/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
PETI 22144 2009. november 28. 21:44
Válasz erre
Hali pilotka! Ez de jó, amit linkeltél!

Az oroszok restaurálnak egy Mi-1-est és repképes lesz!

www.flankers-site.co.uk/mos2009_day05.html
pilotka 22143 2009. november 28. 21:11
Válasz erre
4044415.livejournal.com/54478.html

1 kis helikopter nosztagia
vandork 22142 2009. november 13. 09:34
Válasz erre
Ha már vörös szárnyak:
Légierő társbérletben c. könyvem megjelent, 760, sohasem publikált fotóval. Makettezőknek igazi csemege!
Fotókat, infókat a keletiblokk.com főoldalon legörgetve láthattok.
Megvásárolni lehet minden könyvesboltban, illetve a Keleti Blokknál.
www.honvedelem.hu/cikk/0/16971/vandor_karoly_konyvbemutato_hmhim_vasarnap.html üdv
V. Karesz
Lacy 22141 2009. november 12. 16:51
Válasz erre
roncs
roncs

Az oroszok, a volt szovjet tagköztársaságok, illetve a Közép-Európa is tele van leállított, repterek sarkában rozsdásodó Mig-29-esekkel, és senkinek sem kellenek... Vagy ha kellene, akkor nem tudja megfizetni.

Nem hinném, hogy visszavennék a gépeinket, mert százával van nekik is. Valószínűleg valaki marhaságot mondott ami azóta is terjed.
Monox 22140 2009. november 12. 13:51
Válasz erre
Megnéztem őket köszi!

Egy kérdés azért felmerült bennem a már lefutott MiG-MAPO-val kapcsolatban.
Szó volt arról, hogy az oroszok visszaveszik a levetett MiG-29-eseinket. Én úgy tudtam, hogy a gyártóhoz szállítják vissza, ahol későbbi gépek alapjait fogja képezni. De ha már 15 éve nem gyártott semmit (vagyis pont a mi szériánkat utolsó előttinek) akkor mit akartak vele? V. csak ipari javítás után lepasszolni saját csapatoknak, lévén azt valószínű, hogy a 9-12-es verzió ma már nem piacképes eladni aligha lehetne bárkinek is..
Lacy 22139 2009. november 11. 23:26
Válasz erre
m1
m1
m2
m2
m3
m3
m4
m4
m5
m5
m6
m6
m7
m7
m8
m8

És a Moszkvában gyártás alatt lévő indiai Mig-29-esek. De ez a minimál egyedi széria bőven elfér az ürességtől tátongó csarnokban, ahol a korábbi bő 15 évben egyetlen új Mig-29-es sem készült.
Lacy 22138 2009. november 11. 22:15
Válasz erre
iapo
iapo

IAPO Irkutszk, a kiállított gépeken kívül mindössze hat Szu-30-as látható.
Lacy 22137 2009. november 11. 22:12
Válasz erre
Napo
Napo

NAPO Novoszibirszk:

teljesen kihalt.
Lacy 22136 2009. november 11. 21:50
Válasz erre
kom1
kom1
kom2
kom2

Ez a KnAAPO gyári reptere:

Az első képen nagy mennyiségű Szu-27-es látható, de ezek nem a gyár tulajdonában vannak, hanem az itt települő 23. Vadászrepülő ezred technikája.

A gyár épületei között csak pár teszt gép látható, lásd második kép.
Lacy 22135 2009. november 11. 18:51
Válasz erre
Szia Monox!

Van ugye a távol-keleti Amúr menti Komszomolszk ami kb. itt van: 50°36.3'N 137°04.9'E Itt gyártották Su-7, Szu-17, Su-27 együléses gépeit. Majd ők fejlesztették Kínának a Szu-30MKK-t, így kétülésest is gyártanak, pl jelenleg a Vietnámi Szu-30MK2V-et. Meg persze sok minden mást, pl az új szuholy utasszállítót. A koordináta csak kb. a város körül több reptér is van.
Vagy:
www.maplandia.com/russia/khabarovskiy-kray/komsomolskiy-rayon/komsomol-sk-na-amure/
Aztán van Novosibirsk ahol sok minden más mellett a Szu-15-ösöket, Szu-24-eseket és a kétüléses Szu-27-eseket gyártották. Most az India számára tervezett Szu-30MKI-n és álváltozatain (is) ügyködnek. Ez kb.: 55°01'N 082°39'E, itt van a Szibéria közepén. A koordinátára itt is vonatkozik, hogy a város körül több reptér található.
Vagy:
www.maplandia.com/kazakhstan/airports/novosibirsk-tolm-airport/

Egyébként a elmúlt két évtizedben az honi erőknek nem leszállított Szuhoj gépeket eladták Kínának, Indiának, Vietnámnak, Etiópiának, illetve felélték teszt és bemutatógépnek. (Csak a Szu-27-es gépcsaládnak több mint 100 prototípusa és a gyárban maradt elő széria gépe készült.)

