/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Pilu 19478 2011. november 21. 16:51
Válasz erre
Ha félreérthető lettem volna, nem a lövész alegységek állományában voltak, hanem megerősítésként kerültek oda az egység vegyes lérak. ütegétől.
Pilu 19477 2011. november 21. 16:49
Válasz erre
Üdv.
A felderítőket nem tudom, hogy voltak szervezve. A lövészeknél biztosan volt. A BMP-s századoknál a szdpk-i kocsiba volt egy raj megerősítésként, a PSZH-s századoknál UAZ-469-el követték a harc rendet. 94-ben adtam harc-ügyeletes alegységet, ami két lövész szakaszt jelentett, Fagott és Sztrela-2 rajokkal megerősítve, de már nem emlékszem, hány Sztrela volt benne (1 vagy 2?) Ott DAC-665 volt a szállító jármű mindenkinek, csak a híradók jöttek GAZ-66 R-142-vel.
Pilu 19476 2011. november 21. 16:37
Válasz erre
juge75 19475 2011. november 21. 16:14
Válasz erre
Álcaruha nem csak a síma felderítőknél volt, lehetett tüzér felderítő is.
Az esővédő is ugyanilyen volt, nagyon szerették a légvédelmi tüzérek is 1984-85 körül Bátyám elkérte fatertől, mert akkora szám volt, abban járt.
juge75 19474 2011. november 21. 16:11
Válasz erre
Minden gépesített lövész ezredhez tartozott egy üteg (két tűz szakasz) Sztrela-1, 2 vagy Igla.
juge75 19473 2011. november 21. 16:09
Válasz erre
Sehogy, mert "telizöldre" festették azt, amiből látni lehetne...
Az M1 és M2 export változat, az M verzióból csak az Arabusok és a Szu kapott, ott az ágeltoló rácson van eltérés.
Az M1 és 2 között a telekód vevő antenna panel (borítás)színe más (M1 sötét szürke, M2 világos szürke).
A gyári számból lehetne csak kideríteni, de mivel folyamatosan feljavították őket (szintre hozták és nagy javították), elenyésző a differencia az eredeti M1, M2 és 3 között.
gaunt 19472 2011. november 21. 15:14
Válasz erre
2P25 "walkaround"
www.fotovalkirumodelism.com/page.php

Egyébként ez milyen változat? Hogy lehet megkülönböztetni őket(M1,M2,M3)?
joci232 19471 2011. november 21. 14:49
Válasz erre
A Nyíregyházi történetről van valami bővebb információ?
páncélos 19470 2011. november 21. 14:42
Válasz erre
Hát T-34 mindenhol volt, ahol páncélosok voltak. Csak szép lassan kiszorultak, ahogyan érkezett a modernebb technika (T-54/55/72).
Utoljára talán - de nem biztos -, Nyíregyházán a 90-es évek első felében. Az biztos, hogy amikor aprították őket, volt alig használt (felújítást követően), zárolt gép is köztük.
romeo 19469 2011. november 20. 20:44
Válasz erre
Üdv Pilu!

Valahol olvastam, hogy a felderítő zászlóaljaknál volt Sztrela szakasz, pl. Egerben.
Pilu 19468 2011. november 20. 20:15
Válasz erre
Csak épp kiszálltak a BMP-ből.
Pilu 19467 2011. november 20. 20:14
Válasz erre
romeo 19466 2011. november 20. 19:49
Válasz erre
Sztrela
Sztrela

Üdv!
A fotón az MN, vagy MH katonái láthatók Sztrela-2-vel.
Azt szeretném kérdezni, hogy a lövészeken miért van felderítő álcaruha? Ez gyakori volt a Sztrela kezelőknél?
Köszi!
zvereb 19465 2011. november 20. 19:39
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne pár kérdésem:

Ha valaki tud szép oldalszámokat, alakulatot és pár helységet az jól jönne:

Magyar hadseregben használt:

T34/85

JS2 (?)

