/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
téglatesó 719181 2024. január 22. 10:28
Válasz erre
Miggyuri 719180 2024. január 22. 10:20
Válasz erre
tb3-7
tb3-7

Jaj, elmaradt a kép. Szóval erről volna szó.
Miggyuri 719179 2024. január 22. 10:19
Válasz erre
Kérdés: mi ez, amit odaakasztottak a TB-3 szárnya alá?
Gabusch 708697 2023. május 2. 00:00
Válasz erre
Újra, a link gomb nélkül, hátha másolva működik.

https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884
Gabusch 708696 2023. május 1. 23:59
Válasz erre
Nem tudom, passzol-e ide - mivel nem vagyok a téma szakértője, de szerintem orosz gépek .

Algériai légierő.
https://www.facebook.com/BladyAljzayrNhbhaWnhbAllyYhbha/videos/779141173642884
p-51 708233 2023. április 21. 18:53
Válasz erre
De én nem arról beszéltem, hogy Te mit látsz évtizedek távlatából, összehasonlítasi alappal, hanem hogy az adott gépek pilótái hogyan élték meg.
Arnoldot meg Tibbets-t nem az érdekelte, hogy 20 év múlva mit írnak a történeszek, hanem abban a pillanatban kellett úgy üzemeltetni a technikát, hogy a morál ne sérüljön.
piratvitorla 708214 2023. április 21. 11:53
Válasz erre
Magas baleseti statisztika... Na ez az amit óvatosan kell kezelni.
Az özvegycsinálónak csúfolt F-104-esre ráhúztak milyen sz@r volt. A legrosszabb a német statisztika volt, de az se volt rosszabb, mint pl. a kortárs Mirage III vagy MiG-21 esetében. A többi üzemeltetőnél pedig gyakran sokkal jobb volt a helyzet.
Az a baj, hogy nem lehet normálisan látni, mert ahhoz több tucatnyi másik statisztikával kéne összevetni...
Freddy 708182 2023. április 20. 12:29
Válasz erre
,,Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt."

Valóban tervezték Budapestet bombázni 1956-ban, de természetesen nem atombombával. A makacsul ellenálló Corvin-köz környékét tervezték letarolni 2. vh-s szőnyegbombázás-stílusban. De még mielőtt a repülők odaértek volna, a Corvin-közi ellenállás megszűnt.
p-51 708066 2023. április 18. 06:06
Válasz erre
Nyilván így is úgy is nők vitték volna a tamaszpontokra, de erre rá lehetett epíteni egy PR fogást, amitől azért jobban mentek a dolgok.
p-51 708065 2023. április 18. 06:01
Válasz erre
Persze, de azért volt pár géptípus a történelemben, aminek kegyetlen rossz híre volt, útálták a pilóták, és magas baleseti statisztikájuk volt.
Abban, hogy a 29-esről ez a kép ne alakuljon ki, segített a PR. És akkor már tenyleges, mérhető hatása lett, tehát a helyzetből több lett kihozva, mint hogy: ezt vettük, ezen fogtok repülni...
piratvitorla 708064 2023. április 18. 03:21
Válasz erre
A Tu-4 esetében mindent újra kellett tervezni, a fegyver rendszer is más, sőt még a felhasznált anyagok is.
Ez a "nem szerették, ezért nők vitték át" dolog kb a mese kategória. Annyi volt a baja, hogy a bonyolultsága (újabb motorok, túlnyomásos törzs, távirányított fegyverzet stb.) miatt nem a legmegbízhatóbb típusnak számított. Ennek ellenére a hajózók ugyanúgy szerették vagy éppen kevésbé, mint a többi típust...
piratvitorla 708063 2023. április 18. 03:16
Válasz erre
Szia
A DC-3 licenszét vették meg,illetve kb 20 darab kész gépet is. Azt továbbfejlesztették, így lett a Li-2.
halaci 708062 2023. április 18. 00:13
Válasz erre
Erre csak azt tudom mondani, hogy két különböző forrás két különböző változatban meséli ugyanazt a PR-sztorit, Monahan könyve szerint Hap Arnold ötlete volt és ő szervezte meg.
www.google.hu/books/edition/A_Few_Good_Women/HZ-asIH-Q_kC
Ami a lényeg:
- volt egy PR-stunt, amiből jó anekdotát lehetett csinálni és
- volt egy folyamatos, egyáltalán nem látványos feladat (a gépek átreptetése a gyárból a támaszpontokra az USA-n belül és később a tengeren túlra is), aminek semmi köze nem volt ahhoz, hogy ki melyik gépet szerette. Ha a légierő B-29-eseket rendelt, akkor azon kellett repülni. Az átrepülésekhez viszont akkor se lett volna elég pilóta, ha imádják a típust, ezért csinálták nők.
p-51 708045 2023. április 17. 18:22
Válasz erre
Kézikönyv az USAF-ról Gold Book 2003
Kézikönyv az USAF-...