A Mig MAPO-val (már nem létezik) az a poén, hogy a kilencvenes évek eleje óta nem gyártott egyetlen Mig-29-est sem újonnan, leszámítva a jelenleg Indiának szállítottakat. Közben csak a raktár készletett élték fel 17 évek keresztül, lásd az algériai botrányt. Nem tudom mi van az udvaron de nem sok minden maradhatott. Év elején amikor Putyin a Moszkvai gyárba látogatott, sok fotó került fel a netre villákba állított szárnyak és törzs részletekről, de nem konkrét gépekről.
Monox 22134 2009. november 11. 18:03
Válasz erre
Tudna nekem egy pontos koordinátát mondani nekem valaki arrol, hogy Oroszországban hol találhatóak a Szuhoj és a MiG-eket készítő üzemek, ahol állítólag az udvaron állnak a megrendelt gépek...? Ránéznék a Google Earth-ön.
sys 22132 2009. november 9. 20:37
Válasz erre
Szia!
'43 július 10. "Ennek az esetnek az érdekessége, hogy a finn pilóták szovjet P-38-asokkal keveredtek harcba. Az amerikai kormány a Lend Lease keretében jelentős mennyiségű Lightning-ot nem szállított a Szovjetuniónak. Valószínűleg néhány darabot kaptak kipróbálásra, illetve az ún. 'ingabombázások' idején a Szu-beli repülőtereket igénybe vevő amerikai vadászegységek sérült, vagy egyéb okból ottmaradt gépeit hozták rendbe és vetették be az Északi Fronton." (Bernád-Mujzer-Hangya: Horrido - Légicsaták a Keleti Fronton)
migi 22131 2009. november 9. 20:08
Válasz erre
Sziasztok
Lenne egy kérdésem a Lend Lease szerződés keretében kapott Szu.P38 Lightning gépeket ?
üdv: migi
Lacy 22129 2009. november 6. 20:48
Válasz erre
1257497270_11716
1257497270_11716
1257497270_48716
1257497270_48716
1257497270_54014
1257497270_54014
1257497270_57818
1257497270_57818
1257497270_82988
1257497270_82988
1257497270_92007
1257497270_92007
1257497270_95842
1257497270_95842
1257497486_63888
1257497486_63888

Sziasztok, mint érdekesség, hiszen keveset tudunk róla, hogy mi minden változik arrafelé. A Kínai Népi Felszabadító Hadsereg Légierejének 2. Vadászrepülő hadosztálya alá jelenleg három vadászrepülő ezred tartozik. Ezek J-10A, J-11(Su-27SK) és Su-30MKK típusokkal vannak felszerelve.

A fotókon a pilóták próbálnak TopGun-osak lenni. :)
Muzzy 22128 2009. október 28. 15:28
Válasz erre
Igen, én 2005-ben voltam Rigában, és igen csak mély benyomást tett rám. Nekem még a Mi-24A okozott elérézékenyülést (a teknősbéka orrú 3 személyes változattal)
Ehhez fogható még a Kijevi Zsuljányi tanreptér, ott is csodák vannak.
Muzzy
Miggyuri 22127 2009. október 28. 14:31
Válasz erre
Lacy 22126 2009. október 28. 09:43
Válasz erre
Ja igen és a Tupoljev is a Rizsszkojei suli földi oktató gép állományából származik.
Lacy 22125 2009. október 28. 09:37
Válasz erre
Sziasztok,

a rigai múzeum gépállománya között van néhány igazi kuriózum. Egy része a szovjet időkben a térségben állomásozó 15. légi hadsereg állományából kerültek át a gépek, némi a reptér sarkában ácsorgás után. Ilyen például a három Míg-21SMT, amit a Lielvarde repterén a 899. vadászbombázó ezred repült 1989-ig. A Su-7-eseket a Szurkjuli vadászbombázó alkalmazta nyolcvanas évek közepéig. A Jak-28R-t pedig a Jekabpilszi Onálló felderítő ezred első százada repülte, amíg át nem ültek Su-24MR-re. Az L-29-esek Szhauljai reptéren repültek a DOSAF kötelékében a nyolcvanas években.

A gépállomány nagyobbik része pedig a Daugavpilsz és a Rizsszkoje Katonai Repülő Műszaki főiskola földi oktató gép állományából származik.

