/ Fórumok / Groupbuild /

GroupBuild 2007: Magyar Szárnyak

Magyar felségjellel repült légijárművek bemutatásást tervezzük a 2007. évi Mosonmagyaróvári kiállításon. Aki úgy gondolja, hogy szivesen építene egy makettet a témába, kérjük jelezze és felvesszük az egyre bővülő listára.
Két kikötés van csak.
1: A makett 1:72-es méretarányú legyen.
2: Olyat kell építeni, amit más még nem vállalt be.
Egy tipuson belül eltérő alváltozatok természetesen lehetnek. Mivel a cél az ,hogy minél több tipust bemutassunk, próbáljatok ne egy tucat Bf 109-est építeni.
A már elvállalt makettekről és építőjükről listát fogunk közzétenni, amit folyamatosan frissítünk.
Ha lehet csak az jelentkezzen , aki úgy érzi, hogy nagy eséllyel kész lesz a makettel Óvárig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.
Timur 439122 2007. június 20. 12:40
Válasz erre
Szia Zebi!

Csakúgy, mint F-2-től fölfele gyakorlatilag az összes F-en...
Zebi 439121 2007. június 20. 12:37
Válasz erre
V.0+39
V.0+39

A képeim között megtaláltam a V.0+39-et. Érdekes, hogy a kabintetőn mintha be lenne lemezelve a kis háromszög alakú ablak. Vagy rosszul látom?
Zebi 439120 2007. június 20. 11:48
Válasz erre
Biztosan volt más gépe is, hiszen a V8+10 csak 44 február-március körül készült.
Archy 439119 2007. június 20. 11:06
Válasz erre
Állítólag a V8+10 egy igen jól sikerült darab volt...
Podva 439118 2007. június 20. 10:12
Válasz erre
Hali
A V.0+39-es F volt állítólag Heppes gépe az orosz fronton. A honi légvédelemben pedíg(valószínűleg nem kizárólagosan) a V.8+10-es győri G6-ot használta.
Üdv Podva
Tibcsi 439117 2007. június 20. 07:52
Válasz erre
Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy rémlik, mintha Heppes Aladár gépe Fritz volt és nem Gustav...

(de ezt csak nagyon halkan mondom... :))
Podva 439116 2007. június 20. 05:23
Válasz erre
Aj Most eset le a srác nem találkozott Heppes Örgy.-al, de továbra is úgy vélem, hogy valami veterán visszaemlékezés volt a forrása.
Üdv Podva
Podva 439115 2007. június 20. 05:17
Válasz erre
Hi
Ha tényleg beszélt az Öreg Pumával akkor érthető a V.9+10-es jelzés. Egy cikkben olvastam, még az új szárnyakban, hogy Heppes örnagy visszaemlékezéseiben rendre így adta meg gépe oldalszámát. Ez olyan mint a kék 11 Tobak T. esetében.
Üdv Viktor
Zebi 439114 2007. június 20. 02:03
Válasz erre
A sárga orrkúp, ahogyan az oldalszám 0-ja megtörik az oxigénfeltöltő-nyílásnál, sőt maga a V9-es szám szintén érdekes.
Archy 439113 2007. június 20. 01:37
Válasz erre
az hagyján, de a vízszintesen fordítva vannak a csíkok, a zöldnek kell kívül lenni. Én is elszúrtam elsőre :-)
Tibcsi 439112 2007. június 19. 11:04
Válasz erre
Igen, jól látod. :) Jól meg is mondtam nekik. :-)))
Zebi 439111 2007. június 19. 10:50
Válasz erre
Találtam egy magyar G-6-ot a Hyperscale fórumában. Nagyon szép lett, bár mintha a dudor hátsó része hiányozna.
www.network54.com/Forum/47751/message/1182170023/1-48+Messerchmitt+Bf-109G-6+-+Hungarian+Puma
Ez a hozzászólás is érdekes:
www.network54.com/Forum/47751/message/1182179478/first+rate+finish+and+detail+work+Brad
Jól látom, hogy Heppes Aladár dedikálta?
Timur 439110 2007. június 12. 14:32
Válasz erre
Szia Podva!

Én sem a vita miatt írtam.
A Magyar Sasokat inkább nem minősíteném, mert nincs szándékomban megsérteni a szerzőket.

A topicot megnéztem, de dokumentumok híján nem győzött meg.

Üdv:
FS
Podva 439109 2007. június 12. 13:51
Válasz erre
Szia Timur

Távol álljon tőlem, hogy vitázni próbáljak veled: Azonban a következőt meg szeretném jegyezni:
Punka-Sárhidai féle Magyar Sasokban mint magyar használatban lévő de nem rendszeresített típusok között szerepel a G, mint SG2 ittmaradt gépállománya.

