Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
Tibcsi | Adatlap | 740680 | 2025. szeptember 5. 13:50 | ![]() | |
Igen, van, de én úgy tudom, hogy még a töltőcső csatlakoztatása előtt a töltőkocsi foldelővezetékét össze kell kötni a tankolt jármű vázával, hogy egyenpotenciálra kerüljenek. És ez után lehet nyomni a kerót. Így nem alakulhat ki szikra. Előzmény: (740679) borisz 2025. szeptember 5. 13:37 | |||||
borisz | Adatlap | 740679 | 2025. szeptember 5. 13:37 | ![]() | |
Ha jól emlékszem, a Minyóknak, legalábbis ami a Kossuthban van, volt saját földelője. | |||||
Mekett | Adatlap | 740677 | 2025. szeptember 5. 13:19 | ![]() | |
Egy kommentben említik, hogy láthatóan nem földelték le a gépet - bár én ezt meg nem tudom ebből állapítani. | |||||
Sennás | Adatlap | 740669 | 2025. szeptember 5. 08:37 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 740663 | 2025. szeptember 5. 06:13 | ![]() | |
Ezért (is) fontos a földelőkábel...? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 740662 | 2025. szeptember 5. 06:09 | ![]() | |
A fémépítésű repülőgépek 99%-a magnéziummal ötvözött aluminiumból készül (kivéve a MiG-25-öst és az SR-71-est), mert könnyű és nagy szilárdságú. Cserébe jól ég... | |||||
Mekett | Adatlap | 740661 | 2025. szeptember 5. 00:09 | ![]() | |
Ez a baleset szerencsére nem követelt áldozatokat, de nagyon látványos videófelvétel készült róla. 2014-ben a habarovszki repülőtéren feltöltés közben kiégett egy Mi-26 helikopter. 0:15-nél jól látható, hogy a raktérben belobban az üzemanyag, feltehetően elektromos kisülés miatt. Innentől megállíthatatlanok a lángok, amik pillanatok alatt elnyelig a gépet, a tűzoltók is tehetetlenül nézik végig az esetet. Ha jól tudom, a Halo-ban jó sok magnéziumötvözet van, ami magában is szinte lehetetlenné teszi az oltást. youtu.be/Hpwwx-eb930 A gép adatai: russianplanes.net/reginfo/24657 | |||||
borisz | Adatlap | 740456 | 2025. augusztus 29. 08:04 | ![]() | |
Szerencsétlen. :/ Gondolom minden áron menteni akarta a gépet. | |||||
PETI | Adatlap | 740455 | 2025. augusztus 29. 07:49 | ![]() | |
Ebben a videóban gond nélkül repüli a függőleges fordulókat is fáklyával. Akkor valamit most nagyon benézhetett szegény.. www.youtube.com/watch | |||||
PETI | Adatlap | 740454 | 2025. augusztus 29. 07:33 | ![]() | |
Ez a végig fáklyával repülés nekem nagyon szürreális! Ilyet sehol nem csinálnak! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 740448 | 2025. augusztus 28. 23:47 | ![]() | |
Tejóég, mi történhetett? A bukfenc leszálló ágában le szokták venni a gázt, hogy a sebesség ne nőjön meg túlságosan... Szerintem a gép kibírta volna, ha jobban felrántja a pilóta, de valamiért nem tette. Legyen neki kék az ég... :( | |||||
Sherman | Adatlap | 740446 | 2025. augusztus 28. 22:52 | ![]() | |
Sherman | Adatlap | 740445 | 2025. augusztus 28. 22:50 | ![]() | |
www.youtube.com/shorts/TiTcdxS0I8M Egy Lengyel F-16 ha jól vettem ki. | |||||
Kferro | Adatlap | 737135 | 2025. május 12. 09:11 | ![]() | |
halaci | Adatlap | 736978 | 2025. május 6. 22:03 | ![]() | |
megint a Frecce Tricolori-val történt baleset. Szerencsére a sérültek a hírek szerint nincsenek veszélyben. www.itamilradar.com/2025/05/06/frecce-tricolori-jets-skids-off-runway-in-pantelleria/ | |||||
piratvitorla | Adatlap | 736934 | 2025. május 5. 20:48 | ![]() | |
tessék: itt a notam: a2756/25 notamn q) lhcc/qmrlc/iv/nbo/a /000/999/4726n01916e005 a) lhbp b) 2505050600 c) 2505091600 e) rwy 13l/31r closed due to maint. tehát karbantartás miatt zárva. | |||||
slowmotion | Adatlap | 736926 | 2025. május 5. 15:35 | ![]() | |
Egyébként a 13L-t miért nem használják? Az összes böhöm gép gurulás közben keresztezi a 13R-t, elgurul a végéig, hogy onnan szálljon fel. Miért nem a 13L-ről szállnak fel, ha a 13R a leszállásra használt pálya? | |||||
Mekett | Adatlap | 736925 | 2025. május 5. 15:09 | ![]() | |
