/ Fórumok /

Segítséget kérek önöktől

Segítséget szeretnék kérni a tapaszt<abb makettezőktől,informáciokró, és tapasztalatszerzés érdekében!! Hurkakapitany egy 13 éves tehetség
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.
Kalóz 146035 2007. február 20. 21:29
Válasz erre
Migi!
Nem ez volt a Modell és Makettben anno?
Kalóz
migi 146034 2007. február 20. 21:20
Válasz erre
Sziasztok
Szabi ezt a gépet NEM én készitettem de a témához való.Csodálatos ez a makett,le tudod lesni az árnyalatokat.
kepfeltoltes.hu/070220/gal_13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/070220/gal_21_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
migi
migi 146033 2007. február 20. 21:09
Válasz erre
Szia Erik
Találtam az Osprey kiadótol a Buccaneers 1620-1700 cimű könyvet ha érdekel, Inkább kalózokrol van anyag, de sok a szines rajz benne.Ha kell küldöm.
üdv:migi
szabi77 146032 2007. február 20. 20:12
Válasz erre
Miggyuri!
Az jó lenne mert terepfestésü uti-ra gondoltam csak elfelejtettem ideírni!
De azért mindenkinek köszi a segítséget!
Szabi77
Miggyuri 146031 2007. február 20. 17:49
Válasz erre
Stefan! Senki nem akar leszólni. A hazai UTI-k döntő többsége natúr fémszínű volt. Létezik terepes festés is, de arról csak a Zsák-könyvben van színes rajz.
Szabi, ha kell megkeresem, beszkennelem és ide felrakom.
Miggyuri
Stefan 146030 2007. február 20. 16:15
Válasz erre
wp.scn.ru/en/ww3/f/11/131
Bár, biztos mindjár le fognak szólni, mert tuti, hogy valahol van ennél jobb is. Kiindulásnak mindenesetre jó lehet, de ne csak ez alapján csináld!
szabi77 146029 2007. február 20. 15:24
Válasz erre
Sziasztok!
Háromnézeti festési leírásokat keresek magyar Mig-15uti-hoz!
Aki tud kérem segítsen!
Szabi77
KossuthLajos 146028 2007. február 20. 14:54
Válasz erre
Kalóz 146027 2007. február 20. 14:47
Válasz erre
Amúgy a farposst jelanyagainak jelszava általában farposst.ru vagy www.farpostt.ru. egyedül tres patlakos ad meg ettől eltérő jelszavakat, sokszor hibásan. a múltkor le is cseszték, hogy egyáltalán minek a jelszó,a mikor a fórum résztvevőinek teszi fel az anyagokat.
Kalóz 146026 2007. február 20. 14:45
Válasz erre
bocsi, azt elfelejtettem, password: best
KossuthLajos 146025 2007. február 20. 12:51
Válasz erre
Kalóz 146024 2007. február 20. 12:14
Válasz erre
Egyébként a tengerészgyalogság egyenruhája akkor még nem különbözött a szárazfölditől, a matrózok pedig vászongatyát és inget viseltek mezítlábasan, télen esetleg posztóra váltva a nyári öltözetet. A tisztek egyemruhája is hasonlított a szárazfölsira, bár ez a parancsnok ízlésétől függően változhatott.
Kalóz 146023 2007. február 20. 12:12
Válasz erre
innen letöltheted: http://rapidshare.com/files/15293055/E15.rar Direkt nem tettem át linkbe, hogy ne torzítson esetleg.
KossuthLajos 146022 2007. február 20. 10:57
Válasz erre
Ja, abban gondolom hajókról is vannak dolgok. illetve szerintem olyan sokat nem változott a ruhájuk abban a korban, ilyen rövid idő alatt.
KossuthLajos 146021 2007. február 20. 10:56
Válasz erre
Erik!
Időben nem pontosan ott van, de az Osprey kiadónak van egy füzete "Elizabethan Sea Dogs 1560-1605". Erzsébet királynő kalózairól. Nem tudom ez jó lenne-e neked. Abban szerintem sok színes fénykép van.
Stefan 146020 2007. február 20. 10:51
Válasz erre
Nem esküdnék meg rá, de lehet, hogy itt találsz ilyet: www.farposst.ru/
Erik 146019 2007. február 20. 10:31
Válasz erre
Sziasztok!

