/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Kamovos 19895 2011. december 30. 20:46
Válasz erre
BMP-2
BMP-2

Szia juge75!

Szerintem meg kidudorodás, és jók a maketteken a has kiképzés.
Megnéztem ezt a képesté úgy látom, balról, jobbra haladva, hogy kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés, besüllyedés, kiemelkedés a sorrend.
5 kiemelkedés, 4 besüllyedés.
Akárcsak az eredeti képen, és a makettnél is.

Üdv: kamovos
juge75 19894 2011. december 30. 20:33
Válasz erre
ábra
ábra

Sima alapra két vékonyabb lap, azon (a felsőn, vörös) kivágod a mély dolgokat, egymásra téve megoldva a gondod.
Vermate 19893 2011. december 30. 20:24
Válasz erre
TPilu, Farkas469, juge75!

Köszönöm szépen! Sokat segítettetek!

Már csak azt kel kitalálnom, hogy hogyan tudom legkevesebb munkával megcsinálni a mélyedéseket.
TPilu 19889 2011. december 30. 20:13
Válasz erre
Ha én GK. raktáros lennék, biztos lenne egy-két nyomorult BMP-2 kasztnim az UAZ ajtók között.
Vermate 19890 2011. december 30. 20:13
Válasz erre
Lajos!
Én is tudom, hogy nem egyszerű, néhány órám ráment már nekem is.

Kamovos!
Köszönöm szépen a segítséget!
Az ACE alja nagyon hasonlít az AEF-hez, mégis olyan érzésem van, mintha nem lenne tökéletes. Ha jobbat nem találok, akkor kénytelen leszek ilyenre megcsinálni.

A roncstelepi fotók keresésén valóban érdemes elgondolkozni.

Közben én is keresgéltem még. Találtam néhány fotót, de mivel a talaj magasságából fotózták a deszkán álló járművet nem a legjobb szögből látszik a lényeg.
data.primeportal.net/apc/yuri_pasholok/bmp-2m_w_kornet/index.php
Olyan mintha a gép közepén azok a furcsa alakú (maketteken kiálló) bordák inkább befelé mennének.

Üdv.: Vermate
Farkas469 19888 2011. december 30. 20:12
Válasz erre
TPilu 19887 2011. december 30. 20:12
Válasz erre
BMP-2
BMP-2
BMP-2 (02)
BMP-2 (02
BMP-2 (03)
BMP-2 (03
BMP-2 (04)
BMP-2 (04
BMP-2 (05)
BMP-2 (05
BMP-2 (06)
BMP-2 (06
BMP-2 (07)
BMP-2 (07
BMP-2 (08)
BMP-2 (08
BMP-2 (09)
BMP-2 (09
BMP-2 (10)
BMP-2 (10
BMP-2 (11)
BMP-2 (11
BMP-2 (12)
BMP-2 (12
BMP-2 (13)
BMP-2 (13
BMP-2 (14)
BMP-2 (14
BMP-2 (15)
BMP-2 (15
BMP-2 (16)
BMP-2 (16
BMP-2 (17)
BMP-2 (17
BMP-2 (18)
BMP-2 (18
BMP-2 (19)
BMP-2 (19

Nem fénykép, de hátha segít.
Farkas469 19886 2011. december 30. 20:10
Válasz erre
juge75 19885 2011. december 30. 20:09
Válasz erre
Sajnos rossz hírem van, mélyedés.
Kamovos 19884 2011. december 30. 19:24
Válasz erre
ACE BMP-2
ACE BMP-2

Szia!

Amég nem találok hanyat BMP-2-őt, addig itt egy kép az ACE makett aljáról!
Ez egy megbízható cég, lehet nekik hinni.

Üdv: kamovos
Kamovos 19883 2011. december 30. 18:55
Válasz erre
Szevasz Lajosom!

Ilyen oldalakon kellene keresni!
Azt írtam be a googli-ba, hogy BMP-2 afganisztán

www.google.hu/imgres

Üdv: kamovos
Lajos 19882 2011. december 30. 18:42
Válasz erre
Várj csak!Mindjárt leszaladok a garázsba csinálok neked pár képet!:)
Bocsi de kemény a dió!Kíváncsi vagyok hogy lesz-e eredmény!Bevallom megpróbáltam többféleképp rákeresni a dologra, de szerintem harcjármű aljáról fényképet max a megtámadott lövészárkok katonáitól lehetne kérni!:)
Üdv, Lajos
Vermate 19881 2011. december 30. 15:28
Válasz erre
Bocsánat az előbbi értelmetlen hozzászólásomért!
A monitorom a hibás. Nem látszott a színkülönbség a kidomborodásoknál, csak az egyik oldalon láttam az árnyékokat.

