/ Fórumok /

Szovjet/ orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.
Grande 15288 2010. március 20. 11:02
Válasz erre
KMT-7 roller_01

KMT-7
KMT-7 roller_01

Újdonság a Migtől!

Mig Productions - Russian KMT 7 Mine-Roller
juge75 15284 2010. március 18. 07:59
Válasz erre
Ahogyan Donald Sutherland mondta a Kelly Hőseiben: Álomszép!
antarktika 15283 2010. március 18. 07:47
Válasz erre
f284ef39661ea68824b2421c8945ea39
f284ef39661ea68824b2...

BMP-3 modell. A méretarány 1:4!
juge75 15282 2010. március 15. 21:04
Válasz erre
A Görögök (vagy a Törökök?) már létrehoztak egy BTR-Igla kombinációt.
gaunt 15281 2010. március 15. 18:18
Válasz erre
Ha már a BTR-eknél tartunk, nemtudom ismered e, az orosz Muromtyeplovoz cég nem is olyan rég kitalálta, hogy vesz egy BTR-60-ast, átalakítja dízelesre, és rárak egy modernizált Sztrela-10 indítót. Ez sem rossz megoldás szerintem.
pvo.guns.ru/expo/maks2007_said.htm

De én még mindig azt mondom, ha lenne pénz, a legjobb a Pancir lenne, akkor lehetne nyugdíjazni még a Kubot is.
juge75 15280 2010. március 15. 17:18
Válasz erre
A Franciák is gumikerekes lövész páncélosra telepített verziót használják, a Belgák a jóval alacsonyabb Hummer járművön alkalmazzák ugyanezt az indító állványt.
juge75 15279 2010. március 15. 17:16
Válasz erre
BTR-80 járműcsaládot alapul véve, érdemes lenne egy tisztán légvédelmi verzió kidolgozása csöves és rakétás rendszerek ötvözésével (gondolom nem csak nekem jutott ez eszembe).
A Mistral nehéz, vállról nem indítható, de igen gyors és veszélyes rendszer.
Dupla indító állványa (Atlas) a járműről leszerelhető és telepíthető ház tetőre, dombokra, szinte bárhova, ahol feltételei lehetővé teszik.
Kis ország vagyunk, a lehetőségeink is kicsik.
Ez korlátozza a haderőre fordítható összegeinket is (válságról nem is beszélve).
A mostani feladatainak ez a haderő (túlzásokkal) jobban megfelel, de hamarosan be kell ruháznunk.
Le a kalappal azok előtt, akik ebből a kis erőből profi és ütőképes haderőt voltak képesek létrehozni.
juge75 15278 2010. március 15. 17:06
Válasz erre
Nálunk a probléma az, hogy lejár(t) az üzem ideje (biztonságos felhasználhatósága) a mi Igláinknak.
Nagyszerű húzás volt ezen rakéták drága megsemmisítése (hivatalosan, szét szerelve és felrobbantva) helyett a meglévő készletek lövészeten való felhasználása.
Naptári üzemidejük után mégis minden rakéta elindult, és szép eredményt produkált!
juge75 15277 2010. március 15. 17:02
Válasz erre
Az Orosz-Ukrán fejlesztés is hasonló lett, ők megtartották a lokátort, náluk a torony két oldalán párosával van két-két Igla.
Elektromos kiszolgálása sem okozott különösebb gondot a gázturbinának.
juge75 15276 2010. március 15. 17:00
Válasz erre
Hát a gépágyú úgy ahogyan van, megmaradt.
Pluszban tettek rá ködvetőket, lézer besugárzás jelzőket, modern digitális rendszereket mind a kommunikáció, mind a tűzvezetés terén.
A Silka kiegészítéseként hozták létre a Sztrela-1 rendszert (és nem annak felváltására), e két rendszer ötvözése és modernizációja lett a Tunguzka.
A németek is tettek rakétát a Gepard rendszerre (a torony két oldalára), sőt az Iglát annyira jónak találták, és olyan sok maradt belőle, hogy a már rendszerben lévő Stinger rakéták mellett alkalmazzák (Wiesel járművön is).
juge75 15275 2010. március 15. 16:53
Válasz erre
Nem olyan rossz, az a Mistral.
Csak az a gond, hogy a jelenlegi platform se nem úszóképes, se nem páncélozott (egyéb védelemről nem is beszélve).
gaunt 15274 2010. március 15. 15:46
Válasz erre
