/ Fórumok / Groupbuild /

GroupBuild 2007: Magyar Szárnyak

Magyar felségjellel repült légijárművek bemutatásást tervezzük a 2007. évi Mosonmagyaróvári kiállításon. Aki úgy gondolja, hogy szivesen építene egy makettet a témába, kérjük jelezze és felvesszük az egyre bővülő listára.
Két kikötés van csak.
1: A makett 1:72-es méretarányú legyen.
2: Olyat kell építeni, amit más még nem vállalt be.
Egy tipuson belül eltérő alváltozatok természetesen lehetnek. Mivel a cél az ,hogy minél több tipust bemutassunk, próbáljatok ne egy tucat Bf 109-est építeni.
A már elvállalt makettekről és építőjükről listát fogunk közzétenni, amit folyamatosan frissítünk.
Ha lehet csak az jelentkezzen , aki úgy érzi, hogy nagy eséllyel kész lesz a makettel Óvárig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.
lucky 438454 2007. február 25. 10:15
Válasz erre
Atlasz!
Én legalább sejtettem (?) mibe fogok a Zlinnel.
Atlasz 438453 2007. február 25. 07:32
Válasz erre
Ja-ja!
Szenvedek a Gripennel rendesen!
Eddig a kabin lett majdnem kész, pedig már egy hete csinálom.
És hiába szereztem be az Extratech feljavítót, a panelvonalakat az sem karcolja
újra.
Üdv:
Atlasz
Miggyuri 438452 2007. február 25. 07:11
Válasz erre
xcraft!
Hol hallottál pl. engem szenvedni - makett ügyben? :)
Miggyuri
Akos 438451 2007. február 24. 22:05
Válasz erre
Önsanyargató szekta? Ez jó! Alapjában ezt is dobozból akartam megépíteni, most jöttem rá, hogy nincs meg az üveg. És ha már megígértem...
xcraft 438450 2007. február 24. 21:45
Válasz erre
Ez a Group build, egy csoportos szenvedés, mint valami önsanyargató szekta. :)
Olyant ide még senki nem írt, hogy hű de egyszerűen és problémamentesen halad, pedig már lassan a hétszázadik Hsz., és rengetegen dolgoznak valami borzalmon.

Ez a kabintetőhúzás is jó dolog, nem félsz, hogy idővel besárgul? Nekem eddíg 3 gépemen van húzott tető, és egyik, egy 1993-ban készült már narancssárga. A másik kettő még nem változik, és remélem nem is fog. Talán le kéne őket lakkozni kívül belül fényes akrillal, nem feltétlenül a Future, és társaira gondolok, hanem pld M.M. fényes akril, de még nem próbáltam.
Akos 438449 2007. február 24. 20:33
Válasz erre
kabinteto1.jpg méret: 44.1 KB
kabinteto2.jpg méret: 49.1 KB
kabinteto3.jpg méret: 47.3 KB
Én is elkezdtem a ME-108-ast. Mindjárt az elején adódott egy probléma, hiányzott a kabintető egy része, ezért húztam egy újat.

Xcraft!
Ez igen! Először egy gyanta gép, most meg saját gyanta alkatrészek.
Bundesign 438448 2007. február 24. 18:17
Válasz erre
xcraft 438447 2007. február 24. 18:05
Válasz erre
kerekek.JPG méret: 94.2 KB
kerekek (1).JPG méret: 48.9 KB
kerekek (2).JPG méret: 63.7 KB
kerekek (3).JPG méret: 91.2 KB
kerekek (4).JPG méret: 79.3 KB
kerekek (5).JPG méret: 73 KB
kerekek (6).JPG méret: 77.4 KB
kerekek (7).JPG méret: 52.5 KB
Hello!
Az építés utolsó nagy akadálya, a rossz főfutókerék. Ma volt időm, és másoltam kettőt.
xcraft 438446 2007. február 23. 22:51
Válasz erre
Sziasztok!
Épp szar a netem, és egy fia képet nem birok megnézni.
A 2003/2-es Pro Modell 11. oldalán mindent láthattok, egyszerűbb mint leírni a különbségeket.

