<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
Mekett | Adatlap | 21185 | 2004. május 25. 00:09 | ||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21184 | 2004. május 24. 21:30 | ||
Azért a Hurricant a német Messzer pilóták sem tartották valami sokra.
A tommyk meg gyorsan átnyergeltek a Spitre meg a Typhoonra. Pedig ők biztosan nem 86-os benzint használtak. Az az igazság, hogy a szövetségesek főleg azt adták oda az oroszoknak, ami nekik nem kellett. A jót megtartották, a gyenge vacakot meg exportálták. Nincs igazam? Olvassátok el a könyvet! | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21183 | 2004. május 24. 21:22 | ||
Meghajolok a mester előtt... | |||||
  | Adatlap | 21182 | 2004. május 24. 06:06 | ||
Az oroszok a Hurricane sorozatból Mk.II.a, II.b, II.c, II.d, XI, és XII tipusokat kaptak, ezekből sokat át fegyvereztek, RS-82 rakéta és saját géppuskák, és néhányat átépitettek oktató és egyet biztosan felderitőnek (egy db védőgéppuska).
Természetes, hogy nem tetszet nekik a gép, egyrészt elavult, hiszen a csúcsidőszaka az Angliai-csata, az ő gyakorlatukban ez egy nagy és nehéz gépnek számitott, szervízigény, és volt egy apró gond, hogy 100-as benzin kellett volna és az oroszok 86-ost tankoltak bele. Képzeld el, hogy valaki a sport mercijébe a 100-as W-Power helyett régi az UAZ-ba való 86-os tankol! Arrol nem is beszélve, hogy az orosz fegyverek lényegesen jobbak voltak (nagy kezdő sebesség). Vadász | |||||
  | Adatlap | 21181 | 2004. május 24. 05:49 | ||
Imi!
Természetesen, csak türelem, mert elő kel keresnem. Vadász | |||||
imi | Adatlap | 21180 | 2004. május 23. 13:55 | ||
Vadász el tudnád küldeni? | |||||
Tommy | Adatlap | 21179 | 2004. május 23. 09:07 | ||
Akkor már képben vagyok,köszi! | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21178 | 2004. május 23. 08:40 | ||
VM= Vázsonyi Miklós.
A Sztálini sólymokat nála kell megrendelni a 06-76-491-620-as számon, mert boltban egyelőre vagy soha nem kapod meg. Egyébként a könyvben olvasható, hogy az egyik szovjet ász szerint ÉLETE LEGUNDORÍTOBB REPÜLŐGÉPE volt a Hawker Hurricane. A szovjet pilóta legtöbbet Cobrán repült. Én azt olvastam máshol, hogy a ruszkiknak Hurricane IIB és IIC gépeket szállítottak. | |||||
  | Adatlap | 21177 | 2004. május 23. 06:52 | ||
Imi!
Orosz Mk.I a hivatalos jegyzékek szerint nem volt. Nekem van egy orosz újságból származó oldalnézeti rajzom (fotó nincs) Mk.I. ről. Vadász | |||||
Tommy | Adatlap | 21176 | 2004. május 22. 21:23 | ||
Mork!
A VM monogram Vázsonyi Miklóst rejti? Megadnád hogya juthatok ehhez a könyvhöz? Írhatod magánban is. | |||||
Fodi | Adatlap | 21175 | 2004. május 22. 21:15 | ||
Hali!
Keresem a következő kömyvet: Hurricane in foreign service, Miroslaw Wawrzynski, ISBN 83-914521-0-7 Tudja valaki, hogy hol lehet beszerezni? Minden megoldás érdekel! Köszi: Fodicsabi | |||||
imi | Adatlap | 21174 | 2004. május 22. 20:52 | ||
Sziasztok!
Tudnátok olyan oldalt javasolni ahol orosz hurricane Mk I. ről vannak képek? Köszi Sziasztok! | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21173 | 2004. május 22. 20:32 | ||
kétszázötvenvalahány oldal, kb. ugyanannyi gyenge minőségű fekete-fehér
fotóval, matt papíron. 2300 Ft-ért (1500+ utánvétes postaköltség) azért ne gondoljatok az Osprey vagy Signal füzetek vetélytársára, de azért magyar viszonylatban -itt keveset írtak a szovjet oldalról- klassz a könyv. Szerintem nagyon olvasmányos. Több ponton eltér a véleményem a szerzőétől, de hát a vélemény az egy szuverén ügy. | |||||
Tommy | Adatlap | 21172 | 2004. május 22. 15:44 | ||
Mork!
