gondoltam, de a tengely elrendezést és a felépítményt nézve rájöttem nem az. A neten van pár oldal róla (valóban ZiL-167).
Odakint léteztek ilyen „öszvér” járművek, amiket civil használatban is használtak, így lehet piros, kék vagy bármilyen.
Bubu 11851 2009. március 30. 11:17
Válasz erre
Tuti,hogy moha a mellette parkoló járgány szélvédője alatt is látszik!
Bubu 11850 2009. március 30. 11:15
Válasz erre
Szerintem az a zöld szín inkább moha!Pont a vízszintes felületekről kellett volna a festéknek lekopnia ,szerintem de lehet, hogy tévedek.Üdv
juge75 11849 2009. március 30. 11:12
Válasz erre
Te jó atya úr isten!
Micsoda egy brutális szörny!
Látok ott szürkét is, elképzelhető hogy alapozó a vörös.
mykman 11848 2009. március 30. 10:50
Válasz erre
Sziasztok !

Elképzelhető hogy a 60as években volt ilyen festésű zil-135 ös teherautó ?
Találtam ezt a modelt (zil-e-167) és mivel ez is katonai volt gondolom csinálhatok ilyen festést más modellre.upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/ZIL-Eh167.jpg
A vörös szin gondolom mínium vagy hasonló alapozó és látszik a kabin tetején a zöld festék maradványa is.
Tud valaki erről valamit ?
juge75 11847 2009. március 30. 06:31
Válasz erre
is2tamiyasz_2
is2tamiyasz_2

Itt egy kép.
juge75 11846 2009. március 30. 06:30
Válasz erre
Tamiya IS-2.
Valóban meggyőző!
juge75 11845 2009. március 29. 20:19
Válasz erre
Engem nem igazán érdekelnek a második világháború járművei, légvédelmi kategóriában dolgozom főként.
Úton van két Trumpeter SA-6, vettem egy Trumpeter T-54B-t ez ismerősnek lesz átalakítva ZSZU-nak, és úton van Lengyelországból egy ZSZU-57-2 műgyanta szerkezet.
Milyen makettet szoktam összerakni?
Legutóbb egy Dragon Sztrela-1-et, olvashatsz róla mert cikk is készült.
Elkészültem egy ZU-23-2 Szergej-el (Skif), épül egy Sztrela-10, Dragon Silka, Trumpeter Volhov és Dvina.
1/72 méretben készítettem Silkát (műgyanta), valamint SA-6 rakéta indító és rávezető egységeit saját magam Stirolból.
Némo 11844 2009. március 29. 20:06
Válasz erre
juge75!

Első nekifutásra rajz nem jó!:)

Be kell szerezni eredeti Wydavnictwo Militaria kiadványokat,azokban lévő rajzok pontosabbak mint a neten keringő "rajz" utánzatok.
A makett is kicsit pontatlan,de nem a test hosszával van a baj,hanem a toronnyal.
Egyébként jobb a Zvezda/Italeri készlete mint a Dragoné,de természetesen a Tamiya viszi a pálmát.
Ugyanakkor a Tamiya készletébe is simán bele lehet kötni,ugyanúgy mint bármely más készletbe.
Örök makettező igazság:
"nincs tökéletes makett,csak azt messziről megközelítő"
ftamas2 11843 2009. március 29. 19:48
Válasz erre
Sziasztok,

juge75: ahány fprrást néztem, annyiféle kép volt...ez hasolított még legjobban az IS-2 -re ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden tökéletes, hanem azt, hogy ilyen "alap"-ból ezt lehetett kihozni. Több erőfeszítéssel esetleg még Tamiya makettet is lehetne belőle csinálni :-)
rongybicikli aranykormánnyal esete jut így is az eszembe, ha arra gondolok, hogy szemenként lánctalpat vettem erre...

Jut eszembe, Te milyen maketteket szoktál összerakni? készítettél Te is ilyent esetleg? tapasztalatok?

Némo: köszi a hozzászólást, mailben elküldtem neked a képet.
juge75 11842 2009. március 29. 19:07
Válasz erre
makett és rajz
makett és rajz

Vagy a torony nem stimmel, vagy az alváz.
juge75 11841 2009. március 29. 18:55
Válasz erre
Nem vagyok tankos, de nekem túl rövidnek tűnik a makett alváza, ami miatt szerintem látszólag nem jó helyen van a torony.
Némo 11840 2009. március 29. 18:11
Válasz erre
Tamás!

Lefényképeznéd azt a lövegpajzs becsatlakozást kicsit oldalról és elküldenéd nekem magánba?

Így szemből nézve szerintem valamit nagyon elgúrtál.
ftamas2 11839 2009. március 29. 17:28
Válasz erre
is-2
is-2

Töltök fel egy képet az eredetiről is..a torony nem szimmetrikus azon sem
ftamas2 11838 2009. március 29. 17:23
Válasz erre
IS-2

felülnézet
IS-2
IS-2

torony elölről
IS-2

Sziasztok,

MAZHL2005 hozzászólására:
feltöltöm hogy néz ki a Zvezda iS-2 ... szerintem annyira azért nem rossz, bár elég sok munkám van benne, h egyenesen álljon :-) elég nagy rések voltak a torony elején is...
Persze nézet kérdése, egy Tamiya biztosan jobb lehet...

