/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Murmuc 587674 2015. június 17. 08:51
Válasz erre
Üdv!
Tudna valaki segíteni a ’49 november 14-edikei HA-LIK katasztrófában?
Képeket keresek, főleg azt a légi felvételt, amin a LI-2-es az erdőben teljes sziluettel látszik.
A neten fellelhető pár kép megvan, de ezt egyszerűen nem találom, pedig valamelyik oldalon fent volt anno!
PETI 587194 2015. június 8. 12:21
Válasz erre
PETI 587193 2015. június 8. 12:19
Válasz erre
Zoli 587162 2015. június 7. 14:19
Válasz erre
Weizi 587112 2015. június 5. 17:15
Válasz erre
Ukrán Mi-24-es lelövése belső nézetből!Sajnos egyikük sem élte túl.

www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 585499 2015. május 11. 20:51
Válasz erre
Egy német oldal értesülése szerint a túlélők elmondása alapján az A-400 négy hajtóművéből három leállt a start után! Ők tüzelőanyag-betáplálási hibát feltételeznek.
Így a sebességet nem tudhatták növelni, csak tartani, de nyilván a kormányzást csaknem lehetetlenné tévő nagymértékű aszimmetrikus vonóerő mellett, ez is része lehetett a végzetes katasztrófának.
R.
Zoli 585406 2015. május 10. 09:17
Válasz erre
doky3 583137 2015. április 4. 21:41
Válasz erre
Igazad van, a Harrierre vonatkozóan, nem hasonlít a beömlője a Harrierhez (szöget zár be a függőlegessel). De a Super Puma-t is Sea King-nek írják valamelyik helyezettnél.
Rumcájsz_52 583136 2015. április 4. 21:35
Válasz erre
Szuper, egyik jobb mint a másik, de az utolsó nem Harrier, hanem argentín Pampa iskolagép. Szóval arrafelé is vannak tökös pilóták (ámbár ezt a Falkland-háború óta tudhatjuk).
medor 583132 2015. április 4. 20:52
Válasz erre
Ez csak trükkfelvétel a film kedvéért.De ez már tényleg túl alacsony volt:
www.youtube.com/watch
doky3 583130 2015. április 4. 20:42
Válasz erre
Talán így ? www.youtube.com/watch
doky3 583128 2015. április 4. 20:42
Válasz erre
Hát szerintem az első helyezett mindent visz, de ez már istenkísértés! https://www.youtube.com/watch
Rumcájsz_52 583108 2015. április 4. 19:23
Válasz erre
Az A-320 cockpit-ajtó zárás-vezérlő kapcsolójának idő-memóriája 5-20 perc között szabályozható (nem a pilóták, hanem a műszak által), a Germanwings-nél régebben 5 perc volt a beállítás, úgy tudom nemrég emelték a limitet talán 20 percre.
R.
medor 583106 2015. április 4. 19:16
Válasz erre
medor 583103 2015. április 4. 19:11
Válasz erre
medor 583101 2015. április 4. 19:08
Válasz erre
Szia!
Épp ezért írtam,hogy nem akarom kommentálni.Én is láttam,hogy Avion-t írtak Aviano helyett,bár egy laikus firkásznak egyik sem mond semmit.
Ez megint egy példa arra,hogy olvasókat gyűjtsenek maguknak.
Persze volt az a baleset a Prowler-el,amikor eltépték a sífelvonó kötelét az amcsik,meg egyebek.De nem hinném,hogy ebben megint ők voltak a tettesek.
Annyi bizonyíték szól a másodpilóta ellen,hogy nehéz mást elhinni.
(Gondolok itt arra,hogy a Lubitz-nak folyamatosan rajta kellett tartania az ujját a kabin ajtó zár kapcsolójának OFF állásán.Másképp kívülről felülírható lett volna 3 perc után.Legalábbis e szerint a 'Jutúb' video szerint.)
https://www.youtube.com/watch
Gabusch 583095 2015. április 4. 18:42
Válasz erre
Ez akár logikus is lehetne, csak két apró probléma van első blikkre. Az egyik, hogy az 510-esek bázisa Avianoban (és nem Avionban, ami Ostrava egyik kerülete) 510 km-re van a becsapódás helyszínétől, Velencétől is keletre(ez mondjuk persze nem jelent semmit egy vadászgépnek).

Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen baromságokkal pont egy utasszállítókkal szénnézsúfolt területen kísérleteznének, ahol nem mellesleg közel tucatnyi kisebb-nagyobb repülőtér is van. A településekről nem is beszélve.
Amikor ott van Kanada és Norvégia, de akár Algéria, esetleg Tunézia (ezek ugyan némi szervezést igényelnek, de gondolom, pénzért bármit) üresen gyakorlatozni.
És akkor a világtengerekről nem is beszéltünk.

Nem tökmindegy, hogy egy rakétát hol lőnek le?
vackor 583092 2015. április 4. 18:15
Válasz erre
Gabusch, TAMÁS78 !

Tudom én is, hogy csak információ-morzsák jönnek át minden sajtóorgánumon, legyen az akár képi, akár szöveges. A törzs- és szárnytartályos okfejtés logikusnak tűnik számomra. Köszönöm a magyarázatokat. Majd meglátjuk - egyszer, talán -, mit hoznak nyilvánosságra végleges magyarázatként.
medor 583088 2015. április 4. 18:03
Válasz erre
Sziasztok!
Összeesküvés elmélet hívőknek egy újabb adalék:
www.costadelsolmagazin.com/content/germanwings-gepet-megiscsak-lelottek
Nem kommentálom,mindenki azt gondol amit akar.Én azért a realitások talaján szeretek maradni...
Gabusch 583056 2015. április 4. 13:31
Válasz erre
Megnéztem kb. nyolc angol nyelvű cikket az első dobozról, mind azt írja, hogy a baleset helyszínén találták (pl. "the "black box" recorder found at the scene of the crash").
Azért kíváncsi lennék az Index honnan szedte ezt a baromságot és miért nem tűnt fel senkinek, hogy ez kb. lehetetlen, hacsak nem lőtte ki magából a gép. Bár a helyesírási hibákból arra is lehet következtetni, hogy senki sem lektorál semmit, nyomják fel ahogy beérkezett a cikk, aztán ha sokan pampognak kommentben, esetleg javítják.
Safranek 583053 2015. április 4. 13:05
Válasz erre
Közben az Index-es cikkben, javították a 10km-t, tehát elírás volt.
TAMÁS78 583045 2015. április 4. 12:28
Válasz erre
Egyébként szerintem egyáltalán nem törvényszerű, hogy a kiömlő kerozin az utolsó cseppig, az első pillanatban berobbanjon. Szerintem simán elképzelhető, hogy a sziklákon csúszó, lassan darabjaira szakadó gép a legnagyobb részét elhagyja begyulladás nélkül.
Gabusch 583036 2015. április 4. 11:40
Válasz erre
Az a távolság kb. annyi, mintha a siófoki mólóról átugrott volna a Balaton fölött az alsóörsire.
Gabusch 583034 2015. április 4. 11:36
Válasz erre
Valahol azt írták, hogy az egyik mentést végző szerint elviselhetetlen kerozinszag volt mindenütt. Tehát kiömlött. A kérdés jó, hogy miért nem robbant fel a francba az egész, de nem vagyok szakértő.

Engem sokkal inkább érdekel, hogy a búbánatba került tíz kilométerre az első fekete doboz a helyszíntől. Átsétált?
vackor 583031 2015. április 4. 11:14
Válasz erre
Bár a szerencsétlenség okainak itteni elemzése irányt váltott a konfucianizmus és a Code Civil értelmezése felé, én laikusként (makettezőként) egy kérdést tennék fel a nálam jobban hozzáértő kollégáknak: a gép nagyjából az út egyharmadát tette mag a Francia Alpokig, tehát az üzemanyagtartályokban még a tankolt mennyiség közel fele-kétharmada ott volt. Becsapódáskor - függetlenül attól, hogy a másodpilóta mit tett vagy nem tett - ennek fel kellett volna robbannia, óriási tüzet okoznia. a terep nehezen megközelíthető, tehát a tűzoltóknak talán napokba került volna, hogy a lángokat eloltsák, és a maradványokon is kimutathatók lettek volna az égésnyomok, a környezet is égett, kormos lett volna. De - lehet, hogy csak számomra - nem volt jelentős égésnyom sehol... Hová lett az üzemanyag ?
Freddy 582652 2015. március 30. 01:06
Válasz erre
44. oldal környéke, idegen+alkalmi ismerős kevesebb, mint a fele mindenhol, és ez csak az ismertté vált.
www.mklu.hu/repository/mkudok1781.pdf
Freddy 582651 2015. március 30. 00:55
Válasz erre
,,Itt egyszerűen ellent mondasz magadnak. Megmagyarázhatod de tisztán látszik hogy nem érted Konfuciusz elvét. "
Harmonikus társadalom alatt én egy normálisan, kiszámíthatóan működő társadalomra gondolok, te mire?

