/ Fórumok /

Utasgépek

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Ronin 140832 2009. november 16. 11:54
Válasz erre
Az sem lenne rossz, de csak a probléma egy részét oldaná meg. A felette lévő betűk viszont eredetiben feketék, ezt a martica sárgának adja. Továbbá a madár barna szárnyai, és a, talán babérlevél vagy olajág, zöldje is kimaradt. Arról nem is beszélve, hogy a sötétkék háttér s matricán fekete. Szóval a gondok nem kicsikék. :)
Tibcsi 140831 2009. november 16. 11:46
Válasz erre
Ronin,

És ha festenél/fújnál alá egy alapot arany színnel?
Ronin 140830 2009. november 16. 11:16
Válasz erre
Kőszeg2009 163
Kőszeg2009 163

Köszönöm Hogy megosztottad személyes tapasztalatodat, Varjúbácsi!
A csík kifestésével nem lesz gond, de sajna a címerrel lessz némi gondom. Doyusha féle matricát szeretném használni hozzá. Bár eléggé slendrián munkát végzett vele, vagy egyszerűen valami hiba folytán a barna és az arany szín lemaradt az ívről. Nem tudom lenne e értelme betenni a nyomtatóba, és megpróbálni befelyezni, vagy inkább az egész címert újra kellene nyomni.
Ronin
Varjúbácsi 140829 2009. november 16. 07:48
Válasz erre
Kalifornia 2009 2 041
Kalifornia 2009 2...
Kalifornia 2009 2 053
Kalifornia 2009 2...
Reagen Library3
Reagen Library3
Airforce One
Airforce One

Ronin!
Sajnos csak a munkahelyemen tudok képet feltölteni, otthon a gépem valahogy nem engedi. Ahogy most visszanéztem a képeket, a keret óarany színű.
Fóka 140828 2009. november 15. 18:15
Válasz erre
Szia Muzzy,

Nem, nincs meg. Az egy funérból fűrészelt, saját tervezésű tákolmány lett volna belső térrel, mozgatható cuccokkal, de az építés hosszú, keserves hónapjai alatt egyre inkább belevesztem a részletekbe, és olyan herótom lett tőle, hogy egyszercsak kihajítottam. Pedig a csűrőlapok szándékomon kívül még önbeállókra is sikeredtek egy technológiai pontatlanság miatt: a mozgatható csapoknak fúrt csatornák a csűrőkben és a felfüggesztésnél szöget zártak be, így a vékony, rugalmas drót mindig alapállásba állította vissza a csűrőket. Amikor azonban nekiláttam plexiből kifaragni a hatvanvalahány kis ablakot, elfogyott a lelkesedés, és hatalmas felszabadulásként éltem meg, amikor félkészen a szemétbe szórtam az egészet.

Ugyanilyen okokból az Il-14-es kabinbelsőnek sem veselkednék neki semmi pénzért, inkább lustálkodok helyette.
Gabcsi 140827 2009. november 15. 16:59
Válasz erre
megvan...köszi a szervót!
Gabcsi 140826 2009. november 15. 16:57
Válasz erre
Be vagyok jelentkezve, de úgysem...
muzzy 140825 2009. november 15. 16:54
Válasz erre
Foka
Remelem a Te IL 14esedben megcsinalod a hamutalakat:)
Ahogy ismerlek meg is teszed :)
Ja meg van meg a sajat magad altal mozgathatova tett kormenyfeluletu geped amit meg kint a koleszban butykoltel?

Muzzy
Tibcsi 140824 2009. november 15. 16:54
Válasz erre
Be kell jelentkezned és akkor látni fogod. :)
Gabcsi 140823 2009. november 15. 16:52
Válasz erre
Szia Fóka!

Elkérhetem a mailcímedet? Sajnos az adatlapodból nem tudtam kideríteni az elérhetőségedet(vagy csak szimplán pancser vagyok). Köszi!
Fóka 140822 2009. november 15. 14:07
Válasz erre
Az előzőhöz azért hozzáteszem, hogy a túl gyors légnyomás-változás persze nem feltétlenül okoz ilyen komoly bajt, de ha közben az emberfia (vagy -lánya) éppen valami hurutos megfázásban is benne van, akkor bizony jók rá az esélyei.
Fóka 140821 2009. november 15. 14:03
Válasz erre
Én talán azért is emlékszem jobban a LOT festésekre, mert személyes élményem is van: 1972-ben a papám kiküldetésre utazott Varsóba, este indult, este érkezett. Amikor ment, és én kisgyerekként nagyon aggódtam, az nyugtatott meg, hogy amint ott állt a repülőgépe (LOT Il-18) az állóhelyen, mögötte ott látszott a Hold, éppen a függőleges vezérsík mögött, és így szinte dicsfény övezte - borzongatóan misztikus látvány volt :-) Visszafele viszont nem volt ilyen kellemes a dolog, An-24-essel jött:

www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Antonov-An-24B/1152772/L/&sid=ab5880e6992fb77f319248d0e0b16a8e

