/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Jimbobá 15615 2010. április 17. 14:07
Válasz erre
Ez szerintem vagy nem igaz, vagy pedig van egy párja, ahol pedig a beszerzéseket írják le. Pl. az amerikai lövegek, és mintha hallottam volna új helikopterekről is...

Legalábbis remélem. MErt ez a hadsereg a 0-val lenne egyenlő.

Üdv
Sennás 15614 2010. április 17. 13:36
Válasz erre
Miss WORD is azt mondja mindenre VILÁGBÉKE, minek ide hadsereg?Nagyon szomorú látvány ez a papír.Haverral pont tegnap beszéltük miket fognak venni a T-72 helyett ,de úgy látom ezek szerint semmit.Nagyon-Nagyon szomorú.
romeo 15613 2010. április 17. 13:27
Válasz erre
tech
tech

Ezt most találtam.
juge75 15612 2010. április 17. 10:39
Válasz erre
Ex-Bólyai dolgokról itt találsz képeket:www.kalasnyikov.hu/index.php
Kalocsai PT-76:cid-ee536f896a8bd757.skydrive.live.com/browse.aspx/PT-76
juge75 15611 2010. április 17. 10:35
Válasz erre
romeo 15610 2010. április 17. 08:01
Válasz erre
Üdv Freddy!

Nem magyar a PT-76B. Kecelen nem láttam 38/68M-et, A Bolyais biztosan meg van valahol,
Páncélost és Pánczél Mátyást kellene megkérdezni.
Freddy 15609 2010. április 16. 21:02
Válasz erre
Ez orosz jármű?

M30-ügyben ismét köszönöm a képeket, feltúrtam az itthoni szakirodalmat is, két egész képet sikerült találni, A szocialista haza szolgálatában-ból a 165-öst és a Békeőrségben-ből a 147-est, mindegyiken a modernizált változat van, és egyikből se látszik túl sok.
A Bolyain kiállított példányt vajon hová vitték? Kecelen vajon van a 68M-ből?
romeo 15608 2010. április 16. 18:34
Válasz erre
PT
PT

pt-76b
romeo 15607 2010. április 16. 15:24
Válasz erre
877-025
877-025

Üdv Freddy!

Egy nagy felbontású fotó 38/68M tarackról(Bolyai).
romeo 15606 2010. április 15. 23:22
Válasz erre
M-30,Kecel
M-30,Kecel
38-68M+ZIL-157,  1970
38-68M+ZIL-157,...

Üdv Freddy!

A 38/68M tarack 1998-ig volt használatban a lövészdandárok löveszzászlóaljainál (zászlóaljanként 1 üteg), 1998-1999-ben a Lövészzászlóaljaknál felváltotta a 2Sz1 önj. tarack.

Felteszek 1 fotót a keceli M-30-ról, és 1 fotót az 1970-es díszszemléről amelyen a 38/60M-et ZIL-157 vontatja.
Freddy 15605 2010. április 15. 22:20
Válasz erre
Köszönöm az infót!
Ezek az újabb kerekek jól néznek ki nagyon, de akkor (az első lövegnél:)) maradok a hatvanas évek végénél és annál a keréknél, ami a készletben van.
ambasa 15604 2010. április 15. 22:05
Válasz erre
122 mm M30
122 mm M30
122mm M38/68 Nagyatád
122mm M38/68 Nagyat...

Viszont azt elfelejtettem, hogy a modernizáció egyik eleme a kerekek lecserélését érintette a nagyobb vontatási sebesség elérése miatt, ha későit akarsz, annak pl mások a kerekei.

TG
ambasa 15603 2010. április 15. 21:58
Válasz erre
Köszönöm!

akkor ezek szerint a csehek a saját elnevezéseikkel kavarnak.

TG
páncélos 15602 2010. április 15. 21:57
Válasz erre
ambasa 15601 2010. április 15. 21:56
Válasz erre
Üdv!

az 1987 utáni Rubin hadrendben még szerepelt 162db, A hetvenes évek fordulója teljesen reális ugyan is M38/68 néven akkortájt modernizálták azokat (A Haditechnikai Szemle 1975/2 számában cikk is jelent meg róla).

TG
páncélos 15600 2010. április 15. 21:54
Válasz erre
Ambasa!

A választ három oldalról kell megközelíteni:
1. Alapvetőn homlokgéppuskával a T-54 után, csak az elsőszériás T-55 rendelkezett.
2. A betűjelzés, gyártó és rendszerbeállító országonként is eltérő.
3. Több országban a modernizált 54-eseket, később 55-nek titulálták.

Röviden válaszolva, a T-55A típustól a homlokgéppuskát nem építették be.

A Terrorháza kiállított kocsiját, még élőben nem láttam.
Freddy 15599 2010. április 15. 21:29
Válasz erre
Egy kérdés tőlem is: a 122 mm-es M30-as löveget meddig használta a honvédésg/néphadsereg? Képe esetleg van valakinek magyar szolgálatban álló példányról?