Már csak abban nem vagyok biztos, hogy az AEF által készített kidomborodások valóban kidomborodások és nem mélyedések.

Üdv.: Vermate
Vermate 19880 2011. december 30. 15:21
Válasz erre
rajz
rajz
AEF
AEF

Sziasztok!

BMP-2 aljáról keresek fotót, vagy megbízható rajzot. A Concord füzet megvan, de az aljáról nincs semmi.
Eddigi keresésem eredménye látható a képeken. A színes rajzot neten találtam, a műgyanta öntvényt az AEF designs készítette a Dragon készlethez. Mivel semmi hasonlóság nincs a kettő között, fogalmam sincs, hogy melyiknek szabad hinni. Vagy talán egyik sem pontos?

Köszönettel: Vermate
Lajos 19879 2011. december 29. 19:31
Válasz erre
Janikám!
Tekerd be mindhármat gézzel, majd önts rá jó sok gipszet.Két lábadnál a kopás függvényében a gipsz pótolható, a harmadiknál felesleges mert azt már úgysem tudod használni!:):)
Kamovos 19878 2011. december 29. 19:27
Válasz erre
Szia Lajos!

Hát...
Nekem csak 3 van.
De ezekkel is mindig gondba vagyok.
Kettőre nem találok normális félcipőt, mert belülről mindig össze szakadnak a sarkuk alatt a cipő.
A harmadiknak meg mindig csöpög az orra. :D

Üdv: kamovos
Lajos 19877 2011. december 29. 19:18
Válasz erre
Janikám!Már több is van mint száz!:)
Kamovos 19876 2011. december 29. 18:06
Válasz erre
Szia Lajos!

Mióta vagy százlábú? :D

Üdv: kamovos
Kamovos 19875 2011. december 29. 18:05
Válasz erre
Szia Lajos!

Még jó, hogy te is ott voltál, így legalább tudom min voltam. :D

Üdv: kamovos
Lajos 19874 2011. december 29. 17:32
Válasz erre
TPilu 19873 2011. december 29. 17:31
Válasz erre
Most épp ipari varrógépet nézegetek hozzá.
TPilu 19872 2011. december 29. 17:30
Válasz erre
Lajoskám, a vastagabból itt figyel 60 négyzetméter.:)
Lajos 19871 2011. december 29. 17:30
Válasz erre
Az nem az ezrednap volt!Hanem a pénteki nyugdíjas clubrotésön!:)
Lajos 19870 2011. december 29. 17:28
Válasz erre
A háttér anyag az nagyon ott van!
Vettem is belőle nemrég pár négyzetkilómétert!:)
Lajos 19869 2011. december 29. 17:16
Válasz erre
És ezek a képek még azelőtt készültek, mielőtt jött az a forgószél...
Sajnos nem jött!:):)Nekünk kellett visszapakolni ismét!:):)
TPilu 19868 2011. december 29. 16:55
Válasz erre
Elnézést, hibásak a képaláírások. Az "átmeneti Tisza" helyesen "általános Tisza" bakancs, a HAIX pedig nyári bakancs.
TPilu 19867 2011. december 29. 14:48
Válasz erre
juge75 19866 2011. december 29. 14:45
Válasz erre
Tisza-féle.
juge75 19865 2011. december 29. 14:44
Válasz erre
Átmenetiből van egy alig használt(kb. 5x volt a lábamon), 43-as méretű.
Nem szeretem, mert kényelmetlen.
Érdekel?
TPilu 19864 2011. december 29. 14:28
Válasz erre
65M eje. sv. HT.
65M eje. sv. HT
65M könnyített
65M könnyített
65M sv. HT.
65M sv. HT
85M könnyített
85M könnyített
85M sv. legs.
85M sv. legs
85M legs. nyitott talpm.
85M legs. nyitott...
kísérleti téli
kísérleti téli
átmeneti Tisza
átmeneti Tisza
ált. Haix I.típ.
ált. Haix I.típ

A teljesség igénye nélkül, néhány bakancs az MN - MH-ból.
TPilu 19863 2011. december 29. 14:20
Válasz erre
Üdv!

