/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Freddy 15563 2010. április 14. 13:09
Válasz erre
Tegnap láttam egy Tatra harckocsiszállítót, ahogy egy SA-2-es állványt vitt a Budaörsi úton kifelé. Akkor lehet, hogy ide vitte?
ambasa 15561 2010. április 14. 11:16
Válasz erre
Üdv Matyi!

kösz a választ titkon reméltem, hogy Te is olvasod, és válaszolsz, mivel rád hivatkoztam.

TG
Sennás 15560 2010. április 14. 11:07
Válasz erre
Russia
Russia's BMP -...

Szia torpokoska!Letöltöttem egy ilyen 11Mb könyvet ha érdekel átküldöm.
PanczelMatyas 15559 2010. április 14. 11:04
Válasz erre
Szia Ambasa!

Nem veszem el Páncélos testvérem kenyerét; röviden annyit, hogy a cikkben szereplő T-55 család 1435 db-os adata nem helytálló, rossz forrást használtam a cikk megításakor. A Plusz 2 db T-55AM a mienk, ám azt nem itthoni összeállítású.

TANKOK! matyi
Jimbobá 15557 2010. április 14. 09:37
Válasz erre
Mindenképp szóljatok, ha megnyílt!

:)

Az ex-bolyais cuccok mennek oda vajon?

ÜDv
antarktika 15556 2010. április 14. 09:23
Válasz erre
1230844583728
1230844583728

Nem vitattam én semmit.
Szerintem meg egyszerű belehajtás, a kép alapján teljesen logikus.

Na, de vita helyett tessék még egy kép.
romeo 15555 2010. április 14. 08:16
Válasz erre
Üdv!

Ócsán haditechnikai park lesz létrehozva!
link: portal.zmne.hu/portal/page
ambasa 15554 2010. április 14. 00:36
Válasz erre
Üdv Páncélos!

A magyar harc- és gépjárműfejlesztések története / [szerk. Varga A. József] (2005)
Méretadatok 504 p.; ill.; 30 cm
Megjelenés Budapest : Magyar Honvédség Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság, 2005

Ebben a könyvben szintén a Romeo által is megadott 81db szerepel a PT-76B-nél, amit ha jól értem vitatsz. Viszont én kíváncsi lennék rá, ha ez az adat téves, akkor szerinted mennyi.

Vitattad a T-55-ösök mennyiségét is. A következő adatok helytállóak, avagy nem?
T-55 218db, T-55A 920db összesen T-55/55A 1138db.

Pánczél Matyi cikkében 125 T-55AM átépítés szerepel, amiből 123db itthon készült, 2db a cseheknél, ez a 2db is a mienk volt, vagy plusz beszerzés? Ugyan ebben a cikkben egyébkén 1035db T-55/T-55A/T-55AM szerepel, ez helytálló?

Ugyan ebben a cikkben említést szerepel, hogy ezek szovjet, csehszlovák illetve lengyel eredetűek voltak, az hogy kitől mennyit vásároltunk lehet tudni?

Válaszodat előre is köszönöm!

TG
Jimbobá 15553 2010. április 14. 00:02
Válasz erre
Még annyit hogy ez a képtár dolog még erősen fejlesztés alatt áll, szóval még lesznek változások és előfordulhatnak fennakadások. Természetesen lesz több kísérőinformáció, valamint a szerzők feltüntetése. Amint zöld ágra vergődök a PhocaGallery-vel.

Üdv
Jimbobá 15552 2010. április 14. 00:00
Válasz erre
Sziasztok, feldobtam kb. 300 fotót, újakat, illetve a DVD-ről lemaradtakat.
mhrfweb.makett.org/oldal/index.php

Hamarosan beindul a fotószezon, és akkor jön több is. Csak a netre.

Ha küldenétek, nem kell visszafogni :)

Üdv,
Ádám
páncélos 15550 2010. április 13. 22:13
Válasz erre
A képpel kapcsolatban három dolog:
1. Egy kép kevés a véleménynyilvánításra, ahhoz több kép, vagy a történet kell, hogy mi is történt valójában.
2. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a vízen úszó ponyva nekem azt sugallja nem biztos a vízbehajtás, lehet álló kocsi, amit vagy elöntött a víz, vagy egy a sok közül, amit hónapokig tároltak az erdőben, és miután felkerült a youtubra is elkezdték elszállítani, csak áradás volt a környékben. De ez csak feltételezés. Tényleg több kép kellene.
3. Zsukov óta tudjuk, hogy arra támadunk ahol az ellenség, a legkevésbé számít ránk, így átkelünk a mocsáron is.
Sennás 15549 2010. április 13. 21:56
Válasz erre
002-2142
002-2142
007-1976
007-1976