És szabadszállási T55 (1975-1982 között)

Előre is köszönöm.
z
romeo 19464 2011. november 20. 12:16
Válasz erre
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben foglalkoztam az Honvédségben rendszeresített MT-LBu jármű egyes változataival. A műszaki kialakításúak közül 2 változatot használtunk (80-as évek másodikm felétől - 2005-ig) :

A) MT-LBu/MPFJ - műszaki páncélozott felderítő jármű
B) MT-LBu/MPAEJ - műszaki páncélozott akadályelhárító jármű

Sajnos az MPAEJ-vel kapcsolatban nem találtam szinte semmit. Valaki le tudná írni, hogy mi volt a külső-, belső (felszerelés) különbség a két jármű közt?
Esetleg van Valakinek fotója az MPAEJ-ről, mert nekem csak az MPFJ-ről van.

Előre is köszönöm!
lacipapa 19463 2011. november 20. 01:31
Válasz erre
Hát...igen,az 55-össel elakadtam,várom hozzá a rezet,a 34-eshez nincs még fém csövem,így az is áll.Az ember alvás igénye ebben a korban (65) már eléggé lerövidül
és ezekkel töltöm az időt.A BTR-50-es már egy éve félre lett téve,most vettem elő megint.
Laci
lacipapa 19462 2011. november 20. 01:23
Válasz erre
Igen,ez az,PU, ezzel vesződöm ,gyantából van meg az Armó-tól a Topas 2AP.Ezt alakítanám
PU-ra.Köszönöm a képeket,ha volna még,még jobb lenne:)
Laci
Jimbow 19461 2011. november 20. 01:16
Válasz erre
Nem lesz amúgy túl sok projekt egyszerre?

Ez, a T-72, T-55, T-34...? :) Hajrá amúgy, csak kérdeztem.

Üdv:

Ádám
Jimbow 19460 2011. november 20. 01:15
Válasz erre
SDC17872
SDC17872
SDC17908
SDC17908
SDC17881
SDC17881
SDC17882
SDC17882
SDC17883
SDC17883

Szia!

Erre gondolsz? :)

Folytatás a weboldalamon, hamarosan!
Lesznek sima PK képek is. Sajnos a minőség nem a legjobb, mivel eléggé tűzött a nap, szóval mindig volt egy irány, ahonnan szembe sütött... :(
lacipapa 19459 2011. november 20. 00:51
Válasz erre
Üdvözlök mindenkit!

Segítsen,kérem aki tud!Újra elővettem a BTR-50PU-t és a motor tér fölötti résznél (kipufogó,hűtőrács stb..)elakadtam.A Svájcban kiállítottnál sem látszik az a rész.
Kérem,hogy,akinek van róla valamilyen kép,vagy rajz az ossza meg velem!
Köszönöm,Laci
lacipapa-ezerkilencszáznegyvenhét-kukac-gmail.com vagy ide az oldalra,hátha más is hasznát veszi!
romeo 19458 2011. november 19. 21:12
Válasz erre
tn_800x600_1502523_60147_016
tn_800x600_1502523_6...

Üdv!

Ez is az ágyúnaszád sorozathoz tartozik, -a fotók éleslövészeten készültek ...
juge75 19457 2011. november 19. 20:46
Válasz erre
:-)
Na meg némi gyomirtóval segíthetünk rajta...
sógor 19456 2011. november 19. 19:04
Válasz erre
Sziasztok,
szerintem ez gyakorló lőszer ,a színe alapján gondolom ,a jobboldalt lévő lőszerek éles páncéltörő gránátok.
romeo 19455 2011. november 19. 17:56
Válasz erre
tn_800x600_1502553_35856_tn_800x600_1502523_60087_014
tn_800x600_1502553_3...
tn_800x600_1502553_35846_tn_800x600_1502523_60060_013
tn_800x600_1502553_3...

Üdv Joci232!

