/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Mauro 16300 2010. június 27. 15:09
Válasz erre
Üdv mindenkinek

Az utóbbi időben némiképp változó terveimnek köszönhetően, úgy döntöttem hogy beszerzem a Trumpeter PT-76-osát, ezzel idáig nem is lenne baj, a problémám annyi hogy egy ázsiai gépet szeretnék a végén, és azt szeretném megtudni hogy arrafelé (Laosz, Kambodzsa, Korea, Vietnám) melyik változatot használták a PT-76-ot vagy a PT-76B-t ?

A választ előre is köszönöm !
antarktika 16299 2010. június 26. 21:17
Válasz erre
A cseh lőtéri gránát csökkentett töltetű és időzített gyújtóval volt szerelve.

Ez a 2,7 méter csak arra volt mérvadó, hogy az akkori NATO tankok ilyen magasak voltak ( M60 ), egyébként az ez alatti magasság sem volt akadály. Mx1000/V volt a képlet, mely azt jelenti, hogy a magasság szorozva 1000-el és osztva, hogy hány vonás alatt látod az irányzótávcsőben. Egy csomó tárgy magasságát megtanították velünk, azóta is tudom, hogy a villanyoszlop milyen magas.
gaunt 16298 2010. június 26. 20:52
Válasz erre
Volt a 100mm-es lőszernek is csökkentett töltetű változata? Most is tanultam valami újat. :) Egyébként mennyire volt használható távolságbecslésnél a távmérő skála? Mi volt, ha a cél alacsonyabb volt 2,7 méternél?
antarktika 16297 2010. június 26. 20:39
Válasz erre
Mi csak csökkentett töltetű lőtéri gránáttal löttünk, maximum 1000-2000 méterre, így igazi pontosságáról nem tudok nyilatkozni. Továbbá szerintem nagyon sok múlik a beszabályzásokon, a hideg és meleg belövéseken.
Egy biztos, hogy a stabilizátoron nem múlott, ráállítottuk a célra és akárhogy pörgettük a torony alatt a testet, az nem mozdult el.
gaunt 16296 2010. június 26. 17:12
Válasz erre
Üdv Antarktika!

Akkor kérdeznék még. :)

Mennyire volt pontos a D-10-es löveg amikor a hk. éppen nem mozgott? Milyen volt a szórása?
juge75 16295 2010. június 26. 12:41
Válasz erre
Jimbow 16294 2010. június 26. 12:10
Válasz erre
Sziasztok!

Na, az ABC szerinti M-betűig már teljes a képtár, leszámítva a legújabb szerzeményeket:
mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Üdv!
juge75 16293 2010. június 26. 07:35
Válasz erre
PB282811
PB282811
első méretjelző búrával
első méretjelző b...

Méretjelző (szélességjelző) lámpák: GSzT-64-3 zöld fényszűrővel elöl (2db), GSzT-64K vörös fényszűrővel hátul és a torony hátsó részén (2-2db).
Ezek egy búrával ellátva fehér színűek kikapcsolt helyzetben.
A Kalocsán készült Gvozgyika képen a bal oldali járművön (amit éppen kinyit a Bátyám) fehér búra van a hátsó jelzőn, a mellette levő standard vörös hátul a páncélon és a tornyon is(ez elöl zöld).
antarktika 16292 2010. június 26. 07:13
Válasz erre
Az attól függ:)

Ha kívül vagy, akkor hatalmas csattanás és ha több tíz méterre állsz, akkor is megcsap a légnyomás. Egyszer a katonai filmstudió készített filmet a lövészetről, hiába mondtuk a kameramannak, hogy ne álljon közel a lövegcsőhöz, ő látványos képeket akart. Állványostól dőlt fel.

Bent a gépben sokkal konszolidáltabb, csak a hátrasikló ágyú fémes hangját hallod inkább és azt a rántást, amivel megremegteti az egész gépet, ezért vezetőként lövéskor ki kell nyomni a kuplungot, nehogy kár essen az erőátviteli rendszerben. Irányzóként meg arra kell figyelni, hogy erősen oda kell szorítanod a fejed az irányzótávcsőhöz, mert különben gyönyörű monoklid lesz az ütéstől. 

És a cseh lőtéri gránátnak penetráns bűze volt, még  a rakétakilövő nyílást is kinyítottuk, hogy friss levegőhöz jussunk.

