/ Fórumok /

A világ legszebb repülőgépei

Ha már a legrondábbakat összeszedjük,akkor a gyönyörűségeknek is legyen helyük!Bár minden repülőgép szép,de néhány szebb:)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.
Horvath_Balazs 441745 2010. október 4. 22:34
Válasz erre
HA-LDA(2)-2
HA-LDA(2)-2

L-200D Morava - csehszlovák elegancia.
Newman 441744 2010. szeptember 22. 20:33
Válasz erre
026044
026044
16326
16326
85708
85708
1128
1128

Uraim!
Nálam azé' ez is benne van az első háromban...
PETI 441743 2010. szeptember 22. 20:29
Válasz erre
UBL

1
UBL

Ez kell ide! :)
lucky 441742 2010. szeptember 5. 17:21
Válasz erre
sulyid 441741 2010. szeptember 5. 15:12
Válasz erre
mrca_static2
mrca_static2

A legszebb.
PETI 441739 2010. június 19. 23:20
Válasz erre
1693292

1
1693292
1693081

2
1693081
1687319

3
1687319
1210961

4
1210961

Sziasztok!

Il-76

Ennél szebb vonalvezetésű gépet még nem építettek a világon!
tilla 441738 2009. december 1. 17:52
Válasz erre
Köszönöm vlevi! A kevergetéstől féltem! De megoldom! :-)
vlevi 441737 2009. december 1. 17:22
Válasz erre
Ugyanazok a színek, mint a Hurricane. Arról pedig tudok mutatni összeállítási útmutatót : www.revell.de/en/products/model_kits/model_kits/aircraft/

Sajnos, jó szokás szerint a maketthez nincs megfelelő revell szín, kevergetni kell. Ezért a 3 színhez 5 féle revell festékre van szükség
tilla 441736 2009. december 1. 16:33
Válasz erre
Sziasztok! segitséget kérnék! italeri mk 5b-s Spitfire-t szeretnék "épiteni" de nem talákok szineket az észak afrikai verziohoz. Revell festékkel szeretném lefedni,de sehol sem bukkantam rá,hol is nézhetném meg,milyet is vegyek hozzá! Ha tudtok valamit,elöre is köszönöm!
p-51 441735 2009. december 1. 14:35
Válasz erre
F-16, Mirage 2000C, Boeing-747, P-51D, Luke Skywalker X-wingje.
momi 441734 2009. november 11. 11:10
Válasz erre
Szia Ronin!

Hát éppenséggel még "örülnének" is az amik, ha elvinnék mivel tulajdonképpen az összes amerikai Tomcat műszakilag roncs. Hamar megfeleződne irán vadászpilóta ereje. Gyakorlatilag az utolsó években nem terhelhették 1.5g fölé a madárkát! El tudod képzelni,hogy ez mit jelent! Az összes Tomcat ócskavasnak vagy múzeumi gyönyörködésre való csak. A PHÖNIX más kérdés,az valóban jó cucc csak k@&#a nehéz és csak a TOMCAT radarjával tud kommunikálni! Hiába no, ez a 70-es évek terméke.
Habár az viszont igaz,hogy bizonyos alkatrészeket kiszedve belőle az irániak jópár F-14 esüket üzemképessé tudnák tenni!Az Ő gépeik nem anyahajóról üzemeltek jófajta sós párában,hanem sivatgból száraz körülmények között. Az iráni TOMCAT-ek valószínüleg jobban állnak sárkányilag.
Na okoskodásból mára ennyit. Azért szép madár volt, az biztos. Jó makettezést!
momi
Airliner 441733 2009. november 10. 22:38
Válasz erre
Szerintem:
Civil:Airbus A330
Katonai:Gripen

