/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
juge75 576168 2015. január 13. 13:30
Válasz erre
kls 576163 2015. január 13. 12:51
Válasz erre
Halló Junge 75!
Beszerezni honnan ill. hogyan lehetne egyet?
kls
juge75 576141 2015. január 13. 09:35
Válasz erre
Igen, létezik.
Barrel Depot 35005
ModelPoint.
kls 576139 2015. január 13. 09:07
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
2SZ1 Gvozdika-hoz szeretnék fém esztergált lövegcsövet. Tud valaki ilyenről? Hol lehet beszerezni? Esetleg van valakinek elfekvőben otthon? stb.
Üdv: kls
Jimbow 575873 2015. január 10. 10:23
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki meg tudná velem osztani a BTR-80A KI-126-os kerekek méreteit?

A Trumpeter készletben lévő egy hangyányit keskenynek tűnik, de lehet csak szimplán csalóka.

Köszönöm, üdv!
lgz1904 575772 2015. január 9. 14:36
Válasz erre
Sziasztok!Kérdésem:a trumpeter Pt-76-bol meglehet-e csinálni a Vietnám vagy Irak által hasznàlt változatot?kõszõnõm a választ.Gábor
juge75 575746 2015. január 9. 11:24
Válasz erre
Életszerű?

Mikor és mennyire kell be állítani a láncot?

Legnagyobb igénybevételnek a hajtás kerék húzó, valamint a feszítő kerék oldalán van kitéve a lánc.

Ha laza, könnyen kiléphet belőle a jármű manőver vagy kisebb tereptárgyak leküzdésekor.

itt azért abszolút trehányul van be állítva a lánc feszessége.
TAMÁS78 575743 2015. január 9. 11:14
Válasz erre
Nézzük ám az egész képet, és nem is mondtuk, hogy ez a bal lánc hátrafele mozgás épp abban a pillanatban történt, amikor a fotós elkattintotta a gépet.

Azért annyira hülyék nem vagyunk, hogy ne lássuk, ez egy álló oszlop.
denkmeyer 575734 2015. január 9. 10:30
Válasz erre
ll
ll

Sziasztok!

Talán ez ide illik:

Az első hajtású harcjármű esetében a lánc lényegesen hosszabb szakaszán működik a húzóerő. A felfekvő lánchossz mentén egyenletesnek feltételezett talaj a kapaszkodás minden pontján (bordák) azonos mértékben kifejtett ellenállása egymásra rakódva fokozatosan növekvő igénybevételt okoz a lánctalpakon. Ezzel a hátsó hajtású lánc a hajtókerék átfogása mentén forgásirányban fokozatosan zérusértékűre apadó láncerővel lazán fut előre, míg az elsőkerék hajtásnál a láncerő ilyen fogyásával „erőmentessé" váló láncszakasz csak az elől lévő „fellépő" hosszra korlátozódik. Majd utána a felfekvési hossz mentén fokozatosan halmozódva ismét „felépül" a húzóerő.

denk
lacipapa 575732 2015. január 9. 10:13
Válasz erre
Persze!Az általam említett mozdulatot megtehette a gép és azután megállt és a katonák felálltak.Ezért gondolom,hogy a lánc úgy maradt.Ez életszerű,nem?
páncélos 575727 2015. január 9. 09:21
Válasz erre
"Lehetséges,hogy balra húzta a botot és a bal lánc ellentétesen mozgott(hátra felé)"