Szia torpokoska!Nekem ebből a szemszögből nagyon tetszik.
torpokoska 15548 2010. április 13. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!
A korai bmp-3-ról keresnék fényképeket, tudom a gugli barátom, de elsőre elég gyenge, különösen felül nézetből érdekelne, ahol látszik a torony mögötti rész. Fáradozásotokat előre is köszönöm. (ha kérésem okát-igény esetén- holnap este tudom részletezni)
Emg 15547 2010. április 13. 20:47
Válasz erre
Gondoltam nem gáz a szovjet harcjárműves topicba is betenni egy pár eladó URALT..
De egyébbként teljessen igazad van.
Üdv:Emg
juge75 15546 2010. április 13. 20:06
Válasz erre
Bővebben nem nyilatkozom egyenlőre, várjátok ki türelemmel.
juge75 15545 2010. április 13. 20:04
Válasz erre
Na, hogy megértsd:
Nem akarta elhinni, hogy ez a jármű nem úszóképes.
Váltig állította, hogy ezt a PT-76 járműből alakították ki (ez részben igaz), márpedig az úszik is!
Kint voltak terepen, némi pálinka és összevitatkozás után ráhagyták a dolgot, és későn vették észre hogy ő bizony ezt komolyan vette.
Sennás 15544 2010. április 13. 20:01
Válasz erre
juge75 15543 2010. április 13. 20:00
Válasz erre
Bővebbet majd később, egyenlőre ez egy történet része (megtörtént eset).
gaunt 15542 2010. április 13. 20:00
Válasz erre
Csak arra kell figyelni, hogy botkormány van. Amúgy nagyon hasonló.
juge75 15541 2010. április 13. 20:00
Válasz erre
sulyid 15540 2010. április 13. 19:58
Válasz erre
De nem bonyorultabb 1 kicsit egy silka elvezetése mint 1 civil autóé?
juge75 15539 2010. április 13. 19:58
Válasz erre
Túlnyomást a PAZ-rendszer létesít, ha be van kapcsolva és adottak a körülmények, illetve működnek a rendszerek, összetevők.
Sennás 15538 2010. április 13. 19:55
Válasz erre
Gondolom ugyanúgy mint akik részegen vezetik a Ladát,Bmw,Ferarrit?Nem?
sulyid 15537 2010. április 13. 19:52
Válasz erre
És hogyan tudta részegen elvezetni?
sulyid 15536 2010. április 13. 19:52
Válasz erre
Hogyan került a részeg százados a silkába?
sulyid 15535 2010. április 13. 19:49
Válasz erre
Sennás 15534 2010. április 13. 19:48
Válasz erre
Én csak kérdeznék.Nem vagyok jártas vezetésből,de a tank maga nem túlnyomásos?Ha elméletileg a prizmán néz akkor be van csukva a vezető fölött nem?Ott a parancsnoknál legfelül meg csak nem folyik be a víz.Akkor a túlnyomásnak nem kellene megakadályozni a vízbeömlést?
juge75 15533 2010. április 13. 19:48
Válasz erre
Érdekesség képen elárulom:
Tatán egy silka járt így (700-211), de ott ittas volt az a százados, aki be akarta bizonyítani az úszó képességét, el is nevezték tengeralattjáró kapitánynak.
juge75 15532 2010. április 13. 19:44
Válasz erre
Sulyid!
A híres orosz tél nem csak a Franciákat és a Németeket lepi meg!
Egy ilyen tömeg, még ha el is oszlik valamelyest a lánctalpon a felület, túl sok volt a képződött jégnek.
Ha megnézed a képet, elég tisztességes a vastagsága, erre még jön a vibráció.
Az ottani ember is ember, ő is tévedhet, tévedni pedig emberi dolog.
Gondolom, a következő sorakozón humor lesz ebből is: Tankszemélyzetek és tengerészek sorakozó!
antarktika 15531 2010. április 13. 19:38
Válasz erre
sulyid 15530 2010. április 13. 19:36
Válasz erre
Elismerem hogy ez elhamarkodott volt.Mondjuk a Sennás által feltett t64-es kihúzása az már megint más téma mert az télen volt úgy hogy lehet hogy azt se tudták hogy jégen mennek.
sulyid 15529 2010. április 13. 19:35
Válasz erre
De ennyire nem látszik meg hogy milyen mély lehet az a víz?Ilyenkor nem szokták megnézni valahogyan hogy mennyire mély?Nem lett volna egyszerűbb kikerülni?
antarktika 15528 2010. április 13. 19:32
Válasz erre
Egy-két elektromos dolognak valóban nem tett jót, de ne felejtsük el, hogy ezek vízalatti átkelésre is tervezték, ahol benne volt a pakliban a vízbetörés. Mondjuk itt a thermovíziós kamera képernyője nem ázik be.:)
juge75 15527 2010. április 13. 19:31
Válasz erre
Akku, műszerek zöme talán elszáll.
Ki van ez azért találva annyira, hogy ne ártson neki.
Csak ki kell mosni és szárítani.
Az elektronika, ha nincs védve, sajna kukába megy.
antarktika 15526 2010. április 13. 19:30
Válasz erre
Nem kell:) Anno elég volt egy DAC is. Utána még egy DAC, ami elhúzta a szétesett DAC-ot. De kihúzta!:)
gaunt 15525 2010. április 13. 19:29
Válasz erre
Tudom, hogy a szovjet cuccok iszonyatosan strapabírók, de ennyi víz nem csinál kárt?
juge75 15524 2010. április 13. 19:27
Válasz erre
Mi a fene.
Gondolom a vizes üledékkel teli alváz kihúzásához kell a két "ideiglenes bika" harckocsi.
:-)
Sejtem, hogy meglepődött a személyzet..
gaunt 15523 2010. április 13. 19:25
Válasz erre
Sulyid!

