/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
juge75 17250 2010. december 23. 14:49
Válasz erre
Mi?
Ezt most nem értem.
A Járdát alapvetően a ZU-23-2 gépágyú számára találták ki.
A Zu-2-t csak felhoztam, mint elődöt, és azt, miért nem volt szabad vontatni (lehetett, csak nem nagy sebességgel és nem terepen).
Mi van az IWIW-en?
Murmuc 17249 2010. december 23. 12:54
Válasz erre
Üdv Juge75!
Most hogy olvastam a Zu-2-est a hozzászólásodban, ha jól tudom az IWIW-en az van, nem 23-as! Tehát nem az amit "Törzsbusz" keres. :(
juge75 17248 2010. december 23. 12:09
Válasz erre
A Zu-2 légvédelmi géppuskához képest ezt elég nagy sebességgel lehetett vontatni, a Zu-2 könnyen borult, csúszott, na meg nem tartották be a sebesség határt sem, elég sok lőelemképzőt és csövet kellett elvinni soron kívül bevizsgáltatni, vagy javítani, ezért tilos volt vontatni.
romeo 17247 2010. december 23. 12:06
Válasz erre
És a GAZ-66 esetében a platón volt?
juge75 17246 2010. december 23. 12:03
Válasz erre
De nem mindenhol platóra szerelve használták, inkább vontatták.
juge75 17245 2010. december 23. 12:02
Válasz erre
Még Nagyorosziban sem volt belőle, ott is Gaz-66 volt a hordozó jármű, de elvileg amire felfért harc helyzetben (ültetve) és lehetett rögzíteni, a cső is el tudott fordulni akadály mentesen, arra fel lehetett tenni.
(Ural,Ifa, Star, Gaz-66, stb)
juge75 17244 2010. december 23. 11:59
Válasz erre
Tudod, itt Szolnokon volt 100mm-es Ksz-19 légvédelmi löveg, egyedül az országban (máshol nem), utána pedig egy komoly, ezred, majd dandár, Sz-60 lövegekkel.
juge75 17243 2010. december 23. 11:57
Válasz erre
romeo 17242 2010. december 23. 11:07
Válasz erre
Üdv Juge75!
Elfelejtettem megkérdezni, Szolnokon is Csepel volt a ZU-23-2-höz? Köszi!
juge75 17241 2010. december 23. 10:51
Válasz erre
BIG_0007964690
BIG_0007964690

Na, már van két fotó róla legalább!
Murmuc 17240 2010. december 23. 10:49
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
IWIW. MN8677 Petőfi Sándor...
Ha közzé akarod tenni megadom a tulajdonös email címét,illetve megtalálod az adott oldalon.
romeo 17239 2010. december 23. 09:33
Válasz erre
ZU-23-2  Csepel  MN
ZU-23-2 Csepel MN

