/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Zoli 697368 2022. június 4. 14:08
Válasz erre
borisz 697132 2022. május 25. 11:44
Válasz erre
Bizony, itt nem valami 200 fős szandálos népfelkelőkről van szó, sokkal inkább hasonlít egy nemzeti gárdához.
Irán esetében egyértelműen inkább működnek a szankciók és az elzártság. Ez az F-7 a MiG-21 kínai másolata egyébként. A Northrop F-5 másolásával próbálkoznak, de az sem igazán megy nekik. Gondolom bizonyos alkatrészeket, elemeket elő tudnak állítani valamilyen minőségben, de ennyi.
Freddy 697130 2022. május 25. 10:20
Válasz erre
A Forradalmi Gárda az nem egy ilyen mezítlábas csapat, hanem egy afféle befolyásos állam-az-államban most már, mint régen a törököknél a janicsárok.
p-51 697125 2022. május 24. 21:48
Válasz erre
Szerintem baromi öreg gépek. Nem tudom, meddig gyártották a kínaiak az F-7-et, de gondolom, most fog a típus odajutni, ahová az Indiaiak Fishbed és Flogger flottája jutott pár éve. Gondolom tényleges szolgálatban tartáskor azért számít a kor is, akármilyen az üzemeltetés.
Mekett 697124 2022. május 24. 21:16
Válasz erre
Tudom, hogy anno az iraki-iráni háborúkban a forradalmi gárda az ágyútöltelék szerepét töltötte be. De abból, hogy jelenleg név szerint ez a szervezet üzemelteti, nem vonnék le messze menő következtetéseket a minőségre vonatkozóan.
Ne feledjük, olyan hírhedten nagy karbantartásigényű gépeket tartanak életben mindmáig, mint a Tomcatek. Nyilván, egyre kevesebbet, de a tudás a jelek szerint rendelkezésre áll.
piratvitorla 697109 2022. május 24. 12:30
Válasz erre
Ja hát kérem ez ott kezdődik, hogy azokat a gépeket nem is a légierő, hanem a Forradalmi Gárda üzemelteti. El lehet képzelni milyen minősége lehet egy milicista csapatnak...
Zoli 697108 2022. május 24. 10:49
Válasz erre
p-51 695991 2022. április 20. 11:24
Válasz erre
És az Aranysasban is megjelent igen részletesen ez a történet egy nagyon jó cikkben.
pmheros 695911 2022. április 18. 21:16
Válasz erre
Sennás 695528 2022. április 8. 18:29
Válasz erre
FP0RvMuXsAUxUDM.jpeg
FP0RvMuXsAUxUDM.jpeg
FP0RvMrWUAoI_mz.jpeg
FP0RvMrWUAoI_mz.jpeg
FP0RvMsX0AYm3lv.jpeg
FP0RvMsX0AYm3lv.jpeg
FP0gFyZXEAIwWt5.jpeg
FP0gFyZXEAIwWt5.jpeg
FP0RvMuXoAEjR23.jpeg
FP0RvMuXoAEjR23.jpeg

twitter.com/AvSourceNews/status/1512119370998288393

Akinek van egy sérült 757-e meg egy DHL matrica épithet egy ilyet:)
Zoli 694763 2022. március 19. 10:00
Válasz erre
jammie 690589 2021. november 30. 06:07
Válasz erre
www.bbc.com/news/uk-59470276
F-35 - Már videó is van. Erősen belassul a sánc végére.
sárkányos 690383 2021. november 24. 18:54
Válasz erre
sárkányos 690382 2021. november 24. 18:51
Válasz erre
Minden szakmai cikk arról ír , hogy a gép takaró készletéből egy darab maradt a gépen és azt kapta be a hajtómű. Tipikus magyar szenzáció hajhász újságírók. Jó lenne ha nem google fordítóval dolgoznának és akkor nem írnának böszmeséget.
atika 690381 2021. november 24. 18:41
Válasz erre
Ahogy sárkányos is írja, elég szakszerűtlen a fordítás. Ez van a cikkben:"Ezt a fóliát tárolás közben teszik a hajtóművekre, hogy a víztől védje azokat."
... az üzemeltetők még nincsenek a toppon az új típussal.
sárkányos 690380 2021. november 24. 18:34
Válasz erre
Szerintem szarul lett fordítva és nem fólia hanem takaró!
Sennás 690379 2021. november 24. 18:25
Válasz erre
tenyek.hu/cikkek/44-milliard-forintos-vadaszgep-zuhant-a-tengerbe-egy-olcso-folia-miatt