Ezt te sem mondod komolyan! Tény, hogy sem a terep, sem az idő nem ideális, de honnan a fenéből tudja megállapítani az a szerencsétlen harckocsizó, hogy milyen mély a tócsa? Velem is előfordult már, hogy mentem a BLG-vel, láttam egy pocsolyát, á, gondolom, nem túl mély. Következő pillanatban már ömlött is be a víz/sár a búvónyíláson. Másik példa: autóvezetés. Kiadósabb esőzés után mész a kocsival, mész át a nagyobb tócsákon, legtöbb csak 1-2 cm mély, aztán jön a következő, ami ugyanúgy néz ki mint a többi aztán hopp, már törik is ki a féltengelyed!
antarktika 15522 2010. április 13. 19:24
Válasz erre
Sulyid!

Amíg nem vezettél tankot terepen, most a játékszimulátorokat ne számoljuk, addig ne jelents ki ilyet. Tudod te mit lát a vezető azon a p...nyi prízmán keresztül? Szerinted látták, hogy milyen mély?
antarktika 15521 2010. április 13. 19:23
Válasz erre
Kabát le, ing felgyűr. Se torony, se motor ki, csak a baka mászott bele.
Azért a fenékpáncélon van egykét nyílás, amin a nagyja kifolyhatott.
joci232 15520 2010. április 13. 19:21
Válasz erre
lehet hogy nemtudták mivan előttük? lehet...
sulyid 15519 2010. április 13. 19:15
Válasz erre
Én a volgába lövetném ezután a harckocsi teljes személyzetét...hogy lehetnek ilyen hülyék?
gaunt 15518 2010. április 13. 19:11
Válasz erre
Antarktika!

Mit szoktak utána csinálni a páncélossal? Torony le, motor ki, aztán kipucolják az egészet?
Sennás 15517 2010. április 13. 18:50
Válasz erre
A tankjaik jók ezek szerint a GPS-en kell javítani.
Sennás 15516 2010. április 13. 18:48
Válasz erre
Köszönet.Igen alapvetően a 72-re tennék tükröt azért kellene az a kép.De majd meg lesz.A te képeid is jók.Abból is lehet jó dolgokat lenézni más gépekre.
antarktika 15515 2010. április 13. 18:45
Válasz erre
0_239c7_dc25d97_XL
0_239c7_dc25d97_XL

Tél hiányában is megtalálják a tankosok a tócsákat:
antarktika 15514 2010. április 13. 18:42
Válasz erre
Megtaláltam nagy nehezen. Ezek a képek az 1964-es román parádén készültek. Csak gyanítom, hogy Te azt a képet keresed, amit páncélos tett fel és talán T-72-esen volt a tükör.
www.cartula.ro/forum/Parada-1964-t4672.html
Sennás 15513 2010. április 13. 18:25
Válasz erre
Köszi Antarktika várom.
Sennás 15511 2010. április 13. 17:28
Válasz erre
img_6_24542_2
img_6_24542_2
img_6_24542_0
img_6_24542_0
img_6_24542_4
img_6_24542_4
img_6_24542_1
img_6_24542_1

Ez még nyáron is kemény meló lehet nem hogy ilyen időben.
páncélos 15505 2010. április 13. 11:38
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.