(Nagyon kamu lenne egy hatvanas-hetvenes évek fordulójának környezetében megépített, egyszínű zöld példány?)
ambasa 15598 2010. április 15. 21:11
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Tőled kérdezem, de természetesen bárki más megválaszolhatja. Azt tudtam, hogy a T-54-ben a vezető mellet volt egy mereven beépített gpu. Most utána nézve ez megvolt a T-55-ben is de mi a helyzet a T-55A-val? Annál már mindegyiknél elhagyták, vagy ez a gyártó nemzetiségétől illetve gyártás idejétől függött. Ahogy nézem a WWP füzetet, nekem ez valahogy nem egyértelmű ott még a T-55M-nek nevezett változatnál is feltűnik a a merev gpu. Ugyan akkor a Terror házában lévő példányon nem látom a gpu-t, akkor az T-55A?

Válaszod(okat) előre is köszönöm!

TG
antarktika 15597 2010. április 15. 07:28
Válasz erre
Indiana73 15596 2010. április 14. 22:07
Válasz erre
Szia juge75!
Teljesen igazad van nem tökéletes,viszont az ára 4600,- Ft volt a gyanta profibb de úgy láttam kb 15-16000 Ft ez nekem húzós volt így (sajna) maradt az elérhető.
A lelkemnek viszont jót tett már régóta szeretem volna egy ilyet.
Áve!
romeo 15595 2010. április 14. 21:56
Válasz erre
ZSzU-57-2  Büszke
ZSzU-57-2 Büszke

Üdv Juge!

Egy fotó a Bolyairól, 2008.
juge75 15594 2010. április 14. 21:40
Válasz erre
Minden ott van, ahol lennie kell, mid alakban, mid méretben, mind formában.
juge75 15593 2010. április 14. 21:38
Válasz erre
A többi részletről nem is beszélve.
Ezért az árért bőven megéri a gyanta!
juge75 15592 2010. április 14. 21:37
Válasz erre
Részlet gazdagságban és kidolgozottságban messze van a gyantától.
juge75 15591 2010. április 14. 21:36
Válasz erre
Nézd meg jobban azt a gumi kereket.
A mintázata sem jó.
Indiana73 15590 2010. április 14. 20:32
Válasz erre
simonkaroly9 15589 2010. április 14. 20:20
Válasz erre
Sajnos a képen nem látni ,hogy melyik cég gyártja ,és mi méretarány. A Minimanfactory gyantája gondolom elég drága és gyantát még nem is csináltam.
Indiana73 15588 2010. április 14. 20:17
Válasz erre
Szia !
Teljes műanyag készlet, gumi kerekek, egy lapka rézmaratás elég jó minőség "szerintem"
Áve!
juge75 15587 2010. április 14. 20:16
Válasz erre
Elsőre nekem is tetszett, de amikor alaposabban megnéztem észrevettem jó pár dolgot.
juge75 15586 2010. április 14. 20:15
Válasz erre
Ez a Bilek doboza.
Amúgy nem elég szép, láttam.
A gyanta kenterbe veri (árban is).
A Bilek 8 ezer körüli, a gyanta 15.
szezsolt 15585 2010. április 14. 20:14
Válasz erre
Nem tudom, hogy ez az UAZ ugyanaz, mint az új BILEK fröccsöntött UAZ, amit Móváron láttam, de az nem nézett ki olyan rosszul. Volt a dobozában fotómaratás, meg színes összeállítási rajz. Egész színvonalasnak tűnt!
juge75 15584 2010. április 14. 20:10
Válasz erre
simonkaroly9 15582 2010. április 14. 20:08
Válasz erre
JÓÓÓ Estét!
Az UAZ mentő gyanta vagy műanyag?
Indiana73 15580 2010. április 14. 19:42
Válasz erre
P1010035
P1010035

Szevasztok!
Na ezeket szippantottam az elmúlt hetekben,"már csak dolgozni kellene velük".
Lassan összejön a gyerekkori jármű emlék kép.Pl Székesfehérvár-Tab-Lepsény Orosz laktanya környéke 70-80as évek.
Mindenkinek Üdv!
ambasa 15579 2010. április 14. 19:35
Válasz erre
ambasa 15578 2010. április 14. 19:35
Válasz erre
doky3 15577 2010. április 14. 19:34
Válasz erre
gábor76 15576 2010. április 14. 19:29
Válasz erre
ezen a képen pontosan milyen tipusú tankok vannak?
Sennás 15575 2010. április 14. 18:18
Válasz erre
ZSU-23-4_-_Shilka
ZSU-23-4_-_Shilka

Drága Juge 75,előre is szeretnék bocsánatot kérni a viccért de uszik a sílka.Bocs még egyszer.
Freddy 15574 2010. április 14. 17:57
Válasz erre
Ha 2010-ben valamit kipróbált, elterjedt, sok háborút nyerő, bevált fegyvernek mondhatunk, akkor az a technical.
;)
gaunt 15573 2010. április 14. 17:48
Válasz erre
gaunt 15572 2010. április 14. 17:46
Válasz erre
Üdv Romeo!

