/ Fórumok /

"Vörös" szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülampőgépek makettezésével foglalkozó,"orosz megszállá"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelampőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Miggyuri 21355 2007. május 20. 15:38
Válasz erre
Kozsedubnál inkább maradjunk a magyar szabály szerinti átírásnál. Jobb, mint bármi más.
Miggyuri
vrauko 21354 2007. május 20. 14:25
Válasz erre
+in'csak rendicsek. A duplai végződés biztos hogy nem lengyel eredetre vall, de ha már amerikában született, netán ő lengyelnek vallja magát, maradjunk az angol phonetikánál.
Vadász 21353 2007. május 20. 13:52
Válasz erre
Vrauko!
Kozsedubot írd nyugodtan Kozsedubnak mert ő orosz volt, és Pilawskii-t írd nyugodtan Pilawskii-nak, mert ő lengyel származású.
Kutatómunkája tényleg impozáns, de következtetéseivel nem minden esetben értek egyet, sőt néha a dogmatizmus jeleit vélem felfedezni munkáiban. Érdemes melette figyelemmel kisérni Massimo Tessitori elemzéseit is, valamint Kjetil Aakra munkáit. Ebben a témában még várhatunk néhány meglepetést az orosz szerzőktől is.

Vadász
vrauko 21352 2007. május 20. 13:10
Válasz erre
Az mind rendicsek, csak aztat kérdezted, hogy honnet vettem, én + válaszoltam. A csavarkúpot is kitárgyaltuk, + elmehetnénk azokig a tanácsokig, amit Pilawski (vagy Pilavszkíj, ha már Kozsedubot nem Kozhedubnak írjuk) szükségesnek tart a gép azonosítására, a motortérbe való bepislantásig, de minek? Nékem elég az conclusionak amit az elébbi hozzászólásom végire írtam. Még csak annyit, hogy bármennyire is impozáns kutatómunkát végezett is pilavszkíj, szem éj szerint nékem nem lett rokonyszenvesebb, mer' nem kék másokat hülyének, a munkájukat + szemétnek nyalvánítania, csak mer' 1 múzeumben rosszul "restaurált" példányt használtak etalonnak. Az ilyen jellegű dícséret ugyanis inkább azokat illeti +, akik saját hazájuk történelmi örökségével úgy bánnak, mint 1 rakás trágyával, és annyi fáradtságot sem vesznek hogy a minimális történelmi hűséget tanúsítsák 1 múzeumban (tehát szakmúzeumban, nem korcsmában, kuplerájban, stb.) a kiállítási tárgyakkal. Szokok vezetni embereket a british múzeumban, és mindig hallom, hogy mi mindent összelopkodtak ezek az angolok... ez nagyon igaz, csak beléje kellene gondolni, hogy mi lett azon dolgok sorsa, amit az angolok nem lopkodtak össze, és nem tettek múzeumba (ez utóbbi +j1zések már csak így off gyanánt). 1ébként pedig magunknak makettezünk, olyanra festjük, amilyet a leg+győzőbbnek találjuk, és a KP matriccal érdemes próbát tenni.
Tibcsi 21351 2007. május 20. 12:53
Válasz erre
Köszönöm, hallgatni fogok a kápé utasítására. :))

A minap vettem egy Akadémiás La-7-est, 48-ban. Sokat olvastam a cikked a PM-ben (amiben a három Lavocskint hasonlítod össze), lehet, hogy lesz még kérdésem velük kapcsolatban. :)

Üdv: Tibcsi
Vadász 21350 2007. május 20. 12:15
Válasz erre
Vrauko!
Az az oldalnézeti rajz az eredeti Kozsedub gépet mutatja 1957-61 között a múzeumban.
Az oldalán három Szovjetunió Hőse jelzéssel. Kozsedub a harmadikat 1945 augusztusában kapta meg. Ez a gép gyakorlatilag megsemmisült, mert a fölötte logó gép rászakadt.
Ez után az összefoltozott gép lett zöldre festve. Nézd meg a mostani fotókat, a törzsből kilóg a gépágyú, ami valójában nem logott ki, nem La-7 légcsavarkúp van a gépen.

