<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
PETI | Adatlap | 22144 | 2009. november 28. 21:44 | ||||||||||||||||||
pilotka | Adatlap | 22143 | 2009. november 28. 21:11 | ||||||||||||||||||
vandork | Adatlap | 22142 | 2009. november 13. 09:34 | ||||||||||||||||||
Ha már vörös szárnyak: Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege! Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok. Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál. www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv V. Karesz | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22141 | 2009. november 12. 16:51 | ||||||||||||||||||
Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni. Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 22140 | 2009. november 12. 13:51 | ||||||||||||||||||
Megnéztem őket köszi! Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban. Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is.. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22139 | 2009. november 11. 23:26 | ||||||||||||||||||
És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22138 | 2009. november 11. 22:15 | ||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22137 | 2009. november 11. 22:12 | ||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22136 | 2009. november 11. 21:50 | ||||||||||||||||||
Ez a KnAAPO gyári reptere: Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája. A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22135 | 2009. november 11. 18:51 | ||||||||||||||||||
Szia Monox! Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van. Vagy: www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/ Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található. Vagy: www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/ Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.) A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről. | |||||||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 22134 | 2009. november 11. 18:03 | ||||||||||||||||||
Tudna nekem egy pontos koordinátát mondani nekem valaki arrol, hogy Oroszországban hol találhatóak a Szuhoj és a MiG-eket készítő üzemek, ahol állítólag az udvaron állnak a megrendelt gépek...? Ránéznék a Google Earth-ön. | |||||||||||||||||||||
sys | Adatlap | 22132 | 2009. november 9. 20:37 | ||||||||||||||||||
Szia! '43 július 10. "Ennek az esetnek az érdekessége, hogy a finn pilóták szovjet P-38-asokkal keveredtek harcba. Az amerikai kormány a Lend Lease keretében jelentős mennyiségű Lightning-ot nem szállított a Szovjetuniónak. Valószínűleg néhány darabot kaptak kipróbálásra, illetve az ún. 'ingabombázások' idején a Szu-beli repülőtereket igénybe vevő amerikai vadászegységek sérült, vagy egyéb okból ottmaradt gépeit hozták rendbe és vetették be az Északi Fronton." (Bernád-Mujzer-Hangya: Horrido - Légicsaták a Keleti Fronton) | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22131 | 2009. november 9. 20:08 | ||||||||||||||||||
Sziasztok Lenne egy kérdésem a Lend Lease szerződés keretében kapott Szu.P38 Lightning gépeket ? üdv: migi | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22129 | 2009. november 6. 20:48 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, mint érdekesség, hiszen keveset tudunk róla, hogy mi minden változik arrafelé. A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének 2. Vadászrepülő hadosztálya alá jelenleg három vadászrepülő ezred tartozik. Ezek J-10A, J-11(Su-27SK) és Su-30MKK típusokkal vannak felszerelve. A fotókon a pilóták próbálnak TopGun-osak lenni. :) | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22128 | 2009. október 28. 15:28 | ||||||||||||||||||
Igen, én 2005-ben voltam Rigában, és igen csak mély benyomást tett rám. Nekem még a Mi-24A okozott elérézékenyülést (a teknősbéka orrú 3 személyes változattal) Ehhez fogható még a Kijevi Zsuljányi tanreptér, ott is csodák vannak. Muzzy | |||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 22127 | 2009. október 28. 14:31 | ||||||||||||||||||
Rizsszkoe= Rigai | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22126 | 2009. október 28. 09:43 | ||||||||||||||||||