"Pont ez az, ritkán derülnek ki tehát találgatnak.
Az említett társadalmi felháborodás nyomására készítenek olyan statisztikákat amikkel felnagyítják a problémát, hogy ezzel felhatalmazást szerezzenek a drasztikus ellenlépések alkalmazására. Pont az olyan jogvédő szervezeteket akarják elhallgattatni akik az elkövetőket védik foggal körömmel."

Nem értem, miért nem hiszed el, logikus is, azt mindig könnyebb bántani, aki közel van, és nem tud védekezni. Minden erőszakos bűncselekményre igaz, hogy nagy arányban ismerős, hozzátartozó a tettes.
Ezt a Churchill-féle idézetet meg hagyjuk már, mindenki bedobja, aki kettőnél több számot lát, és nem tud értelmes érveket szembeállítani velük.

,,Ezt most úgy kérdezted mintha a társadalomban mindenki egyforma lenne, és egyenlő eséllyel, lehetőségekkel élné le az életét.
Menj már ki az utcára és néz körül. A megbélyegzetteknek is megvan a helye a társadalomban. Akárcsak a Celebeknek. A saját magukat megbélyegzőknek viszont nehéz elismerni hogy ott a helyük ahova valók. Mint a tetovált homlokú lány, akit zavar ha megnézik a buszon."

Ja, hogy te társadalomba való visszailleszkedés alatt azt érted, hogy bárki is volt előtte, utána már csak utolsó senki lehet? Ez semmilyen szinten nem jelent társadalomba való visszailleszkedést, sőt, éppen az ellenkezőjét, egyenes utat a bűnismétléshez- senki nem akar pária lenni, akkor inkább újra bűnöz, legalább az alvilágban/sitten respektje lesz, ha normális emberek közt esélye sincs erre.
Sherman 582650 2015. március 30. 00:32
Válasz erre
,,Konfuciusz tanítása hogy A társadalom harmóniája előbbre való mint az egyén szabadsága. azért követendő, mert egy harmonikus társadalomban az egyén könnyebben beilleszkedik, és boldogabb harmonikusabb életet élhet. "
Maximálisan egyetértek Konfuciusznak ezen tanításával, éppen ezért ellenzem, hogy a széles körre kiterjedő következmények figyelembe vétele és a körülmények ismerete nélkül alapvető jogok megvonását követeljük akárkitől is.


Itt egyszerűen ellent mondasz magadnak. Megmagyarázhatod de tisztán látszik hogy nem érted Konfuciusz elvét.

Jogász ismerős egy időben sokat foglalkozott ilyen ügyekkel, statisztikákat tanulmányozott, stb. Tőle tudom, engem is meglepett. Ráadásul az ilyen nevelőapja megerőszakolta típusú történetek nagyon ritkán derülnek ki.

Pont ez az, ritkán derülnek ki tehát találgatnak.
Az említett társadalmi felháborodás nyomására készítenek olyan statisztikákat amikkel felnagyítják a problémát, hogy ezzel felhatalmazást szerezzenek a drasztikus ellenlépések alkalmazására. Pont az olyan jogvédő szervezeteket akarják elhallgattatni akik az elkövetőket védik foggal körömmel.

A statisztikákról pedig tudni kell hogy minimális csúsztatással is a valóságtól tökéletesen ellenkező eredményt lehet elérni.
Winston Churchill mondta egyszer, Én csak olyan statisztikának hiszek amit én magam hamisítottam.