Vadász
vrauko 21349 2007. május 20. 12:02
Válasz erre
Tibcsi, Vad ász!
Nem a fordított photóról vettem, hogy mind2 oldalt volt jelzés. Mellé keltem a KP festési utasítását, oszt azon van mind2 oldalon győzedelmi jel. A matricot nem ástam elő, hogy ott is 2 van-é belőle. Aztán az 1ik Pilawski-rajz is jobb oldalnézetben ábrázolja a gépet, és rajt' vannak a jelek (ez az, amelyen maga is fehérnek adja + a fényképek szerint setét csavarkúpot). Ha viszont mind2 oldal 1forma, akkor tökmind1, hogy +fordíták-é a képet, mer' mind2 oldalon ugyananak kell látszania, és nem kell azon rágódni, hogy ez fordított kép-e ugyebár - hacsak nem segít a 2 oldal az eltérő festési minta azonosításában, de itt sajna nem segít. A cikkből nékem nem derült ki, hogy Pilawski írta; se alá, se fölé nincsen írva, csak a rajzok mellé, ezér' hittem, hogy rája hivatkozik (+ hiszi bárki, aki nem lel aláírást). A cseh tmavé modrá tényleg azt jelenti, hogy setétkék. Biztos az is volt, csak ezekkel a generikus színekkel az a baj, hogy sok mindent jelenthetnek a leíró fantáziája szerint. A második képet egy orosz nyelvű kiadmányból scanneltem be, és az ugyanolyan setétszürke szín mellé már a legkülönbözőbb festési utasításokban a legkülönbözőbb elnevezéseket láttam, a schwarzgrüntől az anthraciton át a gunship grayig. Mármost az igazság az lehet, hogy tényleg a szín hullazöld beütése miatt kenték át a gépet restaurációs szándékkal zöldre. Szóval visszakanyarodva az alapokhoz, Tibcsi pajtás: legjobb, ha +fogadod Vad ász és jómagam tanácsait is:
1.) Magadnak makettezel, olyanra fested amelyik neked a legmeggyőzöbb.
2.) Végezz próbát a KP matricával, mer' van közte nagyon vacak is.
Vadász 21348 2007. május 20. 11:29
Válasz erre
Vraukó!
Ezt a cikket E. Pilawski. írta, tehát nem rá hivatkoznak.
Az, hogy a gyárban egyszínűre festették lehetséges, de ha az álcázás nem felelt meg a fronton, akkor zokszó nélkül átkenték, főleg egy ász kérésére. Ez lehet magyarázat a nem tökéletes festéstérképre.
A zöld szinte teljesen kizárható mivel ez a szín nem volt rendszeresítve a vadászgépeken ebben az időszakban.
Mint írtam az AMT 2-nek lehet egy kis zöld beütése, de ez sem biztos.
Saját magam is tapasztaltam, hogy az AMT 12 szürke délután sárgás fényben bizony eléggé zöldes hatást kelt.
Viszont, ha ez lenne az alapszin (AMT-12), akkor mi a sötétebb folt a gyözelmi
jelzések alatt??
Az AMT 12-nél sötétebb szin csak a fekete volt a légierőnél. Az viszont eléggé látszik, hogy a folt nem fekete (ami szintén nem vot rendszeresitve már ezeknél a gépeknél).

A KP által adott festések:
A zöld múzeumi példány, egy fehér 45-46 teléről, egy kék gép 1967-ből egy nosztalga repülésről. Én bizony szürkét nem látok.
A Kp még a régi harmincéves elképzelések alapján adta ki a festéseket.

Honnant veszed, hogy mind a két oldalon voltak gyözelmi jelzések?
Egyetlen képet ismerek a jobb oldalról, ahol látszodnak a jelzések, de ez egy forditva előhívott fotó. Nézd meg a gépen álló személynek jobb mellkasára került a kitüntetés, pedig azt bal oldalon hordták. Egyébként számos szovjet gépről van kép ahol a gép jobb oldalára is fel van festve a gyözelmi jelzés (PL: Baranov Jak-1, vagy Dolnyikov P-39 N ), vagy egyéb dekorácíó.

Tibcsi!
Magadnak makettezel, olyanra fested amelyik neked a legmeggyőzöbb.

