Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
halaci | Adatlap | 736978 | 2025. május 6. 22:03 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 736934 | 2025. május 5. 20:48 | ![]() | |
tessék: itt a notam: a2756/25 notamn q) lhcc/qmrlc/iv/nbo/a /000/999/4726n01916e005 a) lhbp b) 2505050600 c) 2505091600 e) rwy 13l/31r closed due to maint. tehát karbantartás miatt zárva. | |||||
slowmotion | Adatlap | 736926 | 2025. május 5. 15:35 | ![]() | |
Egyébként a 13L-t miért nem használják? Az összes böhöm gép gurulás közben keresztezi a 13R-t, elgurul a végéig, hogy onnan szálljon fel. Miért nem a 13L-ről szállnak fel, ha a 13R a leszállásra használt pálya? | |||||
Mekett | Adatlap | 736925 | 2025. május 5. 15:09 | ![]() | |
Kösz, akkor csak én értettem félre. Ezek szerint valószínűleg nem volt veszélyhelyzet, csak én találkoztam ritkán ilyesmivel. A reptéri dolgokra nincs rálátásom, csak a leszállófolyosón bejövő gépeket látom/hallom. Ahogy ezt leírtam, épp hallom az Easyjet gépét is gyorsítani. A FL24 azt mutatja, két jármű is járja oda-vissza a pályát. Valamit nagyon kereshetnek. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 736922 | 2025. május 5. 15:00 | ![]() | |
Ne haragudj, ha letolós lett a stílus. Igen elég sok ilyen van, napi több. | |||||
Mekett | Adatlap | 736918 | 2025. május 5. 14:25 | ![]() | |
Bocs, de miért sejtetsz olyanokat, amiket nem állítottam? (A "finoman" letoló hangnemet hagyjuk is.) Nem állítottam, hogy szabálytalanság történt, egy "gondolom" előzte meg a fejmosásos megjegyzésemet is. Igen, nyilván volt oka, hogy épp a pályán közlekedett ködös időben egy jármű, ráadásul a FL24 szerint nagy sebességgel. Az biztos, hogy történt valami váratlan, mert amikor a Wizzair felhúzott, már a pályán volt a jármű. Talán csak a bird-controlt veszik elő, talán senkit, talán mindenki kihozta a legjobbat ebből, egy állóhelyen észlelt hiányzó abroncs, vagy alkatrész után ennyire közel kerültek a dolgok. De ha ez tényleg gyakori és semmi rendkívüli nincs benne, írd le nyugodtan, amit erről tudni lehet. Talán csak én lepődtem meg nagyon, mert 40 év alatt nem sokszor hallottam ilyet. De legtöbb olvasmányélményem alapján mindenki ideges lesz, ha valaki a pályán van (valakinek a pályára kell mennie), mikor egy gép leszállni készül. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 736916 | 2025. május 5. 13:58 | ![]() | |
És honnét veszed, hogy bármilyen szabálytalanság történt? Honnét tudod, hogy mondjuk nem a pályát ellenőrizte éppen, pl. hogy nincs madár tetem vagy kiszakadt fuga? Honnét gondolod, hogy a megszakított megközelítés nem normál eljárás? Tudod hány ilyen van napi szinten másik forgalom, időjárás, nem stabil megközelítés vagy tucatnyi más ok miatt? | |||||
Mekett | Adatlap | 736912 | 2025. május 5. 12:35 | ![]() | |
Azt hiszem, épp egy szerencsésen elkerült baleset fültanúja voltam az imént. A Ferihegy 1 felé tartó Wizzair épp az ablakom előtt bőgette fel a hajtóműveket és kezdett emelkedésbe, miközben alig látszott ki az alacsony felhőzetből. A Flightradat azt mutatta, hogy épp akkor a pályán haladt egy repülőtéri jármű (a screenshoton már letért onnan). Gondolom, valaki kap egy alapos fejmosást... | |||||
