/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
romeor 18078 2011. május 10. 16:22
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Kaptam egy tanácsot: BTR-40 és BTR-152 ügyben Dr.Bonhard Attilát kellene megkeresni a Hadtörténeti Levéltárban.
Freddy 18077 2011. május 10. 16:19
Válasz erre
tn_800x600_345790_46829_color_pic_of_a_car_in_the_east
tn_800x600_345790_46...

Ez meg micsoda? Romeo tette fel tavaly nyáron. SA-2 Iszu alvázon? A katonák magyarnak tűnnek.
romeo 18076 2011. május 10. 15:12
Válasz erre
pa136
pa136

Ponyvával ellátott "veterán" BTR-40.
romeo 18075 2011. május 10. 15:01
Válasz erre
btr-40
btr-40

Vasúti alkalmazásra felszerelt BTR-40.
Kamovos 18074 2011. május 10. 10:58
Válasz erre
Szia Gaunt!

Emil ide ért.
Köszönömszépen!
Egyértelműen T-54-et ír!

A felsőrésze viszont hosszabban hátra nyúlik mint Az ISU 122-nél!
Kár, hogy csak ma néztem meg, így kukába mehet, amit tegnap elkészítettem. :(

Majd jövő héten neki ugrok ismét. :)

Üdv: kamovos
romeo 18073 2011. május 10. 10:17
Válasz erre
Ja, és valami létező hadrendi szám is jó lenne...
romeo 18072 2011. május 10. 08:58
Válasz erre
Üdv Jimbow!

Ez szép, már csak azt kellene megtudni, hogy az MN hadijel(magyar csillag) hol volt felfestve a járművön.
Jimbow 18071 2011. május 10. 08:55
Válasz erre
7_110146_1
7_110146_1

Na mit találtam a Trumpeter oldalán :)
gabp 18070 2011. május 9. 20:42
Válasz erre
ebben a részben vannak a vasak

www.youtube.com/watch
Tamás 18069 2011. május 9. 20:41
Válasz erre
Elvileg ha T-55ös van fel trancsírozva hozzá akkor az azon lévő gáz elszívó jó alap csak a vastagabb részt kell fel vinni rá .

én is az italeri t-55öséhez esztergáltattam egy sima csövet és arra lett rá húzva az elszívó miután a hátsó lépcsőt bele esztergáltam . és így kész is lett a d-10re hasonlító valami .

Egyébként én is már rég óta tervezem ezt meg a t-10eszt de idő és egyéb futó programok miatt ezek még váratnak magukra .De ha jól tudom a kettő lövege külsőleg meg is egyezik . a probléma hogy semelyik gyártó sem mutat hajlandóságot rá.
gabp 18068 2011. május 9. 20:31
Válasz erre
Győzelem napi parádé a Vörös téren:

www.youtube.com/watch
gaunt 18067 2011. május 9. 20:20
Válasz erre
Kamovos!

Mail ment! Amúgy a D-25 csöve jó lenne, mivel a D-49 abból lett kifejlesztve, de a probléma pont a gázelszívó. Azt kellene legyártani valahogy.
Kamovos 18066 2011. május 9. 20:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

Az Jó cím.

Köszi!

Üdv: kamovos
Tamás 18065 2011. május 9. 19:32
Válasz erre
Helo .Talán a d-25ős re csak egy gáz elszívót kell tenni .

Sajnos nem tudom a kettő közötti hossz különbséget .
gaunt 18064 2011. május 9. 16:39
Válasz erre
Kamovos!

Jó lesz arra az emailcímre amit az adatlapodon találtam?

Amúgy T-34 alvázzal nem mész semmire. Szerezz egy Trumpi T-54-est, azt nem kár szétbarmolni, úgyis csak az alváz, a görgők, meg talán a torony tetején a ventilátor kell belőle. A többit sajnos magad kell, hogy megépítsd, ez nem hasonlít semmi 2.VH-s cuccra.
Azt nem tudom hol szerzel D-49-es lövegcsövet, ha jól tudom, ezt egyedül ez a típus használta.
www.dishmodels.ru/wshow.htm
Kamovos 18063 2011. május 9. 15:06
Válasz erre
Szia Lajos Barátom!

Nem találom. :(
Kül át légyszínes!

