Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
zkalos | Adatlap | 724067 | ma 18:45 | ||
A Su-30 kilőve átalakításhoz az kacsa-szárnya miatt, most látom. Akkor marad a HobbyBoss MKK. | |||||
zkalos | Adatlap | 724066 | ma 18:33 | ||
Hát ez tényleg nehéz ügy lesz. Vagy több makett kell hozzá, vagy egy átlátszó szélvédőt kéne átalakítani, ami lehetetlen szerintem. A Su-30 jó lehetne az orr kialakítása miatt, de a hajtómű és a teljes futómű és a kabin is problémás, meg ki tudja így látatlanban hogy mi más még. Én nem fognék bele az tuti. Én kiválasztanám avagy a régi Su-27UB-t, vagy az új Su-30SM-et, persze a GWH-t, és azt csinálnám meg. Sok jó festés van azokhoz is. Persze ez csak az én véleményem, és Te tudod mit szeretnél... | |||||
Regal | Adatlap | 724062 | ma 17:02 | ||
Köszönöm az info-kat és a tippeket! Néztem a GWH SU-27-esét, tényleg gyönyörű a kidolgozottsága, el is gondolkoztam rajta...viszont akkor azon is át kell tenni a KOLS-t (itt tartok tőle, hogy tudom levágni a kabinról), illetve kell tenni rá utántöltő csonkot. A Hobby boss Su-30MKK-nál ez alapból megvan, de nem tudom hogy mi mást változtattak a Su-30KN-től Su-30MKK-ig. A Hobbyboss kidolgozása is elég jó, és akkor ezek szerint az alakja korrekt, akkor lehet, hogy ebbe az irányba mennék el. Azt szerintetek honnan lehet kinézni, hogy a Su-30Kn és Su-30MKK közt ilyen eltérések lehettek még? Üdvözlettel, Regal | |||||
PETI | Adatlap | 724051 | ma 11:38 | ||
Szia, mivel a KOLS kiment jobbra és lett beépítve légi utántöltő csonk, a Su-27UB átalakítás nehézkes. A Su-30MKK és a Su-30M2 (Hobbyboss és Academy) vonalon indulj el és abból is a kínain szerintem (az Academy makett súlyosan alakhibás) és a kettős orrfutót, valamint a nagyobb felületű függőlegeseket kell átműtened, ha vastagabb a pénztárca, akkor esetleg ezeket kiveheted egy normál Su-27UB (erre jó az Academy) makettből is. Üdv | |||||
zkalos | Adatlap | 724043 | ma 08:44 | ||
zkalos | Adatlap | 724042 | ma 08:42 | ||
E szerint a link szerint "normál" Su-27UB volt, Akkor meg a GWH a nyerő. Drága, de csudaszép makett. És nem kell hozzá igazából semmi kieg. Szerintem... sukhoi.mariwoj.pl/su-30-ru-30m2.htm | |||||
sárkányos | Adatlap | 724041 | ma 07:46 | ||
Academy áll szerintem a legközelebb hozzá. | |||||
Regal | Adatlap | 724038 | tegnap 23:40 | ||
Sziasztok! A Móvári versenyen megszállt az ihlet a Su-27-esek láttán és vettem egy Begemot Demo-Flanker matricát. 1/48-ban szeretném megépíteni a Su-30KN-t, a 302-es oldalszámút, de csak átalakítással fog menni. Néztem a törzsfejlődését a gépnek és nem tudom melyik 1/48-as áll a legközelebb hozzá. A Kagero kiadványát néztem, de nen dicsérték túl… Tudna segíteni valaki, aki nagy Su-2)-es család szakértő? Előre is köszönök minden tanácsot! Üdvözlettel, Regal | |||||
PETI | Adatlap | 723632 | 2024. április 18. 15:14 | ||
Én nem gondoltam. A bejelölt részeken van esély eredményt elérni, igen. Hát majd úgyis látod élőben. A kiömlők sem 100%, hogy illeszkednek, de ott is tudsz javítani, vagy beletoldani kell, vagy elvenni belőle, ahogy kiadja. | |||||
borisz | Adatlap | 723630 | 2024. április 18. 14:49 | ||