halaci | Adatlap | 736905 | 2025. május 5. 10:15 | ![]() | |
Szerencsére ezúttal csak a gép tört össze némileg, valószínűleg helyrehozható. Sétarepülős Spitfire kényszerleszállása Kentben. www.youtube.com/watch | |||||
slowmotion | Adatlap | 735506 | 2025. március 28. 09:39 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Ausziknál is volt heppening | |||||
Tibcsi | Adatlap | 735503 | 2025. március 28. 05:59 | ![]() | |
A Frecce Tricolori-nak 1988-ban volt egy nagy balesete Ramstein-ben, egy repülőnapon: 3 gépük ütközött össze a nézők felett. Kb. 70 halott... :( | |||||
vini | Adatlap | 735496 | 2025. március 27. 17:30 | ![]() | |
Szia! Láttam olyan videót ami elösször az Olasz bemutató csoportot említette.. Igazad van hogy a franciáról van szó! Elnézést a tévedésért! Üdv | |||||
magyaralba | Adatlap | 735494 | 2025. március 27. 16:12 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 735461 | 2025. március 26. 17:37 | ![]() | |
Mikor? Nyomát sem látom a neten. Nem a tegnapi francia balesettel kevered? | |||||
vini | Adatlap | 735454 | 2025. március 26. 15:30 | ![]() | |
Sziasztok! Sajnos az Olaszoknál is történt egy incidens a Frecce Tricolórival is😔 Igaz a MB sikeresen működött.. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 735439 | 2025. március 26. 09:48 | ![]() | |
Szia Azt azért látni kell, hogy a kötelék bemutató műrepülés nagyon ki van centizve. Az a csoda, hogy "csak" ennyi baleset van. | |||||
Zoli | Adatlap | 735438 | 2025. március 26. 09:25 | ![]() | |
Sziasztok, Mostanában elég sok esemény történt, úgy látszik még a profik is tudnak hibázni: www.origo.hu/nagyvilag/2025/03/vadaszgepek-utkoztek-ossze-egy-legi-bemutato-probajan-video Szerencsére mindenki túlélte. z | |||||
Sennás | Adatlap | 734003 | 2025. február 13. 10:14 | ![]() | |
www.economx.hu/kulfold/amerikai-haditengereszet-harci-repulogep-baleset.804264.html Hátha lesz jobb felvétel. Pilóták jól vannak az a lényeg! | |||||
Toth_Gabor | Adatlap | 733323 | 2025. január 30. 06:08 | ![]() | |
Toth_Gabor | Adatlap | 733312 | 2025. január 29. 23:22 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 726784 | 2024. július 14. 14:02 | ![]() | |
Ja igen, az is lehet. | |||||
zoli75 | Adatlap | 726762 | 2024. július 14. 09:29 | ![]() | |
Sziasztok, Ha megnézitek a felvételt, akkor látható, hogy az utolsó manőver előtt - amikor még talpon volt a gép - már alacsonyan volt és nem adta ki a magasság. Egy kicsit fura, hogy miért vitte bele az utolsó fordulóba, hiszen nem háthelyzetben volt a gép, hanem normál helyzetben, tehát felmérhette volna a gép pozícióját. Ahogy "búza" is írta a műszaki probléma is lehetett, vagy elájult a pilóta a sorozatos gyors egymást követő manőverek miatt és beszűkült a tudatállapota. | |||||
sárkányos | Adatlap | 726761 | 2024. július 14. 08:17 | ![]() | |
Vagy inkább csak pára leválás a szárnyról. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 726760 | 2024. július 14. 00:54 | ![]() | |
Az nem lehet hogy csak üzemanyag túlfolyon távozott üzemanyag ? | |||||
slowmotion | Adatlap | 726756 | 2024. július 13. 21:36 | ![]() | |
Elég csúnya... igazából kiadhatta volna a forduló, de csak ha nem ilyen szögben kezdi meg a manővert. Nem lehet, hogy bekrepált valamelyik kormányfelület? | |||||