Podva!
Igazad van, az a panel mindkét verzión megtalálható, de nem teljesen egyforma.
Egyébként az utolsó vagyok, aki egy panelvonalon fennakad, és azt sem bánom, ha nincs is ott, csak a különbségek és az összehasonlítás miatt írtam. :)
vraukó 438444 2007. február 23. 17:34
Válasz erre
Arado-boz.jpg méret: 8.5 KB
Köszi, Bomb. Ez az. Már csak dobozt kopizom ide; ez is Mastercraft koprodukció, de sajna még a régi tetővel.
Bombraider 438443 2007. február 23. 17:04
Válasz erre
vraukó 438442 2007. február 23. 17:03
Válasz erre
Képetlenség a képet kimenteni, úgyhogy idecsinálom a linket: http://www.luftarchiv.de/index.htm?http://www.luftarchiv.de/flugzeuge/arado/ar96.htm
vraukó 438441 2007. február 23. 16:55
Válasz erre
No mostan a gifformátumú kép nem lát6ó. Megkísérlem valahogy átalalakítni.
vraukó 438440 2007. február 23. 16:54
Válasz erre
ar96_1.gif méret: 1.3 KB
1000000000000 köszönet mindenkinek a kommentárokér'. Sikerült jól összezavarni, de mikor utánanéztem a dolognak, eztet leltem a neten. Az van odaírva alája, hogy Ar 96, "Exportversion für die ungarischen Luftstreitkräfte." Elképzelhető, hogy ilyen az én gépezetem is. Eddig csak a szárnyra és a függőleges vezér síkra festettem rája az alapszínt, hogy az ékeket festhessem, így a nóziját még farigcsál6om, alakít6om, és szerintem ezt ami itten a képen van, meg tudom belőle csinálni. A KP makett nózija, épp öszvér mivoltánál fogva, annyival nem hosszabb, de akár még a rövidítés sem lehetetlen. Ha + újabban normális, sorjamentes kabintetővel árulják, akkor pláne veszek belőle majd.
Podva 438439 2007. február 23. 16:20
Válasz erre
T.xcraft
Nem igazán értem, ez a háromszög alakú panel megtalálható mindkét verzión az A orra csapottabb, rövidebb más az orrburkolaton a panelvonalak elhelyezkedése is:
richard.ferriere.free.fr/3vues/arado96_1_3v.jpg
Össze ugyan még nem mértem a rajzzal, egy Modell és Makettben megjelent dio alapján mondom, hogy a Kp "B"
Üdv Podva
xcraft 438438 2007. február 23. 15:11
Válasz erre
P1060570.JPG méret: 232.6 KB
A készletben lévő leírás szerint valóban Ar 96B, ami megegyezett a C2 vel, de ez nem helytálló, akármelyik átépíthető belőle, és egyik sem megépíthető.
xcraft 438437 2007. február 23. 14:50
Válasz erre
Podva és Vraukó kollégáknak!
Féligazságotok van mindkettőtöknek.
A G408 valóban Ar96A, de ne állj neki átfesteni!
A KP Ar96 és C2 készlete azonos szerszám szerintem, legfeljebb a dudorokat rakták oda külön kereten. A lényeg: A KP terméke se nem A, se nem B, hanem egy öszvér.
Az A rövidebb orrészét adják, a motorburkolat utáni panel, ami háromszögre hasonlít leginkább, az egyértelműen az A verziójé, a többi panel ami a motorburkolaton van, az jobban hasonlít az A-ra, de nem az igazi. Ehez nem adják adják az A-ra jellemző domború
kipufogóburkolatot, És egyértelműen a B kipufogóját mellékelik, a helye is ott van, ahol a B-n. A ráadás: mindehez a levegőbeömlő, légcsavart tartó homlokelem a B- verzióé. Ettől még lehet jó makett. :)))
A leírtakat a C2 makett alapján mondom.

Ebben viszont már tiszta a kabintető, ez a legújabb KP-Kopro-Mastercraft kooperációs készlet.
Miggyuri 438436 2007. február 23. 14:27
Válasz erre
Segítség! Az A-model Aero 45-höz ki gyárt kabintetőt a sajáton kívül?
Miggyuri
Podva 438435 2007. február 23. 14:15
Válasz erre
Hali!