Ilyen van? Nem megbántva a kiszolgáló személyzetet de hihetetlen. Vagy csak balszerencse felszívta a fedélzetről egy "kóbor fóliát"?
Kamovos 688721 2021. szeptember 20. 13:39
Válasz erre
magyaralba 688681 2021. szeptember 20. 05:10
Válasz erre
Sennás 687840 2021. augusztus 17. 14:07
Válasz erre
Fuck:(
bezzeg a John Mclane a diehard2-ben tudott katapúltálni:)
Sajnálom őket. R.I.P
ssanyi 687839 2021. augusztus 17. 14:04
Válasz erre
Szállítógépeken nem rendszeresítenek katapult üléseket, ahogyan utasszállítókon sem. Ernyővel pedig sem magasságuk, sem idejük nem volt, amikor jobbra lebillent a gép akkor a vészkijáratig nem volt idő eljutni, és olyan erők lépnek fel hogy fizikailag is csak bajosan tudtak volna kiugrani sajnos, ha volt ejtőernyő rajtuk, de az sem szokott tartozékként ott lenni. :-(
Sennás 687838 2021. augusztus 17. 13:49
Válasz erre
444.hu/2021/08/17/langcsovakent-csapodott-a-foldbe-az-orosz-szallitogep

Brutál:( Teszt gép ebből nem lehet (volna) "katapúltálni" ernyővel kiugrani?
piratvitorla 686350 2021. június 9. 11:54
Válasz erre
mayday-mayday-mayday: közvetlen veszély esete áll fenn
panpan-panpan-panpan: sürgősség esete pl. elsőbbséget kér
A kettő között nincs éles határvonal a helyzet tekintetében. PL. ha egy 747 egyik hajtóműve leáll lehet sürgősség, de ha ki is gyullad az a hajtómű már mayday
piratvitorla 686349 2021. június 9. 11:51
Válasz erre
Mert a kevés repülés/lepukkant technika/alacsonyan képzett állomány mellett erőltetni kell az éjszakai éleslövészetet...
magyaralba 686348 2021. június 9. 10:49
Válasz erre
p-51 686165 2021. június 2. 17:43
Válasz erre
Szent Péter tuti nem kérdezgeti. Az esetleg minket fog majd, hogy miért erre a sok műanyagra fecséreltük az időnket.

Nakír és Munkár arkangyalok esetleg. Az ő dolguk az igazhívők Allahhoz megtért lelkeinek vizsgálata. Súlyosabb eseteknél Gábriel és Mikháél. Ők ott is magas rangban vannak.

Klasszikussal szólva:
Legyen mindenkinek a hite szerint.
:)
Zoli 686164 2021. június 2. 17:09
Válasz erre
Talán elkerülte a figyelmem vagy csak nem emlékszem rá, hogy történt már ilyen. Olyan esetekről olvastam korábban, hogy a földön lőtték ki a pilótákat, de olyan nem rémlik, hogy a plafonba lőtte őket a gép...
z
Freddy 686150 2021. június 2. 10:55
Válasz erre
Szerintem az embargó ilyenekre is vonatkozik, nem véletlen nem cserélik ki.
Sokol 686148 2021. június 1. 22:07
Válasz erre
Pedig sokadik baleset az elmúlt 7 évben a jianghan aviation régi copy patronjaival.

Egyszerűen a hetvenes években tákolt másolatokból 20 éve összeállított és eladott pyro elemek nem működnek már megfelelően. Pontosan kettő nullával rövidebb az ára mint egy azonos ősi amerikansky elemé, ami szintén hasonkorú és szintén gagyi.

Kíváncsi volnék melyik eszetlen baromnak éri meg elveszteni két meglehetősen drága pilótát ilyen fillérba**ó dolgok miatt. Biztos vagyok, hogy a bőlcs kádi megkérdi majd az új parancsnokot, hogy mit szándékozik tenni az ügyben a jövőben. A régit szerintem meg már, max a Szent Péter kérdezgeti bármiről.
Zoli 686129 2021. június 1. 16:01
Válasz erre
Zoli 685717 2021. május 18. 16:41
Válasz erre
medor 684968 2021. április 28. 23:52
Válasz erre
Sziasztok!
Furdalt a kíváncsiság,így kicsit utánanéztem két vészhelyzetet jelző kifejezésnek.
Ez a topik tűnt a legközelebb hozzájuk.Gondolom sokan vagytok akik tisztában
vannak a jelentésükkel,illetve a történelmükkel de talán lesznek akiket érdekel.
Amirő szó lesz az a 'Mayday' illetve a 'PanPan'.
(Néha belefutok a NatGeo Légikatasztrófák című műsorába,onnan jött az ötlet.)
Mindkettőt triplán kell ismételni a vészhelyzetben,hogy ne lehessen összetéveszteni egy átlagos beszélgetésben előforduló hasonló szavakkal.
Meglepődve olvastam,hogy mindkét jelzés eredetije a francia nyelvből származik.

"Mayday-Mayday-Mayday"
A "m'aider" (medé) egy francia kifejezés.Jelentése kb. 'segíts nekem'.
Életveszélyes helyzetekban használandó.Nem csak a repülésben,hanem pl.
hajózásban de még gépjárművek esetében is elfogadott általános vészjelentés.

