/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
páncélos 19377 2011. november 16. 07:37
Válasz erre
juge75 19376 2011. november 16. 07:33
Válasz erre
Romeo!

Silkáról kérdeztél: 1969-től kezdték a kezelőket képezni, 1970-71-ben (két részletben) érkeztek és álltak sikeres éleslövészetet követően rendszerbe.
Az első rendszerbeállított járművek részt vettek az 1970-es díszszemlén.
Különféle okokból 1986-87-89-ben ki kellett vonni néhányat, mert olyannyira megsérültek, hogy nagyjavításuk nem volt gazdaságos.
Az utolsókat 1990-ben vonták ki (valószínű Nagyatád és Tata), a még mozgásképes alvázak közül (ahol a toronyból már hiányzott a műszerek zöme és a fegyverzet) néhányat harcjármű vezető képzésre használtak Kalocsán.
Ezeket a légvédelmi rakétaezred megszűnésével Győrbe szállították, majd ott tárolták 1997-ig.
Tárolás alatt (nem megfelelő karbantartás és folyadék feltöltés miatt) a téli fagyok tönkre tették a motorokat.
Teljes kivonásuk, bontásuk Tápiószecsőn történt, átmeneti tárolásuk Marcaliban (Inkurrencia raktár).
A Tank.hu is innen vette a sajátját, a többi megmaradt 3 példány Múzeumokba került: 1 példány kalandos úton Nagyoroszi-Bólyai-Zsámbék, a Bólyain levő (gépágyú nélküli) a Petőfi laktanyában tárolva, a harmadik pedig Kecelen (ez a legteljesebb példány)

Tehát, 90-után nem lőhettek, mert ki lettek vonva a rendszerből, ami maradt abban pedig nem volt fegyverzet (kivéve a Keceli és Zsámbéki múzeumokba került 2 példányt).
Maximum Zu-23-2-vel lőhettek (a lőszer azonos).
páncélos 19375 2011. november 16. 07:26
Válasz erre
btvt.narod.ru/5/btr50/btr50.htm
Igen, és arra gondoltak, hogy a magyarok is szeretik a vodkát, meg az egész VSZ.

Na akkor, hogy értelmes mederbe tereljük a témát, ez egy BTR-50puM.
Más típusú rádió, más antenna kiszerelést igényel.

A beillesztett oldalon érdemes nézelődni, vagy a google.ru oldalra beírva, hogy BTR-50PUM.

U.I.:Bevallom én is "telefonos" segítséget kértem páncélos-technikai vonalról.
G400CDI 19374 2011. november 15. 21:22
Válasz erre
Vagy abban vitték a vodkát az orosz tisztek a hadgyakorlatra! ;-)
romeo 19373 2011. november 14. 21:01
Válasz erre
Tippelni fogok: az elektronika hűtője. :)
romeo 19372 2011. november 14. 18:24
Válasz erre
tn_800x600_1503688_17920_BTR60parancsnoki
tn_800x600_1503688_1...

Most látom, hogy a "doboz" magyar eszközön is volt.
fotó: Sógor
romeo 19371 2011. november 14. 18:16
Válasz erre
BTR-50PU
BTR-50PU
doboz
doboz

Üdv!
Mi lehet az a doboz a BTR-50PU oldalán?
romeo 19370 2011. november 14. 15:02
Válasz erre
SMEL  2P27   talán  MN
SMEL 2P27 talán...
talán MN csillag
talán MN csillag

Üdv!

Egy külföldi oldalon találtam ezt a SMEL 2P27 fotót, azzal a szöveggel, hogy Hungary 1973. A jármű oldalán látszik egy MN hadijelre hasonlító csillag, de gyenge a fotó minősége. 1973-ban nem volt dísszsemle, de készülhetett pl. egy hadgyakorlat alkalmával, mivel ezek zárásaként is tartottak díszszemléket.
Esetleg tud erről a fotóról Valaki valami közelebbit?
Köszi!
Jimbow 19369 2011. november 13. 11:49
Válasz erre
SDC16236
SDC16236
SDC16353
SDC16353

Sziasztok!

Pár zsámbéki újdonság.