Ezen kívül a magyar G szerepelt mint téma az "Érdekességek az MKHL történetéből" topicban az alábbi oldalon: www.ww2hunhistory.org/ Nézz körül itt. Még akár a fotó is lehet a dologból:)
Üdv Podva
Samee 439108 2007. június 12. 13:13
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm az infókat.
Sajna nem mistanában lesz akkor magyar Stukám. :(

Köszönettel:
Samee
Timur 439107 2007. június 12. 13:08
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar G Stuka?

Gondolkozzunk egy kicsit logikusan a legendák helyett, és nézzük a tényeket.

1, Páncéltörő Stukából eleve kevés készült (fejből nem tudom a pontos számot, de 300 db. körül), és a német egységek nagy becsben tartották. Fotókkal jól dokumentált, hogy a visszavonulásnál is vitték magukkal, nem hagyták hátra. A háború utolsó napjáig bevetették. Rudel ezzel repült át az amikhoz.

2,'44 végére zömmel kikoptak a G-1-ek (ezeken legalább a szárnyfegyverzet, és a zuhanófék felfüggesztése megmaradt), a G-2-n nem volt (illetve csak elvétve egy-egy kevert példányon) beépített előretüzelő géppuska/gépágyú, vagy bombafüggesztő a 3,7-esek mellett.
Magyarul: ezek a gépek kizárólag páncélosok (és egyéb pontcélok) ellen voltak bevethetőek, "klasszikus" csatarepülő feladatokra nem.

3, A németek a fedélzeti nagykaliberű páncéltörő ágyúikat egyetlen szövetségesüknek sem adták át. (Lásd e tárgyban pl. a román Henschel 129-eket!)

4, A páncéltörők speciális lőszerrel (wolfram-és egyéb ötvözetek) működtek. Honnan szedtek volna a magyarok az ágyúkhoz való lőszert?

5,A magyar repülőszemélyzetnek nem volt speciális páncéltörő kiképzése.

6,A magyar csatarepülők a kérdéses időszakban az F-8-as Fókát repülték. A háború ezen szakaszában miért ültek volna vissza a 200 km/órával lassabb -s ezért sebezhetőbb- Stukába?

+1, Rudel izzig-vérig katona volt, hű az eszméhez és a hazájához. Ha valakiről, hát róla teljesen elképzelhetetlen, hogy csak úgy "elhagyja" az egységnek kiadott hadfelszerelést...

Meglátásom szerint tehát azért nem készült magyar G Stukáról fotó, mert nem volt.

Üdv!
Archy 439105 2007. június 11. 13:45
Válasz erre
De Rudel-ék furikáztak erre velük elég sokáig (SG2). Valszeg tőlük maradt ránk az a pár G.
Podva 439103 2007. június 11. 08:56
Válasz erre
Az SG 1 az SG 2...
Podva 439102 2007. június 11. 08:50
Válasz erre
Hali
Egyes visszaemlékezések alapján valószínű, hogy volt G-nk, állítólag az SG 1 hazánkban maradt repülőgépeit használtuk pár hétig a dunántúlon.
Valószínűleg az átfestésre, lajstromba vételre nem került sor. Fotó tudtommal nem maradt.
A B6+31 D-3 változat
Üdv Podva
Zebi 439101 2007. június 11. 07:52
Válasz erre
Samee 439100 2007. június 11. 07:43
Válasz erre
Üdv!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
1) Állt-e nálunk szolgálatban G változatú Stuka?
2) Ha igen, a G változat melyik alváltozata?
3) Mik voltak ezeknek az oldalszámai?
4) A HAD 72031-es matrica az D vagy G változathoz való? Mert ami nekem régebbről van, az D-t ír, viszont a honlapon G-nek szerepel. (Oldalszám B6+31)

Előre is köszönöm a segítséget.
Samee
Zoli 439099 2007. június 10. 10:37
Válasz erre
Szia!
Nekem úgy tűnt, mintha lett volna ott valami aláfestés, de az nem a magyar ék, bár az is lehet, hogy tényleg nem látszott semmi és csak a kép ver át.
A koptatás így is elég diszkrét, de sokkal jobb!
z
xcraft 439098 2007. június 9. 13:36
Válasz erre
P1080768m

Az eredeti, és a makett feketefehér képe. A történelmi hűség nem teljes, a kérdéses éken kívül, a festés sem tökéletesen azonos. A maketten mintha rövidebb lenne a függőleges vezérsík belépőéle, és a kabintető vége közötti távolság. A hátsó barna folt nálam rövidebb, mint az eredetin.
P1080768m
P1090087
P1090087
P1090088
P1090088