Nyugodtan kérdezz, válaszolok, már amire emlékszem.
gaunt 16291 2010. június 25. 20:44
Válasz erre
Bocs, hogy ilyen sokat kérdezek, de sajnos van egy gyógyíthatatlan "betegségem": Súlyosan harckocsi-, azon belül is T-55 mániás vagyok. :)

Lenne még egy kérdésem, milyen érzés, amikor elsütik a harckocsiágyút?
antarktika 16290 2010. június 25. 20:21
Válasz erre
Nem tudom pontosan...
Talán az elölre nézők fehérek, oldalra zöld, a torony magasság és a farpáncél piros. Az "indexelésre sem emlékszem, talán nem volt benne ilyen, talán...
gaunt 16289 2010. június 25. 19:41
Válasz erre
A BRM-1K-ban állítólag volt egy irányjelző kapcsoló(?) amit ha a vezető működtetett, akkor a szélességjelzők az adott oldalon villogtak, úgy mint az autókon az index. Legalábbis ezt írja az üzemeltetési utasítás. Arra vagyok kíváncsi, hogy az 55-ösökön is volt ilyen?
Akkor ezek szerint a jelzők elölről hátrafelé haladva zöld-fehér-piros? (akkor már miért nem piros-fehér-zöld? :):) )
antarktika 16288 2010. június 25. 19:23
Válasz erre
Pontosan nem tudom milyen irányjelzésre gondolsz. Arra, hogy a különböző színű fények alapján meg lehetett állapítani a tök sötétben is, hogy jön, vagy megy a jármű, illetve milyen irányba áll a torony? Valami olyan rémlik, hogy a torony magasságjelzője és a hátoldalon pirosak, elöl zöldes és talán fehér, de teljesen nem biztos, így 20 év után...:)

Mindenesetre a színkombinációk alapján lehetett tudni a jármű mozgási irányát. Aztán infrában mindegyik világoszöld volt, mely lehetőséget adott arra, hogy célnak véljük és bekopogtassunk a másik gépbe.
romeo 16287 2010. június 25. 18:52
Válasz erre
Ne feledjük, holnap (szombaton):
nyílt nap az újpesti hadikikötőben 9.00-16.00
lövésznap Debrecenben 7.30-12.30

Jó fotózást!
mykman 16286 2010. június 25. 16:17
Válasz erre
KZKT-7428 , bocs
Freddy 16285 2010. június 25. 14:05
Válasz erre
A Vityaznak Ural-hátsólámpája van.
mykman 16284 2010. június 25. 13:30
Válasz erre
Sziasztok !

Tudja valaki mi a pontos tipusa ennek a vontatónak ?
Antarktika linkjének az első fotója. Annyit már kiderítettem hogy КЗКТ-7428 alváz de a többit nem tudom.
gaunt 16283 2010. június 25. 13:17
Válasz erre
Antarktika!

Lenne egy-két kérdésem:

Letöltöttem a BRM-1K üzemeltetési utasítását, és olvastam benne, hogy a szélességjelző lámpákat (GSzT-64) lehet irányjelzőként is használni. A kérdésem az lenne, hogy ez a T-55 esetén is így van? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy az elülső GSzT-64 lámpák közül, ami oldalra van elfordítva, azok milyen színűek?
antarktika 16282 2010. június 25. 08:21
Válasz erre
!!!!00cscbzd
!!!!00cscbzd

Ipari mennyiségű kép orosz katonai off-roadról. Van itt minden. Kamaz, új Uaz, Ural, KZT, MT-LB, szinte az összes gumis és lánctalpas szállító.
http://igor113.livejournal.com/77878.html
bubi777 16281 2010. június 24. 17:23
Válasz erre
Kedves notarius és mindenki!

Amatőr vagyok. Kérdéseim segítségkérés hiszen én is beszereztem A ZIL 157, ZIS 151 és BTR 152 járművet. Tervem egy hasonló 1956-os dioráma építése volt. Én referencia képet nem láttam arra a járműre vonatkozólag melyet "Imre bátyánk" épített. 1956-os budapesti események során én csak ZIS 151 típusú járműről készült képeket láttam. Ez nem egyezik a ZIL 157 motorháztetővel, hűtőráccsal, kerekeivel, sőt még az akkoriban használt gumiabroncs mintázata is eltér a későbbi a ZLI 157-es típusokra szerelttel, habár kompatibilisek. Van még pár különbség de az nem ennyire szembetűnő. Nem véletlenül szereztem mind a két teherautót.
Tehát, ha van olyan archív kép mely Imre járművét igazolja, azt én is szívesen venném. Kevésbé kellene az amúgy szép Tumpeter készletet átfabrikálni.
Notarius!
Nem tudom mi volt a sértő az írásaimban. A legtöbben gondolom archív képek alapján ill. segítségével dolgoznak. Egy ilyen felmutatásával gyorsan helyre lehetne tenni aggájaimat. Nem?
notarius 16280 2010. június 24. 16:54
Válasz erre
Alapjában nézve is sértő a gondolat, hogy Imre bátyánk nem tudná, mit is épít. Ez nem lenne rá jellemző.
juge75 16279 2010. június 24. 15:49
Válasz erre
csehmodell 16278 2010. június 24. 15:40
Válasz erre
Hello!

