/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
pintair 588888 2015. július 9. 10:12
Válasz erre
russianplanes.net/id166945

Tojjátok le az "itt ne told" feliratokat !
Muzzy 588476 2015. július 2. 09:31
Válasz erre
Külsőre a motor volt más. Érdekes, hogy nem is volt velük sok baj. A B-29-es jellegzetessége volt a gyakori motormeghibásodás - motortűz az elégtelen hűtés miatt. Ivánék ezt jobban oldották meg.
Odáig mentek a másolásban, hogy a dohánytartó is megegyezett.
Nagy Andris szerint még volt egy apróbb különbség, a pilótaülések mások voltak, a szovjetek fenékernyőt, az amik háternyőt használtak.
Ja még egy eltérés, a szarvkorműányon nem volt boeing felirat. :)
Muzzy
Gorbils 588452 2015. július 1. 19:27
Válasz erre
Köszi erre a pozitív hozzászólásra volt szükségem !
Rumcájsz_52 588450 2015. július 1. 19:12
Válasz erre
A két gép annyira hasonlít egymásra, hogy a Tu-4 gyakorlatilag Sztálin parancsára készült 1/1 másolat a B-29-ről, csak éppen metrikus rendszerben és szovjet fegyverzettel (ezért is lett picit hosszabb, a nagyobb kaliberű 23mm-es gépágyúknak hosszabb a csöve, mint a 12,7-es ami puskáknak). A lemezvastagságok a metrikus rendszer miatt kissé erősebbek a Tu-4-en (vékonyabbat ugye nem használhattak a szilárdsági követelmények miatt, inch-es vastagságban a szovjet ipar nem gyártott, így az egy mérettel vastagabb lemezt használták, mint az eredeti), dehát ez a maketten nem látszik. A motor-átméretezéssel a DC-3/Li-2 után már volt tapasztalatuk, ezzel nem volt gond. Az egyetlen, amit eredeti méretezés szerint voltak kénytelenek legyártani, az az elektromos rendszer és kábelezése, itt nem változtathatták meg az átmérőket, mert az "kissé" befolyásolta volna az ellenállást, áramvezetést, tehát totálisan újra kellett volna tervezni az elektromos rendszert, a radart, a fegyverek célzó-elektronikáját, tehát nagyrészt olyan rendszereket, amiről a Szu.-ban addig csak hallomásból tudtak. A lényeg: B-29-ből Tu-4-et építeni nem túl nagy kaland, símán megoldható.
Üdv R.
Gorbils 588447 2015. július 1. 18:55
Válasz erre
Sennás 588446 2015. július 1. 18:49
Válasz erre
Elment a mail:)Annyi bajom van ezzel hogy ilyen "sima ezüst" gépen minden meglátszik ,tényleg szépen kell panelezni.De hajrá!Félelmetes lehet 1:72ben
Gorbils 588443 2015. július 1. 18:37
Válasz erre
Boeing_B-29_SuperfortressCAM
Boeing_B-...
Museum_10
Museum_10

Azért ott a hasonloság !
Gorbils 588442 2015. július 1. 18:36
Válasz erre
Sziasztok !

Kedves Gábor barátom ddk-466@freemail.hu ! küldheted ;)

Vadász ! nem akkarok kukacoskodni de azért vald be piszkosú hasolít a két gép egymásra egy kis melóval azért lehetne Tu-4 késziteni B-29 az még nem nagy meló hogy huzok egy két panelvonalat vagy tömitek !

itt a két gép méretei :
B-29
Hossz 30,2 m (99'-0") m
Fesztáv 43,1 m (141'-3") m
Magasság 8,5 m (29'-7") m
Szárnyfelület 161,3 m² (1736 ft²) m²

Tu-4
Length: 30.179 m (99 ft 0 in)
Wingspan: 43.047 m (141 ft 3 in)
Height: 8.46 m (27 ft 9 in)
Wing area: 161.7 m2 (1,741 sq ft)
Sennás 588441 2015. július 1. 18:15
Válasz erre
71
71

Vajon ezek menyire pontos adatok?
Sennás 588440 2015. július 1. 18:11
Válasz erre
ĺŃ-4-1
ĺŃ-4-1

Van pár nagy felbontású rajz adnál egy elérhetőséget átkűldeném ide nem fér "fel":)
Sennás 588438 2015. július 1. 18:04
Válasz erre
tu4-1
tu4-1

Szia itt az oldal végén van pár rajz.