Orosz ágyúnaszád PT-76B toronnyal és lőszerrel.
balaton 19454 2011. november 19. 15:27
Válasz erre
A már elkészült képekre csak nem nő rá... :-)
joci232 19453 2011. november 19. 13:07
Válasz erre
PT 76-ba való 76 mm-es munícióról van valakinek képe?
joci232 19452 2011. november 19. 12:49
Válasz erre
Én se értem minek oda az a tetves bokor...
megnő aztán a kecelen készült képek újra használhatatlanok lesznek...
balaton 19451 2011. november 19. 12:44
Válasz erre
Inkább festékre költenék. Szétrohad a technika. vagy a bokrokkal akarják eltakarni a rozsdás részeket?
romeo 19450 2011. november 19. 10:11
Válasz erre
Kecel2011 (9)
Kecel2011 (9

Üdv!
Ismét bokrokat telepítettek Kecelen, ezért ha valaki jó fotókat akar készíteni, legkésőbb jövő nyárig menjen.
Freddy 19449 2011. november 18. 23:16
Válasz erre
Köszönöm! A matrica már megvan, a makettre még gyűjtök:)
törzsbusz 19448 2011. november 18. 23:06
Válasz erre
Én is megjelölgetem a fotókat! :-)
törzsbusz 19447 2011. november 18. 23:04
Válasz erre
juge75 19446 2011. november 18. 21:56
Válasz erre
Freddy!

Fotóról dolgozz!

693 és 695 Kalocsai jármű volt (Biztosan létezett 694 is), matrica már létezik ezek elkészítéséhez (makett is, de eléggé húzós áron).
Amiket feltettem, és ami képen van 57-02 és 57-12 jól olvasható a fejvédőkön (Kalocsaiak)!
Nagy gond nem lehet, de elvileg a 12 volt a 693.
A képen zöld 65M gyakorlót viselnek, bőr kesztyűt (sorkatonán zöld kötött kesztyű van), fekete fejvédővel, és valamiféle gumicsizma szerűséggel (A tiszt helyetteseken biztosan páncélos mikádó látható, jobb szélen pedig a sorkatonai 3/4-es mikádó és zöld kesztyű, a fejvédő is sokféle, téli-nyári is van, fehér béléssel és nélküle).
De 90%-ban surranó volt mindenkin.
Kamovos 19445 2011. november 18. 21:42
Válasz erre
Szia Freddy!

Szerintem keves lennének, akik eljátszanák Hamlet bagjának szerepét! :D

Üdv: kamovos
Freddy 19443 2011. november 18. 21:40
Válasz erre
Hét, akkor megvárom, míg az okosok írnak ebből valami könyvet:D
Abból a szempontból volt fontos, hogy ha készítek egy figurát mondjuk 57-12 számú fejvédővel, senki nem fog huhogni, ha éppen a (mittudomén) 893-as járműbe teszem.
Murmuc 19442 2011. november 18. 18:54
Válasz erre
Ennyit az inkognitóról! :)
Egyébként a 9M31M rakétában oly annyira nem volt önmegsemmisítő, hogy az indítás után pár másodperccel élesítette a BVM a harci részt, majd az égésidő végén, az aktív szakasz után visszaélesítette azt. Így a célt tévesztett rakéta még a csapódó gyújtó hatására sem robbant mikor a földre zuhant.
juge75 19441 2011. november 18. 17:54
Válasz erre
Amúgy meg túró a füledbe, Imre!
Lebuktál!:-)
juge75 19440 2011. november 18. 17:50
Válasz erre
Igen, azzal a megkötéssel, hogy szerepeljen a szerző-tulaj neve.
Ő pedig Kelemen Imre.
Talán akkor ismerősen csengenek az alábbi nevek is: Juhász László, Bárány János, Tajti János, Konchidai Károly, Herczeg Attila...
Őket nagyon jól ismerem, ismertem.
Az én nevem pedig Juhász Gábor, és 1975-1989-ig Nagyorosziban éltem, közöttük.
Murmuc 19439 2011. november 18. 17:41
Válasz erre
Most lebuktam!
Van engedély ezeknek a képeknek a publikálására? :)
Karcagon készült az éleslövészet előtt.
De nagyon érdekes az összefüggés, ugyan is a 0973-as volt a harcjárművem! Mint a drégelypalánki képen!
Ezt követni? Lehet hogy az Ővé meg nálam volt! :)
juge75 19438 2011. november 18. 17:12
Válasz erre
Brömi leponyvázott toronnyal. Kelemen,Petz,Szabó, H 09-74, 1984 Pécs, Petőfi Sándor gépesített lövészezred, Fotó Kelemen Imre
Brömi leponyvázott...
4
4
201007311831
201007311831
69hke2
69hke2