borisz | Adatlap | 723629 | 2024. április 18. 14:46 | ||
Ezek alapján én a képen, általam pirossal, jelölt helyről, a hajtúműgondoláknak a szárny aljéhoz illeszkedő síkjából (éléből?) reszelnék ki. Akkor ugye a gondola gerince feljebb mehet. Legalábbis az eddigiekből ez jött le. de biztos, hogy ha a kezemben lennének a az öntőkeretről leválasztott alkatrészek, akkor már pontosabban látnám. Na, a lényeg, hogy van megoldás. Amúgy remélem, hogy senki sem gondolja, hogy őt akarom fikázni. | |||||
PETI | Adatlap | 723624 | 2024. április 18. 13:07 | ||
Persze, ahogy látod a problémát élőben, egyből fogod tudni, hogy hol kell belenyúlni. | |||||
borisz | Adatlap | 723623 | 2024. április 18. 12:51 | ||
Tehát akkor azért megoldható. Köszönöm mindkettőtöknek! | |||||
Freddy | Adatlap | 723616 | 2024. április 18. 09:18 | ||
Én megépítettem (lásd adatlapom), nem tökéletes a gondolák illeszkedése, de azért nehogy már ne lehessen megoldani, egy Amodel makettet akkor hogy építenének meg? :) | |||||
PETI | Adatlap | 723597 | 2024. április 17. 16:32 | ||
A négy alkatrész elhamarkodott egyesítéséből adódó lépcsőt előzetes fél alkatrészenkénti csiszolással és próbálgatással mindenképpen lehetett volna finomítani. A megfelelően előkészített darabok ragasztása után már sokkal kisebb dolgokat kellett volna tömíteni, lépcső nem lenne, szintbecsiszolni nem kellene semmit. A szárnyakhoz illesztéskor is lehet segíteni ilyen előzetes beavatkozásokkal, az íveket meg simán ki lehet csiszolni a tömítés után. Ennyi. | |||||
PETI | Adatlap | 723596 | 2024. április 17. 16:24 | ||
Majd ránézek, én is építem, szerintem lesz rá módszer. | |||||
borisz | Adatlap | 723592 | 2024. április 17. 14:02 | ||
www.scalemates.com/profiles/mate.php Thomas barátunkon sajnos kifogott a Trumpeter Il-28 -a. Nincs valami bevált módszer a gondolák normális illesztésére? Úgy látom ott szakadt el nála a cérna. Megvan nekem is a készlet, úgyhogy érdekelne a dolog. Valaki? | |||||
Mekett | Adatlap | 723435 | 2024. április 15. 13:03 | ||
Új cikksorozat indult az An-72/74 típuscsalád történetéről: modernwartech.blog.hu/2024/04/15/az_antonov_an-72_74_szallitorepulogep-csa_ad | |||||
dani416 | Adatlap | 723303 | 2024. április 10. 20:24 | ||
Köszönöm a linket! Ennyi kék nincs is a gépen. Közben rájöttem, hogy a fele ukrán. :-) Gunzém van itthon, ezt az MRP-t nem ismerem, megfelel valamelyik Gunze ezeknek? Csak neten vagy boltban is kapható? | |||||
Ste | Adatlap | 723294 | 2024. április 10. 14:20 | ||
Talán Sárkányos linkjéből éppen csak a kabinszín maradt le, íme: MRP-195 SUKHOI COCKPIT Blue-Grey | |||||
sárkányos | Adatlap | 723291 | 2024. április 10. 11:52 | ||
sárkányos | Adatlap | 723290 | 2024. április 10. 11:51 | ||
mrpaint.sk/index.php?route=product/search&search=Su-27/URL] | |||||
dani416 | Adatlap | 723287 | 2024. április 10. 11:41 | ||
Kedves Szovjettudósok! Szu-27 és 33 építését tervezem, párhuzamosan. Viszont beleakadtam a szín problémába. A neten található képeken a fülke hol szürke (50 árnyalatban), de van, ahol világos kék (leheletnyi zölddel, kis türkizes hatást keltve). Melyik az igazi? És melyik Gunze festék áll hozzá a legközelebb? Mesterek! Tanítsatok! | |||||
