/ Fórumok / Groupbuild /

GroupBuild 2007: Magyar Szárnyak

Magyar felségjellel repült légijárművek bemutatásást tervezzük a 2007. évi Mosonmagyaróvári kiállításon. Aki úgy gondolja, hogy szivesen építene egy makettet a témába, kérjük jelezze és felvesszük az egyre bővülő listára.
Két kikötés van csak.
1: A makett 1:72-es méretarányú legyen.
2: Olyat kell építeni, amit más még nem vállalt be.
Egy tipuson belül eltérő alváltozatok természetesen lehetnek. Mivel a cél az ,hogy minél több tipust bemutassunk, próbáljatok ne egy tucat Bf 109-est építeni.
A már elvállalt makettekről és építőjükről listát fogunk közzétenni, amit folyamatosan frissítünk.
Ha lehet csak az jelentkezzen , aki úgy érzi, hogy nagy eséllyel kész lesz a makettel Óvárig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.
Atlasz 438694 2007. március 26. 20:09
Válasz erre
Szia !
A Jas-39-est lemondtam, (elég régen).
Ellenben építem a Fokker Dr.1-est.(Átvállaltam Emericktől)
Üdv:
Atlasz
Solo 438691 2007. március 26. 14:16
Válasz erre
csoplista.txt méret: 1.2 KB
csoplista.xls méret: 17 KB
Helló!

Akkor közös asztal saját alappal lesz. Az alátét kartont még meglátjuk.

Vadász: köszönjük a feljánlást, természetesen elfogadjuk.
Akinek még van olyan kész makettje amit senki nem épít azt is szivesen látjuk.
A kifejezetten erre az eseményre épült maketteket megjelöljük majd. :) (piros pötty a szélvédőre. :))

Csatolom a listát is. Ha valamilyen változást lusta voltam beírni lécci szóljatok.

Üdv.
Farkaskoma 438688 2007. március 26. 12:20
Válasz erre
Ja, és az üzemanyag ellenőrző csőnek a középső vízszintes szakaszában egy buborékmentességet ellenőrző üveg cső van. Ezt legkonyebben egy kis ezüst festékkel lehet imitálni. (lagálább is én azzal szoktam) van aki kivágja az aditt szakaszt, és átlátszó öntökeretből húzott szálra csereli.
Farkaskoma 438687 2007. március 26. 12:17
Válasz erre
Remélem még időben kritizálok a kabinnal kapcsolatban egy picit:

Az olaj hőmérséklet jelző, és a hengerfej hőmérséklet jelző karimájaán sárga/piros jelzés van, ami eléggé látszik feltönő szine miatt még zárt kabintető melett is. Továbbá a az üzemanyag főcsap, a póttank leoldó is piros karok a műszerfelon. Az oldalkonzolon az oxygén regulátor kék, a jobb oldali oldalpanelen a kapcsolótáblán a kapcsolók alsó része piros. Ezeket szerintem próbáld meg megfesteni, mert sokat dob a kabinon. Egyéb iránt eddig tetszik, csk ha már a bőr pántot megfestetted a pedálon, ami nem fog igazán látszani, akkor érdemes lenne ezeket is szerintem.
Miggyuri 438684 2007. március 26. 10:17
Válasz erre
lucky 438683 2007. március 26. 08:41
Válasz erre
Ismét feldobom az alap ötletét.
Létezik egy olyan kartonfajta amit triplex kartonnak hívnak.Sok színben van( szürke kék piros zöld stb).
Ezzel egységessé lehetne tenni az alapot, és nem is drága,ismerve a méretét.
Vadász 438682 2007. március 26. 06:30
Válasz erre
Borisz!
Miből gondolád, hogy a zsűri van létszám hátrányban?
Ötven kategória zsűrizéséhez szerinted hány ember kell?
A súlyfölényről nem is beszélek.

Solo!
Régebbi felajánlásomat tartom 1db FW-190 F-8 személyében.

