/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
romeo 17300 2010. december 27. 14:24
Válasz erre
Ezt most tényleg, vagy csak megújítod az oldalt?
Üdv!
Jimbow 17299 2010. december 27. 14:17
Válasz erre
Hát bs.szaák meg magukat. Ráadásul mi elismertük.

ÜDv!
romeo 17298 2010. december 27. 14:03
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Azt hiszem a weboldalad albán hackertámadást szenvedett...
Grande 17297 2010. december 25. 21:21
Válasz erre
unicellular 17296 2010. december 25. 21:09
Válasz erre
Sziasztok!
Ha jól tudom, a T-62 lánctalpa oldalanként 81 tagból áll.
Jól tudom? :)
Robi 17295 2010. december 25. 19:20
Válasz erre
Karácsonyra egy BT-7-est kaptam. Ott nem kéne a tetejének meg az oldalának kissé görbének lennie igaz? És akkor hogyan javíthatom ki?A zvezda gyártotta szóval mit gondoltok várom a tanácsokat.
Grande 17294 2010. december 24. 17:03
Válasz erre
Kamovos 17293 2010. december 24. 16:31
Válasz erre
Sziasztok!

Kivolt az az őrnagy akit félnyolcnak hívtak?

Üdv: kamovos
Wrecker 17292 2010. december 24. 16:22
Válasz erre
Murmuc 17291 2010. december 24. 15:34
Válasz erre
Hát ez a két cikk nagyon jó volt!:)
Sajnos nem tudom ki volt az a "K".
Mi a laktanyán kívül, de mégis kerítésen belül voltunk a "baraksoron", volt ott tantermünk stb, de ezt a részt nem őrizte a kutya se!
Az oktatóinkon kívül nem nagyon ismertünk senkit,voltam is bajban amikor külső kapuszolgálatot adtam! Jött ment mindenki!:)
Üdv!
juge75 17290 2010. december 24. 15:23
Válasz erre
1985-ig Akadémián volt apu.
juge75 17289 2010. december 24. 15:16
Válasz erre
Na meg ez sem volt rosz, emlékszem rá: cserepibakancs.blog.hu/2009/10/29/elet_a_tado_n
juge75 17288 2010. december 24. 15:14
Válasz erre
Ha szapora, akkor az Zu-23-as, a Zu-2 szapora puska volt.
Mozambiki katonákról annyit, hogy a Hemo-ban sírtak a szakácsnők, amikor a túrós gombócokat elkezdték dobálni, mert nem tudták, mi az.
A Vietnami-ak pedig mindenáron kutyát akartak fogni (érdekes módon, egy kutya sem volt arra akkor), és el akarták azt készíteni az oktató gárdának!
Hála istennek, nem jött össze nekik.
Abban tudnál segíteni, kit hívtak ott "K"-tisztnek?
K.E.V. kapcsoló (K-elleni védelem kapcsoló).
Ezt olvasd el (másnak is ajánlom), én sírva nevettem...
cserepibakancs.blog.hu/2009/10/29/a_kev_kapcsolo
Murmuc 17287 2010. december 24. 14:58
Válasz erre
Üdv Juge75!
Akkor lehetséges hogy én is találkoztam az édesapáddal, '84-ben azalatt a három hónap alatt míg ott voltam! Soha nem felejtem el a Mozambiki "katonákat", egy külön kategóriát alkottak!:)
Egyébként én akkor mivel találkozhattam ott ZU-2-vel, vagy 23-al? Arra emlékszem hogy "Szaporának" becézték a kezelői!
Békés Boldog Karácsonyt Kívánok Nektek!
sulyid 17286 2010. december 24. 13:35
Válasz erre
Boldog karácsonyt mindenkinek!
romeo 17285 2010. december 24. 13:34
Válasz erre
2Sz3M  MN
2Sz3M MN