búza | Adatlap | 726755 | 2024. július 13. 21:02 | ![]() | |
Biztos, hogy a füstölő kezdett működni a felvétel elején? Nekem nagyon Sopi tragédiájára hajaz, de a műszaki problémát sem zárnám ki. | |||||
Block50 | Adatlap | 726744 | 2024. július 13. 11:22 | ![]() | |
Ez nagyon csúnya... Nem is igazán értem, mert már az elején érezni lehet, hogy nagyon alacsonyan kezdi a manővert. Még a leszálló ágban van amikor a földbe áll | |||||
Zoli | Adatlap | 726740 | 2024. július 13. 10:25 | ![]() | |
zoli75 | Adatlap | 726739 | 2024. július 13. 10:07 | ![]() | |
Sziasztok, Lezuhant a lengyel légierő egyik M-346-os kiképző repülőgépe. A pilóta Maj. Robert "Killer" életét vesztette. | |||||
Sennás | Adatlap | 724959 | 2024. május 19. 17:22 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 724904 | 2024. május 17. 13:22 | ![]() | |
Olyasmi ütődés lehetett, mint Soproni Károly őrnagy esetében. Csoda szerintem, hogy még katapultálni képes volt. | |||||
atika | Adatlap | 724903 | 2024. május 17. 12:53 | ![]() | |
Nagyon sajnálom, nyugodjék békében. Csupán a tanulság levonása miatt kíváncsi lennék, hogy mi okozta a pilóta halálát. Már az első talaj érintésnél megsérült, bár a gép egyben maradt, vagy mi más. Az orosz ülések a K-36 óta elég jónak számítanak, vagy nem? | |||||
Mekett | Adatlap | 724894 | 2024. május 17. 00:08 | ![]() | |
Kikerült egy videó a múlt heti bangladesi Jak-130 balesetről. Úgy tűnik, a pilóta orsózva próbált áthúzni a pálya fölött és félresikerült a manőver. www.dailymail.co.uk/news/article-13411321/top-gun-stunt-tragedy-fighter-jet-pilot-eject-dies-hospital.html | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724844 | 2024. május 15. 14:28 | ![]() | |
Igen lehet levehető meg beépített is. Én mindkét verzióval szoktam repülni. Ha nincs fizikai kapcsolat (fly by wire) ott elektromosan történik a blokkolás. | |||||
Mekett | Adatlap | 724839 | 2024. május 15. 11:24 | ![]() | |
Ha jól értem, ez itt a repülőgép egyik beépített rendszere volt, nem olyan, mint amikor kívülről rátesznek egy reteszt ezekre a felületekre. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724837 | 2024. május 15. 11:03 | ![]() | |
A kormányszervek mechanikus rögzítője a hagyományos mechanikus vezérlés esetén, ami megakadályozza, hogy a földön parkolásnál a szél "szétverje" a kormányszerveket. | |||||
Mekett | Adatlap | 724836 | 2024. május 15. 10:37 | ![]() | |
Kommentekből: "The aircraft had had its engines uprated from P&W piston engines to turbprop by the same makers. This flight was the first of a series to test fuel and hydraulic systems. An engineer was also on board to record data The accident report states the crew spent 45 minutes doing ground runs and system checks before the accident. The report states no control check was seen by ground observers or recorded on film, the report goes on to say evidence of gust locks being engaged at the time of the accident was found. The two crew and the engineer were all killed." This aircraft had an internal gust lock system in the flight deck, which also limits throttle movement: "The gust lock system was not fully disengaged prior to flight and one or more of the gust locking pins became re-engaged for undetermined reasons after lift-off. It is unlikely that a control check had been completed prior to take-off and, once airborne, the crew were unable to disengage the gust lock mechanism before losing control of the aircraft." A "gust lock" az pontosan mi? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 724835 | 2024. május 15. 10:30 | ![]() | |