Töltöttem fel a készülő KV tankomról is képeket a "mi készül éppen" rovatba. Nézzetek rá, modjatok véleményt és javaslatot légyszi.
Szerintem főként a lkkozással vannak gondjaim...

Köszi!
pepe 11837 2009. március 27. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!
Szivesen fogadnék bármilyen képet főleg rozsdás BMP-ről vagy hasonló, magyar jelzésű harckocsiról.

Előre is köszi
pepe
juge75 11836 2009. március 27. 06:05
Válasz erre
Tudom hogy nem ex-orosz.
juge75 11835 2009. március 27. 06:04
Válasz erre
Én most egy REVELL Unimog-ot építek (át).
Borzalmasan rossz!
Még a sok sorjával megküzdöttem, de a kabin az szörnyű.
Ki kellett vágnom a tetőlemez helyét, hogy beférjen amit gyártottak hozzá, az ablakok hiányosak, a két ajtó pedig ha sikerül betenni, akkor 2 mm-es rés tátong az illesztésénél!
A gumi nem a gyakrabban alkalmazott Continental MPT-80, hanem egy csak a BW-re jellemző verzió.
A platónak csak a padló lemeze marad meg, mert arra építem a magyar mistral-2 felépítményét.
MAZHL2005 11834 2009. március 26. 23:27
Válasz erre
Nem akarlak elkeseríteni, de keress egy felülnézeti képet vagy rajzot egy ISZ-2-ről
ezután nézz rá a Zvezda ISZ-2-sedre felülről úgy, hogy az ágyúcső "előrenéz". Ha ugyan az a hibája mint az enyémnek akkor lehet, hogy szükségedlessz egy-két levél szeduxen nyugtatóra.

Üdv: MAZHL2005
MAZHL2005 11833 2009. március 26. 19:16
Válasz erre
Na tessék! A Wikipedia is ezt irjja:
ISU-122 (Istrebitelnaja Samokhodnaya Ustanovka 122)
atiswrc 11832 2009. március 26. 18:51
Válasz erre
Sziasztok!
Érdekelne 1/35 BTR-80 műgyanta kerék. Tud valaki segíteni a beszerzésében?
Attis
Zéé74 11830 2009. március 25. 21:48
Válasz erre
Szia ftamas!
A Móvári börzén egy cseh csapat szokott, PLASTRUCT márkájú profilokat árulni. Van nekik hatszögletű is, különböző átmérőben 0,5mm 0,8mm stb... 10db szál/csomag, 1szál kb 25cm (az árára már nem emlékszem)
Vagy az Eduard maratások "oldalán" van egy perforáció, ahová öntőkeret darabot lehet belenyomni, gyertya láng "után"!
juge75 11829 2009. március 25. 17:12
Válasz erre
Már írta valaki, öntőkeretet hatszög profilra reszelsz, és mint a húzott szálat, gyertya láng felett megfelelő átmérőre nyújtod, majd borotva pengével darabolod.
ftamas 11828 2009. március 25. 16:36
Válasz erre
Zvezda IS-2 tankomat építem, aminek a futógörgői nem a legszebbek: nincs rajta mindegyik hatlapfejű csavarfej pl. középen nincsen :-(

Van valakinek ötlete, hogyan lehet ilyet utólag méretarányosan csinálni? nem szükséges a hatlapfejű kialakítás, elég lenne akár egy kis kiugró csavarfejre emlékeztető valami is :-)

Köszi!
páncélos 11827 2009. március 25. 15:47
Válasz erre
Gaunt!

Ha jól tudom, akkor műszaki akadályelhárító volt. (Ezt a funkciót már áthelyezték BTR-80 alvázra, hát valami csodálatos)
A siralmas az egészben, hogy rábiggyesztettek egy PSZH tornyot (((valami vízvezeték csővel))). Borzalmas, akárcsak a BLG hídvetőből kreált T-55.
gaunt 11826 2009. március 25. 13:10
Válasz erre
Páncélos!

A Tank.hu-nak az MTLBu-ja milyen változat volt? Egyébként brutál egy jármű, megy mint állat.(Majdnem kivittem vele egy fát egy kanyarban :-) ) Kár hogy ezeket is kivonták.
páncélos 11825 2009. március 25. 07:47
Válasz erre
NINCS!