Vádász
vrauko 21347 2007. május 20. 09:21
Válasz erre
la7
la7
la7_02
la7_02

Szonygya a szerező, hogy abban a gyárban, ahol kozsedub mester gépit gyártották, mindig 1színűre pingálták a gépezeteket, még + is ad 1 kivételt, hogy annak az 1nek kivételivel. Aztat is említi, hogy sok javítás-kiegészítés-szerelés folyt a fronton, 1x az egész alakulatra röpülési tilalmat rendeltek el a szárnyrögzítés hibája miá. A kúpról is elmélkedik, és kiderült, hogy a gép 2féle kúppal is létezett (ha 1 és nem 2 gépről van szó). A negatív silány minősége (+is adja a film típusát) eléggé gyér szelektivitású, ami a kontrasztokat illeti. Ez az ürge is Pilawski cikkelyét veszi alapul a 2tónusú festésre, de +marad annál, hogy 1tónusú volt. Mármost a gép eléggé setét, amennyire ezeken a képeken ki lehet venni, úgyhogy +in'csak aszondom, hogy ne l1en boldogatlan, aki netán zöldre mázolja. Ha aztán elég +győző bizonyítékot lel orrkúp, vezér sík stb., színjeire, hát annál jobb. Újfent +néztem az ősrégi KP utasítását, és ők is háromféle színnel adják +, úgymint zöld, fehér, és szürke, és cseh nyelven értekeznek a rajzok alatt a háromféle változatról. Nékem már az is gyanús, hogy a győzedelmi jeleket mindkét oldalra felpingálták, mer' azt általjában csak a bal oldalra szokták.
Vadász 21346 2007. május 20. 06:39
Válasz erre
vrauko! Tibcsi!
Viszont a Kp a múzeumi zöld változatot adja, és nem az AMT-11 vagy AMT-11/12 kombinácíót. Az oldalkormány sárgája viszont szerintem nem létezett, az egyértelműen fehér.
A gépről készült fotók elég gyér minőségűek, és pont az esetleges rajzolatokat takarják ki a pilóták. Egy részlet van ami a két szinre utal, az pontosan a gyözelmi jelzések alatti rész. Vagy ténylegesen ott van a szinváltás (egyébként a szabvány szerint majdnem tökéletesen ott van), vagy valamit átfestettek, hogy legyen hova festeni a dekorációt. Ebben az esetben vajon mit???. A képen viszont jól látszik a szám vörös szegélye.
Egyetlen képet találtam ami a két szinű variációt erősiti meg a Osprey Lavocskin ászok könyvében a 80. oldalon. Ez a kép megegyezik a Pilawski cikkében közölt képpel (ahol gratulálnak a Kozsedubnak). Ezen a képen jól látszik a vörös légcsavarkúp, a vörös ordíszités, valamint az is, hogy a vörösnél sötétebb szin látható az ordíszités után, pontosan úgy, ahogy a kétszinű gépek festéstérképének megfelel. Csak a Pilawski cikkben máshol van vágva a kép. Viszont a többi képen világosnak tünik a gép. Vagy nem a saját gépe elött készült a kép, vagy Pilawski mester is tévedett.

A Múzeumi zölddel soha nem repült. Azt gyanitom, hogy a zöld szín az AMT-12 (sötétszürke) esetleges zöld beütése nyomán került a hatvanas években a gépre.

Vadász

Vadász
vrauko 21345 2007. május 19. 22:27
Válasz erre
Eztet mondja a Podva ajánlotta linkben a szerző: "Regarding the Wartime appearance of "White 27", there is no definitive answer. I would suggest that the most likely answer, however, is still that the aircraft was finished in a single-colour AMT-11 camouflage. This interpretation, to my mind, matches the facts most closely, and requires the fewest unusual assumptions." "A fehér 27-es háború alatti megjelenését illetően nincs végleges válasz. Azt mondanám, hogy a legvalószínűbb, hogy a repülőt egyszínű AMT-11-esre festették. Ez az értelmezés szerintem az, amely leginkább megfelel a tényeknek, és a legkevesebb szokatlan spekulációt követeli meg." Mármost a szövegben többször is ezt tartja a legvalószínűbbnek, és egyszerűen szemétnek nevezi a nyugati szakértők ábráit, miközben a saját végkövetkeztetése egy olyan színváltozat, amely legfeljebb a légcsavarkúp színében tér el a lazán "szemétnek" nevezett nyugoti ábráktól. Úgyhogy nem köll elkeseredni; a dobozon levő ábra mégsem olyan nagy baromság. A motrot körülvevő acélkarikák acélszínűek, a veres háromszögek két oldalt lát6ók a képeken is, az alapszín valószínűleg 1öntetű, az egyes képeken mintha látszana a vezérsíkon levő sárga szín szegélye. A győzelmi jeleket és a szu hőse csillagait pedig vagy a háború legvégén, vagy közvetlen az ejrópai háború befejezésit követően pinbgálták rá, amikor kozsedub a sajtónak pózolgatott Németországban. A derék marsall 1ébként kemény katona volt; az utolsó szovjet parlament tagjaként '91 táján keményen ellenzette a Magyarországról történő csapatkivonást. Tán ezér' sem volt idője kiugorni a múzeumbe, és eligazítni őket, milyen volt a gépe authenticus állapotjában.
Tibcsi 21344 2007. május 19. 21:06
Válasz erre
Vadász 21343 2007. május 19. 20:18
Válasz erre
Tibcsi!
A Kp matrica nem jó, mert fekete a szám szegélye.
Régen az ESCI adott hozzá matricát, késöbb a Microscale, szerintem az Eduard új makettjében találod meg a legjobbat.