1670-1700 körül épült 32 ágyús vitorlásom olyan méretaránnyal épült, hogy egy 210 fős legénységgel is fel lesz szerelve. Egy ember kb 4 cm magas.
Tudna valaki segíteni abban, hogyan néztek kia a korabeli legénység egyenruhái az angol vagy francia hadihajókon (tisztek, tengerészgyalogos, matróz stb..)?

Üdv
Erik
lucky 146018 2007. február 17. 10:19
Válasz erre
Z63!
Kb milyen osztású a fogaskerék amiből a szegecselő készül?( ha nem titkos)
Ez a spec fűrész engem is érdekel...
lucky 146017 2007. február 17. 10:17
Válasz erre
Nekem ez már lombfűrésszel, sőt köszörűvel is sikerült...
Miggyuri 146016 2007. február 17. 07:55
Válasz erre
Hickory 146015 2007. február 16. 20:49
Válasz erre
Ilyen borotvapenge befogó nyél engem is érdekelne.A héten sikerült körmöt vágnom borotvapengével,a kis húsommal együtt.Nem volt jó élmény.:)
boriszjelszint 146014 2007. február 16. 19:59
Válasz erre
Z63 146013 2007. február 16. 17:12
Válasz erre
Szia boriszjelszint!
Egy "Pilka" penge lenne erre a megoldás!Ez egy borotvapenge alakú és vékonyságú fűrész.Körülnézek az otthoni készletben és ha van még használatlan darabom, akkor el tudom küldeni.Nem is drága, bár a hozzávaló nyélből csak saját használatra van egy darabom, azért kézben is lehet vele dolgozni.Később árusítani is fogom és szeretném folyamatosan készleten tartani sok okos dolog mellett.
Üdv!
boriszjelszint 146012 2007. február 15. 20:46
Válasz erre
köszi szépen!
akkor lehet, hogy a bototva pengéjét teszem bele a szikébe, vagy még feltalűlom a spanyolviaszt, vsgy valami
lucky 146011 2007. február 15. 20:39
Válasz erre
Pengéjét.Figyelhetnél az ilyenre...( meg mások is).
A szike penge egy kicsit vastag, szélesebb sávban dolgozik,nagyobb lesz a hézag a két rész között.
Viszont egy snicer pengével meg lehet csinálni a lennt írt ütögetést.
boriszjelszint 146010 2007. február 15. 20:29
Válasz erre
tehát a sima borotvapenge ezért nem vitte?
és az molyen ötlet, hogy a szike pengélyét alakítom át?
lucky 146009 2007. február 15. 20:27
Válasz erre
borisz!
Esetleg megpróbálhatsz egy spec fűrészt.
Borotvapenge éléhez könnyedén hozzá ütögetve anyuci(apuci)legkedvesebb konyhakése,szépen sorban egy más mellé. Így olyan " fogakat" kapsz mint egy fűrészen.
Inkább húzogatni kell mint nyomni.Nagyon könnyen hajlik,de hajszálvékonyan vág.
boriszjelszint 146008 2007. február 15. 20:01
Válasz erre
Sziaztok!
Felhomályosítani valaki, hogy hogyan érdemes kabintetőt nyitni?
a GB-s UHU nak akarom kinyitni az "ajtajait" de nemakarok jómunkásember melót végezni.
Tehát hogy érdemes kivágni, és amit kivágtam mivel pótoljam?
Akos 146007 2007. február 9. 21:01
Válasz erre
Vasútmodellező-boltokban, én Szombathelyen veszem. www.bygmodell.hu
Atlasz 146006 2007. február 9. 15:17
Válasz erre
Szia Akos!
Engem is érdekelne ez a műviz, hol lehetne beszerezni?
Üdv:
Atlasz
Miggyuri 146005 2007. február 9. 06:17
Válasz erre
Akkor ez a kétkomponensű kell nekem a siklóhajós diorámámhoz.Mert deformálódna a kis műa. makett. Majd kereslek.
Miggyuri
Akos 146004 2007. február 8. 21:45
Válasz erre
Miggyuri!
Fel kell melegíteni gáz felett, elég jól folyik. Hajszárítóval lehet egyengetni, ebből következően, mondjuk nem lehet belesüllyeszteni egy hajót száradás közben. Nem lehet színezni. Nyáron versenyre menve autóban hajlamos újraolvadni.
Van a Nochnak kétkomponensű műgyanta vize, ez színezhető, betonkemény lesz 24 óra után. Bele lehet tenni a műanyagot, nem deformálja el. Szolnokon láthatsz belőle 2 diorámámon is...
Bombraider 146003 2007. február 8. 17:43
Válasz erre
Szia!
Dobj Ákosnak egy mélt!