A Tupoljev igazin különlegesség. :)
PETI 22124 2009. október 28. 08:39
Válasz erre
aviamuseum.org/EN/ A fotógalériában légi felvételek is vannak a múzeumról! Üdv
PETI 22123 2009. október 27. 21:59
Válasz erre
PETI 22122 2009. október 27. 21:59
Válasz erre
A 23UB nekem is tetszik, de a terepmintával meg még jobban tetszett... Akkor most mi a jobb? Nem beszélve arról, hogy a szolnoki AN-2-esről is úgy hámlik a festék, nem sokat bírt. Nem tudom ezeket mért nem veszi észre sok ember. :(
mirazsmarci 22121 2009. október 27. 21:58
Válasz erre
Üdv!
Milyenre festették a 11-est? Még nem láttam.
zoli1989 22120 2009. október 27. 21:57
Válasz erre
Ja, és akkor nem is említettük a repnapra rendberakott MiG-21-eseket, MiG-23-ast és Szu-22-est..
A Zlin amelyik tavaly és 2007-ben is a repnapon volt, az pl. már repül is azóta, méghozzá eredeti légierős színekben.
zoli1989 22119 2009. október 27. 21:54
Válasz erre
Hát szerintem azért a szolnoki Mi-4 azért az nem ez a rosszul sikerült festés kategória... Elég szépre sikerült. De ugyanígy át lett festve a szolnoki MiG-23UB is. vagy az 5721-es 21bisz. Vagy a Mi-8T ami az első festését kapta vissza. De pl. az An-24-est is felújították, és így sokkal szebb mint kopottan.
PETI 22118 2009. október 27. 21:53
Válasz erre
JAK-11

Kecskemét 2005
JAK-11
JAK-11

Kecel 2009
JAK-11

Szeva Sanyi!
Egy véleményen vagyunk, bár lássuk be, elvétve van jó példa is: ha jól emlékszem 604-es oldalszámmal állítottak "hadrendbe" szorgos és HOZZÁÉRTŐ kezek egy régebben MG-s, még régebben katonai Kamovot. Ja és ráadásul 604-es volt valóban. De a 2007-ben Kecskeméten, a repnapon kiállított JAK-11-es is jobban néz ki, mint régebben. Ez a gép amúgy a keceli Pintér Művek tulajdonában van.
Üdv
sanyi 22117 2009. október 27. 21:29
Válasz erre
Szeva Komám!
Nagy divat lett hogy átpingálnak mindent... Sajnos itthon nem csak a 11-es Flogger járt így. Említhetném még a Drakent és a Mi-4-et is. Nagyra tartom a múzeumok dolgozóit és a kollekciókat, de jobb lenne eredeti állapotban látni a gépmadarakat - mégha nem is magyar az a festés. Kíváncsi vagyok hogy hányan fognak most anyázni... Nem fikázok senkit, távol áll tőlem, de szerintem felesleges egy gépnek olyan festést adni, amilyet soha nem viselt, illetve nem is passzol magához a tipushoz.
Egyébként nem jártam Rigában:) Jó lenne, mert érdekes hely a Baltikum, ha megyek, megkeresem és csinálok képeket!
Üdv
Sanyi
PETI 22116 2009. október 27. 19:11
Válasz erre
Sziasztok!
Közületek valaki járt már a Rigában lévő repülőgép múzeumban? Rengeteg a szovjet gép és azt olvasom az Aeroban, hogy festegetik át őket. Nem tudom, hogy mire kell gondolni, de azt hiszem, hogy nem tesznek jót a gépekkel. Az eredeti állapot, még ha szakadt is a gép, jobb referencia, mint az "átkenegetéses" gépek. (lásd: "11" MiG-23MF)
Tehát járt már ott valaki, vagy nektek is fehér folt.
Sennás 22115 2009. október 26. 21:27
Válasz erre
Tibcsi 22114 2009. október 26. 19:44
Válasz erre
Sennás 22113 2009. október 26. 19:43
Válasz erre
Tisztelet Uraim!Keresek olyan jól imformált makettezőst aki tudna segiteni Mig1 Mig3 repcsik{sugárhajtás elötti} gépek tipuskönyvek, leirások 1:72 metszet rajzok esetleg ha tud valaki letölthető mélcímeket Köszönettel SENNÁS
migi 22112 2009. október 23. 14:29
Válasz erre
Sziasztok
Kersnék WWII szovjet gépek üléséről képet ,a bekötő hevederek érdekelnének , ha esetleg lenne valakinek .
üdv: migi
migi3@freemail.hu
Muzzy 22111 2009. október 20. 09:44
Válasz erre
Sziaszok!
Korábban volt szó a szovjet gépek festéséről, illetve az AKAN festékekről A csatolt linken megtalálgható az akan termékajánlata.

helennet.ru/iso/akan/catalog_001.pdf
Ha nem jön be, akkor itt lehet próbálkozni Á leírás szerint moszkvai idő szerint időszakban lehet csak hozzáférni
scalemodels.ru/modules/mydownloads/singlefile_lid_65.html

Muzzy
PETI 22110 2009. október 18. 21:59
Válasz erre
kh20_3
kh20_3
x20
x20

Üdv! Bolyain vettem egy Amodel H-20M rakétát. Nincs valakinek jó háttéranyaga erről a témáról? Nem nagyon találok róla semmit...
migi 22109 2009. október 14. 18:34
Válasz erre
Jó kis dióráma téma lehetne
Lacy 22108 2009. október 14. 07:22
Válasz erre
hoppá1
hoppá1
hoppá2
hoppá2

Hoppá...