Felkeltetted az érdeklődésem.:) Bővebbet meg lehetne tudni erről a könyvről? (terjedelem,szerző,elérhetőség,ár,ilyesmi...) Köszi! Tommy | |||||
Mork a zûrbõl | Adatlap | 21171 | 2004. május 22. 07:21 | ||
Sziasztok!
A pár hónappal ezelőtt beharangozott sztálini sólymos könyv már megjelent. Egyelőre csupán korlátozott példányszámban (limited edition) és csak az írójánál tudjátok megrendelni. Én már szereztem egyet és tetszik. A tartalom sokoldalú, mert V.M. érdekes infókat írt le Gagarin rejtélyes haláláról és saját pilóta-pályafutásáról, de a könyv elsősorban a második világháború kevésbé reklámozott SZOVJET CSATAREPÜLŐ ÉS VADÁSZREPÜLŐ ÁSZAIRÓL (nem a közismert Kozsedubról vagy Pokriskinról) szól, ezenkívül bemutat néhány akkori géptípust. Ugyancsak nagy terjedelemben szerepel a MiG-15 és harci alkalmazása a hidegháború éveiben. Saját tapasztalatom szerint nagyon gyorsan kiolvasható. Különösen érdekesek a magyar vonatkozású részletek, a budai Vár elleni Sturmovik bevetések... | |||||
notarius | Adatlap | 21170 | 2004. május 20. 21:35 | ||
Hello!
Nincs véletlenül valakinek fotója az NDK-tól kapott Mi-24P-kről. Főleg az a darab érdekelne, amelyiket Szentkirályszabadján a repülőnapon kiállítottak a statikus soron. (96+45 volt a Bundesluftwafféban a száma, és kék-sárga-vörös csíkozás van rajta) András | |||||
Mekett | Adatlap | 21169 | 2004. május 15. 23:02 | ||
Nekem is inkább az kéne, mert a vhs-sel nem nagyon udok mit kezdeni. Mondjuk szerintem tudok valakit, aki megcsinálná.
Más? | |||||
Fodi | Adatlap | 21168 | 2004. május 15. 20:00 | ||
Mekett!
Ha tudsz belőle PC-komp. formában másolatot csinálni, akkor beszállok. Fodi | |||||
Mekett | Adatlap | 21167 | 2004. május 15. 19:53 | ||
Innen 13Euroért meg lehet rendelni az 1956-os tusinói légiparádéról készült filmet VHS-en. Nem kell két-három embernek egész véletlenül? :)
http://www.russianaviationarchive.com/filmshop/products.php?p=e6e729 | |||||
Mekett | Adatlap | 21166 | 2004. május 15. 19:25 | ||
WOW!
Csabi! Ezen a linken megtaláltam az első jelét egy ilyen gépnek!!! http://www.yak.ru/PIC/FIRM/MUSEUM/yak-24.jpg A Jak-múzeumban ottvan a makettje! Az NDK-s ennek pontos mása, amennyire meg tudtam állapítani, csak nem robbantott törzzsel. Egy cseh nyelvű könyvben mintha egy gázturbinás Jak-24 makettjéről szóltak volna, de csak azt hiszem. Lehet, hogy erre gondoltak. Úgy látszik, csak egy tervezet volt, és a németek erről mintázták a makettet. Kösz! Mekett | |||||
Mekett | Adatlap | 21165 | 2004. május 15. 19:18 | ||
Kösz Csabi!
Megprószálom. | |||||
Fodi | Adatlap | 21164 | 2004. május 15. 18:29 | ||
Mekett!
www.yak.ru Egy mailt megér a kérdés. :D Bár én Kamovék válaszára egy éve várok... :( Fodi | |||||
Mekett | Adatlap | 21163 | 2004. május 15. 17:55 | ||
Sziasztok!