Ha megbélyegzett maradt, akkor hogy illeszkedett volna vissza a társadalomba?

Ezt most úgy kérdezted mintha a társadalomban mindenki egyforma lenne, és egyenlő eséllyel, lehetőségekkel élné le az életét.
Menj már ki az utcára és néz körül. A megbélyegzetteknek is megvan a helye a társadalomban. Akárcsak a Celebeknek. A saját magukat megbélyegzőknek viszont nehéz elismerni hogy ott a helyük ahova valók. Mint a tetovált homlokú lány, akit zavar ha megnézik a buszon.
medor 582600 2015. március 29. 17:20
Válasz erre
medor 582510 2015. március 28. 17:30
Válasz erre
Nem tudom igazak-e ezek a hírek,mert a net tele van újabb és újabb infókkal,
holott a nyomozás még hetekig eltarthat.
De 'állítólag' a barátnője (aki stewardess) azt nyilatkozta,
hogy nemrég ezt mondta neki Lubitz:olyat fog tenni amitől a világ megismeri a nevét.
A kis csaj mire gondolt ezek után?
A barátja csinál egy orsót valamelyik reptér felett utasokkal teli géppel?
Azt is kitalálták,hogy a Francia Alpok volt a kedvenc helye mert ott sokat vitorlázott.
Azért választotta ezt is valószínűleg az ön és tömeggyilkossága helyszínéül.
Tényleg nem akarom menteni a pilótát ha tudatosan cselekedte ezt.
Azt furcsállom,hogy egy szó nem esik arról,hogy az eddig megtalált és megvizsgált alkatrészek alapján a repülőgéppel semmi probléma nem volt.A második fekete dobozt ami a repülési adatokat rögzítette még mindig keresik.Egy ~50 fokos dőlésű hegyoldalnak ütközve milyen messze repülhetett?Lehet nem is maradt egyben de meg kell lennie a darabjainak.Mindenhol csak a pilótát tartják felelősnek jelenleg.
Na,mindegy.Pár hónap és vége.Mindenki elfelejti a hozzátartozók kivételével...
Ahogy senki nem beszél már az oroszok/ukránok/akárkik által nemrég lelőtt Maláj gépről sem.Vagy a tesójáról ami nemsokkal korábban tűnt el és azóta sincs meg.
Freddy 582491 2015. március 28. 14:27
Válasz erre
Ez meg a másik, az orvos tartsa nyilván, hogy Gipsz Jakab éppen hol, milyen beosztásban dolgozik, és az adott területen miből mi az egészségügyi határérték? Igy is elég túlbürokratizált az egészségügy.
Gabusch 582484 2015. március 28. 13:12
Válasz erre
A jelenlegi technikai szint mellett ez alapvetően nem okozhatna problémát. Úgy veszem észre, hogy ha én itt orvoshoz megyek, az orvosok simán minden anamnézist látnak a rendszerükből. Ennek okán lehetne olyan kiegészítést is csinálni, hogy a repülőorvos gépén azonnal jelentkezik, ha bárhonnan problematikus diagnózis érkezik valamelyik pilótával kapcsolatban a rendszerbe.
Muzzy 582478 2015. március 28. 12:19
Válasz erre
Ha jól értem a pilcsi magánorvoshoz járt, az meg mi alapon állapítja meg, hogy repülésre alkalmatlan? (van reporvosi képesítése?) Ha hatósági/vállalati orvoshoz járt volna, akkor azonnal bekerülhetett volna a rendszerbe a tiltás. A magánorvos kit értesítsen?
A pilóták ellenzik legjobban a pszichológiai ellenőrzéseket (nem véletlenül, szerintem rengetegen megbuknának) Az időszakos reporvosin tudtommal ezt nem nézik.
Muzzy
Zoli 582476 2015. március 28. 11:48
Válasz erre
Sennás 582472 2015. március 28. 11:38
Válasz erre
Haveromnak (ZULU)van már 6000 repült órája mint a főpilótának volt, szegény mégis egy "nyomdába" dolgozik mert nincs Magyar légitársaság.DélAfrikába meg mennyen a picsa CRJ pilótának azt mondta:)
TAMÁS78 582464 2015. március 28. 10:07
Válasz erre
Nem az orvosi titoktartást neveztem napjaink Szent Gráljának, olvasd át még egyszer.