Zoli | Adatlap | 723059 | 2024. április 4. 22:50 | ||
Nekem is ez jutott eszembe, de a cikk 3-ai. Azt nem vettem észre, hogy a forrás 1-ei... z | |||||
Pirate | Adatlap | 723055 | 2024. április 4. 21:33 | ||
A cikk április elsejei… szerinted? :-))) | |||||
Zoli | Adatlap | 723054 | 2024. április 4. 21:21 | ||
Sziasztok, Ez tényleg készül vagy fasság? www.portfolio.hu/global/20240403/megvillantottak-a-jovo-szuperfegyveret-az-oroszok-ezzel-lenne-moszkva-a-legter-ura-678371 A leendő képességeiben nyilván nem hiszek, de a típus készül, fejlesztik? z | |||||
Vadász | Adatlap | 722680 | 2024. március 27. 17:47 | ||
badgo | Adatlap | 722647 | 2024. március 27. 12:27 | ||
Szia! Köszi a választ. Például ezekre gondolok. Ezek jobban valamikor 44 végén jelentek meg. Példa: 136. csatarepülő hadosztály (136. SHAD) három ezrede: 210. ezred: Egy hosszú csík 715. ezred: Egy hosszú, egy rövid csík 989. ezred: Egy hosszú, két rövid csík De hasonlóan megszaporodnak ebben az időben más egységeknél is ezek az (egységesített) jelzések. Ezek szerint nem volt erre központi utasítás. Hanem légi hadtest, vagy hadosztály szinten döntöttek erről. Csak azért kérdezem, mert ebből egy-egy fénykép készültének időpontjára lehetne következtetni, ezáltal a helyszínre is. | |||||
Muzzy | Adatlap | 722640 | 2024. március 27. 10:50 | ||
Én egységesített rendszert nem ismerek, frontonként, légihaseregenként változott a "gyors azonosítás jelzés". Ezreden belül századoknál is voltak megkülönböztetések. Alapvetően a légcsavar kúpok, a "pilotka"-k (svanc felső része), a törzsre festett törzsgyűrűk festése volt a megszokott. Ezek száma, színe változott. Jellemző volt még a nyil (Normandia nyeman) festése. Volt, amikor csak egy adott frontszakaszon adott időszakban használtak egyedi jelzéseket, Pl, mikor a németek zsákmányolt JAK-al próbáltak a szovjet gépek mögé kerülni és lelőni. Ekkor két vékony piros törzsgyűrűt festettek fel. Egyszerűbb, ha adott ezredre keresel rá (és időpontra) Alapvetően az alap színeket (fehér, fekete kék, piros, ezüst) használták, a sárgát csak nagyon ritka esetekben alkalmazták, mert ez a németek azonosító jele volt. | |||||
badgo | Adatlap | 722635 | 2024. március 27. 09:26 | ||
Sziasztok! Van esetleg információja arról valakinek, hogy a szovjet légierőben a kb. 1944 végén megjelenő egységesített ezredjelzések milyen utasítás alapján, mikor jelentek meg? Ezek sokszor a svancra felfestett csíkok, sávok. De más jelölések is voltak. Üdv, robi | |||||
zoli1989 | Adatlap | 720873 | 2024. február 21. 23:52 | ||
Miért lenne utólagos? Minden múzeumban azért nem kenik ugyanúgy zöldre... Poltava www.youtube.com/watch Rjazany www.airliners.net/photo/Russia-Air-Force/Tupolev-Tu-95MS/1786300/L Kubinka img.onespotter.com/v/ZBzzqZ/9ZlEGp/56807bap2A0GReXZejx.jpg | |||||
warbirds | Adatlap | 720868 | 2024. február 21. 21:24 | ||
A Tu-144-esnél is látni hasonló cockpit képeket. Szóval akár lehet is... | |||||
Mekett | Adatlap | 720865 | 2024. február 21. 20:12 | ||