...és miután kijött a tranzitból, igen viccesnek tartottam, hogy semmit sem hall - de amikor napok múlva sem jött vissza a hallása, és orvoshoz ment, kiderült, hogy leszállás közben mindkét dobhártyája kiszakadt. Mondta is a papám, hogy minden utas a fülét fogta - bizony, akkoriban a magassági (túlnyomásos) rendszerek még nem voltak olyan precízek, mint manapság, és be-becsúszott ilyen malőr.

A régi LOT festés talán a fentiek miatt is rögződött bennem ilyen alaposan.
Tibcsi 140820 2009. november 15. 12:22
Válasz erre
Lehet, hogy nekem azért tetszik jobban az "új" LOT festés, mert én a "régit" nem is nagyon ismertem... A hetvenes években, gyerekkoromban elég jól tisztában voltam a különféle légitársaságok festéseivel, de a LOT valahogy kimaradt...

De nem baj, a Tu-114-est amúgy sem lehet olyanra festni. :-)))

(Csak lenne már itt!)
Varjúbácsi 140819 2009. november 15. 10:14
Válasz erre
Ronin!
A nyáron voltam Kaliforniában a Reagen Library-ben, ahol kiállították az elnök 707-esét, és a Marine One-t. Szerintem a festés az ún."aranybarna".
Fóka 140818 2009. november 15. 09:46
Válasz erre
Hát ez természetesen az egyéni ízlés szubjektív kategóriája, de én bizony még a klasszikusan szép, ezüst hasú LOT Il-18-asokhoz szoktam hozzá Ferihegyen:

www.airliners.net/photo/LOT---Polish/Ilyushin-Il-18/1559582/L/&sid=00ea3e4ea114747a9eddeaa09aa714b2

Emlékszem, kisebbfajta sokk volt számomra, amikor először láttam meg az "új" LOT festést. A LOT volt az első a szocialista légitársaságok között, ami szakított a hagyományos fehér felső - ablakcsík - ezüst/szüre has mintával, és én már akkor konzervatív voltam. Mára életcélommá nemesült, hogy a polcaimon csakis 1979 előtt repült repülőgépek legyenek - számomra a nyolcvanas évek elején őrült meg a világ ;-)
Tibcsi 140817 2009. november 15. 09:20
Válasz erre
Nekem a LOT festés is tetszik. Anno egy Il-62-esre festettem fel ecsettel, egy fekete-fehér fotó alapján (ami ráadásul egy Tu-134-est ábrázolt :D). De a sötétkék színt eltaláltam. :)
Fóka 140816 2009. november 15. 09:09
Válasz erre
A svanc festésének piros része természetesen szép homogén, talán a jpg tömörítés miatt lett foltos a képen.
Fóka 140815 2009. november 15. 09:07
Válasz erre
Ilyen volt

Ilyen volt
Ilyen volt
Ilyen lett

Ilyen lett
Ilyen lett

...és közben végeztem a legújabb munkával: a számomra irritálóan modernkedő "új" LOT festésű 1:144-es Welsh gyártmányú Il-18-as vákuummakettemből szép klasszikus Balkan lett, saját gyártású matricával.
Fóka 140814 2009. november 15. 08:54
Válasz erre
A kínai kabinbelső-kép jól adja vissza azt a látványt, amivel egykor a Malév Il-14-esbe betoppanó utas is szembesült, személyes tapasztalatból mondom. A jelenleg szokásosnál sokkal kényelmesebbek voltak az ülések, és jellemző volt az üléstámla teljes felsőrészét elfedő fehér védőhuzat, a hálós csomagtartó és az ablakok előtti valódi, elhúzható függöny. A képen nem látszik, de emlékszem a karfákból kihajtható kis hamutartókra, felnyitható tetejükön cirkalmas Malév felirattal.
Tibcsi 140813 2009. november 15. 07:33
Válasz erre
Tibcsi 140812 2009. november 15. 07:31
Válasz erre
Tibcsi 140811 2009. november 15. 06:35
Válasz erre
Air Force One Facing Right
Air Force One Facing...