Bocs hogy igy kéretlenül közbedumálok, de a Kopr/Kp Avia C-2/Ar96 az B verió, a G.408-as pedig A volt! A kettő a motorban tért el egymástol a B Argus As410-est mig az A argus as10-est kaptt.
Ezáltal az előbbinek az orr része feltűnően hosszabb volt. Elég nehéz átfaragni.
Ha javasolhatom a B-det inkább fesd ilyenre wp.scn.ru/en/ww2/o/218/73/0/2 vagy ilyenre:
wp.scn.ru/en/ww2/o/218/240/0/1

Üdv Podva
vraukó 438434 2007. február 23. 14:03
Válasz erre
Szia,
Kopró, de nem a C-2-es, hanem Arado 96 néven árulják. A törzs annyiban más, hogy a géppuska és a fényképelőgép dudorjait a jobb oldali törzsfélen külön kell felragasztani - ha azt a változatot csinálod - ehhez van egy külön kis öntőkeret, amelyen van még 2 kis bomba, a hozzájuk való tartókkal 1ütt. Ez annyira utólagos kitalálmány, hogy a szárnyakon nincs meg a helye, csak a rajz alapján tud6od, hová kell felragasztani. Van hozzá 2 féle II VH-s német, és 1 háború utáni franczia jelzéssor. A német terepszínű, az 1ik piros halálfejet tartalmaz, a másikhoz is van valami jelzés. Igazából 3 féle gépet lehet csinálni belőle, a fegyvertelent, a fegyverest, és a franciát, ami +1ezik az Avia C-2-vel. Jómagam 1színű szürke gépet csinálok, sárga törzsgyűrű egész elől, közvetlen a pilótafülke mög5t, ékalakú felségjelek, a gép jelzése G.408. Ami a kitet illeti, fertelmes, majd amikor pl. +próbálod a szárnyat a törzshöz illeszteni, akkor látod. Az enyimnek a kabintetője is elég vastag, torzít, homályos, elől még 2 buborék is van benne. (Mivel annyira matt és torzító, a buborékok szerencsére alig látszanak). Viszont a gép tetszetős kis jószág, és + fogom csinálni német jelzésekkel is, elébb-utóbb. A matricalap Propoagteam, mint fentebb írám vala, de használ6atlan, oly régi. Ezér' az ékeket felpingálom, a jelzéseket + a Tally Ho Luftwaffe kódbetűk készletből szedem.
xcraft 438433 2007. február 23. 12:47
Válasz erre
Szia Vraukó!
Te miből építed a hollót, a KP C-2 készletből?
És milyen azonosítójelű, lesz? Én is beszerváltam ma egyet, és nekiállok, azért kérdezem, hogy ne csináljak ugyanolyant. Óvárra egyébként sem lesz meg, nálam a három hónap a minimum építési idő, de megtetszett a szerkezet.
Archy 438431 2007. február 22. 23:25
Válasz erre
Bombraider 438428 2007. február 22. 20:28
Válasz erre
boriszjelszint 438425 2007. február 22. 20:20
Válasz erre
köszi, ez alapján tudok csinálni valamit.

De, ha valakinek vannak még képe, ne tartsa vissza;)!
Fodi 438424 2007. február 22. 20:11
Válasz erre
boriszjelszint 438423 2007. február 22. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!
nekem is segítség kéne!
Hiába kerestem, nem találtam fényképet az FW-189 futóaknájáról, így most eléggé elakadtam, mert az italerié egyszerűen szánalmas:( ,ráadásul az EDUERD is felhagyott az exterrior gyártásával ehhez a kitthez, és üres futóalnával azthiszem rontaná az összhangot is:(
Légyszíí segítseteeek!!
Bundesign 438422 2007. február 21. 23:39
Válasz erre
Propellerfanatic 438420 2007. február 21. 22:23
Válasz erre
Szia xcraft!

Szép lett!
Bár csodálom a magyar pilótákat. Egy ekkora orrgépágyúval, légcsavar nélkül repülni bátorság! :-)))

Üdv: Prop
vraukó 438419 2007. február 21. 21:24
Válasz erre
Smer. Most már eszembe jutott: a Smer profi sorozatában árulták magyar jelzésekkel 1:72-ben még jó régen.
xcraft 438416 2007. február 21. 20:29
Válasz erre
Nem számít, senki nem fogja tolómérővel méricskélni, hogy hová raktad, és gépenként is lehet eltérés. Eléggé szabad ez a téma, illetve dokumentálatlan, és valószínűleg, ha épp a hadszíntéren festettek, akkor nem a szabványt nézegették.
Petibá 438415 2007. február 21. 20:27
Válasz erre
Urak!

Sajnos csak korlátozott kapacitás áll rendelkezésre, de kis tételű matrica ügyben szívesen segítek. A jövő héten remélhetőleg már komolyabb mennyiségben is.