aviadejavu.ru/Site/Arts/Art4918.htm

www.airwar.ru/enc/bomber/tu4.html
Vadász 588437 2015. július 1. 17:52
Válasz erre
Ne keverjük a két típust.
A B-29-es angolszász mértékegységben készült, a Tu-4 metrikusban. Az ebből adódó biztonsági túlméretezések adják a különbséget. Ebből kifolyólag a panelosztásban is lehetnek eltérések. Tehát két különböző típusról beszélünk. Viszont vannak egyezések is, pl. az a hamutartó amit egy bagós amcsi pilóta szerelt a gépébe, a Tu-4 kabinjában széria tartozék volt.
Gorbils 588433 2015. július 1. 16:53
Válasz erre
1280px-Tu-4-2008-Monino
1280px-Tu-4-2008-...
WuZhen-5_under_the_wing_of_an_aircraft_carrier_-_2
WuZhen-...
Tu4
Tu4

Sziasztok!
Keresgéltem a neten és véletlenül belefutottam az orosz Tu-4 – be!
Ha jó látom ez teljesen az amerikai B-29 es?
A wikin. csak angolú van írva róla a google fordító meg nem a legjobb!
https://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-4

Ha valaki tud érdemi információt adni a Tu-4-ről azt megköszönném!
Ha teljes az egyezés akkor megépíteném a B-29-ből !
Igaz látok eltérést a hajtómű gondoláknál vagy még ott sem !

üdv Gorbils
pintair 587763 2015. június 18. 14:07
Válasz erre
szu-24-1
szu-24-1
szu-24-2
szu-24-2
szu-24-3
szu-24-3
szu-24-4
szu-24-4
szu-24-5
szu-24-5
szu-24-6
szu-24-6
szu-24-7
szu-24-7

Kopott Jószágok Forás: Air Forces Monthly 2015-07
Borzz 587562 2015. június 14. 21:01
Válasz erre
Etióp és elvileg UBK.
erwyn 587560 2015. június 14. 20:45
Válasz erre
sanyi 587537 2015. június 14. 14:17
Válasz erre
1473053_239249879571363_1637173275_n
1473053_239249879571...

Sziasztok!
Szerintetek a képen milyen gép van? U vagy T?
Előre is köszi!
cenci2 584015 2015. április 19. 14:15
Válasz erre
Kazahsztáni SU-30SM videózás ahogy látom talán egy Phantom2-el . Még nem igazán profi a felvétel elkészítője ,de ott úgy látszik van lehetőség egy ilyen bázis légi üzem közbeni quadrós filmezésre is .
https://www.youtube.com/watch?t=377&v=xghZjSM79rI
https:://www.youtube.com/watch
Borzz 582149 2015. március 24. 20:31
Válasz erre
0000008990_large.jpeg
0000008990_large....
0000025586_large.jpeg
0000025586_large....
0000018082_large.jpeg
0000018082_large....
0000023313_large.jpeg
0000023313_large....

Szia Sanyi. Nem vagyok egy nagy Be-12 fan, de valahogy így és itt:
sanyi 581894 2015. március 21. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a Be-12 hol szállította a tengeralattjárók elpusztítására való cuccokat? Ha esetleg a szárny alatt, akkor kérnék fotókat róla. Köszi előre!
juge75 580719 2015. március 8. 12:55
Válasz erre
Harcjárműveken is jelen van ez a "GT"-s csík.
Apropó, 1968, vörös gyűrűk (nem csíkok).
Majdnem történt egy lelövés, ugyanis kíváncsi L-29 felderítőink, persze jelzések nélkül, majdnem a hazai Sz-60 57 mm-es lövegeink trófeájára került, 4-6 lövés el is ment, aztán tüzet szüntess, gépet azonnal haza irányították.
Borzz 580717 2015. március 8. 12:47
Válasz erre
302nd regiment in eighty 01
302nd regiment in...

Sziasztok

a nyolcvanas évekbe a szovjet-afgán határ mentén, színes fotókkal:

www.easternorbat.com/html/turkmenistan_military_district.html
piratvitorla 580708 2015. március 8. 11:33
Válasz erre
Sziasztok!
Egyébként sok helyen gyakorlatokra is festenek fel különleges azonosítókat, hogy tudják ki az "ellenség" és ki a saját...
Ilyesmi jelzéseket a Közel_keleten is használtak, ahol sok ország is rendszeresítette például a különböző Mirage változatokat...
Durál 580703 2015. március 8. 10:44
Válasz erre
Jani! Csehszlovákia megszállásánál a repülőgépek törzsére 2 piros csíkot festettek, a magyar gépekére is. Járműveken -autók, harckocsik- fehér csík, keresztbe volt felfestve. A szolnoki repmúzeum egyik tizenötösére, emlékeztetve, hogy ilyen jelzést is használtunk, ilyen kettős piros csíkot festettek Nagy Andisék.
Benedek 580681 2015. március 8. 06:59
Válasz erre
Ugye voltál katona Kamovos kolléga!Azonos tipusokat üzemeltető hadban álló felek egyedi azonosítójelzésekkel könnyítik meg az "idegen-barát" vizuális beazonosítást.Nincs több jelentenivalóm.(29év 268 nap szolg. év után)úgy hogy katonai tanintézetet nem végeztem.
Kamovos 580660 2015. március 7. 21:42
Válasz erre
Nocsak. A saját hadi jelzésüket már fel sem ismerik? :D
Freddy 580474 2015. március 6. 10:38
Válasz erre
Mindkét oldal ugyanolyan haditechnikát használ, valahogy meg kell különböztetni. ;)
pintair 580459 2015. március 6. 08:46
Válasz erre
An-22 50 éves
An-22 50 éves
Szu-25 40 éves
Szu-25 40 éves