Sziasztok!
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, szeretem, ha ilyen jellegű "viták" alakulnak, mert előre visznek. Nem tudok dönteni, bár a nem látszik felé hajlok. Egyenlőre félreteszem az ügyet, még beszélnem kell olyan, a témában jártas makettezőkkel, akik az infót nem látogatják.
Természetesen indokom is van, a véleményemet illetően. Amit felvetettél Podva, az valóban előfordulhatott, és makettfestésben tényleg egy kuriózum lenne. Amit berajzoltál, kontúrvonalakat, azok egy szabvány méretű felségjelre utalnak, nem szabvány elhelyezkedéssel, mert nem párhuzamos a szimmetriatengely a törzzsel.
Amit Archy rajzolt, az egy olyan háromszög, amin a piros keret túl vastag, megegyezne a fehér résszel, ilyen nem volt. (A szabvány felségjel: A magasság fele a háromszög alapja, a zöld rész alapja 1/3-a a teljes alapnak, A piros és fehér részek pedig mindkét oldalon, a fennmaradó rész 1/4-ed,(piros) illetve 3/4-ed, (fehér) részét teszik ki.) A számomra perdöntő bizonyíték, az Warbirds képe, az eredeti Squadronból. Itt látszik, hogy mindkét felső fekete vonás, a gép kontúrján kívül indul, valószínűleg képhiba, az eredeti kép törése, más egyéb sérülése lehet.
Sibnek pedig abban van igaza, hogy egy csúcstechnikájú, képelemző számítógép megoldhatná a kérdést, de ilyen valószínűleg nincs a környéken.
Zoli, javítottam a fémes kopást, már nem annyira maszatolt foltszerű, inkább "chipped". Lehet, hogy nem túl jó, de mégegyszer nem nyúlok bele.
Bombraider 439097 2007. június 7. 17:12
Válasz erre
Új magyar témájú makett:
modelforum.cz/web/view.php

üdv:bomb
warbirds 439096 2007. június 7. 12:50
Válasz erre
Na ez tényleg érdekes...:) Valóban annyiféle dolgot látunk a képbe, ahányan vagyunk. :D A Podva által belinkelt képen például azok a bozonyos vonalak valóban képezhetnek ék alakú felségjel kontúrokat is, ellenben közel sem úgy állnak, ahogy az én képemen vannak. (Ott párhuzamosak a vonalak, itt meg szétfelé tartanak.) Ugyanakkor valóban nem lenne párhuzamos az ék a hossztengellyel. Samee képén meg még csak nem is ék.
Gyanítom, hogy az eredeti forráskép többszöri szkennelésének, illetve a már beszkennelt képek oda-vissza alakítgatásának, további felhasználásának áldozatai lettünk. Szóval sztem tényleg hagyjuk a dolgot, mert ezt ki nem derítjük. Az viszont kiderült, hogy mindannyian értünk a képszerkesztéshez.:DD warbirds
Samee 439094 2007. június 7. 12:18
Válasz erre
he112
he112

Üdv Uraim!
Alaposabban megnézve a képet nekem a következő vobalhatárok rajzolódtak ki.
Ha jól tudom ilyen stílusú felségjelzés nem volt rendszeresítve. Feltűnt még az is hogy ha jól tudom akkor az ék hossztengelyének párhuzamosnak kellene lennie a gépével, ebben az esetben erről nem beszélhetünk.
Ez az én véleményem, szóvel szerintem felesleges lenne hozzányúlni a géphez, pláne h ahányan eddig hozzászóltunk mind máshogy láttuk az ominózus részt. Erre tehát mindent lehet alapozni csak történelmi hűséget nem.
Samee

U.i.: Bocs a minőségért de a lényeget sztem ábrázolja.
warbirds 439092 2007. június 7. 11:49
Válasz erre
akarom mondani nem a GÉPEN van...:)
warbirds 439091 2007. június 7. 11:48
Válasz erre
He-112
He-112