Talán másoknak is megvan a Plasticart Jak-24-es helikoptere. Az lenne a kérdésem, hogy valaki valaha látott képet, rajzot, utalást arra, hogy létezett ennek gázturbinás változata? Mert a makett így ábrázolja a helit, viszont mindenhol csak AS-82-es csillagmotorokkal felszerelt gépekről hallottam. A neten, könyvekben, mindenhol. Bár amúgysem egy agyondokumentált típusról van szó :( Előre is kösz mindenkinek a segítségét, remélem, valaki tud majd biztosat mondani. Mekett | |||||
Mekett | Adatlap | 21162 | 2004. május 14. 18:40 | ||
1/100-as Mi-12 Makett!
http://207.151.154.167/catalog/product_info.php?cPath=28_39_50&products_id=2240 | |||||
  | Adatlap | 21161 | 2004. május 13. 06:50 | ||
Miggyuri!
Állitólag volt egy alul kék felül szürke sorozat is, ezek valószinűleg aZ AMT-7 kék és az AMT-11 kékesszürke. Vadász | |||||
Fodi | Adatlap | 21160 | 2004. május 12. 18:42 | ||
Miggyuri!
Egy ötletem azért van. Csináld meg a csillagos előtti feségjellel. Ha jól tudom, akkor egy darabig repültek ilyennel is. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21159 | 2004. május 12. 18:39 | ||
Hát, ja!
| |||||
Fodi | Adatlap | 21158 | 2004. május 12. 17:10 | ||
Migyuri!
Nem. Elég fantáziátlan időszak volt. :D Fodi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21157 | 2004. május 12. 16:50 | ||
Segítség! Tud valaki a Magyar Légierőben alkalmazott Jak-9P-k galambszürke festésétől eltérő festést, harci gépeken. Az MHSZ-es Jak kék festését ismerem!
Miggyuri | |||||
Fodi | Adatlap | 21156 | 2004. május 9. 18:17 | ||
Migyuri!
Nem sürgős, csak a kíváncsiság hajt. Köszi: Fodi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21155 | 2004. május 9. 16:20 | ||
Fodi!
Megvan. Megkeresem és beszkennelem, aztán elküldöm. Mennyire sürgős? Miggyuri | |||||
Tommy | Adatlap | 21154 | 2004. május 9. 11:31 | ||
Na,jó akkor majd kitalálok valamit. Bár nemtom akkor miért kellett a filmbe berakni ezeket. Mindegy, ez úgyis távolabb van még, addig meg még kialakul.;)
Kösz mindenkinek! | |||||
Fodi | Adatlap | 21153 | 2004. május 9. 10:51 | ||
Miggyuri!
Neked megvan az a szám? Én kerestem, de nem találtam. El tudnán küldeni vmilyen formában? Fodi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21152 | 2004. május 8. 21:48 | ||
A szovjet légierő nem épített a 2 vh idején repülőgépbunkereket. Jószerivel betonos kifutó is csak a kiemelt reptereken volt. Egyszerűen föld falak közé állították a gépeket, afféle boxokba. Ehhez hasonlóakat használtak az arabok igaz csak homokból a 67-es háborúig. Így ha regsztkodsz a történelmi hűséghez, akkor vagy a fák alá állítod a gépeket vagy ezeket a boxokat készíted el.
A szovjet beton rep. fedezékekről valamelyik HT közöl 1:144-es rajzokat. | |||||
Tommy | Adatlap | 21151 | 2004. május 8. 20:37 | ||
Hi!
Fodi, jó lenne, ha bányásznál nekem. :) Viszont akkor a film nem volt korhű, ugyanis ez a gumraki reptéren játszódik 1943(?)-ban. De a Top Flight első számában (2 volt...:))van róla cikk is, meg filmkép is. Gumraki requiem a cikk címe. | |||||
Mekett | Adatlap | 21150 | 2004. május 8. 20:26 | ||
Jaja, a cikkre én is emléxem.
Egy nagyopn hüje kérdést teszek fel: egyáltalán voltak a keleti fronton repülőgépbunkerek? Mert azrt néhány hónapnál többet sehol sem állt soha a front. Persze a nagy ostromoktól eltekintve. A háború előtti időkből meg nem rémlik a fényképeken bunker... Segítsen ki egy hozzáértő ember. Egyébknt épp most leltem ezt: http://www.axishistory.com/index.php?id=1385 Bár ez a Luftwaffe bunkereiről szól. | |||||
Fodi | Adatlap | 21149 | 2004. május 8. 20:08 | ||
Tommy!