Adott két Uaz parancsnoki makett, az egyikből honvédségi, a másikból határőr autót szeretnénk faragni, kérdésem az lenne, hogy miben különbözött a két szerv jele egymástól (80-as évek a korszak) és milyen sajátosságok voltak a két kocsin?
(Vasútmodellhez kellene a két kocsi, 1:43 méretarányról beszélünk és ha már a két jelzés meglenne, azért is nagyon hálás lennék.)

Köszönöm szépen.
bubi777 16277 2010. június 24. 11:47
Válasz erre
Szia Maz!

Igen látom, hogy egy átalakított 157-es. A hátsó tengelyek 4-4 kerékkel vannak ellátva. De szerintem a motorháztetőt és a hűtőbordákat (orrát) is le kellet volna cserélni.
bubi777 16276 2010. június 24. 11:35
Válasz erre
kamovos 16274 2010. június 23. 12:50
Válasz erre
Szia bubi777

"ZIl 151 szerintem nem is létezett."

Hát ezek itt micsodák?

www.ok.hu/katalogus

Üdv: kamovos
páncélos 16273 2010. június 23. 11:28
Válasz erre
páncélos 16272 2010. június 23. 09:54
Válasz erre
Jimbow 16271 2010. június 23. 09:40
Válasz erre
Köszi!

ÉS akkor ebből a 9P113 a hordozójármű?
A SCUD-B esetében hogy van ez?

Üdv,
ÁDám
romeo 16270 2010. június 23. 07:52
Válasz erre
Üdv Jimbow!

9K52 rakétakomplexum
Maz 16269 2010. június 23. 06:43
Válasz erre
Bonyolultabb a helyzet.

A ZiL-157-est valóban 1958-tól gyártották.
Sztálin halála után még '58 előtt ment ZiL-151 néven a gyártás.

Ha jól emlékszem Imre mindkét készletet felhasználta, legalábbis az elején ezt tervezgette.
Jimbow 16268 2010. június 22. 23:05
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne.

A Luna-M (FROG-7B) a rakéta neve, és a 9P113 a komplexum neve, ZiL-135 hordozón?
Ez így helyes?
Köszi!
bubi777 16266 2010. június 22. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!

Kovács Imre szépen kidolgozott 1956-os témájú diorámáját nézegetve(PRO MODELL 2010/3 51. oldal)merült fel bennem a kérdés. Ha a Trumpeter készlete lett felhasználva akkor az ZIL 157. Ha a Zvezda akkor ZIS 151. Korban ez illene oda. A ZIL-t 56 után gyártották. ZIl 151 szerintem nem is létezett. A képet nézegetve szerintem ez egy ZIL 157-es. Tehát korban szerintem ez így nem valós.
antarktika 16265 2010. június 22. 19:52
Válasz erre
26_75197_bacc02cbbf73610
26_75197_bacc02cbbf7...
img_34_21540_1
img_34_21540_1
img_34_21540_3
img_34_21540_3
img_6_24251_0
img_6_24251_0
img_6_24251_3
img_6_24251_3
img_6_24251_4
img_6_24251_4
img_6_24251_5
img_6_24251_5
img_6_24254_1
img_6_24254_1
img_6_24865_2
img_6_24865_2
img_6_26728_4
img_6_26728_4
img_6_26728_5
img_6_26728_5
img_6_26728_6
img_6_26728_6

Egy része gyakorlaton vesz részt, így számold le a ködgránátokat és besugárzás érzékelőket.
Jimbow 16264 2010. június 22. 18:21
Válasz erre
Köszi!
Mintám már van színes is, inkább azért kéne fotó, mert hátha különbözik a szovjet gyártmányoktól. Már ha egyből onnan importálták.

Üdv!
juge75 16263 2010. június 22. 18:05
Válasz erre
gaunt 16262 2010. június 22. 18:05
Válasz erre
Akkor ezek szerint mégsem írtam hülyeséget előbb.

Egyébként egy kanadai barátommal pont arról beszéltünk nem is olyan rég, hogy a NATO nagy hibája, hogy a légvédelemben túlságosan a légierőn van a hangsúly, így minden ami a Stinger és a Patriot között van hatótáv terén,úgy kompletten hiányzik. Légtérellenőrző radarok terén is komoly hiányosságok vannak a NATO-ban, bár korszerűek, de képességeik meg sem közelítik az új orosz fejlesztéseket.
Jimbow 16261 2010. június 22. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!
Finn T-55 képeket keresnék, lehetőleg splinter camósat, de bármi jól jön.