Vadász
Miggyuri 438681 2007. március 26. 06:15
Válasz erre
Továbbmegyek. Ez a gyűjtemény, ha összejött, miért ne maradhatna fenn? A Magyar Légierő történetét feldolgozó állandó kiállításként. Ha csak hely kell és megfelelő környezet, azt bármelyik szakkör, műv. ház. reptéri helyőrségi klub stb. azt hszem, könnyedén elvállalná. Tudom, sok évvel ezelőtt már volt egy ilyen próbálkozás Pesten. Az ötlet akkor sem volt rossz és szerintem most sem az.
Miggyuri
Miggyuri 438680 2007. március 26. 06:11
Válasz erre
Mégegyszer. Nézetem szerint, aki belevágott, az pontosan tudta, itt nem a babér szerzése a cél, hanem két nagyon nem elhanyagolható szempont.
1. Bemutatni minél többet a dicső elődök által repült géptípusokból s ezzel emléket állítani nekik.
2. Kipróbálni a MOK összefogását és a "világ" elé állni ezzel a nem elhanyagolható gyűjteménnyel (és teljesítménnyel).
Mindkét cél tisztelereméltó.
Az, hogy emellett van egy csodálatos verseny, szerintem egy másik dolog. Úgy gondolom, azok, akik vállalták a csoportba való tartozást s ezzel az építést, azok az egyéb makettezésükön felül, pluszban dolgoztak.
Ettől függetlenül nem fogok köveket hajigálni arra, aki az eredetileg ide szánt, ámde annál is csodálatosabb makettjét benevezi a versenyre. De ne rójunk a zsűrire olyan meg nem oldható feladatot - meg nem is lenne szabályos - hogy kimagozza a kiállított darabokból a versenyre szánt munkákat. Ezt elkerülendő, javaslom, aki összefogja az egészet mondjuk Solo, neki van leginkább rálátása, a dologra, készítsen egy táblázatot névvel, melyik gép kinek a munkája. Így teljesen kizárható, hogy a névvel leadott munkákat bárki zsűrizze.
Miggyuri
Vadász 438679 2007. március 26. 05:51
Válasz erre
Samme!

A HAD honlapján megtalálod, matricával együt.

Vadász
Samee 438678 2007. március 25. 22:59
Válasz erre
Kabin bal.jpg méret: 84.8 KB
Kabin jobb.jpg méret: 87.5 KB
Tekn?1.jpg méret: 98.7 KB
Tekn?2.jpg méret: 92.1 KB
M?szerfal.jpg méret: 49.8 KB
Hella megint!

A beígért képek a Bf-109G6-os kabinjáról. Az ülésről még hiányoznak a hevederek, ez a holnapi nap folyamán követekzik, újabb képekkel imitálva. Ugyancsak holnap már a törzs is össze lesz ragasztva, illetve felkerülnek a szárnyak is.

Továbbra is várom a folttérképeket és a háromnézeti rajzokat Tobak Tibor gépéről. Akinek van ne sajnálja, a Group Build érdeke is.

Samee
boriszjelszint 438677 2007. március 25. 22:46
Válasz erre
lesz olyan, hogy 72es repülők a magyar honvédségből?
arra pont stimmelne.
meg, ha testületilegodaállunk a létszámhátrányban lévő zsűrihez, vsa belegyeznek, így-vagy úgy:)
Egyébként én is inkább afelé húzok, hogy egy kupacban legyenek a gépek, aztán aki hoz hozzá alapot, az hoz, aki nem az nem.
egyébként van nekem pár deszkám, meg egy adag műfüvem, kivitelezhető az vajon, hogy egy alapon több makett áll, más-más építőtől?
Vadász 438676 2007. március 25. 21:25
Válasz erre
Atlasz!

A zsűri csak a saját kategóriában elhelyezett maketteket fogja bírálni.