Korszerűsített Szu27SM balesete az orosz távol-keleten.
Petee 22107 2009. október 12. 20:52
Válasz erre
Lehet,hogy nem tesztelésre építették,hanem vidámparknak :)
Lacy 22106 2009. október 12. 19:37
Válasz erre
migi 22105 2009. október 12. 19:31
Válasz erre
Kép 306
Kép 306
mig27k-1
mig27k-1

Sziasztok
András
Mikor irtam hogy mi lesz a következő ,akkor már szinte kész volt , nálam mindig 3-4 dolog van elkezdve .
Lacy
A gépet egy rajz alapján csináltam , képet evvel a fegyverzettel nem találtam , a festést egy szabvány 27 es mintázat . Hogy irjál e róla , igenis hogy irjál mert minket érdekel a téma és nem azért rakjuk fel a gépeink képeit hogy dicsekedjünk vele,hanem azért hogy ki beszéljük az aktuális témakört.
Lacy 22104 2009. október 12. 18:50
Válasz erre
ch01
ch01
ch02
ch02
ch03
ch03
ch04
ch04

Sziasztok,
a kínaiak építettek egy épület-repülőgép hordozó hajót tesztelésre.

Döbbenet...
borisz 22103 2009. október 12. 13:17
Válasz erre
Lacy 22102 2009. október 12. 13:10
Válasz erre
borisz 22101 2009. október 12. 12:54
Válasz erre
Szia!
Mit adtak el a NAVYnek?
A gépeket, vagy a rakétákat?
notarius 22100 2009. október 12. 07:39
Válasz erre
Amikor azt írtad, hogy a 27-es lesz a következő, nem gondoltam, hogy másnap már kész is. :)))
Lacy 22099 2009. október 12. 07:08
Válasz erre
Szia Migi,
jó sűrű lett a gép ezzel a két hatalmas rakétával. Ilyenkor mindig kérdés, hogy írjak-e róla, hiszen a makettezés élménye számít. De a Míg-27-esekkel felszerelt ezredek ezt a fegyvert már nem alkalmazták. Igaz papíron hadrendben állt a fegyver, de az alakulatokhoz nem jutott el, mire kivonták a Míg-27-es típust. A kis mennyiségből amit legyártottak, néhány jutott tesztelő alakulatokhoz, a maradékot meg eladták a US NAVY-nak, ahol abszolút realisztikus célanyagként használták. A gyártás a kilencvenes évek vége felé indult be előbb az indiai, majd a kínai rendelések hatására.

De a lényeg, hogy élvezze aki a makettet készíti. Nagyon tetszik a folttérkép rajta!

Aljáról van fotó? Írtak egységet hozzá?
migi 22098 2009. október 11. 14:01
Válasz erre
Kép 300
Kép 300
Kép 302
Kép 302
Kép 305
Kép 305

Akkor itt lennének a képek , Zvezda 1/72 Mig-27 K
migi 22097 2009. október 11. 13:16
Válasz erre
Köszi a képeket , Festés elött kellet volna érdeklődnöm , de most már ez van .
Lacy 22096 2009. október 11. 13:07
Válasz erre
vyuga
vyuga
vyuga2
vyuga2

Ok, bár a vezérsíkok és a rakéta test hátulja olyan ezüstös szürkék. Bár 1:72-ben jó lesz. Mig-27K esetében törzs alatti jobb felfüggesztőre kell még hozzá egy adatátviteli konténer. Spec tartóval.
migi 22095 2009. október 11. 12:41
Válasz erre
Köszi Lacy ,én feketére festettem ,sötét szürke orral , délután rakok fel képet a kész gépről ,1/72 Zvezda Mig-27 K
Lacy 22094 2009. október 11. 12:29
Válasz erre
H-31
H-31

Szia,
a H-31-es rendszer éles (nem teszt, vagy kiállított) rakétáinak példányai sem orosz, sem indiai, sem kínai erőknél nincsenek festve. Alkatrész színű mindegyik.

Nehéz lesz festeni. Arra még figyelni kell, hogy több típushoz irányító konténert kell függeszteni mellé.
migi 22093 2009. október 11. 11:56
Válasz erre
su24_044
su24_044
15
15
02,,
02
1874485116
1874485116

Sziasztok
Ennek a fegyvernek tudja valaki a festését , mert ahány utasitást , képet láttam mind más és más .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.