Üdv!
Egy kis ráadás: Magyar Néphadsereg 2Sz3m "Akácvirág".
romeo 17284 2010. december 24. 12:53
Válasz erre
un5oy
un5oy

Kellemes karácsonyi ünnepeket!
romeo 17283 2010. december 24. 12:16
Válasz erre
BIG_0007355228
BIG_0007355228

Üdv Törzsbusz!
Magyar Néphadsereg Garant 30K + ZU-2.
forrás: forum.index.hu
romeo 17282 2010. december 24. 12:11
Válasz erre
Üdv!
Mi volt az ZU-2 (14,5mm) utolsó hordozójárműve, vagy 2000 körül is még a Csepellel cipelték? Köszönöm!
Pilu 17281 2010. december 24. 09:44
Válasz erre
A ZU-2 hordozó Csepelnek volt egy másik változata is, ahol a kezelők padjának a karfája ilyen formában eltűnik, helyette van egy csővezető keret, ami kb. a fülke sarkától indul és ívben csatlakozik az oldalfal közepéhez. (nagyjából a közepéhez)Apám vett egy ilyen Csepelt 90 körül Keszthelyről, a Lérak.ezredtől.
papgyuri 17280 2010. december 23. 23:22
Válasz erre
Hülye vagyok...Tudom!
Hogy jutott eszembe a Gergő?
Bocsi!
papgyuri
törzsbusz 17279 2010. december 23. 23:22
Válasz erre
törzsbusz 17278 2010. december 23. 23:20
Válasz erre
járda
járda
járda 2
járda 2
járda 3
járda 3
járda 4
járda 4
járda 5
járda 5
zu 2 gk  2
zu 2 gk 2
zu 2 gk
zu 2 gk
ZU-2
ZU-2
Zu-2 2
Zu-2 2

A fenébe is! Nem találom a Garant 30K típusról készült képet Zu-2-vel a platóján!
De a Csepelnél maradva: véleményem szerint két féle légvédelmi gépkocsit alakítottak ki a Csepel D-344 bázisán. Hozzáteszem a "csúzlihoz" nem értek, tehát esélyem sincs hülyeségeket írni, mivel bele sem bocsátkozom. A d-344 01-es változatát, tehát a merev oldalfalú ún. "francia platós" csapatszállító változatot alakították ki légvédelmi gk-nak. A ZU-2 hordozására alkalmas gépkocsi kevesebb átalakításon ment keresztül értelemszerűen. A járdának becézett gk. kialakítása kicsit komolyabb volt a ZU-23 hordozására. (lásd képek) A kis teherbírású, összkerékmeghajtású tehergépkocsik közül nem csak azért esett a választás a Csepelre mivel a legáltalánosabban rendszeresített típus volt, hanem az alvázon kiképzett csörlőmű kis módosítással a legalkalmasabb volt a fegyverzet mozgatására. Egyébként ha valaki kíváncsi a járdára, a képen látható gép a logisztikai gyűjteménybe a Lehel úti hadtápanyag ellátóba került helyreállítva mint "szállító jármű"(?) nyilván, mikor kitalálták a tudók, hogy kéne ilyen gép, már az alap platós járműből már nem volt egy darab sem..a kecelit leszámítva. Az alapítványunknál 8 db. platós 344-es van, be akartuk cserélni, mivel nekik inkább a hagyományos kellett volna, mi meg rendbe hoztuk volna a járdát sőt, csúzlival is elláttuk volna, de ez senkit nem érdekelt. Elnézést, hogy a végére egy kicsit elmásztam a témától, de ez még most is bosszant.
juge75 17277 2010. december 23. 21:42
Válasz erre
Köszönöm, de Gábor vagyok. :-)
Édesapámat pedig Juhász László-nak hívják.
papgyuri 17276 2010. december 23. 21:40
Válasz erre
Gergő!
Szép és tartalmas igazi katonai életrajz! Sok sikert, erőt, egészséget Neki és Nektek!
Boldog Karácsonyt!
papgyuri
juge75 17275 2010. december 23. 21:04
Válasz erre
Értem.
Nos, amivel találkoztam, a főleg Nagyoroszi és Drégelypalánk 1980-1989 között, utána Szolnok 1997-ig.
Édesapámtól tudok sok mindent, ő 1966 Június 28.-án kezdte Kalocsán (MN 2317), sorkatonaként, majd tovább szolgált 1968-tól, 1968-69 hivatásos tiszthelyettes iskolát végez, 1970 Szeptember 1.- 1973 lokátor állomás parancsnok (Szon-9, majd RPK-1N), 1973-tól Nagyoroszi lőtér (Drégelypalánk) biztosító szakasz parancsnok, 1974-től a CS.L.K.K. állományába kerül.
Zalka Máté katonai főiskola, majd Zrínyi Miklós katonai akadémia után alhadnagy, majd hadnagy.
Több ízben, munkája elismeréseként jutalmazták, kétszer soron kívül elő léptették (főhadnagy majd százados).
Amiből te is tanultál szabályzatok, tankönyvek, azok többsége az ő munkái, vagy részt vett elkészítésükben.
Végül őrnagyként vonult nyugállományba,
1989 nyarán költöztünk Nagyorosziból Szolnokra, itt már százados, majd őrnagy, nyugállományba vonulásáig (1997).
kojak 17274 2010. december 23. 20:34
Válasz erre
Az oroszok Csecsenföldön milyet használtak?
Pilu 17273 2010. december 23. 20:08
Válasz erre
Pilu 17272 2010. december 23. 20:05
Válasz erre
Kép 026
Kép 026