Most találtam meg a képet a Squadron 159-es füzetében (sztem X is ezt használta referenciának). ezen kicsit több látszik a gép farka mögötti területből is. A két sötét vonal pedig úgy néz ki nem a képen van, hanem a fotó hibája lesz. Üdv! warbirds
warbirds 439090 2007. június 7. 07:15
Válasz erre
Helló!
Sztem annyira nem lehet semmit látni azon a képen, hogy teljesen felesleges lenne ezért újra hozzányúlni a kész maketthez. Ráfogjuk, hogy frissiben átfestett gépről van szó...:)) warbirds
Propellerfanatic 439086 2007. június 6. 21:17
Válasz erre
Ha az ék, akkor görbe. Ráadásul nem egy csúcsba tartanak. Vagy valamilyen korabeli retusálás? Egy rovátka a "nem" mellé!
Archy 439085 2007. június 6. 21:15
Válasz erre
he-100-help
he-100-help

viccet félretéve kiemeltem, hogy Podva mit láthatott, és tényleg, rajta lehet. A fekete csíkok pedig szerintem csak belelógnak a képbe.
Archy 439084 2007. június 6. 21:14
Válasz erre
he-100-fake
he-100-fake

Szerintem mintha rajta lenne :-)
xcraft 439083 2007. június 6. 20:45
Válasz erre
Látok négy fekete csíkot, ami a kilépőéltől indul. Ezek viszont nem lehetnek egy szabvány ék kontúrjai.
xcraft 439082 2007. június 6. 20:39
Válasz erre
Szia Podva!
Nyugodtan kritizálj, elég jól tűröm, sőt szükségem van rá. :))
Az a helyzet, hogy direkt kerestem, látszik-e ilyesmi, mert egy C32-őn, vagy 42-őn láttam az átsejlő éket. Ez az egyetlen oldalnézeti képem van konkrétan erről a példányról, és bizisten ,nem látom rajta. Valami világosabb folt mintha lenne a kilépőélnél felül, de ez nem lehet felségjel. Tedd meg légyszi, hogy a kontúrokat behúzod, mondjuk a paint-ban, és rakd föl a képet.
A többieknek népszavazás: Látszik, vagy nem? Ha igen, javítom.
Szombatig eltünök, az a határidő. :))
Köszi
Podva 439081 2007. június 6. 20:03
Válasz erre
Szia Xcraft!
Nem akarlak kritizálni, nagyov szép lett a makett, de ha megfigyeled az általad feltett képen, az oldalkormány festését, azon látszik, hogy a magyar ék egy cseppet átsejlik a valszeg vékony rétegben felfújt sárga alól.
Ez egy olyan lehetőség, amivel igazán érdekes "csavart" lehet tenni a festésbe, nem beszélve a történelmi hűségről.
Üdv Podva
Zoli 439079 2007. június 6. 15:03
Válasz erre
Nem muszáj az egész felületen, de azért egy-két helyre nem ártana (pl kabintető), így nem élethű. Amúgy én képtelen vagyok újra hozzányúlni egy "kész" maketthez.
z
xcraft 439078 2007. június 6. 14:50
Válasz erre
Több helyre nem szeretnék tenni, ez nem egy gagyi festésű japcsi zéró.:) A formáján lehet, hogy alakítok, bár nem szeretek hozzányúlni már elkészült gépekhez.
Zoli 439077 2007. június 6. 14:30
Válasz erre
Igen, a fémszín használata nem tetszik. Egyrészt kevés helyen van, másrészt ott viszont kicsit sok. Az üzemanyag nyílásnál(?) nem rossz, bár ott is lehetne kevesebb, de mellette és fölötte olyan, mintha ecsettel csak lekented volna. Sok apró, szögletes foltot pingálj a felületre, és jóval több helyre, de kevesebbet! Pl mehet a törzs és a szárny szinte minden burkolólemezére (és környékére), illetve a kabintető keretére és a kabin köré is. Valami olyasmire gondolok, mint a tankoknál, csak ezüsttel.
z
xcraft 439076 2007. június 6. 13:38
Válasz erre
Hello!
Köszi, a felület tényleg göröngyös,az autólakktól, a határvonal egy se nem kontúros, se nagy átszóródású, és valóban nem mindenhol egyforma. A koptatáson mit javítsak? Gondolom a fémszínre gondolsz.
Zoli 439075 2007. június 6. 09:49
Válasz erre
Szia Xcraft!
Nagyon tetszik a gép. Viszont van még pár hibája, ami feltűnt. Elsősorban a festéssel van bajom, mintha az egész felület göröngyös lenne, ez főleg a barnánál látszik, még a nem túl nagy képeken is. Ezenkívül a színek határa is lehetne határozottabb, de így se vészes. A koptatás azonban elég rosszul sikerült, amit nem is értek, ennél sokkal élethűbben is meg tudnád csinálni. És szerintem még tudnál is rajta javítani, érdemes lenne foglalkozni vele. Egyébként az összhatás tényleg tetszik! Ja és kösz, hogy bemutattad az építést!
z
Akos 439074 2007. június 6. 07:41
Válasz erre
Jó lett, kedvet is kaptam a Classic Airframes makett megépítéséhez...
warbirds 439073 2007. június 6. 07:25
Válasz erre
Nahát X! Nem is csofdálkozom, hogy elbazilikázod a makettjeidet, ha ilyet nyalogatol...:DDD Na jó, tréfát félretéve: Ha ilyen mikroszkópikus méretű hibákat követsz csak el, akkor meg van bocsátva! Ezeket amúgy is csak te látod...:)) Üdv! warbirds
Fodi 439072 2007. június 6. 06:09
Válasz erre
Gagyi. :)
Sose legyen rosszabb! :)
Miggyuri 439071 2007. június 6. 05:23
Válasz erre
Gratu X!
Miggyuri
Propellerfanatic 439067 2007. június 5. 21:12
Válasz erre
Szeva X!
Köszönjük a képeket, nagyon szép lett. Soha nem tetszettek a magyar gépek (szerintem randa) színei, de ez marha jó.
(A Cievrán nincs kabintető. Mit fogsz nyalogatni? :)))
xcraft 439066 2007. június 5. 18:42
Válasz erre
P1070537
P1070537
P1070539
P1070539
P1070551
P1070551
P1070555
P1070555
P1070573
P1070573
P1070614
P1070614
P1070618
P1070618
P1070620
P1070620
P1070624
P1070624
P1070629
P1070629
P1070630
P1070630
P1070631
P1070631
P1070635
P1070635
P1070641
P1070641
P1070642
P1070642
P1070644
P1070644