Üdv: kamovos
Lajos 18062 2011. május 9. 14:58
Válasz erre
Jani!
Azok között a cuccok között kutakodj a 4 tengelyes PSZH után amiket adtam!:):)
Ha nem találod meg majd odaadom újra!
A Rába nyerges tábori sütödével együtt lesz!:):)
Kamovos 18061 2011. május 9. 14:49
Válasz erre
Szia Páncélos!

A kocsi nem gond.
Csövem van.
A cső tövében lévő homlok páncél az ami még kétséges.

Holnap turkálok kicsit a holmijaim között hátha találok olyant is.

Üdv: kamovos
páncélos 18060 2011. május 9. 14:40
Válasz erre
Szerintem veszel egy T-34-es alvázat és fordítva (a hajtókerék felfüggesztés lesz elől), T-54/55 futógörgő, és a többi saját munka, esetleg maratott 122-es lövegcső (ha van)...
Kamovos 18059 2011. május 9. 14:36
Válasz erre
Szia Gaunt!

Kösznöm szépen, ha elküldöd.
Minden érdekel róla.

Talán a szöveges részből több kiderül. :)
T-54 kocsira ISZU-122 löveg páncélzattal meglehet építeni!

Lehet, hogy neki is állok mindjárt! :)
Maga a löveg rész kicsi problémás egyenlőre, de biztos ki találok arra is valamit!

Üdv: kamovos
Kamovos 18058 2011. május 9. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam miközben a 4 tengelyes PSZH után kutakodtam.
Ez nem Oorosz, de legalább Magyar. :)

www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh2.html
www.szekesfehervar.polgarinfo.hu/modules.php

Üdv: kamovos
páncélos 18057 2011. május 9. 13:22
Válasz erre
gaunt 18056 2011. május 9. 13:19
Válasz erre
szu_122_to_ie_1

szu_122_1
szu_122_to_ie_1
szu_122_to_ie

szu_122_1
szu_122_to_ie
szu_122_to_ie_2

szu_122_2
szu_122_to_ie_2

Kamovos!

Egy pár oldal az üzemeltetési utasításból, eszerint a T-54A alváza alapján épült a jármű. A könyv 1957-es. Ha kell, az egészet elküldöm neked. Sajnos csak rossz minőségben van meg.
romeo 18055 2011. május 9. 09:29
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Értem, és köszönöm! Én, és néhány ismerősöm már nagyon várjuk a könyved megjelenését.
törzsbusz 18054 2011. május 8. 23:25
Válasz erre
Üdv Romeo!

Bármilyen adat megszerzése felkutatása majd publikálása kiadvány formájában sok esetben nem egyszerű feladat, pláne kis hazánkban. A téma - mely irányában itt valamennyien érdeklődést mutatunk - kissé "mostohán" kezelt és sokszor rajtunk kutatókon sok múlik,mit lehet a meglévő adatokból létrehozni. Tudni kell mit hol,és hogyan keressünk. Bár ezzel újat nem mondtam. Hátráltató az a tény - mely tapasztalaton alapul, hogy azok az elsősorban képes információk sok esetben "kikerülnek" a rendszerből szemétként vagy üzleti alapon. Nem kívánom itt leírni,hogy sokszor fotókhoz, negatívokhoz hogyan lehet hozzájutni,hogyan kerül magánszemélyekhez amit, amiket mennyiért,miképp lehet megvásárolni, mert egyszerűen egyébként egy-egy infóhoz másképp hozzájutni nem lehet. A másik,hogy az irodalmi és tényszerű adatok kutatása nagyon bonyolult folyamat - ha vannak...és bármilyen az állami szektorból levéltári kutatásokon keresztül megszerzett adat publiánkásának milyen jogi és anyagi folyamatai vannak. És sokszor nem is elegendő a levéltári kutatás. Egyszóval: Sok technikai eszköz rendszeresítésével kapcsolatos hiteles adat megszerzése, nehézkes hosszú folyamat és nagyon sok mindenről már nem is áll rendelkezésre. Sok esetben egy könyv létrehozásakor a kézirat lezárása után kerülnek elő fontos adatok. Folyamatosan,sok éve gyűjtöm az adatokat a "MAGYAR HONVÉDSÉG PÁNCÉLOS - ÉS GÉPJÁRMŰ TÍPUSAI 1950-2010" munkacímet viselő könyvem teljességéhez. Lehet ugyan - és kell is törekedni a teljességre,azonban ez nem mindig sikerülhet. És a kész anyag elkészítése, "kész termékké" formálása,kereskedelemben történő elhelyezése sem egyszerű feladat.