Üdv Törzsbusz!
Nálam ez a fotó van.
forrás: Igaz Szó 1985/10
romeo 17238 2010. december 23. 08:50
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Valószínűleg még ma felteszem a "járdát".
lucky 17237 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Azt viszont nem tudtam, h a deszantosokra nincs vadászati tilalom.
romeo 17236 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Van róla valahol 1 db színes fotóm, remélem megtalálom.
lucky 17235 2010. december 23. 08:47
Válasz erre
Juge75!
Ez pusztán elmélet, egy kis ördög ügyvédesedése, részemről.
Amiben egyetértünk:
A parancs az parancs, azt végre kell hajtani.
A jogosságát később fogják/nem fogják értékelni.
Az éles helyzet teljesen más mint a gyakorlat.Ekkor már működik a vagy én vagy az ellen helyzet.Ha meg működik akkor az én/mi lesz az első, és le van kakálva minden nemzetközi jog.
törzsbusz 17234 2010. december 23. 00:12
Válasz erre
Szia Pilu! nem tudsz valami képes anyagot a "járda" gépkocsiról? ZU-23+ Csepel D-344 merev oldalfalú platós.
juge75 17233 2010. december 22. 20:30
Válasz erre
A légvédelmi tüzér csak a parancsot teljesíti (saját és a reptér vagy objektum érdekében.), ha megtámadnak te is lőnél abban a helyzetben.
Az ejtőernyőn himbálózó világító töltet mint cél, és az erre való lövészet gyakorlása ezt hivatott utánozni.
Ha a pilóta túléli a sok eje közt, és nem verik agyon a földön, azt követően lehet Genfi dolgokról beszélni.
Mellesleg a speciális alakulatoknál is (nagy magasságból) pilóta fejvédővel és maszkkal ugranak, de nem pilóták.
Ezt az egyszeri baka a stressz helyzetben nem fogja nézni, csak az ejtőernyőn közeledő testet.
szezsolt 17232 2010. december 22. 20:29
Válasz erre
Van olyan hely a világon, ahol ezt betartotta vagy betartja valaki? Vagy egyáltalán eszébe jutott már egyszer valakinek éles helyzetben a genfi konvenció? =D 
Kamovos 17231 2010. december 22. 20:21
Válasz erre
Szia

Deszantosokra nincs vadászati tilalom sehol a világon!

Az életét ejtőernyővel mentő gépszemélyzetre tilos lőni! Mindenhol a világon!

Akik az életüket mentik és a deszantosok közé keverednek azokat pedig nem tudja elkerülni a lövedék!

Üdv:kamovos
romeo 17230 2010. december 22. 19:23
Válasz erre
lucky 17229 2010. december 22. 18:50
Válasz erre
Na tehát ha lelövik a szállító gépet és személyzet az ejék között menekül ejtőernyőn lógva és eltalálják akkor az bűn. A mellette ereszkedő ejét meg nem bűn.
Kérdés: honnan a búbánatból derül ki, a tüzérek számára az, h ki kicsoda?
romeo 17228 2010. december 22. 18:39
Válasz erre
Az igazság az, hogy az ejtőernyősök is tüzelhetnek ereszkedés közben :)
Üdv!
Freddy 17227 2010. december 22. 18:34
Válasz erre
Ha jól tudom, ejtőernyősre lehet lőni.
Ejtőernyőn ereszkedő pilótára nem.
lucky 17226 2010. december 22. 18:29
Válasz erre
Ejtőernyősre lőni? Mo-n nem érvényes a genfi konvenció?
Pilu 17225 2010. december 22. 18:24
Válasz erre
Az utolsó ZU-23-ast én adtam le Tápiószecsőnek.
juge75 17224 2010. december 21. 18:29
Válasz erre
M-zárolt, konzervált állapotban voltak, beládázva.
Alig tudták a rá száradt zsírpapírt leszedni róluk...
Édesapám lett felkérve, hogy tetesse őket rendbe és a behívatott tartalékosokat képezze ki rájuk.
Egy ízben javában ugráltak helikopterből a felderítők, és ereszkedtek a füves szakaszra (a leszállópálya mellett), mikor jött megszemlélni a tevékenységüket az elől járó Dandár parancsnok (B.J.Ezredes úr).
A pálya két végén és közepénél (a füves szakaszon), mintaszerű fedezékben 3 gépágyú.
Parancsot kaptak: ellenséges ejtőernyős erők, tűz!
Vaklőszerrel tüzet nyitottak, lett is nagy ribillió közöttük (páran össze is rondították magukat).
A történet igaz.
specnaz78 17222 2010. december 21. 16:08
Válasz erre
Köszönöm! Bár rendszámmal jobban mutatna. :-)
romeo 17221 2010. december 21. 15:49
Válasz erre
juge75 17220 2010. december 21. 15:26
Válasz erre
Szakaszok, összesen 3 szakasz, 9 gépágyú.
gaunt 17219 2010. december 21. 14:28
Válasz erre
Talán a 2Sz5 Jácint-Sz egyik prototípusa lehet. Semmiképpen sem légvédelmi, mivel egy 2a36-os löveggel van felszerelve, ami ha jól tudom a 70-es évek közepén került hadrendbe, ekkor már a hagyományos nagykaliberű légvédelmi ágyúk teljesen hasznavehetetlenek voltak.
romeo 17218 2010. december 21. 13:04
Válasz erre
Üdv!
Akkor a ZU-23-2 a reptér védelmét szolgálta? Mi volt ott üteg vagy szakasz?
juge75 17217 2010. december 21. 12:38
Válasz erre
Még nincs.
Az épület, ami mellett a Zu-23 gépágyúval gyakorolnak, ott voltak a térképészek, fényképészek és a mi E.Ü. M-raktárunk is (Reptér).
juge75 17216 2010. december 21. 12:34
Válasz erre
Nálunk is van hasonló, csak a szavakat cserélik fel: Ágyú és Harckocsi nélküli kísérleti személyzet.
romeo 17215 2010. december 21. 12:10
Válasz erre
Szolnok
Szolnok