Ha az egész képet nézitek, nem csak a láncot, akkor 3 álló, egy ülő katona tartózkodik a harckocsin, ráadásul ketten áthaladnak a harckocsi előtt. Az álló harcosok közül ketten egy kanyarodási manőverben olyat buknának (hogy csak na), akár hátra, akár előre indulásnál. Ha mozgásban lenne a harckocsi kapaszkodó emberkéket láthatnánk, és nem sétálgatna senki mosolyogva a harckocsi előtt. Röviden ez egy álló oszlop. Balról kellene egy kép, hogy pontos diagnózist lehessen mondani - a valóban túlzottan belógó -lánctalpról.
Freddy 575690 2015. január 8. 18:44
Válasz erre
Ja, ez igaz. Talán ha az usankásoknak sapkát (szamaras készletben úgy emlékszem, van plusz) adsz, és átmeneti időszakba helyezed, jó lehet.
Közép-Ázsiában amúgy nem kötődik annyira évszakhoz ez az öltözködés-dolog, nappal megsülsz, de estére rohadt hideg tud lenni.
vfrtom 575688 2015. január 8. 18:17
Válasz erre
Elsősorban a ruházatra, mert van téli(?) a btr-en ülőkön, a vizeseken meg (szerintem) átmeneti(nyári).
A terv az lenne, hogy egy bmp-1, zil-131, gaz-66 és egy btr-70 konvojban menne, nekik "integetne" a vizes banda, az út mellett meg lenne szamaras csapat.
Freddy 575687 2015. január 8. 18:09
Válasz erre
Kor és helyszín felől simán, mindegyik készlet 80-as években Afganisztáénban harcoló orosz katonákat ábrázol, és nem változott annyit a felszerelés, mint pl a német hadseregé 39-45 között.
Vagy hogy gondolod? Esetleg az okozhat gondot, hogy a hegymászókat a harckocsizókkal és a kannát töltögető golyóállómellénylóbálókkal összehozd, de ha egy út melletti bázisról éppen elinduló őrjáratot csinálsz, akkor simán összejöhetnek.
vfrtom 575685 2015. január 8. 17:59
Válasz erre
utászok
utászok
gyalogság
gyalogság
tankosok
tankosok
gyalogság2
gyalogság2

Üdv.
Ők szerepelhetnek-e egy diorámán együtt?
Köszi
Zsóti 575673 2015. január 8. 14:46
Válasz erre
Rendben, értek mindent! Köszönöm Uraim a segítséget!
TAMÁS78 575672 2015. január 8. 14:42
Válasz erre
Igen, szóval elöl-alul mindkét oldalon feszes. Sőt, a hátul buggyos oldalon esetleg még egy hangyaf.ngnyit feszesebb is.
Zsóti 575670 2015. január 8. 14:38
Válasz erre
Bocsánat, de a hk bal oldalra gondolsz most, mint másik oldal és nem a nagyon logó hátuljára, ugye?
TAMÁS78 575669 2015. január 8. 14:34
Válasz erre
Szerintem elöl-alul épp annyira lóg ilyen esetben, mint a másik oldalon.
Zsóti 575667 2015. január 8. 14:20
Válasz erre
1/72.es Zvezda, és az Italeri "lánca" kerül rá.
Így már kezd érthetővé válni a dolog. Most már tényleg csak az elejére vagyok kíváncsi, az alsó részre, hogy az is lógott e ebben az esetben, vagy azt is feszesre húzta és csak hátul alul lógott ennyire?
lacipapa 575666 2015. január 8. 14:15
Válasz erre
Lehetséges,hogy balra húzta a botot és a bal lánc ellentétesen mozgott(hátra felé)
a jobboldali maradt.Tehát ellentétesen állhatott,elképzelhető.Ebben az esetben a bal lánc teteje egyenesen kellet,hogy álljon,mivel a lánckerék hátra húzta.
Milyen láncot teszel rá?Amennyiben Friult,könnyen beállítható.Az enyémen is az van.
Zsóti 575665 2015. január 8. 14:12
Válasz erre
Igen, én is ezt valószínűsítem, és elöl is lóg vajon alul vagy az is inkább feszes?
TAMÁS78 575663 2015. január 8. 14:05
Válasz erre
Én most nem állok neki, de érdemes lenne megszámolni, hogy normál esetben hány lánctag szokott az IS-2-eseken elérni hátul az utolsó futógörgőtől a hajtógörgőig, aztán összevetni, hogy ehhez képest mennyivel több látható uezen a szakaszon a "buggyos" képen. Aztán ennyivel kevesebbet hagyni a visszafutó (felső) szakaszon.
TAMÁS78 575662 2015. január 8. 14:02
Válasz erre
Szerintem annyi a különbség a másik oldalhoz képest, hogy a felső, visszafutó szakaszon jóval feszesebb (de azért nem nyílegyenes), ezért cserében van az a nagy belógás a hajtógörgő alatt. (Legalábbis ez a jelenség biztosan létezik. Hogy a képed tényleg ezt ábrázolja-e, azt nem tudom, csak valószínűsítem.)
Zsóti 575661 2015. január 8. 13:35
Válasz erre
Még mindig IS-2-ről van szó, a reggel betett kép alapján, ahol annyira lazán lóg a bal hátsó. Az a kérdésem, hogy hogy állhat a többi része a láncnak?
lacipapa 575659 2015. január 8. 13:30
Válasz erre
Hát,szerintem nem egészen.
Milyen hjm. van szó?
Orosz-hátul a csillag-meghajtó kerék:alul a kerék és föld között feszes,fölül lazább,ahogy TAMÁS78 képén van.
Német-elől a csillag-meghajtó kerék:felül feszes ,a csillag kerék alatt laza.
Persze,menet irány szerint értendő,hátra menetnél és fordulásnál más a helyzet.
Zsóti 575658 2015. január 8. 13:13
Válasz erre
IMG_20150108_130818
IMG_20150108_130818