Kösz, akkor csak én értettem félre. Ezek szerint valószínűleg nem volt veszélyhelyzet, csak én találkoztam ritkán ilyesmivel. A reptéri dolgokra nincs rálátásom, csak a leszállófolyosón bejövő gépeket látom/hallom. Ahogy ezt leírtam, épp hallom az Easyjet gépét is gyorsítani. A FL24 azt mutatja, két jármű is járja oda-vissza a pályát. Valamit nagyon kereshetnek. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 736922 | 2025. május 5. 15:00 | ![]() | |
Ne haragudj, ha letolós lett a stílus. Igen elég sok ilyen van, napi több. | |||||
Mekett | Adatlap | 736918 | 2025. május 5. 14:25 | ![]() | |
Bocs, de miért sejtetsz olyanokat, amiket nem állítottam? (A "finoman" letoló hangnemet hagyjuk is.) Nem állítottam, hogy szabálytalanság történt, egy "gondolom" előzte meg a fejmosásos megjegyzésemet is. Igen, nyilván volt oka, hogy épp a pályán közlekedett ködös időben egy jármű, ráadásul a FL24 szerint nagy sebességgel. Az biztos, hogy történt valami váratlan, mert amikor a Wizzair felhúzott, már a pályán volt a jármű. Talán csak a bird-controlt veszik elő, talán senkit, talán mindenki kihozta a legjobbat ebből, egy állóhelyen észlelt hiányzó abroncs, vagy alkatrész után ennyire közel kerültek a dolgok. De ha ez tényleg gyakori és semmi rendkívüli nincs benne, írd le nyugodtan, amit erről tudni lehet. Talán csak én lepődtem meg nagyon, mert 40 év alatt nem sokszor hallottam ilyet. De legtöbb olvasmányélményem alapján mindenki ideges lesz, ha valaki a pályán van (valakinek a pályára kell mennie), mikor egy gép leszállni készül. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 736916 | 2025. május 5. 13:58 | ![]() | |
És honnét veszed, hogy bármilyen szabálytalanság történt? Honnét tudod, hogy mondjuk nem a pályát ellenőrizte éppen, pl. hogy nincs madár tetem vagy kiszakadt fuga? Honnét gondolod, hogy a megszakított megközelítés nem normál eljárás? Tudod hány ilyen van napi szinten másik forgalom, időjárás, nem stabil megközelítés vagy tucatnyi más ok miatt? | |||||
Mekett | Adatlap | 736912 | 2025. május 5. 12:35 | ![]() | |
Azt hiszem, épp egy szerencsésen elkerült baleset fültanúja voltam az imént. A Ferihegy 1 felé tartó Wizzair épp az ablakom előtt bőgette fel a hajtóműveket és kezdett emelkedésbe, miközben alig látszott ki az alacsony felhőzetből. A Flightradat azt mutatta, hogy épp akkor a pályán haladt egy repülőtéri jármű (a screenshoton már letért onnan). Gondolom, valaki kap egy alapos fejmosást... | |||||
halaci | Adatlap | 736905 | 2025. május 5. 10:15 | ![]() | |
Szerencsére ezúttal csak a gép tört össze némileg, valószínűleg helyrehozható. Sétarepülős Spitfire kényszerleszállása Kentben. www.youtube.com/watch | |||||
slowmotion | Adatlap | 735506 | 2025. március 28. 09:39 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Ausziknál is volt heppening | |||||
Tibcsi | Adatlap | 735503 | 2025. március 28. 05:59 | ![]() | |
A Frecce Tricolori-nak 1988-ban volt egy nagy balesete Ramstein-ben, egy repülőnapon: 3 gépük ütközött össze a nézők felett. Kb. 70 halott... :( | |||||
vini | Adatlap | 735496 | 2025. március 27. 17:30 | ![]() | |
Szia! Láttam olyan videót ami elösször az Olasz bemutató csoportot említette.. Igazad van hogy a franciáról van szó! Elnézést a tévedésért! Üdv | |||||
magyaralba | Adatlap | 735494 | 2025. március 27. 16:12 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 735461 | 2025. március 26. 17:37 | ![]() | |
Mikor? Nyomát sem látom a neten. Nem a tegnapi francia balesettel kevered? | |||||
vini | Adatlap | 735454 | 2025. március 26. 15:30 | ![]() | |
Sziasztok! Sajnos az Olaszoknál is történt egy incidens a Frecce Tricolórival is😔 Igaz a MB sikeresen működött.. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 735439 | 2025. március 26. 09:48 | ![]() | |
Szia Azt azért látni kell, hogy a kötelék bemutató műrepülés nagyon ki van centizve. Az a csoda, hogy "csak" ennyi baleset van. | |||||
Zoli | Adatlap | 735438 | 2025. március 26. 09:25 | ![]() | |
Sziasztok, Mostanában elég sok esemény történt, úgy látszik még a profik is tudnak hibázni: www.origo.hu/nagyvilag/2025/03/vadaszgepek-utkoztek-ossze-egy-legi-bemutato-probajan-video Szerencsére mindenki túlélte. z | |||||