Gyakorló lőszert is csak vas hüvelyest láttam és nekem is az van. Rézhüvelyest taszári repülősök mutogattak. A ZU-2-14,5-öst csapatnál tanultam, a 23-ast Kecskeméten, Kónya Lajosnál. Sajnos csak háromszor jutottam ki éleslövészetre. Előtte mindíg volt egy háromtól hat hétig terjedő összevonásunk, amiből az utolsó 1-2 hét volt Nagyorosziban. Utána jött az egy hetes lövészet.
juge75 17271 2010. december 23. 20:02
Válasz erre
joci232 17270 2010. december 23. 19:50
Válasz erre
Ilyened van esetleg SA 2-höz? :)
juge75 17269 2010. december 23. 19:44
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002

Itt egy fedezék hozzá.
juge75 17268 2010. december 23. 19:21
Válasz erre
Volt pedig, de lövészetre (ezt te is jól tudod) mindig a még biztonságos, de már szav.idő közeli készleteket használták fel.
A gyakorló lőszer is réz hüvelyes (külsőleg, súlyra azonos, de van 4 hosszanti borda rajta és hatástalan), azzal biztosan találkoztál.
Mikor jártatok lövészetre, hol kaptátok rá a kiképzést?
Nagyorosziban?
Pilu 17267 2010. december 23. 19:03
Válasz erre
El ne felejtsd vékonyan megcsíkozni a kilőtt hüvelyeket!:)
Pilu 17266 2010. december 23. 19:02
Válasz erre
Én személyesen soha nem találkoztam ZU-23-hoz rendszeresített rézhüvelyes lőszerrel. (Tény, hogy létezik, de csak repülőfedélzeti fegyverekhez alkalmazták.)Lövészeteken a régi beszerzésű bolgár, vagy a rendszerváltás utáni, egykori NDK készletből származó lőszereket használtuk. Utána néztem a Tüfe/136-ban és frissítéseiben (1986-ig), az kizárólag bolgár vashüvelyeseket ír rendszeresítettnek.
kojak 17265 2010. december 23. 18:13
Válasz erre
Köszi Fiúk!
Pedig olyan jól mutatna a sárgaréz a diómon!
Üdv kojak!
juge75 17264 2010. december 23. 17:07
Válasz erre
Nekem mindegyikből van, én meg onnan, hogy ismerem.
juge75 17263 2010. december 23. 17:06
Válasz erre
Mármint a színe olyan.
Igen volt acél hüvely is, az eredeti orosz (szovjet).
Amit utána készítettek nálunk is, az már réz.
Volt kísérleti elégő hüvely is, amiből csak egy pogácsa maradt.
A korrodálás miatt (57-es ágyúnál) kellett surpintani, forró olajban megforgatni.
Lehet vontatni a Zu-2-őt, de korlátozottan (Gaz-69).
Terepen kézi erővel mozgatták, vagy platóra tették, rögzítése szabályzatban megtalálható módon.
