/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Jimbow 614559 2016. szeptember 11. 19:32
Válasz erre
14238078_1145669165493219_6249062857095086188_n
14238078_11456691654...
14222091_1145668885493247_3323639857732978844_n
14222091_11456688854...

Hello Urak,

Tujda valaki, hogy mi történt az első képen lévő BTR-80A csövével? Teszek fel még egy képet arról, ahogy alapjáraton néz ki.

Üdv,

Ádám
lacipapa 614089 2016. szeptember 2. 14:59
Válasz erre
Bocs' a teljes típus megnevezése: ZIS-5 BZ-39
Laci
lacipapa 614088 2016. szeptember 2. 14:56
Válasz erre
Szervusztok!
Kérdezném a hozzá értőket,hogy a II. háború után lehetett-e nálunk a BZ-39 tip. üzemanyag szállító alkalmazásban,valameddig?
Üdv,Laci
páncélos 614084 2016. szeptember 2. 12:41
Válasz erre
Egy kis érdekesség 1/16-ban.
www.ludwigs-hobby-seite.de/t-55.html
gaunt1 613798 2016. augusztus 26. 21:08
Válasz erre
Panda Tor-M1

Remélhetőleg nem ismételték meg azt a súlyos hibát a Tunguszkánál (fél centivel keskenyebb alváz). A mellékelt CAD ábra viszont eléggé aggasztó, a torony nagyon elöl van. Talán csak egy kis baki, de ha a maketten is így van, akkor az már nagy baj.

scalemodels.ru/news/10308-testovaja-sborka-Panda-Hobby-1-35-zrk-tor.html
páncélos 613681 2016. augusztus 24. 14:38
Válasz erre
páncélos 612747 2016. augusztus 3. 08:02
Válasz erre
páncélos 612745 2016. augusztus 3. 07:59
Válasz erre
Nagyon jó képek BMP-3-ról:
info.drom.ru/surveys/43415/
páncélos 612461 2016. július 28. 11:57
Válasz erre
páncélos 612281 2016. július 25. 08:06
Válasz erre
Pár jó kép:
vitalykuzmin.net/
Sennás 612249 2016. július 24. 15:02
Válasz erre
kamaz43501-20
kamaz43501-20
1298783866_otvagamatybulak046
1298783866_otvagamat...
J_925wZb2Fg
J_925wZb2Fg
f5a9b559aac3
f5a9b559aac3
1280181_50406_26april_22_copyO
1280181_50406_26apri...
FgFw0gh
FgFw0gh

Szia Laci,Kojak75! Titoknak nem titok csak még a fejemben létező tenderhez szeretnék még több infót gyűjteni mielőtt "bevásárolok".--Ehhez kellet volna a Gaz-66 Kung fülke is:)
Na szóval egy Kamaz4310(átalakítva) erre egy Kung fülke --így lenne egy КамАЗ-4350 Р-142Н
A Gaz66-ra visszamenne az átalakított fülke és plató.
És még a Kamaz platónak is lenne projekt!

6kerék helyett inkább 8 és lenne egy ilyen vagy egy ilyen:)
Kojak75 612240 2016. július 24. 12:56
Válasz erre
Minek?
Ha már teherautó legyen 6 kereke!(Minimum!)

Üdv kojak!
Sennás 612237 2016. július 24. 11:19
Válasz erre
A lényeget nem írtam mekkora is az ICM Kamaz?
Igazából ez 4310 vagy 43101-es (utóbbi később lett gyártva és meghosszabították)
7650mm-ről 7895mm-re.Most melyikből vonjam ki a 6395mm?
Sennás 612236 2016. július 24. 11:07
Válasz erre
KIVÁGÓS RÉSZ
KIVÁGÓS RÉSZ
1397067338_10014443_228399364022992_4132251421305379806_o
1397067338_10014443_...
ZT43A6
ZT43A6
tn_800x600_1551479_11284_icm35001_kamaz_05
tn_800x600_1551479_1...

Sziasztok.ICM Kamaz 4310-est át lehet alakítani 43501-re rövidített 4×4re.
Elég az alváz végét megrövidíteni?Csak egy hátsó tengelyt felhasználni illetve a laprugót egytengelyesre átalakítani?Még e csörlő se kell hátra.
Sennás 611944 2016. július 17. 07:44
Válasz erre
Na igen. Tényleg. Jól elfelejtkeztem! Köszönet!
Sokol 611941 2016. július 17. 00:31
Válasz erre
Üdv!