Üdv!
Freddy 19368 2011. november 12. 23:41
Válasz erre
Nálam festére vár a magyar ISz, az 1/72-es Li-2-eshez adott matricákat fogom rátenni (a Li-2-eshez a kézőbbi, Kádár-kori felségjeleket használom)
lacipapa 19367 2011. november 12. 23:00
Válasz erre
Annál is inkább,mivel a H.A.D.-nál beszerezhető a kör alakú.
Az 1:48-as méret pont jó.Én most tettem egy T-34-esre.
romeo 19366 2011. november 12. 22:50
Válasz erre
Akkor talán meg lehet építeni az ISz-2 1944-es változatát MN hadijellel is ... :)
romeo 19365 2011. november 12. 22:32
Válasz erre
PanczelMatyas 19364 2011. november 12. 22:20
Válasz erre
Szia Romeo!

NAGYON ÉRDEKES KÉPRE BUKKANTÁL! Gratulálok! Igen, ez az IS-2 1944-es változata és MAGYAR. Ritkaság e bizonyíték!

Én is úgy tudtam, mind korai (1943-as) típus, bár a visszaadásról készült jegyzőkönyvet eddig nem sikerült elolvasnom :(

De ezek szerint volt!

Köszi.

TANKOK! matyi
romeo 19363 2011. november 12. 20:56
Válasz erre
új fotó  ISz-2 1944-es modell  talán, MN
új fotó ISz-2...
új fotó ISz-2  1944-es modell talán  MN
új fotó ISz-2...
első változat megtört homlokpáncéllal, MN
első változat megt...
ISz-2  1944-es változat
ISz-2 1944-es vá...
ISz-2  1944-es  változat
ISz-2 1944-es vá...
ISz-2  fent a régi(megtört homlokpáncél), alul az 1944-es
ISz-2 fent a régi(...
homlokpáncél alakja
homlokpáncél...

Üdv!

A segítségeteket kérném! Találtam egy MN fotót ISz-2-ről (1953-56), nagyon úgy néz ki, hogy ez a harckocsi a későbbi sorozatból (1944) való a vezető előtti homlokpáncél formája szerint. Ha leegyszerűsítem: az ISz-2-ből 2 alapváltozat volt, az első homlokpáncélja meg volt törve a másodiké nem. Teszek fel MN fotót az első változatról is, hogy össze tudjuk hasonlítani. Használtuk mindkét változatot?
Én eddig csak a régebbiről tudtam...

Az új fotó forrása: www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/oktober_23_panceloskent_a_forradalomban/2246194/
romeo 19362 2011. november 12. 17:43
Válasz erre
Köszi! Jó oldal, csak a fotók mérete "miniatűr"...
juge75 19361 2011. november 12. 16:57
Válasz erre
romeo 19360 2011. november 12. 16:35
Válasz erre
Kösz!

Akkor más megközelítésből: 1991-ben még volt Silka lövészet Drégelypalánkon?
juge75 19359 2011. november 12. 16:32
Válasz erre
92-ben vonták ki a rendszerből.
Nézz utána.
romeo 19358 2011. november 12. 16:21
Válasz erre
Üdv Juge75!

Szeretném megkérdezni, hogy 1991. augusztusában volt-e még ZSzU-23-4 az MH valamelyik harckocsidandáránál, MH 25.Tata, MH 8.Tapolca, MH 35. Verpelét-Kalocsa(átdiszlokálás)?
Köszönöm!
romeo 19357 2011. november 11. 15:56
Válasz erre
lacipapa 19356 2011. november 11. 14:46
Válasz erre
Szervusz!
Ez (békebeli)század volt.A felderítő zászlóalj egyik százada.2db kiképző(kerek üza.hordós)és 2db "M" zárolt,lapos üza.hordós.
romeo 19355 2011. november 11. 14:33
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Nem 3 db volt a szakaszban?
Lali 19354 2011. november 11. 13:08
Válasz erre
Most nem rendelek amúgy Shilka-t csak érdeklődöm. Vár rám egy URAL és egy T-72 befejezése illetve remélem hamarosan érkezik egy Dragon BMP-1 és egy SA-9...
Majd jelentkezem ha elkészültek... :D
Lali 19353 2011. november 11. 13:04
Válasz erre
Gábor, Joci köszönöm a válaszokat! üdv, Lali
lacipapa 19352 2011. november 11. 12:46
Válasz erre
Üdvözlet!
A hordókról: 1966-68-ban PT-76-on szolgáltam,Kkfházán.Ott,akkor már voltak hordós és lapos tartályos kocsik(2-2 db).
Laci
juge75 19351 2011. november 11. 12:27
Válasz erre
V1 korai és későbbi széria változatban.
Ha Dragon Silkát veszel, az M (4M) tartalmazza a V1 dolgait is.
joci232 19350 2011. november 11. 12:25
Válasz erre
Lali 19349 2011. november 11. 10:24
Válasz erre
Sziasztok!