Az egyszinű AMT-11, vagy kétszinű AMT-11-12 variáció között én jelenleg nem tudok dönteni.

Vadász
Tibcsi 21342 2007. május 19. 19:54
Válasz erre
Ősrégi KP matricom van, de az oldalszámot a La-5FN-rőkl veszem kölcsön, a csillagokat pedig majd valahonnan... :)

Podva, köszi a tippet. Még átolvasom, de sajnálom, hogy nem látok ott sehol sárga orrkúpot és függőlegest... :(
Archy 21341 2007. május 19. 19:33
Válasz erre
szerintem párna hatás, de ez csak tipp. Azért a speaker hogy elhalgatott, mikor látta, hogy szoros lesz, biztos megállt benne az ütő :-)
Áron
Podva 21340 2007. május 19. 19:29
Válasz erre
vrauko 21339 2007. május 19. 19:24
Válasz erre
Volt olyan festés élesben is, csak ha az ősrégi KP matricod van hozzá, akkor elébb nézd +, hogy +tartotta-e fedőképességét. Az újabba kiadásokat nem ösmerem, de régente alapból 1általán nem fedett, és a kész makett úgy nézett ki véle, mintha véletlenül valami maszat kenődött volna az oldaljára, és csak nagyítóval lehetett látni, hogy az igazából jelzésnek lett szánva. Ez más régi cseh matricra is igaz, ugyanígy nem sikerült befejezni más gépeket ezekkel a matricokkal. Aztán ha nem lelsz ugyanolyan jelzést, akkor kezdheted leoldani a festéket.
Tibcsi 21338 2007. május 19. 19:00
Válasz erre
Sziasztok,

Egy La-7 festés felől érdeklődöm. A KP ősrégi dobozának fedelén is látható Kozsedub festésről van valakinek infója? Ez az, ami felül sötétzöld, alul világoskék, sárga orrkúppal és sárga sávval a függőlegesen. Repült ilyen kamóval La-7-es, vagy ez csak egy múzeumi festés? Nekem mindenesetre nagyon tetszik, ezzel fogom megépíteni a kis Lavocskinomat, csak érdekelne, hogy ez milyen/mikori festés. :)

Köszi: Tibcsi
Miggyuri 21337 2007. május 15. 05:46
Válasz erre
Ez durva volt. Szerintem egy újfajta fűnyírót láttál. Na, amikor magához tért és kapott újra levegőt, akkor megcsinálta a győzelmi orsót. Megértem. Újra született.
Miggyuri
boriszjelszint 21336 2007. május 14. 19:16
Válasz erre
úgy, hogy "odafent" van egy nagy adag protekciója

:O O:
romsitsa 21335 2007. május 14. 18:14
Válasz erre
Sziasztok,

ezt hogy csinálta a pilóta?

www.youtube.com/watch

Üdv

ad
Mekett 21334 2007. május 10. 23:02
Válasz erre
Érdekes oldal így győzelem napja tájáról:
www.1418.ru/chronicles.php
boriszjelszint 21333 2007. május 7. 09:34
Válasz erre
köszi szépen, Bácsik!;)
Vadász 21332 2007. május 7. 06:04
Válasz erre
borisz!

A II. Vh-ban 99%-ban fűves repteret használtak, a gépeket erre tervezték.
Bizony nem láttam közvetlen a gép közelében terepjárót, de kiszolgáló gépkocsit 2-3 méter távolságban sokat.
Az egyenruha normál orosz.