Üdv Juge75!
Már megvan?
romeo 17214 2010. december 21. 11:49
Válasz erre
Freddy 17213 2010. december 20. 21:46
Válasz erre
Torony (~személyzettel felszerelt torony) nélküli kísérleti harckocsi?
Egyébként milyen alváz? T-72?
Freddy 17212 2010. december 20. 13:56
Válasz erre
Az volt a mondás, hogy nem volt se rendszáma, se semmi egyéb jelzése a kereszteken kívül.
Grande 17211 2010. december 20. 13:36
Válasz erre
MP35372_BannerT62

1
MP35372_BannerT62

Mig Productions
Taliban T-62 M1 Conversion set for Trumpeter Kit

migproductionswebshop.com/product_info.php
lucky 17210 2010. december 19. 21:21
Válasz erre
antarktika 17209 2010. december 19. 20:58
Válasz erre
1000_4fcb0ae008613b510bd340538b741e6c
1000_4fcb0ae008613b5...

Ez meg mi lehet?
Robi 17208 2010. december 19. 19:04
Válasz erre
Hát valami hasonló volt a terv de nem hiszem, hogy ez. Inkább az, hogy az utakat tönkretette a lánctalp.
pepe 17207 2010. december 19. 15:23
Válasz erre
Sziasztok!

Antarktika köszi a képet, igen ez sokat segített.

Romeo, az ATS-59-et, a régifülkéset. A Balaton által kiadott 1/72-es verziót.

pepe
specnaz78 17206 2010. december 19. 15:07
Válasz erre
tn_800x600_433229_70136_tn_800x600_433075_60919_BTR152_69._HKE_Nagyatad.
tn_800x600_433229_70...

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy itt a fórumon talált A BTR-152 sebesült szállítónak mi lehetett a rendszáma?

Üdv:specnaz78
unicellular 17205 2010. december 19. 14:52
Válasz erre
Remélem, ezt viccből mondtad... mert annak jó volt :D
unicellular 17204 2010. december 19. 14:52
Válasz erre
Remélem, ezt viccből mondtad... mert annak jó volt :D
juge75 17203 2010. december 19. 13:42
Válasz erre
Marhaság.
Liszenszgyártott Christie tank.
Csak hazájában nem kellett, így eladta az Oroszoknak.
gaunt 17202 2010. december 19. 13:24
Válasz erre
Azért lett így megtervezve, hogy ha megtámadják a németeket, akkor a szovjetunió járhatatlan útjain lánctalpon közlekedjen, majd a német autópályákon 80-al száguldjon Berlinig. Csak hát a németek támadtak előbb...
Robi 17201 2010. december 19. 13:19
Válasz erre
Igen azt tudom és az első futógörgők fordíthatóak voltak csak majd építek egy ilyen .
unicellular 17200 2010. december 19. 12:27
Válasz erre
Igen és lánctalp nélkül is tudott közlekedni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.