A Magyar Néphadseregnek melyik Shilka verziója volt a V1 vagy az M elnevezésű?

Köszönöm!
Lali
Pilu 19348 2011. november 10. 17:46
Válasz erre
Én nem zárnám ki, hogy az egy harckocsi ködgyertya.
romeo 19347 2011. november 10. 15:38
Válasz erre
tn_800x600_1502523_60060_013
tn_800x600_1502523_6...
tn_800x600_1502523_60087_014
tn_800x600_1502523_6...
tn_800x600_1502523_60116_015
tn_800x600_1502523_6...

ha már pt-76b...
romeo 19346 2011. november 10. 15:32
Válasz erre
romeo 19345 2011. november 10. 15:04
Válasz erre
Tényleg lapos van rajta, eddig valahogy nem ugrott be, pedik jópárszor megnéztem a filmet :)
Jimbow 19344 2011. november 10. 14:04
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek!

romeo, ugyanennek a videónak a végén pont egy lapos hordós is van amúgy. Kb. az utolsó percben, messziről.

Üdv!
romeo 19343 2011. november 10. 13:37
Válasz erre
PT-76B
PT-76B

Üdv Jimbow!

1968-ban például hordó volt a magyar PT-76-osokon.
fotó: Hazatérés filmkocka
a film megtekinthető itt: rl1968.blogspot.com/2010/03/hazateres.html
romeo 19342 2011. november 10. 13:18
Válasz erre
Üdv Páncélos!
"Ezt a témát 3-4 havonta előveszed"

Persze hogy előveszem, ha megtudok valami újat. :)
A magyar harc- és gépjármű fejlesztések c. kiadványban 81 db PT-76-ról írnak, de ebben az összes PT-76 alvázról van szó (a BTR-50,KUB,ZSzU-23-4 nem tartozik ide).

1 db PT-76 (A)
66 db PT-76B
12 db LUNA (harcászati rakétarendszer)
2 db "sima" alváz járművezetők oktatására (Tapolca)

Jelenleg itt tartok ...
juge75 19341 2011. november 10. 13:09
Válasz erre
Igen, a spórolásról híresek vagyunk.
páncélos 19340 2011. november 10. 12:56
Válasz erre
Jimbow!
Jó, így már értem, hogy miről beszéltél, ez nem a motor szellőzőrácsa, de utána nézek, és majd leírom, hogy miért is van így.
A hordó nem divat kérdése!
Hogy értsd:
Veszel egy autót, xy típust, abból létezik 8 féle alváltozat, klímával, elektromos ablakemelővel, központizárral...stb.
Te megveszed, a fapados változatot, elektromos ablakemelő és klíma nélkül, majd 40-év múlva az unokád megkérdezi, hogy: Papa, ezen a fotón nincs a műszerfalon klímakapcsoló, ez nem nagyon volt divat?

Bejött X számú hk. Hordót meg lehet, hogy nem vették meg hozzá.
Azért van a dobozban lapos, mert ez volt az 1962-es gyári modellhez, de neked 1968-as magyar változat kell, ezért kérsz valakitől a T-34-es készletből. Vagy esztergálsz, ha nincs pont olyan.
Na ez valahogy, így vagyon. Nem kioktatás, csak rávezetés a lényegre.
Jimbow 19339 2011. november 10. 08:26
Válasz erre
phoca_thumb_l_100_2864
phoca_thumb_l_100_28...

Szia!

Köszönöm, itt egy másik kép arról, mire gondoltam.

Akkor lapos hordó nem nagyon volt nálunk divatban?

Üdv,

Ádám
páncélos 19338 2011. november 10. 08:21
Válasz erre
Joci232!