Ja igen és a Tupoljev is a Rizsszkojei suli földi oktató gép állományából származik. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22125 | 2009. október 28. 09:37 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, a rigai múzeum gépállománya között van néhány igazi kuriózum. Egy része a szovjet időkben a térségben állomásozó 15. légi hadsereg állományából kerültek át a gépek, némi a reptér sarkában ácsorgás után. Ilyen például a három Míg-21SMT, amit a Lielvarde repterén a 899. vadászbombázó ezred repült 1989-ig. A Su-7-eseket a Szurkjuli vadászbombázó alkalmazta nyolcvanas évek közepéig. A Jak-28R-t pedig a Jekabpilszi Onálló felderítő ezred első százada repülte, amíg át nem ültek Su-24MR-re. Az L-29-esek Szhauljai reptéren repültek a DOSAF kötelékében a nyolcvanas években. A gépállomány nagyobbik része pedig a Daugavpilsz és a Rizsszkoje Katonai Repülő Műszaki főiskola földi oktató gép állományából származik. A Tupoljev igazin különlegesség. :) | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22124 | 2009. október 28. 08:39 | ||||||||||||||||||
aviamuseum.org/EN/ A fotógalériában légi felvételek is vannak a múzeumról! Üdv | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22123 | 2009. október 27. 21:59 | ||||||||||||||||||
Okádék színűre... | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22122 | 2009. október 27. 21:59 | ||||||||||||||||||
A 23UB nekem is tetszik, de a terepmintával meg még jobban tetszett... Akkor most mi a jobb? Nem beszélve arról, hogy a szolnoki AN-2-esről is úgy hámlik a festék, nem sokat bírt. Nem tudom ezeket mért nem veszi észre sok ember. :( | |||||||||||||||||||||
mirazsmarci | Adatlap | 22121 | 2009. október 27. 21:58 | ||||||||||||||||||
Üdv! Milyenre festették a 11-est? Még nem láttam. | |||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 22120 | 2009. október 27. 21:57 | ||||||||||||||||||
Ja, és akkor nem is említettük a repnapra rendberakott MiG-21-eseket, MiG-23-ast és Szu-22-est.. A Zlin amelyik tavaly és 2007-ben is a repnapon volt, az pl. már repül is azóta, méghozzá eredeti légierős színekben. | |||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 22119 | 2009. október 27. 21:54 | ||||||||||||||||||
Hát szerintem azért a szolnoki Mi-4 azért az nem ez a rosszul sikerült festés kategória... Elég szépre sikerült. De ugyanígy át lett festve a szolnoki MiG-23UB is. vagy az 5721-es 21bisz. Vagy a Mi-8T ami az első festését kapta vissza. De pl. az An-24-est is felújították, és így sokkal szebb mint kopottan. | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22118 | 2009. október 27. 21:53 | ||||||||||||||||||
Szeva Sanyi! Egy véleményen vagyunk, bár lássuk be, elvétve van jó példa is: ha jól emlékszem 604-es oldalszámmal állítottak "hadrendbe" szorgos és HOZZÁÉRTŐ kezek egy régebben MG-s, még régebben katonai Kamovot. Ja és ráadásul 604-es volt valóban. De a 2007-ben Kecskeméten, a repnapon kiállított JAK-11-es is jobban néz ki, mint régebben. Ez a gép amúgy a keceli Pintér Művek tulajdonában van. Üdv | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 22117 | 2009. október 27. 21:29 | ||||||||||||||||||
Szeva Komám! Nagy divat lett hogy átpingálnak mindent... Sajnos itthon nem csak a 11-es Flogger járt így. Említhetném még a Drakent és a Mi-4-et is. Nagyra tartom a múzeumok dolgozóit és a kollekciókat, de jobb lenne eredeti állapotban látni a gépmadarakat - mégha nem is magyar az a festés. Kíváncsi vagyok hogy hányan fognak most anyázni... Nem fikázok senkit, távol áll tőlem, de szerintem felesleges egy gépnek olyan festést adni, amilyet soha nem viselt, illetve nem is passzol magához a tipushoz. Egyébként nem jártam Rigában:) Jó lenne, mert érdekes hely a Baltikum, ha megyek, megkeresem és csinálok képeket! Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22116 | 2009. október 27. 19:11 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Közületek valaki járt már a Rigában lévő repülőgép múzeumban? Rengeteg a szovjet gép és azt olvasom az Aeroban, hogy festegetik át őket. Nem tudom, hogy mire kell gondolni, de azt hiszem, hogy nem tesznek jót a gépekkel. Az eredeti állapot, még ha szakadt is a gép, jobb referencia, mint az "átkenegetéses" gépek. (lásd: "11" MiG-23MF) Tehát járt már ott valaki, vagy nektek is fehér folt. | |||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 22115 | 2009. október 26. 21:27 | ||||||||||||||||||
Köszönöm Tibcsi. | |||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 22114 | 2009. október 26. 19:44 | ||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 22113 | 2009. október 26. 19:43 | ||||||||||||||||||
Tisztelet Uraim!Keresek olyan jól imformált makettezőst aki tudna segiteni Mig1 Mig3 repcsik{sugárhajtás elötti} gépek tipuskönyvek, leirások 1:72 metszet rajzok esetleg ha tud valaki letölthető mélcímeket Köszönettel SENNÁS | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22112 | 2009. október 23. 14:29 | ||||||||||||||||||