Ha rendben veszed át a gépet repülés előtt akkor nem fogsz. Ha minden igaz a kormányrögzítés nem volt eltávolítva. | |||||
PETI | Adatlap | 724814 | 2024. május 14. 20:30 | ![]() | |
Zoli | Adatlap | 720619 | 2024. február 15. 09:54 | ![]() | |
Szia, Fogalmam sincs, szerintem hüje ötlet volt ott leszállni az autók miatt, mindenképp ez lett volna belőle... z | |||||
Sennás | Adatlap | 720613 | 2024. február 15. 06:25 | ![]() | |
Jaj természetesen a BC 604re gondoltam biztos közben megnyitottam ahogy leszállt az autópályán. Nem az Apache persze:) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 720612 | 2024. február 14. 21:39 | ![]() | |
Az AH-64-esnek merev futója van... | |||||
Sennás | Adatlap | 720609 | 2024. február 14. 19:31 | ![]() | |
Csak kérdem ez mennyire volt/lehetett irányított "leszállás"? Nem tudott volna oda középre(akár behúzott futóval) leszállni? | |||||
Zoli | Adatlap | 720594 | 2024. február 14. 13:01 | ![]() | |
Egy újabb, de kevésbé szomorú eset: www.msn.com/hu-hu/hirek/other/az-usa-nemzeti-l%C3%A9gier%C5%91-ah-64-t%C3%A1mad%C3%B3helikoptere-lezuhant-utah-ban/ar-BB1ig7Yl z | |||||
Bandika | Adatlap | 719648 | 2024. január 29. 13:06 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 719409 | 2024. január 25. 05:22 | ![]() | |
Ja ja. Szomorú. Kiscsajt a hegyoldalban egy fa tetején találták meg napokkal később. Így élte túl. Mindjárt 40éve. Pfff. | |||||
medor | Adatlap | 719407 | 2024. január 24. 23:26 | ![]() | |
Épp ma néztem a NG-on a 'Légikatasztrófák'-ban egy hasonló történetet. A JAL 123-as Boeing 474-es Tokio-Osaka járat '85-ben ez miatt zuhant le. Minden idők legtöbb áldozatot követelő egy gépes katasztrófája volt. Hét évvel korábban szenvedett "tailstrike"-ot amit szakszerűtlenül javítottak. Anyagfáradás miatt a nyomászáró fal kiszakadt és vitte magával a függőleges vezérsík nagy részét is.A gép szinte teljesen irányíthatatlan lett és végül egy hegyoldalnak ütközött.De 524-ből 4-en túlélték a balesetet! | |||||
Muzzy | Adatlap | 719405 | 2024. január 24. 22:54 | ![]() | |
Mindenki tudta, hogy azért csak Győrnél szóltak, hogy a beszédrögzíő biztosan törölje az eseménykori beszélgetést. Nincs az a fakezű pilóta, aki ezt a ground contactot ne érezze, ne hallja! | |||||
búza | Adatlap | 719399 | 2024. január 24. 20:58 | ![]() | |
A jó szerelő mindig meghúzza a laza anyákat! :-) Valószínűleg ez itt pont nem történt meg. | |||||
búza | Adatlap | 719398 | 2024. január 24. 20:57 | ![]() | |
A törzs is leért, azért nyílt ki a hátsó cargo tér ajtaja résnyire. Teljesen hasonló volt az a rész, mint a LOC-nál. Azért Győrnél szóltak, mert nem tudták felfújni a törzset. A cockpit hang rögzítő meg csak az utolsó fél órát rögzítette, ami pont nem tartalmazta az eset alatti ténykedést. |
Tovább >>> |
www.itamilradar.com/2025/05/06/frecce-tricolori-jets-skids-off-runway-in-pantelleria/