A terminator nagypapája :)

Ő az Object782 ami egy t-72B volt ifjúkorában.
Próbaképpen házasították tornyában a 100mm-es 2A70 és a 30mm-es (shipunov-ból egyszerűsített) 2A72-est, - ami ma a BMP-3 típusról ismert, mint standardizált megoldás.
Sennás 611919 2016. július 16. 18:29
Válasz erre
^47C98FDA79EAB30F1B108BD5B1926BE01C8EDE0A1E80993FA0^pimgpsh_fullsize_distr
^...

Ez micsoda Urak?Illetve miből "fejlődött ki"?
juge75 611764 2016. július 13. 13:47
Válasz erre
Silkáknál (Büszkénél is) volt egy úgynevezett deszant kábel, lövészeteken ezzel lehetett kommunikálni, figyelni és jelezni a leggyorsabban (pl menet helyzetből hirtelen felbukkanó célra tüzelés megnyitásánál és hibák esetén, vagy a tüzelési sáv elhagyás esetén).
gaunt1 611760 2016. július 13. 11:24
Válasz erre
Amúgy az ötlet egyáltalán nem rossz. A nyugati típusokon mostanában kezd újra elterjedni a TIP (Tank Infantry Phone), ami lényegében egy farpáncélra szerelt telefon. Ez még jobb is, mert nem kell hozzá fejvédő, és nem kell felkapaszkodni a torony mögé.
páncélos 611757 2016. július 13. 10:47
Válasz erre
Hivatalosan a szovjeteknél nem tudom, de idehaza a tartozékos ládában még az sem volt berakva, aminek ott kellett volna lennie. Nem beszélve arról, ha benne hagyták volna, az fél óra múlva már nem lett volna ott. Elvileg a lövészraj hozott magával egy fejvédőt, vagy csatlakozóhoz kompatibilis beszváltó és fülhallgató csatlakozást. Én hivatalos gyakorlaton soha sem láttam a használatát, poénból próbálgattuk, de egyszerűbb volt egy toronykulcs, és rányitottál a cimborára.
Mellékesen, a Govozgyikákon is volt csatlakozási lehetőség hátul.
gaunt1 611754 2016. július 13. 09:21
Válasz erre
Igen, közben rájöttem, hogy én kérdeztem hülyeséget. Valamiért úgy emlékeztem, a későbbi B változatokról elhagyták, de ott van azokon is, csak eléggé elrejtve, két reaktív páncélkazetta között.

Amit viszont tényleg nem tudok: Hogyan oldották meg a kommunikációt? Normál páncélos fejvédővel, vagy volt külön mikrofon és fülhallgató? És ezt kinek kellett magával vinnie, a deszantnak, vagy a harckocsin az egyik tartozékos ládában volt?
páncélos 611749 2016. július 13. 07:20
Válasz erre
Nem csak a korai változatokon, hanem mindegyik altípuson van, gyártó országtól függetlenül, csatlakozási lehetőség.
gaunt1 611733 2016. július 12. 13:02
Válasz erre
Persze meg kell említenem, a korai 72-es is el volt látva még kapaszkodókkal a torony mindkét oldalán.

Ezeken a korai 72-eseken volt még aljzat, amivel a deszant be tudott csatlakozni a harckocsi TPU rendszerébe?
páncélos 611728 2016. július 12. 11:20
Válasz erre
"Na és mi a helyzet a T-64-el? (és később T-80-al) Ha így nézzük, ez pont alkalmas lett volna a harckocsideszantra, mert nem dobál ki semmit."

Amire én gondoltam, konkrétan, vagy évszámokban, a T-62 harckocsival kezdődött, és a T-72-ről már ne is beszéljek. Márpedig e két típus volt a térnyerő. Természetesen közben teltek az évek, és a doktrína is változott. Persze meg kell említenem, a korai 72-es is el volt látva még kapaszkodókkal a torony mindkét oldalán.
gaunt1 611725 2016. július 12. 09:52
Válasz erre
Üdv, Páncélos!

Nem is azt mondtam, hogy a BTR-40 és 152 megjelenése azonnal megváltoztatott volna mindent. De egyértelműen jelezte, a harckocsideszantnak több hátránya van mint előnye.

nem egyszer indult olyan terepen, amire az ellenség nem nagyon számított, pl. mocsaras, lápos területen.

Igen, ez igaz, de ezek különleges esetek voltak. Viszont normál körülmények között is igen gyakran alkalmazták a harckocsideszantot így a veszteségek hatalmasak voltak. Tény, hogy ennek ellenére is működött a dolog, de csak a vörös hadsereg óriási számbeli fölénye miatt. Náluk a katonák élete akkoriban meg semmit nem számított.

De még egy lényeges szempont volt az óriási távolságok megtétele, így utazás ként is sokszor használták, de még most is használják a harckocsikat.

Ezt nem is lehet vitatni, mindenki használta és még használja ma is a páncélosokat erre. De szerintem ez nem összekeverendő a harckocsideszanttal.