Üdv:Ágotha Dávid
Rizmajer_Jozsef 441731 2009. szeptember 17. 19:27
Válasz erre
Képzeljétek, ha egy Nő után rohantunk volna valamennyien!
Civil: TU- 134
Katonai: Mirage 2000C
Rizmajer József
sanyi 441730 2009. szeptember 16. 15:27
Válasz erre
Szia!
A kabinfotók érdekelnének, ha megtennéd hogy elküldöd őket a d.nash@freemail.hu címre, megköszönném! Igazán a raktér érdekel, mert a pici ablakokon nem sok mindent látni a pilóták munkahelyéről - gondolom.
Köszi előre is!
Üdv
Sanyi
mig23papa 441729 2009. szeptember 15. 21:02
Válasz erre
sanyi

Sokminden nincs néhány kabinfotó amikor Pápán volt egy gép, meg egy kis videó a körbejárásáról
sanyi 441728 2009. szeptember 15. 19:18
Válasz erre
Hali!
Köszi, de a jövőhéten kapok pár scannalt könyvet a masinához - és egy Trumpi 144-es IL-78-at:)). Igaz hogy 78, de meg lehet belőle építeni a 76-ost is, ráadásul majdnem fele annyiba került mint a tehergép. Még nem láttam de a Komám azt mondta hogy csinos darab. Úgy tervezem hogy tákolok hozzá egy belsőt és nyitva készítem el a rakteret. Érdekes lesz, mert semmit nem adnak hozzá... Sebaj, van fél tonna műanyag "bigyóm" és találékony vagyok.
Jó lenne 72-ben is, csak "egy pöttyet" nagy és "kicsit" sok lenne a 30ezer egység, oda lenne a családi béke:)
Végülis lehet hogy jól jönne az anyagod, ha a könyvekben nem találok elég infót. Akkor lehet hogy megkereslek! Nem lesz egyszerű mutatvány de megcsinálom!
Üdv
Sanyi
mig23papa 441727 2009. szeptember 15. 17:38
Válasz erre
Ja ja , de a leggazibb az lenne ha egy Messerrel repkedhetnél egy or is Il-76 rakterében.

Van némi anyagom az IL-76 - ról, érdekelne?
^Sunrise^ 441726 2009. szeptember 15. 16:47
Válasz erre
Úgy emlékszem a Tomcatnek a hajtóműve volt a leggyengébb pontja.
Ronin 441725 2009. szeptember 15. 16:46
Válasz erre
Sajnos épp az iráni gépeknek köszönhetően lehet hogy pár év mulva a kandúr ugyan olyan ritka madár lesz mint akár a Messer Bf109. Az amerikai bürokrácia annyira retteg, hogy valahogy Irán ráteszi a kezét a kiselejtezett Tomcatokra, vagy alkatrészeikre, hogy legszívesebben az utolsó morzsáig beolvasztanák. Pár éve a Cristine nevű F-14, csak egy alapítvány, és sok a gépért rajongó ember harca után kerűlt zúzda helyett múzeumba. Az aktatologatók még az utolsó pillanatban is megpróbálták elpusztítani, pedig még hajtómű sem volt benne. Ki tudja láthatunk e még Kandúrt repülni?..
Ronin
Égilovag 441724 2009. szeptember 15. 16:30
Válasz erre
nem tudom, gyors gép volt, a radarja elátot 180 vagy 185 km-re(nemtudom pontosan), 6 célt támadni és 12-öt tudott követni, és ott voltak rajta a nagyhatótávú phoenix rakéták, ezt ugytudom nemtudja vinni a szuperhornet.
hát nem tudom, de vhogy a tomcat még mindig erős gépnek tünik, szerintem inkább a koruk miatt vonhatták ki őket, mert az anyahajós leszállások hamarabb okoznak anyagfáradást, igazából anyi okot találtam a leváltásról, hogy igy nem kell 2 különböző gépet használni és üzemeltetni, két célért, hanem egy gépet minden célra, és ez igy olcsóbb. a hivatlalos okot nem tudná vki elmondani, milyen alapon vonták ki őket? de váárjatok, repülnek még Tomcatek, irán kapott anak idején 70 vagy 80at, abból 1-2 még biztos jó, kanibál módszerrel biztos megmaradt pár gép:)
Tibcsi 441723 2009. szeptember 15. 10:34
Válasz erre
Sajnos be kell látni, hogy a Kandúr mára bizony elavult... :(