Vadász
xcraft 438675 2007. március 25. 21:16
Válasz erre
Atlasz!
Természetesen, ha valaki dolgozott vele, és úgy érzi nevezni szeretné, az nevezzen, szíve joga. Pusztán kivitelezhetősége miatt nem fogom nevezni a sajátom, hogy ne bonyolítsa az életet. Elvileg minden makett mellett ott van, hogy milyen kategóriában indul, és ezeket egy kijelölt helyre szokták tenni, csoportosítva. Itt jön az összeférhetetlenség a közös asztallal.
Az is lehet, hogy fölöslegesen gondoltam erre, és megoldják ezt a problémát, de ebben az tudna nyilatkozni, aki részt vesz a szervezésben, zsűrizésben.
Atlasz 438674 2007. március 25. 21:07
Válasz erre
Sziasztok !
Egy szavazat a közös asztal-saját alapra.
Szerintem az lenne a legjobb megoldás, ha lehetne nevezni is.
És akkor mindenki kitenné egy cetlire hogy milyen kategória, stb.
Zsűrizésnél amúgyis odatologatnák őket az adott kategóriához.
A Fokkerem festésre vár (mindjárt lekörözöm Ákost a gyorsépítésben he-he!)
Üdv:
Atlasz
Bendeguz 438673 2007. március 25. 20:45
Válasz erre
Egyet értek tanult kollégámmal, közös asztal, és saját talapzat
ps.: lehet kudarcba fog fulladni az zezüst nyliam, mert akármit próbálok csinálni a rettenet panelvonalaival, egyre csak rosszabb lesz:( viszont, ha Óvárig nem sikerül befejezni, akkor Berénybe tudok vinni helyette He 170-et, meg Me 109 g10-et, meg egy Fokker D VII-et, sorry ez van, ez az első full gyanta gépem, szívok is vele igen erőteljesen
Zoli 438672 2007. március 25. 20:40
Válasz erre
Zoli 438671 2007. március 25. 20:39
Válasz erre
Kicsit tényleg bumfordi, de szépen megcsináltad. (Régen nekem is megvolt, de egyszerűsége miatt eladtam, pedig akkor még sokkal alakhűbbnek tűnt...) Én örülnék, ha így megcsinálnám a két talicskát...
z
Akos 438670 2007. március 25. 20:35
Válasz erre
1.jpg méret: 75.4 KB
2.jpg méret: 78.4 KB
Elkészült a Me-108. Heller ősrégi makett, feljavítás nélkül (kivéve vákuumos kabintető, mert az eredeti hiányzott a dobozból), úgyhogy nézzétek el a bumfordi részleteket.
xcraft 438669 2007. március 25. 20:27
Válasz erre
Sziasztok!
Mindenképpen a közös asztal legyen, szétszórva nem érvényesülne annyira, és tényleg ezért volt groupbuild.
A nevezés azért nehéz, mert különböző kategóriákba kerülnének a gépek, saját építésű, doboz, feljavított-bontott, kétfedelű. A zsűri valószínűleg nem állna neki bogarászni, hogy melyik makett melyik kat.-ban indult. Nem lustaságból, de ez egy igen nagy kiállítás-verseny, rengeteg résztvevővel. Részemről lemondok a nevezésről, közös asztal, saját alap a végszó?
Akos 438668 2007. március 25. 20:08
Válasz erre
Még egy szavazat a közös asztalra...
lucky 438667 2007. március 25. 19:53
Válasz erre
Közös asztalra egy szavazat.
Samee 438666 2007. március 25. 19:32
Válasz erre
Hella!
Hát mivel én a Bf-et még építem ezért a végeredményéről még nem tok nyilatkozni h nevezem-e. Mondjuk nevezni tudom később is.
A Heinkel miatt azt mondom h közös asztal.
Ha kell egy Gripent meg egy NATO-s 29est fel tok még ajánlani.