De volt, és Tibbets ötlete volt a megoldás.
Muzzy 708025 2023. április 17. 14:58
Válasz erre
Mekett offtopic válaszában írta már, hogy megvették a liszenszet.
Azért nevezték el Liszunovról, mert ő vezette azt a tervező részleget, amelyik metrikus rendszerbe ültette át a gépet.
Egyébként más volt a motorja és a futóműve.
Daala 708023 2023. április 17. 14:42
Válasz erre
A Li-2-est licencben gyártották, nem másolták, vagy rosszul tudom?
halaci 708019 2023. április 17. 11:40
Válasz erre
A női pilótáknak semmi köze nem volt ahhoz, hogy a férfiak szerették vagy nem szerették a típust. Egyszerűen ahogy nőtt a légierő, az átrepülésekhez nem volt elég férfi pilóta. Ezért létrehozták a Women's Auxiliary Ferrying Squadron-t (WAFS), vagyis a női kisegítő átrepülő százado(ka)t, majd ebből és a Women's Flying Training Detachment-ből (WFTD) összevonva a Women Airforce Service Pilots-ot (WASP).
A "nem szerették" sztorinak annyi alapja van, hogy a nehéz kezelhetőség miatti morgást megszüntetendő, az egyik Alamogordóba vitt géphez Arnold szervezett egy sajtós dzsemborit, amit utána a gépet kritizálók orra alá tudtak dörgölni.
doky3 708015 2023. április 17. 08:56
Válasz erre
A gépet látva előtört a nosztalgia: emlékszem annak idején a helyi papír írószer boltban lehetett maketteket is kapni Rengeteg KP, meg NDK-s azt hiszem Plasticart dobozzal volt tele a polc. Többek között a Be-6-os is.
Meg is vettem, összeraktam. Emlékeim szerint valami kemény kagylószerűen törő bakelitre hasonlító fehér és fekete műanyagból volt fröccsöntve. A kabin helyén semmi nem volt, csak a plexi, a törzs belseje teljesen üres. A faroklövész munkahelyének sem volt munkahelye, viszont függőlegesen mozgatható volt a két fekete rúd, ami a farokágyút volt hivatott ábrázoni. A matrica természetesen minimál volt, irdatlan hosszú talán piros vízvonal jelző csíkkal. A szokásos fekete 2 részből álló állványra lehetett feltűzni. Rég volt, tán igaz sem volt :)
Muzzy 708013 2023. április 17. 00:18
Válasz erre
A TU-4-es nem állítólag, hanem valóban a B-29 szolgai másolata, még a hamutartó is ugyan az. 3 gép került a szovjetekhez, de mivel japánnal meg nem támadási szerződésben voltak, internálták a B-29-esek személyzetét, aztán később megszervezték a "szökésüket" Kazahsztánból (teherautóval vitték őket Iránba. De sajnos egy újság megírta a sztorit, ezért Sztálin leállíttatta a "szökéseket" nem akart 44-ben nyitni egy második frontot Japánnal.

A szovjetek a B-29-es futóművét és motorját illetve annak hűtését tervezték át, A B-29-esek egyig gyerekbetegsége a motorok túlmelegedésre való hajlama volt, ezt a szovjetek megoldották.
A metrikus méretezés miatt nehezebb lett a Tu-4-es.
A B-29-es kifejlesztése többe került mint a Manhattan terv.
Nem szerették az ami pilóták ezért a tengerentúli bázisokra női pilóták vitték a gépeket, ezek után a férfiak nem mondhatták, hogy nem repülnek vele...

