/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
sainz 21539 2008. február 24. 16:58
Válasz erre
Daa.
Es elvileg MiG-27K-ra lettek atfegyverezve a 940-esek, de azokrol meg senki sem latott fotot.
Ha megdobsz egy emilcimmel, szivesen atkuldom azt a par sort, amit az orosz pilota irt, aki a Su-7-est fotozta.
Lacy 21538 2008. február 24. 16:53
Válasz erre
Lehet.

Bár ezen a reptéren (Posztavszk) települt a 305 APIB is, ami biztos 1986-87-ig használta a Su-7-es típust, utána lett Su-24-esekkel frontbombázó ezred.
sainz 21537 2008. február 24. 16:27
Válasz erre
Egy szazad kapott 27-est - 3.ae. - a masik keto csak 87-ben.
Itt repult legtovabb a Su-7-es, illetve az eszk-koreaiak kedveert uzemel meg 5 a Jejszki iskoaezrednel.
Lacy 21536 2008. február 24. 15:45
Válasz erre
Szia Sainz!

Nagyon szép, valóban ritka fotó!

Esetleg annyi megjegyzés, hogy a 940. APIB-ot 1982-től Mig-27-es típusra fegyverezték át. Tehát valamikor korábban készülhetett, mint 1984.
sainz 21535 2008. február 23. 23:01
Válasz erre
43-3_resize
43-3_resize

Su-7BMK 940.apib. 2.ae. 1984:

Sztem gyonyoru, arrol nem is beszelve, mekkora ritkasag egy ilen foto a Su-7-rol.
Sanjurjo 21534 2008. február 23. 21:24
Válasz erre
Ok bocs színvak vagyok, így második vizsgálatra valóban igazad van...
xcraft 21533 2008. február 23. 21:22
Válasz erre
Szia!
Nem fekete, hanem sötétzöld, nagyonsötétzőld/fekete?? hullámos mintázatú.
Sanjurjo 21532 2008. február 23. 21:05
Válasz erre
Sziasztok!

Azért az az Aeroflotos felíratú terepszínű Mi 8-as Angolában jellegzetesen oroszos, nesze neked Air America, Laoszban, meg Vietnámban...:). De nem semmi a matt fekete Mig 23-as semm, az valami múzeumi példány, vagy még mindig tépik az amerikaik a teszteken. (mármintha ha a sekélyes spanyol, portugál? fordításomból:) jól olvastam, hogy a képek Floridában készültek?)
zoli1989 21531 2008. február 21. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Gondoltam ide rakom be ezt az oldalt, elég sok érdekes fotó található itt. (nem csak vörös csillagos gépekről)

elhangardetj.blogspot.com/

(jobboldalt a 2007, 2008 előtti sárga gombokra kattintva hónapokra bontva megtalálhatjátok a képeket, cikkeket. Elég érdekesek)
mig23papa 21530 2008. február 13. 20:53
Válasz erre
Sanjurjo

köszi a részletes választ , ha módomban áll majd meglesem ezt az újságot
ilyen esetekben nem is igazán az író a ludas, mert van mindenhol egy felelős szerkesztő, de végül is ő sem tudhat mindent kapásból 100%-osan biztosan, és ahogy te is mondtad, a lapok színvonala összességében eléri a tőle elvárható színvonalat
bakik előfordulnak, addig nem is nagy a baj, amíg nem a kerékanya marad le mondjuk egy 747-es orrkerekéről :-)
Sanjurjo 21529 2008. február 13. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!