Eredetileg így működtek.
Feltételezem, BRDM-2 alapú jármű tartozéka lehetett egykoron (talán Sztrela-1).
A második képen, a bal oldali úri emberen nézd csak mi van, 09-27.
Fotó: Kelemen Imre, jármű: H 09-74.

Drégelypalánkon, gyakorlaton, H 09-73.

Nagyatádi Silka, 23-12 (ez a legfotogénebb).
Murmuc 19437 2011. november 18. 16:37
Válasz erre
Üdv!
A fejvédő számok hovatartozását némi fenntartással kell kezelni.
Az én fejvédőm a 0927-es volt de ilyen harcjárművünk nem volt!
Hogy melyik alakulattól került hozzánk, és milyen úton?
Karcagon anno megtörtén ez, az. (Macskajaj) :)
juge75 19436 2011. november 18. 14:48
Válasz erre
Lehet, hogy van használható fotó vagy feljegyzés valahol...
juge75 19435 2011. november 18. 14:45
Válasz erre
1960-70 között pedig szinte lehetetlen bármit biztosan kideríteni.
A hadrendi számot nem festették rájuk, alakulat jelzést és toronyszámot is csak nagyobb gyakorlaton, M-zárolt Verpeléti, gyakorlatra elővett járműveken is csak felségjel került.
Az 1968-as eseményen részt vett Büszkékről (eddig) csak távoli fekete-fehér kép került elő, amin a csíkok jól láthatóak (toronyszám sajnos nem), alakulatjel Rétsági (Tatai) kell legyen (onnan mentek ki).
juge75 19434 2011. november 18. 14:39
Válasz erre
Tudod, rengeteget változtak, éppen mikor mit találtak ki "odafönt".
Freddy 19433 2011. november 18. 14:01
Válasz erre
Köszönöm!
Akkor a jármű oldalszámához szabad szemmel látható köze nem volt? (Legfeljebb a korabeli nyilvántartásból lehetne kikeresni, melyik hadrendi szám melyik oldalszámhoz tartozott?)
juge75 19432 2011. november 18. 13:09
Válasz erre
Fejvédő.
A 4 jegyű hadrendi szám.
57-ez a büszke első két száma, utána a jármű száma.
57-01,...stb.
Sa-4/ 2K11 Krug: 72-XX
Sa-6/ 2K12 Kub: 71-XX
ZSU-23-4V1: 23-XX
Freddy 19431 2011. november 18. 13:02
Válasz erre
A sapkákon látható számok mit jelöltek? Volt valami közük pl az oldalszámokhoz, vagy valami teljesen mást?
juge75 19430 2011. november 18. 12:39
Válasz erre
Én élőben láttam párszor.
Ismerem. (Ismertem)
romeo 19429 2011. november 18. 12:07
Válasz erre
Üdv Juge75!

Nem tudom, láttad-e már, de ebben az albumban nagyon sok jó légvédelmis fotó is van (volt Bolyai hadipark):
foto.belse.hu/071009/
juge75 19428 2011. november 18. 11:34
Válasz erre
Csak és kizárólag csapat légvédelem témakörében.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.