/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
halaci 736978 2025. május 6. 22:03
Válasz erre
megint a Frecce Tricolori-val történt baleset. Szerencsére a sérültek a hírek szerint nincsenek veszélyben.
www.itamilradar.com/2025/05/06/frecce-tricolori-jets-skids-off-runway-in-pantelleria/
piratvitorla 736934 2025. május 5. 20:48
Válasz erre
tessék: itt a notam:
a2756/25 notamn
q) lhcc/qmrlc/iv/nbo/a /000/999/4726n01916e005
a) lhbp b) 2505050600 c) 2505091600
e) rwy 13l/31r closed due to maint.
tehát karbantartás miatt zárva.
slowmotion 736926 2025. május 5. 15:35
Válasz erre
Egyébként a 13L-t miért nem használják? Az összes böhöm gép gurulás közben keresztezi a 13R-t, elgurul a végéig, hogy onnan szálljon fel. Miért nem a 13L-ről szállnak fel, ha a 13R a leszállásra használt pálya?
Mekett 736925 2025. május 5. 15:09
Válasz erre
Easyjet átsartolás Ferihegyen
Easyjet átsartolás Ferihegyen

Kösz, akkor csak én értettem félre. Ezek szerint valószínűleg nem volt veszélyhelyzet, csak én találkoztam ritkán ilyesmivel. A reptéri dolgokra nincs rálátásom, csak a leszállófolyosón bejövő gépeket látom/hallom.

Ahogy ezt leírtam, épp hallom az Easyjet gépét is gyorsítani. A FL24 azt mutatja, két jármű is járja oda-vissza a pályát. Valamit nagyon kereshetnek.
piratvitorla 736922 2025. május 5. 15:00
Válasz erre
Ne haragudj, ha letolós lett a stílus.
Igen elég sok ilyen van, napi több.
Mekett 736918 2025. május 5. 14:25
Válasz erre
Bocs, de miért sejtetsz olyanokat, amiket nem állítottam? (A "finoman" letoló hangnemet hagyjuk is.) Nem állítottam, hogy szabálytalanság történt, egy "gondolom" előzte meg a fejmosásos megjegyzésemet is.

Igen, nyilván volt oka, hogy épp a pályán közlekedett ködös időben egy jármű, ráadásul a FL24 szerint nagy sebességgel. Az biztos, hogy történt valami váratlan, mert amikor a Wizzair felhúzott, már a pályán volt a jármű. Talán csak a bird-controlt veszik elő, talán senkit, talán mindenki kihozta a legjobbat ebből, egy állóhelyen észlelt hiányzó abroncs, vagy alkatrész után ennyire közel kerültek a dolgok.

De ha ez tényleg gyakori és semmi rendkívüli nincs benne, írd le nyugodtan, amit erről tudni lehet. Talán csak én lepődtem meg nagyon, mert 40 év alatt nem sokszor hallottam ilyet. De legtöbb olvasmányélményem alapján mindenki ideges lesz, ha valaki a pályán van (valakinek a pályára kell mennie), mikor egy gép leszállni készül.
piratvitorla 736916 2025. május 5. 13:58
Válasz erre
És honnét veszed, hogy bármilyen szabálytalanság történt? Honnét tudod, hogy mondjuk nem a pályát ellenőrizte éppen, pl. hogy nincs madár tetem vagy kiszakadt fuga? Honnét gondolod, hogy a megszakított megközelítés nem normál eljárás? Tudod hány ilyen van napi szinten másik forgalom, időjárás, nem stabil megközelítés vagy tucatnyi más ok miatt?
Mekett 736912 2025. május 5. 12:35
Válasz erre
Wizzair visszaemelkedés Ferihegy előtt
Wizzair visszaemelkedés Ferihegy előtt

Azt hiszem, épp egy szerencsésen elkerült baleset fültanúja voltam az imént. A Ferihegy 1 felé tartó Wizzair épp az ablakom előtt bőgette fel a hajtóműveket és kezdett emelkedésbe, miközben alig látszott ki az alacsony felhőzetből.
A Flightradat azt mutatta, hogy épp akkor a pályán haladt egy repülőtéri jármű (a screenshoton már letért onnan).

Gondolom, valaki kap egy alapos fejmosást...
halaci 736905 2025. május 5. 10:15
Válasz erre
Szerencsére ezúttal csak a gép tört össze némileg, valószínűleg helyrehozható. Sétarepülős Spitfire kényszerleszállása Kentben.
www.youtube.com/watch
slowmotion 735506 2025. március 28. 09:39
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Ausziknál is volt heppening
Tibcsi 735503 2025. március 28. 05:59
Válasz erre
A Frecce Tricolori-nak 1988-ban volt egy nagy balesete Ramstein-ben, egy repülőnapon: 3 gépük ütközött össze a nézők felett. Kb. 70 halott... :(
vini 735496 2025. március 27. 17:30
Válasz erre
Szia! Láttam olyan videót ami elösször az Olasz bemutató csoportot említette..
Igazad van hogy a franciáról van szó!
Elnézést a tévedésért!
Üdv
magyaralba 735494 2025. március 27. 16:12
Válasz erre
borisz 735461 2025. március 26. 17:37
Válasz erre
Mikor?
Nyomát sem látom a neten. Nem a tegnapi francia balesettel kevered?
vini 735454 2025. március 26. 15:30
Válasz erre
Sziasztok!
Sajnos az Olaszoknál is történt egy incidens a Frecce Tricolórival is😔
Igaz a MB sikeresen működött..
piratvitorla 735439 2025. március 26. 09:48
Válasz erre
Szia
Azt azért látni kell, hogy a kötelék bemutató műrepülés nagyon ki van centizve. Az a csoda, hogy "csak" ennyi baleset van.
Zoli 735438 2025. március 26. 09:25
Válasz erre
Sziasztok,