Viszont még mindig gyönyörű. :)))
ÉgiLovag 441722 2009. szeptember 15. 09:59
Válasz erre
hát, Wyvern? érdekes, de hogy a legszebbek közt?:) no mindegy, izlések és pofonok...:)) akkor szerintem a Sea Fury szebb, de ez az én izlésem:)))
ÉgiLovag 441721 2009. szeptember 15. 09:56
Válasz erre
am a Tomcat kivonásáról, a superhornat akármilyen jó is meg sokoldalú is, szerintem azért a tomcatel nwem veszi fel a versenyt ha flottavédelemről van szó:)))
ÉgiLovag 441720 2009. szeptember 15. 09:55
Válasz erre
Hrothgar, semmi gond, sőt, örülök hogy van kivel dumálgatnom a témáról, nagyon is belefér szerintem:))) én megtöbbet fecsegek szerintem:)))
szóval, még erről, a g változatok fegyverzetéről, az valami kegyetlen, a 30mm-es orgépágyú azért...:) a messernek a fegyverzete a háború elejétől foggva erős maradt, követve a kor követelményeit, nem ugy, mint pl a szintén kiváló jakolev családnak, amely bár nagyon fordulékony volt, és gyors, de pl nagyobb magaságban verte volna a messer, és fegyverzet egy 20mm-es meg egy 12,7-es géppityu?:) ez azért ahogy mondani szoktam, elég karcsú:))) aztán leszoktáksokszor pocskondiázni a mustanghoz képest is a gépet, de könyörgöm, későbbi tipus is, aga a gép jobb volt, gyorsabb, joban emelkedett, a fordulékonysága jobb volt(de halottam olyat, hogy csak nagyobb magaságban), a fegyverzete viszont pl gyengébb, igza a hatótávja nagynnagy. ennek elenére a hires aszok a sokszoros túlerő ellen is jóideig birták, de természetesen az örökévalóságik nem tudták visszaszoritani őket, még Hartmannt is a legnagyobb ászt is lelőték egyszer, jobban mondva kifgyott a lőszrből, és rámászott 8 mustang, hiába manőverezet csinált akármit, kénytelen volt kiugrani.
Zsola 441719 2009. szeptember 14. 23:05
Válasz erre
Hát az én listám a szép gépekre:
Ta-152
Jak-3
Tu-95
Mig-21 F13
Ki-61
F7F tigercat

És ezért meg leszek kövezve:D : Wyvern
Kicsit fura az ízlésem,de ez van:)
sulyid 441718 2009. szeptember 14. 20:20
Válasz erre
Ha nagyon legszebb gép kell akkor ott van MIG-29 és a leszármazottai:
-mig 29smt
-mig 29m
-mig 35
Ezek mind gyönyörű gépek.(A többi csak szép:))
sanyi 441717 2009. szeptember 14. 20:00
Válasz erre
Mig23papa!
Alapigazság ez is! Nem a gépekkel van baj...
Egyébként a Messer se csúnya, de...
Akkor is Il-76!:)
Üdv
Sanyi
mig23papa 441716 2009. szeptember 14. 19:48
Válasz erre
sanyi