Sokan tudják,hogy volt Csepel,meg Zil, T-34-es meg ilyen,meg olyan technika. De mi az a BTR-40,152 azt már kevésbé - rajtunk és más hozzá értőkön kívül. Vannak erről adatok,csak had ne mondjam hány helyen kell irodalmi adatokat felkutatni db.szám,rendszeresítés előzményei,milyen csapatoknál,stb. Nem beszélve a jogi háttérről.

Az általam felett BTR-152 fotó MN fotó. Reményeim szerint erről a és más típusról is sikerül majd egyéb fontos közlésre méltó adathoz hozzá jutnom, de nem biztos,hogy teljes lesz a mű,bármennyire is törekszem rá.

Elnézését a sok "mellébeszélésért"! Üdv!
romeo 18053 2011. május 8. 20:24
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!

Köszönöm, hogy reagáltál! Azért jó lenne ismerni azt a "kis" darabszámot, engem nagyon érdekel a téma.
Az általad feltett BTR-152K(fedett) járművet gépkocsizó lövészek is használták? -mert eddig csak sebesültszállítóról tudok az MN-ben.
Azt is szeretném megkérdezni, hogy a felül nyitott BTR-152 is rendszeresítve volt?
Egy ismerősöm annyit mondott, hogy a 70-es években több darab "nyitott" BTR-152 roncs volt Várpalotán a gyakorlótéren, de már nem emlékszik, hogy magyar vagy szovjet.
törzsbusz 18052 2011. május 8. 16:44
Válasz erre
BTR 152 MN
BTR 152 MN

A páncélos technika 2.hullámú fejlesztése 1959-ben kezdődött az MN-ben amely nem csak a harckocsik rendszerbeállítására irányult. Ebben az évben kerültek be a BTR-40-és BTR-152 típusok, melyek kis darabszámban rendszeresítésre is kerültek.
jagdtigger 18050 2011. május 8. 15:14
Válasz erre
Nem tud valaki egy üzletről ahonnét be tudnék szerezni egy airsoft BMP-1-est?
romeo 18049 2011. május 8. 12:52
Válasz erre
1V12 Masina
1V12 Masina

Most találtam.
fotó:orthosteam.hupont.hu/12/kepek-2010magyarorszag
Kamovos 18048 2011. május 8. 12:13
Válasz erre
Szia Gaunt!

A Szu-122 szerintem, T-34 kocsira épült.

A T-34 és a T-54-55 között számos köztes változat készült.

A T-43, ami szintén több variánst takar, a T-34, és a KV-1 génjeit hordozza magában.

A T-44 pedig a T-34, és a T-54 keveredése.

Ez a SZU-122 pedig a T-54-55 és a KV2 vonásait tükrözi
De szerintem az ISZU-122 az, ami inkább a T-54-55 keveredésére utal.
Az ISZU-122, ISZU-122 S, ISZU-152 ISZU műszaki mentő a KV2 kocsi változatára épült.
Szerintem!

Makettezésem során, több vérvonalat is próbálok megépíteni.
Így az azonos kocsijú sorozatokkal is jelentős létszámra fogok szert tenni.

KV változatok: KV-1, KV-2, JS-2, ISU-122, ISU-122S, ISU-152, ISU műszaki mentők, mert volt több változat is.

SU sorozatot: T-70, T-80, SU-76, SU76M, ZsU-37 1943-as, ZsU-37 1944-es SU műszaki mentő.

T-34/76, T-34/85 változatokat ezekből még csak 25 db készült el.
Természetesen ezeken kívül a T-34 kocsira épített SU-85, SU, 85M, SU-100, SU-122 is elkészült.
A SU sorozathoz még pár műszaki mentő változatot fogok építeni.

Még 5 db T-34-es van dobozban, amik között vannak, amik átalakításra várnak.
Ha ezek is elkészülnek, még mindig nem lesz teljes a sorozatom.