Samee
Bombraider 438665 2007. március 25. 18:42
Válasz erre
Szia!
Szép lett mind1ik,grat!
Majd akkor zargatlak mélben kicsit:)

üdv:bomb
Zoli 438664 2007. március 25. 18:21
Válasz erre
Egyetértek, ezért vállaltam én is (mert a jelentős információhiány miatt még évekig nem nyúltam volna hozzájuk). Ja és felőlem a korábban elkészült gépek is kirakhatóak, amúgy se lenne tele az asztal, ha jól sejtem.
z
Miggyuri 438663 2007. március 25. 18:17
Válasz erre
Én maradnék a közös asztalnál. Ettől is csoportos építés. Nem? Amit nevezni szeretnék, az egy más téma.
Miggyuri
Solo 438662 2007. március 25. 18:01
Válasz erre
Helló!

Megit én.
Még nem tisztázott egy két dolog. Szeretném ha nyilatkoznátok a témában.
Mivel a közös alap kétséges és felmerült, hogy lenne aki nevezné a makettjét ha már elviszi Óvárra, szeretném ha döntenénk mi legyen.
Kb 20 makett készül vagy már kész van. Ha egy asztalra pakoljuk őket akkor a nevezés valszeg nem lesz megoldható.
Mivel a cél a minél több magyar szinekben repült tipus bemutatása megfontolandó már kész makettek bemutatása is.

Mi a véleményetek?
Samee 438661 2007. március 25. 16:56
Válasz erre
Hella Mindenki!

Egyeztetés után nálam csere történt. A He-112es mellett csinálom azt a Bf-109G6-ost, amelyet Tobak Tibor repült. Ha jászberényre is vonatkozik a dolog akkor addigra be tom fejezni az Albatrost is. Képek hamarosan.

Üdv by Samee
Solo 438660 2007. március 25. 10:07
Válasz erre
Helló!

Közben rájöttem ,hogy a 24-es is alapon van, de nem gond, mert most úgy tűnik mégsem lesz közös alap. Így jöhet az Ancsa is. :)

Szerintem megfelelő minőségű alaphoz, ilyen méretben, sok idő és munka kellene. Koncentráljunk inkább a makettekre. Ha lesz rá igény, az alapot még Jászebrényre megcsinálhatjuk.

Szóval, hajrá építsünk. Ez rám is vonatkozik. :)
Jester 438659 2007. március 25. 00:30
Válasz erre
Szia Tophatters!

Köszi szépen, örülök, hogy tetszett! Nekem is egy régi vágy volt ez a makett. Eredetileg már tavaly ki szerettem volna vinni a szolnoki happeningre, csak addigra nem készült el. :)

Jester
Tophatters 438658 2007. március 24. 22:37
Válasz erre
DSCF3859.JPG méret: 115.7 KB
Szia Jester!

Tetszett az Ancsád Szolnokon. Nagyon örültem hogy végre láttam An-26 makettet kiállításon, mert már nagyon hiányoltam.
Jester 438657 2007. március 24. 22:33
Válasz erre
Szia Bomb!

Igen, úgy van! :)

Jester
Bombraider 438656 2007. március 24. 21:44
Válasz erre
Szia!
A Tied volt Szolnokon az An-26+APAkocsi is?

üdv:bomb
Jester 438655 2007. március 24. 21:43
Válasz erre
Solo!
Jelentkezem! Akkor a megbeszéltek szerint szívesen adom a Mi-24-esemet, ha még van rá igény. A rotort azóta kijavítottam, meg még egy-két kimaradt dolgot aplikáltam rá.
Üdv
Jester
lucky 438653 2007. március 23. 20:42
Válasz erre
Tophatters 438651 2007. március 23. 20:36
Válasz erre
Szia Lucky!