A katonai gépek is jámborak, a benne ülő emberrel vannak a gondok.
sulyid 441715 2009. szeptember 14. 18:55
Válasz erre
Ha békés gép kell ott vannak az ancsák:)
sanyi 441714 2009. szeptember 14. 18:49
Válasz erre
Il-76 az isteni gépmadár! Csudddaszép masina, bivalyerős, igénytelen, nagy - és zajos. A baleseti statisztika már más, de legtöbbször a "humán faktor" a hibás.
Az én szememben ez viszi a pálmát, karöltve a CL-415-el. A polgári téma jobban érdekel és szimpatikusabbak is ezek a békés, jámbor gépek.
Üdv
Sanyi
sulyid 441713 2009. szeptember 14. 18:24
Válasz erre
^Sunrise^ 441712 2009. szeptember 14. 16:18
Válasz erre
Nekem a Tomcat a kedvencem, nagyon sajnáltam amikor bejelentették a kivonásukat... :(((
Hrothgar 441711 2009. szeptember 14. 15:57
Válasz erre
Én már csak annyit fűznék hozzá, ha már felmerült a Spitfire neve is, hogy az én szememben a Spitfirenek sajátos, hogy úgy mondjam "úrias eleganciája" van, de a 109-es ezzel szemben agresszivitást és erőt sugároz, ugyanakkor karcsú és mozgékony.(legalábbis én ilyennek látom)
Ráadásul még valami, amire nem rég lettem figyelmes: -A Messerschmitt a 2vh.-s gépek "Porschéja"->Nem a leggyorsabb (a háború vége felé), Nem rendelkezik a legnagyobb tűzerővel (Bár azért nem panaszkodhat, maximum az E széria 3-ik tagjáig azaz Bf-109E3 ), de az összehasonlítások 90%-ában ezzel vetik össze a szövetséges vagy tengely gépeket.
Ráadásul (így van, ahogy írtad) a legnagyobb ászok repülték a típust, illetve a legnagyobb sikereket a háborúban (beleértve a szövetségeseket is) ezzel a típussal aratták. Egy gondja akad: a hatótávolság... (De hát semmi sem lehet tökéletes nemigaz?)
Hoppá-így visszaolvasva elnézést kérek a "szófosásomért"...
sulyid 441710 2009. szeptember 14. 15:47
Válasz erre
sulyid 441709 2009. szeptember 14. 15:46
Válasz erre
Ha szép gép kell akkor itt van ez:Q 5
ÉgiLovag 441708 2009. szeptember 14. 15:24
Válasz erre
ja, am bocsi, ezt válasznak küldemvolna, csak nem tudom az előzményt beálitani :S
ÉgiLovag 441707 2009. szeptember 14. 15:23
Válasz erre
Egyszerűen imádom a tipust, egy, gyönyörű gép, kettő, végig a hábrú előtti időktől a háború végéig használták, és állta a sarat a nála későbbi generációs gépekkel szemben is, gondoljunk csak bele, mustang, lavocskin, jakolev, thunderbolt, a spitfire kivéltelével szinte mindegyik gép későbbi konstrukció. Megjegyzem, szépségre a spitfire is gyönyörű, de a messer jobban tetszik. és a repülési paraméterei miatt is abba ülnék inkább, mert jobban emelkedik és gyorsabban zuhan, és erősebb fegyverzetű, most az emilre is gondolva:))) és főleg, az ászok, a legnagyobb ászok gépe, akik a Fókáért e cserélték, anyira szerették, ez is mutat valamit azért:))) és természetesen mi magyarok és repültük, de nem is akárhogy a tipust:))) azt hiszem, ez bőven elég indok, hogy a legszebb repülők mellett a kedvencem is legyen:D
Hrothgar 441706 2009. szeptember 13. 21:11
Válasz erre
bf109 főszerepben

A ragadozó 109-es (De a Lavocskin is szép azért:))
bf109 főszerepben
Magyar Messer

Magyar Messer
Magyar Messer

Üdvözlet mindenki!

Én is osztom "Égilovag" azon koncepcióját, miszerint a Bf-109 szép gép!
Sőt! Második világháborús témában a kedvenc gépem! (Már akkor is a kedvencem volt, mikor még nem is maketteztem, és óvodás éveim végén jártam...-bár akkor még szinte semmit nem tudtam a gépről -még a nevét sem-, de a látott fotók és illusztrációk alapján áhítattal csodáltam-> és csodálom ma is) :)
Matróz 441705 2009. szeptember 11. 19:30
Válasz erre
Roll out
Roll out