Volt olyan baleset is, ahol a telephelyről startolva (szint időre kellett kiérni), az első kanyarban felborult a Zu-2.
Egyébként elfér a Zu-23-2 az Ural platón is, de a kerekeket leszerelik, és 3 fa talapzatra van téve a tányér ( nem kis munka fel emelni rá).
Ezért volt a Járdán csörlő hátra kivezetve, és hely (fészek) a kerekeknek.
joci232 17262 2010. december 23. 16:58
Válasz erre
Vas hüvelye van(volt)
Csak onnan tudom,hogy van 1 ilyen hüvely a polcomon...
Pilu 17261 2010. december 23. 16:56
Válasz erre
Ellenben van néhány rajzom Garant-30K ZU-2 hordozó platóátalakításához. Ha érdekel valakit.
Pilu 17260 2010. december 23. 16:36
Válasz erre
Én vas hüvelyekre emlékszem. Lövés után hamar korrodálódtak, ahol leégett a lakkozás. A kulacs és sisak pedig szinterezve volt, az beleégett volna a töltényűrbe.
Pilu 17259 2010. december 23. 16:30
Válasz erre
A ZU-2 futóműve csak kézi mozgatásra volt alkalmas. Felfüggesztése merev volt és folyamatosan terhelte az emelőszerkezetet. Lényegében a kerék emelő mechanika nem bírta a rángatást. Ennek ellenére tudok egy esetről, ahol a ZU-2-t a gyorsab helyváltoztatás reményében legurították egy lokátor dombról, és nem az emelőszerkezet rokkant meg, hanem az erkély szakadt le róla.
Pilu 17258 2010. december 23. 16:25
Válasz erre
Az URAL-ra sajnos nem fért fel a kerékjárati dobok miatt.
Pilu 17257 2010. december 23. 16:21
Válasz erre
Sajnos nem. Az én ágyúmat URAL-4320-al cepeltük.
juge75 17256 2010. december 23. 15:51
Válasz erre
23mm ZSU Lőszer 1
23mm ZSU Lőszer 1
23mm ZSU Lőszer 2
23mm ZSU Lőszer 2
23mm_r
23mm_r
DSC00013_0012
DSC00013_0012

Belülről igen, kívülről barnás-zöld festék van rajta, azonos a ZSU-23-4 Shilka lőszerével.
Ha voltál katona, ez a bevonat olyan, mint ami a kulacson és a roham sisakon is volt.
juge75 17255 2010. december 23. 15:42
Válasz erre
kojak 17254 2010. december 23. 15:30
Válasz erre
Thank You!
Murmuc 17253 2010. december 23. 15:16
Válasz erre
kojak 17252 2010. december 23. 15:06
Válasz erre
Szewasztok.
Épp kapóra jött a téma.
ZU-23-2 töltényhüvelyek sárgarézszínűek?

Üdv kojak!
Murmuc 17251 2010. december 23. 15:02
Válasz erre
Üdv!
Az általam megjelölt IWIW oldalon, a csepzon platon ZU-2-es van, és nem az amit "Törzsbusz" keres.
Én csak ezt akartam mondani!:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.