Vadász
Miggyuri 21331 2007. május 7. 06:03
Válasz erre
Csak egy pillanatra szólok bele. A szovjet egyenruha(minden fegyvernemnél), 1943-tól alaposan megváltozott. Ezt,vedd figyelembe plusz a szovjetekhez került P-63-ak időpontját. így nem tévedhetsz nagyot.
Miggyuri
Fodi 21330 2007. május 7. 03:28
Válasz erre
-igen
-igen
-igen (nézz utána az akkori szovjet cuccoknak)

:)

Fodi
boriszjelszint 21329 2007. május 6. 23:42
Válasz erre
Sziasztok!
Volna pár kérdésem, mégpedig:
-2. Vh idején elképzelhető, hogy egy P-63A-t letolnak a "sima Fűre?
-Mennyire volt szokás terepjáróval megközelíteni egy ilyen vadászt? ahogy éppen tetszett?
-sofőroknek milyen egyenruhályuk volt? sima zöld?
Podva 21328 2007. március 13. 07:30
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valakit érdekelnek a Mo-fölött a 2.VH-ban harcoló szovjet gépek az ide süssön!
www.netlabor.hu/roncskutatas/modules/myalbum/viewcat.php
Üdv Podva
Bombraider 21327 2007. január 17. 13:24
Válasz erre
PMben nézd meg azt a gépet amit a Magó Karcsi csinált!

üdv:bomb
Tibcsi 21326 2007. január 17. 12:31
Válasz erre
Én úgy olvastam Precíztől, hogy szürke kabinbelső fekete műszerfallal-
ati27 21325 2007. január 17. 12:04
Válasz erre
Valaki meg tudná mondani, hogy milyen színű volt a magyar mig-19-es kabinbelseje? Mintha derengene kecelről, hogy mán az is valkid zöld a futóműaknákkal együtt.. Jól emlékszem?
Hickory 21324 2007. január 15. 19:50
Válasz erre
Na,akkor eztet kérem lassacskán beszerezzük:)Köszönöm!
Tophatters 21323 2007. január 15. 16:31
Válasz erre
Hickory 21322 2007. január 15. 13:36
Válasz erre
Taki 21321 2007. január 15. 11:19
Válasz erre
:) Nem tom mért gondoltam hogy 21-est építetsz... no mindegy.

De van 29-es hez is feljavító. Együléses, kétüléses. Bármelyik. Ha jól emlékszem sacc/kb 6.000.- pézbe került és a Replica-ban vettem.
Miggyuri 21320 2007. január 15. 10:25
Válasz erre
index 21319 2007. január 15. 09:12
Válasz erre
Tibcsi 21318 2007. január 15. 08:38
Válasz erre
Azt nem írtad, hogy 29-eshez, vagy 21-eshez kell. :-))) FM készlet mindkettőhöz van, mindkettő szép.
Hickory 21317 2007. január 15. 08:23
Válasz erre
Ez a készlet biztos,hogy fulcrum-hoz van?Sajnos az a pro modell nincs meg,így nem tudom meglesni...
Tophatters 21316 2007. január 13. 13:27
Válasz erre
Itt van MF-hez való, ha az megfelel. (Nagyon nagy különbség nincs)
www.keletiblokk.com/main.php
Miggyuri 21315 2007. január 13. 07:27
Válasz erre
72-ben a biszhez(MiG-21)keresek kabinbelsőt.
Miggyuri
Taki 21314 2007. január 12. 19:25
Válasz erre
Hickory!

Biztos szép az Eduard maratása is de én az FM Detail -t jobban ajánlom. Műgyanta + maratás. Van PF és MF/BIS válzotathoz is belőle, és nem kerül annyiba. A Pro Modell 99/1 számában van egy cikk róluk.
Keri 21313 2007. január 12. 15:44
Válasz erre
youtube.com/watch
Szuhuhuhúhoj!
Hickory 21312 2007. január 11. 08:20
Válasz erre
Uh,a komplet eduard maratáskészlet 14.000 pénz...eléggé sokallom,annak ellenére,hogy mindent fel lehet belőle javítani...apránként majd összeszedem hozzá,és valamikor nekiállok.
hickory 21311 2007. január 11. 07:24
Válasz erre
Jaj,már látom:)Csak éjjel nem néztem meg a linket.Köszönöm!
Vadász 21310 2007. január 11. 05:27
Válasz erre
Hickory!

???

Vadász
Hickory 21309 2007. január 10. 22:10
Válasz erre
Kösz!Már csak némi jó festést kell hozzá találnom...
Vadász 21308 2007. január 10. 17:46
Válasz erre
Na mégegyszer.

br.geocities.com/alvmaia/Mig/

Vadász
Vadász 21307 2007. január 10. 17:45
Válasz erre
Hiskory!

Itt nézegess.

http://br.geocities.com/alvmaia/Mig/

Vadász
Akos 21306 2007. január 10. 17:03
Válasz erre
AZ FM detail komplett készlete után jól néz ki (kabin, futóaknák, hajtómű, pilonok, egyebek)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.