Azért kíváncsi lennék mit tud az eredeti V1-es Silkához képest. Egy biztos, nekem nagyon tetszik! Ha nem lennének a politikusaink ennyire korruptak, sokkal jobban állna a csapatlégvédelem. Ez a cucc simán le tudott volna váltani 3 meglévő rendszert (V1 Silka, Sztrela-1, Sztrela-10) egyszerre úgy, hogy közben a hatékonyság még nőtt is volna! Mellesleg nem kellett volna így megvenni azt a gagyi Mistralt.
Nem tudom mit tud a Grom, de biztos vagyok benne, hogy sokkal jobb annál a francia ócskaságnál.
juge75 15273 2010. március 15. 15:02
Válasz erre
Elképzelhető, de az is igaz, hogy átalakították a kiömlő levegő áramlását.
Ugyan olyan hangja van, mind a kub-nak.
gaunt 15272 2010. március 15. 13:26
Válasz erre
A lengyel Silkának új motorja van? Én úgy emléxem sokkal hangosabb az eredeti és persze más hangja is van, vagy tévedek?
Bakker, de kár, hogy kivonták nálunk... A mieinket is át lehetett volna alakítani erre a változatra.
juge75 15271 2010. március 14. 19:44
Válasz erre
Meghagytak pár eredeti V1-et is, ezeket közösen alkalmazzák.
Hatékony még az a 4 db Grom-rakéta (igla Lengyel változata), amit a torony bal oldalára tettek fel, a lokátor Taszt készletének helyére.
juge75 15270 2010. március 14. 19:42
Válasz erre
Elhajintották róla a lokátort, és infra-tv optikai felderítő-célkövető rendszert és lézeres távmérőt szerkesztettek a helyére.
Ilyen van a Szurn-on is.
Csak akkor észleli a cél repülő, amikor már alávilágít a rakétáknak, indításhoz.
1-2 másodperc és vége a célnak.
juge75 15269 2010. március 14. 19:38
Válasz erre
Hát igen, a Biala.
Modernizált Lengyel V1 Silka.
MAZHL2005 15268 2010. március 14. 19:28
Válasz erre
Silka lőgyakorlaton
www.youtube.com/watch
juge75 15267 2010. március 14. 18:38
Válasz erre
Mind a két löveg hátrasiklik, össze vannak kötve.
Első sorozatnál egy cső (jobb) tüzel, másodiknál egyszerre.
szezsolt 15266 2010. március 14. 17:41
Válasz erre
Még annyi, hogy mintha párosával repűlnének a lövedékek. Lehet ilyen?
szezsolt 15265 2010. március 14. 17:39
Válasz erre
nincs jelentősége, de szlovén a jármű
szezsolt 15264 2010. március 14. 17:36
Válasz erre
A videón a 0:26-kor, az utolsó lövésnél nem siklik hátra a látható jobb oldali cső, mert éppen a bal oldali tüzel. szerintem...
juge75 15263 2010. március 14. 17:00
Válasz erre
Mindkét löveggel nem ilyen a hang, hanem ilyen:
"Tutum, tutum"
A videón "tum, tum".
Tudom, viccesen hangzik, de valóban.
juge75 15262 2010. március 14. 16:58
Válasz erre
Megmutattam Édesapámnak a videót.
Azt mondja, csak a bal oldali löveg tüzel.
juge75 15261 2010. március 13. 19:44
Válasz erre
Sajnos nem, de azért van a célzó rendszer és azért kell a nyomjelző.
Helyesbíteni kell. A szemmel becsült dogot szem mértéknek hívják, te is használod (ahogyan minden ember) nap-mint-nap, csak másra.
MAZHL2005 15260 2010. március 13. 19:42
Válasz erre
Ha napjaink modern önjárö légvédelmi gépágyúinak: Gepárd, Tunguszka, Pantszir, elég 30-35 mm-es gépágyú akkor egy 57-es miért ne tudna "leszedni" egy komolyabb repülőt. A 2. Világháborúban a szovjet légvédelmi tüzérség 14657 repülőgépet lőtt le, 25 és 37 mm-es gépágyúkkal igaz azok a repülők lassabbak és páncélzatuk is gyengébb volt. A kóreai háborúban a 37mm-es (61-K)gépágyúk csoportos tüzével sikeresen lötték le az amerikai gépeket. Egy szó mint száz, nem tudom elképzelni, hogy bármelyik repülő vagy helikopter kibírna egy, pláne több 57mm-es repeszgránát hatását
gaunt 15259 2010. március 13. 19:40
Válasz erre
Nem megbecsülni kell, pontosan tudni. A világon nincs olyan ember aki pontosan meg tudja becsülni a repülőgép sebességét, távolságát, magasságát. Elég mondjuk 20km/h-t és 50m távolságot hibázni, és máris nem oda megy a lövedék ahova kell. Ezért van radar, meg számítógép.