A T-43 még nincsen készen.
A T-44 már elkészült.
Készítem még a T-54-55 változatokat is eddig csak 10 db készült, félkész állapotban van még 5db.
Ezekhez csatlakozik még a büszke, ennek a kocsija készen van, a lövegtorony is készül ennek a belseje vár még elkészítésre.

Természetesen a T-62, 72, 80, 90 is terítékre került.
Ezekből is szépszámmal akad még a polcon, ragasztóra várva.

Az elmúlt hetekben, ismét számos ötletet kaptam.
Akár csak ez a rohamlöveg, illetve műszaki mentő.

Most elővettem a maketteket, és nézegetve őket, arra a döntésre jutottam, hogy a rohamlöveget a T-54 kocsiból és az ISU-122 rohamlöveg páncélzatának felhasználásával fogom elkészíteni. Az ISU maradék alkatrészeiből pedig műszaki mentőt építek.
De mivel a rohamlöveg teljes homlok páncélzatát cserélni kell, lehet, hogy inkább sztirolból saját kezűleg elkészítem, így spórolok némi pénzmagot is.

Üdv: kamovos
romeo 18047 2011. május 8. 09:05
Válasz erre
Üdv Kamovos!

BTR-40, de BTR-152 ügyben talán megkérdezhetnénk Törzsbusz barátunkat is, hisz Ő egy összefoglaló művet ír az MN 1950-90 közt használt járműveiről.
páncélos 18046 2011. május 7. 22:34
Válasz erre
Ha egyre gondolunk, akkor parancsnoki, illetve rádiós, vezetési pont.
Keresd R-149, vagy BTR-80 variáns formákat, vagy 1v - mint masina - BTR alvázon.
SENNÁS 18045 2011. május 7. 21:40
Válasz erre
Névtelenh
Névtelenh

A kapkodás, ez a szöveg tartozik a képhez.Bocsánat.
SENNÁS 18044 2011. május 7. 21:03
Válasz erre
gaunt 18043 2011. május 7. 20:32
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Ez se nem T-54/55, se nem T-44. Ez a SzU-122 alváza, amit nem a T-54-ből alakítottak ki, hanem csak az alapján építatték, pl. a görgők is teljesen máshogy vannak elrendezve. A motortér azért tűnik idegennek, mivel ezek a járművek a T-54 korai változata alapján épültek, ha jól tudom a '49-esre. A kipufogó pont olyan mint bármelyik T-54/55-nél.
Amúgy engem is érdekelne a jármű története, arról sajnos én sem tudok sokat.
sempi 18042 2011. május 7. 20:01
Válasz erre
englishrussia.com/index.php/2010/06/30/russian-armored-vehicles-factory/ Itt hátulról az 5.-ik miféle szerzet lenne? :)
Kamovos 18041 2011. május 7. 19:53
Válasz erre
Szia Gaunt!

Na!
Ma nagyon sok a gond velem. :)

Most meg úgy tűnik erről a makettről,(bár már a kép is kicsit gyanús volt) hogy igazából ez még nem a T-54-55 kocsija, hanem még csak a T 44-é!

Mondom ezt azért, mert a hátulja felülről a hűtő rácsoknál inkább arra hasonlít!
A T-54 55-nél két egyforma párhuzamos hűtőrács, és zsalu van.
Ezen pedig a hátsó keskenyebb, és nincsen zsaluja sem.
A kipufogó cső sem olyan még mint a T-54-nél.

Megépítés szempontjából érdeke a jármű, és persze a fejlődés története is.
Ezen a címen találtam egy csomó képet róla.

www.google.hu/search

Köszi a segítséget, és a megerősítést.

Üdv: kamovos
gaunt 18040 2011. május 7. 19:03
Válasz erre
gaunt 18039 2011. május 7. 18:59
Válasz erre
Kamovos!

Volt egy másik SzU-122 is. Az 50-es évek elején (vagy a 40-es végén?) az akkor vadonatúj T-54 alvázából kiindulva egy páncélvadászt hoztak létre. Akkoriban egy rendkívül korszerű gép volt, 122mm-es löveggel, sztereooptikai távmérővel (TKD), belülről távirányított 14.5mm-es géppuskával. SzU-122-54 néven is ismert, bár ez lehet, hogy nem hivatalos. Csak rövid ideig szolgáltak ebben a formában, átalakították őket műszaki mentővé (ez látható a képen). Később ezeket is átalakították BMR-1 néven aknamentesítő járművekké, amiket afganisztánban be is vetettek.
Ha érdekel, nekem megvan az eredeti páncélvadász üzemeltetési utasítása, bár rendkívül rossz minőségben.
Kamovos 18038 2011. május 7. 17:03
Válasz erre
Szia romeo!