Nézd, bármennyire is meglepő számodra, alapos átgondolás után jutottam arra az eredményre, hogy a különböző szabadságjogoknak a végletekig való fokozása egy határ átlépése után már nem a még nagyobb és nagyobb közjó irányába hat. És az, hogy egy határnál meg kellene (kellett volna) szerintem állni, az nem jelenti azt, hogy visszatérnénk a sztálini időkbe.

Kicsit olyan ez, mint a munkavállalók különböző jogaiért folytatott küzdelem. Amikor elkezdődött, nyilván helyénvaló volt, sok-sok vívmánya nagyszerű, a gyerekek dolgoztatásának tilalmától elkezdve a tisztességes munkabéren és az ésszerű munkaidőn át a táppénzre való jogosultságig. De a jómúltkor, mikor azt hallottam, hogy egy nagy francia szakszervezeti szövetség a 38 órás munkahét bevezetéséért indított harcot, arra gondoltam, hogy valahol ebben a küzdelemben is meg kellene állni. Mert képzelj el egy olyan világot, ahol mondjuk 20 órát kell dolgozni egy héten, és a reggeli rossz hangulat is elegendő a táppénzhez. Marha kényelmes lenne a dolgozóknak, csak minden bizonnyal fenntarthatatlan lenne a gazdaság. Tehát minden ilyen esetnél van egy határ. Ha végül nem vezetik be a 38 órás munkahetet, hanem megmaradunk a 40-nél, az gondolom szerinted sem jelenti a rabszolgaság korához való visszatérés első lépését.

Bár nem néztem utána konkrétan, de feltételezem, hogy az orvosok jelenlegi adatszolgáltatási kötelezettsége vonatkozhat pl. a súlyosan fertőző, és rendszerint halállal járó betegségek eseteinek jelentésére. Ennek ellenére, ellentétben a lázálmoddal, nem tántorognak és bújkálnak pestisesek, dysenteriások és ebolások tömegei a, fogalmazzunk így, a hippokráteszi esküt némi korlátozással alkalmazó országokban.

Szerintem zárjuk itt le, nem ide tartozik. Magánban bármikor állok a rendelkezésedre.
piratvitorla 582446 2015. március 28. 07:07
Válasz erre
"Furcsa dolog ez.Mennyi is lett volna a repidő 2-3 óra asszem?
1 órával a felszállás után ki kellett mennie a kapitánynak,hogy könnyítsen magán.
Egy normálisan 'működő' ember kb. 4-5 óránként végzi el a kisdolgát,a nagyot meg napi egyszer."