Csak halkan jegyzem meg, hogy nem a balesetveszély miatt maradt el a tankkal támadó deszant a SZU-ban, hanem a hüvelyek kidobása okozta sérülés volt az elsődleges szempont, hogy a 70-es évektől véget ért.

Na és mi a helyzet a T-64-el? (és később T-80-al) Ha így nézzük, ez pont alkalmas lett volna a harckocsideszantra, mert nem dobál ki semmit.
páncélos 611722 2016. július 12. 08:18
Válasz erre
Kicsit megkésve, de pár dologra reagálnék:

Gaunt!
"Hát azért volt BTR már az 50-es években, mindjárt 3 fajta is... BTR-40, BTR-152 és BTR-50."
Az 50-es években még csak kovácsolódott a mai gépesített lövész fegyvernem, akkor még gépkocsizó lövészek összetétele, fegyverzete, és szállító járműparkja sem volt a mai. Az általad első kettőnek említett eszköz nem volt több, gyengén páncélozott tehergépkocsinál. A BTR-50 nyitott változata teljesen sebezhetővé tette a legénységet, zárt kialakítását inkább hírközpont, vagy vezetési pont járműként fejlesztették tovább.
"De valóban, elég sűrűn előfordult a harckocsideszant még a 60-as években is, és még a T-64-eseken is voltak kapaszkodók.
Azért érdekes, hogy milyen sokáig létezett ez a taktika... Pedig borzalmas veszteségek forrása volt, (a harckocsira kapaszkodókra nézve) és egy-két különleges esettől eltekintve hatásossága is kétséges volt."
Ha van lehetőséged, és beleolvasol Zsukov visszaemlékezéseibe (70-es, 80-as években a Zrínyi gondozásában jelent meg könyv formában), akkor kiderül, hogy nem egyszer indult olyan terepen, amire az ellenség nem nagyon számított, pl. mocsaras, lápos területen. Az ilyen helyeken az összes gumikerekes BTR tehetetlenül elakadt volna, ezért volt része a SZU hadviselésnek nagyon sokáig a harckocsin szállított deszant. De még egy lényeges szempont volt az óriási távolságok megtétele, így utazás ként is sokszor használták, de még most is használják a harckocsikat. Csak halkan jegyzem meg, hogy nem a balesetveszély miatt maradt el a tankkal támadó deszant a SZU-ban, hanem a hüvelyek kidobása okozta sérülés volt az elsődleges szempont, hogy a 70-es évektől véget ért.

Sokol!
"Kedves páncélos! Ezt úgy kell értemezni, hogy a képen látható öltözékben és felszereléssel akár magyar egységet is felfedezhetnénk? Akár az ötvenes(?) évekből is származhat a kép?"
A kép bármikor készülhetett, nem tudom. Én arra akartam utalni, hogy egy csizmából ne következtessen senki, mert a 60-as évekig nálunk is ue. a csizma volt rendszerben.
gaunt1 611407 2016. július 3. 22:28
Válasz erre
Azért érdekes, hogy milyen sokáig létezett ez a taktika... Pedig borzalmas veszteségek forrása volt, (a harckocsira kapaszkodókra nézve) és egy-két különleges esettől eltekintve hatásossága is kétséges volt.
juge75 611395 2016. július 3. 21:05
Válasz erre
Igazad van! :-D
A Valódi ok a közel biztosítás.
gaunt1 611389 2016. július 3. 20:05
Válasz erre
...BTR nem létezett, ezért szükség megoldásnak így utaztak a lövészek

www.krasnayazvezda.com/terre/materiels/transport_troupes/btr152/0.jpg

Több mint 12.000-t gyártottak 1950-től. Szóval még azt sem lehet mondani, kevés volt belőle.
Nem lehet, hogy a valódi ok inkább a harckocsi jobb terepjáróképessége volt?
juge75 611385 2016. július 3. 19:32
Válasz erre
A képen egyértelműen Szovjet katonák (deszant) utaznak, hazánkban ekkor még a PPS-volt rendszerben.
A BMP és BMD valamint BTR nem létezett, ezért szükség megoldásnak így utaztak a lövészek, kölcsönösen biztosítva egymást.
Sokol 611374 2016. július 3. 18:48
Válasz erre
Kedves páncélos! Ezt úgy kell értemezni, hogy a képen látható öltözékben és felszereléssel akár magyar egységet is felfedezhetnénk? Akár az ötvenes(?) évekből is származhat a kép?
gaunt1 611368 2016. július 3. 18:03
Válasz erre
Hát azért volt BTR már az 50-es években, mindjárt 3 fajta is... BTR-40, BTR-152 és BTR-50. Az első kettőt 1950-től gyártották, az 50-est 1954-től.
De valóban, elég sűrűn előfordult a harckocsideszant még a 60-as években is, és még a T-64-eseken is voltak kapaszkodók.
Sennás 611361 2016. július 3. 17:05
Válasz erre
Szia páncélos! Gondoltam hogy akkoriban nem voltak olyan "nyuszi buszok" ,a felmászást én arra értettem miért kellet elővenni egy viszonylag régi(már 20 éve is feledésbe merült) tankot. 2 katona (mintha) mosolyogna, azért gondoltam valami film forgatás lehet--Propaganda poszter.