Tóth Péter / Petibá
xcraft 438414 2007. február 21. 20:23
Válasz erre
Szerintem erre nem volt szabvány, vagy nem volt alkalmazható, esetleg géptípusonként rendelték el a helyét. Most elég sok archív fotót átnéztem, és kaotikusnak tűnik az elhelyezés.
PLD: Ar96, Ju86, ezeknél szinte biztos, hogy 1/2 magasság (vagyis középen van).
A Cr32-őn biztos, hogy nem feleztek meg semmit. A Fw56-on is úgy tűnik, hogy hasraütésre ment.
vraukó 438413 2007. február 21. 20:22
Válasz erre
A Stössert nem árulták a csehek magyar felségjellel is? Mintha rémlene. Az Aradohoz lenne bővel kereszt jelem, de a képeken úgy tűnik, a kereszt jelzést viselő Aradoknak soronkénti kipufogója volt, nem az a két csonk, ami az én makettemnek van (lesz). Ami a szárnyvégtől való távolságot illeti, az Aradon úgy tűnik, jóval beljebb voltak, a törzshöz közelebb. A matric is úgy van megcsinálva, hogy lépcsős a hátsó része, mert fele a szárny szélesebb, fele a keskenyebb részén van. Megin' megmértem a szélességet, hálistennek teljesen stimmel. Az oldalkormányon is stimmel az elhelyezés, de a szárnyon biztos nem az 1/7-nél kezdődik (az utasítás szerint; de hát több dolgok vannak földön s egen...). Annyi biztos, hogy szebb, mint a matrica.
Vadász 438412 2007. február 21. 20:05
Válasz erre
A vezérsík felségjelzése 1/2 magasságban volt, ha jól emlékszem. Megprobálom megkeresni.

Vadász
Tophatters 438411 2007. február 21. 20:04
Válasz erre
Szia jó lett!
szerintem is megérte inkább felfesteni, merthát a matrica nem a legjobban mutatott úgy...
xcraft 438410 2007. február 21. 19:44
Válasz erre
A szürke: kevert szín, tudományos ránézés alapján. 5x Lifecolor LC043 + 1x Vallejo71047. De nem tartom eléggé szürkének, ha most kezdeném valószínűleg 2-3 egység Vallejo 71047-et tennék bele. Az ék szélessége a szabvány szerint a magasságának a fele, a zöld mező rövid oldala az egész szélesség harmada, a piros szegély a szélesség 1/12-e. a szárak értelemszerűen párhuzamosak. A külső alsó sarok a fesztávolság 1/7-énél kezdődik. (Az alsó krómsárga szárnyvégfestés ideáig tart.) A Függőleges hadijel kezdőpontjára nem sikerült leírást találni, kép alapján ment fel.

Köszi mindenkinek.
Ákos, hová kapkodsz? addíg még legalább 5 gépet meg kell építened... :))
Zoli 438409 2007. február 21. 18:49
Válasz erre
Szia!
Tényleg szép, sokkal jobb lett, mint a matrica.
z
Fodi 438408 2007. február 21. 18:25
Válasz erre
Nagyon jó lett! Kár, hogy nem tudom majd megnézni Móváron.
Akos 438407 2007. február 21. 18:18
Válasz erre
fw56_2.jpg méret: 47.1 KB
Xcraft!
Nagyon örülök, hogy áttértél erre a módszere, feldobta a gépet nagyon.
Az FW-56 is így készült, és a másik 2 group buildos gép is így fog. Neki is állok mostanában...
vraukó 438406 2007. február 21. 18:05
Válasz erre
Haladok!! Lehet, hogy nem lesz ilyen szép, mint a tied, mer' én ecsettel pingálom, de ami eddig elkészült, 6ározottan jobb, mint a matrcia volt, és az én szubjektív véleményem szerint nem túl rossz. Mérethez, mármint a szélességhez a matrica szélességét vettem alapul, legalábbis ahhoz mértem. Nekem nem kellett levakarnom, mer' fel se ment. A szürke színt mivel csináltad? Olyan árnyalatú, mint amilyen az Aradom lesz (illetve részben már olyan is). Az nálam a matricalapon levő utasítás szerint Humbrol 175-ös világosszürke. Teszek fel majd én is képeket. Tán a 7 végin.
xcraft 438405 2007. február 21. 17:28
Válasz erre
P1060519.JPG méret: 170 KB
P1060520.JPG méret: 105.9 KB
P1060521.JPG méret: 87.6 KB
P1060522.JPG méret: 95.2 KB
P1060524.JPG méret: 70 KB
P1060526.JPG méret: 84.3 KB
P1060528.JPG méret: 104 KB
P1060530.JPG méret: 112.1 KB
P1060531.JPG méret: 119.3 KB
P1060536.JPG méret: 93.9 KB
P1060537.JPG méret: 101.5 KB
P1060540.JPG méret: 228.5 KB
P1060542.JPG méret: 105.8 KB
P1060543.JPG méret: 99.2 KB
P1060546.JPG méret: 101.1 KB
Elkészültek a szabvány méretű festett felségjelek. :)))
Nincs az a matrica ami ilyen kitűnő hatást adna. Még kicsit finomítok, koszolok rajta, át is kell polírozni, hogy a kisebb cakkok eltűnjenek, de a lényeg, hogy megvan.
A festés akril festékkel, 98%-os alkohol hígítással készült.