Egy szovjet pilóta visszaemlékezése szerint 56-ban már elindultak Kijevből Budapestet bombázni atombombával, de lefújták az akciót. Ha jól emlékszem a 04-es oldalszámú gép volt.
slaviamarksman 708012 2023. április 17. 00:00
Válasz erre
Kedves makettezők
Talán a Kun Miklós sorozatában említette is ezt a B-29 másolást . Ha nem onnan veszem , akkor rosszul emlékszek .
A háború végén 3 gép kényszer leszállt a szövetségesnél . Kémekként elfogták és börtönbe vigyáztak rájuk . A repcsiket lefoglalták ...idő telik ..
Valami felvonuláson az amerikai követ is ott volt . A szovjet hadsereg pedig parádézott . A 3 lefoglalt B-29 is szovjet felségjellel repült el az amcsi nagykövet felett kötelékbe ... Messziről pedig követte a 4. már másolat . Így tudatták , hogy lemásolták . De már elavultakká is váltak gyorsan mert jött a sugárhajtásos kor . ÁLLÍTÓLAG !
De az angolszászból metrikus méretezésűre alakítottra példa a szolnoki reptárba is ott van a DC-3 hasonmás Li-2

Szia kedves borisz . Írtam neked e.mailt . Boltolható ? Köszönöm a válaszodat .
Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
borisz 708010 2023. április 16. 23:41
Válasz erre
Azt hiszem az Aranysasban volt, hogy a Tu-4-est az utolsó alátétig élő gépekről másolták szolgai módon.
Zoli 708007 2023. április 16. 22:57
Válasz erre
Nem hiszem, hogy szó szerint kell érteni a másolást, a Tu-160 még méretben is jelentősen eltér a B-1-estől, de attól még tagadhatatlan a hasonlóság. Gondolom csak az a különbség a Tu-4 és a többi másolás között, hogy az előbbihez kéznél volt a B-29, a többi esetében meg csak képek alapján saccoltak...
z
Mekett 708002 2023. április 16. 22:03
Válasz erre
Berijev Be-6 Madge emlékmű Murmanszknál
Berijev Be-6 Madge...
Berijev MDR-10 háromnézeti rajza

Ez az 1942-es ős-terv nem épült meg
Berijev MDR-10 há...
Berijev Be-6 háromnézeti rajza
Berijev Be-6 háromn...
Martin PBM Mariner háromnézeti rajza

Aminek rögtön fel kell tűnnie, hogy a szárnyforma nem hasonlít
Martin PBM Mariner h...

Pár napja elérhető egy bemutatóvideó a legszebb ronda gépről, a Berijev Be-6-ról:
www.youtube.com/watch

Személyes tragédiám, hogy belenézek ilyenkor a kommentekbe, ahol mindig sorban ontják azt a sületlenséget, miszerint a Be-6 a Martin Mariner koppintása. Naná, "hiszen szovjet!"
Gondolom, a véleményalkotók nem terveztek még repülőgépet. Vagy bármit. Az alapelrendezésen kívül sok közös nincs bennük, elég lenne, ha némelyik szakértő összehasonlítaná a szárnyak formáját.
A Mariner és az ős MDR-10 szárnyának körvonala távolról még hasonlíthat is, de csak távolról, hunyorogva és szögmérő nélkül. A Be-6 esetében viszont már teljesen más, inkább a Tu-4-esére hasonlít felülnézetből (ami ekkor már létezett, és ami valóban a B-29 koppintása). Valószínű, hogy a Madge amúgy szerkezeti technológiát örökölt a B-29-től.
borisz 704962 2023. február 6. 22:19
Válasz erre
Sziasztok!

Befejeztem a minyós cikk írását, tessék tódulni!
makettinfo.hu/index.php

Biztos van bene pár gépelési és nyelvtani hiba, a megtalálók között baráti kézfogásokat sorsolok ki. ;)
Miggyuri 704935 2023. február 6. 07:31
Válasz erre
IMG_20230206_071702
IMG_20230206_071702

Helyhiány miatt eladóvá vált a képen látható Tu-95MS. Két légcsavarpár leválasztva a keretről és lefestve. Amúgy a készlet sértetlen, hiánytalan.
Ár: 26000 Ft+ posta a vásárló terhére.
Mekett 704535 2023. január 26. 21:45
Válasz erre
Je-152-1
Je-152-1
A Je-166 és a program pilótái, illetve Mikojan
A Je-166 és a...
Összehasonlításhoz itt egy Mig-21
Összehasonlítá...