A személyzet munkájának "sűrű" része már órákkal felszállás előtt elkezdődik (eligazítás, gépátvétel, utasok beszállása, indítás, gurulás stb.) Tehát megszokott dolog az utazómagasság elérése után a WC. Ráadásul nem lehet tudni mikor jut oda legközelebb, hiszen a süllyedés megkezdése után még elég sok minden lehet, pláne egy nagyobb reptérnél (várakozás)...
piratvitorla 582445 2015. március 28. 07:02
Válasz erre
Szia!
Kit kell látnia az orvosnak? Nemhogy a startorvosi vizsgálat, már a negyedéves ROB sincs már a seregben sem...
És hogy lehetne megoldani pl. egy kisebb reptéren az orvost, ha néhol még repülésirányító sincs?
Egyébként a startorvos se minden, őt is át lehet verni. Itthon is volt olyan eset, hogy betegen szállt fel a pilóta és katapultálás lett a vége...
Freddy 582443 2015. március 28. 00:36
Válasz erre
"Az orvosi titoktartással, az ügyvédihez, a papihoz és minden egyébhez hasonlóan meg úgy vagyok, hogy szép liberális értékek, a hétköznapi élet területén kiváló dolognak tartom az érvényesülésüket, csak vannak élethelyzetek és érdekek, amik felülírják ezeket. Korunk Szent Gráljai, az egyéni és kollektív szabadságjogok egy része biztonságos, pragmatikus távolságból nézve éppoly ostobák (szerintem), mint a jelen átlagembere számára a homousion-homoiusion problémakör."
A közjó felülírhatja ezeket a jogokat, a hatályos elképzelés szerint is, te azt nem látod, hogy itt mi a közjó.
Ha az orvosnak jelentenie kéne, azzal csak azt érnéd el, hogy a depressziógyanúsak egyáltalán nem mennének orvoshoz. (Ez nem az a dolog, amit ránézésre megállapít a körzeti orvos, viszont az ember azért érzi magáról, legalább a gyanút.) Elmennél az orvoshoz, hogy viszket a könyököd, és benne lenne a pakliban, hogy hoppá, holnap nincs munkád. Elmennél az orvoshoz? Dehogy mennél, elmennél valami kuruzslóhoz, mert az nem jelent fel, és orvos csak akkor látna, amikor már lerohadt az egész kezed és a mentők visznek be.
A problémás személyek állapota aztán kezelés híján szépen lassan rosszabbodna, és a végén tele lennénk dühöngő elmebetegekkel. Vagy fertőzőkkel, ha arra is vonatkozna. Ennek hosszútávon sokkal több ártatlan áldozata lenne, mint amennyi ennek a balesetnek volt, és, mint a bizalom többi fajtáját, ezt a fajta bizalmat is sokkal könnyebb elveszíteni, mint megszerezni.
Az orvosi titoktartást korunk liberális Szent Gráljának nevezni azért ,,kicsit" túlzás, gondolom, tudod, mikor élt a hippokratészi eskü névadója :)

,,A saját, számomra szükségtelen személyiségi jogaimat bármikor feláldoznám az ésszerűség oltárán."
Addig örülj, amíg senki nem akarja a személyiségi jogaidat az ésszerűség oltárán feláldoztatni veled. Az ilyesminek nem szokott jó vége lenni (mert az ésszerűség határairól más a véleménye Sztálinnak és neked, csak mondjuk a bot éppen nem nálad van).

Kamovosnak van igaza: a saját bajaival mindenki járjon nyugodtan titoktartó orvoshoz; a repülést szervező szervezetnél meg legyen úgy, mint a hadseregben: jó sűrű orvosi alkalmassági vizsgálat.
Kamovos 582437 2015. március 27. 23:47
Válasz erre
Igen ezek érdekes dolgok!
Nekem furcsa is.
Nálunk ugye, repülés előtt minden képen látnia kell az orvosnak.
Mi több, meg kell vizsgálnia.
Aztán meg bármi EÜ gond merül fel, azt az orvos tudja, és kivizsgálásra küldi, ennek eredményéig nem igen repültek.
Nyilván nem véletlen lett ez így kitalálva.
Sajnos ez civil cégeknél nem így működik. :(
De miért is nem lehet az csinálni amit a seregben?
Rumcájsz_52 582436 2015. március 27. 23:36
Válasz erre
Szia Kamovos
Akárki akármit hisz el a gépen és a géppel történtekből, a másodpilóta házában tartott házkutatás nyomán egy dolog biztos: minimum ketten, az orvos, és Ő maga is tudott arról, hogy repülésre alkalmatlan állapotban van (megtalálták a széttépett orvosi dokumentet a lakásán). Így attól a pillanattól kezdve, amikor szolgálatra jelentkezett, minden erre vonatkozó szabályt és előírást tudatosan megszegett, és a későbbi történésektől/tettétől függetlenül is tudatosan és szándékosan kockáztatta többszáz utasának és a kollégáinak az életét. A megismétlődés további lehetőségét egyértelműen ki kell zárni, mindenféle személyiségi jogok meg orvosi titoktartás ellenére is. Szerintem egyszerűen feltételként kell támasztani a pilótajelöltekkel szemben, hogy csak akkor kerülhet be ebbe a körbe, ha vállalja, hogy minden vele kapcsolatos egészségügyi diagnózist a munkaadó is azonnal és kötelezően megtudjon. Aki nem vállalja, az ne legyen pilóta, keressen olyan melót, ahol nem tud veszélyeztetni másokat.
Üdv R.
TAMÁS78 582429 2015. március 27. 22:34
Válasz erre
Épp azt mondom, olyan szabályokat kellene hozni, hogy lényegtelen legyen, kinek az alkalmazottja.