Az itt leírt módszer teljes egészében Vadász István ötlete alapján készült, nekem csak meg kellett valósítanom a tanácsait. Ezúton is nagy-nagy köszönet érte, módfelett tetszik.
xcraft 438404 2007. február 21. 17:18
Válasz erre
Szia Vraukó!
Én már túljutottam rajta, remélem neked is sikerül.
vraukó 438403 2007. február 20. 13:11
Válasz erre
Örülök, bár soványka vígasz, hogy nem csak én küzdök az ékjellel. Miután az Arado-dobozban levő fél maréknyi műanyaghulladékból nagynehezen valami makettfélét csináltam, felmerült bennem a gyanú, hogy vajh a régi Propagteam matriccal nem lesz-é baj. Kivágtam két fölös jelzést, és beraktam őket vízbe, mire régi jó Propagteam szokás szerint atomjaikra hullottak. A MiGé túl kicsi, a He-170-é túl nagy, a Fiat Cr-42-ét meg a saját gépéhez tartogatom. Az későn jutott eszembe, hogy van a láda fiában valahol kerek jelzésem is, amit a háború után és '48 előtt használtak. Így hát most pingálom az ékeket. Az ember nem szereti a túl könnyű dolgokat, mer' csak ellustul és elkényelmesedik...
boriszjelszint 438400 2007. február 19. 21:36
Válasz erre
Urak!
Jelentem már a harmadik szalmaszálat is keresztbetettem az UHU-n nemsokára festem a pilóta fülkét. Nem volt egyszerű belefaragni a CMK "kabinalapját" a középső szárnyba, de fél kiló forgács árán sikerült, holnap, holnapután tömítem a túlfaragásokat, aztán lehet festeni, és utána jól összerakoma kabinbelsőt. Szerencsére ez tipikusan olyan kitt, aminek az egyik részét lehet csinálni, amíg a többi szárad, nem kell vele sokat állni
Solo 438398 2007. február 19. 21:23
Válasz erre
Nyugi, nekem a VER-O- is feljött. :)

Ha eleget dörzsölöd az is lekopik. :))
xcraft 438397 2007. február 19. 21:22
Válasz erre
Mosogatószeres vítben. Lágyítóval már előtte negyed órát dörzsöltem fültisztító pálcával, eredménytelenül. A festéknek nem lesz baja, Hála Ákosnak és Bombnak, matricázás előtt le lett fújva VER-O- autólakkal, mosóbenzinben is áztathatnám.
Solo 438396 2007. február 19. 21:18
Válasz erre
MIben ázik?

Nekem csak úgy jött le ha jött vele a festék is vagy lágyítóval feláztattam.
xcraft 438395 2007. február 19. 21:14
Válasz erre
P1060517.JPG méret: 239.9 KB
Most itt tartok, ugyanis olyan frankón felragadt a matrica, hogy nem bírom leszedni!
Fél órája ázik, és lassan t.könszúrom magam. :(
Vadász 438393 2007. február 19. 19:43
Válasz erre
X!

NE TÖKÖLJ!

Egy ilyen éket kb. fél óra alatt felfújsz (mármint mind a hatot)
Nekem a hat darab vöröscsillag fehér+vörös szegéllyel került két órába.

Mitől félsz???

Ha félsz, írj magánba.

Vadász
Bombraider 438390 2007. február 19. 19:28
Válasz erre
Szia!
Fesd fel,ha elrontod a söreidet állom Szolnokon!:)
(úgyse tudod elrontani:))

üdv:bomb
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.