Inkább nem írok újság címet, mert nem akarok magamra haragítani egy egész szerkesztői gárdát, szerintem (vagy legalábbis általam ismert) két nagy repülős havilapunk, van és az egyik februári tehát mostani "Made in China...avagy minden hmisítvány ami nem kínai X." című cikkében Y 8 indigózott Hercules klón című hasábjában szószerint a következő van leírva hangsúlyozom magam sem értek ezzel egyyet "Elöszőr a Hszianban lévő 603-as üzemben tervezték az Y-8-asnak elnevezett gépek előállítását. A négy légcsavaros gázturbinás hajtóművel ellátott repülőgép első példánya 1974-ben repült...Ezzel gyakorlatilag az amerikai C 130-as kínai változatát kapták meg. Az eredeti An 12-est ugyanis egy olyan Hercules roncsai alapján tervezték meg melyet a Szovjetunió déli határai mentén lőttek le." Na erre varjunk gombot, szóval szerintem is enyhén szólva baromság. Ennek ellenére repülős szaklapjaink szerintem elkég színvonalasak és ne feledjük több szerző is dolgozik nekik (a jelen cikk írójának nevét itt inkább nem említeném meg de ennyi támpont után már szerintem mindenki utána tud járni) becsúszik néha ilyen baki...:(
mig23papa 21528 2008. február 13. 18:21
Válasz erre
sanjurjo

melyik nagyobb repülős szaklapban olvasol ilyen tán igaz sem volt történeteket?
Levi 21527 2008. február 13. 16:37
Válasz erre
Lehet, hogy csak félreértés. Sokszor hivatkoznak rá mint orosz Herculesre. Nyilvánvalóan nem másolata az An-12 a Herculesnek, de azonos feladatkörre tervezték. Az oroszokat befolyásolhatta a Hercules, mint megoldás az adott problémára. De nyilván maguktól is eszükbe jutott volna egy hasonló kapacitású gép tervezése.
sanjurjo 21526 2008. február 13. 10:21
Válasz erre
Sziasztok!

Na hát ezt mondtam én is, szóval azon kívűl, hogy mind a két típus felső szárnyas négy hajtóműves repülő, az ég egy adta világon semmi hasonlóság nincs a kettő között. Ez kb. olyan, mintha a Boeing reklamálna, hogy az Airbus A319/320/321 stb. a Boieng 737-es lemásolásával készült. Ráadásul a roncsot elnézve, orosz, bármilyen mérnők legyen a talpán, aki kihoz egy An 12-est abból. Egyébéknt is elnézve a két gépet legfeljebb csak a kör keresztmetszetű törzs jelent hasonloságot még ötletet se nagyon hiszem, hogy adhatott az összeégett roncs. De nem én találtam ki ezt a badarságot, mégegyszer mondom, csak érdekeség képen írtam, hogy miket olvasni nagyobb repülős szaklapjainkban. Egyébként olvastam én már ott hasonló vadságot arról, hogy az Il 76-os a sic! C141-es másolata, ott is szerintem legfeljebb csak az ötletet adhata a sajátosan orosz konstrúkciójú szállítógéphez. A lelőtt Herculessel kapcsolatban bevallom férfiasan tévedtem mert ezek szerint nem 1956-ban, hanem 1958-ban történt az eset. Ha egyáltalán erre gondolt a cikk szerzője a lelőtt Hercules lemásolása alapján készült An 12-essel kapcsolatban, de b...sz...sss! Vietnámból is érkezhettek akár komplet C130-asok is a Szovjetunióba, de hát arra már csak nem gondolhatott, hát akkor, már a csikófogait is elhagyta az An 12-es. Hát szóval szerintem az újságban leírt történet erősen sántít, az An 12-es jellemzően puritán, de nagyszerű szállítógép a nem hermetizált teherterével stb. hiányoságaival, szemben a már akkor is korszerű ma is gyártott C 130-al. Szóval Sidewinder K-13 légiharcrakéta, egyébb másoltaok megállják a helyüket, de az AN 12-es biztos, hogy eredti saját tervezés.
Levi 21525 2008. február 12. 20:41
Válasz erre
Sanjurjo!

Öööö gondolom nem mérnök vagy. :)
flagon 21524 2008. február 12. 18:06
Válasz erre
docu0002
docu0002
docu0003
docu0003

Örményország felett 1958.08.31-én lelötek egy Herkulest.A 34.Légihadsereg állományába tartozó 117.IAP./vadászrepülőezred Leninakan/ pilotája N.P.Kucserjev föhadnagy Mig-17F repülőgépével semisitette meg.Hány Herkulest lötek le Dél-Oroszország felett?
Tibcsi 21523 2008. február 11. 08:40
Válasz erre
Az An-12 első prototipusa 1957 márciusában szállt fel. Egy 56-ban lelőtt Herculesből még a nagy tesvérek sem tudnak ilyen hamar repülőképes prototipust építeni. :-))

Arról nem is beszélve, hogy a Hercules első példánya is 54-ben szállt fel, az első szériapéldány pedig 1955 április 7.-én... nekem már az is elég hihetetlen, hogy 56-ban Törökországban járt volna.