Én se lennék a helyében, sőt, egyetlen pszichiáterében sem. Bizonytalan diagnózisok, bizonytalan terápiák, nagy felelősség. Feltételezem, nem hibázott, mert a feladata az volt, hogy a betegével közölje az eredményt. Olyan rendszer kellene szerintem, ahol az ilyen jellegű információ automatizáltan jut el az illetékes helyre, függetlenül attól, hogy a beteg óhajtja-e továbbítani.

Igen, nyilván egy buszsofőr esetében is fontos a pszichológiai alkalmasság, akár a PÁV-akárhány is. Érdekes módon az utóbbi fontosságát simán elismeri mindenki.
Kamovos 582424 2015. március 27. 22:05
Válasz erre
medor 582423 2015. március 27. 22:01
Válasz erre
Pedig ő nem áll a légitársaság alkalmazottai körében.Az,hogy szerinted nem szegi meg a titoktartási esküt egy dolog.Erre sajnos vannak bizonyos szabályozások,amit egy orvosnak be kell tartania.Tény,hogy mikor meghozták őket az ilyen esetek még lehetetlenek voltak,mivel talán még a repülés is ismeretlen dolog volt.Ilyen alapon egy buszsofőrt is vizsgálni kellene,mert hátha egy mély szakadékba hajt az 50-60 utasával együtt,mert meg akar halni.
Nem lennék Andreas Lubitz pszihiáterének a helyében.
1. Tuti előtérbe kerül a történtek miatt egy darabig.Még ha nem is tehetett róla.
2. A másik a lelkiismeret.Szólnom kellett volna,vagy sem?
De honnan tudhatta volna,hogy a betege erre is képes?Nem hiszem,hogy valaki elmondaná bárkinek is,ha ilyen tettre készül.
Néha elgondolkozom azon a megállapításon,hogy "mindenkinek jár 15 perc 'hírnév'" és ezért bármit meg is tennének egyesek.
Tény,hogy neki több fog jutni mert napokig fognak jönni még az info-k,de milyen áron?Ez RÉMhírnév?A saját családját is tönkretette.
Kamovos 582418 2015. március 27. 21:29
Válasz erre
Hát én azét várnék a pálca töréssel kicsit!

Az eddig megjelent írások alapján több érdekesség is van.

A doboz amely 10 km-re repült a géptől.
Mit mondjak sokkalom na!

Ha 1 km-ert írtak volna akkor is!
Mekkora is ennek a doboznak a súlya?
Ha 700Km/h-val csapódik be a gép, mekkora erőre van szükség ahhoz, hogy kiszakadjon a helyéről és mint őrült ki letépte láncát felgyorsuljon majd 1 vagy 10 Km-t repüljön tovább?

Aztán nézünk mást!

Ez a "depressziós" ember a pilóta fülkénen öngyilkosságra készül, és légzése nyugodt egyenletes?

Ezt valahogy megint nem hiszem!

Nagyon kíváncsi vagyok , hogy mi fog kiderülni, ha a kivizsgálásoknak vége lesz.
Továbbá arra is, hogy felfogják e boncolni a gép vezetőjét.

Rendkívül felelőtlen, mi több, gusztustalan dolog valakit elítélni addig még nem fejeződnek be a vizsgálatok, és nem történik meg a tényfeltárás.
Ráadásul úgy, hogy még védekezni sem tud!
TAMÁS78 582415 2015. március 27. 21:12
Válasz erre
Jut eszembe, az orvosi titoktartás természetesen most sem teljeskörű (már "rést ütöttek rajta", ha úgy tetszik), nyilvánvalóan vannak esetek, amikor az orvosnak adatszolgáltatási kötelezettsége van különböző hatóságok irányába.
TAMÁS78 582414 2015. március 27. 21:05
Válasz erre
A depresszió nehezen megfogható dolog, ezzel teljesen egyetértek.

