/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25.
Tibcsi 740680 2025. szeptember 5. 13:50
Válasz erre
Igen, van, de én úgy tudom, hogy még a töltőcső csatlakoztatása előtt a töltőkocsi foldelővezetékét össze kell kötni a tankolt jármű vázával, hogy egyenpotenciálra kerüljenek. És ez után lehet nyomni a kerót. Így nem alakulhat ki szikra.
borisz 740679 2025. szeptember 5. 13:37
Válasz erre
Ha jól emlékszem, a Minyóknak, legalábbis ami a Kossuthban van, volt saját földelője.
Mekett 740677 2025. szeptember 5. 13:19
Válasz erre
Egy kommentben említik, hogy láthatóan nem földelték le a gépet - bár én ezt meg nem tudom ebből állapítani.
Sennás 740669 2025. szeptember 5. 08:37
Válasz erre
28
28
29
29

Lehet még az extra üza tankok is benne vannak. Az még plusz "tűzerő" 😢
Tibcsi 740663 2025. szeptember 5. 06:13
Válasz erre
Ezért (is) fontos a földelőkábel...?
Tibcsi 740662 2025. szeptember 5. 06:09
Válasz erre
A fémépítésű repülőgépek 99%-a magnéziummal ötvözött aluminiumból készül (kivéve a MiG-25-öst és az SR-71-est), mert könnyű és nagy szilárdságú. Cserébe jól ég...
Mekett 740661 2025. szeptember 5. 00:09
Válasz erre
Ez a baleset szerencsére nem követelt áldozatokat, de nagyon látványos videófelvétel készült róla.
2014-ben a habarovszki repülőtéren feltöltés közben kiégett egy Mi-26 helikopter.
0:15-nél jól látható, hogy a raktérben belobban az üzemanyag, feltehetően elektromos kisülés miatt. Innentől megállíthatatlanok a lángok, amik pillanatok alatt elnyelig a gépet, a tűzoltók is tehetetlenül nézik végig az esetet. Ha jól tudom, a Halo-ban jó sok magnéziumötvözet van, ami magában is szinte lehetetlenné teszi az oltást.

youtu.be/Hpwwx-eb930
A gép adatai:
russianplanes.net/reginfo/24657
borisz 740456 2025. augusztus 29. 08:04
Válasz erre
Szerencsétlen. :/ Gondolom minden áron menteni akarta a gépet.
PETI 740455 2025. augusztus 29. 07:49
Válasz erre
Ebben a videóban gond nélkül repüli a függőleges fordulókat is fáklyával. Akkor valamit most nagyon benézhetett szegény..

www.youtube.com/watch
PETI 740454 2025. augusztus 29. 07:33
Válasz erre
Ez a végig fáklyával repülés nekem nagyon szürreális! Ilyet sehol nem csinálnak!
Tibcsi 740448 2025. augusztus 28. 23:47
Válasz erre
Tejóég, mi történhetett? A bukfenc leszálló ágában le szokták venni a gázt, hogy a sebesség ne nőjön meg túlságosan... Szerintem a gép kibírta volna, ha jobban felrántja a pilóta, de valamiért nem tette. Legyen neki kék az ég... :(
Sherman 740446 2025. augusztus 28. 22:52
Válasz erre
Sherman 740445 2025. augusztus 28. 22:50
Válasz erre
www.youtube.com/shorts/TiTcdxS0I8M Egy Lengyel F-16 ha jól vettem ki.
Kferro 737135 2025. május 12. 09:11
Válasz erre
halaci 736978 2025. május 6. 22:03
Válasz erre
megint a Frecce Tricolori-val történt baleset. Szerencsére a sérültek a hírek szerint nincsenek veszélyben.
www.itamilradar.com/2025/05/06/frecce-tricolori-jets-skids-off-runway-in-pantelleria/
piratvitorla 736934 2025. május 5. 20:48
Válasz erre
tessék: itt a notam:
a2756/25 notamn
q) lhcc/qmrlc/iv/nbo/a /000/999/4726n01916e005
a) lhbp b) 2505050600 c) 2505091600
e) rwy 13l/31r closed due to maint.
tehát karbantartás miatt zárva.
slowmotion 736926 2025. május 5. 15:35
Válasz erre
Egyébként a 13L-t miért nem használják? Az összes böhöm gép gurulás közben keresztezi a 13R-t, elgurul a végéig, hogy onnan szálljon fel. Miért nem a 13L-ről szállnak fel, ha a 13R a leszállásra használt pálya?
Mekett 736925 2025. május 5. 15:09
Válasz erre
Easyjet átsartolás Ferihegyen
Easyjet átsartolás Ferihegyen

Kösz, akkor csak én értettem félre. Ezek szerint valószínűleg nem volt veszélyhelyzet, csak én találkoztam ritkán ilyesmivel. A reptéri dolgokra nincs rálátásom, csak a leszállófolyosón bejövő gépeket látom/hallom.