Itt a nehéz Migekről szóló cikk második, befejező része:
modernwartech.blog.hu/2023/01/20/kiserleti_mig_nehez_elfogovadaszok_2_2_resz

A külső forma csalóka, de a képeket megnézve látszik, valójában mennyivel nagyobbak voltak ezek a gépek, mint a mezei Mig-21-ek.
Mekett 704501 2023. január 25. 21:24
Válasz erre
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK
Globus INK

Bár nem szárnyas repülőeszközökhöz készült, de technikatörténeti érdekesség - nem mellesleg csodálatos szerkezet - a Globus INK űrnavigációs készülék. Ez egy analóg számítógép a 60-as évekből, ami a szovjet űrrepüléseket segítette.

www.righto.com/2023/01/inside-globus-ink-mechanical-navigation.html
Mekett 704035 2023. január 10. 00:20
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics Je-152M
Mikojan-Gurjevics Je...

Új cikk jelent meg az Élenjáró Haditechnika oldalon "Kísérleti MiG nehéz elfogóvadászok" címmel:
modernwartech.blog.hu/2023/01/06/kiserleti_mig_nehezvadaszok
Muzzy 702840 2022. december 3. 15:58
Válasz erre
A14 szürke alapozót kaptak mind az aknák, mind a futószárak.
A gunze 308-ast szoktam használni. Egyes orosz makettezők az US neutral gray-t használják simán.
A keréktárcsa zöldben is előfordult.
sys 702833 2022. december 3. 14:47
Válasz erre
Sziasztok! A második világhábrús gépek futóaknájának színe megegyezett az alsó színnel? Ha nem, akkor milyen színt kapott? A futószárak natúr fémszínűek, vagy ezek is kaptak festést (milyen színt?)? Előre is kösz a válaszokat!
piratvitorla 701868 2022. november 4. 13:14
Válasz erre
Szia!
Alapban a szovjetek. Néhányat eladtak/bérbe adtak még ide-oda, szó szerint néhányat...
Mekett 701863 2022. november 4. 12:51
Válasz erre
A Wikipedia angol nyelvű szócikke szerint az alábbi országok üzemeltették:
- Srí Lanka
- Szingapúr
- Szovjetunió
- Egyesült Arab Emirátusok
A lista szerint ezek közül csak a szovjeteknél használta a légierő.

en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-8
sanyi 701857 2022. november 4. 10:12
Válasz erre
Sziasztok!
Az An-8 Camp repülőt csak a szovjet légierő használta? Próbáltam keresni más légierőket, de nem találtam semmit.
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Miggyuri 700179 2022. szeptember 10. 19:27
Válasz erre
Keresem 1/72-ben Tu-134-es átlátszó orrkúpját.
Varjúbácsi 700151 2022. szeptember 9. 11:17
Válasz erre
Peti!
A Zvezda makett nagyon szép, minimális belső feljavítással teljesen jó. Ráadásul az ára kb.10000.-Ft, szemben a Tamiya közel 20000.-Ft-os árával.
A Zvezda beszerzésében tudok segíteni.
Vadász 700146 2022. szeptember 9. 05:09
Válasz erre
Prop!

Még egyiket sem építettem, tehát a véleményem csak részben mérvadó. Egyenlőre csak az Accurete régi együléssein vagyok túl.
Ez két, illettve három eltárő alváltozat. A Tamiya az IL-2m3 alváltozatot adta ki, a szárny alján szimetrikus hüvelykivetőkkel ami hibás. Kellemetlen hiba, de javítható. A Tamiya makettek építhetősége maga a legenda.
A Zvezda ezt az alváltozatott nem adta ki (szerintem hamarosan számíthatunk rá), hanem csak a 1941-es késői együlésest fém szárnyakkal és az korai kétüléses IL-2m változatot egyenes fa szárnnyal. Az IL-2m3 -nál jelentek meg a hátranyílazott szárnyak. A két kiadás eltérő fa-fém szárnyaknak köszönhetően megépíthető az együléses fa és a kétülléses fém szárnyakkal is. Az építése biztos macerásabb, mint a Tamiyá-é, bár nagyon dicsérik, és jelenleg a Zvezda készletei a legpontosabbak. Cserébe érdekesebb alváltozatod lehet. Tehát inkább döntsd el, hogy milyen festéssel szeretnéd. Itt érdemes nézelődni: massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/il-2/il-2.htm
Propellerfanatic 700144 2022. szeptember 8. 21:35
Válasz erre
Sziasztok!
A hozzáértők véleményére lennék kíváncsi, hogy 48-ban az IL-2 Sturmovik Tamiya, vagy Zvezda makett a jobb, építhetőbb?
Köszi
ssanyi 698464 2022. július 16. 10:36
Válasz erre
Üdv!