Szerintem a 40mm-es gránátvető és az AT-4 még jó ötlet is lenne. De a 60-as aknavető egy baromság. A 82-es régi és nehéz, de így is sokkal többet ér mint a 60-as. (Volt nekünk annak idején még Vasziljok is, de szokás szerint mentek azok is a kohóba)

Ezeknek az idiótáknak a helyében én a géppuskát nem Mercire raknám, hanem inkább Toyota pickup-ra. A Merci nem illik bele a tipikus "Technical" képbe. :)
romeo 15571 2010. április 14. 17:40
Válasz erre
NSzVT  -
NSzVT

Az NSzVT-t már próbálták Mercedesen, Currus fotó.
romeo 15570 2010. április 14. 17:35
Válasz erre
Üdv Gaunt!

Amiről én tudok ("hallottam"):
a 60mm-es aknavetővel a jelenlegi 37M 82mm-est cserélik le, a táblázatban szerepel 19 db 40mm-es gránátvető, ezek az AK-63-ra lesznek szerelve, továbbá vas ott 19 db könnyű pct. gránátvető, ezek az RPG-7 helyett lesznek - valószínűleg AT-4/M-136, érdekesség a 9 db 12,7mm géppuska, ezeket a Mercedes G-re szerelnék mint tűztámogató eszközt. A könnyű lövészszázad alapjárműve a Mercedes G-270.
gaunt 15569 2010. április 14. 17:25
Válasz erre
Azzal a terepjáróval váltják le a BTR-eket? Végülis nem rossz ötlet, mivel ennek sokkal nagyobb a tűzereje, jobb a páncélzata és elmegy ott is ahol egy tank! Rémes.
Van még egy érdekesség: 60mm-es aknavető. Mire jó az? Alig nagyobb mint az 50mm-es. Az 50-es már a II.VH-ban is szinte használhatatlan volt, annyira hatástalan fegyver. Ez se lehet jobb.
romeo 15568 2010. április 14. 16:53
Válasz erre
könnyu lövészszázad
könnyu lövészszá...

Tervezet az MH könnyűlövészszázad szervezeti felépítéséről.
Ez már tényleg nagyon könnyű!
romeo 15567 2010. április 14. 16:25
Válasz erre
VPV   magyar
VPV magyar

üdv!

vpv
romeo 15566 2010. április 14. 15:32
Válasz erre
Üdv Ambasa!

T-55AM-ből 150 db volt.
antarktika 15565 2010. április 14. 13:45
Válasz erre
Senki nem állította, hogy két képen ugyanaz a jármű szerepel.
Ezt honnan veszed?
páncélos 15564 2010. április 14. 13:37
Válasz erre
Ambasa!

(((A magyar harc- és gépjárműfejlesztések története)))
A könyvet ismerem, megvan.

(((Ebben a könyvben szintén a Romeo által is megadott 81db szerepel a PT-76B-nél, amit ha jól értem vitatsz. Viszont én kíváncsi lennék rá, ha ez az adat téves, akkor szerinted mennyi.)))

Nekem három hivatalos adatom van, és mindhárom eltérést mutat.
A háromból egy 81 db-ot ír, de én szeretek a végére járni, és nem egy forrásra hivatkozni. Akkor hivatkozhatnék a másik kettőre, amiből az egyik kevesebb, a másik több.
De reálisnak látszik, mert a többlet adatban benne lehet a 2P16, amit sok helyen PT-76 alváznak jelöltek az alvázszó elhagyásával.

(((Vitattad a T-55-ösök mennyiségét is. A következő adatok helytállóak, avagy nem?
T-55 218db, T-55A 920db összesen T-55/55A 1138db. )))

Szerintem nem, de hangsúlyozom szerintem és most, holnap már lehet, hogy cáfolom.
Aki ismeri az 55-ösök alvázszám kiosztását, és figyelembe veszi az első és utolsó kocsi számozását, az felállíthat egy mennyiségi listát, de az nem biztos, hogy helyes.
Az alvázszámok nem mindig folytatódtak onnan ahol az előző beszerzési időszak végetért.

(((Pánczél Matyi cikkében 125 T-55AM átépítés szerepel, amiből 123db itthon készült, 2db a cseheknél, ez a 2db is a mienk volt, vagy plusz beszerzés? Ugyan ebben a cikkben egyébkén 1035db T-55/T-55A/T-55AM szerepel, ez helytálló?)))

Ezt Mátyás megválaszolta. Az adatok itt is pontatlanok. Több AM volt

(((Ugyan ebben a cikkben említést szerepel, hogy ezek szovjet, csehszlovák illetve lengyel eredetűek voltak, az hogy kitől mennyit vásároltunk lehet tudni?)))

Nem! Ehhez két dolog szükséges, egyszer az összes kocsi, amit egyenként végignézve az eredeti alvázszámból leolvasható, másrészt az írásos dokumentáció, és az általunk a gépekről összegyűjtött adatok összehasonlítása. Mert csak az írott anyag, az mindig pontatlan.

Antarktika!

Eddig senki sem állította, hogy vitatkozol, most már igen!

Ez a kép egy másik kocsi másik helyszín! Nem vitatom, hogy az a környék, de ez egy optikás kocsi, az előző pedig egy reaktív kazettás késői változat, ráadásul fás (nyírfás) területen.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.