Mi meg a szomszéd sátorban csináltuk a kitüntetés és egyenruha kiállítást.
Kamovos 19862 2011. december 29. 12:59
Válasz erre
100_3848
100_3848
100_3849
100_3849
100_3850
100_3850
100_3851
100_3851
100_3852
100_3852
100_3853
100_3853
100_3855
100_3855

Szia TPilu!

Ha a 2011 06.17.re gondolsz akkor Igen!
Ezekre vigyáztam.

Üdv: kamovos
TPilu 19861 2011. december 29. 12:35
Válasz erre
Rádiókészüléktől függött. Volt (nekem is van valahol) beszváltóval egybeszerelt fejvédő is.
TPilu 19860 2011. december 29. 12:33
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Az az igazság, hogy hazai szellemi termékben is így van, például a Csepel-800 karbantartási utasításban. De szerintem máris több szó esett róla, mint amit megérdemel. Más. Találkozhattunk mi Veszprémben, az ezrednapon?
juge75 19859 2011. december 29. 04:49
Válasz erre
1324713457_44
1324713457_44

A Trumpeter 2012-2013-as katalógusában BRDM-2 két változatban és BTR-80, 1/35!
juge75 19858 2011. december 29. 04:34
Válasz erre
A belső beszélgető berendezésre gondoltál, az a harcjárműbe van beépítve.
Kamovos 19857 2011. december 28. 22:05
Válasz erre
Szia TPilu!

Nos ebben igazat adok neked!
Mert ugye, ezt egy Oroszról Magyarra fordított karbantartási utasításban olvastad.

Én viszont itthon tanultam civilben, és nem könyvből, hanem az élettől.
Nem véletlen írtam azt, hogy Ezért nevezik itt ott sonkának.

De a seregben, volt abszolút értelmetlen fordítással is dolgunk!
Mint Pl: az Ingó-bingó kör.
Hát ez azért elég érdekes fordítása a rezgőkörnek.
Pedig a kapcsolási rajz szerint, és az áramkörben lévő alkatrészek is arra utaltak, hogy az nem valamiféle Ingó-bingó mechanikus dolog, hanem egy rezgő kör.

Vannak eszközök, szerszámok, anyagok, amiket mindannyian használunk, vagy használtunk, a régies nevéről pedig fel sem ismerjük.
Pl: Fejknobli, letvaszer, subler.
Vannak viszont akik még mindig így nevezik őket.

A Magyar ember leleményes, szeret neveket adni, ezért lehetséges, hogy egy adott dolgot, nem a gyártó által adott néven illetnek, és így marad meg a ragadvány néven, használói, felhasználói között.

Pl: Mi-2 = Csirkecomb.

Üdv: kamovos
Murmuc 19856 2011. december 28. 21:59
Válasz erre
Üdv Freddy!
Módosítanom kell a hozzászólásomat. Hiába, így 26 év távlatából! :(
Mint TPilu (9778) képein látszik a kábel a bal fülhallgatónál csatlakozott hátul a sisakba. De, a besz váltó a harckocsiba volt, erre csatlakoztattuk a fejvédő csatlakozóját!
Kamovos 19855 2011. december 28. 21:47
Válasz erre
Szia TPilu!

Így már én sem! :D

Ha csak azt nem teszem, hogy javítok 9779-hszre tett reagálásomat, a 9778-ra.
Mert hogy abban a hsz-ben van, a sor végén a Pc-s kabát, amit 9779-hsz szövegével kevertem, így lett nekem Eje, minősítéssel a kabát!

Vagyis jól benéztem!
Bocsi!

Üdv: kamovos
TPilu 19854 2011. december 28. 21:26
Válasz erre
A karbantartási utasítások, attól függetlenül, hogy milyen csapágyak, tengelyek, fogaskerekek, stücnik, bizgellérek... vannak benne, a szerkezetet kihajtóműnek nevezik.
TPilu 19853 2011. december 28. 21:21
Válasz erre
Ezt most nem igazán értem. A bakancs egy 1985M sívájatú ejtőernyős bakancs.
juge75 19852 2011. december 28. 21:20
Válasz erre
És ha minden igaz, megvan a pc mikádója is, de azt csak holnap tudom feltenni.
TPilu 19851 2011. december 28. 21:19
Válasz erre
juge75 19850 2011. december 28. 21:19
Válasz erre
Kép 2175
Kép 2175
Kép 2176
Kép 2176
Kép 2177
Kép 2177
Kép 2178
Kép 2178
Kép 2174
Kép 2174
Kép 2185
Kép 2185
Kép 2186
Kép 2186
Kép 2187
Kép 2187
Kép 2188
Kép 2188