Könyv mikor lesz Királyom:)?
páncélos 611360 2016. július 3. 16:38
Válasz erre
"Minek kellet erre "felmászni"? Az 50-es években még nincsenek gépesített lövészek. Nincs BTR, BMP-1 sem."Nézd a lábukat, meg a csúzlit! Szovjetek" Valóban, de a lábukat hiába nézed a 60-as évekig ua. a csizma volt nálunk is, a tiszteknek még a 70-es években is.
Sennás 611351 2016. július 3. 11:35
Válasz erre
SAM_5237
SAM_5237
Jl_AQ2
Jl_AQ2
kmt2
kmt2

Köszönet Sokol! Érdekes.Ekkora már javában használtak modernebb tankokat.Minek kellet erre "felmászni"? Vajon filmforgatáshoz--(más)miatt?Mondjuk ha az ég megsegít és hamarosan a MiniArt kiadja ezt a készletet tudok én is rakni rá embereket.Sajna ezen pont nincs KMT felerősítés ,de van képem róla így én is szeretnék még azt is felrakni.Pót tankok,emberek, meg egy KMT-6os
Sokol 611325 2016. július 2. 19:01
Válasz erre
T-44M

Szerintem 1964-1965 körül készülehetett a kép, mert már vegyesen hordják a sisakot, de még nem M65 mintájú ruhában vannak.

Nézd a lábukat, meg a csúzlit! Szovjetek.
Sennás 611320 2016. július 2. 17:24
Válasz erre
T-44-ridden1
T-44-ridden1

A szöveg környezetből nem derült ki vajon ez a kép mikor készült? Ez a katonák Szovjetek ugye?Nem NDK vagy más?Illetve a képaláírás T-44 ír de ez már T-44M (ha jól látom)
juge75 611141 2016. június 30. 06:04
Válasz erre
Helikopter pilótákon is volt (nem nálunk).
Tudom hogy mi ez, sajnos...
Farkas469 611139 2016. június 29. 23:03
Válasz erre
Dsp
Dsp

Közben ezt találtam.
Farkas469 611138 2016. június 29. 22:53
Válasz erre
juge75 611137 2016. június 29. 22:51
Válasz erre
Szerintem mindenhol, és nem csak sugárzás ellen...
Farkas469 611136 2016. június 29. 22:43
Válasz erre
IMG_20160611_140124
IMG_20160611_140124
IMG_20160611_140034
IMG_20160611_140034
IMG_20160611_140114
IMG_20160611_140114

Sziasztok!

A képen látható Orosz DSP-I-1 ólom mellényt, úgy tudom harckocsikban használták sugárzás ellen.
Tudtok róla valamit?

Üdv.
juge75 610996 2016. június 26. 21:42
Válasz erre
Várható volt, picit kapkodva készült... De szerintem nem zavaró. Arányaiban nem fedezni fel.
Sennás 610869 2016. június 24. 11:48
Válasz erre
Köszönet páncélos. Átnézem majd! És még mindig kerülnek elő új képek:)
páncélos 610867 2016. június 24. 11:08
Válasz erre
TAMÁS78 610814 2016. június 22. 22:26
Válasz erre
Én ilyen szituációban többnyire kompromisszumképes vagyok. Ha nem néz ki más típusnak, akkor nekem jó. :)
dioevil 610813 2016. június 22. 21:55
Válasz erre
Akkor jó hogy még anno megvettem + fotomaratással, mert meg akarom majd építeni sorozatban az összes légvédelmi cuccot ebben a kategóriában.
Azért arra nem vállalkoznék, hogy kettévágjam és a többi... :)
TAMÁS78 610812 2016. június 22. 21:52
Válasz erre
Nem gyenge megszállottság és türelem.
gaunt1 610811 2016. június 22. 21:42
Válasz erre
Na jó, nem lehetetlen javítani, de szinte az egészet újjá kell építeni, óriási munka.

panzer35.ru/forum/45-13344-1
gaunt1 610809 2016. június 22. 21:39
Válasz erre
Az alváz fél centivel(!) keskenyebb a kelleténél. Teljesen lehetetlen javítani. És a baj az, hogy emiatt minden rossz rajta, még a torony is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.