Sziasztok Kersnék WWII szovjet gépek üléséről képet ,a bekötő hevederek érdekelnének , ha esetleg lenne valakinek . üdv: migi migi3@freemail.hu | |||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 22111 | 2009. október 20. 09:44 | ||||||||||||||||||
Sziaszok! Korábban volt szó a szovjet gépek festéséről, illetve az AKAN festékekről A csatolt linken megtalálgható az akan termékajánlata. helennet.ru/iso/akan/catalog_001.pdf Ha nem jön be, akkor itt lehet próbálkozni Á leírás szerint moszkvai idő szerint időszakban lehet csak hozzáférni scalemodels.ru/modules/mydownloads/singlefile_lid_65.html Muzzy | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 22110 | 2009. október 18. 21:59 | ||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22109 | 2009. október 14. 18:34 | ||||||||||||||||||
Jó kis dióráma téma lehetne | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22108 | 2009. október 14. 07:22 | ||||||||||||||||||
Petee | Adatlap | 22107 | 2009. október 12. 20:52 | ||||||||||||||||||
Lehet,hogy nem tesztelésre építették,hanem vidámparknak :) | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22106 | 2009. október 12. 19:37 | ||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22105 | 2009. október 12. 19:31 | ||||||||||||||||||
Sziasztok András Mikor irtam hogy mi lesz a következő ,akkor már szinte kész volt , nálam mindig 3-4 dolog van elkezdve . Lacy A gépet egy rajz alapján csináltam , képet evvel a fegyverzettel nem találtam , a festést egy szabvány 27 es mintázat . Hogy irjál e róla , igenis hogy irjál mert minket érdekel a téma és nem azért rakjuk fel a gépeink képeit hogy dicsekedjünk vele,hanem azért hogy ki beszéljük az aktuális témakört. | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22104 | 2009. október 12. 18:50 | ||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 22103 | 2009. október 12. 13:17 | ||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22102 | 2009. október 12. 13:10 | ||||||||||||||||||
Szia, utóbbit. | |||||||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 22101 | 2009. október 12. 12:54 | ||||||||||||||||||
Szia! Mit adtak el a NAVYnek? A gépeket, vagy a rakétákat? | |||||||||||||||||||||
notarius | Adatlap | 22100 | 2009. október 12. 07:39 | ||||||||||||||||||
Amikor azt írtad, hogy a 27-es lesz a következő, nem gondoltam, hogy másnap már kész is. :))) | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22099 | 2009. október 12. 07:08 | ||||||||||||||||||
Szia Migi, jó sűrű lett a gép ezzel a két hatalmas rakétával. Ilyenkor mindig kérdés, hogy írjak-e róla, hiszen a makettezés élménye számít. De a Míg-27-esekkel felszerelt ezredek ezt a fegyvert már nem alkalmazták. Igaz papíron hadrendben állt a fegyver, de az alakulatokhoz nem jutott el, mire kivonták a Míg-27-es típust. A kis mennyiségből amit legyártottak, néhány jutott tesztelő alakulatokhoz, a maradékot meg eladták a US NAVY-nak, ahol abszolút realisztikus célanyagként használták. A gyártás a kilencvenes évek vége felé indult be előbb az indiai, majd a kínai rendelések hatására. De a lényeg, hogy élvezze aki a makettet készíti. Nagyon tetszik a folttérkép rajta! Aljáról van fotó? Írtak egységet hozzá? | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22098 | 2009. október 11. 14:01 | ||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22097 | 2009. október 11. 13:16 | ||||||||||||||||||
Köszi a képeket , Festés elött kellet volna érdeklődnöm , de most már ez van . | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22096 | 2009. október 11. 13:07 | ||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22095 | 2009. október 11. 12:41 | ||||||||||||||||||
Köszi Lacy ,én feketére festettem ,sötét szürke orral , délután rakok fel képet a kész gépről ,1/72 Zvezda Mig-27 K | |||||||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 22094 | 2009. október 11. 12:29 | ||||||||||||||||||
Szia, a H-31-es rendszer éles (nem teszt, vagy kiállított) rakétáinak példányai sem orosz, sem indiai, sem kínai erőknél nincsenek festve. Alkatrész színű mindegyik. Nehéz lesz festeni. Arra még figyelni kell, hogy több típushoz irányító konténert kell függeszteni mellé. | |||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 22093 | 2009. október 11. 11:56 | ||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz!
www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html