Tiszti, szőrme téli sapka.
Esővédő.
Édesapám posztókabátja és egyenruhája (dísz).
juge75 19849 2011. december 28. 21:14
Válasz erre
Kép 2173
Kép 2173
Kép 2179
Kép 2179
Kép 2180
Kép 2180
Kép 2181
Kép 2181
Kép 2182
Kép 2182
Kép 2183
Kép 2183
Kép 2184
Kép 2184

Kesztyűk.
Zöld, sor. zöld.
Tiszti, bőr, téli bélelt.
Tiszti, bőr, átmeneti időszak (tavasz-ősz), köznapi.
Tiszti, bőr, dísz.
juge75 19848 2011. december 28. 21:07
Válasz erre
Kép 2169
Kép 2169
Kép 2170
Kép 2170
Kép 2171
Kép 2171
Kép 2172
Kép 2172

Na még pár ruházati adalék.
Tiszti, 2 csatos surranó (40-es), keresztapámé volt.
Kamovos 19847 2011. december 28. 21:05
Válasz erre
Szia juge75!

Siléc csatlakozással?

Nálunk Börgönbóciában, Az Eje és a Műszaki állomány sor, és hivatásos állományának is ilyen volt.
De!
Fehérváron az 5500-nál a sorállománynak is volt ilyen surcija.

Üdv: kamovos
Kamovos 19846 2011. december 28. 21:02
Válasz erre
Szia TPilu!

Ez inkább egy 85M eje.

Tudomásom szerint.
Sem az Eje, sem a Rep Szer, sem a Hajózón nem lehetett gomb!
Továbbá a jelzések is csak "rongyból lehettek".

Üdv: kamovos
Kamovos 19845 2011. december 28. 20:55
Válasz erre
Sziasztok.

De jó kis szakmai eszmecsere kikerekedése van kilátásban. :)

Az én verzióm amit mint gépész mondok, és nem forgószárnyas.
Hiszen a Kamov, nem lánctalpas. :D

Kívülről befelé haladva, a következő képen néz ki.

De nem így rakjuk ám össze.
Mert ha felraktuk a házat, akkor már nem tudjuk bele rakni a fogaskereket meg a többi vasat! :D

Kívülről van a lánckerék, simeringház fedél, ami csavarokkal van rögzítve, a házban pedig a simering, alá jön a csapágy ház a csapággyal, melyet zéger gyűrűvel rögzítünk a helyére.
Ezek mind a sonka alakú öntvényház külső oldalában vannak, ami tömítéssel ellátva, a kocsi oldalára van csavarva.
Majd, hogy a lánckerék kívül ne lógjon a levegőbe, mindezen, belűről kifelé, keresztül dugtak egy ricnis tengelyt.
Annak érdekében, hogy ez az egész ne forduljon keretbe.
Az előbbi tengely másik oldalára belül, egy nagy fogaskereket rakta, itt a tengely bordázva van, hogy a fogaskeréknek áttudja vinni a nyomatékot (ne forogjon el rajta) a tengely végét a kocsi oldalában egy csapágyházban elhelyezett csapágyba dugták.
Annak érdekében, hogy a lánckerék foroghasson is, egy kisebb fogaskerékkel meghajtjuk.
A kis fogaskerék is csapágyazott tengelyen van, de az egész meghajtás most nem írom végig.
(Húúú ezt megúsztátok! :D)
Azt azért még elmondom, hogy amikor a ház össze van rakva, akkor hajtómű olajat öntenek bele, hogy az a sok vas ne kopjon szanaszét.
Na emiatt az olaj miatt, lehet látni hátul, egy nagyobb átmérőjű feltöltő ellenőrző csavart, alul pedig, egy olaj leeresztő csavart.

A kis fogaskerék miatt van a külső háznak a sonka alakja.
Ezért nevezik itt ott sonkának.
Mivel, erre a házra van építve kívülről a lánckerék, ami a láncot hajtja, ezért
lánckerék hajtásháznak, meghajtó kerék hajtásház, kihajtás háznak, vagy csak simán hajtás háznak nevezik.

Üdv: kamovos
juge75 19844 2011. december 28. 20:47
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.