Köszönöm a reakciókat!Igen-igen, a nagy belógás nagyon jellemző rájuk, ezért (is)tetszenek nagyon! :)
Gyorsan rajzoltam egy kicsit (elég mórickás), akkor hogyan kéne ábrázolni maketten? Melyik verzió volt lehetséges. Felül ilyen esetben akkor lényegében feszes kellett, hogy legyen?
lacipapa 575653 2015. január 8. 12:10
Válasz erre
Ahogy mondod és egyébként is háború volt,nem álltak neki,mindíg láncot feszíteni.
TAMÁS78 575651 2015. január 8. 11:37
Válasz erre
Mármint a nagy belógás, úgy értem. Ha az egyik oldali hajtógörgőt csak egy kicsit is hátramenetben működtetik, gondolom először a visszafutó szakaszon kifeszíti a láncot, és maga alatt meg ilyen belógást produkál. De ez tényleg csak tipp.
TAMÁS78 575649 2015. január 8. 11:17
Válasz erre
IS2MBerlin
IS2MBerlin

IS-2-re szerintem ez valahogy jellemző volt.
lacipapa 575645 2015. január 8. 10:04
Válasz erre
Szerintem nincs semmi természet ellenes a gépen (jó,egy kicsit laza),de ez nem egy Tigris,aminek elől van a meghajtó kereke.
Tehát,a hátsó meghajtó kerék tolja előre a láncot és így felül belazul.
A Tigris és a német tankok általában,húzzák a láncot,felül,mivel elől van a csillag-meghajtó kerék és ezáltal felül feszesebb a lánc.Amint,viszont a lánc kerékről legördül az ott fog belazulni.
A ponyva kérdés passsz.
Laci
kibjani 575643 2015. január 8. 09:29
Válasz erre
Szia!
Az elméletem: az előtte lévő tank balra fordult. Lehet hogy éppen fordulás közben fotózták, amikor a bal oldali futómű be van fékezve, és ezért rogyott meg a hátsó görgőnél - az egyébként valóban nagyon laza - lánc. Üdv:
-kibjani-
Zsóti 575640 2015. január 8. 08:53
Válasz erre
És közben még eszembe jutott valami, a hk döntött hátsó felén látható az a "ponyva", ezt sok képen láttam, hogy rajtuk van, ennek van valami különösebb oka?
Zsóti 575639 2015. január 8. 08:51
Válasz erre
is2_84
is2_84

Sziasztok!
A képpel kapcsolatban lenne kérdésem, mégpedig, a bal oldali lánctalp -szerintem- elég durván lóg. Ennyire "laza" vagy esetleg szakadt? Én az előbbire gondolok, mert egy menetoszlopnak tűnik a sok hk egymás után, nem harcoltak épp, ezért nem gondolom, hogy spontán elszakadt volna ebben helyzetben. Ha tényleg ennyire laza, akkor elől is így kell kinézne? Illetve, ebben az esetben, ha ennyire lóg elöl és hátul, akkor a visszafutó görgőknél feszesebb a jobb oldali lánchoz képest?
Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv: H. Zsolti
Pacy 574858 2014. december 28. 21:58
Válasz erre
KV-1_F32
KV-1_F32

Tisztelt Kolléga Urak!

Tudja valaki, hogy a KV-1-nek mennyi volt a futógörgő átmérője?
A mellékelt fotón szereplő tankon agyalok és a Zvezda görgő kicsinek tűnik, a Trumpeterről meg hiányoznak a "küllők" a furatok közül.
Viszont a Zvezdánál csak tudják (tudniuk kellene), mekkora volt...