Amelyikőtök esetleg (!) nem ösmeri a nyelvet. An-22 50 éves, Szu-25 40 éves az idén.
Rumcájsz_52 580442 2015. március 5. 22:45
Válasz erre
Hali
Ez legalább olyan messze van az inváziós jelzéstől, mint az ukránok a Krím inváziójától!:-)
Üdv R.
Kamovos 580430 2015. március 5. 21:29
Válasz erre
Ez az inváziós jelzés nem erős egy kicsit az Ukránoktól? :)
pintair 580337 2015. március 5. 07:41
Válasz erre
ukr 1
ukr 1
ukr 2
ukr 2

Ukrán színes
pintair 579327 2015. február 22. 12:13
Válasz erre
2014...bocsánat
pintair 579326 2015. február 22. 12:12
Válasz erre
Ratahasa 2014
Ratahasa 2014

Ilyen szutykos a Ratahasa 4014-ben
pintair 576796 2015. január 22. 17:54
Válasz erre
Baltic Air Policing 2014
Baltic Air Policing...
Baltic Air Policing 2014-2
Baltic Air Policing...

forrás: Air Forces Monthly 2014-12
Zoli 576636 2015. január 20. 15:29
Válasz erre
Igen, tudom, de nem volt eszemben. A szerszám az orosz cégé.
z
vfrtom 576613 2015. január 20. 07:19
Válasz erre
mi-24
mi-24

Az új revell ugyan az, mint a zvezda.
Zoli 576612 2015. január 20. 04:53
Válasz erre
Szia,
A Zvezda újabb típusai.
z
ati27 576607 2015. január 19. 22:44
Válasz erre
Pár éve nem követtem a makett ujdonságokat. Szal a kérdés, melyik a legjobb mi24-es makett 1/72-ben jelenleg? Tudom, nincs szárnya.. Vagyis csak egy pici.. :)
sanyi 576241 2015. január 14. 18:13
Válasz erre
sanyi 576240 2015. január 14. 18:13
Válasz erre
Ez komoly lehetett:
https://www.youtube.com/watch
:)
sanyi 575326 2015. január 4. 16:40
Válasz erre
Sziasztok!
Megérdemlitek ezt? Jó kis fiúk voltatok? Na legyen:
foxtrotalpha.jalopnik.com/watch-these-mig-29s-and-su-25s-blast-off-from-a-highway-1677293059
Figyelem! Kérjük nézni 1:34-nél az átstartolást!:)
pintair 574445 2014. december 23. 15:42
Válasz erre
cenci2 574442 2014. december 23. 14:34
Válasz erre
Mig-31
Mig-31

Idén nem lesz sok a hó !
pintair 574329 2014. december 22. 07:51
Válasz erre
sanyi 573663 2014. december 11. 19:39
Válasz erre
Sziasztok!
Csodás fotók az orosz stratégiai légjárómasinákról!
englishrussia.com/2011/10/29/russians-call-it-white-swan-americans-call-it-black-knave/
PETI 570351 2014. október 23. 19:51
Válasz erre
Nekem is jól szokott esni esténként a párnahatás, de ez annál durvább:

users.atw.hu/sry/cikk42.htm

72-ben az Alexejev KM 1m38cm lenne. Brutáááális.
pintair 567588 2014. szeptember 16. 16:44
Válasz erre
Clipboard01
Clipboard01
Clipboard01a
Clipboard01a

Van tipus alváltozat! A két képet toljátok össze, így érdekes a 29-es camo-ja.
pintair 567587 2014. szeptember 16. 16:41
Válasz erre
Clipboard013

A radar csak 1et lát... :D
Clipboard013

Egy tükörrepülést azért megnéznék tőlük4
sanyi 565302 2014. augusztus 14. 18:10
Válasz erre
Sziasztok!
Íme, az emberi idiótaság nem ismer határokat:
forum.keypublishing.com/showthread.php
Szerintem meglincseltük volna a szervezőket, ha tavaly hasonlóban részesülünk...
Levix 565011 2014. augusztus 10. 13:29
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.