üdv:bomb
Miggyuri 146002 2007. február 8. 17:40
Válasz erre
Hali!
Van vkinek gyakolati tapasztalata a NOCH művízgranulátum használatáról?
Miggyuri
Bendeguz 146001 2007. január 6. 13:42
Válasz erre
meg még két csapat, az egyik csakis Elektro főztjét eszi(ide önként jelentkezek), a másik meg a Sóher Norbiét:D
tsaba 146000 2007. január 6. 09:16
Válasz erre
Akkor kell egy teljesen egészségesen élő csoport is, bár valószínű, hogy ők fognak leghamarabb szelektálódni. Különben is, ami jó az életben az hízlal, rákot okoz vagy erkölcstelen.
Vadász 145999 2007. január 6. 06:06
Válasz erre
És kellene egy harmadik csoport, aki nem makettezik csak dohányzik és iszik.

Vadász
Kalóz 145997 2007. január 5. 19:13
Válasz erre
Zebi!

Működés szempontjából van egy és kétkomponensű festék. Az első száradáskor fizikai és/vagy kémiai változáson megy keresztül, és ennek megfelelően később vagy oldható hígítóval vagy nem, ill. nagyon rosszul. A második térhálósodik és hígítóval általában többet nem távolítható el. Igaz, a makettezésben ez utóbbit nemigen használják.
Ami a lakkokat illeti, a hagyományos olajos lakk szinte ugyanúgy működik, mint a festék, mivel hordozóanyaga ugyanaz - lenolaj-kence. Újabban persze vannak egészen különleges összetételek is (festékben is, lakkokban is). Normális lakk viszont nem mosható le olyan könnyen a hígítójával. Ha igen, akkor - elnézést, de - sz@rt sem ér.

A festékek veszélyessége nem csak hígítójuktól függ, hanem alkotórészeiktől összességében. Ebbe beletartozik a pigment, a hordozóanyag, ami adalékokat is tartalmaz, és az oldószer is. Hogy ebből bármelyik lehet veszélyes, azt hiszem nem kell részletezni. Mellesleg az akrilok akkor is tartalmaznak veszélyes anyagokat, ha az oldószerük csak víz vagy alkohol. Sajnos a víz és a festendő anyagok nagyrésze nem szereti egymást, így a tapadás elősegítése miatt kénytelenek sokmindent belekeverni. És azok nagyrésze megegyezik az enamel festékek alkotórészeivel!
Ami az akrilok veszélyességét illeti, többször és többen leírtuk: a veszélyessége pont abból adódik, hogy vízben oldhatósága miatt oldódik a szervezetben is, és a benne lévő káros anyagokat belediffundálja a szövetekbe, ahol azok jóval erőteljesebben fejtik ki hatásukat, mint az ott nem, vagy alig oldódó, felszívódó enamel festékek.

Mellesleg az iskolai vízfestékben (gombfesték) nincs oldószer (azt a használatkor adjuk hozzá), hordozóanyag viszont van (vízben oldódó enyv). Egyébként a pigmentszemcsék szépen porrá esnének szét. Különben a tempera is vízfesték (tojásfehérjével) meg a kazein (guas) festék is (a tejből előállított kazeinnal).

Viszont mindenkitől elnézést a félig OFF-ért, mivel ennek a témának a helye igazából "A festékekrül avagy ártalmas-e a makettfesték" topikban van. És jó lenne, ha ott folytatnánk.

Kalóz
Amon 145996 2007. január 5. 18:49
Válasz erre
Zebi!

Kihagytad a vizes festékekből azt az adalékot amitől vizes lesz, hogy ne csapódjon ki a pigment meg a többi oldószer illetve a pontosan RÓ víz.
Amúgy a vizes festék veszélyesebb az emberre nézve.
Zebi 145995 2007. január 5. 13:08
Válasz erre
A festékeknek 3 alkotóelemük van:
1: pigment: ez valószínűleg minden típusú fetékben hasonló
2: hordozó: ez az anyag (ha nem lakkfestékről van szó) a felületen kémiai változásokon megy keresztül, azaz a festék megköt. Utána már a higítóval szemben sokkal ellenállóbb lesz. Akril festékeknél ez pl valamilyen akril :-)
3: higító: ez azért van, hogy a festéknek jó legyen a viszkozitása, lehessen kenni, szórni. A vízbázisú akril festékeknél ez víz, alkohol, és más kompatibilis anyag lehet.