Paci (paligerzson@gmail.com)
Jimbow 574501 2014. december 24. 13:35
Válasz erre
Trumpeter BTR-80A fotók:
Jó hír, hogy jónak tűnik a gumi és szélesebb a taposólemez, de a jobb első lőrést nem tüntették el és a vezető negyedik periszkópja hiányzik.

www.1999.co.jp/eng/image/10287083p/10/1
Jimbow 574459 2014. december 23. 19:56
Válasz erre
Sziasztok!

Az a nagy kérdésem lenne, hogy létezik/létezett-e olyan BTR-80A, aminek nem volt eltüntetve gyárilag a jobb első lőrés?

Köszönöm, üdv:

Ádám
Jimbow 574458 2014. december 23. 19:55
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat, emaileket. Gyűlik, gyűlik és én is válaszolok majd mindenkinek.
antarktika 574285 2014. december 21. 08:08
Válasz erre
Jimbow 574265 2014. december 20. 19:51
Válasz erre
Jimbow 574264 2014. december 20. 19:51
Válasz erre
001
001
002
002
003
003

Sziasztok!

A gyűjtögetés margójára:

E három képet, vagyis részletet mert kivágtam most (és ezekkel együtt még többet) régebben kaptam e-mailben. Sajnos már az e-mail fiók nincs meg, ezért aki magára ismer, kérem jelentkezzen. Itt vagy a kapcsolat.mhrf@gmail.com-on.

Köszönöm szépen!

Üdv,

Ádám
Kojak75 574206 2014. december 19. 18:07
Válasz erre
Szia Jimbow!

Köszönjük, és sok sikert a munkádhoz!

Üdv kojak!
Jimbow 574200 2014. december 19. 15:14
Válasz erre
Sziasztok!

Hamarosan megújul a Magyar Honvédség Referenciafotók weboldal – új külső, 600 új kép, és további tervek! :)

A további tervek egy része a az archív képek gyűjtögetése, publikálása lenne. Aki tehát szívesen scannelne (vagy már megtette) és küldene saját (családi kézen lévő) haditechnikai képeket (szárazföldi harc és egyéb járművek), szívesen várom, hogy átmentsük a jövőnek. Természetesen korrekt hivatkozással a szerzőre, ahogy eddig is.

Sok kép kering a neten de a legtisztább az lenne, ha a tulajdonostól kaphatnám meg, hiszen az nem ad semmilyen vitára okot. De az is jó, hogy „szia, az én képeim ezen vagy ezen a címen/fórumon/Facebookon stb. találhatók, használd nyugodtan”.

A képeket ide lehetne küldeni: kapcsolat.mhrf@gmail.com

Előre is köszönöm szépen!
Üdv:
Ádám
Jimbow 574199 2014. december 19. 15:14
Válasz erre
Farkas469 574110 2014. december 18. 09:51
Válasz erre
Helló!

Írtam emailt...Keress meg! Az Uaz-452es véget is..
farkas469@gmail.com

Üdv.
uazos 574040 2014. december 17. 17:39
Válasz erre
20141215_144120
20141215_144120

Hétfőn kattintottam egy kicsit, sajnos ez a BRDM-is nemsokára láng alá kerül :(
páncélos 573439 2014. december 8. 11:41
Válasz erre
páncélos 573438 2014. december 8. 11:17
Válasz erre
"Szerintetek ez valami magán darab, vagy ilyen is megfordult a seregben nálunk?"

Szia Jimbow!

Nem véletlen, hanem a rög valóság. Az egykori Néphadsereg - mint a Varsó Szerződés egyik tagállama - utolsó beszerzéseinek egyike. 1990-ben érkezett az első hullámban BTR-80, közel 150db mindegyike ilyen. Ma már a régebbi kocsikra nem kerül fel a "dísztárcsa" kerék védő lemez, de a csavar helyeket a felnin megtalálhatod.
TAMÁS78 573310 2014. december 5. 22:27
Válasz erre
cpkv1
cpkv1

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban, hogy a képen látható KV-1 melyik verzió, és vajon van-e konkrét makettváltozata? Én arra jutottam, hogy a régi Zvezdából lehetne megcsinálni, de remélem tévedek.

Köszi!

Tamás
Miggyuri 572553 2014. november 23. 08:51
Válasz erre
Keresem az Italeri ITA-7039 katalógus számú ISU-152 1/72-es makettkészletét.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.