Remélem lesz változás! :)

Laci azt mondta, hogy van olyan képe amin több is van egyszerre mint 2db!

No persze ez csak arra lesz bizonyíték, hogy 2-nél több volt.
A 10 db-ot hihetőnek tartom, ha csapat próbára szánták.
Persze a rendszeresítés ettől még nem bizonyított.
Mint ahogy egyenlőre a rendszámok is homályban vannak.

Üdv: kamovos
Kamovos 18037 2011. május 7. 16:52
Válasz erre
Sziasztok!

Mivel én is meg kívánom építeni azt a változatott amit a hajdani Bolyain őrizgettek.
Ezért kellő képen körbejártam a témát.
Nem kevés kör után kiderült, hogy a löveg homlokpáncél formája miatt csak az 1/72-es UM Szu-85M makettjéből tudom megépíteni.
Ennek a makettnek van alul, felül olyan kerek ívű homlok páncélja, amilyen a Bolyain volt.

Az 56-os képen látható szerintem, nem SZU-85, hanem SZU-122 lehet.
Ez különbözik a Bolyain látottól, mert, ezen homlok páncélzaton lévő ajtó, nagyméretű téglalap alakú, és van mellette egy keskeny búvó nyílás is, ami felet pedig még egy periszkóp nyílás is van.
Ezeket pedig csak a SZU-122-nél lehet megtalálni.
A SZU-100-as ajtaja szélesebb, és a periszkóp a tetőn van nem a homlok páncélon.

Nekem a "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című, képhez tartozó állítás több sebből is vérzik!

Tudomásom szerint!
A SZU-85, SZU-85M, Szu-100, SZU-122, a T-34 kocsijára készült!

A T-34 és, változatainak a hátulja teljesen egyforma!

A "gyezsurnij mjágács szu 122 bázison" című képen látható kocsi pedig erőteljesen T-54 vagy T-55 benyomását kelti!
A képen látható jármű homlok páncélzatán nincs ajtó!
A kocsi hátulja teljesen különbözik a T-34-től.
Ennek a kocsinak a hátulja szerintem a T 54-55-re hasonlít inkább!
Ezeken kívül még a futó görgők is a T-54-55-re hasonlít inkább, mint a T-34-re

De mindez nem baj, mert T-54-ből még ezt a változatott úgysem építettem meg! :)

Üdv: kamovos.
romeo 18036 2011. május 7. 16:48
Válasz erre
és valószínűleg utánna sem lesz... :(

Üdv!
Kamovos 18035 2011. május 7. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!

Voltam ma Rebekában!

Jávor Zolinál ma nem voltak a BTR-40ről képek! :(
Azt ígérte megkeresi őket.

Beszélt nekem egy táborról ahová öszesen 10db-ot vittek ki.

Sajnos semmi konkrét előrelépés nincs, és ez valószínűleg így marad szeptemberig! :(

Üdv: kamovos
punyam97 18034 2011. május 7. 16:18
Válasz erre
boccsi
juge75 18033 2011. május 7. 16:17
Válasz erre
Hamarabb is szólhattál volna (mondjuk 2 hónappal ezelőtt)!
punyam97 18032 2011. május 7. 16:08
Válasz erre
bocsi
punyam97 18031 2011. május 7. 16:08
Válasz erre
nem kell az igla!
juge75 18030 2011. május 7. 15:59
Válasz erre
Legalább a tolólapos BAT-hoz tökéletes a Panzershop készlete, mert a dobozból is pont ugyanígy kerülnek elő az alkatrészek...
juge75 18029 2011. május 7. 15:54
Válasz erre
Jó reggelt, drága kis barátom!
Hol voltál eddig el veszve?
Győrben.

Iglával mi legyen?
punyam97 18028 2011. május 7. 15:47
Válasz erre
juge75!
hol lesz a nyilt nap?
üdv punyam97.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.