Mostanában elég sok esemény történt, úgy látszik még a profik is tudnak hibázni:
www.origo.hu/nagyvilag/2025/03/vadaszgepek-utkoztek-ossze-egy-legi-bemutato-probajan-video
Szerencsére mindenki túlélte.
z
Sennás 734003 2025. február 13. 10:14
Válasz erre
Screenshot_20250213_101232_Chrome
Screenshot_20250213_101232_Chrome

www.economx.hu/kulfold/amerikai-haditengereszet-harci-repulogep-baleset.804264.html

Hátha lesz jobb felvétel. Pilóták jól vannak az a lényeg!
Toth_Gabor 733323 2025. január 30. 06:08
Válasz erre
x.com/BNONews/status/1884791040890089602

Ez viszont sokkal szomorúbb…
Toth_Gabor 733312 2025. január 29. 23:22
Válasz erre
youtu.be/UERioAtrZgk

“Significant aircraft damage…”
zoli1989 726784 2024. július 14. 14:02
Válasz erre
zoli75 726762 2024. július 14. 09:29
Válasz erre
Sziasztok,

Ha megnézitek a felvételt, akkor látható, hogy az utolsó manőver előtt - amikor még talpon volt a gép - már alacsonyan volt és nem adta ki a magasság.
Egy kicsit fura, hogy miért vitte bele az utolsó fordulóba, hiszen nem háthelyzetben volt a gép, hanem normál helyzetben, tehát felmérhette volna a gép pozícióját. Ahogy "búza" is írta a műszaki probléma is lehetett, vagy elájult a pilóta a sorozatos gyors egymást követő manőverek miatt és beszűkült a tudatállapota.
sárkányos 726761 2024. július 14. 08:17
Válasz erre
Vagy inkább csak pára leválás a szárnyról.
zoli1989 726760 2024. július 14. 00:54
Válasz erre
Az nem lehet hogy csak üzemanyag túlfolyon távozott üzemanyag ?
slowmotion 726756 2024. július 13. 21:36
Válasz erre
Elég csúnya... igazából kiadhatta volna a forduló, de csak ha nem ilyen szögben kezdi meg a manővert. Nem lehet, hogy bekrepált valamelyik kormányfelület?
búza 726755 2024. július 13. 21:02
Válasz erre
Biztos, hogy a füstölő kezdett működni a felvétel elején? Nekem nagyon Sopi tragédiájára hajaz, de a műszaki problémát sem zárnám ki.
Block50 726744 2024. július 13. 11:22
Válasz erre
Ez nagyon csúnya... Nem is igazán értem, mert már az elején érezni lehet, hogy nagyon alacsonyan kezdi a manővert. Még a leszálló ágban van amikor a földbe áll
Zoli 726740 2024. július 13. 10:25
Válasz erre
zoli75 726739 2024. július 13. 10:07
Válasz erre
Sziasztok,

Lezuhant a lengyel légierő egyik M-346-os kiképző repülőgépe. A pilóta Maj. Robert "Killer" életét vesztette.
Sennás 724959 2024. május 19. 17:22
Válasz erre
20240519_170854
20240519_170854
20240519_170908
20240519_170908

Nem ide való ez igazából:) érdekes képek talán. Giro de Italia mai befutó a Livigno tetején. Jó 2300méteren. Ott egy Fiat G91 roncs?.?.? Régen szebb napokat látott gép, most már lassan szétlopják.
tyimosenko 724904 2024. május 17. 13:22
Válasz erre
Olyasmi ütődés lehetett, mint Soproni Károly őrnagy esetében. Csoda szerintem, hogy még katapultálni képes volt.
atika 724903 2024. május 17. 12:53
Válasz erre
Nagyon sajnálom, nyugodjék békében.
Csupán a tanulság levonása miatt kíváncsi lennék, hogy mi okozta a pilóta halálát.
Már az első talaj érintésnél megsérült, bár a gép egyben maradt, vagy mi más. Az orosz ülések a K-36 óta elég jónak számítanak, vagy nem?
Mekett 724894 2024. május 17. 00:08
Válasz erre
Kikerült egy videó a múlt heti bangladesi Jak-130 balesetről. Úgy tűnik, a pilóta orsózva próbált áthúzni a pálya fölött és félresikerült a manőver.
www.dailymail.co.uk/news/article-13411321/top-gun-stunt-tragedy-fighter-jet-pilot-eject-dies-hospital.html
piratvitorla 724844 2024. május 15. 14:28
Válasz erre
Igen lehet levehető meg beépített is. Én mindkét verzióval szoktam repülni.
Ha nincs fizikai kapcsolat (fly by wire) ott elektromosan történik a blokkolás.
Mekett 724839 2024. május 15. 11:24
Válasz erre
Ha jól értem, ez itt a repülőgép egyik beépített rendszere volt, nem olyan, mint amikor kívülről rátesznek egy reteszt ezekre a felületekre.
piratvitorla 724837 2024. május 15. 11:03
Válasz erre
A kormányszervek mechanikus rögzítője a hagyományos mechanikus vezérlés esetén, ami megakadályozza, hogy a földön parkolásnál a szél "szétverje" a kormányszerveket.
Mekett 724836 2024. május 15. 10:37
Válasz erre
Kommentekből:

"The aircraft had had its engines uprated from P&W piston engines to turbprop by the same makers.
This flight was the first of a series to test fuel and hydraulic systems.
An engineer was also on board to record data
The accident report states the crew spent 45 minutes doing ground runs and system checks before the accident.
The report states no control check was seen by ground observers or recorded on film, the report goes on to say evidence of gust locks being engaged at the time of the accident was found.
The two crew and the engineer were all killed."

This aircraft had an internal gust lock system in the flight deck, which also limits throttle movement: "The gust lock system was not fully disengaged prior to flight and one or more of the gust locking pins became re-engaged for undetermined reasons after lift-off. It is unlikely that a control check had been completed prior to take-off and, once airborne, the crew were unable to disengage the gust lock mechanism before losing control of the aircraft."

A "gust lock" az pontosan mi?
piratvitorla 724835 2024. május 15. 10:30
Válasz erre
Ha rendben veszed át a gépet repülés előtt akkor nem fogsz. Ha minden igaz a kormányrögzítés nem volt eltávolítva.
PETI 724814 2024. május 14. 20:30
Válasz erre
Hű gyerekek, ilyet nem szeretnék látni, átélni meg még annyira sem...

www.youtube.com/watch
Zoli 720619 2024. február 15. 09:54
Válasz erre
Szia,

Fogalmam sincs, szerintem hüje ötlet volt ott leszállni az autók miatt, mindenképp ez lett volna belőle...
z
Sennás 720613 2024. február 15. 06:25
Válasz erre
Jaj természetesen a BC 604re gondoltam biztos közben megnyitottam ahogy leszállt az autópályán. Nem az Apache persze:)
piratvitorla 720612 2024. február 14. 21:39
Válasz erre
Az AH-64-esnek merev futója van...
Sennás 720609 2024. február 14. 19:31
Válasz erre
Csak kérdem ez mennyire volt/lehetett irányított "leszállás"? Nem tudott volna oda középre(akár behúzott futóval) leszállni?
Zoli 720594 2024. február 14. 13:01
Válasz erre
Bandika 719648 2024. január 29. 13:06
Válasz erre
www.youtube.com/watch

2:40-nél kezdődik a farokcsúszó tesztje, ha még valakit érdekel a téma.
Sennás 719409 2024. január 25. 05:22
Válasz erre
Ja ja. Szomorú. Kiscsajt a hegyoldalban egy fa tetején találták meg napokkal később. Így élte túl. Mindjárt 40éve. Pfff.
medor 719407 2024. január 24. 23:26
Válasz erre
Épp ma néztem a NG-on a 'Légikatasztrófák'-ban egy hasonló történetet.
A JAL 123-as Boeing 474-es Tokio-Osaka járat '85-ben ez miatt zuhant le.
Minden idők legtöbb áldozatot követelő egy gépes katasztrófája volt.
Hét évvel korábban szenvedett "tailstrike"-ot amit szakszerűtlenül javítottak.
Anyagfáradás miatt a nyomászáró fal kiszakadt és vitte magával a függőleges
vezérsík nagy részét is.A gép szinte teljesen irányíthatatlan lett és végül
egy hegyoldalnak ütközött.De 524-ből 4-en túlélték a balesetet!
Muzzy 719405 2024. január 24. 22:54
Válasz erre
Mindenki tudta, hogy azért csak Győrnél szóltak, hogy a beszédrögzíő biztosan törölje az eseménykori beszélgetést. Nincs az a fakezű pilóta, aki ezt a ground contactot ne érezze, ne hallja!
búza 719399 2024. január 24. 20:58
Válasz erre
A jó szerelő mindig meghúzza a laza anyákat! :-) Valószínűleg ez itt pont nem történt meg.
búza 719398 2024. január 24. 20:57
Válasz erre
A törzs is leért, azért nyílt ki a hátsó cargo tér ajtaja résnyire. Teljesen hasonló volt az a rész, mint a LOC-nál. Azért Győrnél szóltak, mert nem tudták felfújni a törzset. A cockpit hang rögzítő meg csak az utolsó fél órát rögzítette, ami pont nem tartalmazta az eset alatti ténykedést.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.