Ahogy ezt leírtam, épp hallom az Easyjet gépét is gyorsítani. A FL24 azt mutatja, két jármű is járja oda-vissza a pályát. Valamit nagyon kereshetnek.
piratvitorla 736922 2025. május 5. 15:00
Válasz erre
Ne haragudj, ha letolós lett a stílus.
Igen elég sok ilyen van, napi több.
Mekett 736918 2025. május 5. 14:25
Válasz erre
Bocs, de miért sejtetsz olyanokat, amiket nem állítottam? (A "finoman" letoló hangnemet hagyjuk is.) Nem állítottam, hogy szabálytalanság történt, egy "gondolom" előzte meg a fejmosásos megjegyzésemet is.

Igen, nyilván volt oka, hogy épp a pályán közlekedett ködös időben egy jármű, ráadásul a FL24 szerint nagy sebességgel. Az biztos, hogy történt valami váratlan, mert amikor a Wizzair felhúzott, már a pályán volt a jármű. Talán csak a bird-controlt veszik elő, talán senkit, talán mindenki kihozta a legjobbat ebből, egy állóhelyen észlelt hiányzó abroncs, vagy alkatrész után ennyire közel kerültek a dolgok.

De ha ez tényleg gyakori és semmi rendkívüli nincs benne, írd le nyugodtan, amit erről tudni lehet. Talán csak én lepődtem meg nagyon, mert 40 év alatt nem sokszor hallottam ilyet. De legtöbb olvasmányélményem alapján mindenki ideges lesz, ha valaki a pályán van (valakinek a pályára kell mennie), mikor egy gép leszállni készül.
piratvitorla 736916 2025. május 5. 13:58
Válasz erre
És honnét veszed, hogy bármilyen szabálytalanság történt? Honnét tudod, hogy mondjuk nem a pályát ellenőrizte éppen, pl. hogy nincs madár tetem vagy kiszakadt fuga? Honnét gondolod, hogy a megszakított megközelítés nem normál eljárás? Tudod hány ilyen van napi szinten másik forgalom, időjárás, nem stabil megközelítés vagy tucatnyi más ok miatt?
Mekett 736912 2025. május 5. 12:35
Válasz erre
Wizzair visszaemelkedés Ferihegy előtt
Wizzair visszaemelkedés Ferihegy előtt

Azt hiszem, épp egy szerencsésen elkerült baleset fültanúja voltam az imént. A Ferihegy 1 felé tartó Wizzair épp az ablakom előtt bőgette fel a hajtóműveket és kezdett emelkedésbe, miközben alig látszott ki az alacsony felhőzetből.
A Flightradat azt mutatta, hogy épp akkor a pályán haladt egy repülőtéri jármű (a screenshoton már letért onnan).

Gondolom, valaki kap egy alapos fejmosást...
halaci 736905 2025. május 5. 10:15
Válasz erre
Szerencsére ezúttal csak a gép tört össze némileg, valószínűleg helyrehozható. Sétarepülős Spitfire kényszerleszállása Kentben.
www.youtube.com/watch
slowmotion 735506 2025. március 28. 09:39
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ausziknál is volt heppening
Tibcsi 735503 2025. március 28. 05:59
Válasz erre
A Frecce Tricolori-nak 1988-ban volt egy nagy balesete Ramstein-ben, egy repülőnapon: 3 gépük ütközött össze a nézők felett. Kb. 70 halott... :(
vini 735496 2025. március 27. 17:30
Válasz erre
Szia! Láttam olyan videót ami elösször az Olasz bemutató csoportot említette..
Igazad van hogy a franciáról van szó!
Elnézést a tévedésért!
Üdv
magyaralba 735494 2025. március 27. 16:12
Válasz erre
borisz 735461 2025. március 26. 17:37
Válasz erre
Mikor?
Nyomát sem látom a neten. Nem a tegnapi francia balesettel kevered?
vini 735454 2025. március 26. 15:30
Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos az Olaszoknál is történt egy incidens a Frecce Tricolórival is😔
Igaz a MB sikeresen működött..
piratvitorla 735439 2025. március 26. 09:48
Válasz erre
Szia
Azt azért látni kell, hogy a kötelék bemutató műrepülés nagyon ki van centizve. Az a csoda, hogy "csak" ennyi baleset van.
Zoli 735438 2025. március 26. 09:25
Válasz erre
Sziasztok,

Mostanában elég sok esemény történt, úgy látszik még a profik is tudnak hibázni:
www.origo.hu/nagyvilag/2025/03/vadaszgepek-utkoztek-ossze-egy-legi-bemutato-probajan-video
Szerencsére mindenki túlélte.
z
Sennás 734003 2025. február 13. 10:14
Válasz erre
Screenshot_20250213_101232_Chrome
Screenshot_20250213_101232_Chrome

www.economx.hu/kulfold/amerikai-haditengereszet-harci-repulogep-baleset.804264.html