Az arabokkal kapcsolatban egyetértünk. Amúgy azt a filmet szerintem én is láttam. Asszem a Spektrumon ment pár éve. Ha jól tudom egy orosz ismeretterjesztő sorozat volt, nekem nagyon tetszett. Különösen érdekes volt az a rész ami a vietnámi orosz rakétásokról szólt. Nem tudod véletlenül, hol lehet beszerezni?
juge75 15258 2010. március 13. 19:38
Válasz erre
juge75 15257 2010. március 13. 19:37
Válasz erre
Mellesleg a ZU-2, ZU-23-2 kezelői is becsülik az irányt és sebességet.
Pontosabban csak a parancsnok, az irányzó csak beállítja a paramétereket.
juge75 15256 2010. március 13. 19:35
Válasz erre
Személy szerint semmi bajom nincs az Arabokkal, de a felkészültségi szintjük, és hozzá állásuk akkoriban nagyban hozzá járult az alkalmazott technika sikeréhez vagy leszerepléséhez.
Például a légvédelmi rakéták kezeléséhez nem véletlenül voltak ott Szovjet "tanácsadók".
Egy éve valamelyik ismeret terjesztő adón volt egy film ebben a témában, és ott nyilatkozott két öreg Ex-tanácsadó, az egyikük fél lábú.
Elmondták, hogy hárman voltak, tilos volt hazaírt képeslapon megírni hol vannak és mit csinálnak.
A támadás során az Arab kollégáik kifutottak a fedezékbe és imádkoztak, csak ők maradtak a kabinban, amibe rakéta csapódott két gép lelövése után!
Harmadik társuk meghalt, ketten túlélték, egyikük lábát veszítette.
juge75 15255 2010. március 13. 19:27
Válasz erre
Lehet, hogy te nem tudod.
De egy képzett légvédelmi tüzér tudja.
Megbecsüli.
Ja és számol is, fejben és gyorsan.
Ez egy szakma.
Ide ész is kell.
juge75 15254 2010. március 13. 19:24
Válasz erre
Na ide figyelj!
Célkövetés volt IL-28 bombázóra, mig-15-re, lövészet a vontatott célzsákra.
Canberra, F-4 Phantom gépeket szedtek le vele Vietnamban.
A Shilka szerepelt Vietnamban is, ahogyan a Sztrela-1 és 2 is, továbbá a Silka autómatikusan képes elvégezni a célkövetést és felderítést.
Lőttek le vele mindent, ami berepült (úgy be voltak Sz...va), még sajátot is szép számmal.
Az Arab híres arról, hogy lusta volt tanulni, pláne dolgozni, (tudom, mert tanultak Nagyorosziban, Vietnami, Kubai és Ugandai légvédelmi tüzérek).
Még a lövész teknőt sem akarták kiásni, mert a rögös talaj kemény volt nekik.
Apám kérdésére azt a választ adták "majd otthon kiássuk, mert puha homok van, abban könnyebb".
Nem csak a lövész teknőt, de a térdelőt és az állót is kiásatta velük időre!

Olvass, tapasztalj, járj utána.
A realitás nem az internetről, hanem az életből származik.
gaunt 15253 2010. március 13. 19:15
Válasz erre
Igen, Irán rendszerben tartja a KSz-19-est. Csakhogy azt radar vezérli. (Bár így sem hinném, hogy hatásos)
A ZSzU-57 alvázát most ne hozzuk fel. Abban mindketten egyetértünk, hogy kiváló szerkezet. A lényeg a torony. Az előretartással az a baj, hogy pontosan tudni kell a cél sebességét, repülési irányát, márpedig itt nem tudja a személyzet!
gaunt 15252 2010. március 13. 19:08
Válasz erre
Tény, nincs semmiféle gyakorlati tapasztalatom a két gépágyút illetően, de abban biztos vagyok, hogy radarvezérlés nélkül egy ekkora lövegnek nincs (és a Boforsnak sincs) reális esélye lelőni egy sugárhajtású gépet. Az, hogy lelőtték a Meteort, szerintem csak szerencse volt. A Meteor max. sebessége 700 km/h-nál nem több, enél általában jóval lassabban repül, de még mindig elég gyors így is. Hagyjuk a modern gépeket. Csak vegyünk pléldául egy A-7 Corsairt, vagy egy A-4 Skyhawkot. Totál elavult mindkettő. Ezek átlagsebessége jóval meghaladja a Meteorét, és nem valószínű, hogy kevesebb 650 km/h-nál. Ide tűzgyorsaság kell és tűzvezető radar. Egyik sincs. A toronyforgatás sebessége relatív: egy T-55-höz képest gyors, de egy Silkához képest lassú.

A ZSzU-57-2 sok háborúban harcolt, de kivétel nélkül hatástalan volt légi célok ellen. Nem véletlen, hogy az orosz nem modernizálta. Valahol régen olvastam, (talán egy Top Gun-ban?) hogy vietnamban még a kínai T-34 alvázra telepített dupla 37-es is használhatóbb volt, de persze csak légvédelmi feladatokra. Az arab-izraeli háborúkat hülyeség felhozni, de azt azért megemlíteném, hogy az arabok a Silkákkal több mint 30 zsidó gépet lőttek le, ennél sokkal többet megrongáltak, de a ZSzU-57-el egyet sem, pedig mindkettőt használták! Következmény: az 57-est beosztották a gyalogság támogatására, ahol viszont kitűnően bevált, akárcsak vietnamban és máshol is ahol harcolt.
A gyalogságnak, a könnyebb járműveknek és a helikoptereknek a rémálma lehet, de sugárhajtásúakra nem jelent veszélyt.
juge75 15251 2010. március 13. 18:26
Válasz erre
Nagyon fürge szerkezet volt a Büszke, bár harckocsi alvázra épült, de annál könnyebb, gyorsabb lett.
juge75 15250 2010. március 13. 18:23
Válasz erre
Az ágyúval (legyen az gépágyú vagy löveg) nem a célra, hanem oda lőnek, ahol az lesz, magyarán előretartás irány és sebesség szerint a találkozási célra.
Nem kell telibe találni a célt, a repesz felhő és a detonáció elvégzi a többit.
A Büszke tervezésekor már figyelembe vették a célok sebességét is.
Az Irániak még a Ksz-19 100mm-es ágyúkat is modernizálták, rendszerben tartják.
juge75 15249 2010. március 13. 18:12
Válasz erre
Kérdezem én: mennyire ismered a Bofors gépágyút és az Sz-68-at?
Lőttél már vele?
Használtad, tapasztaltad mire képes?
Én , bár az Sz-60 volt, de ismerem, láttam mire képes testközelből (nem reklámként mondom de lőttem is vele).
Bofors gépágyú pedig felejtős.
Mind a két eszköz töltőléces, a tűz gyorsaság pedig függ a töltés sebességétől is (mindkét típusnál Bofors - AZP-57-Sz-60/68)
Meteort le szedte (darabokban esett le), a torony gyorsan forgatható, köszönet az áttételeknek és a motoroknak.
Nem ezért nem használják, hanem a kor követelményeinek nem felelt meg: nincs tűzvezető lokátor (és nem is oldható meg elhelyezése vagy összekapcsolása mivel mozog, akkoriban elősször a KRUG használt telekód rendszert), és nincs NBV-védelme.
Azonkívül baromi hideg is volt.
A Silka 23mm-es AZP gépágyú lőtávolsága bőven alatta marad az 57mm-es lövegének, páncélozottabb célok ellen kevésbé hatékony.
Az akkoriban megjelenő kis magasságú csapásmérő taktika és a robot repülőgépek, rakéták miatt lett kitalálva a Silka és a vetélytársa a 37mm-es (Bofors ez is) Jenyiszej (Enisey), mindkettőn automatizált célkövetés és tűzvezetés valamint töltés-ürítés.
gaunt 15248 2010. március 13. 16:15
Válasz erre
Na neee... Az még rendben van, hogy helikopterek ellen hatásos, de annak az esélye, hogy egyáltalán megrongáljon egy sugárhajtásút, legyen az akár a lassú A-10-es, egyenlő a 0-val. Vietnamban sem ért semmit légi célok ellen. Az amcsik a ZPU-1,2,4 és a ZU-23-2-től igencsak féltek, de az 57-esektől nem. 100-150 lövés/perc tűzgyorsaság nem elég semmire, de az sem segít, hogy a toronyforgatás sem elég gyors. Nem véletlenül fejlesztették ki a Silkát. Az egy igazi mészáros volt. Mellesleg az A-10 vagy Apache ennek sem tud ellenállni.