Ezt a cink-kromát zöldet nem a háború magasságában használták? Nekem úgy tűnik, mintha egy felújításnál kapott volna ilyen színt, és utána kerültek helyükre (vissza) a műszerek. De csak találgatok, érdekes... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 720857 | 2024. február 21. 16:00 | ||
Muzzy | Adatlap | 720545 | 2024. február 13. 07:16 | ||
Alapvetően a szovjet/orosz sárkányszerkezetek elég masszívak voltak, inkább túlbiztosítottra tervezték. Két esetre emlékszem, amikor tervezési hiba matt baleset történt: a 70 évek végén egy Leningrád-Kijev útvonalon leesett egy JAK-42-es. A T vezérsik állító orsós mechanizmus tört el. Mint később kiderült, a Jakovlev irodánál elszámolták magukat, a Jak-40-es mechanizmusát építették bele a gépbe, miközben az az eredetinél mintegy 25%-al nagyobb lett, így nagyobb légerők léptek fel az orsós mechanizmuson. A Tupoljev iroda áttervezte a gépet, majdnem 1 tonnával nehezebb lett a módosított változat. A másik a ruszláncsik elvesztése. Egy berepülés során az orrrögzítő mechanizmus elengedett és repülés közben felnyílt a gép orra. Biztos volt még más eset is, de most hítelen ezek jutottak eszembe, ahol alultervezés volt a gond. Érdekesség még, hogy a JAK-42-es prototípusánál vészcsúzdát építettek a törzsbe, hogy veszély esetén azon keresztül tudja elhagyni a berepülő pilóták a gépet ejtőernyővel. | |||||
Muzzy | Adatlap | 720538 | 2024. február 13. 01:06 | ||
A műszerezettség azért tért el, mert az amik angolszász mértékegységben mértek, a szovjetek meg metrikusban. Meg volt egy-két saját rendszerük is. | |||||
Muzzy | Adatlap | 720537 | 2024. február 13. 01:01 | ||
Egy szakmai vizsgálatnak nem célja vétkesség vagy felelősség egállapítása. Nemzetközi előírás - ICAO 13 Annex - szabályozza a szakmai kivizsgálás menetét, összetételét. (gyártó, tervező, lajstromozó, üzemeltető, a baleset helyszíne szerint illetékes állam, a gép fedélzetén lévő állampolgárok szerinti államok. Habár elvileg az okokat kell meghatározni, azért minden állam szeretné a felelősséget eltolni magától. Ugye annyira lopták a tervrajzokat, hogy a franciákat igen csak érdekelte a kacsaszárny (ami a Tu-144-esn volt a Concordon meg nem) egyes elképzelések szerint ennek működését akarták megfigyelni a francia géppel. Cseh évfolyamtársam azt mondta, apja részt vett a kivizsgálásban és kamerát találtak a pilóta botkormányához beszorulva, és a felvételen látszik, hogy egy kéz a becsapódás előtt ki akarja onnan piszkálni. Ezt se cáfolni, se megerősíteni nem tudom, mert elmondásból hallottam. Elvileg az ICAO kiadta a szakmai zárójelentést, de igazából sose érdekelt annyira, hogy utánakeressek. . (A délkoreai KAL 007-es kivizsgálásnak anyagát olvastam) | |||||
borisz | Adatlap | 720534 | 2024. február 12. 23:17 | ||
Körülbelül 10 perc nézelődés után úgy döntöttem, hogy nincs ott. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 720530 | 2024. február 12. 21:47 | ||
Én nem találtam meg. :) | |||||
Mekett | Adatlap | 720529 | 2024. február 12. 21:31 | ||
Kösz, ez nagyon jó! A két fülkét összehasonlítva rögtön látszik, hogy sok eltérés is van, pl a műszereknél. Másrészt meg kapásból ott vannak a kormánykerekek, amiket szolgaian másoltak. Melyik az a bizonyos hamutartó? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 720527 | 2024. február 12. 21:10 | ||