Szerintem... de aki többet tud, javítson ki. :)
Sanjurjo 21522 2008. február 10. 12:40
Válasz erre
Sziasztok!

Én laikus, érdeklődnék, hogy mit tudtok arról, hogy az Antonov An 12-est tényleg egy lelőtt Hercules roncsa alapján tervezték. Az egyik e-havi nagyobb repülőgépes magazinban olvastam ezt, a kínai licenc változatról, az Y-8-ról szólt egyébként a cikk. Szóval én sem vagyok egy nagy orosz ipar párti, és ismerem a mondást, "hogy maguktól csak a szamovárt" találták fel, de ez már nekem is sok. Maga a sztori jól volt kitalálva, mert tény és való, hogy a szovjet honi légvédelem 1956-ban tőrbe csalt és lelőtt egy Törökországból felszállt biztos "csak időjárás" :) felderítést végző amerikai C 130-ast az elsők közül. De szerintem a Mig 17-esek (legalábbis úgy tudom azok végeztek vele) gépágyúja nem sok mindent hagyhatott a Herculesből, de ha még igen akkor is, úgy tudom az An 12-es már rendszeresítés alatt állt, de ha nem biztosan szerepelt már trvrajzokon, persze lehet, hogy ezekre tényleg hatottak a Hecules ötletei... ha van valakinek valami plusz infója kíváncsían várom...
PETI 21521 2008. február 7. 19:19
Válasz erre
Szia migi!

Érdekelne.
migi 21520 2008. február 7. 18:52
Válasz erre
PETI 21519 2008. február 7. 07:50
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek 1/72-es rajzokat Tu-22M3 építéséhez! Ha valakinek van, kérem jelezze!

kape82@freemail.hu
strom 21518 2008. február 6. 10:37
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tud valaki adni egy tippet, hogy a Su-35-höz (nem a Su-35 BM, hanem a "kék", "szögletes festésű" verzió) milyen színek kellenek? Kevergetem én már és alakul is, de jó lenne valami "hivatalos" infó. Kerestem, de nem találok. ha valaki csinált már ilyen típust legyen olyan szíves és segítsen. Köszönöm.

Strom
zoli1989 21517 2008. február 4. 17:18
Válasz erre
Szia!

Köszi a fordítást!
A PG jelét és évszámokat megfejtettem már :) ,csak a többivel volt gondom
Muzzy 21516 2008. február 4. 16:57
Válasz erre
Zoli1989!
Nem tudom, hogy merhetek-e meg hozzaszolni, de az elson: elsimeres az egyuttmukodesert, a masodikon: A Pestvideki Gepgyarral egyuttmukodesert felirat lathato, illetve a PG jele es az evszamok.
Muzzy
zoli1989 21515 2008. február 4. 15:23
Válasz erre
DSCF8901
DSCF8901
DSCF8903
DSCF8903
DSCF8904