Működés szempontjából két fajta festék van:
enamel - amiben a hordozó megköt (igen, technikailag a vízbázisú akrilok is lehetnek enamelek)
lakk - a hordozó nem változik kémiailag a festés után, a festék a higítójával száradás után könnyen eltávolítható. Viszont gyorsan szárad és általában sokkal kevésbé átlátszó, azaz vékonyabb réteg is elég.

Szerintem az is téves megközelítés, hogy az akril veszélyesebb, mert felszívódik.
- Az akrilban és az enamelben is nagyjából ugyanaz a pigment van.
- A hordozó az akrilban akril, az olajbázisúakban valamilyen olajszármazék, múgyantaféle, alkid, meg hasonlók. Nem merném egyértelműen azt mondani, hogy az akril sokkal veszélyesebb, vagy akár egyáltalán veszélyesebb, mint a többi.
- A higító a vízbázisú akrilokban víz vagy alkohol, ami (csak mértékkel! :-) ) nem jelent különösebb veszélyt. Az olajbázisú festékekben viszont valamilyen olajszármazék higító van, ami elég csúnya dolgokra képes. De a legveszélyesebb higítójuk a lakk festékeknek van.

Kalóznak: az iskolai vízfestékben nincs hordozó, csak pigment, meg higító. Ezért nem is marad meg a felületen, nincs ami a pigmenteket összefogja.
Amon 145994 2007. január 5. 09:10
Válasz erre
Isten igazából a vizes fstékek felhasználásához plusz adalék anyag-ok vannak mire kerül. Mert ha műanyagra akkor valószínű, hogy fémen megfolyna pl nokia festékek.
És ami a legjobb a vizse festékeket égetni kellene szárítani 65 fokon.
De ami a festékeknél kedvenc anyagom amitől besűrűsödik 300Kg-hoz kell 10g.
Kalóz 145992 2007. január 5. 07:11
Válasz erre
Pontosabban: ahhoz hogy az acril festék tapadjon a felületen (fém, műanyag és hasonló) kell oldószeres komponense is legyen, mert egyébként csak sima vízfesték lenne, azt úgy járnának vele, mint a jubileumi MiG-29-essel, az eső lemosta.
A vicc az egészben, hogy bizonyos szempontból rosszabb minőség (ecsettel nagyrészük rendesen nem használható), károsabb az egészségre és olajos oldószereket is tartalmaz. Mint írtam, a hülyeség nem ismer határokat.
Kalóz
Amon 145991 2007. január 4. 23:13
Válasz erre
Kétlem. Nagyon pálcát törtek a vizes alapu festékek mellett.
egyébként a vizes festékek is 30%-a oldószeres.
NSVT 145990 2007. január 4. 23:10
Válasz erre
Akkor előre látom a jövőt. Soksok évmúlva meg majd betiltják az akrilt és engedélyezik az enameleket. Ez az ördögi kör.
Amon 145989 2007. január 4. 23:03
Válasz erre
Festékgyárban dolgozom. Onnan hordom haza. Amúgy 200literes kiszerelésekben van de aszem lehet kapni kissebbekben is.
Egyébként a vizes alapu festékek sokkal veszélyesebbek mint az oldószeresek.
Az alapanyaguk miatt. Mert a test nem képes lebontani csak gyülemlik. De ez hosszú több 10 év mire jelenkezik. Nagy mennyiségben.
NSVT 145984 2007. január 4. 22:38
Válasz erre
NSVT 145983 2007. január 4. 22:37
Válasz erre
Meg ott csinálják a makettet.
NSVT 145977 2007. január 4. 22:30
Válasz erre
Hol lehet venni, és mennyiért?
Kalóz 145974 2007. január 4. 22:26
Válasz erre
Nézd, ha a rtl-ben megint felhozták, hogy tavaly egy makettrepülőgép okozott halált egy bemutatón, akkor mit vársz?
boriszjelszint 145973 2007. január 4. 22:24
Válasz erre
valahogy nem lehetne tudatni velük?
vagy abból úgysincsa hasznuk?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23.