És a kész gép.
xcraft 439065 2007. június 5. 18:37
Válasz erre
P1070465

Itt van egy illesztési rés, amit a lehetetlen alkatrészbontás miatt nem tudtam eltüntetni.
P1070465
P1070474

Itt javítanom kellett a terepmintán, és látszik egy tisztességes lépcső. Csak bizonyos helyzetben észrevehető, ha a fény úgy esik rá. Lehetett volna lepolírozni, és újrafesteni, de nem éreztem rá késztetést.
P1070474
P1070484

A kéket letépte a maszkoló, és nem csináltam meg rendesen a helyét, csak átkentem.  A másik vonalnál viszont egy kiugrás van az eredeti gépen, csak eltömítettem, mert későn találtam fényképet.
P1070484
P1070485

A fújt felségjel kicsit durva, lépcsős.
P1070485
P1070490

A vezérsík tövében szemcsés a festés.
P1070490
P1070493

Apró tömítési hiba.
P1070493
P1070498

A legborzalmasabb élmény: a kabintetőre ráesett egy alkatrész, amit éppen pillanatragasztóval akartam a helyére tenni. Ez már a polírozás, és a keretek elkészülte után történt. Sikerült nyomtalanul eltüntetnem, egy réteg Future lakkal.
P1070498
P1070502

Némi törmelék került a fejtámlára, és nem bírtam eltávolítani, sem vízzel, sem drótszálakkal, amikkel az antenna helyén piszkáltam bele a leragasztott kabintető alá.
P1070502

Hello!

Elkészült a Heinkel. :)) Ideteszem a képeket a hibákról, amiket ígértem. Az összhatást nem rontják, és nem is lehet észrevenni, csak alapos szemlélődés után, de vannak. Természetesen a makrofelvétel kihozza őket, de nagyon közelről.
xcraft 439064 2007. június 4. 22:20
Válasz erre
Köszi Samee!
Nemsokára megy a tiéd mellé.:)
Samee 439063 2007. június 4. 22:13
Válasz erre
reptér1
reptér1
reptér2
reptér2
reptér3
reptér3
emlékmű1
emlékmű1
emlékmű2
emlékmű2
emlékmű3
emlékmű3
emlékmű4
emlékmű4

Üdv Mindenki!

Xcraft. Grat, szépen alakul, csak így tovább.
Gondoltam rakok fel pár képet a múltkor említett Jutasreptérről. Nem sok látszik már a régi infrastruktúrából, viszont 1998-ban állítottak egy emlékművet a civil és katonai áldozatoknak, valamint a már korábban említett ejtőernyősöknek.
Íme néhány kép ízelítőül.

Samee
xcraft 439062 2007. június 4. 21:17
Válasz erre
eredeti gép
eredeti gép
P1070511
P1070511
P1070524
P1070524
P1070525
P1070525

Hello!
Sikeresen összekormoztam, de ilyen volt az igazi is. Ez lehetett a dízel audi A6 elődje.:) Gyakorlatilag készen van, csak a futók még száradnak, ezért nem tettem alá.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.