Én egyértelműen az aranyra szavazok. Én legalábbis ilyenre festeném... :)
Topi 140810 2009. november 15. 06:24
Válasz erre
Szia!
A Zsaludek féle füzet megvan, ha az érdekel!
Üdv: Topi
Varjúbácsi 140809 2009. november 14. 23:29
Válasz erre
Sziasztok!
Keresnék képeket, rajzokat a Maléves IL-14-esről, elsősorban a belseje érdekelne.
Ronin 140808 2009. november 14. 20:49
Válasz erre
c25_14
c25_14
51zOJJDJ80L__SL500_AA280_
51zOJJDJ80L__SL500_A...

Sziasztok!
Szerintetek a gép oldalán végíg futó csík , valamint a címer kerete arany, vagy inkább barna lehet?
Üdv: Ronin
Fóka 140807 2009. november 12. 14:02
Válasz erre
Én egyébként nem CorelDraw-t használtam a matricakészítéshez, hanem PaintShop Pro-t, és egyszerű bmp filéket gyártottam. Igaz, 600 dpi felbontásban, aminek köszönhetően semmi pixelesedés sem látható a termékeken.
Fóka 140806 2009. november 12. 14:00
Válasz erre
Attól tartok, már nem aktuális... Lapinak nincs több Tu-114-ese, ezt a most elkészültet meg nincs szívem újramázolni. Most a matrica is 30+ éves rajta, ami már old-timer védettséget élvez.
Fóka 140805 2009. november 12. 13:58
Válasz erre
...ja, és most látom csak, nem pingálta feketére a hajtómű-gondolákat és a szárny alsó felületét a kiömlőnyílásoktól egészen a kilépőélekig - pedig ez nagyon jellegzetes részlet a típuson, javaslom nem elfelejteni ;-)
Tibcsi 140804 2009. november 12. 13:57
Válasz erre
Igen, láttam már. Az ablakokat leszámítva tényleg szép munka. :)
Tibcsi 140803 2009. november 12. 13:56
Válasz erre
CorelDraw-val rajzoltam, ha tudod használni, akkor elküldöm a fájlt.
Fóka 140802 2009. november 12. 13:55
Válasz erre
Tibcsi, ezt láttad már?:

modelingmadness.com/reviews/civil/thom114.htm

Külföldi sorstársunk gyönyörű Tu-114-est csinált az NDK készletből, ő is kurtított szárnyat/hajtóművet, és ő is saját gyártású matricát használt, bár az ablakok megoldása nekem nem tetszik: a világosszürke az ezüstön szerintem egyáltalán nem élethű... Ettől eltekintve azonban tiszteletreméltó munka.
Fóka 140801 2009. november 12. 13:49
Válasz erre
Szia Gabcsi!

Hogyne, címem ott van az adataim közt.
Fóka 140800 2009. november 12. 13:48
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Hát csak ámulok... Gyönyörű lett. Kezdem bánni, hogy én meg ráhúztam a gyári matricát, pedig már megvolt egy példányban :-/
Tibcsi 140799 2009. november 12. 11:51
Válasz erre
p1060747

Tu-114 matricalap az "eredeti" mellett.
p1060747

Szia Fóka,

Nekiveselkedtem a Tu-114 matricájának. Eddig itt tartok vele. Ez még nem a matrica, csak egy próbanyomat normál fénymásolópapírra. Nem így akartam kinyomtatni, de mellékerült az "eredeti" matrica is. De így legalább látszik a különbség. :)

(Tudom, nem mindenhol pontos, de nekem meg fog felelni így is. :))
Gabcsi 140798 2009. november 12. 10:58
Válasz erre
Szia lacee!

Érdekelne a Kisvas! Kizárólag kp-ért, vagy szóba jöhet csere is?

Üdv: Gabcsi
Gabcsi 140797 2009. november 12. 10:48
Válasz erre
Szia Fóka!

Szépen sikerült a MOGéza! Gratulálok! Én is dolgozom egy ilyenen, csak én majd a legutolsó, AIR CARGO feliratos verziót szándékozom megépíteni. Kérhetek némi segítséget Tőled az építéssel kapcsolatban? Természetesen priváton.

Üdv: Gabcsi
lacee 140796 2009. november 11. 21:11
Válasz erre
Sziasztok,
Eladó az alábbi makett:
Tu-134 1/100
NDK, doboz nélkül, hiánytalanul.
3500 Ft.