Szerintem ezen az oldalon keress az adott típusra,időszakra, akar gyárra is.
massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/index.html
pmheros 698463 2022. július 16. 10:11
Válasz erre
Már előtte is. 1930 -tól datálódik az A-14 megjelenése.

Úgy határozzák meg hogy "general color for interiors" és persze "Typical use". (Én is google fordítóval dolgozom). Többet írni konkrét gép esetében talán lehetne.

Archív fotókat kezdj el gyűjteni, rendszerezni, nézegetni, mert van hogy előrébb leszel vele mint a maketted festési utasításával.

Üdv.: pmheros
sys 698457 2022. július 15. 22:00
Válasz erre
Sziasztok!
A 2. világháborúban minden időszakban és géptípusnál az A-14 Interior Steel Grey színt használták a kabinban? A futóaknák, futószárak, kerékagyak milyen színt viseltek ha egyáltalán festették őket? A segítséget előre is köszönöm!
sanyi 697767 2022. június 17. 11:27
Válasz erre
Sziasztok!

Még régebben kértem a segítségeteket Szu-25TK/Szu-39 ügyében, hogy mi van vele, rendszeresítették-e és esetleg exportálták-e - olvasni lehetett, hogy Etiópiában repül . Akkor olyan választ kaptam ,hogy csak pár példányban rendszeresítették az oroszok. Nem is firtattam a dolgot, elfogadtam a választ, meg is köszöntem.
Tegnap véletlenül találtam egy képet, aztán már tudatosan rákerestem és tényleg van legalább egy példány, amit az etiópoknak adtak!
www.google.hu/search
A 2202 oldalszámú UB-ról már volt fotó korábban is, de végre a TK-ról is kiderült, hogy tényleg létezik.
Tudom, hogy nem csak én vagyok oda a "Nomegasztáni" légierőkért, ezért remélem, más is tudja hasznosítani és esetleg további képet találni.

Üdv
Sanyi
Miggyuri 697384 2022. június 5. 09:02
Válasz erre
Keresek "ácsorgó" ejtőernyős alakokat 1/72-ben, a Zvezda Pe-8ON készletéből. Ha valakinél feleslegben van, kérem jelezze!
milesChristi 697323 2022. június 1. 21:59
Válasz erre
Ez pedig egy régebbi cseh videó a repülés előtti ellenőrzésről:www.youtube.com/watch
milesChristi 697320 2022. június 1. 21:12
Válasz erre
Hát, ezek inkább forgószárnyak, de az egyik legjobb bemutató, amit valaha láttam.
www.youtube.com/watch
Sennás 697230 2022. május 28. 19:57
Válasz erre
youtu.be/3bLe9yEG8X4

Mozog a Mrija!
Matthias 696319 2022. április 28. 19:12
Válasz erre
Zali 696256 2022. április 26. 20:11
Válasz erre
Üdv.

https://ruslet.webnode.cz/

Technika-repüléstechnika-suchoj po
Matthias 696248 2022. április 26. 15:37
Válasz erre
Sziasztok! Tudna valaki abban segíteni, hogy a Szu-24M-knél mi határozza meg azt, hogy a szárnytövön lévő fegyverfüggesztő csomópontnál van-e áramlásterelő lap, vagy nincs! Hol lehetne esetleg ennek utánanézni?
Vadász 694796 2022. március 19. 20:14
Válasz erre
KarBal 694793 2022. március 19. 20:04
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet tudni arról, hogy a Magyarországon állomásozó szovjet légierő milyen harci repülőgépekkel bírt? Különösen a 40-es, 50-es, 60-as években. Én az intereten semmit sem találtam erről sajnos.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.