így néz ki az elejük
DSCF8904

Sziasztok!
Ezeket nem tudná valaki lefordítani?
(nem találtam jobb topicot ezért raktam ide be)
sainz 21514 2008. január 27. 20:12
Válasz erre
Tibcsi 21513 2008. január 19. 20:51
Válasz erre
Hát ezt meg hogyan csinálták?
sainz 21512 2008. január 19. 20:47
Válasz erre
sainz 21511 2008. január 14. 22:24
Válasz erre
Tibcsi 21510 2008. január 14. 21:00
Válasz erre
Ha jól tudom, versenyeztették az Iskrával és a Delfinnel a magyar légierő sugárhajtású kiképzőgép "tenderén". Mint azt már tudjuk, a Delfin győzött. :)
zoli1989 21509 2008. január 14. 20:49
Válasz erre
Aha értem.
Új érdekességgel bővült tudásom, mert erről még nem hallottam.
sainz 21508 2008. január 14. 20:42
Válasz erre
Van egy orosz baratom, aki szerint a gep 2 honapot toltott Magyarorszagon, meg akartak venni kikepzogepnek.
Neki vannak fotoi az itthoni tesztelesekrol es remenykedik benne h talalok meg ilyen kepeket.
Ha valaki halott errol, latott ilyen fotokat kerem segitsen.
zoli1989 21507 2008. január 14. 20:38
Válasz erre
Együléses verziójáról a Yak-32-ről van egy videóm.
Pontosabban a videóban az a gép is műrepül. 1961 Tusinó.
Yak-30 sajna nincs benne.
sainz 21506 2008. január 14. 20:34
Válasz erre
50
50

Van vkinek fotoja errol a Jakedlirol?
sainz 21505 2008. január 14. 20:30
Válasz erre
H-376-02
H-376-02
H-376-04
H-376-04

Nekem erdekes, ritka fotok:
migi 21504 2007. december 27. 22:54
Válasz erre
Köszi szerintem ritka képek ,én még nem láttam ilyet bár az nem jelent semmit.
Rumcájsz 21503 2007. december 27. 22:42
Válasz erre
A Jak-120-1 egyszerüen a Jak-25 tervezőirodai prototipus első példányának jelzése volt / a Jak-25 jelzést a Légierő adta a gépnek/, a Jak-25RV - razvedcsik,viszotnüj-
felderitő,magassági jelentéssel azonositotta a feladatkörét a tipusváltozatnak, nem véletlenül kapott akkora vitorlázó-szárnyakat, mint a szintén magassági felderitő U-2
migi 21502 2007. december 25. 18:06
Válasz erre
yak25rv2-1
yak25rv2-1
yak25rv-1
yak25rv-1
yak120-1
yak120-1

Sziasztok
Találtam egy érdekes szárnyú Jak 25-120-ről képeket ,hátha valakit érdekel vagy tudja milyen változat volt.
Üdv: migi
hofi 21501 2007. december 25. 11:47
Válasz erre
A vörös szárnyak reptetőinek ezúton kívánok boldog karácsonyt, hanukát, vagy bármit, ami az illetőnek kedves és ürügy egy deci háziszilvára :-)

Hoffmann Lajos
sainz 21500 2007. december 24. 21:01
Válasz erre
Coccolino 21499 2007. december 4. 21:01
Válasz erre
nincs mit
Smoke 21498 2007. december 4. 20:55
Válasz erre
szia!
ezzel az oldallal még nem találkoztam! Egyelőre mindn hiányérzetem kielégiti! Tökély! Köszönöm szépen!

Üdv.:Szabi
Coccolino 21497 2007. december 4. 20:51
Válasz erre
szia! ezt próbáltad már?
http://www.btinternet.com/~fulltilt/Lavochkin.html
Smoke 21496 2007. december 4. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!
Van valakinek pdfben La-7ről anyaga? És ha van, akkor lenne olyan kedves és elküldené nekem?
Előre is köszönöm!
Üdv.:Szabi
fakeer@citromail.hu
sainz 21495 2007. november 26. 21:36
Válasz erre
hofi 21494 2007. november 26. 12:01
Válasz erre
Miggyuri 21493 2007. november 25. 17:58
Válasz erre
Hofi!
Az Amodelnek vannak korai Rata-változatai. Azt hiszem 5 vagy 6-os.
Miggyuri
hofi 21492 2007. november 25. 17:22
Válasz erre
Ja, a lényeg: 1:72, és lehessen kapni :)
hofi 21491 2007. november 25. 17:22
Válasz erre
Kollegák!

Ki gyárt szerintetek a leginkább összerakható I-16 tyip 6-ost és/vagy 10-est? az nem baj, ha mondjuk úgy kell kifaragni a sorjából az alkatrészt, csak ne legyen fotogéppuskája, 24-es motorburkolata pl...
ltom74 21490 2007. október 15. 17:10
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.