Tetszik a Zlin, jó lesz. Kíváncsi leszek rá Móváron.
xcraft 438650 2007. március 23. 20:14
Válasz erre
Sziasztok!
Ma sikerült beszélnem egy mértékadónak nevezhető úrral magyar festés témában, a négyszínű szinte kizárható, mint festésminta, a világos homok/föld barna használata sem bizonyítható, a magyar tarka: szürke, sötétzöld, sötétbarna. (Kék alsó felülettel)
Az infókat Nagy Sándortól szereztem, aki ugyan nem olvassa ezeket a sorokat, de a köszönet megilleti ezúton is.
Az interneten terjedő mintákról, géptől függetlenül: Nem kell készpénznek venni, a forrás a lényeg. Ha most én rajzolnék egy ötszínű álcázót, attól az még nem lenne valós, de sokan mégis elfogadnák, az idő múlásával egyre inkább készpénznek vennék.
Talán ezért is mutat túl ez a topic önmagán, mindenféle belemagyarázás nélkül, megőrízni a múltat, ha eddíg nem került dokumentálásra.
lucky 438649 2007. március 22. 21:08
Válasz erre
Borisz!
Köszi!
Ha kell szólok...
boriszjelszint 438646 2007. március 22. 19:53
Válasz erre
lucky 438645 2007. március 22. 19:31
Válasz erre
P1050747k.jpg méret: 135.8 KB
P1050762k.jpg méret: 156.1 KB
A Zlin ( végre) alapozva...
Az alján marad a szín, a tetjén szürke lesz...
A kopoltyúk még mindig hiányoznak...
Podva 438644 2007. március 22. 14:22
Válasz erre
847.jpg méret: 6 KB
Hi!
Ime:

Színek: RLM 74/75/76
Üdv Podva
Samee 438643 2007. március 22. 13:42
Válasz erre
Üdv!

S.O.S.!!!

Tobak Tibor V8+47-es Bf-109 G6-osához keresek referenciát (képek, folttérképek, háromnézeti rajzok, konkrét színek.

Előre is köszönet.
Samee
Podva 438642 2007. március 21. 07:48
Válasz erre
Hali

Ha jól rémlik, egy Modell és Makett- ban elemezték a II. Vh-s olasz légierő festés- és színmintáit. Abban a listában mintha rémlene egy terracotta elnevezésű szín.
Nos a FIAT kapcsán( tekintve hogy eredeti olasz festésű gépekkel is repültünk, ill. mi is használtunk olasz színeket álcázófestéshez), felsejlik egy halvány osszefüggés, hogy ez a bizonyos terrakotta esetleg az olasz szín megfelelője lehet.

Üdv Podva
Vadász 438641 2007. március 21. 05:48
Válasz erre
X!
Ha háromszinű akkor szinte biztos, hogy zöld, szürke, barna.

De türelem.

Vadász
xcraft 438640 2007. március 21. 05:26
Válasz erre
Köszönöm, gondolom az archív 2.-ben van benne, az pont nincsen meg. Az 1-et átnézem.
Talán még volt valaki, aki emlékezett a gép festésére, ezért írták oda a homokszínt.
Akos 438639 2007. március 20. 23:26
Válasz erre
Megnéztem, 3 színű, ProModell archívban volt, erre volt írva képaláírásként, hogy sötétbarna, fűzöld, homokszínű. Persze a kép fekete-fehér.
Off: részben azért tértem át a modernebb témára, mert a fekete-fehér képek alapján készült színértelmezésekből lett elegem:) A modernebb mellé odateszek pár színes fotót és kész...
xcraft 438638 2007. március 20. 21:32
Válasz erre
Köszi, akkor klub, ne keresd feleslegesen.
Szegény Nagy Sanyi, lassan az agyára megyek. :))
Vadász 438637 2007. március 20. 21:29
Válasz erre
Sajnálom, de nem az én témaköröm.
Várd ki a klubbot, vagy hívj fel holnap este.

Vadász
xcraft 438636 2007. március 20. 21:05
Válasz erre
Vadász!
A CR 42- őn Homok, Szürke, Szöld, Sbarna színekre emlékszel? Nem bírom kivárni a holnap reggelt...
Vadász 438635 2007. március 20. 21:01
Válasz erre
Ákos!
a terakotta nem homokszin, hanem barnásvörös földszin (terra).
A CR -eken viszont homokszin volt (volt?) állitólag.
Vigyázzatok, hogy mikori publikációt fogadtok el.

Vadász
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.