Nem nagyon vagyok otthon, az URAL alváltozataiban, de egyszer láttam egy filmet a Scud-os alakulatról, abban mintha hasonló felépítmény lett volna.
Egy próbálkozást - szerintem - megér, a neten van oldaluk, a tapolcai rakétásoknak MN.1480 talán, kérdezd meg őket.
páncélos 19337 2011. november 10. 08:01
Válasz erre
Jimbow!
"A kecelin és a tatain jobb oldalt a motor szellőzőrácsa kinyúlik bizonyos szögben."

Talán erről kellene képet beraknod, mert a keceli PT-76-os baloldalán, nem értem mit kellene látnom a motor tér tetejéről?
A hordókat meg el lehet felejteni. Azt raktak rá, ami éppen kéznél volt. Ha jobban megfigyeled a kalocsai képedet, ilyen hordókat láthattál már T-34-es kocsik farán is. Az általad tatai PT-76B, a múzeum működőképes kocsija. Azért, hogy valóban működjön, jócskán rendbe kellett pofozni, így nem mérvadó (SAJNOS), hogy milyen PT-76-os altípusok voltak nálunk.

Romeo!
"1963-ban érkezett 20 db PT-76B, további szállításokról nincs információm, viszont van egy szóbeli infóm, hogy a néphadsereg összesen 66 db PT-76-ossal rendelkezett."

Ezt a témát 3-4 havonta előveszed. Több mint 100db volt valamikor.
Valóban 1959-től fejlődött számottevően (újra) a néphadsereg szárazföldi arzenálja, és csapatpróbán PT-76-os is volt, hogy 1db vagy több, ezt már senki nem fogja neked biztosan megmondani. Tény, hogy 1960-1989 között rendszerben volt. 1992-ben a MagyarHonvéd egyik száma foglalkozott a miből mennyi van kérdéssel, és ott 7db-ról írtak, ami szerintem nem volt valós, bár lehet, hogy csak a rendszerben lévőkkel számoltak, ami raktáron állt már leírták akkor. De az is lehet, hogy a kiállított kocsikkal számoltak csak. A lényeg, hogy valóban fel kellene dolgozni, de iszonyatos munka. Ha már feldolgozásra kerül, akkor megérdemel egy könyvet, nem a Haditechnikába 2-3 oldalt.
Freddy 19336 2011. november 9. 23:02
Válasz erre
A vízsugár-hajtómű nyílásai és a hátsó kerékdobok is eléggé hasonlónak tűnnek pl. Nyilván nem 100%, a Pszh-nak nagy személyszállító fülkéje van, míg a FUG-nak mankókerekei.

Azért éredekelne, mert van itthon egy műgyanta PSZH-m (1/35), ugyanebből a sorozatból a FUG-ot viszont lehetetlen beszerezni, és a felső része szar is. Igy szkreccsből kellene megoldani, viszont ha például legalább a futómű alkatrészei (tengely, lengőkar, stb) megegyeznének, már hatalmas könnyebbség lenne.
Pilu 19335 2011. november 9. 22:08
Válasz erre
Freddy 19334 2011. november 9. 21:52
Válasz erre
Egy láma kérdés: a PSZ és a FUG ,,alsó része" (kerekek, páncélteknő az övvonalig) ugye megegyezik?
Freddy 19333 2011. november 9. 21:51
Válasz erre
Freddy 19332 2011. november 9. 21:51
Válasz erre
1/67 diecastban talán kapható, és 1/35-ben is épített már valaki:
www.warwheels.net/Model_BEREGa222s1_Mecanix.html
romeo 19331 2011. november 9. 21:39
Válasz erre
0_5ddef_7f492d8_orig
0_5ddef_7f492d8_orig
Bereg  130mm
Bereg 130mm

Az orosz BEREG 130mm önjáró partvédelmi ágyú, -jó kis makett lenne...
romeo 19330 2011. november 9. 21:38
Válasz erre
Üdv Joci232!

Tippelek: repülőgép-fedélzeti elektronikai berendezések ellenőrző járműve.
joci232 19329 2011. november 9. 20:55
Válasz erre
Ebben tud valaki segíteni? (Ural meghatározás)
romeo 19328 2011. november 9. 20:44
Válasz erre
Igen, én is láttam, az a "kétkupolás" BTR-50PU volt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.