Sennás | Adatlap | 734003 | 2025. február 13. 10:14 | ![]() | |
www.economx.hu/kulfold/amerikai-haditengereszet-harci-repulogep-baleset.804264.html Hátha lesz jobb felvétel. Pilóták jól vannak az a lényeg! | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 733323 | 2025. január 30. 06:08 | ![]() | |
Toth_Gabor | Adatlap | 733312 | 2025. január 29. 23:22 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 726784 | 2024. július 14. 14:02 | ![]() | |
Ja igen, az is lehet. | |||||
zoli75 | Adatlap | 726762 | 2024. július 14. 09:29 | ![]() | |
Sziasztok, Ha megnézitek a felvételt, akkor látható, hogy az utolsó manőver előtt - amikor még talpon volt a gép - már alacsonyan volt és nem adta ki a magasság. Egy kicsit fura, hogy miért vitte bele az utolsó fordulóba, hiszen nem háthelyzetben volt a gép, hanem normál helyzetben, tehát felmérhette volna a gép pozícióját. Ahogy "búza" is írta a műszaki probléma is lehetett, vagy elájult a pilóta a sorozatos gyors egymást követő manőverek miatt és beszűkült a tudatállapota. | |||||
sárkányos | Adatlap | 726761 | 2024. július 14. 08:17 | ![]() | |
Vagy inkább csak pára leválás a szárnyról. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 726760 | 2024. július 14. 00:54 | ![]() | |
Az nem lehet hogy csak üzemanyag túlfolyon távozott üzemanyag ? | |||||
slowmotion | Adatlap | 726756 | 2024. július 13. 21:36 | ![]() | |
Elég csúnya... igazából kiadhatta volna a forduló, de csak ha nem ilyen szögben kezdi meg a manővert. Nem lehet, hogy bekrepált valamelyik kormányfelület? | |||||
búza | Adatlap | 726755 | 2024. július 13. 21:02 | ![]() | |
Biztos, hogy a füstölő kezdett működni a felvétel elején? Nekem nagyon Sopi tragédiájára hajaz, de a műszaki problémát sem zárnám ki. | |||||
Block50 | Adatlap | 726744 | 2024. július 13. 11:22 | ![]() | |
Ez nagyon csúnya... Nem is igazán értem, mert már az elején érezni lehet, hogy nagyon alacsonyan kezdi a manővert. Még a leszálló ágban van amikor a földbe áll | |||||
Zoli | Adatlap | 726740 | 2024. július 13. 10:25 | ![]() | |
zoli75 | Adatlap | 726739 | 2024. július 13. 10:07 | ![]() | |
Sziasztok, Lezuhant a lengyel légierő egyik M-346-os kiképző repülőgépe. A pilóta Maj. Robert "Killer" életét vesztette. | |||||
Sennás | Adatlap | 724959 | 2024. május 19. 17:22 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 724904 | 2024. május 17. 13:22 | ![]() | |
Olyasmi ütődés lehetett, mint Soproni Károly őrnagy esetében. Csoda szerintem, hogy még katapultálni képes volt. | |||||
atika | Adatlap | 724903 | 2024. május 17. 12:53 | ![]() | |
Nagyon sajnálom, nyugodjék békében. Csupán a tanulság levonása miatt kíváncsi lennék, hogy mi okozta a pilóta halálát. Már az első talaj érintésnél megsérült, bár a gép egyben maradt, vagy mi más. Az orosz ülések a K-36 óta elég jónak számítanak, vagy nem? | |||||
Mekett | Adatlap | 724894 | 2024. május 17. 00:08 | ![]() | |
Kikerült egy videó a múlt heti bangladesi Jak-130 balesetről. Úgy tűnik, a pilóta orsózva próbált áthúzni a pálya fölött és félresikerült a manőver. www.dailymail.co.uk/news/article-13411321/top-gun-stunt-tragedy-fighter-jet-pilot-eject-dies-hospital.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724844 | 2024. május 15. 14:28 | ![]() | |
Igen lehet levehető meg beépített is. Én mindkét verzióval szoktam repülni. Ha nincs fizikai kapcsolat (fly by wire) ott elektromosan történik a blokkolás. | |||||
Mekett | Adatlap | 724839 | 2024. május 15. 11:24 | ![]() | |
Ha jól értem, ez itt a repülőgép egyik beépített rendszere volt, nem olyan, mint amikor kívülről rátesznek egy reteszt ezekre a felületekre. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724837 | 2024. május 15. 11:03 | ![]() | |
A kormányszervek mechanikus rögzítője a hagyományos mechanikus vezérlés esetén, ami megakadályozza, hogy a földön parkolásnál a szél "szétverje" a kormányszerveket. |
Tovább >>> |