Köszi, üdv!
Jimbow 16260 2010. június 22. 17:44
Válasz erre
Max. kézifegyvert. A legújabb adag lóvé felhasználásáról annyit tudok, hogy főleg kommunikációra megy el, katonai laptopok, ilyesmik. Az is főként a KMZ-nek.

Én legalábbis ennyit tudok.

Üdv!
romeo 16259 2010. június 22. 16:48
Válasz erre
Haditechnikai park nyílt Zánkán (vannak szárazföldi eszközök is).

harcihelikopter.hu/
gaunt 16258 2010. június 22. 15:35
Válasz erre
Asszem erről lemaradtam. Kapunk fegyvereket tőlük?
juge75 16257 2010. június 22. 15:21
Válasz erre
Nem tudom, figyeltél-e, de támogatást kaptunk az USA-tól.
juge75 16256 2010. június 22. 14:35
Válasz erre
Köszönöm, kedves tőled (3 hónapja letöltöttem a képeket). :-)
Elvileg Ex-magyar.
páncélos 16255 2010. június 22. 14:01
Válasz erre
gaunt 16254 2010. június 22. 13:18
Válasz erre
Juge75!

Szerintem a vásárlás nem igazán jöhet szóba. Két okból is: 1, Egy új rendszer nagyon drága, pénzünk meg nincs. 2, A nyugatnak nincs olyan kategóriájú légvédelmi rendszere ami nekünk kéne (közepes hatótáv). Csak a különféle kis hatótávú (Mistral, Stinger, Starstreak, stb.) és a nagy hatótávú komplexumok vannak, pl. Patriot. A Mistral kiváltása Stingerrel (Különösen jó az Avenger légvédelmi rendszer) jó ötlet lenne, de nincs pénz. Ami nekünk kellene igazán, az szerintem a Pancir, vagy a Buk M2E, esetleg a Tor legújabb változata. Kategóriájukban ezek a legjobbak a világon, de sajnos a NATO nem engedné, hogy ilyeneket vegyünk.
Tyimosenko 16253 2010. június 22. 00:57
Válasz erre
juge75 16252 2010. június 22. 00:19
Válasz erre
18848_79000348_Kub_integracia-NSSM_01-©MiroslavGyűrösi
18848_79000348_Kub_i...
18848_79000348_Kub_integracia-NSSM_02-©MiroslavGyűrösi
18848_79000348_Kub_i...
18848_79000348_Kub_integracia-NSSM_03-©MiroslavGyűrösi
18848_79000348_Kub_i...

Arab Emirátusok számára készített rendszer.
juge75 16251 2010. június 22. 00:04
Válasz erre
Nem tudom, melyik irányban fejlesztenek tovább, nagyon jó a kapcsolatunk a Lengyel hadsereggel.
Ha modernizálunk, lehetőség egy új rakéta a meglévő indító járműveken, valamint a rávezető rendszer cseréje ennek megfelelően.
Ha vásárlunk, új, hasonló vagy jobb paraméterű rendszert érdemes, többféle képességgel.
juge75 16250 2010. június 21. 23:59
Válasz erre
Erre a cikkre nem kell alapozni, ismerem a kiváltó okát.
Az újság író sajnos ilyen (tiszteletem és megbecsülésem azoknak, akik valóban hírt és nem álhírt terjesztenek, elferdítve és el túlozva a valóságot).
Amíg van technika és lehetőség, mindent megtesznek értünk azok a kiváló képességű szakemberek, akik a légterünket oltalmazzák.
A magyar katonának óriási a megbecsülése külföldön!
Tapasztalata, hozzá állása, felkészültsége kiváló, vagy törekszik rá.
juge75 16249 2010. június 21. 23:51
Válasz erre
A Kub valóban csapatlégvédelmi rendszerként lett kitalálva, ezért is lett mobilis és terepjáró képességekkel rendelkező alapjárműre tervezve.
A támadó alakulatokat oltalmazta és követte, folyamatosan lefedve a légteret, kiegészítve a Shilka, Sztrela rendszerekkel.
Mindegyiknek meg van a maga szerepe.
Ez az elképzelés a múlté, de kiválló területeket, pont célokat (kiemelt stratégiai fontosságú objektumokat) oltalmazni telepítve is, meg erősített és rejtett tüzelő állásból akár.
De egy fontos dolog: az üzemidő és a hordozó jármű élet tartama véges.
Ezek már túl estek üzemidő hosszabbításon, meg bízhatóságuk arányosan romlik, a hiba lehetőségeké nő.
Kedvencem ez a rendszer, de sajnos előbb-utóbb ki kell váltani korszerűbb, újabb rendszerekkel.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.