Ha egy filmről beszélünk (én egy kb tíz éve készült filre gondolok), akkor nem második világháborús bunkert láttál, hanem egy jóval a háború utánit. A filmet ugyanis egy volt szovjet repülőtéren forgatták. Egy régebbi Top Gun-ban (talán 1993-1994 körül) volt cikk a filmről. Valahol talán megvan, előbányászhatom, ha gondolod. Üdv: Fodi | |||||
Tommy | Adatlap | 21148 | 2004. május 8. 17:27 | ||
Talán itt választ kapok a kérdésemre.:)
Kellene nekem egy olyan, hogy II. vh-s orosz repülőgépbunker. A Sztáloingrád c. filmben is látható egy olyan. Szóval ennek az építménynek a paraméterei érdekelnének, de örülnék rajzoknak is. Köszi! Tommy | |||||
warampi | Adatlap | 21147 | 2004. május 5. 18:05 | ||
Várja jobb sorsát a dobozban.Most épp nem-makettezős időszakom van:(.Majd elmúlik. | |||||
Mekett | Adatlap | 21146 | 2004. május 5. 17:13 | ||
Miért Warampi, a tied hogy áll? :)
| |||||
warampi | Adatlap | 21145 | 2004. április 30. 21:26 | ||
Az ARC-n Trumpeter Mi-24.Nem semmi a kabin.A tegnapin meg An-12,bár csak már az enyém is igy meglenne... | |||||
Mekett | Adatlap | 21144 | 2004. április 30. 18:16 | ||
Majdnem két perces klip egy 29-es műrepülőkötelékről.
Naggyon jóóó: http://www.strizhi.ru/2003/videos/film1/strizhi.mpg | |||||
NGPETI | Adatlap | 21143 | 2004. április 22. 15:39 | ||
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni! Az lenne a kérdésem, hogy vállalna-e Valaki közületek egy 1:48-as Academy MIG-29-es repülő összeépítést, magyar matricával és műgyanta üléssel? Előre is KÖSZI! Németh Gábor | |||||
RaPe | Adatlap | 21142 | 2004. április 15. 10:41 | ||
Gyuri!
Az asztalra van már készítve, de azért ártani nem árt ;) RaPe | |||||
Mekett | Adatlap | 21141 | 2004. április 15. 10:25 | ||
Egyébként két felfedezést tettem:
1) Csabi ráébresztett, hogy nem 25-ös (kösz Csabi :) 2) Az Aeroflot 32-est (biztosan) használ, viszont annak is középre tartanak a vezérsíkjai. Vagyis amit te is írtál. Köszi! Mekett | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21140 | 2004. április 15. 06:31 | ||
Mekett!
A 30-as nem más, mint a 29-as polgári és ezzel a számmal export változata változata. A környéken az egy Jugoszláviának adtak el, meg talán a bolgároknak, de ez nem biztos. Az Aeroflot tehát, ha használ, akkor annak 29 a típusszáma, v. 32. Mindegyinek van dőlése a vezérsíkok esetében. Hali! Ja, RaPe-nak mondd te is a "Hajnalok"-at! Köszi! Miggyuri | |||||
Mekett | Adatlap | 21139 | 2004. április 14. 23:51 | ||
Na ennek utánanézek Gyuri, kösz.
Az Aeroflot is 30-at használ, nem? Mert az mintha nagyobb lenne ennél és a vezérsíkok sem állnának befelé azon. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 21138 | 2004. április 14. 18:44 | ||
A szerb légitársaság használ ilyesmit, azt hiszem Ka-30 jellel.
| |||||
Mekett | Adatlap | 21137 | 2004. április 14. 18:04 | ||
Hát valami későbbi, sajnos elég kevés időm volt, meg mindig keverem a Kamovokat, de talán nem mondok hülyeséget, ha olyan Ka-27-29 körüli polgári változat lehetett. Asszem, piros-fehér festése volt.
| |||||
Fodicsabi | Adatlap | 21136 | 2004. április 14. 17:41 | ||
Hanem? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
De azért adtak Mustangokat, Thud-okat, jobbfajta Shermanokat, Mitchellt, stb, szóval azért vannak arra utaló nyomok, hogy néha valóban a legjobb szándék vezérelte a LL programot :)
Persze a legtöbb, azokban az években gyártott szovjet eszköznél sokkal jobb volt a minőségük.