Hátha lesz jobb felvétel. Pilóták jól vannak az a lényeg!
Toth_Gabor 733323 2025. január 30. 06:08
Válasz erre
x.com/BNONews/status/1884791040890089602

Ez viszont sokkal szomorúbb…
Toth_Gabor 733312 2025. január 29. 23:22
Válasz erre
youtu.be/UERioAtrZgk

“Significant aircraft damage…”
zoli1989 726784 2024. július 14. 14:02
Válasz erre
zoli75 726762 2024. július 14. 09:29
Válasz erre
Sziasztok,

Ha megnézitek a felvételt, akkor látható, hogy az utolsó manőver előtt - amikor még talpon volt a gép - már alacsonyan volt és nem adta ki a magasság.
Egy kicsit fura, hogy miért vitte bele az utolsó fordulóba, hiszen nem háthelyzetben volt a gép, hanem normál helyzetben, tehát felmérhette volna a gép pozícióját. Ahogy "búza" is írta a műszaki probléma is lehetett, vagy elájult a pilóta a sorozatos gyors egymást követő manőverek miatt és beszűkült a tudatállapota.
sárkányos 726761 2024. július 14. 08:17
Válasz erre
Vagy inkább csak pára leválás a szárnyról.
zoli1989 726760 2024. július 14. 00:54
Válasz erre
Az nem lehet hogy csak üzemanyag túlfolyon távozott üzemanyag ?
slowmotion 726756 2024. július 13. 21:36
Válasz erre
Elég csúnya... igazából kiadhatta volna a forduló, de csak ha nem ilyen szögben kezdi meg a manővert. Nem lehet, hogy bekrepált valamelyik kormányfelület?
búza 726755 2024. július 13. 21:02
Válasz erre
Biztos, hogy a füstölő kezdett működni a felvétel elején? Nekem nagyon Sopi tragédiájára hajaz, de a műszaki problémát sem zárnám ki.
Block50 726744 2024. július 13. 11:22
Válasz erre
Ez nagyon csúnya... Nem is igazán értem, mert már az elején érezni lehet, hogy nagyon alacsonyan kezdi a manővert. Még a leszálló ágban van amikor a földbe áll
Zoli 726740 2024. július 13. 10:25
Válasz erre
zoli75 726739 2024. július 13. 10:07
Válasz erre
Sziasztok,

Lezuhant a lengyel légierő egyik M-346-os kiképző repülőgépe. A pilóta Maj. Robert "Killer" életét vesztette.
Sennás 724959 2024. május 19. 17:22
Válasz erre
20240519_170854
20240519_170854
20240519_170908
20240519_170908

Nem ide való ez igazából:) érdekes képek talán. Giro de Italia mai befutó a Livigno tetején. Jó 2300méteren. Ott egy Fiat G91 roncs?.?.? Régen szebb napokat látott gép, most már lassan szétlopják.
tyimosenko 724904 2024. május 17. 13:22
Válasz erre
Olyasmi ütődés lehetett, mint Soproni Károly őrnagy esetében. Csoda szerintem, hogy még katapultálni képes volt.
atika 724903 2024. május 17. 12:53
Válasz erre
Nagyon sajnálom, nyugodjék békében.
Csupán a tanulság levonása miatt kíváncsi lennék, hogy mi okozta a pilóta halálát.
Már az első talaj érintésnél megsérült, bár a gép egyben maradt, vagy mi más. Az orosz ülések a K-36 óta elég jónak számítanak, vagy nem?
Mekett 724894 2024. május 17. 00:08
Válasz erre
Kikerült egy videó a múlt heti bangladesi Jak-130 balesetről. Úgy tűnik, a pilóta orsózva próbált áthúzni a pálya fölött és félresikerült a manőver.
www.dailymail.co.uk/news/article-13411321/top-gun-stunt-tragedy-fighter-jet-pilot-eject-dies-hospital.html
piratvitorla 724844 2024. május 15. 14:28
Válasz erre
Igen lehet levehető meg beépített is. Én mindkét verzióval szoktam repülni.
Ha nincs fizikai kapcsolat (fly by wire) ott elektromosan történik a blokkolás.
Mekett 724839 2024. május 15. 11:24
Válasz erre
Ha jól értem, ez itt a repülőgép egyik beépített rendszere volt, nem olyan, mint amikor kívülről rátesznek egy reteszt ezekre a felületekre.
piratvitorla 724837 2024. május 15. 11:03
Válasz erre
A kormányszervek mechanikus rögzítője a hagyományos mechanikus vezérlés esetén, ami megakadályozza, hogy a földön parkolásnál a szél "szétverje" a kormányszerveket.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25.