Technikai kérdésen azt értem, hogy bizonyos, speciális körbe tartozó munkáltatónak (pl. légitársaság) joga kell, hogy legyen ismernie a dolgozói (pilótái) pszichológiai alkalmasságát (minden utas érdekében, akiknek az élethez való joga az én értékítéletem szerint fölülírja a pilóta személyiségi jogait, már ha ütközik a kettő). Nos, ha egy orvos, álljon bárkinek az alkalmazásában, felismeri a problémát az adott, speciális körbe tartozó munkavállaló esetében, az pusztán technikai kérdés, hogy kötelezzük-e a munkáltató értesítésére.

Hogy érthető legyen: a magánorvos szerintem ugyanúgy nem szegi meg az orvosi titoktartásra vonatkozó elvi, erkölcsi szabályokat, mint a légitársaság orvosa ilyen esetben, ha időben (azonnal) szól az illetékesnek. Magyarul nem "árulja el" a betegét, nem "spicliskedik", ahogy Freddy fogalmazott, hanem az összes leendő utas érdekében hoz felelősségteljes döntést. (Nehogy már egy pilótának a betegsége (szűk) nyilvánosság előli eltitkolásának joga előbbrevaló legyen másik 149 ember élethez való jogánál.)

Mint írtam, lehetne pl. egy foglalkozási lista a pszichiátereknél, amely szerint bizonyos munkakörök-bizonyos betegségek kombinációja esetén értesítik a munkáltatót. Tehát nem minden kórságról mindenkit.
medor 582412 2015. március 27. 20:48
Válasz erre
Szerintem a depresszió az egyik legnehezebben prognosztizálható betegség.
Egy okos ember(és a pilóták szerintem azok),simán kijátszák.
Sőt egyszer olvastam,hogy paradoxonként a depis embereknek fejlettebb a humorérzékük mint az átlagnak.Nem vidámabbak,csak jobban értik a viccet.Persze a fekete humor is közte van.Talán jobban össze tudják vetni a jót a rosszal.
Technikai kérdésen mit értesz?A magánorvos számítógépén tárolt diagnózis kerüljön fel a munkáltatóéra?Mert az még mindig a titoktartás témája.
Ez nem a fiam diginaplója ahol megnézhetem,hogy ma éppen milyen jegyet kapott történelemből vagy matekból,még ha le is tagadná...
TAMÁS78 582406 2015. március 27. 20:25
Válasz erre
Mellesleg szerintem ennek köze nincs az orvosi titoktartás eszméjéhez. Az alkalmasságit nyilván azért csinálják, hogy a munkáltató tisztában lehessen az alkalmazottja (leendő alkalmazottja) egészségi állapotával. Hogy az az orvos a munkáltató orvosa, vagy az alkalmazott kezelőorvosa, az ilyen esetben pusztán technikai, nem elvi kérdés.
medor 582405 2015. március 27. 20:20
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Csak amiket olvastam a hírekben abból indultam ki.
De egy valamiben tévedsz.Nem a GW orvosa állapította meg,hogy mentális problémái vannak a pilótának,hanem a saját kezelőorvosa.Magyarul ő próbálta kezeltetni magát mellékvágányon.Senki nem tudta,hogy depis.Durva példát mondok:
Elmegyek a körzeti orvosomhoz,hogy magas lázam van.Ő megállapítja,hogy influenzás vagyok.Kiír egy hétre táppénzre.Én mégis bemegyek másnap dolgozni és eldobom a tápos papírt.Soha nem tudja meg a főnököm,hogy beteg vagyok.Nem hívja fel a dokim,hogy halló fertőző beteg az alkalmazottja,ne engedje dolgozni!
Lehet sok minden fog változni ezután a szabályzásban,de itt már az orvosi titoktartás mezsgyéjén járunk szerintem.Nem tudom a GW/Lufthansa vagy egyéb légitársaság vizsgálja-e és ha igen,milyen sűrűn ilyen szempontból az alkalmazottait.
Ami viszont jó ötlet ezek után,hogy egyre több légitársaság alkalmazza azt az amerikai gyakorlatot,hogy egyszerre 2 embernek KELL tartózkodnia a pilóta fülkében.
Vagyis egy stewardess-nek vagy steward-nak be kell mennie az egyik pilóta helyett.
De ez megint az 'eső után köpönyeg' téma.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.