Sajnos már 1V13,14,15,16 sincs.
MAZHL2005 11824 2009. március 24. 22:06
Válasz erre
btr-80_1v152_01
btr-80_1v152_01

Ez a BTR-80 1V152 tüzrségi-parancsnoki változata. van ilyen "nekünk" ?
juge75 11823 2009. március 24. 12:25
Válasz erre
Friulmodel ATL-14, ATL-34, ATL-54 1/35 (Replica 5990.-) , Master Club MC 135028W (Hobby Easy-n 4.985.-forint).
juge75 11822 2009. március 24. 11:59
Válasz erre
Lánctalpaknál előfordul lógás, hiszen nehéz, de: általában feszes, azért van a láncfeszítő, hogy úgy tartsa, különben kilépne a lánctalpból valamint kompenzálja a szemek nyúlását, hiszen iszonyú erők hatnak rá.
juge75 11821 2009. március 24. 05:44
Válasz erre
ftamas2 11820 2009. március 24. 00:36
Válasz erre
Köszi a linkeket, az orosz nylevűeken sok jó kép van...

IS-2 és ISU-152 fotomaratást láttatok valamelyik modellüzletben? Mindkettő Zvezda kithez kellene...
Elég lassan haladok velük. most a szemenkéni lánctalpat készítem.
Tényleg jó tipp volt az eredeti képek alapján történő makettépítés, mivel néhány makettet amit láttam, irreálisan sok lánctalpszemet tartalmaz...(tudom jól néz ki a "belógó" szemenkénti fém lánctalp, de túlzásokba nem érdemes esni)
juge75 11819 2009. március 22. 05:46
Válasz erre
juge75 11818 2009. március 21. 23:05
Válasz erre
http://www.fotovalkirumodelism.com/page.php?page=245 IS-2
www.fotovalkirumodelism.com/page.php IS-2M
Link gomb nem működik!
juge75 11817 2009. március 21. 23:04
Válasz erre
juge75 11816 2009. március 21. 23:02
Válasz erre
ftamas2 11815 2009. március 21. 22:58
Válasz erre
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat lánctalpfestés ügyben.
Valaki tudna esetleg feltölteni képet az általa festett lánctalpról kis kommentekkel?

Némó hozzászólására reflektálva, valaki tud jó minőségű KORABELI fekete-fehér képet JS-2 (IS-2) és ISU-152 tankról?
Linket szívesen venném :-)
Köszönöm!
Némo 11814 2009. március 21. 21:14
Válasz erre
KV-85(JS-1),JS-2/2m,ISU járművek tekintetében mindig konkrét járműről készült fotó alapján építkezz(nem múzeumi).
Itt nincs olyan hogy ezen csak xy lánctalpat a másikon meg csak mz/x lánctalpat használtak.
páncélos 11813 2009. március 21. 20:52
Válasz erre
rozsdás
rozsdás
használatban
használatban

ftamas2!

Lánctalpfestéssel kapcsolatban berakok két képet.
Az egyik régóta használaton kívüli (rozsdás), a másik használatban lévő harcjármű lánctalpa. Érdemes megnézni a kopásokat és a fényességet. Igaz nem KV-2, mert időutazásra még nem vagyok alkalmas, de szerintem használható. Egy harcjármű lánctalpa nem annyira rozsdás, mint amennyire azt szeretik kidolgozni. Érdemes a futógörgő felületét is figyelembe venni, mert sokan az oldalát koszolják és nem a futófelületet.
ftamas2 11812 2009. március 21. 19:25
Válasz erre
Köszi a lánctalpfestési infókat, még nyitott a kérdés, ne zárjuk le ennyivel :-)

Új kérdéés:
JS-2 tank lánctalal kapcsolatosan Friulnál két típusú lánctalpat találtam. ATL-14 és ATL-54 típust. Különbség: Előbbinél a lánctalpmegvezető fülek a lánctalp hátsó felén mindegyik lánctalpszemen rajta vannak, utóbbinál csak minden második lánctalpszem tartalmazza a megvezetőfüleket ezért nevezik az utóbbit könnyített lánctalpverziónak..

Kérdésem az lenne, hogy mikor mely tankokon alkalmazták az elsőt illeve a második lánctalpverziót?

További érdekesség: Zvezda kitben könnyített a gumilánctalp típusa, Tamya kitben is...néhány korabeli illetve múzeumi tankról készült képet megnézve sok darabon viszont a nem könnyített lánctalp van rajta.

Köszi!

Lehet JS-2 / JSU-152 topicot kellene nyitnom? :-))
vlevi 11811 2009. március 21. 17:33
Válasz erre
IMG_3240
IMG_3240

Én a második verzióval csináltam.
Humbrol 70-et kevertem össze Revell 91 acéllal. Ez volt otthon, természetesen nyugodtan lehet más festékekkel is csinálni. Annak függvényében, hogy mennyire akarod rozsdásra csinálni, lehet variálni. 2:1 arányban a barna-acél nagyon rozsdás lesz, 1:1 úgy-ahogy, 1:2 esetén még kevésbé.
Ezzel telibe lefújtam a lánctalpat. Ettől lett egy erős rozsdás de még fémes hatása.
majd a szárazecsetelésnél több festéket felhasználva fémszínnel (Revell 91) átkentem a lánctalptam. Nem festettem, csak az ecsetet húzgáltam el fölötte. Így a mélyedésekben megmaradt a korábban felvitt rozsdás keverék, de az éleken, ahol egyébként is súrlódik, tiszta fémes lett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.