"PanPan-PanPan-PanPan"
Szintén egy francia szó a "panne" (pen) volt az alapja.Nem életveszélyes,de
súlyos műszaki meghibásodást jelez.Jelentése kb. 'üzemzavar'.

Mindkettőre különleges protokollok vonatkoznak a rádiózás során,
ebbe nem megyek bele.Ha érdekel a neten fent van minden.

Számomra az érdekesség a francia>angol vonal volt amit Frederick S. Mockford-nak, egy londoni reptér rádiósának tulajdonítanak.Megkérték,hogy keressen egy olyan
'közös' szót a vészhelyzetekre amit a francia és az angol pilóták és a rádiósok is értenek és ráadásul nem értenek félre.
(1920-as évekről van szó.A London-Párizs volt a fő útvonal akkoriban!)
Sikerült neki.100 évvel később is ezt használják és valószínű,hogy így is marad.
Zoli 684645 2021. április 20. 17:40
Válasz erre
halaci 684557 2021. április 18. 18:29
Válasz erre
Itt egy fotósorozat róla. Valaki pont a várandós feleségét akarta fotózni, kapott helyette egy Avengert az orra elé.

www.facebook.com/chris.insidethearmour/posts/3930543366991229
Zoli 684527 2021. április 18. 11:22
Válasz erre
Pirate 684525 2021. április 18. 11:16
Válasz erre
magyaralba 684135 2021. április 7. 22:18
Válasz erre
Zoli 684124 2021. április 7. 18:22
Válasz erre
Csaszi 683564 2021. március 23. 15:10
Válasz erre
https://444.hu/2021/03/23/harom-orosz-katona-meghalt-amikor-a-szarazfoldon-aktivalodott-egy-tu-22m3-as-bombazo-katapultja
Zoli 683510 2021. március 22. 17:31
Válasz erre
Zoli 679927 2020. december 10. 09:01
Válasz erre
Sennás 679521 2020. november 29. 10:24
Válasz erre
Ez már nem a szerencsétlenség itt már kihúzzák az Antonovot!

airportal.hu/tankok-vontattak-vissza-a-betonra-a-volga-dnepr-tulfutott-ruszlanjat/
Zoli 678225 2020. október 25. 07:43
Válasz erre
Rumcájsz_52 677875 2020. október 13. 14:59
Válasz erre
A Gripen nem fizet (az csak egy repülőgép), max a katapultülést gyártó Martin-Baker cég fizethetne kártérítést. Hogy mi történt ezügyben, azt csak ez a cég vagy a pilóta tudná elmondani.
Sennás 677873 2020. október 13. 14:08
Válasz erre
Ha katona ha nem ilyenkor Gippen nem ad kártérítést a pilótának?
búza 677862 2020. október 13. 07:34
Válasz erre
Vszont azóta egy nagyobb gépben karcolja az eget.
Rumcájsz_52 677854 2020. október 12. 22:35
Válasz erre
Egy katapult-ülésen van több bekötő-heveder (1-1 has és vállheveder), és több rögzítő-heveder a karok és lábak rögzítésére amik csak kattintáskor húznak feszesre pirotöltet (pici robbanótöltet) működtetésével. Ezeket a pilóta leválasztásakor (az ernyő nyitásához) el kell engedni, egy részét elvágni (itt is pirotöltetek adják a működtetést), ilyen a kézrögzítő heveder is. Itt a jobbkezest nem vágta el a kés (valószínűleg nem volt elég éles, esetleg nem robbant a piró), ezért lógott a pilótán az ülés plusz súlya. Szóval egyértelműen műszaki hiba történt ...
Sennás 677851 2020. október 12. 20:05
Válasz erre
Sajnálatos. 1.20mp ott az a Harrier "kontrolált hasraszállás" prima onnantól hogy a jóisten kezében vagy és a következő mp-ben kigyullad, és szélbe fordúl pillanatok alatt a fűlkét elöntik a lángok hát onnéttól sok válsztás nincs, vagy ahogy írod beakad,átfordúl és rotty vége. Amit írsz "karheveder/kés" ez mi is volt ? Akkor ez technikai promlem?
Rumcájsz_52 677850 2020. október 12. 19:20
Válasz erre
Mikor eltért a betontengelytől akkor még nem tudhatta a pilóta hogy végig a hasán fog csúszni, vagy a betonról lecsúszva a szárnyvég elakad és átbukfencezik a gép, ami majdnem biztos halál. Nem kockáztatott tovább (már a hasraszállás is kockázatos volt a légi katapultálás helyett, de menteni akarta a gépet), inkább kattintott. Csak az volt a baj, hogy a karhevedert nem vágta el a kés, így az ülés plusz súlya miatt túl nagy volt a süllyedési sebesség, nagyon odavágta magát, ezért lett végül gerinc-sérülése a pilótának.
zoli75 677848 2020. október 12. 18:32
Válasz erre
Szia,

Kapta a parancsot a katapultálásra. Az más kérdés, hogy ha higgadtabb, akkor a helyén marad, mert így a sérülése okán leszerelték a pilótát.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.