Nem volt széria de akkor is...
Égilovag 441704 2009. szeptember 11. 18:20
Válasz erre
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/63/F_104_Starfighter.JPG/800px-F_104_Starfighter.JPG a starfighetert ha özvegycsináló is volt, de nagyon szeretem, formára szuper:)
www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/YankeeAirMuseum2005/Highlights/Bf109e2oClock.jpg
a Bf-109-esért meg rajongok:DDD
www.richard-seaman.com/Aircraft/AirShows/Chino2008/Highlights/Mig15Chino08.jpg a Mig-15 is szuper:)
www.saunalahti.fi/fta/mig29_06.jpg

De a huszonkilences...:)))
hú, kezdek túl sokat irni:))) de annyi gyönyörű gép van a világon, nehéz nem sokat irni:DDD
kombájn 441703 2009. szeptember 11. 13:33
Válasz erre
SR-71
SR-71
SR-71 szemből
SR-71 szemből

Nálam ez a gép viszi a pálmát
öreg de mégis futurisztikus
Moris721 441702 2009. február 19. 07:32
Válasz erre
És még egy érdekes adalék,ha már így belemelegedtem.Aztán hagylak Titeket a bolondságommal!
"2008. augusztus 7-én igen megható dolognak lehettek szemtanúi azok, akik reggel kilátogattak a budaörsi repülőtérre. Valamivel tíz óra után feltűnt egy nagy repülőgép az égen keleti irányból. Lassan, de biztosan közeledett és egyre jobban kivehető volt szép formája és ahogy elhúzott a reptér felett, erőteljes hangja is hallható lett. A világon jelenleg az egyetlen működőképes Li-2-es veterán gép egyenesen Ferihegyről, a MALÉV festőműhelyéből érkezett, ahol ismét megkapta a légitársaság eredeti festését."
Moris721 441701 2009. február 18. 23:14
Válasz erre
Pontosabban Li-2-est!
Moris721 441700 2009. február 18. 23:14
Válasz erre
Kép 031
Kép 031
Kép 032
Kép 032
Kép 034
Kép 034
Kép 031
Kép 031

De béna vagyok!Még érintettem is IL-2es gépet.A Ferihegyi repülőgép múzeumban!
Moris721 441699 2009. február 17. 10:49
Válasz erre
Ja,igen!Összecseréltem a betűket! :)
vlevi 441698 2009. február 17. 08:08
Válasz erre
Il2_sturmovik
Il2_sturmovik

"IL-2"
Az más. Az egy egymotoros szovjet csatarepülőgép, földi támogatásra.
Moris721 441697 2009. február 17. 07:29
Válasz erre
Ezek szerint,meg van az oka hogy a gép alakja megmaradt az emlékezetemben.Szinte mindenhol használhatták.És tényleg:az IL-2.Húúú nagyon klassz!Most már van néhány típus amiből kereshetek makettet.
vlevi 441696 2009. február 16. 13:10
Válasz erre
A DC3-as, azaz C-47 az amerikaiak fő szállítógépe volt.
Aztán később, licenszgyártásban LI-2 néven nálunk is repült. Sőt, mit repült, repül!
Muzzy 441695 2009. február 16. 12:30
Válasz erre
Moris721!
Mindkettőt használták háborúban szállításra, futárszolgálatra. A DC sorozatnak volt katonai változata nagyobb teherajtóval, jeepet, kisebb ágyut is szállítottak vele, erről több kép is van. Sőt a szovjeteknél védő géppuskával is ellátták. Na meg eje ugrásokhoz és vitorlázók vontatására használták Normandia, Market Garden... Vietnámban a DC-ket gunshipként (bal oldalára szereltek fel sok fegyvert minigunokat, stb, és egy pontot folyamatosan tudott támadni miközben a pont köról fordult. Talán a régi hajók oldalsortüze ihlette meg a tervezőket Egyik legismertebb a Puff a bűvös sárkány nose artos. Mai megfelelője a Herkulesből átalakított gunship, bár nem tudom, hogy hadrendben van-e még.
Muzzy
gábor76 441694 2009. február 16. 10:34
Válasz erre
Majd mindegyiknek volt köze a fegyveres erökhöz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13.