Akit érdekel, itt körül lehet nézni egy Tu-4 belsejében: igor113.livejournal.com/368363.html | |||||
Tibcsi | Adatlap | 720526 | 2024. február 12. 21:03 | ||
Azt, hogy a Tu-144-es miért esett szét Párizsban, azt senki nem tudja, de nem tartom valószínűnek, hogy a Tupoljev-iroda a Concorde tervrajzai (és annak rejtett hibái) alapján dolgozott. Sokan emlegetik a túl közel merészkedő Mirage-t, de ez a legtöbb, ami biztos. Mármint az, hogy ott volt. A többi csak találgatás... | |||||
slowmotion | Adatlap | 720523 | 2024. február 12. 20:48 | ||
A Concorde-ról meg olyan urban legend van, hogy az "elérhető" tervrajzokon (mármint ami az ipari kémek számára elérhető) egy-két hibát elrejtettek, és ezért esett szét a levegőben a Tupoljev Párizsban. (És ha mindent másoltak, annak részhalmaza akár a hamutartó is.) Vagy keverném valamivel? | |||||
Muzzy | Adatlap | 720521 | 2024. február 12. 20:29 | ||
Nem voltak hülyék! Csak kaptak egy olyan parancsot, hogy készítsék el a B-29-es tökéletes másolatát és szovjet gyártását. Ezt ma már sokan nem tudják megérteni, mit jelentett akkor a kiadott utastás és határidő... Jobb esetben Gulagot, vagy spec intézetet, rosszabb esetben falhoz állítást. akár családdal) Ezt sikeresen, határidőn belül abszolválták, így állami kitüntetés lett a dologból. A legendák meg visszaemlékezések, kutatások alapján születnek. Mindenki maga dönti el, mit hisz el, de ha valaki utána olvas, vagy keres, sok érdekes dolgot találhat. Ugye itt nem kéritek a forrás-megjelöléseket, ez nem tudományos oldal, ha valakit érdekel, keressen utána. | |||||
Mekett | Adatlap | 720518 | 2024. február 12. 20:04 | ||
Nem, ott nem is lenne értelme, hisz ott nem volt egy eredeti, amiről másoltak volna. A hamutartóról, a pedálról és a Boeing-feliratról szoktak keringeni a legenda különféle változatai. A hamutartót még el tudom képzelni. | |||||
slowmotion | Adatlap | 720517 | 2024. február 12. 19:59 | ||
a hamutartó nem a Concorde/~szkij esetében lett említve? | |||||
Mekett | Adatlap | 720516 | 2024. február 12. 19:02 | ||
Ezt a hamutartós sztorit sokan felhozzák, bár én kételkedek benne. Nem tartom kizártnak, de azért ők sem voltak hülyék. A képeket nézegetve, a felsoroltakon kívül szerintem az orrkerék felnije is különbözik. | |||||
Muzzy | Adatlap | 720492 | 2024. február 12. 14:11 | ||
Nagy Andris írta a cikket (legalábbis ő szedte össze a legtöbb infót a rebekán. Egy módosítás volt még a hajtóműveken és a fegyverzeten túl, az ülések mások voltak, mert másképp viselték az ejtőernyőt a szovjetek és az amerikaiak. (az egyik a háton, a másik a fenekén, azon ült | |||||
borisz | Adatlap | 720489 | 2024. február 12. 13:42 | ||
Volt valami Aranysas cikk is, de nem találom online változatban. Az rémlik, hogy a cikk írója szerint olyan szolgaian másoltak, még még a szivartartók mélyedéseit is lemásolták a fülkében, anélkül, hogy tudták volna, hogy mik azok. | |||||
Muzzy | Adatlap | 720485 | 2024. február 12. 13:01 | ||
postimg.cc/YhvMBSzq a jó link |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |