/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Tibcsi 23058 2011. október 27. 22:38
Válasz erre
fortepan_20529_800
fortepan_20529_800

Apropó Mi-6. Ebbe a fotóba most botlottam bele a fortepan.hu-n.
Taylor 23057 2011. október 27. 13:55
Válasz erre
Szia!

És azt nem tudod hogy mi lett a sorsuk a Kivonult Su-24MR-el? Repülnek még azok a gépek valahol? Annyit tudok hogy közvetlen Azerbajdzsánba repültek.

Taylor
vandork 23056 2011. október 26. 20:34
Válasz erre
Hali!
Monyinóban ebben az évben nyílt nap volt aug 21-e, mi volt kunmadarasi pilóta barátainkkal kint saslikoztunk a reptéren:) és beültünk a V-12-be, Mi-6-ba, Mi-26-ba, Tu-124-be, stb. Már megszüntették az őrzést kb. 2 hónapja...
Vándor Karesz
www.soviet-airforce.com (A szovjet repülőtér titkai)
Newman 23055 2011. október 25. 23:41
Válasz erre
Nahát, micsoda ismerős képek..:)
Monino azért nagyobb falat, ráadásul arra jobban rá kell szervezni, az nem egy délutános hely. Ha jól tudom, akkor oda nem lehet "csak úgy" besétálni, ugyanis egy zárt katonai területen van a múzeum. Persze lehet, hogy rosszul tudom.
zoli1989 23053 2011. október 25. 22:34
Válasz erre
Hű az izgi túra lehetett. Gondolom Monino-t sem hagytátok ki ? :)
Weizi 23052 2011. október 25. 22:21
Válasz erre
Lala,és Newman kollégákkal együtt,de a fő csapásirány a MAKS2011 volt.
Egyébként Hodinka már tényleg inkább temető,mint kiállítás!Hihetetlenül lepusztították a vasakat.Pedig rengeteg érdekesebbnél-érdekesebb madárka álldogál ott egymás hegyén,hátán:(
zoli1989 23051 2011. október 25. 22:05
Válasz erre
Hú te is jártál ott! Sajna az a múzeum már inkább roncstemető, ahogy olvastam a cikkekből :(
Weizi 23050 2011. október 25. 22:03
Válasz erre
DSCN9145
DSCN9145
DSCN9132
DSCN9132
DSCN9135
DSCN9135
DSCN9136
DSCN9136
DSCN9137
DSCN9137
DSCN9138
DSCN9138
DSCN9139
DSCN9139
DSCN9140
DSCN9140
DSCN9141
DSCN9141

Szia!

Bizony ritka madárkák vannak ott!Tessék pár részletfotó a szóban forgó csodáról!:)
Sajnos nem csináltam róla olyan sokat.:(
Kamovos 23049 2011. október 25. 21:02
Válasz erre
YAK-25
YAK-25

A képet meg nem vitte át! :(
Kamovos 23048 2011. október 25. 20:59
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
Sikerült ugyan arról a gépről találnom szemből is képet.
Így már én is felismere.

www.google.hu/imgres
Érdemes ezen az oldalon szétnézni mert nagyon sok technikája van ennek a múzeumnak.
Kár, hogy ennyire le strapáltak. :(

www.google.hu/search

Üdv: kamovos
SIG 23047 2011. október 25. 20:25
Válasz erre
Én kérek elnézést, hogy hülyeségeket írtam :S Nekem a hajtómű kiömlője volt gyanús, de nem tudtam utána nézni az otthoni irodalomban. Üdv...
Lala 23046 2011. október 25. 20:04
Válasz erre
YAK-25M
YAK-25M

Sziasztok!
Így van!YAK-25M!Pont idén augusztusban jártunk ezen a helyen..:-)
Üdv!
Lacy 23045 2011. október 25. 19:54
Válasz erre
Sziasztok,

jól mondja Rumcájsz, Jak-25M a típus. Mind a szárny, mind a hajtóműgondola erről árulkodik hátulnézetből. Vagy esetleg, annak valamilyen prototípusra átépített változata:
www.flickr.com/photos/8531201@N04/2719913047
Rumcájsz_52 23044 2011. október 25. 19:36
Válasz erre
Szia Kamovos
A Jak-28 vállszárnyas konstrukció, a fotón lévő gép meg középszárnyas, így Jak-25/26/27 tipusváltozatok jöhetnek szóba. Az egyértelmű azonosításhoz látni kellene a gép orrát (gömb alakú vagy hegyes, esetleg üvegezett-e), és hogy milyen hosszú a kabintető, egy vagy kétszemélyes kialakítású?
Üdv R.
zoli1989 23043 2011. október 25. 11:29
Válasz erre
Hát igen, a baloldali az egy IL-28. :) De a jobb az Jak.
SIG 23042 2011. október 25. 10:43
Válasz erre
Szia ! Teljesen igazad van, ha a bal oldali repülőgépről beszélsz, de én akárhogyan nézem, Kamovos kollégát a "jobb" oldali gép típusa érdekelte, ami kísértetiesen hasonlít azt általad felrakott képre :) Üdv... 
zsury 23041 2011. október 25. 10:36
Válasz erre
il28-1
il28-1
yak28l-1
yak28l-1

Ők lennének...
zsury 23040 2011. október 25. 10:31
Válasz erre
Szerintem inkább IL-28.  A Jak-28 nyilazott szárnyú, és nem volt faroklövész.
SIG 23039 2011. október 25. 10:22
Válasz erre
Szia ! Véleményem szerint, ha a típusára gondolsz, akkor az Jak-28 lenne. Üdv...
Kamovos 23038 2011. október 25. 10:08
Válasz erre
planecemeterykhodynka-31
planecemeterykhodynk...

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mi a neve a jobboldali reptechnikának?

Köszi.

Üdv: kamovos
Mauro 23037 2011. október 25. 10:00
Válasz erre
sanyi 23036 2011. október 17. 08:09
Válasz erre
Lacy 23035 2011. október 9. 19:46
Válasz erre
Szia Mirazsmarci, értem köszönöm. Hasonló, néhány bevethető gépről írtak az ottani gyakorlatokról szóló cikkekben is. A 101-es képen nagyon tettszik a Szuhoj festésének mintája, jó kép.
mirazsmarci 23034 2011. október 9. 14:21
Válasz erre
Monox 23033 2011. október 8. 13:17
Válasz erre
Bezmertől egy falura... Melyik faluban?
mirazsmarci 23032 2011. október 8. 07:27
Válasz erre
Szia,
hogy mennyi üzemgépes gép lehet azt nem lehetett pontosan felmérni, mert a gépek jó része nem megközelíthető helyen volt. Két gép volt kiállítva, amelyek jó állapotúak voltak, de a személyzet egyik tagja mondta , hogy nem üzemképesek és nagyjavítani kéne őket. A zónába ki volt húzva 5 gép, ebből 3 repült is, szóval 5 db biztos repülőképes.
A góglin található képen a többi gép a betonfedezékek környékén volt tárolva, de a valóságban már nincsenek ott. A reptér nyugatabbra eső részén a fás-dombos rész mögött felfedeztünk több vezérsíkot, és a repülés után is oda vontatták a gépeket, tehát még valószínűleg van ott pár üzemképes közöttük.
Bezmertől egy faluval arrébb egy "fészerben" találtunk 3 kivont Szu-25-öst.
Lacy 23031 2011. október 7. 10:07
Válasz erre
Szia mirazsmarci, kösz hogy megosztottad. Ezek szerint van még jobb állapotban lévő Szu-25-ösük. Szétnézve a reptéren, kb. mennyi üzemképesnek gépük lehet?
Monox 23030 2011. október 7. 03:26
Válasz erre
Szép képek! Egyben örülök, hogy ismét sikerült lemaradnom valamiről...
mirazsmarci 23029 2011. október 6. 23:19
Válasz erre
Bulgária 008
Bulgária 008
Bulgária 025
Bulgária 025
Bulgária 033
Bulgária 033
Bulgária 035
Bulgária 035
Bulgária 041
Bulgária 041
Bulgária 045
Bulgária 045
Bulgária 080
Bulgária 080
Bulgária 086
Bulgária 086
Bulgária 089
Bulgária 089
Bulgária 099
Bulgária 099
Bulgária 101
Bulgária 101
Bulgária 103
Bulgária 103
Bulgária 329
Bulgária 329
Bulgária 126
Bulgária 126
Bulgária 140
Bulgária 140
Bulgária 150
Bulgária 150
Bulgária 161
Bulgária 161
Bulgária 185
Bulgária 185
Bulgária 198
Bulgária 198
Bulgária 205
Bulgária 205
Bulgária 217
Bulgária 217
Bulgária 219
Bulgária 219
Bulgária 288
Bulgária 288
Bulgária 296
Bulgária 296
Bulgária 298
Bulgária 298
Bulgária 306
Bulgária 306
Bulgária 313
Bulgária 313
Bulgária 316
Bulgária 316
Bulgária 327
Bulgária 327

Üdv!
Íme néhány kép a Bulgáriában köztereken kiállított, tárolt gépekről, és a tegnapi bezmeri nyílt napról.
Muzzy 23028 2011. október 4. 10:54
Válasz erre
Tibcsi!
Akkor még egy két apróság
scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_7288.html Ez kifejezetten az általános kérdéseket tárgyaló fórum, de a fórumon több cikk is van IL-2-ról, pl. van 1/48 AM építésről is, csak végig kell lapozni.
Érdemes a group Build-ot fórumot (Sztroim Vmésztye)is végignézni.
A korábbi linknél egyes oldalak a 1940-ben alkalmazott KISÉRLETI festéseket tartalmazzák, ezeket neh használták, csak kisérletekhez, utána átfestették a gépekket. (A LAG-3-ról is van infó, hogy 28 gépet ezzel a kisérleti festéssel átfestettek, de a gépátadás előtt visszafestették hagyományosra.)
Egyébként a scalemodels.ru-nél működik a google fordító, bár az ilyen fordításért nem vállalnék felelősséget.
Muzzy
Tibcsi 23027 2011. október 3. 18:17
Válasz erre
Muzzy 23026 2011. október 3. 15:14
Válasz erre
Tibcsi!
Ha esetleg még mindíg érdekel az IL-2-es téma, esetleg ezt nézd meg.
scalemodels.ru/modules/forum/viewtopic_t_954_start_220.html
Muzzy
Regal 23025 2011. október 3. 07:54
Válasz erre
Szia Planes,

te szerencsés ember! Megtaperolhattál egy Su-27-est...:-)
Sajnos én még nem láttam élőben, de igyekeztem utánajárni, több embertől megkérdezni a kopoltyúk működését. Van, aki azt mondja, hogy a nagy állásszögű repülésnél alapból kinyílik a homlok ellenállás miatt (akkor telibe nyomja a levegő a lamellákat). A neten is úgy tűnt, hogy a nagy állásszögű repülésnél vannak nyitva, de köszönök és szivesen veszek minden véleményt.
Üdvözlettel,
Gábor
sanyi 23024 2011. október 2. 12:29
Válasz erre
Úúúú!
Köszi szépen, a többit majd privátban!
Lacy 23023 2011. október 2. 09:15
Válasz erre
Chechen airplanes on Grozny-Severny (Kalinovskaya) after a Russian attack in 1994.
Chechen airplanes on...
Mi-8, apparently captured by Russians.
Mi-8, apparently...
L-29, Khankala, 1994.
L-29, Khankala, 1994...

Sanyi fórumtársnak (vagy akit még érdekel), Csecsenföldről
Altengernagy 23022 2011. szeptember 22. 21:43
Válasz erre
Ahoz képest hogy a valutájuk a béka alatt van, és szakad a hiperinfláció, elég érdekes hogy erre van pénz... 9000 rubel = 1 USD.

Amugy ha forintban fejezném ki, egy buszjegy 18Ft, a vonat (luxus hálókocsi, klíma, melegkaja) 9000Ft, 1Kg kenyér (jó minőségű) 80Ft. Még így inflációsan is...

Ja.. Benzin 92 oktános (169Ft)
p-51 23021 2011. szeptember 21. 20:43
Válasz erre
pilotka 23020 2011. szeptember 21. 16:52
Válasz erre
Lorco 23019 2011. szeptember 21. 09:41
Válasz erre
A makettek közt van egy leírás itt a makettinfón, épp tegnap olvastam.

üdv

Lorco
pilotka 23018 2011. szeptember 21. 09:24
Válasz erre
Skacok!
Van vkinek élményes beszámolója az A-Model Jak-9P 1/72-beni építéséről?...
Szpaszíba!
muzzy 23017 2011. szeptember 18. 20:28
Válasz erre
Tibcsi!
Én inkább óvnálak Pilótka által belinkelt első két linktől, ez Erik Pilawsky gyűjteménye, amely orosz (de a hyperlinken is) lapokon sok kritikát kapott.
Ha mindenáron angol nyelvű érdekel, akkor Massimo Tessitori honlapját mig3.sovietwarplanes.com/colors/1941-43/1941-43.html javaslom, vagy ha oroszul is értesz, akkor a scalemodel.ru lapot.
Muzzy
pilotka 23016 2011. szeptember 18. 10:04
Válasz erre
pilotka 23015 2011. szeptember 18. 09:59
Válasz erre
tibcsi!
van itt még érdekesség:

www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/g-j/il-2m-i.htm

ahány front, és évjárat, annyi variáns. Óriási téma
Tibcsi 23014 2011. szeptember 18. 09:58
Válasz erre
Planes 23013 2011. szeptember 18. 09:52
Válasz erre
Kedves Regal és Búza Úr. Engedjétek meg,hogy beleszóljak ,nem vitatkozni akarok,de: Amikor én valamikor körbetapogattam egy Szu-27-est, úgy láttam hogy ez a redőnysor hátrafelé átlapolt,tehát nem befelé engedi a kiegyenlítő levegőt,hanem az áramlást hátrafelé kifelé engedi.Akkor úgy láttam,hogy befelé nem nyílik. A vákum kiegyenlítésről a beömlő oldalán lévő keskeny bordasor szolgál. Üdv.! Eses Sándor
pilotka 23012 2011. szeptember 18. 09:37
Válasz erre
Vik30 23011 2011. szeptember 18. 08:18
Válasz erre
0
0
421px-Yak-38_05
421px-Yak-38_05
221009_Jak-39_01
221009_Jak-39_01
221009_Jak-39_02
221009_Jak-39_02
1251550681_jak-38-2
1251550681_jak-38-2
jakovlev_jak_38_010
jakovlev_jak_38_010
1297117
1297117

Szia még egy két fotó neked!
Tibcsi 23010 2011. szeptember 18. 07:03
Válasz erre
Sziasztok,

IL-2 festésben kőne infó. :) Az Eduard szerint zöld-barna, ill. zöld-szürke-barna kamóval repültek. Lehetséges ez? Nem zöld-fekete festésük volt nekik is, mint a többi repcsinek?

Kösz: Tibcsi
sanyi 23009 2011. szeptember 17. 14:43
Válasz erre
Sziasztok!
A FAB-9000 orosz bombáról keresek méretarányos rajzot, vagy olyan rajzot, amin rajta vannak a méretek.
Ha valaki az Armory készletét akarja belinkelni kérem ne fáradjon, köszönöm a segítő szándékot, de azzal nem mennék sokra - vagy az rossz, vagy az igazi:)
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
Regal 23008 2011. szeptember 6. 07:22
Válasz erre
Szia Főnök:-)

Köszönöm a segítséget, és hogy utánanéztél, én is valahogy így gondoltam, úgyhogy határeset lesz, hogy levett gázzal nyitva lehetnek-e az alsó lamellák, de a sugárhajtómű tehetetlensége miatt lehet olyan pillanat, amikor a pilóta lekapja a gázt és a szívóhatás csökkenése csak 4-5 sec után érkezik. Gondolom szeles időben ők is kis gázzal szállnak le, nem levett tolóerővel.
Üdvözlettel,
Gábor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.