Az amcsiknak is volt egy hasonló járművük, az M-42, fegyverzete két db 40-es Bofors volt, ami sokkal jobb fegyver mint az Sz-68-as, (mellesleg kb.2x nagyobb a tűzgyorsasága) de még ez sem volt jó semmire a gyalogság támogatásán kívül.

Amire jó a ZSzU-57-2, az a gyalogság támogatása, könnyebb páncélzatú járművek ellen (csak úgy mellékesen, rövidebb távolságról az M-60-as oldalát is átviszi) valamint ahogy Freddy is írta, utcai harc.
juge75 15247 2010. március 13. 15:41
Válasz erre
4 Km-ig hatásos, ha elengednek egy sorozatot, azt hiába zavarják.
Repesz romboló lőszerrel és közelségi/csapódó gyújtóval is ellátott lövedékével repesz felhőt csinál a légi cél körül vagy közelében.
Ez már képes megrongálni annyira a repülőt, vagy helikoptert hogy lezuhanjon.
Délszláv háborúban be vetették őt és az Sz-60-ast is.
A-10, vagy az Apache ennek nem tud ellen állni.
juge75 15246 2010. március 13. 15:35
Válasz erre
Ez egy óriási tévedés!
Korlátozottan, mert nem lehet tűzvezető lokátorral összekötni, de éjszaka is alkalmazható légi célok ellen.
Freddy 15245 2010. március 13. 14:54
Válasz erre
Libanonban használták földi célpontok ellen a szíriaiak. Utcai harcokban bevált, mert magasra tudta emelni az ágyú csövét, és simán átvitte a házak falát.
juge75 15244 2010. március 13. 13:16
Válasz erre
Millió köszönet érte!
Én már csak a szóló 57mm-es Sz-60-ast láttam és hallottam, ez sem semmi!
Képzeld el azt hogy (mert a videón földi célra tüzel) nagyobb tűz gyorsasággal, 4 ilyen jármű tüzel egyszerre célzsákra Drégelypalánkon.
Egyébként építés alatt az Armo makettje.
gaunt 15243 2010. március 13. 13:14
Válasz erre
Jó kis videó! :) Légvédelmi feladatokra használhatatlan, de gyalogság ellen pokoli lehet!
MAZHL2005 15242 2010. március 13. 11:30
Válasz erre
ZSZU-57-2 "Büszke" tüzelés közben
www.youtube.com/watch
MAZHL2005 15241 2010. március 12. 14:57
Válasz erre
Restaurált szovjet harcijárművek
www.nortfort.ru/np/foto_t1_e.html
juge75 15240 2010. március 11. 21:43
Válasz erre
Kecelen sok minden van, ami nem volt rendszeresítve.
Ezek zömét ajándékba kaptuk a kivonuló Szovjet haderőtől.
Jimbobá 15239 2010. március 11. 21:34
Válasz erre
Meg Zamárdiban is. De elvileg nem volt rendszeresítve.

Üdv,
Ádám
gaunt 15238 2010. március 11. 20:25
Válasz erre
juge75 15237 2010. március 11. 19:44
Válasz erre
Símát nem láttam, csak speciális altípusokat.
juge75 15236 2010. március 11. 19:43
Válasz erre
Még PU-12 igen, az váltotta a FUG-ot.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298.