Üdv,

lacee
L.P 140795 2009. november 11. 08:55
Válasz erre
http://www.dragonmodelsusa.com/dmlusa/prodd.asp?pid=ZVE7008

zvezda boeing 787
Tibcsi 140794 2009. november 9. 16:20
Válasz erre
Aki még nem látta: egy gyönyörű Tu-134A, 1/144-ben.
www.modellversium.de/galerie/18-flugzeuge-zivil/4950-tupolev-tu-134a-3-.html
Tibcsi 140793 2009. november 9. 09:35
Válasz erre
Fóka 140792 2009. november 9. 09:22
Válasz erre
Szia Tibcsi, most olvastam a leveledet. Majd csak este tudok válaszolni rá, le kell mérnem a cuccot, és most nem vagyok otthon.

Fóka
Fóka 140791 2009. november 8. 20:43
Válasz erre
De furcsa lett a kép... A valóságban természetesen a jobb szárny is merőleges a törzsre - úgy látszik, torzít a fényképezőgépem :-/
Fóka 140790 2009. november 8. 20:31
Válasz erre
HA-MOG

Immár jó helyen a lajstromjel
HA-MOG

Hát helyreállt a világ rendje :-) Kijavítottam az elrontott lajstromjelet. És most a billentyűzetem sem egyénieskedik.
harold 140789 2009. november 8. 18:25
Válasz erre
Fóka 140788 2009. november 8. 18:01
Válasz erre
Nos, nekem azért ez az új festés is a szívemhez nőtt. 4 db Il-18-as (-MOA, -MOE, -MOI, -MOG) még atív volt, amikor dolgozni kezdtem a Malévnél, és én is ott voltam, amikor 1988-ban, a MOGéza hajtóműtűz után a 2-es hangárban aggódva szemlélgette a műszaki csapat - akkor még nem tudtuk, hogy ezt az ereje teljében lévő repülőgépet nem engedik többé repülni, bár mindenki szerint javítható volt. A Malév festések nekem idáig tartanak, az 1988-ban bevezetett tiszta fehér törzs - sötétkék orr/svanc + pár absztrakt maszat kombinációval semmiféle érzelmi közösséget sem tudok vállalni.

És ismét megtörtént a legkellemetlenebb, ami makettezővel megtörténhet: a képek felrakása után vettem észre, hogy a szárnyon lévó lajstromjelet eltoltam. Bizony, a "HA-" és a "MOG" külön szárnyon volt...
Tibcsi 140787 2009. november 8. 17:49
Válasz erre
Szia Fóka,

Nagyon belejöttél a házi matricakészítésbe, szép is lett az "új" festésű 18-as. Bár szerintem a régi festés szebb volt. :))

Kösz a tanácsokat, egyelőre még nincs meg a "páciens". :(

Tibcsi
Fóka 140786 2009. november 8. 17:48
Válasz erre
Nnna, mos'meg a "t" betű rendetlenkedik a klaviatúrán :-/

nagyszerűségé := nagyszerűségét
kerül := került
Fóka 140785 2009. november 8. 17:46
Válasz erre
HA-MOG 1

HA-MOG 1
HA-MOG 1
HA-MOG 2

HA-MOG 3
HA-MOG 2
Múlt és régmúlt

Múlt és régmúlt
Múlt és régmúlt
Tu-114 és Il-18

Tu-114 és Il-18
Tu-114 és Il-18

Sziasztok!

Hadd hirdessem ismét a házi matricagyártás nagyszerűségé: kész az újabb járgány. Mégpedig az, ami nagyon hiányzott már, a Malév "új", 1974-ben bevezetett festésű Il-18-asa a régi mellé.

Lapi, a Tu-114-es is elkészült, a gyári matrica kerül erre is.

Tibcsi, eszembe jutott, hogy a Tu-114-esnek nemcsak a szárnyát, hanem a hajtómű-gondoláit is meg kell kurtítani: a középső, két részből álló szekciót megfelezve jön ki a helyes méret.

Fóka
Tibcsi 140784 2009. november 7. 18:46
Válasz erre
Közben utánanéztem: a seregben 026-os oldalszámmal szerepelt a későbbi HA-TSA..
Tibcsi 140783 2009. november 7. 15:39
Válasz erre
Szia,

Akármelyik jó hozzá, mert a HA-TSA valójában egy C-47-es volt, de már AS motorokat szereltek rá. Előtte katonai volt, akkor még az eredeti amerikai motorok voltak rajta. Az oldalszámát ne kérdezd, azt nem tudom fejből. Talán 506...?

Tibcsi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.